Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2016-04-19
Pruchnik: Dowóz i odwóz uczniów z terenu Gminy Pruchnik do Szkół Podstawowych
i Gimnazjum na podstawie zakupionych biletów miesięcznych szkolnych
Numer ogłoszenia: 97270 - 2016; data zamieszczenia: 19.04.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Pruchnik , ul. Rynek 1/1, 37-560 Pruchnik, woj. podkarpackie, tel. 16 6236113, faks 16 6236130.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.pruchnik.bip.info.pl
- Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: Nie dotyczy
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dowóz i odwóz uczniów z terenu Gminy Pruchnik do Szkół Podstawowych i Gimnazjum na podstawie zakupionych biletów miesięcznych szkolnych.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres zamówienia obejmuje: Dowóz i odwóz uczniów z terenu Gminy Pruchnik do Szkół Podstawowych i Gimnazjum na podstawie zakupionych biletów miesięcznych szkolnych w podziale na 3 części: 2. Dowóz i odwóz uczniów z terenu Gminy Pruchnik do Szkół Podstawowych i Gimnazjum na podstawie zakupionych biletów miesięcznych w podziale na 3 części: Część I Zakup biletów miesięcznych na trasie Pruchnik-Kramarzówka* Część II Zakup biletów miesięcznych na trasie Pruchnik-Jodłówka-Jodłówka Parcelacja- Świebodna oraz Pruchnik- Hawłowice* Część III Zakup biletów miesięcznych na trasie Rozbórz Długi- Rzeplin* 3. Szczegółowy zakres tras przywozu, odwozu i ilości biletów określono w tabeli (EXCELU) stanowiącym załącznik nr 5c, 6c, 7c do siwz.* Warunki udziału zostały określone w Rozdziale V niniejszego SIWZ, kryterium oceny ofert, terminy są jednakowe dla wszystkich części. Zamawiający zastrzega, że ilości biletów wskazane w załączniku szczegółowym nr 5c, 6c, 7c do SIWZ (w podziale na 3 części zamówienia), są ilościami szacunkowymi, służącymi do skalkulowania ceny oferty, porównania ofert i wyboru najkorzystniejszej oferty. Wykonawcy, z którym zamawiający podpisze umowę nie przysługuje roszczenie o dostawę biletów miesięcznych w wielkościach podanych w załączniku szczegółowym w tabeli (EXCEL). Zakup ilości biletów dokonywany w trakcie obowiązywania umowy może dla poszczególnych pozycji różnić się ilościowo od wartości podanych w załączniku nr 5c, 6c,7c do SIWZ, jednak łączna wartość zakupu biletów nie przekroczy całkowitej wartości oferty wybranego wykonawcy dla określonej części. Jednocześnie Zamawiający gwarantuje, iż minimalne wynagrodzenie, które zostanie zapłacone z tytułu realizacji przedmiotu umowy dla poszczególnych części wyniesie min. 80% wartości brutto podanej w formularzu ofertowym. 3.1 Szczegółowy opis przedmiotu dla Części I - zakup biletów na trasie Pruchnik-Pruchnik Górny-Kramarzówka. Zakup 198 szt. biletów miesięcznych (miesięcznie) na dowóz i odwóz dzieci z terenu Gminy Pruchnik do placówek oświatowych, w tym; 3.1a Do Gimnazjum w Pruchniku - Kramarzówka - Pruchnik 67 szt. - Kramarzówka Helusz - Pruchnik 5 szt - Osiedle Pruchnik Górny - Pruchnik 45 szt 3.1b Do Szkoły Podstawowej nr 1 w Pruchniku - Osiedle Pruchnik Górny-Pruchnik 27 szt. 3.1c Do Szkoły Podstawowej w Kramarzówce - Kramarzówka Obucz - Kramarzówka - 35 szt. - Kramarzówka Dolna - Kramarzówka - 13 szt. - Kramarzówka Helusz-Kramarzówka - 6 szt. Wstępny harmonogram dowozu określono w EXCELU stanowiący załącznik nr 5a do SIWZ. Dowóz obejmuje 3 trasy przejazdu. Dowóz na godz. 8:00 - kurs 1 - Kramarzówka - Kramarzówka -Pruchnik, kurs 2 Kramarzówka Helusz - Kramarzówka - Pruchnik kurs 3 - osiedle Pruchnik Górny - Pruchnik. Wstępny harmonogram odwozu określono w EXCELU stanowiący załącznik nr 5b do SIWZ. Zamawiający zastrzega, że ilości biletów wskazane w formularzu szczegółowym zał. nr 5c do SIWZ są ilościami szacunkowymi, służącymi do skalkulowania ceny oferty, porównania ofert i wyboru najkorzystniejszej oferty. Wykonawcy, z którym zamawiający podpisze umowę nie przysługuje roszczenie o zakup biletów miesięcznych w wielkościach podanych w załączniku szczegółowym w tabeli (EXCEL). Zakup ilości biletów dokonywany w trakcie obowiązywania umowy może dla poszczególnych pozycji różnić się ilościowo od wartości podanych w załączniku nr 5c, do SIWZ, jednak łączna wartość zakupu biletów nie przekroczy całkowitej wartości oferty wybranego wykonawcy dla określonej części. Jednocześnie Zamawiający gwarantuje, iż minimalne wynagrodzenie, które zostanie zapłacone z tytułu realizacji przedmiotu umowy dla poszczególnych części wyniesie min. 80% wartości brutto podanej w formularzu ofertowym. Świadczenie usługi transportowej dla uczniów z terenu Gminy Pruchnik odbywać się będzie zgodnie z rozkładem jazdy zaakceptowanym przez Zamawiającego. 3.2 Szczegółowy opis przedmiotu dla Części II zakup biletów na trasie Pruchnik- Jodłówka Parcelacja, Jodłówka, Świebodna i Pruchnik -Hawłowice. Zakup 182 szt. biletów miesięcznych (miesięcznie) na dowóz i odwóz dzieci z terenu Gminy Pruchnik do placówek oświatowych, w tym; 3.2a Do Szkoły Podstawowej Nr 1 w Pruchniku - Jodłówka Parcelacja-Pruchnik 23 szt. - Hawłowice-Pruchnik 27 szt. 3.2b Do Szkoły Podstawowej w Jodłówce -Jodłówka Pustki - Jodłówka 8 szt. - Jodłówka Parcelacja - Jodłówka 9 szt. 3.2c Do Gimnazjum w Pruchniku - Świebodna - Pruchnik 19 szt. - Jodłówka - Pruchnik 51 szt. -Jodłówka Parcelacja -Pruchnik17 szt. - Hawłowice - Pruchnik 22 szt. 3.2d Do Przedszkola Samorząd. w Pruchniku - Hawłowice - Pruchnik 6 szt. Wstępny harmonogram dowozu określono w EXCELU stanowiący załącznik nr 6a do SIWZ. Dowóz obejmuje 3 trasy przejazdu. Dowóz na godz. 8:00 - kurs 1 - Świebodna -Pruchnik, kurs 2 - Jodłówka - Pruchnik, kurs 3 - Hawłowice - Pruchnik. Wstępny harmonogram odwozu określono w EXCELU stanowiący załącznik nr 6b do SIWZ. Zamawiający zastrzega, że ilości biletów wskazane w formularzu szczegółowym zał. nr 6c do SIWZ są ilościami szacunkowymi, służącymi do skalkulowania ceny oferty, porównania ofert i wyboru najkorzystniejszej oferty. Wykonawcy, z którym zamawiający podpisze umowę nie przysługuje roszczenie o dostawę biletów miesięcznych w wielkościach podanych w załączniku szczegółowym w tabeli (EXCEL). Zakup ilości biletów dokonywany w trakcie obowiązywania umowy może dla poszczególnych pozycji różnić się ilościowo od wartości podanych w załączniku nr 6c, do SIWZ, jednak łączna wartość zakupu biletów nie przekroczy całkowitej wartości oferty wybranego wykonawcy dla określonej części. Jednocześnie Zamawiający gwarantuje, iż minimalne wynagrodzenie, które zostanie zapłacone z tytułu realizacji przedmiotu umowy dla poszczególnych części wyniesie min. 80% wartości brutto podanej w formularzu ofertowym. Świadczenie usługi transportowej dla uczniów z terenu Gminy Pruchnik odbywać się będzie zgodnie z rozkładem jazdy zaakceptowanym przez Zamawiającego. 3.3 Szczegółowy opis przedmiotu dla Części III zakup biletów na trasie Rozbórz Długi-Rzeplin. Zakup 36 szt. biletów miesięcznych (miesięcznie) na dowóz i odwóz uczniów z terenu Gminy Pruchnik do placówek oświatowych, w tym: 1) Do Zespołu Szkół w Rozborzu Długim -Rzeplin - Rozbórz Długi - 36 szt. Wstępny harmonogram dowozu określono w EXCELU stanowiący załącznik nr 7a do SIWZ. Dowóz obejmuje 1 trasę przejazdu. Dowóz na godz. 8:00 - kurs 1 - Rzeplin - Rozbórz Długi. Wstępny harmonogram odwozu określono w EXCELU stanowiący załącznik nr 7b do SIWZ. Zamawiający zastrzega, że ilości biletów wskazane w formularzu szczegółowym zał. nr 7c do SIWZ są ilościami szacunkowymi, służącymi do skalkulowania ceny oferty, porównania ofert i wyboru najkorzystniejszej oferty. Wykonawcy, z którym zamawiający podpisze umowę nie przysługuje roszczenie o dostawę biletów miesięcznych w wielkościach podanych w załączniku szczegółowym w tabeli (EXCEL). Zakup ilości biletów dokonywany w trakcie obowiązywania umowy może dla poszczególnych pozycji różnić się ilościowo od wartości podanych w załączniku nr 7c do SIWZ, jednak łączna wartość zakupu biletów nie przekroczy całkowitej wartości oferty wybranego wykonawcy dla określonej części. Jednocześnie Zamawiający gwarantuje, iż minimalne wynagrodzenie, które zostanie zapłacone z tytułu realizacji przedmiotu umowy dla poszczególnych części wyniesie min. 80% wartości brutto podanej w formularzu ofertowym. Świadczenie usługi transportowej dla uczniów z terenu Gminy Pruchnik odbywać się będzie zgodnie z rozkładem jazdy zaakceptowanym przez Zamawiającego. Warunki udziału określono w Rozdziale V SIWZ, natomiast kryterium oceny, terminy są dla trzech części jednakowe..
II.1.5)
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60.11.20.00 - (1) Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 29.06.2018.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wnoszenia wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku, w tym zakresie i uzna warunek, za spełniony jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie w trybie art. 22 ust 1 (zał. nr 2 do siwz)
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi wykazać się wiedzą i doświadczeniem w wykonaniu, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również w wykonywaniu- w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie: Część I: 2 usług/umów polegających na wykonaniu/wykonywaniu przewozu młodzieży szkolnej w liczbie minimum 150 osób każda. Część II: 2 usług/umów polegających na wykonaniu/wykonywaniu przewozu młodzieży szkolnej w liczbie minimum 120 osób każda. Część III: zamawiający nie opisuje warunku, w tym zakresie i uzna warunek, za spełniony jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie w trybie art. 22 ust 1 (zał. nr 2 do siwz) Jako jedną usługę należy rozumieć zamówienie zrealizowane/realizowane na podstawie odrębnej umowy przez okres minimum 10 miesięcy. W przypadku, gdy wykonawca składa ofertę na część nr 1 oraz 2 musi wykazać, że zrealizował lub realizuje należycie 2 umowy/usługi przewozu młodzieży szkolnej w liczbie minimum150 osób. Uwaga: konsekwencje niewłaściwego oznaczenia poszczególnych części zamówienia obciążają Wykonawcę.Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku, w tym zakresie i uzna warunek, za spełniony jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie w trybie art. 22 ust 1 (zał. nr2 do siwz)
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku, w tym zakresie i uzna warunek, za spełniony jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie w trybie art. 22 ust 1 (zał. nr2 do siwz)
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku, w tym zakresie i uzna warunek, za spełniony jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie w trybie art. 22 ust 1 (zał. nr2 do siwz)
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
6. Ponadto wykonawcy mają dołączyć do oferty następujące dokumenty: 1) Ofertę cenową - zgodnie z Rozdziałem I pkt. 3 siwz, w przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden dokument 2) Odpowiednie pełnomocnictwa; tylko w sytuacjach określonych w Rozdziale I pkt. 5 zdanie 2 siwz lub w przypadku składania oferty wspólnej (Rozdział III pkt. 1 siwz) 3) Oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do siwz pkt. 5 wskazujące cześć zamówienia, której wykonanie wykonawca powierzy podwykonawcom (jeżeli wykonawca przewiduje udział podwykonawców); w przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden dokument 4) Wypełniony zał nr 5 do SIWZ (sporządzony w Excelu dla 3 części: 5c, 6c lub 7c) właściwy dla danej części w przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden dokument
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 95
- 2 - Termin płatności - 5
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zmiana postanowień niniejszej umowy może nastąpić na wniosek Wykonawcy na podstawie art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych. Za istotne zmiany uważa się: a) zmianę wysokości wynagrodzenia przypadku: - ustawowej zmiany podatku VAT, zmiana dotyczyć będzie stawki podatku VAT -waloryzacji cen o wskaźnik inflacji ogłaszany przez Prezesa GUS dla Województwa Podkarpackiego za poprzedni kwartał, możliwość taka jest dopuszczona po upływie okresu jednego kwartału trwania umowy - zmniejszenie ilości kupowanych biletów do 20% w przypadku zmniejszenia się liczby uczniów b) zmiany omyłek pisarskich c) zmianę harmonogramu do umowy w przypadku zmiany godz. nauki d) Zamawiający i Wykonawca będą mogli wypowiedzieć zawartą umowę, a następnie odstąpić od jej realizacji, jeżeli druga strona w sposób rażący naruszy postanowienia niniejszej umowy. e)dopuszcza się możliwość zmiany na etapie realizacji zamówienia podmiotów trzecich, o których mowa w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, za pomocą których Wykonawca wykazał spełnianie warunków udziału w postępowaniu. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest wykazać Zamawiającemu, że zaproponowany nowy Podwykonawca spełnia warunki w zakresie nie mniejszym niż wskazany na etapie postępowania o zamówienie publiczne dotychczasowy Podwykonawca. Zmiana taka nie wymaga zawarcia aneksu do umowy. f) zmiany wynagrodzenia w przypadku wystąpienia którejkolwiek ze zmian wskazanych w art. 142 ust 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r Prawo zamówień publicznych szczegółowo określone w § 12 niniejszej umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pruchnik.bip.info.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: w Urzędzie Miejskim w Pruchniku, 37-560 Pruchnik,
ul Rynek 1, pok. nr 30.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.04.2016 godzina 10:00, miejsce: w Sekretariacie Urzędu Miejskiego w Pruchniku, 37-560 Pruchnik, ul Rynek 1, pok. nr 21.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie dla Gminy Proszowice usługi transportowej w ramach przewozów regularnych autobusami na liniach komunikacyjnych o charakterze użyteczności publicznej w 2025r.
- Świadczenie usługi ochrony osób, budynku i mienia oraz przewozu akt dla Sądu Rejonowego w Kędzierzynie-Koźlu na 2025r.
- Dowóz uczniów do placówek oświatowych na terenie Gminy Słupia Konecka w 2025 roku
- Usługi publicznego transportu zbiorowego w zakresie przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej na terenie gminy Rudniki na rok 2025
- Świadczenie usługi transportowej w ramach organizowanej przez Miasto i Gminę Bierutów "Komunikacji gminnej"
- "Świadczenie usług przewozowych dla uczniów z niepełnosprawnościami z terenu gminy Pieńsk do Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Zgorzelcu".
więcej: (1) Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.