rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2012-04-04
rok: 2012
data dokumentu: 2012-04-04
rok: 2012
sygnatury akt.:
KIO 575/12
KIO 575/12
Komisja w składzie:
Przewodniczący: Luiza Łamejko
Przewodniczący: Luiza Łamejko
wobec cofnięcia w dniu 4 kwietnia 2012 r. przed otwarciem rozprawy odwołania wniesionego
do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 23 marca 2012 r. przez Philips Polska
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, 02-222 Warszawa, Al. Jerozolimskie 195B
w postępowaniu prowadzonym przez Szpital Specjalistyczny św. Wojciecha Samodzielny
Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej, 80-462 Gdańsk, Al. Jana Pawła II 50
przy udziale wykonawcy Dismed Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, 01-520
Warszawa, ul. Krajewskiego 1B zgłaszającego przystąpienie do postępowania
odwoławczego po stronie zamawiającego
do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 23 marca 2012 r. przez Philips Polska
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, 02-222 Warszawa, Al. Jerozolimskie 195B
w postępowaniu prowadzonym przez Szpital Specjalistyczny św. Wojciecha Samodzielny
Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej, 80-462 Gdańsk, Al. Jana Pawła II 50
przy udziale wykonawcy Dismed Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, 01-520
Warszawa, ul. Krajewskiego 1B zgłaszającego przystąpienie do postępowania
odwoławczego po stronie zamawiającego
postanawia:
1. umarza postępowanie odwoławcze,
2. nakazuje zwrot z rachunku Urzędu ZamówieńPublicznych na rzecz Philips Polska
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, 02-222 Warszawa, Al. Jerozolimskie
195B kwoty 13 500 zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy),
stanowiącej 90% uiszczonego wpisu.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych na niniejsze postanowienie - w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia -
przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu
Okręgowego w Gdańsku.
Przewodniczący:
………………………………
Sygn. akt: KIO 575/12
U z a s a d n i e n i e
Szpital Specjalistycznyśw. Wojciecha Samodzielny Publiczny Zakład Opieki
Zdrowotnej w Gdańsku (dalej: zamawiający) prowadzi w trybie przetargu nieograniczonego
postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na dostawę, instalacjęi uruchomienie
tomografu komputerowego na potrzeby Szpitala. Ogłoszenie o przedmiotowym zamówieniu
zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej z dnia 14 marca 2012 r.
pod nr 2012/S 51-082955.
W postępowaniu tym wykonawca Philips Polska Spółka z ograniczoną
odpowiedzialnością(dalej: odwołujący) w dniu 23 marca 2012 r. złożył do Prezesa Krajowej
Izby Odwoławczej odwołanie.
Do postępowania odwoławczego na skutek wezwania zamawiającego skierowanego
do wykonawców swoje przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie
zamawiającego złożył wykonawca Dismed Spółka z ograniczonąodpowiedzialnością.
Pismem z dnia 4 kwietnia 2012 r. (wpływ do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej
w tym samym dniu) zamawiający przekazał Prezesowi Krajowej Izby Odwoławczej
informacjęo dokonaniu modyfikacji treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia
zaznaczając, iżmodyfikacja ta odzwierciedla stanowisko zamawiającego w przedmiotowej
sprawie.
W dniu 4 kwietnia 2012 r. odwołujący złożył oświadczenie o cofnięciu odwołania.
W związku z powyższym Izba na posiedzeniu niejawnym bez udziału stron
i uczestników postępowania - działając na podstawie art. 187 ust. 8 oraz art. 192 ust. 1
zdanie drugie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówieńpublicznych
(t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.) zwanej dalej ustawą Pzp oraz § 13 ust. 2 pkt 2
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 marca 2010 r. w sprawie regulaminu
postępowania przy rozpoznawaniu odwołań(Dz. U. Nr 48, poz. 280) - postanowiła umorzyć
postępowanie odwoławcze wywołane ww. odwołaniem.
Izba
jednocześnie
stwierdziła
skuteczność
przystąpienia
Dismed
Spółki
z ograniczonąodpowiedzialnościądo niniejszego postępowania odwoławczego uznając
w tym zakresie,że wypełnione zostały wszystkie przesłanki ustawowe wynikające z art. 185
ust. 2 i 3 ustawy Pzp.
O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono stosownie do treści art. 187
ust. 8 zdanie drugie ustawy Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady
Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości wpisu od odwołania oraz rodzajów
kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238),
które to przepisy przewidująkoniecznośćzwrotu na rzecz odwołującego 90% kwoty
uiszczonego wpisu od odwołania.
Przewodniczący:
………………………………
1. umarza postępowanie odwoławcze,
2. nakazuje zwrot z rachunku Urzędu ZamówieńPublicznych na rzecz Philips Polska
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, 02-222 Warszawa, Al. Jerozolimskie
195B kwoty 13 500 zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy),
stanowiącej 90% uiszczonego wpisu.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych na niniejsze postanowienie - w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia -
przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu
Okręgowego w Gdańsku.
Przewodniczący:
………………………………
Sygn. akt: KIO 575/12
U z a s a d n i e n i e
Szpital Specjalistycznyśw. Wojciecha Samodzielny Publiczny Zakład Opieki
Zdrowotnej w Gdańsku (dalej: zamawiający) prowadzi w trybie przetargu nieograniczonego
postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na dostawę, instalacjęi uruchomienie
tomografu komputerowego na potrzeby Szpitala. Ogłoszenie o przedmiotowym zamówieniu
zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej z dnia 14 marca 2012 r.
pod nr 2012/S 51-082955.
W postępowaniu tym wykonawca Philips Polska Spółka z ograniczoną
odpowiedzialnością(dalej: odwołujący) w dniu 23 marca 2012 r. złożył do Prezesa Krajowej
Izby Odwoławczej odwołanie.
Do postępowania odwoławczego na skutek wezwania zamawiającego skierowanego
do wykonawców swoje przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie
zamawiającego złożył wykonawca Dismed Spółka z ograniczonąodpowiedzialnością.
Pismem z dnia 4 kwietnia 2012 r. (wpływ do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej
w tym samym dniu) zamawiający przekazał Prezesowi Krajowej Izby Odwoławczej
informacjęo dokonaniu modyfikacji treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia
zaznaczając, iżmodyfikacja ta odzwierciedla stanowisko zamawiającego w przedmiotowej
sprawie.
W dniu 4 kwietnia 2012 r. odwołujący złożył oświadczenie o cofnięciu odwołania.
W związku z powyższym Izba na posiedzeniu niejawnym bez udziału stron
i uczestników postępowania - działając na podstawie art. 187 ust. 8 oraz art. 192 ust. 1
zdanie drugie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówieńpublicznych
(t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.) zwanej dalej ustawą Pzp oraz § 13 ust. 2 pkt 2
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 marca 2010 r. w sprawie regulaminu
postępowania przy rozpoznawaniu odwołań(Dz. U. Nr 48, poz. 280) - postanowiła umorzyć
postępowanie odwoławcze wywołane ww. odwołaniem.
Izba
jednocześnie
stwierdziła
skuteczność
przystąpienia
Dismed
Spółki
z ograniczonąodpowiedzialnościądo niniejszego postępowania odwoławczego uznając
w tym zakresie,że wypełnione zostały wszystkie przesłanki ustawowe wynikające z art. 185
ust. 2 i 3 ustawy Pzp.
O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono stosownie do treści art. 187
ust. 8 zdanie drugie ustawy Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady
Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości wpisu od odwołania oraz rodzajów
kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238),
które to przepisy przewidująkoniecznośćzwrotu na rzecz odwołującego 90% kwoty
uiszczonego wpisu od odwołania.
Przewodniczący:
………………………………
Wcześniejsze orzeczenia:
- Sygn. akt KIO 263/15 z dnia 2015-12-23
- Sygn. akt KIO 245/15, KIO 305/15 z dnia 2015-03-04
- Sygn. akt KIO 270/15 z dnia 2015-03-03
- Sygn. akt KIO 273/15 z dnia 2015-02-27
- Sygn. akt KIO 267/15 z dnia 2015-02-27