Ogłoszenie z dnia 2013-03-12
Bydgoszcz: Wykonanie kompleksowej usługi - pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu - dla projektu:
Przebudowa sieci ciepłowniczych w Bydgoszczy, NR POIS.09.02.00-00-012/10
Numer ogłoszenia: 98042 - 2013; data zamieszczenia: 12.03.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Komunalne Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. w Bydgoszczy , ul. Ks. Józefa Schulza 5, 85-315 Bydgoszcz, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 52 3045247, faks 52 3045470.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.kpec.bydgoszcz.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Sp. z o.o..
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie kompleksowej usługi - pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu - dla projektu: Przebudowa sieci ciepłowniczych w Bydgoszczy, NR POIS.09.02.00-00-012/10.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie kompleksowej usługi - pełnienie funkcji inżyniera kontraktu - dla planowanego przedsięwzięcia: Przebudowa sieci ciepłowniczych w Bydgoszczy Nr POIS.09.02.00-00-012/10 I. Przebudowa sieci ciepłowniczych na preizolowane wraz z zajęciem terenów i obsługą geodezyjną - na rok 2013: a. Przebudowa sieci ciepłowniczej na osiedlu Błonie od K-2/15 do K-2/34 - I etap od K-2/15 do K-2/25; długość sieci: 0,8 km: średnica DN: 2 x 350 mm. b. Przebudowa sieci ciepłowniczej Wyżyny B III - od Centrali w kierunku ul. Szpitalnej; długość sieci: 2,5 km; średnice DN: od 2 x 32 mm do 2 x 150 mm. c. Przebudowa sieci ciepłowniczej, ul. Planu 6 - letniego od komory K-4302 do skrzyżowania z ul. Wojska Polskiego; długość sieci: 0,1 km; średnica DN: 2 x 200 mm. d. Przebudowa sieci ciepłowniczej, ul. Bocianowo - ul. Pomorska - III etap, od komory K-3/22 do ul. Pomorskiej i wzdłuż ul. Pomorskiej, poprzez Plac Tadeusza Kościuszki do ul. Bocianowo; długość sieci: 0,3 km; średnica DN: 2 x 250 mm. a.Przebudowa sieci ciepłowniczej, ul. Gdańska - Czerkaska - Powstańców Warszawy długość sieci: 0,2 km; średnica DN: 2 x 350 mm. II. Przebudowa sieci ciepłowniczych na preizolowane wraz z zajęciem terenów i obsługą geodezyjną - na rok 2014: b. Przebudowa sieci ciepłowniczej, ul. C. Skłodowskiej - ul. Łęczycka, od komory K-524A do ul. Łęczyckiej i dalej wzdłuż ul. Łęczyckiej; długość sieci 0,1 km; średnica DN: 2 x 600 mm. c. Przebudowa sieci ciepłowniczej, ul. 3-go Maja, od komory K-4/29/5, wzdłuż ul. 3-go Maja, do komory K-4/29/6; długość sieci: 0,2 km; średnica DN: 2 x 125 mm. d. Przebudowa sieci ciepłowniczej na osiedlu Błonie - od komory K-2/15 do K-2/34 - II etap od komory K-2/25 do K-2/34; długość sieci: 1,1 km: średnica DN: 2 x 350 mm..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.52.00.00 - Usługi nadzoru budowlanego 71.53.00.00 - Doradcze usługi budowlane 71.54.10.00 - Usługi zarządzania projektem budowlanym 71.24.10.00 - Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy 79.10.00.00 - Usługi prawnicze .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 15.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wadium 1. Wadium wynosi - 8.000,00 PLN (słownie PLN: osiem tysięcy) 2. Wadium można wnieść w jednej z lub kilku następujących formach: a. pieniężnej, b) gwarancji bankowej, c) gwarancji ubezpieczeniowej, d) poręczenia bankowego, lub poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późń. zm.) 3. Wadium należy wnieść przed terminem składania ofert. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku PEKAO SA 08 1240 3493 1111 0010 3123 5784 z dopiskiem: Wadium do przetargu nieograniczonego na: Wykonanie kompleksowej usługi - pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu - dla projektu: Przebudowa sieci ciepłowniczych w Bydgoszczy, Nr POIS.09.02.00-00-012/10. 4. W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej, za termin jego wniesienia zostanie przyjęty termin uznania rachunku bankowego Zamawiającego (tj. datę faktycznego wpływu środków pieniężnych na konto Zamawiającego). Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający zwróci wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym były one przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy, wskazany przez Wykonawcę. 5. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowych lub ubezpieczeniowych beneficjentem gwarancji jest Zamawiający. Umowa gwarancyjna zawarta pomiędzy gwarantem a wykonawcą winna określać gwarancję jako nieodwołalną i bezwarunkową w odniesieniu do prawa Zamawiającego do egzekwowania należności bez zwłoki (tzn. na każde pisemne żądanie Zamawiającego nieodwołalnie i bezwarunkowo). Egzekwowanie ww. należności dotyczy następujących przypadków: a) odmowy przez wykonawcę podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, b) niewniesienia przez Wykonawcę w ustalonym terminie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Termin ważności gwarancji (bankowych, ubezpieczeniowych) stanowiących wadium musi się pokrywać z terminem związania ofertą. 6. W przypadku wnoszenia wadium w formie poręczenia bankowego niezbędne jest zawarcie umowy pisemnej pomiędzy poręczycielem, a osobą na rzecz której poręczenie zostało złożone (tzn. Zamawiającego). Poręczenie dotyczy wypłaty dla Zamawiającego kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo, na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego odnoszące się do: a) uchylania się Wykonawcy od podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, b) niewniesienia przez Wykonawcę w ustalonym terminie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Termin ważności gwarancji (bankowych, ubezpieczeniowych) stanowiących wadium musi się pokrywać z terminem związania ofertą. 7. W przypadku wnoszenia wadium w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, podmiot potwierdza wartość poręczenia, co najmniej do wielkości ustalonego wadium. Poręczenie winno być ważne co najmniej do dnia związania ofertą. Umowa poręczenia winna zawierać zobowiązanie poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, zawierającego oświadczenie, iż Wykonawca: a) Wykonawca uchyla się od podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, b) Wykonawca nie wniósł w ustalonym terminie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 8. Oryginał dokumentu wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej lub w poręczeniach, o których mowa a pkt. 5, 6, 7 należy zdeponować za potwierdzeniem odbioru w siedzibie Zamawiającego w kasie przed upływem terminu wyznaczonego na składanie ofert zaś kserokopię dowodu wniesienia wadium w pieniądzu (potwierdzoną za zgodność z oryginałem) dołączyć do oferty, ewentualnie przedłożyć w trakcie otwarcia ofert. 9. Wykonawca, który nie złożył wadium w dopuszczonej w niniejszej SIWZ formie i terminie zostanie wykluczony z postępowania. 10. Wadium wraz z odsetkami wniesione w pieniądzu przez Wykonawcę, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą, na wniosek tego Wykonawcy zostanie przez Zamawiającego zaliczone na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 11. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć ofertę wadium na cały okres związania ofertą. 12. Wadium dla konsorcjum może być wniesione przez lidera lub innego członka konsorcjum (zgodnie z ustaleniami w Porozumieniu). 13. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie: a) po wyborze oferty najkorzystniejszej (z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana), b) po unieważnieniu postępowania. 14. Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 15. Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie określonej w pkt. 13, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca musi wnieść wadium w terminie ustalonym przez Zamawiającego. 16. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 17. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł w ustalonym terminie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 18. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 PZP chyba, że udowodnił, iż wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca (Inżynier Kontraktu) winien posiadać uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponować potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawić pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia: a)posiadającymi uprawnienia budowlane do sprawowania samodzielnych funkcji w budownictwie (zgodnie z Prawem Budowlanym) w branżach: budowlanej, sanitarnej i elektrycznej.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca (Inżynier Kontraktu) winien posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponować potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawić pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia: a) posiadającymi uprawnienia budowlane do sprawowania samodzielnych funkcji w budownictwie (zgodnie z Prawem Budowlanym) w branżach: budowlanej, sanitarnej i elektrycznej, b) wykonanie, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, prac w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie jednej pracy, związanej z prowadzeniem inwestycji z zakresu modernizacji miejskich systemów ciepłowniczych o wartości min. 4,0 mln PLN netto.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca (Inżynier Kontraktu) ubiegający się o uzyskanie zamówienia: 1. Znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; 2. Zobowiązuje się do przedstawienia - jako załączników do Umowy: - przed dniem podpisania umowy opłaconego ubezpieczenia (lub poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii tego dokumentu) potwierdzającego, że Wykonawca (Inżynier Kontraktu) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej z tytułu skutków prowadzonej działalności), - w ciągu 14 dni od daty zawarcia Umowy ubezpieczenia kontraktu. Minimalne wymagane warunki umowy ubezpieczenia kontraktu: a) zakres umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej ma obejmować szkody osobowe i rzeczowe wraz z ich następstwami w postaci utraconych korzyści oraz czyste straty finansowe nie będące następstwem szkody rzeczowej lub osobowej; b) zakres umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej ma obejmować również szkody osobowe i rzeczowe wyrządzone przez podwykonawców; c) suma gwarancyjna nie może być niższa niż 5.000.000 PLN na jedno i wszystkie zdarzenia dla szkód osobowych i rzeczowych wraz z ich następstwami w postaci utraconych korzyści oraz dla czystych strat finansowych niebędących następstwem szkody rzeczowej lub osobowej, przy czym dla strat finansowych suma gwarancyjna na jedno i wszystkie zdarzenia powinna wynosić min. 50% podstawowej sumy gwarancyjnej; d) zakres ubezpieczenia musi obejmować szkody wyrządzone przez Wykonawcę (Inżyniera Kontraktu), które są wynikiem działania lub zaniechania działania w związku z realizacją Umowy;
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Oświadczenie Wykonawcy potwierdzające, że znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zgodnie z art. 144 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych Zamawiający dopuszcza możliwość dokonywania nieistotnych zmian zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. 2. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonywania istotnych zmian zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia: 1) Zmiany zakresu zamówienia spowodowanego zmianą dokumentacji technicznej, skorygowanej przez projektanta i zaakceptowanej przez Zamawiającego, 2) Zmiany sposobu wykonywania zamówienia w sytuacjach, gdy wykorzystanie materiałów budowlanych, sprzętu, urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej lub ofercie stanie się niemożliwe bądź podyktowane będzie usprawnieniem procesu budowy, postępem technologicznym, zwiększeniem bezpieczeństwa na budowie, 3) Zmiana terminu realizacji przedmiotu zamówienia, w przypadku: a) działania siły wyższej, uniemożliwiającej wykonanie robót w określonym pierwotnie terminie, b) zaistnienia niesprzyjających warunków atmosferycznych, uniemożliwiających wykonywanie prac budowlanych lub spełnienie wymogów technologicznych, udokumentowanych w dzienniku budowy, c) błędów w dokumentacji projektowej, których usunięcie będzie poprzedzać konieczność konsultacji z projektantem i naniesienia przez niego poprawek lub zmian w projekcie, d) konieczności uzyskania decyzji lub uzgodnień, mogących spowodować wstrzymanie robót, e) konieczności zmiany zakresu robót i finansowania, f) konieczności wykonania dodatkowych badań i ekspertyz, g) prac lub badań archeologicznych, wykopalisk, powodujących konieczność wstrzymania robót, h) realizacji w drodze odrębnej umowy prac powiązanych z przedmiotem niniejszej umowy, wymuszającej konieczność skoordynowania prac i uwzględnienia wzajemnych powiązań, w tym udzielenie w trakcie realizacji umowy zamówień dodatkowych i/lub uzupełniających, związanych z realizacją zamówienia podstawowego mających wpływ na uzgodniony termin zakończenia jej realizacji (powodujących konieczność jego wydłużenia), i) wstrzymania realizacji robót przez uprawniony organ z powodu znalezienia niewybuchów i niewypałów, j) jakiegokolwiek opóźnienia, utrudnienia lub przeszkody spowodowane przez dające się przypisać Zamawiającemu, personelowi Zamawiającego lub innemu wykonawcy zatrudnionego przez Zamawiającego na terenie budowy, k) wystąpienia odmiennych od zakładanych warunków geologicznych i terenowych. Ww. zmiany do umowy dopuszczalne są na następujących warunkach: a) -ad. pkt. 1) - zmniejszenie zakresu przedmiotu umowy w granicach uzasadnionego interesu Zamawiającego, b) - ad. pkt. 2) - zamiana na materiały, urządzenia, sprzęt posiadające co najmniej takie same parametry jakościowo i cechy użytkowe, jak te, które stanowiły podstawę wyboru oferty oraz zmiana sposobu wykonania zmówienia powodująca usprawnienie procesu budowy, zwiększeniem bezpieczeństwa na budowie pod warunkiem nie zwiększania ceny, c) - ad. pkt. 3) - w zakresie nie powodującym zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy (Inżyniera Kontraktu) określonego w niniejszej umowie, d) - ad. pkt. 3) lit. a) - o czas działania siły wyższej oraz potrzebny do usunięcia skutków tego działania, lit. b) - o czas trwania niesprzyjających warunków atmosferycznych, które uniemożliwiają wykonanie zamówienia, lit. c), d), e), f), g), h), i), j), k) - o czas niezbędny do usunięcia przeszkody w prowadzeniu robót objętych przedmiotem umowy, lub o czas niezbędny do uzyskania wymaganych decyzji bądź uzgodnień lub do wykonania dodatkowych ekspertyz , badań. Pozostałe zmiany: a) Zmiana stawki podatku VAT. Jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zmianę kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy (Inżyniera Kontraktu), Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku zapłaconego przez Wykonawcę (Inżyniera Kontraktu). b) Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Powyższe zmiany do umowy winny być wprowadzone na drodze aneksu z zastrzeżeniem, że nie stanowią one zobowiązania Zamawiającego do wyrażenia zgody na zawarcie aneksu. W przypadku każdej zmiany o której mowa w powyżej po stronie wnoszącego propozycję zmian leży udokumentowanie powstałej okoliczności.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.kpec.bydgoszcz.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Komunalne Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Spółka z o.o.
85-315 Bydgoszcz, ul. Ks. J. Schulza 5
e-mail: inwestycje@kpec.bydgoszcz.pl.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.03.2013 godzina 10:00, miejsce: Komunalne Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Spółka z o.o. 85-315 Bydgoszcz, ul. Ks. J. Schulza 5, kancelaria.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie jest realizowane w oparciu o środki finansowe Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013 oś priorytetowa IX działanie 9.2 (podpisana umowa)..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z BYDGOSZCZY
- Budowa hali magazynowej wraz z budynkiem biurowym na terenie Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Toruniu przy ul. Batorego 61
- Dostawy sukcesywne rękawic diagnostycznych i chirurgicznych syntetycznych na okres 12 miesięcy
- Rozbiórka obiektów Zasobu WRSP, zlokalizowanych na terenie województwa kujawsko - pomorskiego z uwzględnieniem podziału na części - 7 zadań
- Dostawa produktów leczniczych, preparatów stosowanych w żywieniu dojelitowym, sprzętu jednorazowego użytku oraz dowóz do miejsca zamieszkania
- Dostawa oprogramowania do symulacji ruchu i zderzeń pojazdów samochodowych
- Naprawy, montaż wykładziny typu tarkett w budynkach szpitala (ściany i podłogi)
więcej: przetargi w Bydgoszczy »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usług doradztwa prawnego na potrzeby Narodowego Forum Muzyki im. Witolda Lutosławskiego
- "Usługa konsultacji prawnych projektów współfinansowanych z UE"
- Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu przy realizacji inwestycji pn.: "Rozpoznanie i udokumentowanie zasobów wód termalnych w celu ich udostępnienia na dz. nr ewid. 63/8 przy ul. Cieplickiej (...)
- Budowa zbiorników wodnych małej retencji w Gminie Ciechanowiec
- Świadczenie kompleksowej obsługi prawnej w sprawach związanych z działalnością Zamawiającego oraz usług doradztwa podatkowego
- Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego nad realizacją operacji pn. "Scalanie gruntów obrębu Terenin, gmina Wierzbica, powiat chełmski, województwo lubelskie"
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.