Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2015-04-29
Piechowice: Odbudowa ulicy 1 Maja i ulicy Zawadzkiego w Piechowicach. Znak sprawy: IZP.271.1.2.2015
Numer ogłoszenia: 98702 - 2015; data zamieszczenia: 29.04.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Piechowice , ul. Żymierskiego 49, 58-573 Piechowice, woj. dolnośląskie, tel. 075 7548900, faks 075 7612274.
- Adres strony internetowej zamawiającego: http://piechowice.bip.pbox.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbudowa ulicy 1 Maja i ulicy Zawadzkiego w Piechowicach. Znak sprawy: IZP.271.1.2.2015.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych dla zamówienia pn.: Odbudowa ulicy 1 Maja i ulicy Zawadzkiego w Piechowicach, które to zamówienie składa się z następujących podzadań: a) Podzadanie nr 1 - Odbudowa ul. 1-go Maja w Piechowicach km (dz. nr 182/2 Obręb 6 i dz. nr371 Obręb 0003), Kilometraż od 0+210 do 0+620, b) Podzadanie nr 2 - Odbudowa ul. Zawadzkiego w Piechowicach (dz. nr 117/2, 117/3, 346, 345, 171/1 Obręb 3), ETAP I: Część 1- droga kilometraż 0+000 do 0+230, Część 2 -pętla autobusowa kilometraż 0+810 do 0+856 Zamówienie to opisane jest następującymi kodami wg. Wspólnego Słownika Zamówień CPV: Główny przedmiot zamówienia: CPV 45 23 31 40 - 2 Roboty drogowe Dodatkowe przedmioty zamówienia: CPV 45 23 32 52 - 0 Roboty w zakresie nawierzchni ulic CPV 45 20 00 00 - 9 Roboty w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej CPV 45 23 00 00 - 8 Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównanie terenu, CPV 45 23 30 00 - 9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania na-wierzchni autostrad, dróg, CPV 45 23 31.42 - 6 - Roboty w zakresie naprawy dróg 2. Zamówienie pn. Odbudowa ulicy 1 Maja i ulicy Zawadzkiego w Piechowicach, obejmuje wykonanie części ulicy 1 Maja i części ulicy Zawadzkiego. Przywołany dla ulicy Zawadzkiego podział na etap I: część 1 i część 2 ma charakter czysto formalny, bez wpływu na organizację i harmonogram robót. Podział ten wynika ze sporządzonej przez Zamawiającego Dokumentacji Projektowej oraz Specyfikacji Tech-nicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (tzw. STWiORB) w odrębnych opracowaniach. 2.1. dla Podzadania nr 1 pn. - Odbudowa ul. 1-go Maja w Piechowicach km (dz. nr 182/2 Obręb 6 i dz. nr371 Obręb 0003), Kilometraż od 0+210 do 0+620: - Projekt Budowlano-Wykonawczy pn. Odbudowa ul. 1-go Maja w Piechowicach km od 0+210 do km 0+620 (dz. nr 182/2 obręb 6 i dz. nr 371 obręb 3), - Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych - Odbudowa ul. 1-go Maja w Piechowicach km od 0+210 do km 0+620 (dz. nr 182/2 obręb 6 i dz. nr 371 obręb 3), 2.2. dla Podzadania nr 2 pn. - Odbudowa ul. Zawadzkiego w Piechowicach (dz. nr 117/2, 117/3, 346, 345, 171/1 Obręb 3), 2.2.1) ETAP I: Część 1- droga kilometraż 0+000 do 0+230: - Projekt budowlano-Wykonawczy-Odbudowa ul.Zawadzkiego w Piechowicach km od 0+000 do km 0+230 (dz. nr 117/3 obręb 3), - Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych - Odbudowa ul.Zawadzkiego w Piechowicach km od 0+000 do km 0+230 (dz. nr 117/3 obręb 3), 2.2.2) ETAP I: Część 2 -pętla autobusowa kilometraż 0+810 do 0+856: - Projekt Budowlano-Wykonawczy - Odbudowa ul. Zawadzkiego w Piechowicach km od 0+810 do km 0+856 - pętla autobusowa (dz. nr 117/1, 117/2, 346, 345 obręb 3). - Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych Odbudowa ul. Zawadzkiego w Piechowicach km od 0+810 do km 0+856 - pętla autobusowa (dz. nr 117/1, 117/2, 346, 345 obręb 3). Ad. 2.1. Podzadanie nr 1 pn. - Odbudowa ul. 1-go Maja w Piechowicach km (dz. nr 182/2 Obręb 6 i dz. nr371 Obręb 0003), Kilometraż od 0+210 do 0+620, o długości 410,00 m, obejmuje wykonanie:. Zakres robót obejmuje: - wykonanie robót pomiarowych - rozbiórka istniejącej zniszczonej nawierzchni ulicy za pomocą frezowania o pow. 2120,00 m2 oraz rozbiórki płyt drogowych (trylinka) o pow. 40,00 m2 z wywiezieniem na składowisko odpadów. - wykonanie koryta na głęb. 50,00 cm o pow. 2120,0 m2 i głęb. 40,00 cm o pow. 162,0 m2 pod nawierzchnię z wyprofilowaniem i zagęszczeniem dna koryta i stabilizacją gruntu cementem - wykonanie nowej konstrukcji jezdni o nawierzchni bitumicznej na całym odcinku drogi za pomocą warstwy wiążącej z betonu asfaltowego grub. 5,0 cm o pow. 2120,0 m2 oraz warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego grub. 4,0 cm o pow. 2120,00 m2 - wykonanie zjazdów o nawierzchni bitumicznej analogicznie jak konstrukcji drogi - wykonanie obramowania na całej długości prawostronnym krawężnikiem betonowym o dług. 406,00 mb - wykonanie odwodnienia jezdni za pomocą krawędziowych ścieków betonowych korytkowych o dług. 202,00 mb oraz ścieku krytego o dług. 2,50 m - wykonanie remontu i naprawy istniejących przepustów pod jezdnią w km 0+242,5 i 0+500,25 wraz z wykonaniem umocnienia dna i skarp brukiem kamiennym o pow. 49,0 m2 Dług przepustów do oczyszczenia -11,0 mb - wykonanie regulacji istniejących studzienek telekomunikacyjnych, kanalizacyjnych oraz zaworów gazowych i wodociągowych - wykonanie uzupełnienia poboczy mieszaniną frezowany (pozyskana z frezowania) na pow. 670,00 m2 Ad. 2.2. punkt 2.2.1. Podzadanie nr 2 pn. - Odbudowa ul. Zawadzkiego w Piechowicach (dz. nr 117/2, 117/3, 346, 345, 171/1 Obręb 3), ETAP I: Część 1- droga kilometraż 0+000 do 0+230, o długości 230,00 m: Zakres robót obejmuje: - wykonanie robót pomiarowych - rozbiórka istniejącej zniszczonej nawierzchni ulicy za pomocą frezowania o pow. 1150,00 m2 wraz z rozbiórką przepustu o dług.13,0 mb - wykonanie koryta na głęb. 50,00 cm o pow. 1150,00 m2 i głęb. 40,00 cm o pow. 40,0 m2 pod nawierzchnię z wyprofilowaniem i zagęszczeniem dna koryta i stabilizacją gruntu cementem - wykonanie nasypów uzupełniającego teren - 65,00 m3 - wykonanie nowej konstrukcji jezdni o nawierzchni bitumicznej na całym odcinku drogi za pomocą warstwy wiążącej z betonu asfaltowego grub. 5,0 cm o pow. 1150,00 m2 oraz warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego grub. 4,0 cm o pow. 1150,00 m2 - wykonanie zjazdów o nawierzchni bitumicznej analogicznie jak konstrukcji drogi - wykonanie obramowania na całej długości prawostronnym krawężnikiem betonowym o dług. 232,00 mb - wykonać renowację i odtworzyć istniejące rowy odwadniające wzdłuż drogi dług. 10,00 mb - wykonanie remontu istniejących przepustów rurowych pod drogą o średnicy 600 mm -dług. 10,00 m (km 0+222,5) oraz pod zjazdem o średnicy 400 mm dług. 3,0 m wraz wykonaniem umocnienia dna i skarp brukiem kamiennym o łącznej pow. 7,50 m2 - wykonanie odwodnienia jezdni za pomocą krawędziowych ścieków betonowych korytkowych o dług. 79,00 mb - wykonanie regulacji istniejących studzienek telekomunikacyjnych, kanalizacyjnych oraz zaworów gazowych i wodociągowych - wykonanie uzupełnienia poboczy mieszaniną frezowany (pozyskana z frezowania) na pow. 325,00 m2 Ad. 2.2. punkt 2.2.1. Podzadanie nr 2 pn. - Odbudowa ul. Zawadzkiego w Piechowicach ETAP I: Część 2 -pętla autobusowa kilometraż 0+810 do 0+856, o długości 46,oo mb: Zakres robót obejmuje: - wykonanie robót pomiarowych - rozbiórka istniejącej zniszczonej nawierzchni ulicy za pomocą frezowania o pow. 871,00 m2 - wykonanie koryta na głęb. 50,00 cm o pow. 612,00 m2, głęb. 40,00 cm o pow. 57,00 m2 i głeb. 30,00 cm o pow. 104,00 m2 m2 pod nawierzchnię z wyprofilowaniem i zagęszczeniem dna koryta i stabilizacją gruntu cementem - wykonanie nowej konstrukcji jezdni o nawierzchni bitumicznej na całym odcinku drogi za pomocą warstwy wiążącej z betonu asfaltowego grub. 5,0 cm o pow. 612,00 m2 oraz warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego grub. 4,0 cm o pow. 612,00 m2 - wykonanie zjazdów o nawierzchni bitumicznej analogicznie jak konstrukcji drogi o pow.5,0 m2 - wykonanie chodnika jednostronnego szer. 2,0 m z kostki betonowej grub.8,0 cm na o pow. 104,00 m2 - wykonanie obramowania na całej długości obustronnym krawężnikiem betonowym o dług. 173,00 mb oraz obrzeża betonowego grub. 8,0 cm do ustawienia dług. 59,00 mb - wykonanie na długości projektowanego chodnika zjazdu z kostki betonowej grub. 8,0 cm o pow. 57,0 m2 - wykonanie regulacji istniejących studzienek telekomunikacyjnych, kanalizacyjnych oraz zaworów gazowych i wodociągowych - wykonanie terenu zielonego (wyspa pętli autobusowej) o pow. 100,00 m2 3. Elementy z rozbiórki nadające się do powtórnego wykorzystania należy odwieźć do Zakładu Usług Komu-nalnych w Piechowicach przy ulicy Bocznej 15, jest to odległość do 5 km. 4. Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji jakości i rękojmi na okres co najmniej 36 miesięcy licząc od daty podpisania końcowego protokołu odbioru. Wykonawca winien mieć na uwadze, że okres (czas) trwania gwarancji stanowi jedno z kryteriów oceny ofert, o których mowa w SIWZ w Rozdziale XIII. Oferując minimalny 36 miesięczny czas trwania gwarancji otrzyma 0,00 punktów, natomiast oferując czas trwania gwrancji 60 miesięcy i dłużej otrzyma maksymalnie 10 punktów. Jeżeli Wykonawca zaoferuje okres gwarancji dłuższy niż 36 miesięcy i krótszy niż 60 miesięcy otrzyma w tym kryterium ilość punktów wyliczoną zgodnie z wzorem określonym w punkcie 3 podpunkt 3.2 litera c) Rozdziału XIII SIWZ 5. Termin wykonania zamówienia. Termin zakończenia prac, robót i czynności będących przedmiotem umowy nastąpi nie później niż w ciągu 135 dni, licząc od dnia następnego po przekazaniu placu budowy. O dochowaniu terminu wykonania umowy decyduje data podpisania końcowego protokołu odbioru robót. Termin zgłoszenia gotowości do odbioru końcowego: nie później niż w ciągu 125 dni licząc od dnia następnego po przekazaniu placu budowy. Termin rozpoczęcia robót - nie wcześniej niż od 01.07.2015 r. Termin przekazania placu budowy - Zamawiający przekaże plac budowy w terminie do 23.06.2015 . 6. Integralną częścią opisu przedmiotu zamówienia są niżej wymienione załączniki, które stanowią uszczegółowienie Opisu Przedmiotu Zamówienia: 6.1. Załącznik nr 8 - WYKAZ DOKUMANTACJI PROJEKTOWEJ i SPECYFIKACJI TECHNICZNYCH WYKONANIA i ODBIORU ROBOT BUDOWLANYCH DLA ZAMÓWIENIA PN.: Odbudowa ulicy 1 Maja i ulicy Zawadzkiego w Piechowicach a) dla Podzadania nr 1 pn. - Odbudowa ul. 1-go Maja w Piechowicach km (dz. nr 182/2 Obręb 6 i dz. nr371 Obręb 0003), Kilometraż od 0+210 do 0+620: - Projekt Budowlano-Wykonawczy pn. Odbudowa ul. 1-go Maja w Piechowicach km od 0+210 do km 0+620 (dz. nr 182/2 obręb 6 i dz. nr 371 obręb 3), - Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych - Odbudowa ul. 1-go Maja w Piechowicach km od 0+210 do km 0+620 (dz. nr 182/2 obręb 6 i dz. nr 371 obręb 3), b) dla Podzadania nr 2 pn. - Odbudowa ul. Zawadzkiego w Piechowicach (dz. nr 117/2, 117/3, 346, 345, 171/1 Obręb 3, b1) ETAP I: Część 1- droga kilometraż 0+000 do 0+230: - Projekt budowlano-Wykonawczy-Odbudowa ul.Zawadzkiego w Piechowicach km od 0+000 do km 0+230 (dz. nr 117/3 obręb 3), - Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych - Odbudowa ul.Zawadzkiego w Piechowicach km od 0+000 do km 0+230 (dz. nr 117/3 obręb 3), b2) ETAP I: Część 2 -pętla autobusowa kilometraż 0+810 do 0+856: - Projekt Budowlano-Wykonawczy - Odbudowa ul. Zawadzkiego w Piechowicach km od 0+810 do km 0+856 - pętla autobusowa (dz. nr 117/1, 117/2, 346, 345 obręb 3). - Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych Odbudowa ul. Zawadzkiego w Piechowicach km od 0+810 do km 0+856 - pętla autobusowa (dz. nr 117/1, 117/2, 346, 345 obręb 3). UWAGA: Zamawiający udostępnia przedmiary robót dla ww. Podzadań , ja-ko materiał pomocniczy, nieobowiązujący i nie stanowiący treści SIWZ. Za wykonanie przedmiotu zamówienia przyjęta jest forma wynagrodzenia ryczałtowego, stąd wykonanie przedmiaru robót do ustalenia wysokości ryczałtu leży po stronie Wykonawcy. 6.2. Obowiązki Wykonawcy, które należy ująć w cenie oferty, wynikające z postanowień wzoru umowy, stanowiącego Załącznik nr 7 do SIWZ, w szczególności: a) Wykonawca jest zobowiązany przez przystąpieniem do robót budowlanych i zajęciem pasa drogowego opracować, uzgodnić i zatwierdzić przez właściwy organ organizację ruchu zastępczego na czas prowadzenia robót, a także ponosić opłaty za czasowe zajęcie pasa drogowego, b) wszystkie materiały z rozbiórki i wykopów nie nadające się do ponownego wbudowania , Wyko-nawca usunie z terenu budowy, zeskładuje, zagospodaruje lub zutylizuje zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, c) Zwycięski Wykonawca tj. Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą jest zo-bowiązany przed podpisaniem umowy przedłożyć Zamawiającemu opłaconą polisę ubezpieczeniową potwierdzająca, ubezpieczenie Wykonawcy od odpowiedzialności cywilnej z tytułu posiadanego mienia i prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, obejmującą odpowiedzialność cywilną ubezpieczonego tj. Wykonawcy - w części odpowiedzialności deliktowej na kwotę co najmniej 500.000,00 zł na jedno i wszystkie zdarzenia, - w części odpowiedzialności kontraktowej na kwotę co najmniej 700.000,00 zł na jedno i wszystkie zdarzenia. 7. Materiały, wyroby, rozwiązania równoważne. W przypadku użycia w jakimkolwiek miejscu Dokumentacji projektowej i/lub Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (tzw. ST, STWiORB, Specyfikacje Techniczne) nom, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1 do 4 PZP, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisy-wanym. Zgodnie z art. 30 ust. 5 PZP Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego jest zobowiązany w swojej ofercie wykazać Zamawiającemu, że oferowane przez Wykonawcę wyroby, urządzenia, materiały, roboty budowlane spełniają funkcję i wymagania techniczne opisane w Dokumentacji projektowej i/lub STWiORB. W takim przypadku, do Wykonawcy należy wykaza-nie, że oferowane przez niego wyroby, materiały lub urządzenia spełniają wymagania techniczne pod katem przydatności (funkcji jaką mają spełniać0 i parametrów technicznych wyrobów, materiałów lub urządzeń przywołanych w Dokumentacji projektowej i/lub STWiORB. Pod pojęciem równoważny Zamawiający rozumie każdy materiał, wyrób, rozwiązanie równoważne, który/e spełnia podstawowe funkcje techniczne, w tym między innymi wytrzymałościowe, użytkowe, funkcjonalne co najmniej jak przywołane w Dokumentacji projektowej i/lub STWiORB Zgodnie z art. 30 ust. 5 PZP Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opi-sywanym przez Zamawiającego jest zobowiązany wykazać w swojej ofercie, że oferowane przez niego dostawy, usługi, roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 8.Wykonawca jest zobowiązany wykonać pełny zakres zamówienia zgodnie z SIWZ, przepisami prawa, współczesnej wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, dla uzyskania końcowego efektu określonego przez Zamawiającego w SIWZ, bez względu na trudności i nieprzewidziane okoliczności, jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji. UWAGA: ilekroć w niniejszym ogłoszeniu użyto skrótu: - SIWZ lub specyfikacja nalezy przez to rozumieć Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia na Odbudowę ulicy 1 Maja i ulicy Zawadzkiego w Piechowicach. Znak sprawy IZP.271.1.2.2015, - ustawa, PZP, ustawa PZP nalezy przez to rozumieć ustawę z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity z 2013 r. Dz. U. poz. 907 wraz z późn. zm.)..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2, 45.23.32.52-0, 45.20.00.00-9, 45.23.00.00-8, 45.23.30.00-9, 45.23.31.42-6.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 135.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych). 2. Forma wadium. 1) Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dna 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity Dz.U. Nr z 2007 Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 2) W przypadku złożenia przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczeń - dokumenty te muszą być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem. Gwarancja/poręczenie musi być nieodwołalna, bezwarunkowa i płatna na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującym prawem i winny zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielającej gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji lub poręczenia d) termin ważności gwarancji lub poręczenia e) zobowiązanie gwaranta do bezwarunkowego zapłacenia kwoty gwarancji lub poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające następujące lub analogicznie brzmiące oświadczenia: Zobowiązujemy się nieodwołalnie i bezwarunkowo wypłacić Państwu/Beneficjentowi całą kwotę zo-bowiązania na pierwsze pisemne żądanie wraz z oświadczeniem, że: ................ (nazwa Wykonawcy): - w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Pra-wo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz.U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.), z przyczyn leżących po jego stronie ,nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1 ww. ustawy, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ww. ustawy, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ww. ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jak oferty najkorzystniejszej, - w przypadku kiedy nie wywiązał się ze zobowiązań wynikających z poniższych warunków, a po-stawionych w art. 46 ust. 5 ww. ustawy: -- odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, -- nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, -- zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 3. Wadium w formie gwarancji lub poręczeń nie podlega przeniesieniu na osoby trzecie. 4. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 5. Wadium w pieniądzu należy wnieść wyłącznie przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: prowadzony przez bank PKO PB S.A.: Nr 57 1020 2137 0000 9102 0147 6241 z adnotacją na tytule wpłaty: wadium - IZP.271.1.2.2015 - Przetarg: Odbudowa ulicy 1 Maja i ulicy Zawadzkiego w Piechowicach. 6. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, za skuteczne wniesienie Zamawiający uzna wadium, które w oznaczonym terminie w dniu otwarcia ofert znajduje się na rachunku Zamawiającego. Dołączenie do ofer-ty kopii polecenia przelewu nie jest wystarczającym warunkiem stwierdzenia terminowego wniesienia wdium przez Wykonawcę. 7. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał takiego dokumentu należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego w pok. 10 (Referat Finansowy I piętro). Jeżeli Wykonawca prześle ofertę pocztą/przekaże za pośrednictwem kuriera lub innej osoby, winien kopię dowodu wniesienia wadium załączyć do oferty, natomiast oryginał dokumentu wadialnego umieścić np. w odrębnej kopercie oznaczonej -oryginał dowodu wniesienia wadium, przy czym oryginału dokumentu wadialnego nie należy trwale spinać z ofertą. 8. Wykonawca zostanie wykluczony z niniejszego postępowania, jeżeli jego oferta przed upływem terminu składania ofert nie zostanie zabezpieczona wadium w wymaganej wysokości. 9. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najko-rzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 11. 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium nie-zwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należyte-go wykonania umowy. 11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy PZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy PZP, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzyst-niejszej. UWAGA: W przypadku wadium w formie gwarancji lub poręczenia, dokument ten winien zawierać klauzu-lę gwarancji zapłaty wymaganej kwoty wadium po zaistnieniu w/w okoliczności - patrz punkt 2 ppkt 2) lit. e, a także przywołanych w punkcie 12 i 15 niniejszego Rozdziału. 13. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z punktem 9, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 14. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszonym o koszty prowadzenia rachun-ku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek Wykonawcy. 15. Wykonawca, którego oferta została wybrana, traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego w przypadku, gdy: a) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 16. UWAGA: Wadium wniesione w formie gwarancji i poręczeń musi obejmować wszystkie przypadki, w których Wykonawca traci wadium na rzecz Zamawiającego. W przypadku, gdy dokumenty te nie będą zabezpieczały w pełnym zakresie możliwych roszczeń Zamawiającego, określonych ustawą PZP - Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca po-twierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępo-waniu określonych w art. 22 ust. 1 PZP, zgodnie z treścią załącznika nr 2 do SIWZ, a także wskaznym w niniejszym ogłoszeniu w Sekcji III.6) pkt 1).
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca: a) wykaże, że w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, przed upływem terminu składania ofert wykonał co najmniej: - 2 zadania (realizacje, zamówienia) w zakresie budowy i/lub przebudowy i/lub odbudowy i/lub remontu i/lub dróg, ulic, parkingów, chodników, placów postojowych, ciągów pieszych itp. z nawierzchnią z asfaltobetonu, o wartości brutto minimum 300.000,00 zł każde zadanie (każda realizacja, zamówienie). lub - 1 (jedno) zadanie (realizację, zamowienie) w zakresie budowy i/lub przebudowy i/lub odbudowy i/lub remontu i/lub nawierzchni jezdni, parkingów, chodników, placów postojowych, ciągów pieszych itp. z nawierzchnią z asfaltobetonu, o wartości brutto minimum 600.000,00 zł jedno zadanie (jedna realizacja, jedno zamówienie), z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania, b) załączy dowody dotyczące najważniejszych robót, określające, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujące, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i pra-widłowo ukończone Decyzja, które roboty budowlane są najważniejsze, pozostawiona jest Wykonawcy, przy czym Wykonawca winien ująć co najmniej te zadania (realizacje, zamówienia) które uznaje za roboty niezbędne do wykazania spełnienia warunku określonego powyżej w podpunkcie a) tiret pierwsze lub co najmniej to zadanie, o którym mowa w podpunkcie a) tiret drugie. W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w W-kazie wykonanych robót budowlanych, o którym mowa w Rozdziale V, punkt 1, podpunkt 2 SIWZ i wskazanym w niniejszym ogłoszeniu Sekcja III.4.1. tiret pierwsze, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej. Ocena spełnienia tego warunku udziału w postępowaniu dokonana zostanie w oparciu o złożone przez Wykonawcę oświadczenie - Załącznik nr 2 do SIWZ (oraz wskazane w niniejszym ogłoszeniu w Sekcji III.6) pkt 1)) i informacje zawarte w Wykazie wykonanych robót budowlanych - Załącznik nr 5 do SIWZ (a także wskazanym w niniejszym ogłoszeniu w Sekcji III.4.1) tiret pierwsze) oraz załączonych przez Wykonawcę właściwych dowo-dów/poświadczeń/innych dokumentów, o których mowa w Rozdziale V SIWZ a także przywołanych w niniejszym ogłoszeniu w Sekcji III.6)).
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca po-twierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępo-waniu określonych w art. 22 ust. 1 PZP, zgodnie z treścią załącznika nr 2 do SIWZ a także wskaznym w niniejszym ogłoszeniu w Sekcji III.6) pkt 1).
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca: a) wykaże dysponowanie: - co najmniej jedną osobą na stanowisku Kierownika Budowy, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązują-cych przepisów prawa, Jeżeli wskazana wyżej osoba/osoby jest/są obywatelem/i państw członkowskich Unii Europejskiej i nabyła w tych państwach, poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, kwalifikacje zawodowe do wykonywania sa-modzielnych funkcji technicznych w budownictwie, mając na względzie obowiązujące w Polsce przepisy prawa krajowego wymagane będzie od tej osoby uznanie jej kwalifikacji zawodowych. Postępowanie w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych odbywa się na podstawie ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasa-dach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. Nr 63, poz.394). b) Wskaże podstawę do dysponowania tą/ tymi osobą/ami, c) Oświadczy, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają ww. wymagane uprawnienia. Ocena spełnienia tego warunku udziału w postępowaniu dokonana zostanie w oparciu o złożone przez Wykonawcę oświadczenie - Załącznik nr 2 do SIWZ (a także wskazanego w niniejszym ogłoszeniu w Sekcji III.6) pkt1)) i informacje zawarte w Wykazie osób - Załącznik nr 6 do SIWZ (wskazanym rówinież w niniejszym ogłoszeniu w Sekcji III.4.1) tiret drugie i tiret trzecie )oraz właściwych oświadczeniach i dokumentach, o których mowa w Rozdziale V SIWZ i przywołanych w Sekcji III.6) niniejszego ogłoszenia).
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca po-twierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępo-waniu określonych w art. 22 ust. 1 PZP, zgodnie z treścią załącznika nr 2 do SIWZ, a także wskazanego w niniejszym ogłoszeniu w Secji III.6) pkt 1).
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) Oświadczenie, o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy PZP - wzór wg. załącznika nr 2 do SIWZ. 2) Wypełniony i podpisany formularz oferty - wzór wg Załącznika nr 1 do SIWZ. 3) Dokument, z którego wynika upoważnienie osób/osoby do podpisania oferty w imieniu Wykonawcy lub pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy składa się w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza za zgodność z oryginałem, o ile nie wynika ono z innych dokumentów załączonych do oferty przez Wykonawcę. 3) Dowodami, o których mowa w Wykazie robót budowlanych wskazanym w niniejszym ogłoszeniu w Sekcji III.4.1) tiret pierwsze (oraz w SIWZ w Rozdziale IV punkt 1, podpunkt 2, lit. b)) jest poświadczenie. Jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w zadaniu poprzedzającym, jako dowód traktowane będą również inne dokumenty. W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej. W razie konieczności, szczególnie gdy wykaz lub dowody budzą wątpliwości Zamawiającego lub gdy z poświadczenia albo z innego dokumentu wynika, że zamówienie nie zostało wykonane lub zostało wykonane nienależycie, Zamawiający może zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego roboty budowlane były lub miały zostać wykonane , o przedłożenie dodatkowych informacji lub dokumentów bezpośrednio Zamawiającemu. 5) Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych lub ekonomicznych (jeżeli dotyczy) innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. W takiej sytuacji Wykonawca zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami niezbędnymi w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów (oryginał) do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Treść zobowiązania powinna bezspornie i jednoznacznie wskazywać na zakres zobowiązania innego podmiotu, określać czego dotyczy zobowiązanie oraz w jaki sposób i w jakim okresie będzie ono wykonywane. W sytuacji, gdy przedmiotem udostępnienia są zasoby nierozerwalnie związane z podmiotem ich udzielającym, niemożliwe do samodzielnego obrotu i dalszego udzielenia ich bez zaangażowania tego podmiotu w wykonanie zamówienia (np. wiedza, doświadczenie) taki dokument powinien zawierać wyraźne nawiązanie do uczestnictwa tego podmiotu w wykonaniu zamówienia (uczestnictwo polegające na podwykonawstwie lub uczestnictwo o innym charakterze, sposobie i zasadach). Podmiot, który zobowiązał się do udostępniania tych zasobów, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 6) Dokumenty, o których mowa w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r., w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. z 2013 r. poz. 231), zgodnie z § 7 ust. 1 i 2, są składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. W przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy PZP, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub te podmioty. 7) W przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w myśl art. 23 ustawy PZP: a) należy do oferty załączyć pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców. Pełnomocnictwo to może być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza za zgodność z oryginałem. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia, b) dokumenty składane w zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy PZP, dotyczące Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia winien złożyć każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, c) informację o przynależności do tej samej grupy kapitałowej albo informację o tym, że podmiot nie należy do grupy kapitałowej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów składa, każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 8) Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się, o którym mowa w punkcie dotyczącym podmiotów zagranicznych, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem - wystawionym nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 9) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu. 10)Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 90.00
- 2 - Gwarancja-okres,czas trwania udzielonej gwarancji jakości w miesiącach - 10.00
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Istotne postanowienia do umowy zawiera wzór umowy - ZAŁĄCZNIK NR 7 do SIWZ. 2. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia, co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia: 2. 1 Przedłużenie Terminu zakończenia robót o okres trwania przyczyn, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie Terminu zakończenia robót, w następujących sytuacjach: a) jeżeli przyczyny, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie Terminu zakończenia robót będą następstwem okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający, w szczególności będą następstwem nieterminowego przekazania Terenu budowy, konieczności zmian Dokumentacji projektowej w zakresie, w jakim ww. okoliczności miały lub będą mogły mieć wpływ na dotrzymanie Terminu zakończenia robót, b) gdy wystąpią niekorzystne warunki atmosferyczne uniemożliwiające prawidłowe wykonanie robót, w szczególności z powodu technologii realizacji prac określonej: Umową, normami lub innymi przepisami, wymagającej konkretnych warunków atmosferycznych, jeżeli konieczność wykonania prac w tym okresie nie jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, c) gdy wystąpi konieczność wykonania robót zamiennych lub innych robót niezbędnych do wykonania przedmiotu Umowy ze względu na zasady wiedzy technicznej, oraz udzielenia zamówień dodatkowych, które wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu Umowy, wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji, d) wystąpią opóźnienia w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechanie przez właściwe organy administracji państwowej, które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, e) gdy wystąpią opóźnienia w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp., do wydania których właściwe orga-ny są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny zostać wydane oraz nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, f) jeżeli wystąpi brak możliwości wykonywania robót z powodu nie dopuszczania do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od Wyko-nawcy, g) wystąpienia Siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z jej postanowieniami. 2.2. Wykonawca jest uprawniony do żądania zmiany Umowy w zakresie Materiałów, parametrów technicznych, technologii wykonania robót budowlanych, sposobu i zakresu wykonania przedmiotu Umowy w następują-cych sytuacjach: a) konieczności zrealizowania jakiejkolwiek części robót, objętej przedmiotem Umowy, przy zastosowaniu odmiennych rozwiązań technicznych lub technologicznych, niż wskazane w Dokumentacji projektowej lub ST, a wynikających ze stwierdzonych Wad tej Dokumentacji lub zmiany stanu prawnego w oparciu, o który je przygotowano, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu Umowy, b) konieczności realizacji robót wynikających z wprowadzenia w Dokumentacji projektowej zmian uznanych za nieistotne odstępstwo od projektu budowlanego, wynikających z art. 36a ust. 1 Prawa Budowlanego, c) wystąpienia warunków geotechnicznych odbiegających w sposób istotny od przyjętych w Dokumentacji projektowej i ST, rozpoznania terenu w zakresie znalezisk archeologicznych, występowania niewybuchów lub nie-wypałów, które mogą skutkować w świetle dotychczasowych założeń niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu Umowy, d) wystąpienia warunków Terenu budowy odbiegających w sposób istotny od przyjętych w Dokumentacji projektowej i ST, w szczególności napotkania niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych sieci, instala-cji lub innych obiektów budowlanych, e) konieczności zrealizowania przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materia-łowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa, f) wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji, g) wystąpienia Siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z jej postanowieniami. 2.3. Wykonawca jest uprawniony do żądania zmiany wynagrodzenia należnego z tytułu realizacji Umowy od-powiednio w przypadku urzędowej zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT) w stosunku do stawki obowiązującej w dniu upływu terminu do składania ofert - dotyczy tylko robót budowlanych wykonanych i fakturowanych po dacie wprowadzenia nowej stawki od towarów i usług VAT), 3. W razie wątpliwości, przyjmuje się, że nie stanowią zmiany Umowy następujące zmiany: a) zmiana osób wskazanych do kontaktów między stronami Umowy, b) danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy, c) danych teleadresowych, d) danych rejestrowych, e) zmiana kluczowego personelu wykonawcy wskazanego w ofercie do realizacji przedmiotu w przypadku pisemnego wyrażenia zgody przez Zamawiającego. 3. Obniżenie wynagrodzenia Wykonawcy, spowodowane rezygnacją przez Zamawiającego z realizacji części zamówienia, spowodowane okolicznościami niemożliwymi do przewidzenia przed podpisaniem umowy. W takim przypadku wynagrodzenie Wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci Wy-konawcy za wszystkie spełnione świadczenia i udokumentowane koszty, które Wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy świadczeniami, 4. O interpretacji zdarzenia siły wyższej i ewentualnym uznaniu przedłużenia terminu wykonania Umowy z tego powodu, będzie decydował Burmistrz Miasta Piechowice, w trakcie realizacji robót, po złożeniu pisemnego, umotywowanego wniosku Wykonawcy
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://piechowice.bip.pbox.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Siedziba Zamawiajacego: Urząd Miasta Piechowice, 58-573 Piechowice, ul. Żymierskiego 49, pok. nr 15 II piętro..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.05.2015 godzina 09:00, miejsce: Siedziba Zamawiającego: Urząd Miasta piechowice, 58-573 Piechowice, ul. Żymierskiego 49, pok. nr 6 - Sekretariat - I piętro..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Zamówienie nie jest finansowane ze środków Unii Europejskiej. 2. Zamówienie jest współfinansowane ze środków dotacji celowej budżetu państwa na usuwanie skutków klęsk żywiołowych, 3. Zamawiający informuje, że przed wszczęciem postępowania nie przeprowadzono dialogu technicznego. 4. Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 14 maja 2015 r. o godzinie 09:30 w siedzibie Zamawijącego tj. w Urzędzie Miasta Piechowice, 58-73 Piechowice, ul.Żymierskiego 49, pok. nr 14 II piętro. 5. Zamawiający nie dopuszcza złożenia: a) ofert częściowych, b) ofert wariantowych. 6. Zamawijący nie przewiduje: a) udzielania zamówień uzupełniajacych, o ktorych mowa w art. 67 ust.1 pkt 6 ustawy PZP, b) zebrania wykonawców, o którym mowa w art. 38 ust. 3 ustawy PZP, c) zawarcia umowy ramowej, d) wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej, ustanowienia dynamicznego systemu zakupów,, f) zwrotu kosztów udziału w postępowaniu, udzieleania zaliczki na poczet wykonania zamówienia, h) wymagań związanych z realizacją zamówienia, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustway PZP. 8. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom. 9. Zamawiajcy nie dokonuje zastrzeżenia dotyczacego obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI PIECHOWICE
- "Przygotowanie i dostawa trzech posiłków dziennie do Przedszkola Samorządowego nr 1 w Piechowicach"
- "Dostawa artykułów żywnościowych do Przedszkola Samorządowego nr 2 w Piechowicach, w celu przygotowania posiłków dla dzieci przedszkolnych od 01.01.2025r. do 31.12.2025r."
więcej: przetargi PIECHOWICE »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie robót budowlanych polegających na termomodernizacji budynku Zakładu Opieki Zdrowotnej, położonego przy ul. Jana z Kolna 16 w Sopocie
- Przebudowa otwartych zbiorników retencyjnych na terenie Gminy Jelcz-Laskowice w formule zaprojektuj i wybuduj w podziale na 4 zadania
- Budowa sieci kanalizacyjnej w Białej Rawskiej ul. Jana Pawła II - etap II
- Zaprojekt., wykonanie robót bud. zw. z przebudową parteru bud. ŻCOP-segm. "D" wraz ze zmianą spos. użytkow. pomieszcz. na pomieszcz. Centrum Zdrowia Psychicznego, budowa szybu windowego, montaż windy
- Termomodernizacja krytej pływalni "Słowianka" w Jaworze.
- "Przebudowa drogi krajowej nr 63 w zakresie budowy drogi dla pieszych i rowerów na terenie Gminy Wiśniew"
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.