Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-03-25
Szczecin: Wykonanie prac geodezyjnych i kartograficznych dotyczących podziałów nieruchomości na terenie miasta Szczecin o wartości zamówienia nie przekraczającej 207 000 Euro
Numer ogłoszenia: 100324 - 2014; data zamieszczenia: 25.03.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Szczecin , pl. Armii Krajowej 1, 70-456 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 91 4245102, faks 91 4245104.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.szczecin.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie prac geodezyjnych i kartograficznych dotyczących podziałów nieruchomości na terenie miasta Szczecin o wartości zamówienia nie przekraczającej 207 000 Euro.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie prac geodezyjnych i kartograficznych dotyczących podziałów nieruchomości na terenie miasta Szczecin o wartości zamówienia nie przekraczającej 207 000 Euro.
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego w każdej z części i polegającego na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.42.12.00-3.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 9.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.07.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiajacy nie dokonuje opisu sposobu spełniania warunku
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiajacy nie dokonuje opisu sposobu spełniania warunku
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiajacy nie dokonuje opisu sposobu spełniania warunku
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami, zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia: a) jeżeli składa ofertę na jedną część - 1 osobą zdolną do wykonania zamówienia, b) jeżeli składa ofertę na dwie części - 2 różnymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, c) jeżeli składa ofertę na trzy części - 3 różnymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, d) jeżeli składa ofertę na cztery części - 4 różnymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Zamawiający uzna, że wykonawca dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli wykaże, iż każda z osób przewidzianych do wykonania zamówienia posiada wymagane uprawnienia zawodowe w dziedzinie geodezji i kartografii z zakresu 1 i 2, zgodnie z art. 43 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 17 maja 1989r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 193 poz. 1287, z późn. zmianami). Zakres 1: geodezyjne pomiary sytuacyjno - wysokościowe, realizacyjne i inwentaryzacyjne; Zakres 2: rozgraniczanie i podziały nieruchomości (gruntów) oraz sporządzanie dokumentacji do celów prawnych.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiajacy nie dokonuje opisu sposobu spełniania warunku
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1)oferta cenowa zgodnie z Rozdziałem I pkt 3 siwz; w przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden dokument 2)odpowiednie pełnomocnictwa; tylko w sytuacjach określonych w Rozdziale I pkt 5 zdanie 2 siwz lub w przypadku składania oferty wspólnej (Rozdział III pkt 1 siwz) 3)oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do siwz wskazujące część zamówienia, której wykonanie wykonawca powierzy podwykonawcom (jeżeli wykonawca przewiduje udział podwykonawców); w przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden dokument
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zmiana postanowień niniejszej umowy dotycząca zakresu prac geodezyjnych będących przedmiotem zamówienia, może nastąpić na podstawie art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych, wyłącznie w przypadku zmniejszenia zakresu tych prac, spowodowanego koniecznością dokonania rozgraniczenia nieruchomości lub jej części. W takim przypadku wynagrodzenie zostanie zmniejszone proporcjonalnie do wartości niewykonanych prac. Zmiana postanowień niniejszej umowy dotycząca przesunięcia terminu wykonania przedmiotu zamówienia, może nastąpić na wniosek WYKONAWCY na podstawie art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych, wyłącznie w przypadku wystąpienia nieprzewidzianych okoliczności, które uniemożliwiają wykonanie przedmiotu zamówienia tj.: 1)warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonanie prac terenowych, 2)nieodebrania korespondencji przez właścicieli/wieczystych użytkowników nieruchomości sąsiednich, co wydłuża wykonanie czynności na gruncie, wydanie i uprawomocnienie się decyzji. 3.W pozostałym zakresie zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru WYKONAWCY.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.um.szczecin.pl/UMSzczecinBIP/chapter_11710.asp
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gmina Miasto Szczecin - Biuro ds. Zamówień Publicznych Urzędu Miasta Szczecin
Pl. Armii Krajowej 1, 70-456 Szczecin
(pok. nr 397).
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.04.2014 godzina 09:30, miejsce: Gmina Miasto Szczecin - Biuro ds. Zamówień Publicznych Urzędu Miasta Szczecin Pl. Armii Krajowej 1, 70-456 Szczecin (pok. nr 397).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: WYKONANIE MAP ZE WSTĘPNYM PROJEKTEM PODZIAŁU I DOKUMENTACJI GEODEZYJNEJ DO ZATWIERDZENIA PODZIAŁU NIERUCHOMOŚCI (DZIAŁKI) - do 5 projektowanych działek ewidencyjnych..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: WYKONANIE MAP ZE WSTĘPNYM PROJEKTEM PODZIAŁU I DOKUMENTACJI GEODEZYJNEJ DO ZATWIERDZENIA PODZIAŁU NIERUCHOMOŚCI (DZIAŁKI) - do 5 projektowanych działek ewidencyjnych..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.42.12.00-3.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 05.06.2015.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 80
- 2. czas wykonania I etapu (ilość dni kalendarzowych) - 10
- 3. czas wykonania II etapu (ilość dni kalendarzowych) - 10
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: WYKONANIE MAP ZE WSTĘPNYM PROJEKTEM PODZIAŁU I DOKUMENTACJI GEODEZYJNEJ DO ZATWIERDZENIA PODZIAŁU NIERUCHOMOŚCI (DZIAŁKI) - od 6 do 12 projektowanych działek ewidencyjnych..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: WYKONANIE MAP ZE WSTĘPNYM PROJEKTEM PODZIAŁU I DOKUMENTACJI GEODEZYJNEJ DO ZATWIERDZENIA PODZIAŁU NIERUCHOMOŚCI (DZIAŁKI) - od 6 do 12 projektowanych działek ewidencyjnych..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.42.12.00-3.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 12.06.2015.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 80
- 2. czas wykonania I etapu (ilość dni kalendarzowych) - 10
- 3. czas wykonania II etapu (ilość dni kalendarzowych) - 10
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: WYKONANIE MAP ZE WSTĘPNYM PROJEKTEM PODZIAŁU I DOKUMENTACJI GEODEZYJNEJ DO ZATWIERDZENIA PODZIAŁU NIERUCHOMOŚCI (DZIAŁKI) - od 13 do 20 projektowanych działek ewidencyjnych..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: WYKONANIE MAP ZE WSTĘPNYM PROJEKTEM PODZIAŁU I DOKUMENTACJI GEODEZYJNEJ DO ZATWIERDZENIA PODZIAŁU NIERUCHOMOŚCI (DZIAŁKI) - od 13 do 20 projektowanych działek ewidencyjnych..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.42.12.00-3.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 03.07.2015.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 80
- 2. czas wykonania I etapu ( ilość dni kalendarzowych) - 10
- 3. czas wykonania II etapu ( ilość dni kalendarzowych) - 10
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: WYKONANIE MAP ZE WSTĘPNYM PROJEKTEM PODZIAŁU I DOKUMENTACJI GEODEZYJNEJ DO ZATWIERDZENIA PODZIAŁU NIERUCHOMOŚCI (DZIAŁKI) - powyżej 20 projektowanych działek ewidencyjnych..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: WYKONANIE MAP ZE WSTĘPNYM PROJEKTEM PODZIAŁU I DOKUMENTACJI GEODEZYJNEJ DO ZATWIERDZENIA PODZIAŁU NIERUCHOMOŚCI (DZIAŁKI) - powyżej 20 projektowanych działek ewidencyjnych..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.42.12.00-3.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.07.2015.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 80
- 2. czas wykonania I etapu (ilosć dni kalendarzowych) - 10
- 3. czas wykonania II etapu (ilosć dni kalendarzowych) - 10
CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: WYKONANIE DOKUMENTACJI GEODEZYJNEJ DO ZATWIERDZENIA PODZIAŁU NIERUCHOMOŚCI (DZIAŁKI) - do 5 projektowanych działek ewidencyjnych..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: WYKONANIE DOKUMENTACJI GEODEZYJNEJ DO ZATWIERDZENIA PODZIAŁU NIERUCHOMOŚCI (DZIAŁKI) - do 5 projektowanych działek ewidencyjnych..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.42.12.00-3.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.03.2015.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 80
- 2. czas wykonania prac (ilość dni kalendarzowych) - 20
CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: WYKONANIE DOKUMENTACJI GEODEZYJNEJ DO ZATWIERDZENIA PODZIAŁU NIERUCHOMOŚCI (DZIAŁKI) - od 6 do 12 projektowanych działek ewidencyjnych..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: WYKONANIE DOKUMENTACJI GEODEZYJNEJ DO ZATWIERDZENIA PODZIAŁU NIERUCHOMOŚCI (DZIAŁKI) - od 6 do 12 projektowanych działek ewidencyjnych..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.42.12.00-3.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 10.04.2015.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 80
- 2. czas wykonania prac (ilosć dni kalendarzowych) - 20
CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: WYKONANIE DOKUMENTACJI GEODEZYJNEJ DO ZATWIERDZENIA PODZIAŁU NIERUCHOMOŚCI (DZIAŁKI) - od 13 do 20 projektowanych działek ewidencyjnych..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: WYKONANIE DOKUMENTACJI GEODEZYJNEJ DO ZATWIERDZENIA PODZIAŁU NIERUCHOMOŚCI (DZIAŁKI) - od 13 do 20 projektowanych działek ewidencyjnych..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.42.12.00-3.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 20.04.2015.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 80
- 2. czas wykonania prac (ilosć dni kalendarzowych) - 20
CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: WYKONANIE DOKUMENTACJI GEODEZYJNEJ DO ZATWIERDZENIA PODZIAŁU NIERUCHOMOŚCI (DZIAŁKI) - powyżej 20 projektowanych działek ewidencyjnych..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: WYKONANIE DOKUMENTACJI GEODEZYJNEJ DO ZATWIERDZENIA PODZIAŁU NIERUCHOMOŚCI (DZIAŁKI) - powyżej 20 projektowanych działek ewidencyjnych..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.42.12.00-3.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.04.2015.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 80
- 2. czas wykonania prac (ilosć dni kalendarzowych) - 20
CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: WYKONANIE DOKUMENTACJI GEODEZYJNEJ DO ZATWIERDZENIA PODZIAŁU NIERUCHOMOŚCI (DZIAŁKI), zgodnie z art.95 pkt. 7 ustawy o gospodarce nieruchomościami - do 3 projektowanych działek ewidencyjnych..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: WYKONANIE DOKUMENTACJI GEODEZYJNEJ DO ZATWIERDZENIA PODZIAŁU NIERUCHOMOŚCI (DZIAŁKI), zgodnie z art.95 pkt. 7 ustawy o gospodarce nieruchomościami - do 3 projektowanych działek ewidencyjnych..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.42.12.00-3.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.03.2015.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 80
- 2. czas wykonywania prac (ilosć dni kalendarzowych) - 20
INNE PRZETARGI Z SZCZECINA
- Obsługa konserwatorska obiektów Oddziału ZUS w Szczecinie oraz Inspektoratów ZUS w Choszcznie, Gryficach, Gryfinie, Myśliborzu, Pyrzycach oraz Stargardzie
- Dostawa artykułów spożywczych/nabiału/mięsa i wędlin/ryb mrożonych/owoców i warzyw mrożonych dla SP55 w Szczecinie w podziale na części.
- Świadczenie usług hotelowych i towarzyszących na potrzeby konferencji "29th International Conference on Methods and Models in Automation and Robotics MMAR 2025" w dniach 26-29 sierpnia 2025
- Świadczenie usług utrzymania i rozwoju systemu finansowo - księgowego oraz systemu Arkusz Organizacyjny w podziale na części
- Remont części płyty postojowej na terenie lotniska AEROKLUBU SZCZECIŃSKIEGO w trybie "ZAPROJEKTUJ I WYBUDUJ"
- Dostawa układów laboratoryjnych na potrzeby projektu realizowanego przez Wydział Ekonomiczny Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie
więcej: przetargi w Szczecinie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Świadczenie usług eksperckich w zakresie nadzoru nad procesem wyłaniania wykonawcy i realizacją wystawy stałej Centrum Edukacyjnego ŚPN wraz z zewnętrznym edukacyjnym placem zabaw"
- Budowa i renowacja sieci wodociągowej, budowa kanalizacji sanitarnej i deszczowej realizowana w ramach projektu pn.: Gospodarka wodno - ściekowa w Grodzisku Mazowieckim Fundusz Spójności Projekt Nr 2004/PL/16/C/PE/007.
- Projektowanie i wykonawstwo: sieć kanalizacyjna wraz z przyłączami.
- Projektowanie i wykonawstwo: sieć wodociągowa wraz z przyłączami.
- Projektowanie i wykonawstwo: sieć kanalizacyjna wraz z przyłączami.
- Wykonanie projektu, budowa, dostawa i wdrożenie Systemu Zarządzania Infrastrukturą.
więcej: Usługi projektowe inne niż w zakresie robót budowlanych »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.