rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2011-08-16
rok: 2011
data dokumentu: 2011-08-16
rok: 2011
sygnatury akt.:
KIO 1677/11
KIO 1677/11
Komisja w składzie:
Przewodniczący: Ryszard Tetzlaff
Przewodniczący: Ryszard Tetzlaff
wobec cofnięcia w dniu 12.08.2011 r. przed otwarciem rozprawy odwołania wniesionego do
Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 05.08.2011 r. przez wykonawcęSiemens Sp.
z o.o., ul. śupnicza 11, 03-821 Warszawa w postępowaniu prowadzonym przez
Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. Marii Skłodowskiej-Curie w Zgierzu,
ul. Parzęczewska 35, 95-100 Zgierz
przy udziale wykonawcy GD MEDICAL SYSTEMS POSKA Sp. z o.o., ul. Wołoska 9,
02-583 Warszawa
zgłaszającego swoje przystąpienie do postępowania odwoławczego
o sygn. akt: KIO 1677/11 po stronie zamawiającego
Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 05.08.2011 r. przez wykonawcęSiemens Sp.
z o.o., ul. śupnicza 11, 03-821 Warszawa w postępowaniu prowadzonym przez
Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. Marii Skłodowskiej-Curie w Zgierzu,
ul. Parzęczewska 35, 95-100 Zgierz
przy udziale wykonawcy GD MEDICAL SYSTEMS POSKA Sp. z o.o., ul. Wołoska 9,
02-583 Warszawa
zgłaszającego swoje przystąpienie do postępowania odwoławczego
o sygn. akt: KIO 1677/11 po stronie zamawiającego
postanawia:
1. umorzyć postępowanie odwoławcze;
2. nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu ZamówieńPublicznych na rzecz
Siemens Sp. z o.o., ul. śupnicza 11, 03-821 Warszawa kwoty 13 500 zł 00 gr (słownie:
trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy), stanowiącej 90% uiszczonego wpisu.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. 113, poz. 759 ze zm.) na niniejsze postanowienie -
w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem
Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Łodzi.
Przewodniczący:
…………………………………
Sygn. akt: KIO 1677/11
U z a s a d n i e n i e
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone w trybie przetargu
nieograniczonego na: „zakup rezonansu magnetycznego wraz z wyposażeniem i adaptacją
pomieszczeń Zakładu Diagnostyki Obrazowej Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im.
Marii Skłodowskiej Curie w Zgierzu” (znak sprawy PN/XXVIII/2011), zostało wszczęte przez
Wojewódzki
Szpital
Specjalistyczny
im.
Marii
Skłodowskiej-Curie
w
Zgierzu,
ul. Parzęczewska 35, 95-100 Zgierz zwany dalej: „Zamawiającym”, ogłoszeniem w Dzienniku
Urzędowym Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich za numerem 2011/S 142-235834
w dniu 27.07.2011 r.
W dniu 27.07.2011 r. opublikowano ogłoszenie o zamówieniu oraz umieszczono na
stronie internetowej Zamawiającego Specyfikacje Istotnych Warunków Zamówienia zwaną
dalej: „SIWZ”.
W dniu 05.08.2011 r. (wpływ bezpośredni do Prezesa KIO) na podstawie art. 180
ust.1, 3 i 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówieńpublicznych (t.j. Dz. U. z 2010
r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) zwanej dalej: „Pzp”, Siemens Sp. z o.o., ul.śupnicza 11,
03-821 Warszawa zwany dalej: „Siemens Sp. z o.o.” wniósł odwołanie na postanowienia
SIWZ. Kopie odwołania Zamawiający otrzymał w dniu 05.08.2011 r. (faxem).
Zamawiający w dniu 05.08.2011 r. zamieścił na stronie internetowej odwołanie
i wezwał faxem w trybie art. 185 ust.1 Pzp uczestników postępowania przetargowego do
wzięcia udziału w postępowaniu odwoławczym.
W dniu 08.08.2011 r. (wpływ bezpośredni do Prezesa KIO) GD MEDICAL SYSTEMS
POSKA Sp. z o.o., ul. Wołoska 9, 02-583 Warszawa zwany dalej: „GD Medical Systems
Polska Sp. z o.o.” albo „Przystępującym w sprawie o sygn. akt: KIO 1677/11” zgłosił
przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie Zamawiającego wnosząc
o oddalenie odwołania w całości. Kopia zgłoszenia została przekazana Zamawiającemu oraz
Odwołującemu.
Pismem z dnia 12.08.2011 r. Siemens Sp. z o.o. cofnął odwołanie, przed otwarciem
rozprawy, wniesione do Prezesa KIO w dniu 05.08.2011 r. (wpływ bezpośredni do Prezesa
KIO).
Krajowa Izba Odwoławcza stwierdziła,że pismo wycofujące odwołanie zostało
złożone prawidłowo i podpisane przez osobęumocowaną, w konsekwencji czego uznała,że
odwołanie zostało skutecznie wycofane przed otwarciem rozprawy.
Uwzględniając powyższe, Izba, działając na podstawie art. 187 ust. 8 oraz art. 192
ust. 1 zd. 2 Pzp, umorzyła postępowanie odwoławcze w sprawie o sygn. akt: KIO 1677/11.
Na podstawie do art. 187 ust. 8 zd. 2 Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia
Prezesa Rady
Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie
wysokości
i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu
odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. nr 41, poz. 238), Izba orzekła o dokonaniu
zwrotu Odwołującemu z rachunku bankowego Urzędu 90 % kwoty uiszczonej tytułem wpisu
od odwołania.
Przewodniczący:
…………………………………
1. umorzyć postępowanie odwoławcze;
2. nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu ZamówieńPublicznych na rzecz
Siemens Sp. z o.o., ul. śupnicza 11, 03-821 Warszawa kwoty 13 500 zł 00 gr (słownie:
trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy), stanowiącej 90% uiszczonego wpisu.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. 113, poz. 759 ze zm.) na niniejsze postanowienie -
w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem
Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Łodzi.
Przewodniczący:
…………………………………
Sygn. akt: KIO 1677/11
U z a s a d n i e n i e
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone w trybie przetargu
nieograniczonego na: „zakup rezonansu magnetycznego wraz z wyposażeniem i adaptacją
pomieszczeń Zakładu Diagnostyki Obrazowej Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im.
Marii Skłodowskiej Curie w Zgierzu” (znak sprawy PN/XXVIII/2011), zostało wszczęte przez
Wojewódzki
Szpital
Specjalistyczny
im.
Marii
Skłodowskiej-Curie
w
Zgierzu,
ul. Parzęczewska 35, 95-100 Zgierz zwany dalej: „Zamawiającym”, ogłoszeniem w Dzienniku
Urzędowym Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich za numerem 2011/S 142-235834
w dniu 27.07.2011 r.
W dniu 27.07.2011 r. opublikowano ogłoszenie o zamówieniu oraz umieszczono na
stronie internetowej Zamawiającego Specyfikacje Istotnych Warunków Zamówienia zwaną
dalej: „SIWZ”.
W dniu 05.08.2011 r. (wpływ bezpośredni do Prezesa KIO) na podstawie art. 180
ust.1, 3 i 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówieńpublicznych (t.j. Dz. U. z 2010
r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) zwanej dalej: „Pzp”, Siemens Sp. z o.o., ul.śupnicza 11,
03-821 Warszawa zwany dalej: „Siemens Sp. z o.o.” wniósł odwołanie na postanowienia
SIWZ. Kopie odwołania Zamawiający otrzymał w dniu 05.08.2011 r. (faxem).
Zamawiający w dniu 05.08.2011 r. zamieścił na stronie internetowej odwołanie
i wezwał faxem w trybie art. 185 ust.1 Pzp uczestników postępowania przetargowego do
wzięcia udziału w postępowaniu odwoławczym.
W dniu 08.08.2011 r. (wpływ bezpośredni do Prezesa KIO) GD MEDICAL SYSTEMS
POSKA Sp. z o.o., ul. Wołoska 9, 02-583 Warszawa zwany dalej: „GD Medical Systems
Polska Sp. z o.o.” albo „Przystępującym w sprawie o sygn. akt: KIO 1677/11” zgłosił
przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie Zamawiającego wnosząc
o oddalenie odwołania w całości. Kopia zgłoszenia została przekazana Zamawiającemu oraz
Odwołującemu.
Pismem z dnia 12.08.2011 r. Siemens Sp. z o.o. cofnął odwołanie, przed otwarciem
rozprawy, wniesione do Prezesa KIO w dniu 05.08.2011 r. (wpływ bezpośredni do Prezesa
KIO).
Krajowa Izba Odwoławcza stwierdziła,że pismo wycofujące odwołanie zostało
złożone prawidłowo i podpisane przez osobęumocowaną, w konsekwencji czego uznała,że
odwołanie zostało skutecznie wycofane przed otwarciem rozprawy.
Uwzględniając powyższe, Izba, działając na podstawie art. 187 ust. 8 oraz art. 192
ust. 1 zd. 2 Pzp, umorzyła postępowanie odwoławcze w sprawie o sygn. akt: KIO 1677/11.
Na podstawie do art. 187 ust. 8 zd. 2 Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia
Prezesa Rady
Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie
wysokości
i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu
odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. nr 41, poz. 238), Izba orzekła o dokonaniu
zwrotu Odwołującemu z rachunku bankowego Urzędu 90 % kwoty uiszczonej tytułem wpisu
od odwołania.
Przewodniczący:
…………………………………
Wcześniejsze orzeczenia:
- Sygn. akt KIO 263/15 z dnia 2015-12-23
- Sygn. akt KIO 245/15, KIO 305/15 z dnia 2015-03-04
- Sygn. akt KIO 270/15 z dnia 2015-03-03
- Sygn. akt KIO 273/15 z dnia 2015-02-27
- Sygn. akt KIO 267/15 z dnia 2015-02-27