Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-04-27
Bydgoszcz: Wykonanie robót budowlanych dodatkowych do zadania - Adaptacja części Budynku Dydaktycznego przy ul. Łukasiewicza 1 w Bydgoszczy dla potrzeb Katedry i Zakładu Anatomii Prawidłowej UMK w Toruniu Collegium Medicum im. Ludwika Rydygiera w Bydgoszczy.
Numer ogłoszenia: 97185 - 2012; data zamieszczenia: 27.04.2012
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Collegium Medicum im. Ludwika Rydygiera w Bydgoszczy, ul. Jagiellońska 13-15, 85-067 Bydgoszcz, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 052 5853698, faks (052) 585 36 92 , strona internetowa www.cm.umk.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie robót budowlanych dodatkowych do zadania - Adaptacja części Budynku Dydaktycznego przy ul. Łukasiewicza 1 w Bydgoszczy dla potrzeb Katedry i Zakładu Anatomii Prawidłowej UMK w Toruniu Collegium Medicum im. Ludwika Rydygiera w Bydgoszczy..
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych dodatkowych do zadania - Adaptacja części Budynku Dydaktycznego przy ul. Łukasiewicza 1 w Bydgoszczy dla potrzeb Katedry i Zakładu Anatomii Prawidłowej UMK w Toruniu Collegium Medicum im. Ludwika Rydygiera w Bydgoszczy..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.44.00 - Roboty budowlane w zakresie obiektów budowlanych związanych ze szkolnictwem wyższym 45.33.12.00 - Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne .
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybu
Prace dodatkowe wymienione niżej w pkt. a-e są konieczne do wykonania na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, mimo dochowania należytej staranności na etapie przygotowania inwestycji. Ponadto również od ich wykonania uzależnione jest wykonanie zamówienia podstawowego w sposób prawidłowy i zgodnie z założonymi oczekiwaniami. a)prace związane z dostosowaniem drzwi (przewidzianych w dokumentacji projektowej), do ich funkcjonowania (otwierania , zamykania) na zasadzie kontroli dostępu. Dostosowanie obejmuje rozbudowanie mechanizmu zamykania drzwi o kompletny elektrozaczep awersyjny. Konieczne jest w tej sytuacji wykonanie niezbędnej instalacji elektrycznej, tj. okablowania, sygnalizacji oraz skrzynek szyfrowych. Wykonanie przedmiotowych prac dodatkowych wynika z dostosowania możliwości wejść do pomieszczeń , zgodnie z oczekiwaniami użytkownika. b)prace związane z zamianą wielkości (wymiarów) stolarki drzwiowej do pomieszczeń piwnicznych nr : 01, 02, 013. Konieczne jest więc wykonanie zwiększonych otworów w istniejących ścianach ( z ich koniecznym wzmocnieniem) i osadzenie drzwi o parametrach większych od figurujących w dokumentacji. Wykonanie przedmiotowych prac wynika z dostosowania rozwiązań komunikacyjnych do obowiązujących norm i przepisów zgodnych ponadto z oczekiwaniami użytkownika. c)prace związane z zastosowaniem stolarki higienicznej z aluminium w miejsce stolarki drewnianej, przyjętej w dokumentacji obejmującej pomieszczenia budynku dla Anatomii Prawidłowej. Konieczność zamiennego rozwiązania wynika ze zgłoszenia przez użytkownika, wykonania stolarki higienicznej z aluminium jako najkorzystniej spełniającej wymagania, przy prowadzonej działalności laboratoryjno-dydaktycznej. d)prace związane z zamontowaniem dodatkowych drzwi : przedzielających korytarz na 1-szym piętrze, wejściowych na 2-gie i 3-cie piętro od klatki schodowej K-1 (o klasie odporności p.poż EI30), wejściowe z sali wykładowej na parterze do śluzy wejściowej prowadzącej do piwnicy (o klasie odporności p.poż. EI30). Konieczność ta wynikła z aktualnie opracowanego planu ewakuacji obiektu pod wzgl. p.poż. z jednoczesnym uwzględnieniem zapisów w ekspertyzie p.poż obiektu. e)prace obejmujące montaż elementów wentylacji mechanicznej na poddaszu oraz wyjścia na dach t.j. wyrzutnie, czerpnie, wentylatory, podstawy dachowe, cokoły, klapy p.poż. tłumiki, stanowiące konieczny zakres w celu uruchomienia i skutecznego działania instalacji dla potrzeb Anatomii Prawidłowej. Wykonanie powyższych prac pozwoli również na uruchomienie, wraz z pełnym sterowaniem i automatyką - 2-ch central wentylacyjnych nawiewno-wywiewnych, zamontowanych na poddaszu. Natomiast konieczność montażu klap p.poż. (na granicy stref oddzielenia pożarowego), wynika z warunków i zapisów jakie zawarto w opracowanej Ekspertyzie p.poż. na realizowany obiekt, stanowiącej integralną część dokumentów wykonywanego zadania. Oddzielenie zamówienia na wykonanie robót dodatkowych od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów. Przedmiotowe prace połączone są technologią rozwiązań, równoczesnością lub następującym po sobie czasie ich wykonywania. Odsunięcie w czasie ich wykonywania spowoduje w sposób narastający wydłużenie okresu realizacji całego zadania (wymuszone przestoje). Ponadto grozi to koniecznością rozbiórki lub zdemontowania części wykonanych już prac. Spowodować by to mogło niepotrzebne dodatkowe, trudne na chwilę obecną do określenia koszty. Zamówienia należy udzielić temu samemu wykonawcy. Argumentem uzasadniającym jest tu fakt, iż firma wykonująca zadanie podstawowe, jako znajdująca się na obiekcie i posiadająca zorganizowany plac budowy oraz ustalony harmonogram prac, w sposób naturalny (płynny, bez żadnych przeszkód) jest w stanie natychmiast przystąpić do wykonania robót dodatkowych, które są pracami technologicznymi następującymi po sobie. Łączna wartość robót dodatkowych na szacunkową kwotę 178.971,03 zł, stanowi 2,23 % wielkości zamówienia podstawowego, nie przekracza więc 50% wartości zamówienia podstawowego wynoszącej 8.008.295,55 zł.Wynika to z wstępnie opracowanego kosztorysu obejmującego przedmiotowe roboty określone w spisanym na budowie Protokóle konieczności z dn. 03.04.2012 r.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
Przedsiębiorstwo Wielobranżowe PUBR Sp. z o.o., ul. Toruńska 109, 85-844 Bydgoszcz, kraj/woj. kujawsko-pomorskie.
INNE PRZETARGI Z BYDGOSZCZY
- Sukcesywne dostawy ryb i przetworów rybnych
- SUKCESYWNE DOSTAWY WARZYW I OWOCÓW
- Dostawa odzieży ochronnej radiologicznej oraz wieszaka
- Montaż barier drogowych stalowych wraz z dostawą i demontażem na drogach wojewódzkich administrowanych przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy w latach 2025 - 2026 r., z podziałem na 6 części
- Świadczenie usługi polegającej na ochronie osób i mienia w obiektach Miejskiego Centrum Kultury w Bydgoszczy.
- Sukcesywne dostawy siatek oraz taśm, chirurgicznych i ginekologicznych
więcej: przetargi w Bydgoszczy »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Remont instalacji oświetlenia awaryjnego i ewakuacyjnego w Auli Nova Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu, ul. Święty Marcin 87"
- Wykonanie instalacji klimatyzacji w budynku Dyrekcji Parku Narodowego "Ujście Warty" w Chyrzynie 1
- Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania obiektu handlowego na żłobek.
- Modernizacja pomieszczeń biurowych z przystosowaniem na Centrum Zarządzania Kryzysowego Gminy Stegna
- Przebudowa pomieszczeń biurowych od nr 219 do 222 na poziomie I-go piętra w budynku Urzędu Dzielnicy Rembertów
- Poprawa stanu infrastruktury przedszkolnej poprzez modernizację Przedszkola Samorządowego w Radymnie
więcej: Roboty budowlane w zakresie obiektów budowlanych związanych ze szkolnictwem wyższym »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.