rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2017-06-28
rok: 2017
data dokumentu: 2017-06-28
rok: 2017
sygnatury akt.:
KIO 1270/17
KIO 1270/17
Komisja w składzie:
Przewodniczący: Katarzyna Brzeska
Przewodniczący: Katarzyna Brzeska
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym bez udziału stron w dniu 28 czerwca 2017 r.
w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 21
czerwca 2017 r. przez wykonawcę Mercator Medical S. A. z siedzibą w Krakowie
w postępowaniu
prowadzonym
przez
Zamawiającego:
Samodzielny
Publiczny
Specjalistyczny Szpital Zachodni im. Św. Jana Pawła II z siedzibą w Grodzisku
Mazowieckim
w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 21
czerwca 2017 r. przez wykonawcę Mercator Medical S. A. z siedzibą w Krakowie
w postępowaniu
prowadzonym
przez
Zamawiającego:
Samodzielny
Publiczny
Specjalistyczny Szpital Zachodni im. Św. Jana Pawła II z siedzibą w Grodzisku
Mazowieckim
postanawia:
1. umorzyć postępowanie odwoławcze,
2. nakazać zwrot z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz wykonawcy
Mercator Medical S. A. z siedzibą w Krakowie kwoty 7 500 zł 00 gr (słownie:
siedem tysięcy pięćset złotych zero groszy), stanowiącej uiszczony wpis od
odwołania.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień
publicznych na niniejsze postanowienie – w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia –
przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu
Okręgowego w Warszawie.
Przewodniczący:…………………..
Sygn. akt: KIO 1270/17
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający – Samodzielny Publiczny Specjalistyczny Szpital Zachodni im. Św. Jana
Pawła II z siedzibą w Grodzisku Mazowieckim prowadzi w trybie przetargu nieograniczonego
postępowanie
o
udzielenie
zamówienia
publicznego
pn.
„Dostawa
materiałów
opatrunkowych”.
W dniu 21 czerwca 2017 r. wykonawca Mercator Medical S. A. z siedzibą w Krakowie
(zwany dalej: „Odwołującym”) wniósł odwołanie m. in. na czynność odrzucenia oferty
Odwołującego w pakiecie nr 5 oraz 8, zarzucając Zamawiającemu m. in. naruszenie
przepisów: art. 26 ust. 3, 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp.
Wezwanie do wzięcia udziału w postępowaniu odwoławczym miało miejsce w dniu 23
czerwca 2017 r.
Następnie Izba ustaliła, że do niniejszego postępowania odwoławczego po stronie
Zamawiającego nie zgłosił przystąpienia – w terminie przewidzianym w ustawie – żaden
wykonawca.
Pismem z dnia 22 czerwca 2017 r. Zamawiający złożył odpowiedź na odwołanie,
w której oświadczył, że uwzględnia w całości zarzuty przedstawione w odwołaniu.
W związku z faktem, że po stronie Zamawiającego nie przystąpił w terminie żaden
wykonawca, a Zamawiający w całości uwzględnił zarzuty zawarte w odwołaniu,
postępowanie odwoławcze – stosownie do dyspozycji art. 186 ust. 2 ustawy Pzp – należało
umorzyć.
O kosztach postępowania odwoławczego Izba orzekła na podstawie § 5 ust. 1 pkt 1
Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i
sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu
odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238 z późn. zm.) jednocześnie
orzekając w tym zakresie o konieczności dokonania zwrotu Odwołującemu z rachunku
bankowego Urzędu Zamówień Publicznych kwoty uiszczonej tytułem wpisu.
Przewodniczący: ……………….
1. umorzyć postępowanie odwoławcze,
2. nakazać zwrot z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz wykonawcy
Mercator Medical S. A. z siedzibą w Krakowie kwoty 7 500 zł 00 gr (słownie:
siedem tysięcy pięćset złotych zero groszy), stanowiącej uiszczony wpis od
odwołania.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień
publicznych na niniejsze postanowienie – w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia –
przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu
Okręgowego w Warszawie.
Przewodniczący:…………………..
Sygn. akt: KIO 1270/17
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający – Samodzielny Publiczny Specjalistyczny Szpital Zachodni im. Św. Jana
Pawła II z siedzibą w Grodzisku Mazowieckim prowadzi w trybie przetargu nieograniczonego
postępowanie
o
udzielenie
zamówienia
publicznego
pn.
„Dostawa
materiałów
opatrunkowych”.
W dniu 21 czerwca 2017 r. wykonawca Mercator Medical S. A. z siedzibą w Krakowie
(zwany dalej: „Odwołującym”) wniósł odwołanie m. in. na czynność odrzucenia oferty
Odwołującego w pakiecie nr 5 oraz 8, zarzucając Zamawiającemu m. in. naruszenie
przepisów: art. 26 ust. 3, 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp.
Wezwanie do wzięcia udziału w postępowaniu odwoławczym miało miejsce w dniu 23
czerwca 2017 r.
Następnie Izba ustaliła, że do niniejszego postępowania odwoławczego po stronie
Zamawiającego nie zgłosił przystąpienia – w terminie przewidzianym w ustawie – żaden
wykonawca.
Pismem z dnia 22 czerwca 2017 r. Zamawiający złożył odpowiedź na odwołanie,
w której oświadczył, że uwzględnia w całości zarzuty przedstawione w odwołaniu.
W związku z faktem, że po stronie Zamawiającego nie przystąpił w terminie żaden
wykonawca, a Zamawiający w całości uwzględnił zarzuty zawarte w odwołaniu,
postępowanie odwoławcze – stosownie do dyspozycji art. 186 ust. 2 ustawy Pzp – należało
umorzyć.
O kosztach postępowania odwoławczego Izba orzekła na podstawie § 5 ust. 1 pkt 1
Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i
sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu
odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238 z późn. zm.) jednocześnie
orzekając w tym zakresie o konieczności dokonania zwrotu Odwołującemu z rachunku
bankowego Urzędu Zamówień Publicznych kwoty uiszczonej tytułem wpisu.
Przewodniczący: ……………….
Wcześniejsze orzeczenia:
- Sygn. akt KIO 86/17 z dnia 2017-12-01
- Sygn. akt KIO 1241/17, KIO 1242/17 z dnia 2017-07-26
- Sygn. akt KIO 1251/17 z dnia 2017-07-17
- Sygn. akt KIO 1260/17 z dnia 2017-07-14
- Sygn. akt KIO 1244/17 z dnia 2017-07-12