eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bielsko-Biała › Obsługa prawna w zakresie doradztwa procesowego i zastępstwa procesowego w przedmiocie potencjalnego sporu pomiędzy Gminą Bielsko-Biała a akcjonariuszami/wspólnikami spółek prawa handlowego z udziałem Gminy Bielsko-Biała

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-03-30

Bielsko-Biała: Obsługa prawna w zakresie doradztwa procesowego i zastępstwa procesowego w przedmiocie potencjalnego sporu pomiędzy Gminą Bielsko-Biała a akcjonariuszami/wspólnikami spółek prawa handlowego z udziałem Gminy Bielsko-Biała
Numer ogłoszenia: 100956 - 2012; data zamieszczenia: 30.03.2012
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Bielsko-Biała - Urząd Miejski w Bielsku-Białej, Plac Ratuszowy 1, 43-300 Bielsko-Biała, woj. śląskie, tel. 033 4971497, faks 033 4971786, 8227539 , strona internetowa www.um.bielsko.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Obsługa prawna w zakresie doradztwa procesowego i zastępstwa procesowego w przedmiocie potencjalnego sporu pomiędzy Gminą Bielsko-Biała a akcjonariuszami/wspólnikami spółek prawa handlowego z udziałem Gminy Bielsko-Biała.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Obsługa prawna w zakresie doradztwa procesowego i zastępstwa procesowego w przedmiocie potencjalnego sporu pomiędzy Gminą Bielsko-Biała a akcjonariuszami/wspólnikami spółek prawa handlowego z udziałem Gminy Bielsko-Biała, polegająca w szczególności na: a) występowaniu w charakterze pełnomocnika Zleceniodawcy w postępowaniu sądowym, administracyjnym oraz przed innymi organami orzekającymi, a także zastępstwo Zleceniodawcy w postępowaniu egzekucyjnym, b) doradztwo prawne w zakresie, o którym mowa w pkt a), c) udzielaniu porad prawnych w zakresie nieobjętym pkt b), d) sporządzanie opinii prawnych, e) uczestniczenie w prowadzonych przez Zleceniodawcę rokowaniach, których celem jest nawiązanie, zmiana lub ustanie stosunku prawnego, f) opiniowaniu projektów umów zawieranych przez Zleceniodawcę pod względem formalno-prawnym, g) opiniowaniu projektów udzielanych pełnomocnictw, upoważnień itp., h) sporządzaniu odpowiedzi sądowych, i) udzielaniu wyjaśnień dotyczących treści obowiązujących przepisów prawa, do których stosowania jest obowiązany w ramach swojej działalności Zleceniodawca, j) sporządzanie projektów pism, k) reprezentowanie Zamawiającego przed sądami i innymi organami orzekającymi oraz urzędami, m) na wniosek Zamawiającego osobistym uczestnictwie w ważnych posiedzeniach zwoływanych przez Prezydenta Miasta, n) wykonywanie innych, niezbędnych do należytego i prawidłowego wykonania przedmiotu umowy działań.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.11.00.00 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej .

II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA

Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Urząd Miejski w Bielsku-Białej prowadzi swoją działalność w oparciu o przepisy prawa samorządu terytorialnego, zaspokajając potrzeby lokalnej społeczności. Urząd Miejski jest podmiotem funkcjonującym jako jednostka samorządu terytorialnego. Niejednokrotnie, wskutek i w związku z prowadzoną działalnością staje się adresatem pism, wniosków i pozwów, co powoduje konieczność skorzystania z profesjonalnej pomocy prawnej w zakresie zastępstwa procesowego. Tryb wyboru wykonawcy jest ściśle związany ze szczegółowymi warunkami zamówienia. W chwili obecnej Gmina Bielsko-Biała jest akcjonariuszem/wspólnikiem w 15 spółkach prawa handlowego, z czego w 10 spółkach występuje jako akcjonariusz/wspólnik większościowy lub mniejszościowy (w pozostałych 5 spółkach Gmina jest jedynem akcjonariuszem/wspólnikiem) . Uzasadnieniem wyboru trybu z wolnej ręki jest potencjalne ryzyko wystąpienia konfliku pomiędzy Gminą Bielsko-Biała a innymi akcjonariuszami/wspólnikami. Prawdopodobieństwo wystąpienia konfliktu należy uznać za wysokie z uwagi na sprzeczne interesy pomiędzy Gminą a innymi akcjonariuszami/wspólnikami. Dla Gminy celem nadrzędnym jest efektywne i sprawne zaspokajanie potrzeb lokalnej społeczności, co osiąga ona m.in. poprzez spółki ze swoim udziałem w kapitale zakładowym. Natomiast celem pozostałych akcjonariuszy/wspólników jest najczęściej uzyskanie jak najwyższej dywidendy. Z tego względu w interesie Gminy niezbędne jest zapewnienie stałej obsługi w zakresie zastępstwa procesowego Gminy Bielsko-Biała jako akcjonariusza/wspólnika obejmującej bieżące przygotowanie i prowadzenie spraw objętych postępowaniami przed organami orzekającymi. Jako dodatkową traktuje się usługę polegającą na doradztwie prawnym w zakresie nadzoru właścicielskiego. Zgodnie z art. 5 ust. 1b p.z.p. w przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki. Przytoczony przepis w pełni uzasadnia tryb niniejszego zamówienia w zakresie zastępstwa procesowego oraz doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego. Ponadto zgodnie z treścią przepisów art. 5 ust. 1a pkt 1 i 4 p.z.p. w przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio art. 67 ust. 1 ustawy, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków lub uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Z uwagi na stopień skomplikowania spraw objętych nadzorem właścicielskim, które w przeważającej części dotyczą przepisów kodeksu spółek handlowych, komercjalizacji i prywatyzacji, obrotu papierami wartościowymi nie powinno ulegać wątpliwości, iż profesjonalną i rzetelną obsługę prawną może zapewnić jedynie osoba posiadająca bardzo szeroką wiedzę teoretyczną popartą odpowiednim doświadczeniem, zwłaszcza w zakresie obsługi jednostek samorządu terytorialnego. Gwarancję właściwej obsługi prawnej w powyższym zakresie daje tylko powierzenie wykonywania usług osobie posiadającej wysokie kwalifikacje i długoletnią praktykę zawodową związaną z obsługą jednostek samorządu terytorialnego. Na podstawie doświadczeń z poprzednich lat jest bowiem oczywiste, że obsługa profesjonalnego prawnika jest niezbędna w celu zapewnienia właściwego funkcjonowania Urzędu i realizacji jego zadań. Co więcej, zlecenie obsługi w zakresie zastępstwa procesowego fachowemu prawnikowi w wielu przypadkach może mieć znaczenie prewencyjne w tym sensie, iż pozwoli niezwłocznie rozwiązać problemy prawne bez konieczności bezcelowego kontynuowania spraw, których negatywny wynik można przewidzieć. Oczywistym jest, że takie prewencyjne działanie pozwala zaoszczędzić czas i jednocześnie zapobiega przed utratą środków przez zamawiającego. Z uwagi na powyższe okoliczności, w ramach przedmiotu zamówienia zamawiający zamierza zawrzeć umowę z wykonawcą dotychczas świadczącym usługi prawnicze na rzecz zamawiającego. Dotychczasowy wykonawca współpracuje z Urzędem Miejskim od kilku lat i doskonale zna specyfikę działalności Urzędu. Pozyskał niezbędną wiedzę i doświadczenie. Poza wszelkimi wątpliwościami pozostaje okoliczność, iż zawarcie umowy w ramach innego trybu niż zamówienie z wolnej ręki będzie miało przełożenie na wydatkowanie niecelowo poniesionych w tym zakresie wydatków. Dotychczasowa, dobrze układająca się współpraca z kancelarią świadczącą usługi prawnicze na rzecz Urzędu pozwala na uzasadnione twierdzenie, iż obsługa prawna będąca przedmiotem zamówienia pozwoli uniknąć błędów, mogących skutkować utratą środków publicznych. Zasada celowego i efektywnego dokonywania wydatków potwierdza wybór zamówienia z wolnej ręki i powierzenia obsługi prawnej sprawdzonej kancelarii. Inny wykonawca potrzebowałby ogromnej ilości czasu, aby wdrożyć się w strukturę i zakres spraw Urzędu, co mogłoby uniemożliwić terminową realizację zadań i zachowanie ciągłości podjętych działań. W świetle powyższego, zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki znajduje uzasadnienie faktyczne i prawne.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Kancelaria Radców Prawnych Z. Rogowski, I.K. Wiśniewska Spółka Partnerska, ul. Kościuszki 43, 40-048 Katowice, kraj/woj. śląskie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.