rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2010-12-28
rok: 2010
data dokumentu: 2010-12-28
rok: 2010
sygnatury akt.:
KIO 2740/10
KIO 2740/10
Komisja w składzie:
Przewodniczący: Paweł Trojan
Przewodniczący: Paweł Trojan
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym bez udziału stron w dniu 28 grudnia 2010 r.
w Warszawie odwołania wniesionego w dniu 20 grudnia 2010 r. przez wykonawcęIMPEL
Cleaning Spółka z o.o., ul. Ślężna 118, 53-111 Wrocław w postępowaniu prowadzonym
przez Zamawiającego Szpital Rejonowy w Raciborzu im. dr Józefa Rostka, ul.
Gamowska 3, 47-400 Racibórz w trybie przetargi nieograniczonego pn. „Usługa sprzątania
pomieszczeńmedycznych i administracyjnych szpitala” (nr sprawy 21/2010)
w Warszawie odwołania wniesionego w dniu 20 grudnia 2010 r. przez wykonawcęIMPEL
Cleaning Spółka z o.o., ul. Ślężna 118, 53-111 Wrocław w postępowaniu prowadzonym
przez Zamawiającego Szpital Rejonowy w Raciborzu im. dr Józefa Rostka, ul.
Gamowska 3, 47-400 Racibórz w trybie przetargi nieograniczonego pn. „Usługa sprzątania
pomieszczeńmedycznych i administracyjnych szpitala” (nr sprawy 21/2010)
postanawia:
1. umorzyćpostępowanie odwoławcze,
2. nakazaćUrzędowi ZamówieńPublicznych zwrot z rachunku Urzędu Zamówień
Publicznych na rzecz IMPEL Cleaning Spółka z o.o., ul. Ślężna 118, 53-111
Wrocław, kwoty 13.500,00 zł (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych),
stanowiącej 90% uiszczonego przez Odwołującego wpisu.
Stosownie do treści art. 198 a i art. 198 b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. – Prawo
zamówieńpublicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759) na niniejsze
postanowienie – w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia – przysługuje skarga za
pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Gliwicach.
Przewodniczący:
……………………
U z a s a d n i e n i e
postanowienia z dnia 28 grudnia 2010 r. o sygn. akt KIO 2740/10
W pierwszej kolejności Izba ustaliła,że wobec wszczęcia przedmiotowego
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego po dniu 21 czerwca 2010 r. (data
zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie ZamówieńPublicznych), którego
dotyczy rozpoznawane przez Izbęodwołanie, tj. po dniu 29 stycznia 2010 r., w którym
weszły wżycie przepisy ustawy z dnia 2 grudnia 2009 r. o zmianie ustawy - Prawo zamówień
publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 223, poz. 1778), do jego rozpoznawania
majązastosowanie przepisy ustawy Prawo zamówieńpublicznych w brzmieniu nadanym
ww. ustawąnowelizującą.
Jednocześnie Krajowa Izba Odwoławcza ustaliła,że do przedmiotowego odwołania
zastosowanie znajdująprzepisy rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca
2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów
kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238)
oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 marca 2010 r. w sprawie regulaminu
postępowania przy rozpoznawaniu odwołań(Dz. U. Nr 48, poz. 280).
Nadto ustalono,że odwołanie zostało złożone w postępowaniu o udzielenie
zamówienia
publicznego
pn.
„Usługa
sprzątania
pomieszczeń
medycznych
i
administracyjnych szpitala” (nr sprawy 21/2010) przez Odwołującego – IMPEL Cleaning
Spółka z o.o., ul.Ślężna 118, 53-111 Wrocław, w dniu 20.12.2010r., wobec czynności
Zamawiającego polegających na sporządzeniu SIWZ. W związku z powyższączynnością
Odwołujący zarzucił Zamawiającemu naruszenie art. 7 ust. 1 ustawy Pzp.
Odwołanie zostało wniesione w formie elektronicznej za pomocąElektronicznej
Skrzynki Podawczej podpisane przez DominikęW. przy użyciu podpisu elektronicznego
weryfikowanego w oparciu o kwalifikowany certyfikat wystawiony przez CETRUM QCA,
ważny do dnia 29.06.2012 r. Ponadto wraz z odwołaniem została przekazana kopia
pełnomocnictwa z dnia 08.11.2010 r. uprawniająca DominikęW. m.in. do podpisywania i
składania odwołań. Pełnomocnictwo zostało podpisane przez Piotra R. – Wiceprezesa
Zarządu upoważnionego do jednoosobowej reprezentacji wykonawcy.
Izba ustaliła, iżw dniu 23.12.2010 r. swoje przystąpienie do postępowania
wszczętego wskutek wniesienia odwołania po stronie Zamawiającego zgłosił wykonawca
Spółdzielnia Inwalidów NAPRZÓD w Krakowie, ul.śabieniec 46, 31-215 Kraków.
Przystąpienie zostało wniesione w formie elektronicznej za pomocąElektronicznej Skrzynki
Podawczej podpisane przez Andrzeja Piotra R. przy użyciu podpisu elektronicznego
weryfikowanego w oparciu o kwalifikowany certyfikat wystawiony przez COPE SZAFIR,
ważny do dnia 22.03.2012 r. Ponadto wraz z przystąpieniem została przekazana kopia
pełnomocnictwa z dnia 14.04.2010 r. uprawniająca Andrzeja R. m.in. do zgłaszania
przystąpieńw postępowaniach odwoławczych. Pełnomocnictwo zostało podpisane przez
Radosława M. – Prezesa Zarządu upoważnionego do jednoosobowej reprezentacji
wykonawcy.
Pismem z dnia 23.12.2010r., doręczonym do Krajowej Izby Odwoławczej w dniu
27.12.2010 r. (wpływ faxem), Odwołujący reprezentowany przez Piotra R. – Wiceprezesa
Zarządu upoważnionego jednoosobowo do reprezentowania wykonawcy IMPEL Cleaning
Spółka z o.o. złożył oświadczenie woli o cofnięciu na podstawie art. 187 ust. 8 ustawy Pzp
odwołania wniesionego w dniu 20.12.2010 r.
Skoro Odwołujący w piśmie z dnia 23.12.2010 r. oświadczył, iżcofa odwołanie
Krajowa Izba Odwoławcza zobligowana jest do umorzenia postępowania odwoławczego.
Wobec ustalenia,że Odwołujący cofnął odwołanie Krajowa Izba Odwoławcza
stwierdziła,że zachodząprzesłanki do wydania postanowienia o umorzeniu postępowania
odwoławczego na posiedzeniu niejawnym bez udziału stron, zgodnie z treściąart. 192 ust. 1
zdanie drugie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówieńpublicznych oraz § 13 ust.
1 i § 13 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 marca 2010 r. w
sprawie regulaminu postępowania przy rozpoznawaniu odwołań.
Orzekając o kosztach postępowania odwoławczego Krajowa Izba Odwoławcza
uwzględniła okoliczność, iżw przypadku cofnięcia odwołania przez odwołującego przed
otwarciem rozprawy odwołującemu zwraca się90% wpisu na mocy przepisu art. 187 ust. 8
ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawa zamówieńpublicznych, orzekając w tym zakresie
o konieczności zwrotu kwoty 13.500,00 zł (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych i zero
groszy) z wpisu uiszczonego przez Odwołującego na rachunek Urzędu Zamówień
Publicznych stosownie do treści § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady
Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od
odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania
(Dz. U. Nr 41, poz. 238).
Przewodniczący:
……………………
1. umorzyćpostępowanie odwoławcze,
2. nakazaćUrzędowi ZamówieńPublicznych zwrot z rachunku Urzędu Zamówień
Publicznych na rzecz IMPEL Cleaning Spółka z o.o., ul. Ślężna 118, 53-111
Wrocław, kwoty 13.500,00 zł (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych),
stanowiącej 90% uiszczonego przez Odwołującego wpisu.
Stosownie do treści art. 198 a i art. 198 b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. – Prawo
zamówieńpublicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759) na niniejsze
postanowienie – w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia – przysługuje skarga za
pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Gliwicach.
Przewodniczący:
……………………
U z a s a d n i e n i e
postanowienia z dnia 28 grudnia 2010 r. o sygn. akt KIO 2740/10
W pierwszej kolejności Izba ustaliła,że wobec wszczęcia przedmiotowego
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego po dniu 21 czerwca 2010 r. (data
zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie ZamówieńPublicznych), którego
dotyczy rozpoznawane przez Izbęodwołanie, tj. po dniu 29 stycznia 2010 r., w którym
weszły wżycie przepisy ustawy z dnia 2 grudnia 2009 r. o zmianie ustawy - Prawo zamówień
publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 223, poz. 1778), do jego rozpoznawania
majązastosowanie przepisy ustawy Prawo zamówieńpublicznych w brzmieniu nadanym
ww. ustawąnowelizującą.
Jednocześnie Krajowa Izba Odwoławcza ustaliła,że do przedmiotowego odwołania
zastosowanie znajdująprzepisy rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca
2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów
kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238)
oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 marca 2010 r. w sprawie regulaminu
postępowania przy rozpoznawaniu odwołań(Dz. U. Nr 48, poz. 280).
Nadto ustalono,że odwołanie zostało złożone w postępowaniu o udzielenie
zamówienia
publicznego
pn.
„Usługa
sprzątania
pomieszczeń
medycznych
i
administracyjnych szpitala” (nr sprawy 21/2010) przez Odwołującego – IMPEL Cleaning
Spółka z o.o., ul.Ślężna 118, 53-111 Wrocław, w dniu 20.12.2010r., wobec czynności
Zamawiającego polegających na sporządzeniu SIWZ. W związku z powyższączynnością
Odwołujący zarzucił Zamawiającemu naruszenie art. 7 ust. 1 ustawy Pzp.
Odwołanie zostało wniesione w formie elektronicznej za pomocąElektronicznej
Skrzynki Podawczej podpisane przez DominikęW. przy użyciu podpisu elektronicznego
weryfikowanego w oparciu o kwalifikowany certyfikat wystawiony przez CETRUM QCA,
ważny do dnia 29.06.2012 r. Ponadto wraz z odwołaniem została przekazana kopia
pełnomocnictwa z dnia 08.11.2010 r. uprawniająca DominikęW. m.in. do podpisywania i
składania odwołań. Pełnomocnictwo zostało podpisane przez Piotra R. – Wiceprezesa
Zarządu upoważnionego do jednoosobowej reprezentacji wykonawcy.
Izba ustaliła, iżw dniu 23.12.2010 r. swoje przystąpienie do postępowania
wszczętego wskutek wniesienia odwołania po stronie Zamawiającego zgłosił wykonawca
Spółdzielnia Inwalidów NAPRZÓD w Krakowie, ul.śabieniec 46, 31-215 Kraków.
Przystąpienie zostało wniesione w formie elektronicznej za pomocąElektronicznej Skrzynki
Podawczej podpisane przez Andrzeja Piotra R. przy użyciu podpisu elektronicznego
weryfikowanego w oparciu o kwalifikowany certyfikat wystawiony przez COPE SZAFIR,
ważny do dnia 22.03.2012 r. Ponadto wraz z przystąpieniem została przekazana kopia
pełnomocnictwa z dnia 14.04.2010 r. uprawniająca Andrzeja R. m.in. do zgłaszania
przystąpieńw postępowaniach odwoławczych. Pełnomocnictwo zostało podpisane przez
Radosława M. – Prezesa Zarządu upoważnionego do jednoosobowej reprezentacji
wykonawcy.
Pismem z dnia 23.12.2010r., doręczonym do Krajowej Izby Odwoławczej w dniu
27.12.2010 r. (wpływ faxem), Odwołujący reprezentowany przez Piotra R. – Wiceprezesa
Zarządu upoważnionego jednoosobowo do reprezentowania wykonawcy IMPEL Cleaning
Spółka z o.o. złożył oświadczenie woli o cofnięciu na podstawie art. 187 ust. 8 ustawy Pzp
odwołania wniesionego w dniu 20.12.2010 r.
Skoro Odwołujący w piśmie z dnia 23.12.2010 r. oświadczył, iżcofa odwołanie
Krajowa Izba Odwoławcza zobligowana jest do umorzenia postępowania odwoławczego.
Wobec ustalenia,że Odwołujący cofnął odwołanie Krajowa Izba Odwoławcza
stwierdziła,że zachodząprzesłanki do wydania postanowienia o umorzeniu postępowania
odwoławczego na posiedzeniu niejawnym bez udziału stron, zgodnie z treściąart. 192 ust. 1
zdanie drugie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówieńpublicznych oraz § 13 ust.
1 i § 13 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 marca 2010 r. w
sprawie regulaminu postępowania przy rozpoznawaniu odwołań.
Orzekając o kosztach postępowania odwoławczego Krajowa Izba Odwoławcza
uwzględniła okoliczność, iżw przypadku cofnięcia odwołania przez odwołującego przed
otwarciem rozprawy odwołującemu zwraca się90% wpisu na mocy przepisu art. 187 ust. 8
ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawa zamówieńpublicznych, orzekając w tym zakresie
o konieczności zwrotu kwoty 13.500,00 zł (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych i zero
groszy) z wpisu uiszczonego przez Odwołującego na rachunek Urzędu Zamówień
Publicznych stosownie do treści § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady
Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od
odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania
(Dz. U. Nr 41, poz. 238).
Przewodniczący:
……………………
Wcześniejsze orzeczenia:
- Sygn. akt KIO 263/15 z dnia 2015-12-23
- Sygn. akt KIO 245/15, KIO 305/15 z dnia 2015-03-04
- Sygn. akt KIO 270/15 z dnia 2015-03-03
- Sygn. akt KIO 273/15 z dnia 2015-02-27
- Sygn. akt KIO 267/15 z dnia 2015-02-27