eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plBaza orzeczeń KIO2013Sygn. akt: KIO 3014/13
rodzaj: WYROK
data dokumentu: 2014-01-14
rok: 2013
sygnatury akt.:

KIO 3014/13


po rozpoznaniu na rozprawie w dniu
14 stycznia 2014 r. w Warszawie odwołania
wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu
30 grudnia 2013 r. przez
wykonawcę:
Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej EKOM Sp. z o.o. ul.
Piłsudskiego 32, 48-303 Nysa,
w postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego:
Gminę Otmuchów, Urząd Miejski ul. Zamkowa 6, 48-385 Otmuchów,


orzeka:
1.
Oddala odwołanie.
2. Kosztami postępowania obciąża wykonawcę
Przedsiębiorstwo Gospodarki
Komunalnej EKOM Sp. z o.o., ul. Piłsudskiego 32, 48-303 Nysa,
2.1.
zalicza na poczet kosztów postępowania odwoławczego kwotę 15 000 zł 00 gr
(słownie: piętnaście tysięcy złotych zero groszy), uiszczoną przez wykonawcę
Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej EKOM Sp. z o.o. ul. Piłsudskiego 32,
48-303 Nysa,
tytułem wpisu od odwołania.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.) na niniejszy wyrok - w terminie
7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w
Opolu.

Przewodnicz
ący:

…………..…………..


Sygn. akt: KIO 3014/13

U z a s a d n i e n i e:

W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie
przetargu nieograniczonego na „Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z
nieruchomości zamieszkałych i nieruchomości niezamieszkałych z terenu gminy Otmuchów.”
(Dz. Urz. UE 2013/S 209-362533 z 26.10.2013 r.), w dniu 30 grudnia 2013 r. zostało złożone
pisemne odwołanie przez wykonawcę: Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej EKOM Sp.
z o.o. z siedzibą w Nysie, w kopii przekazane zamawiającemu w tym samym terminie.

Odwołanie zostało wniesione wobec czynności wyboru oferty wykonawcy PHU
Komunalnik Sp. z o.o. 50-518 Wrocław, ul. Św. Jerzego 1A, (na zaniechania wykluczenia
tego wykonawcy z postępowania oraz odrzucenia jego oferty), o której to czynności
odwołujący został powiadomiony faksem w dniu 20 grudnia 2013 r.

Odwołujący zarzucił zamawiającemu Gminie Otmuchów naruszenie przepisów
ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907
ze zm.), dalej zwanej ustawą Pzp, tj.:
1.
art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp poprzez zaniechanie czynności wykluczenia z
postępowania wykonawcy PHU Komunalnik Sp. z o.o. 50-518 Wrocław ul. Św. Jerzego 1A,
2.
art. 22 ust. 1 pkt 1 poprzez niezgodne z prawem dokonanie czynności - weryfikacji
uprawnień wybranego wykonawcy,
3. art. 91 poprzez wybór, jako najkorzystniejszej oferty wykonawcy, który nie spełnia
warunku udziału w postępowaniu.
Odwołujący podnosił, iż w niniejszym postępowaniu jego interes w uzyskaniu
zamówienia został naruszony przez zamawiającego, ponieważ złożona oferta powinna być
uznana za ofertę najkorzystniejszą. W konsekwencji istnieje możliwość poniesienia szkody
przez odwołującego, a co za tym idzie odwołujący posiada legitymację do wniesienia
odwołania.
Wskazując na powyższe, odwołujący wnosił o nakazanie zamawiającemu:
1.
powtórzenia czynności weryfikacji ofert pod względem spełnienia warunków
określonych w art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp,

2.
nakazanie zamawiającemu wykluczenia z postępowania wykonawcy PHU
Komunalnik Sp. z o.o. 50-518 Wrocław, ul. Św. Jerzego 1A z uwagi na fakt, iż wykonawca
nie spełnia warunków udziału w postępowaniu,
3.
wyboru, jako najkorzystniejszej oferty odwołującego.
W uzasadnieniu zgłoszonych zarzutów i żądań odwołujący wyjaśniał, że zamawiający
rozstrzygnął postępowanie oraz poinformował wykonawców o wyborze oferty. Odwołujący
nie zgodził się z wyborem najkorzystniejszej oferty, gdyż wykonawca wybrany PHU
Komunalnik Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, nie spełnia warunków określonych w art. 22
ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp. Zgodnie z przywołanym artykułem - o udzielenie zamówienia mogą
ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące posiadania uprawnień do
wykonania określonej działalności lub czynności - jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek
posiadania takich uprawnień.
Na potwierdzenie spełnienia przedmiotowego warunku zamawiający żądał od
wykonawców posiadania ważnego zezwolenia na transport odpadów komunalnych oraz
odpadów komunalnych niebezpiecznych, wydanego przez właściwego starostę, o którym
mowa w art. 28 ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach.
W ocenie odwołującego wykonawca PHU Komunalnik Sp. z o.o. nie spełnia ww.
warunku z uwagi na fakt, iż nie posiada aktualnego zezwolenia na transport odpadów
komunalnych oraz odpadów komunalnych niebezpiecznych, wydanego przez właściwego
starostę.
Zgodnie z art. 28 ust. 3 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach organem
właściwym do wydania zezwolenia na transport odpadów jest starosta właściwy ze względu
na siedzibę transportującego odpady.
Wykonawca PHU Komunalnik Sp. z o.o. dołączył do oferty zezwolenie na transport
odpadów wydane dla PHU Komunalnik Sp. z o.o. ul Prążyńska 17, 48-200 Prudnik i ul.
Zamkowa 2, 48-200 Prudnik wydane przez Starostę Prudnickiego.
Z powyższego, odwołujący wywodził, że wykonawca PHU Komunalnik Sp. z o.o., 50-
518 Wrocław ul. Św. Jerzego 1A - nie spełnia warunku udziału w postępowaniu opisanego w
punkcie V.1.b SIWZ - co powinno skutkować wykluczeniem tego wykonawcy z postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 4 Pzp.
Izba nie stwierdziła podstaw do odrzucenia odwołania w oparciu o art. 189 ust. 2
ustawy Pzp.
Zamawiający nie uwzględnił zarzutów odwołania, potrzymał stanowisko zawarte w
powiadomieniu o wyniku przetargu. W odpowiedzi na odwołanie z dnia 30 grudnia 2013 r.

zamawiający podał, że brak jest podstaw do wykluczenia z postępowania spółki PHU
Komunalnik Sp. z o.o. z Wrocławia. Przedstawione przez nią zezwolenie na transport
odpadów komunalnych jest ważne. Zmiana siedziby firmy nie ma wpływu na utratę ważności
tego zezwolenia Odwołujący się nie przedstawił żadnego dowodu, z którego wynika, że
kwestionowane zezwolenie jest nieważne, lub zostało wycofane z obrotu prawnego.
Zamawiający uznał, że prawidłowo zweryfikował uprawnienia PHU Komunalnik Sp. z o.o.
Czynności wskazane w odwołaniu, przekraczają uprawnienia zamawiającego do
weryfikowania przedstawionych dokumentów. Zamawiający dokonał wyboru oferty
najkorzystniejszej, uznając że dokumenty przedstawione przez PHU Komunalnik Sp. z o.o.
są ważne. Zamawiający zaznaczał, iż tego, że została wybrana oferta najkorzystniejsza –
odwołujący nie kwestionuje - stwierdza jedynie, że oferent powinien zostać wykluczony z
postępowania.
Na wezwanie zamawiającego z dnia 30 grudnia 2012 r., do postępowania
odwoławczego nie przystąpił żaden wykonawca.

Izba dopuściła i przeprowadziła dowody: z zestawienia złożonych ofert, ogłoszenia o
zamówieniu, specyfikacji istotnych warunków zamówienia, oferty wykonawcy PHU
Komunalnik Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, korespondencji zamawiającego z
wykonawcą wybranym.
Ponadto, Izba rozważyła stanowiska stron przedstawione w złożonych pismach oraz
do protokołu rozprawy.
Rozpatrując sprawę w granicach zarzutów odwołania, jak stanowi art. 192 ust. 7
ustawy Pzp Izba ustaliła, co następuje.
Przetarg obejmuje: „Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości
zamieszkałych i nieruchomości niezamieszkałych z terenu gminy Otmuchów.”
W sekcji III.2.1 ogłoszenia o zamówieniu, warunki udziału, sytuacja podmiotowa
wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego,
zamawiający wymagał, między innymi, aby wykonawcy ubiegający się o zamówienie,
spełniali warunki:
1. Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli
przepisy prawa nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, tzn.:
a)
posiadają wpis do Rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Burmistrza
Otmuchowa, o którym mowa w art. 9b ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu
czystości i porządku w gminach (Dz. U. 2012 r. poz. 391 z późn. zm.), co najmniej w
zakresie odpadów o kodach: 15 01 01, 15 01 02, 15 01 03, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 06, 15

01 07, 16 01 03, 20 01 01, 20 01 02, 20 01 23*, 20 01 35*, 20 01 36, 20 01 39, 20 01 40, 20
01 99, 20 02 01, 20 03 01, 20 03 07, 20 03 99,
b)
posiadają ważne zezwolenie na transport odpadów komunalnych oraz odpadów
komunalnych niebezpiecznych wydane przez właściwego starostę, o którym mowa w art. 28
ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. z 2010 r. Nr 185, poz. 1243 z
późn. zm.) co najmniej w zakresie odpadów o kodach: 15 01 01, 15 01 02, 15 01 03, 1501
04, 1501 05, 1501 06, 1501 07, 1601 03,2001 01,2001 02,20 01 23*, 20 01 35*, 20 01 36, 20
01 39, 20 01 40, 20 01 99, 20 02 01, 20 03 01, 20 03 07, 20 03 99, lub posiadają wpis do
rejestru o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U.
z 2013 r. poz. 21),
c)
posiadają wpis do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i
elektroniczny, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach
(Dz. U. z 2013 r. poz. 21) prowadzonego przez marszałka województwa lub przez Głównego
Inspektora Ochrony Środowiska, do czasu utworzenia ww. rejestru przez marszałka
województwa, zgodnie z art. 235 ust. 2 ww. ustawy.
W celu wykazania spełnienia ww. warunków udziału w postępowaniu Wykonawca składa
następujące dokumenty:
a) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału;
b) wpis do Rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Burmistrza
Otmuchowa, o którym mowa w art. 9b ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o
utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. 2012 r. poz. 391 z późn. zm.);
c) zezwolenie na transport odpadów komunalnych wydane przez właściwego starostę, o
którym mowa w art. 28 ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. z
2010 r. Nr 185, poz. 1243 z późn. zm.) lub zaświadczenie o wpisie do rejestru, o
którym mowa w art. 49 ust.1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z
2013 r. poz. 21),
d) zaświadczenie o wpisie do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny
i elektroniczny, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o
odpadach (Dz. U. z 2013 r. póz. 21), prowadzonego przez marszałka województwa
lub przez Głównego Ochrony Środowiska.
Powyższe warunki udziału w postępowaniu, zostały powtórzone w punkcie V. i VI SIWZ.
Termin składania ofert wyznaczono do dnia 5.12.2013 r.

Oferty złożyli:
1. Odwołujący z ceną brutto – 3 434 870,00 zł,
2. PHU Komunalnik Sp. z o.o. 50-518 Wrocław ul. Św. Jerzego 1A z ceną brutto –
2 872 800,00 zł,
3. Veolia Usługi dla Środowiska O/Krapkowice z ceną brutto – 5 375 160,00 zł.
Jedynym kryterium oceny ofert została ustanowiona cena.
Wykonawca wybrany: PHU Komunalnik Sp. z o.o. 50-518 Wrocław ul. Św. Jerzego 1A
dołączył do oferty zezwolenie na transport odpadów wydane dla PHU Komunalnik Sp. z o.o.
ul. Prążyńska 17, 48-200 Prudnik i ul. Zamkowa 2, 48-200 Prudnik wydane przez Starostę
Prudnickiego:
1. znak RO-III.6235.6.2011 z dnia 25 marca 2011 r. zezwalające firmie PHU
Komunalnik Sp. z o.o. na transport odpadów o oznaczonych kodach,
2. z 17 maja 2013 r. znak: GNO-V.6233.2.2013, (zmiana decyzji),
3. dnia 18 lipca 2013 r. znak: GNO -V.6233.4.2013 (zmiana decyzji).
Pierwotne zezwolenie na transport odpadów zostało wydane przez Starostę Prudnickiego
dnia 25 marca 2011 r. znak RO-III.6235.6.2011 z terminem ważności do 25 marca 2021 r. i
obejmuje obszar całego kraju.
Drugie zezwolenie (zmiana decyzji) obejmuje transport odpadów o oznaczonych kodach,
wyspecyfikowanych przez zamawiającego w pkt V 1.b SIWZ, w tym dotyczy odpadów
niebezpiecznych.
Pismem z 9 grudnia 2013 r. zamawiający wezwał wykonawcę PHU Komunalnik Sp. z o.o. do
złożenia w terminie do 11 grudnia 2013 r. ważnego zezwolenia na transport odpadów
wydanego przez starostę właściwego dla miejsca siedziby firmy, tj. Wrocławia oraz
przedłożenia aktualnego wpisu (z uwzględnieniem zmiany siedziby firmy) do rejestru
podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny.
W odpowiedzi z dnia 10 grudnia 2013 r. wykonawca PHU Komunalnik Sp. z o.o. wymienił
decyzje na transport odpadów, załączone do oferty, wydane przez Starostę Prudnickiego
oraz stwierdził, iż ww. decyzje na transport odpadów zostały wydane przez starostę
właściwego dla miejsca siedziby firmy w momencie wystąpienia o wydanie decyzji, tj.

Starostę Prudnickiego. Załączony odpis z KRS, poświadcza, że na dzień wydania decyzji z
dnia z 17 maja 2013 r., wykonawca ten miał siedzibę firmy w Prudniku.
Zamawiający zasięgnął opinii prawnej Kancelarii Prawniczej Maciej D. i Partnerzy z siedzibą
we Wrocławiu. Z treści tej opinii, opracowanej przez radcę prawnego dr Bartłomieja L.
wynika (w zakresie odnoszącym się do zarzutów odwołania), że do wydania zezwolenia na
transport odpadów organem właściwym jest regionalny dyrektor Ochrony Środowiska, albo
starosta właściwy ze względu na miejsce siedziby lub zamieszkania transportującego
odpady. Według art. 28 ust. 6 uchylonej ustawy o odpadach z 2001 r. zezwolenie na
transport odpadów wydawane jest w drodze decyzji na 10 lat. W nawiązaniu do decyzji
wydanej przez Starostę Prudnickiego dnia 18 lipca 2013 r. znak: GNO -V.6233.4.2013
(zmiana decyzji), wskazano, że z uwagi na zmianę siedziby oferenta na Wrocław od dnia 17
czerwca 2013 r. (wpis w KRS) Starosta Prudnicki nie był organem właściwym w sprawie
zmiany poprzedniej decyzji z dnia 17 maja 2013 r. do znak: GNO -V.6233.2.2013. Decyzja
administracyjna, nawet gdy została wydana z naruszeniem przepisów o właściwości,
funkcjonuje w obrocie prawnym do czasu jej wyeliminowania na zadach określonych w
kodeksie postępowania administracyjnego. Decyzja z 18 lipca 2013 r. rozszerzyła zakres
usług z poprzedniego zezwolenia w związku z czym, decyzja z 17 maja 2013 r. wydana
przez właściwego miejscowo starostę na okres 10 lat, tj. do 25 marca 2021r. – w zakresie
niezmienionym przez decyzję z 18 lipca 2013 r. pozostaje w mocy. Zgodnie z decyzją z dnia
17 maja 2013 r. do znak: GNO - V.6233.2.2013 oferent spełnia warunki posiadania ważnej
decyzji na transport odpadów komunalnych w niezbędnym zakresie wskazanym w SIWZ.
Izba zważyła, co następuje.
Odwołujący wykazał legitymację do wniesienia odwołania w rozumieniu art. 179 ust. 1
ustawy Pzp, powołując się na uszczerbek swego interesu w uzyskaniu zamówienia, jako
wykonawcy, który złożył ofertę sklasyfikowaną na drugiej pozycji, skoro dowodził, że wybór
oferty wykonawcy PHU Komunalnik Sp. z o.o. nastąpił z naruszeniem przez zamawiającego
przepisów ustawy Pzp, co mogło spowodować szkodę po stronie odwołującego - przez
pozbawienie możliwości uzyskania zamówienia.
Rozpatrując sprawę, Izba uwzględniła regulacje odnoszące się do transportu
odpadów. Zgodnie z art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z
2013 r., poz. 21) marszałek województwa prowadzi rejestr podmiotów wprowadzających
produkty, produkty w opakowaniach i gospodarującymi odpadami, zwany dalej „rejestrem”.
Rejestr, o którym mowa w art. 49 ust. 1, tworzy się najpóźniej w terminie 36 miesięcy od dnia
wejścia w życie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach.

Zgodnie z art. 233 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach do czasu
utworzenia rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ww. ustawy, transportujący odpady są
obowiązani do uzyskania zezwolenia na transport odpadów lub wpisu do rejestru, o którym
mowa w art. 33 ust. 5 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (jednolity tekst - Dz. U.
z 2010 r. Nr 185, poz. 1243 z późn. zm.) na podstawie przepisów dotychczasowych.

Stosownie do art. 28 ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach,
prowadzenie zbierania odpadów oraz transport odpadów wymaga uzyskania zezwolenia.
Zezwolenie zgodnie z art. 28 ust. 2 tej ustawy - na transport odpadów wydaje w drodze
decyzji starosta właściwy ze względu na miejsce siedziby lub zamieszkania transportującego
odpady.

Zezwolenie, zgodnie z ustępem 4 art. 28 ustawy o odpadach z 27 kwietnia 2001 r.
wskazuje oznaczenie obszaru prowadzenia działalności – w przypadku transportu odpadów.
Z kolei, jeżeli prowadzący transport odpadów działa niezgodnie z zezwoleniem,
organ który zezwolenia udzielił na podstawie art. 30 ust. 2. Powołanej ustawy, może cofnąć
to zezwolenie, co skutkuje wstrzymaniem działalności przedsiębiorcy w tym zakresie.
Bezsporną okoliczność stanowiło, że wykonawca wybrany PHU Komunalnik Sp. z
o.o. 50-518 Wrocław, ul. Św. Jerzego 1A dołączył do oferty zezwolenie na transport
odpadów wydane dla PHU Komunalnik Sp. z o.o. ul Prążyńska 17, 48-200 Prudnik i ul.
Zamkowa 2, 48-200 Prudnik wydane przez Starostę Prudnickiego znak RO-III.6235.6.2011
z dnia 25 marca 2011 r. zezwalające firmie PHU Komunalnik Sp. z o.o. na transport
odpadów o oznaczonych kodach, które określa oznaczenie obszar prowadzenia działalności
– jako obszar całego kraju. Decyzja ta ważna jest do 25 marca 2021 r.
Druga przedłożona decyzja z 17 maja 2013 r. znak: GNO-V.6233.2.2013, (zmiana decyzji)
obejmuje transport odpadów o oznaczonych kodach, wyspecyfikowanych przez
zamawiającego w pkt V 1.b SIWZ. Inne postanowienia pierwotnej decyzji tj., czas
obowiązywania, zasięg terytorialny nie uległy zmianie.
Odwołujący nie podnosił, iż decyzja ta nie obejmuje całego zakresu odpadów o
kodach wskazanych przez zamawiającego w SIWZ, w tym odpadów niebezpiecznych.
Odwołujący nie kwestionował w zarzutach odwołania, że wyznaczony obszar prowadzenia
działalności w ww. wymienionej decyzji wykonawcy PHU Komunalnik Sp. z o.o. nie jest
odpowiedni dla realizacji przedmiotowego zamówienia. Izba, przy rozpoznawaniu odwołania
związana jest natomiast zakresem zarzutów.

W odpisie z rejestru przedsiębiorców KRS - PHU Komunalnik Sp. z o.o. 224030
widnieje oznaczenie siedziby podmiotu Wrocław 50-518, ul.
Św. Jerzego 1A, województwo

Dolnośląskie. Powyższe potwierdza stanowisko zamawiającego, że doszło do zmiany
siedziby, miejsca prowadzenia działalności wykonawcy PHU Komunalnik Sp. z o.o. z dniem
17 czerwca 2013 r., co pozostaje bez wpływu na ważność decyzji wydanej przez Starostę
Prudnickiego z dnia z 25 marca 2011 r. - gdyż okres jej obowiązywania został oznaczony do
dnia 25 marca 2021 r. Obie decyzje z dnia 25 marca 2011 r. oraz z dnia 17 maja 2013 r.
zostały wydane przed zmianą siedziby wybranego wykonawcy, co jak wynika ze złożonego
odpisu z KRS nastąpiło 17 czerwca 2013 r., wobec wyznaczonego terminu składania ofert do
5 grudnia 2013 r. Okoliczność, iż trzecia decyzja z dnia 18 lipca 2013 r. rozszerzająca zakres
odpadów, objętych zezwoleniem na transport została wydana z naruszeniem przepisów
kodeksu postępowania administracyjnego o właściwości, nie zmienia faktu, że wykonawca
Komunalnik wcześniejszymi decyzjami, które pozostają ważne, wykazał spełnienie
warunków udziału w postępowaniu w sposób podany w ogłoszeniu oraz w SIWZ.
Postępowanie dowodowe nie potwierdziło naruszenia przez zamawiającego
wskazywanych przez odwołującego przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo
zamówień publicznych, tj.:
1. art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp poprzez zaniechanie czynności wykluczenia z
postępowania wykonawcy PHU Komunalnik Sp. z o.o. 50-518 Wrocław ul. Św. Jerzego 1A,
2.
art. 22 ust. 1 pkt 1 poprzez niezgodne z prawem dokonanie czynności - weryfikacji
uprawnień wybranego wykonawcy,
Wybór, jako najkorzystniejszej oferty wykonawcy PHU Komunalnik Sp. z o.o., nie
naruszył dyspozycji art. 91 ust. 1 ustawy Pzp, ani zasad równego traktowania wykonawców i
uczciwej konkurencji, przy ustalonym wyniku postępowania.
W tym stanie rzeczy Izba oddaliła odwołanie, o czym orzekła na podstawie art. 192
ust. 1 ustawy Pzp. O kosztach orzeczono stosownie do wyniku sprawy na podstawie art. 192
ust. 9 i 10 ustawy Pzp.
Izba zaliczyła na poczet kosztów postępowania uiszczony wpis, stosownie do
postanowień § 3 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w
sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzaju kosztów w
postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238).

Przewodniczący:


………………………..


Wcześniejsze orzeczenia:

Baza orzeczeń KIO - wyszukiwarka

od: do:

Najnowsze orzeczenia

Dodaj swoje pytanie