rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2020-08-10
rok: 2020
data dokumentu: 2020-08-10
rok: 2020
sygnatury akt.:
KIO 1740/20
KIO 1740/20
po rozpoznaniu na posiedzeniu
z udziałem stron w dniu 10.08.2020 roku w Warszawie,
odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 27.07.2020 r. przez
wykonawcę Zakład Sprzątania Wnętrz J. J. MOP 83 Sp. z o.o., ul. Szafirowa 7A. 82-310
Gronowo Górne w postępowaniu prowadzonym przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych,
ul. Szamocka 3,5, 01-748 Warszawa
z udziałem stron w dniu 10.08.2020 roku w Warszawie,
odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 27.07.2020 r. przez
wykonawcę Zakład Sprzątania Wnętrz J. J. MOP 83 Sp. z o.o., ul. Szafirowa 7A. 82-310
Gronowo Górne w postępowaniu prowadzonym przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych,
ul. Szamocka 3,5, 01-748 Warszawa
postanawia
1.
umorzyć postępowanie odwoławcze w związku z jego wycofaniem
2.
nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
odwołującego Zakład Sprzątania Wnętrz J. J. MOP 83 Sp. z o.o., ul. Szafirowa 7A. 82-310
Gronowo Górne, kwoty 13 500, 00 (trzynaście tysięcy pięćset) złotych tytułem zwrotu 90%
kwoty uiszczonego wpisu od odwołania.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -
Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1843) na niniejsze postanowienie - w terminie 7 dni od
dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie.
Przewodniczący ………………………………
Sygn. KIO 1740/20
UZASADNIENIE
Zakład Ubezpieczeń Społecznych, ul. Szamocka 3,5, 01-748 Warszawa, prowadzi
postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego, którego przedmiotem jest zamówienie
na
„Usługę sprzątania w budynkach oraz terenu zewnętrznego Centrali ZUS (lokalizacja: ul.
Szamocka 3, 5 i ul. Podskarbińska 25a Warszawa oraz COS ZUS w Osuchowie (część A i B
zamówienia.
Postępowanie znajduje się na etapie udostępnienia wykonawco treści SIWZ.
Wartość zamówienia jest większa od kwot określonych w przepisach wydanych na
podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp.
Odwołanie zostało wniesione wobec treści SIWZ w zakresie naruszenia:
1.
art. 29 ust. 1 Pzp w zw. z art. 7 ust. 1 Pzp poprzez zawarcie w pkt 29-
30 załącznika nr
1 do umowy -
opisie przedmiotu zamówienia na str. 61-62 SIWZ - wymagania
niejednoznacznego, bez dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, bez
uwzględnienia okoliczności mogących mieć wpływ na sporządzenie oferty i rażąco
sprzecznego z zasadą proporcjonalności,
2.
art. 29 ust. 2 Pzp w zw. z art. 7 ust. 1 Pzp poprzez zawarcie w pkt 29-
30 załącznika nr
1 do umowy - opisie przedmi
otu zamówienia na str. 61-62 SIWZ - wymagania utrudniającego
konkurencję i nieproporcjonalnego w stosunku do przedmiotu zamówienia,
3.
art. 14 Pzp w zw. z art. 58 § 1 KC w zw. z art. 387 § 1 KC poprzez zawarcie w pkt 29-
30 załącznika nr 1 do umowy - opisie przedmiotu zamówienia na str. 61-62 SIWZ -
wymagania stanowiącego element niemożliwy do wykonania.
W dniu 7 sierpnia wpłynęła do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej odpowiedź
zamawiającego na odwołanie w którym przedstawił swoje stanowisko w sprawie wnosząc o
jego oddalenie .
Również w tym samym dniu do Prezesa KIO wpłynęło oświadczenie odwołującego w który
stwierdził, że wycofuje odwołanie wniesione w przedmiotowej sprawie, wnosząc o jego
umorzenie.
Uwzględniając powyższe, Krajowa Izba Odwoławcza działając na podstawie art. 187 ust. 8
ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.
– Prawo zamówień Publicznych oraz w związku § 13 ust. 2
pkt. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 marca 2010 r. w sprawie
regulaminu postępowania przy rozpoznawaniu odwołań (Dz. U. z 2018 r poz.1092) umorzyła
postępowania odwoławcze w przedmiotowej sprawie.
Zgodnie z art. 187 ust. 8 zdanie drugie ustawy -
Prawo zamówień publicznych i na
podstawie § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca
10 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów
kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (t.j. Dz. U z 2018 r , poz.
1092), Izba orzekła o dokonaniu zwrotu na rzecz Odwołujących 90% kwoty uiszczonego
wpisu
od odwołania
Przewodniczący ………………………….
1.
umorzyć postępowanie odwoławcze w związku z jego wycofaniem
2.
nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
odwołującego Zakład Sprzątania Wnętrz J. J. MOP 83 Sp. z o.o., ul. Szafirowa 7A. 82-310
Gronowo Górne, kwoty 13 500, 00 (trzynaście tysięcy pięćset) złotych tytułem zwrotu 90%
kwoty uiszczonego wpisu od odwołania.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -
Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1843) na niniejsze postanowienie - w terminie 7 dni od
dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie.
Przewodniczący ………………………………
Sygn. KIO 1740/20
UZASADNIENIE
Zakład Ubezpieczeń Społecznych, ul. Szamocka 3,5, 01-748 Warszawa, prowadzi
postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego, którego przedmiotem jest zamówienie
na
„Usługę sprzątania w budynkach oraz terenu zewnętrznego Centrali ZUS (lokalizacja: ul.
Szamocka 3, 5 i ul. Podskarbińska 25a Warszawa oraz COS ZUS w Osuchowie (część A i B
zamówienia.
Postępowanie znajduje się na etapie udostępnienia wykonawco treści SIWZ.
Wartość zamówienia jest większa od kwot określonych w przepisach wydanych na
podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp.
Odwołanie zostało wniesione wobec treści SIWZ w zakresie naruszenia:
1.
art. 29 ust. 1 Pzp w zw. z art. 7 ust. 1 Pzp poprzez zawarcie w pkt 29-
30 załącznika nr
1 do umowy -
opisie przedmiotu zamówienia na str. 61-62 SIWZ - wymagania
niejednoznacznego, bez dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, bez
uwzględnienia okoliczności mogących mieć wpływ na sporządzenie oferty i rażąco
sprzecznego z zasadą proporcjonalności,
2.
art. 29 ust. 2 Pzp w zw. z art. 7 ust. 1 Pzp poprzez zawarcie w pkt 29-
30 załącznika nr
1 do umowy - opisie przedmi
otu zamówienia na str. 61-62 SIWZ - wymagania utrudniającego
konkurencję i nieproporcjonalnego w stosunku do przedmiotu zamówienia,
3.
art. 14 Pzp w zw. z art. 58 § 1 KC w zw. z art. 387 § 1 KC poprzez zawarcie w pkt 29-
30 załącznika nr 1 do umowy - opisie przedmiotu zamówienia na str. 61-62 SIWZ -
wymagania stanowiącego element niemożliwy do wykonania.
W dniu 7 sierpnia wpłynęła do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej odpowiedź
zamawiającego na odwołanie w którym przedstawił swoje stanowisko w sprawie wnosząc o
jego oddalenie .
Również w tym samym dniu do Prezesa KIO wpłynęło oświadczenie odwołującego w który
stwierdził, że wycofuje odwołanie wniesione w przedmiotowej sprawie, wnosząc o jego
umorzenie.
Uwzględniając powyższe, Krajowa Izba Odwoławcza działając na podstawie art. 187 ust. 8
ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.
– Prawo zamówień Publicznych oraz w związku § 13 ust. 2
pkt. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 marca 2010 r. w sprawie
regulaminu postępowania przy rozpoznawaniu odwołań (Dz. U. z 2018 r poz.1092) umorzyła
postępowania odwoławcze w przedmiotowej sprawie.
Zgodnie z art. 187 ust. 8 zdanie drugie ustawy -
Prawo zamówień publicznych i na
podstawie § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca
10 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów
kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (t.j. Dz. U z 2018 r , poz.
1092), Izba orzekła o dokonaniu zwrotu na rzecz Odwołujących 90% kwoty uiszczonego
wpisu
od odwołania
Przewodniczący ………………………….
Wcześniejsze orzeczenia:
- Sygn. akt KIO 1735/20 z dnia 2020-10-08
- Sygn. akt KIO 2140/20 z dnia 2020-09-30
- Sygn. akt KIO 1733/20 z dnia 2020-09-28
- Sygn. akt KIO 1727/20 z dnia 2020-09-28
- Sygn. akt KIO 1390/20 z dnia 2020-09-24