eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plBaza orzeczeń KIO2021 › Sygn. akt: KIO 108/21
rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2021-02-03
rok: 2021
sygnatury akt.:

KIO 108/21

Komisja w składzie:
Przewodniczący: Aleksandra Patyk

po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym bez
udziału stron oraz uczestników postępowania
odwoławczego w dniu 3 lutego 2021 r. w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa
K
rajowej Izby Odwoławczej w dniu 7 stycznia 2021 r. przez wykonawcę Comarch
Healthcare S.A. z siedzibą w Krakowie
w postępowaniu prowadzonym przez Samodzielny
Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej w Staszowie,

przy udziale wykonawcy
CompuGroup Medical Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie
zgłaszającego przystąpienie do postępowania odwoławczego w sprawie o sygn. akt: KIO
108
/21 po stronie Zamawiającego,


postanawia:

1.
Umarza postępowanie odwoławcze.
2.
Nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
Odwołującego – wykonawcy Comarch Healthcare S.A. z siedzibą w Krakowie
kwoty 13 500
zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy),
stanowiącej 90% uiszczonego wpisu.

Stosownie do art. 579 i 580 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 ze zm.) na niniejsze postanowienie - w terminie 14
dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie.

Przewodniczący: ……………………………..



Sygn. akt: KIO 108/21

U z a s a d n i e n i e


Zamawiający – Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej
w Staszowie
[dalej „Zamawiający”] prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia
publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na
dostawę i wdrożenie infrastruktury
serwerowej i sieciowej oraz oprogramowania dla szpitalnego systemu informatycznego (SSI)

(znak postępowania: DZPiZ-380-35/2020).
Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii
Europejskiej w dniu 28 grudnia 2020 r. pod numerem 2020/S 252 - 635309.

Do ww. postępowania o udzielenie zamówienia, zgodnie z art. 90 ust. 1 ustawy z dnia
11 września 2019 r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo zamówień publicznych (Dz.U.
z
2019 poz. 2020), jako wszczętego i niezakończonego przed dniem 1 stycznia 2021 r.,
stosuje się przepisy dotychczasowe, tj. przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo
zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 ze zm.) [dalej „ustawa Pzp”].

W dniu 7 stycznia 2021 r. wykonawca
Comarch Healthcare S.A. z siedzibą
w Krakowie
[dalej „Odwołujący”] wniósł odwołanie wobec postanowień specyfikacji istotnych
warunków zamówienia zarzucając Zamawiającemu naruszenie:
1. art. 29 ust. 1 i 2 w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp poprzez brak dokładnego opisu procesu
migracji oraz rozszerzenie zakresu migracji o dane rozliczeniowe w przypadku wymiany
systemu (z jednoczesnym zaniechaniem zgodnego z PZP o
pisania przedmiotu zamówienia
w tym zakresie), a zatem opisanie przedmiotu zamówienia i sformułowanie treści
Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w sposób niejednoznaczny oraz ograniczający
zasady równej konkurencji;
2. art. 29 ust. 1 i 2 w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp, p
oprzez zaniechanie określenia w SIWZ
wszystkich wymaganych danych dotyczących integracji z aktualnie wykorzystywanym
oprogramowaniem, przenosząc na potencjalnego wykonawcę obowiązek uwzględnienia
w cenie ofertowej wszelkich kosztów wykonania tej operacji, w tym tych, na których
wysokość potencjalny wykonawca nie ma wpływu z uwagi na niezapewnienie potencjalnemu
wykonawcy przez Zamawiającego dokumentacji technicznej i kodów źródłowych dotychczas
posiadanego systemu, z którym ma zostać zintegrowany system;
3. art. 29 ust. 1 i 2 w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp poprzez opisanie przedmiotu zamówienia
w sposób niekonkurencyjny, zawężający krąg potencjalnych wykonawców i forujący

konkretnego dostawcę, poprzez postawienie niekonkurencyjnych wymagań w ramach
modułów:
a. dokumentacja formularzowa,
b. rejestracja amubalotryjna
c. zakażenia
d. blok operacyjny
e. generator formularzy.

Wobec w
w. zarzutów Odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania i nakazanie
Zamawiającemu dokonania zmiany postanowień SIWZ i załączników w sposób wskazany
w uzasadnieniu odwołania.

Mając na uwadze, iż odwołanie zostało wniesione do Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej w dniu 7 stycznia 2021 r., do przedmiotowego postępowania odwoławczego,
zgodnie z art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 11 wrz
eśnia 2019 r. Przepisy wprowadzające ustawę -
Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 2020), znajdują zastosowanie przepisy
ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r.
poz. 2019 ze zm.) [dalej „ustawa nPzp”].

Do po
stępowania odwoławczego po stronie Zamawiającego, w dniu 11 stycznia
2021 r., zgłosił przystąpienie wykonawca CompuGroup Medical Polska Sp. z o.o. z siedzibą
w Lublinie.
Izba stwierdziła skuteczność zgłoszenia przystąpienia ww. wykonawcy, który stał się
tym samym uczestnikiem
postępowania odwoławczego.

W dniu 2 lutego 2021 r.
, tj. dzień przed wyznaczonym terminem posiedzenia
i rozprawy z udziałem Stron i Uczestników, Odwołujący wniósł do Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej pismo w formie elektronicznej, w którym oświadczył, że cofa odwołanie
wniesione w dniu 7 stycznia 2021 r.
Izba stwierdziła, że oświadczenie o wycofaniu odwołania
zostało złożone przez osobę uprawnioną do reprezentowania Odwołującego.

Wobec powyższych ustaleń Izba wskazuje, że na skutek cofnięcia odwołania
wystąpiła przesłanka do umorzenia postępowania odwoławczego, o której mowa w art. 520
ust. 1 i 2 oraz art. 568 pkt 1 ustawy nPzp.
Stosownie do treści art. 520 ust. 1 ustawy nPzp,
odwołujący może cofnąć odwołanie do czasu zamknięcia rozprawy. Cofnięte odwołanie nie
wywołuje skutków prawnych, jakie ustawa wiąże z wniesieniem odwołania do Prezesa Izby

(art. 520 ust. 2 ustawy nPzp). Z kolei w myśl art. 568 pkt 1 ustawy nPzp, Izba umarza
postępowania odwoławcze, w formie postanowienia, w przypadku cofnięcia odwołania.

O kosztach postępowania odwoławczego Izba orzekła na podstawie art. 557 i 575
ustawy nPzp w zw. z § 9 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie
szczegółowych rodzajów kosztów postępowania odwoławczego, ich rozliczania oraz
wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania z dnia 30 grudnia 2020 r. (Dz. U. z 2020
r. poz. 2437),
nakazując zwrot na rzecz Odwołującego 90% kwoty wpisu uiszczonego
w
wysokości 15 000,00 zł.

Mając na uwadze powyższe postanowiono jak w sentencji.

Przewodniczący: ……………………………..




Wcześniejsze orzeczenia:

Baza orzeczeń KIO - wyszukiwarka

od: do:

Najnowsze orzeczenia

Dodaj swoje pytanie