rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2013-07-17
rok: 2013
data dokumentu: 2013-07-17
rok: 2013
sygnatury akt.:
KIO 1639/13
KIO 1639/13
Komisja w składzie:
Przewodniczący: Katarzyna Prowadzisz
Przewodniczący: Katarzyna Prowadzisz
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym bez udziału Stron, w Warszawie, w dniu
17 lipca 2013 roku odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej
w dniu 6 lipca 2013 roku przez P.P.H. TESS M………. i S……….. M………… Sp. j.
z siedzibą w Stargardzie Szczecińskim przy ulicy Gen. Okulickiego 3, 73-102 Stargard
Szczeciński w postępowaniu prowadzonym przez Jednostkę Wojskową 5308 – 17 Wojskowy
Oddział Gospodarczy z siedzibą w Koszalinie przy ulicy 4 Marca, 75-901 Koszalin
17 lipca 2013 roku odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej
w dniu 6 lipca 2013 roku przez P.P.H. TESS M………. i S……….. M………… Sp. j.
z siedzibą w Stargardzie Szczecińskim przy ulicy Gen. Okulickiego 3, 73-102 Stargard
Szczeciński w postępowaniu prowadzonym przez Jednostkę Wojskową 5308 – 17 Wojskowy
Oddział Gospodarczy z siedzibą w Koszalinie przy ulicy 4 Marca, 75-901 Koszalin
postanawia:
1.
Umarza postępowanie odwoławcze.
2.
Nakazuje Urzędowi Zamówień Publicznych zwrot z rachunku bankowego Urzędu
Zamówień Publicznych na rzecz P.P.H. TESS M………. i S……….. M……………. Sp. j.
z siedzibą w Stargardzie Szczecińskim przy ulicy Gen. Okulickiego 3, 73-102 Stargard
Szczeciński kwoty 7 500 zł 00 gr (słownie: siedem tysięcy pięćset złotych zero groszy),
stanowiącą uiszczony wpis od odwołania.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych na niniejsze postanowienie - w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia -
przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu
Okręgowego w Koszalinie.
Przewodniczący: …………………………….……
Sygn. akt KIO 1639/13
UZASADNIENIE
Zamawiający, Jednostkę Wojskową 5308 – 17 Wojskowy Oddział Gospodarczy
z siedzibą w Koszalinie prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego pod
nazwą Dostawa środków do utrzymania higieny i czystości w obiektach służby żywnościowej
na potrzeby 17 Wojskowego Oddziału Gospodarczego w trybie przetargu nieograniczonego,
o którym ogłoszenie zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych z 29 maja
2013 roku pod numerem 207618.
W postępowaniu tym, Odwołujący - P.P.H. TESS M………… i S…… M………. Sp. j. z
siedzibą w Stargardzie Szczecińskim przy ulicy Gen. Okulickiego 3, 73-102 Stargard
Szczeciński 5 lipca 2013 roku (prezentata na piśmie) złożył odwołanie do Prezesa Krajowej
Izby Odwoławczej.
10 lipca 2013 roku (prezentata na piśmie) wpłynęło do Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej faksem (oryginała wpłynął - 15 lipca 2013 roku) pismo Zamawiającego –
Zamawiający zgodnie z art. 186 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień
Publicznych (Dz. U. z 2010 roku, Nr 113 poz. 759 ze zm.; dalej: „Pzp” lub „ustawa”)
w całości uznała odwołanie, wniósł o umorzenie postępowania odwoławczego oraz
zniesienia wzajemnie kosztów postępowania.
Wobec ustalenia, że Zamawiający uwzględnił w całości zarzuty przedstawione
w odwołaniu oraz braku zgłoszonych skutecznie przystąpień do postępowania
odwoławczego po stronie Zamawiającego na dzień wydawania postanowienia (Zamawiający
pismem z 11 lipca 2013 roku – prezentata na piśmie 11 lipca 2013 rok – poinformował,
że kopię odwołania przekazał wykonawcom uczestniczącym w postępowaniu, za pomocą
faksu 5 lipca 2013 roku wzywając do przystąpienia do postępowania odwoławczego.
Pismem z 16 lipca 2013 roku (prezentata na piśmie) Zamawiający wyjaśnił szacunkową
wartość zamówienia. Izba uznała, że zachodzą przesłanki do umorzenia postępowania
odwoławczego zgodnie z art. 186 ust. 2 ustawy.
Izba wskazuje ponadto, że zgodnie z treścią art. 186 ust. 2 zdanie drugie ustawy
w przypadku umorzenia postępowania przez Izbę na skutek uwzględnienia przez
Zamawiającego w całości zarzutów przedstawionych w odwołaniu, Zamawiający wykonuje,
powtarza lub unieważnia czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego
zgodnie z żądaniem zawartym w odwołaniu.
O kosztach postępowania orzeczono stosownie do wyniku postępowania
na podstawie art. 192 ust. 9 oraz art. 192 ust. 10, 186 ust 6 pkt. 1 Prawa zamówień
publicznych oraz w oparciu o przepisy § 3 i § 5 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady
Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu
od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu
ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238).
Przewodniczący: …………………………….……
1.
Umarza postępowanie odwoławcze.
2.
Nakazuje Urzędowi Zamówień Publicznych zwrot z rachunku bankowego Urzędu
Zamówień Publicznych na rzecz P.P.H. TESS M………. i S……….. M……………. Sp. j.
z siedzibą w Stargardzie Szczecińskim przy ulicy Gen. Okulickiego 3, 73-102 Stargard
Szczeciński kwoty 7 500 zł 00 gr (słownie: siedem tysięcy pięćset złotych zero groszy),
stanowiącą uiszczony wpis od odwołania.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych na niniejsze postanowienie - w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia -
przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu
Okręgowego w Koszalinie.
Przewodniczący: …………………………….……
Sygn. akt KIO 1639/13
UZASADNIENIE
Zamawiający, Jednostkę Wojskową 5308 – 17 Wojskowy Oddział Gospodarczy
z siedzibą w Koszalinie prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego pod
nazwą Dostawa środków do utrzymania higieny i czystości w obiektach służby żywnościowej
na potrzeby 17 Wojskowego Oddziału Gospodarczego w trybie przetargu nieograniczonego,
o którym ogłoszenie zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych z 29 maja
2013 roku pod numerem 207618.
W postępowaniu tym, Odwołujący - P.P.H. TESS M………… i S…… M………. Sp. j. z
siedzibą w Stargardzie Szczecińskim przy ulicy Gen. Okulickiego 3, 73-102 Stargard
Szczeciński 5 lipca 2013 roku (prezentata na piśmie) złożył odwołanie do Prezesa Krajowej
Izby Odwoławczej.
10 lipca 2013 roku (prezentata na piśmie) wpłynęło do Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej faksem (oryginała wpłynął - 15 lipca 2013 roku) pismo Zamawiającego –
Zamawiający zgodnie z art. 186 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień
Publicznych (Dz. U. z 2010 roku, Nr 113 poz. 759 ze zm.; dalej: „Pzp” lub „ustawa”)
w całości uznała odwołanie, wniósł o umorzenie postępowania odwoławczego oraz
zniesienia wzajemnie kosztów postępowania.
Wobec ustalenia, że Zamawiający uwzględnił w całości zarzuty przedstawione
w odwołaniu oraz braku zgłoszonych skutecznie przystąpień do postępowania
odwoławczego po stronie Zamawiającego na dzień wydawania postanowienia (Zamawiający
pismem z 11 lipca 2013 roku – prezentata na piśmie 11 lipca 2013 rok – poinformował,
że kopię odwołania przekazał wykonawcom uczestniczącym w postępowaniu, za pomocą
faksu 5 lipca 2013 roku wzywając do przystąpienia do postępowania odwoławczego.
Pismem z 16 lipca 2013 roku (prezentata na piśmie) Zamawiający wyjaśnił szacunkową
wartość zamówienia. Izba uznała, że zachodzą przesłanki do umorzenia postępowania
odwoławczego zgodnie z art. 186 ust. 2 ustawy.
Izba wskazuje ponadto, że zgodnie z treścią art. 186 ust. 2 zdanie drugie ustawy
w przypadku umorzenia postępowania przez Izbę na skutek uwzględnienia przez
Zamawiającego w całości zarzutów przedstawionych w odwołaniu, Zamawiający wykonuje,
powtarza lub unieważnia czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego
zgodnie z żądaniem zawartym w odwołaniu.
O kosztach postępowania orzeczono stosownie do wyniku postępowania
na podstawie art. 192 ust. 9 oraz art. 192 ust. 10, 186 ust 6 pkt. 1 Prawa zamówień
publicznych oraz w oparciu o przepisy § 3 i § 5 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady
Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu
od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu
ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238).
Przewodniczący: …………………………….……
Wcześniejsze orzeczenia:
- Sygn. akt KIO 263/15 z dnia 2015-12-23
- Sygn. akt KIO 245/15, KIO 305/15 z dnia 2015-03-04
- Sygn. akt KIO 270/15 z dnia 2015-03-03
- Sygn. akt KIO 273/15 z dnia 2015-02-27
- Sygn. akt KIO 267/15 z dnia 2015-02-27