rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2017-04-28
rok: 2017
data dokumentu: 2017-04-28
rok: 2017
sygnatury akt.:
KIO 791/17
KIO 791/17
Komisja w składzie:
Przewodniczący: Aneta Mlącka
Przewodniczący: Aneta Mlącka
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym bez udziału stron w dniu 28 kwietnia 2017 r.
w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 21
kwietnia 2017 r. przez Wykonawcę Impel Cleaning sp. z o.o. (ul. Ślężna 118, 53-111
Wrocław) w postępowaniu prowadzonym przez Zamawiającego Jednostka Wojskowa
3964 (ul. Bystra 1, 03-700 Warszawa)
w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 21
kwietnia 2017 r. przez Wykonawcę Impel Cleaning sp. z o.o. (ul. Ślężna 118, 53-111
Wrocław) w postępowaniu prowadzonym przez Zamawiającego Jednostka Wojskowa
3964 (ul. Bystra 1, 03-700 Warszawa)
postanawia:
1. umorzyć postępowanie odwoławcze,
2. nakazać zwrot z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz Wykonawcy
Impel Cleaning sp. z o.o. (ul. Ślężna 118, 53-111 Wrocław) kwoty 15000 zł 00 gr
(słownie: piętnaście tysięcy złotych), stanowiącej uiszczony wpis od odwołania.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych na niniejsze postanowienie - w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia –
przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu
Okręgowego w Warszawie.
Przewodniczący:
………………………………
Sygn. akt: KIO 791/17
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający Jednostka Wojskowa 3964 w Warszawie prowadzi postępowanie w trybie
przetargu nieograniczonego, którego przedmiotem są „Usługi stałego sprzątania powierzchni
wewnętrznych i zewnętrznych w kompleksach wojskowych w Warszawie administrowanych
przez jednostkę Wojskowa nr 3964”. Ogłoszenie o zamówieniu ukazało się 16 lutego 2017 r.
w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej pod nr 59816-2017.
21 kwietnia 2017 r. Odwołujący Impel Cleaning sp. z o.o. wniósł odwołanie, w którym zarzucił
Zamawiającemu naruszenie w zakresie Części 1: art. 7 ust. 1 i 3 ustawy prawo zamówień
publicznych poprzez naruszenie zasad zachowania uczciwej konkurencji oraz równego
traktowania wykonawców przy ocenie złożonych ofert i czynności wyboru oferty
najkorzystniejszej, art. 89 ust. 1 pkt. 3 i 4 ustawy prawo zamówień publicznych poprzez
zaniechanie odrzucenia oferty uznanej za najkorzystniejszą, złożonej przez Wykonawcę:
CLEAN-SERVICE P. F., z uwagi na fakt, że zawiera rażąco niską cenę oraz jej złożenie
stanowi czyn nieuczciwej konkurencji, art. 90 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych
poprzez zaniechanie wezwania Wykonawcy CLEAN-SERVICE P. F. do udzielenia wyjaśnień
dotyczących prawidłowości zastosowania stawek jednostkowych w odniesieniu do terenów
zielonych, art. 91 ust 1 w związku z art. 90 ust. 1-3 ustawy prawo zamówień publicznych
poprzez wadliwy wybór oferty najkorzystniejszej.
Odwołujący wniósł o nakazanie Zamawiającemu uchylenia czynności wyboru oferty
wybranego Wykonawcy CLEAN-SERVICE P. F., nakazanie wezwania Wykonawcy CLEAN-
SERVICE P. F. do udzielenia wyjaśnień w trybie art. 90 ust. 1 ustawy prawo zamówień
publicznych dotyczących prawidłowości zastosowania stawek jednostkowych w odniesieniu
do terenów zielonych, nakazanie Zamawiającemu odrzucenia oferty złożonej przez
wybranego Wykonawcę na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 3 i 4 ustawy prawo zamówień
publicznych; nakazanie Zamawiającemu dokonania ponownej oceny ofert i wyboru
najkorzystniejszej oferty spośród ofert ważnych.
21 kwietnia 2017 roku Zamawiający przed otwarciem posiedzenia i rozprawy przesłał pismo,
z treści którego wynika, że uwzględnia odwołanie w całości.
Izba ustaliła, że w postępowaniu odwoławczym po stronie Zamawiającego nie zgłosił
przystąpienia żaden Wykonawca.
W związku z powyższym postępowanie odwoławcze należało umorzyć na podstawie art. 186
ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. Jednocześnie Izba wskazuje, że powyższy
przepis zobowiązuje Zamawiającego do wykonania, powtórzenia lub unieważnienia
czynności zgodnie z żądaniem zawartym w odwołaniu.
Wobec faktu, że uwzględnienie zarzutów nastąpiło przed otwarciem posiedzenia i rozprawy,
o kosztach postępowania orzeczono na podstawie art. 186 ust. 6 pkt 1 ustawy Prawo
zamówień publicznych. Izba orzekła o dokonaniu zwrotu Odwołującemu z rachunku Urzędu
kwoty uiszczonej tytułem wpisu od odwołania.
Przewodniczący:
………………………………
1. umorzyć postępowanie odwoławcze,
2. nakazać zwrot z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz Wykonawcy
Impel Cleaning sp. z o.o. (ul. Ślężna 118, 53-111 Wrocław) kwoty 15000 zł 00 gr
(słownie: piętnaście tysięcy złotych), stanowiącej uiszczony wpis od odwołania.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych na niniejsze postanowienie - w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia –
przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu
Okręgowego w Warszawie.
Przewodniczący:
………………………………
Sygn. akt: KIO 791/17
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający Jednostka Wojskowa 3964 w Warszawie prowadzi postępowanie w trybie
przetargu nieograniczonego, którego przedmiotem są „Usługi stałego sprzątania powierzchni
wewnętrznych i zewnętrznych w kompleksach wojskowych w Warszawie administrowanych
przez jednostkę Wojskowa nr 3964”. Ogłoszenie o zamówieniu ukazało się 16 lutego 2017 r.
w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej pod nr 59816-2017.
21 kwietnia 2017 r. Odwołujący Impel Cleaning sp. z o.o. wniósł odwołanie, w którym zarzucił
Zamawiającemu naruszenie w zakresie Części 1: art. 7 ust. 1 i 3 ustawy prawo zamówień
publicznych poprzez naruszenie zasad zachowania uczciwej konkurencji oraz równego
traktowania wykonawców przy ocenie złożonych ofert i czynności wyboru oferty
najkorzystniejszej, art. 89 ust. 1 pkt. 3 i 4 ustawy prawo zamówień publicznych poprzez
zaniechanie odrzucenia oferty uznanej za najkorzystniejszą, złożonej przez Wykonawcę:
CLEAN-SERVICE P. F., z uwagi na fakt, że zawiera rażąco niską cenę oraz jej złożenie
stanowi czyn nieuczciwej konkurencji, art. 90 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych
poprzez zaniechanie wezwania Wykonawcy CLEAN-SERVICE P. F. do udzielenia wyjaśnień
dotyczących prawidłowości zastosowania stawek jednostkowych w odniesieniu do terenów
zielonych, art. 91 ust 1 w związku z art. 90 ust. 1-3 ustawy prawo zamówień publicznych
poprzez wadliwy wybór oferty najkorzystniejszej.
Odwołujący wniósł o nakazanie Zamawiającemu uchylenia czynności wyboru oferty
wybranego Wykonawcy CLEAN-SERVICE P. F., nakazanie wezwania Wykonawcy CLEAN-
SERVICE P. F. do udzielenia wyjaśnień w trybie art. 90 ust. 1 ustawy prawo zamówień
publicznych dotyczących prawidłowości zastosowania stawek jednostkowych w odniesieniu
do terenów zielonych, nakazanie Zamawiającemu odrzucenia oferty złożonej przez
wybranego Wykonawcę na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 3 i 4 ustawy prawo zamówień
publicznych; nakazanie Zamawiającemu dokonania ponownej oceny ofert i wyboru
najkorzystniejszej oferty spośród ofert ważnych.
21 kwietnia 2017 roku Zamawiający przed otwarciem posiedzenia i rozprawy przesłał pismo,
z treści którego wynika, że uwzględnia odwołanie w całości.
Izba ustaliła, że w postępowaniu odwoławczym po stronie Zamawiającego nie zgłosił
przystąpienia żaden Wykonawca.
W związku z powyższym postępowanie odwoławcze należało umorzyć na podstawie art. 186
ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. Jednocześnie Izba wskazuje, że powyższy
przepis zobowiązuje Zamawiającego do wykonania, powtórzenia lub unieważnienia
czynności zgodnie z żądaniem zawartym w odwołaniu.
Wobec faktu, że uwzględnienie zarzutów nastąpiło przed otwarciem posiedzenia i rozprawy,
o kosztach postępowania orzeczono na podstawie art. 186 ust. 6 pkt 1 ustawy Prawo
zamówień publicznych. Izba orzekła o dokonaniu zwrotu Odwołującemu z rachunku Urzędu
kwoty uiszczonej tytułem wpisu od odwołania.
Przewodniczący:
………………………………
Wcześniejsze orzeczenia:
- Sygn. akt KIO 86/17 z dnia 2017-12-01
- Sygn. akt KIO 1077/17 z dnia 2017-06-13
- Sygn. akt KIO 732/17 z dnia 2017-05-17
- Sygn. akt KIO 714/17 z dnia 2017-05-15
- Sygn. akt KIO 711/17 z dnia 2017-05-15