eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plBaza orzeczeń KIO2018Sygn. akt: KIO 994/18
rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2018-06-04
rok: 2018
sygnatury akt.:

KIO 994/18

Komisja w składzie:
Przewodniczący: Ryszard Tetzlaff

po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym be
z udziałem stron oraz uczestników
postępowania odwoławczego w dniu 4 czerwca 2018 r. w Warszawie odwołania
wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 21 maja 2018 r. przez
wykonawcę: Przedsiębiorstwo Optimus sp. z o.o., ul. Jana Pawła II 84K, 98-200 Sieradz
w postępowaniu prowadzonym przez Miasto Zduńska Wola, ul. Złotnickiego 12, 98-220
Zduńska Wola


przy udziale wykonawcy MAXTO Sp. z o.o. Sp. k., ul. Willowa 87, 32-085 Modlniczka
zgłaszającego swoje przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie
zamawiającego




postanawia:

1.
umorzyć postępowanie odwoławcze;


2.
nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
wykonawcy
Przedsiębiorstwo Optimus sp. z o.o., ul. Jana Pawła II 84K, 98-200
Sieradz
kwoty 13 5
00 zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy),
stanowiącej 90% uiszczonego wpisu.

Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -
Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 24 sierpnia 2017 r. poz. 1579)

na niniejsze postanowienie -
w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa
Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Sieradzu.

Przewodniczący:

………………………………



Sygn. akt: KIO 994/18

U z a s a d n i e n i e


Postępowanie o udzielnie zamówienia publicznego prowadzone w trybie przetargu
nieograniczonego pn.
„Dostawę sprzętu informatycznego dla Urzędu Miasta Zduńska Wola”,
zostało wszczęte ogłoszeniem w Dzienniku Urzędowym Oficjalnych Publikacji Wspólnot
Europejskich za numerem 2018/S 039 - 084811 z 24.02.2018 r., przez
Miasto Zduńska
Wola, ul. Złotnickiego 12, 98-220 Zduńska Wola zwaną dalej: „Zamawiającym”.
W dniu 11.05.2018 r. (e-
mailem) Zamawiający poinformował o odrzuceniu w części 2
oferty
Przedsiębiorstwa Optimus Sp. z o.o., ul. Jana Pawła II 84K, 98-200 Sieradz zwanego
dalej:
„Przedsiębiorstwo Optimus Sp. z o.o.” albo „Odwołującym” na podstawie art. 89 ust.1
pkt 2 ustawy
z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 24
sierpnia 2017 r. poz. 1579) zwanej dalej:
„Pzp”.
W dniu 21.05.2018 r.
(wpływ bezpośredni do Prezesa KIO) Przedsiębiorstwo Optimus
Sp. z o.o. wnio
sła odwołanie na w/w czynności. Kopie odwołania Zamawiający otrzymał
w dniu 21.05.2018 r. (
wpływ bezpośredni do Kancelarii Zamawiającego). Odwołanie zostało
podpisane przez
P.Z. osobę ujawnioną w KRS-ie załączonym do odwołania i umocowaną do
samodzielnej reprezentacji.
Zamawiający w dniu 21.05.2018 r. (e-mailem) wezwał wraz kopią odwołania, w trybie
art. 185 ust.1 Pzp,
uczestników postępowania przetargowego do wzięcia udziału
w postępowaniu odwoławczym.
W dniu 23.05.2018 r.
(wpływ bezpośredni do Prezesa KIO) MAXTO Sp. z o.o. Sp. k.,
ul. Willowa 87, 32-085 Modlniczka zwane dalej:
„MAXTO Sp. z o.o. Sp. k.” albo
„Przystępującym”, zgłosiła przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie
Zamawiającego wnosząc o oddalenie odwołania w całości. Kopia zgłoszenia została
przekazana Zamawiającemu oraz Odwołującemu. Zgłoszone przystąpienie zostało
podpisane przez
adwokata umocowanego na podstawie pełnomocnictwa z 23.05.2018 r.
udzielonego zgodnie z zasadami reprezentacji wynikającymi z załączonych KRS-ów.
W dniu 30.05.2018 r. (faxem i e-mailem)
Przedsiębiorstwo Optimus Sp. z o.o.
wycofa
ło odwołanie wniesione w dniu 21.05.2018 r. Pismo zostało podpisane przez tą sama
osobę, która podpisał odwołanie.
Krajowa Izba Odwoławcza stwierdziła, że pismo wycofujące odwołanie zostało
złożone prawidłowo i podpisane przez osobę umocowaną, w konsekwencji czego uznała, że
odwołanie zostało skutecznie wycofane przed otwarciem rozprawy.

Uwzględniając powyższe, Izba, działając na podstawie art. 187 ust. 8 oraz art. 192
ust. 1 zd. 2 Pzp, umorzyła postępowanie odwoławcze w sprawie o sygn. akt: KIO 994/18.
Postanowienie zostało ogłoszone poprzez jego wywieszenie na tablicy ogłoszeń
w trybie
§ 32 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 marca 2010 r. w sprawie
regulaminu postępowania przy rozpoznawaniu odwołań (t.j.: Dz. U. z 2014, poz. 964 oraz
Dz. U. z 2017 r., poz.14).
Na podstawie art. 187 ust. 8 zd. 2 Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia
Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości
i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu
odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. nr 41 poz. 238 oraz Dz. U. z 2017 r., poz.
47)
, Izba orzekła o dokonaniu zwrotu Odwołującemu z rachunku bankowego Urzędu
Zamówień Publicznych 90 % kwoty uiszczonej tytułem wpisu od odwołania.

P
rzewodniczący:

………………………………




Wcześniejsze orzeczenia:

Baza orzeczeń KIO - wyszukiwarka

od: do:

Najnowsze orzeczenia

Dodaj swoje pytanie