eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi SzprotawaModernizacja mostu przy ul. Kochanowskiego w Szprotawie

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2009-01-28

Szprotawa: Modernizacja mostu przy ul. Kochanowskiego w Szprotawie
Numer ogłoszenia: 10368 - 2009; data zamieszczenia: 28.01.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miejski Szprotowa , Rynek 45, 67-300 Szprotawa, woj. lubuskie, tel. 068 3760772.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szprotawa.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Modernizacja mostu przy ul. Kochanowskiego w Szprotawie.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 2. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych związanych z realizacją zada-nia inwestycyjnego pn: Modernizacja mostu przy ul. Kochanowskiego w Szprotawie na pod-stawie istniejącej dokumentacji technicznej wykonania ww. obiektu oraz specyfikacji technicz-nej wykonania i odbioru robót. Przed rozpoczęciem robót Wykonawca wykona i zatwierdzi zgodnie z obowiązującym prawem projekt organizacji ruchu na czas prowadzenia robót bu-dowlanych. 2.1. Opis istniejącego mostu 2.1.1 Ustrój nośny Ustrój nośny mostu stanowi siedem dźwigarów głównych w postaci stalowych belek dwuteowych IPN550, współpracujące z żelbetową płytą pomostową (konstrukcja zespolona płytowo-belkowa). Rozstaw osiowy dźwigarów w przekroju poprzecznym wynosi 1,51 m. Pod względem statycznym ustrój nośny mostu pracuje jak ruszt swobodnie podparty. Dźwigary główne stężone są poprzecznicami stalowymi z ceowników C300 w rozstawie co ok 4,45 m (cztery poprzecznice łączą dwa sąsiednie dźwigary). Rozpiętość teoretyczną przęsła mostu w osiach podparcia wynosi w osi jezdni 15,00 m, Długość całkowita płyty pomostowej w osi jezdni wynosi 15,32 m. Obiekt usytuowany jest w skosie ok. 61o. 2.1.2. Pomost Konstrukcję pomostu stanowi płyta żelbetowa zespolona z belkami głównymi, z obustronnymi wspornikami. W przekroju poprzecznym górna powierzchnia płyty w obrębie jezdni posiada prawdopodobnie dwustronny spadek skierowany od osi jezdni na zewnątrz, na niej ułożona jest nawierzchnia ze spadkiem 1%. W gzymsach osadzona jest stalowa poręcz o wysokości 1,00 m. Jezdnia na obiekcie posiada szerokość 7,00 m. Na obiekcie występują obustronne chodniki betonowe o szerokości 1,60 m i spadku poprzecznym wynoszącym 1%. Chodniki posiadają od strony jezdni krawężniki betonowe o przekroju 150x300 mm ułożone na płask. Połączenie obiektu z dojazdami odbywa się prawdopodobnie bezdylatacyjnie. 2.1.3. Podpory Konstrukcja nośna obiektu opiera się na dwóch przyczółkach. Przyczółki wykonane są w po-staci masywnej konstrukcji. Od strony ul. Chrobrego masywny przyczółek betonowy, od strony ul. Kościuszki kamienno-betonowy. Przyczółki z obu stron posiadają skrzydełka oporowe. Skarpy przy przyczółkach są porośnięte roślinnością. 2.1.4. Dojazdy Jezdnia na dojazdach do obiektu posiada nawierzchnię bitumiczną. Miejscowo wykonano uzupełnienia prawdopodobnie przy pracach przy sieci gazowej. Na dojazdach do obiektu występują obustronne chodniki o zmiennej szerokości. Od strony ul. Kościuszki od górnej wo-dy chodnik ograniczony jest betonową opaską wieńczącą mur oporowy. Na dojazdach do obiektu występuje ogrodzenie na podmurówce betonowej. Jedynie w wyżej wymienionej opa-sce betonowej zatopiona jest bariera stalowa. 2.2. Opis robót remontowych 2.2.1. Parametry mostu po wykonaniu remontu Po wykonaniu prac budowlanych most będzie posiadał nośność klasy C (zgodnie z [1]), natomiast zasadnicze parametry geometryczne takie jak długość, szerokość całkowita, świa-tło, rzędna spodu konstrukcji, lokalizacja mostu, nie zmienią się. Obiekt będzie posiadał następujące parametry techniczne: - długość płyty pomostowej (wzdłuż osi mostu) 15,32 m, - rozpiętość teoretyczna przęsła w osiach podpór 15,00 m, - szerokość całkowita pomostu 11,32 m, - szerokość w świetle barieroporęczy 10,12 m, - kąt przecięcia osi mostu z krawędzią płyty pomostowej 61o - szerokość całkowita jezdni 7,00 m, - pochylenie poprzeczne jezdni 2%, - pochylenie podłużne jezdni 1%, - szerokość chodników 1,56 m, - pochylenie poprzeczne chodników 3%, - grubość płyty pomostowej 0,21-0,31m, - klasa obciążeń C, - podniesienie niwelety nowej względem stanu istniejącego +0,08 m. 2.2.2. Kolejność prowadzenia prac remontowych Wszystkie prace remontowe będą wykonywane w niżej przedstawionej kolejności: PRACE ROZBIÓRKOWE: - rozbiórka nawierzchni chodnika wraz z krawężnikami i balustradami, - rozbiórka nawierzchni jezdni na moście, - zabezpieczenie istniejących sieci uzbrojenia zlokalizowanych w obrębie mostu, - rozbiórka żelbetowej płyty pomostowej, - demontaż skorodowanych belek skrajnych, - rozebranie nawierzchni chodników i jezdni na dojazdach w miejscach nawiązania z istniejącą niweletą jezdni, PRACE MONTAŻOWE - wykonanie nadlewki pod łożyska belek skrajnych na przyczółkach, - umieszczenie belek skrajnych (z łącznikami zespalającymi) na łożyskach (belki są w posia-daniu inwestora należy w odległości ok. 500 m od miejsca robót , - wykonanie poprzecznic łączących skrajne dźwigary oraz montaż nakładek na pasie dolnym dźwigarów, - oczyszczenie powierzchni dźwigarów i poprzecznic oraz zabezpieczenie antykorozyjne, - wykonanie płyty pomostowej, - wykonanie kap chodnikowych, - ułożenie izolacji przeciwwodnej, - ułożenie nawierzchni jezdni i chodników, - nacięcie dylatacyjne szer. 3 cm wypełnione masą trwaleplastyczną, - montaż barieroporęczy. - odbudowa murku oporowego na dojazdach z korektą wysokościową, - odtworzenie ogrodzenia na dojazdach, - odtworzenie dojazdów do mostu z korektą wysokości, - uzupełnianie ubytków przyczółków i skrzydełek wraz z wykonaniem zabezpieczenia antykorozyjnego. PRACE KOŃCOWE: - uporządkowanie terenu budowy i przywrócenie stanu wyjściowego. 2.3 Opis mostu po remoncie i warunki wykonania 2.3.1. Dźwigary główne Konstrukcję nośną mostu po remoncie stanowi siedem stalowych belek dwuteowych. Jako belki skrajne zastosowane będą belki IPN 500, Pozostałe dźwigary IPN 550 bez zmian. Dźwigary połączone są 4 poprzecznicami C300 w rozstawie ~4,45 m. Dolna półka dźwigarów wzmoc-niona jest nakładką 20x250 mm o długości 7,0 m. Belki główne współpracują z żelbetową płytą monolityczną wylewaną na mokro z betonu B30. Zespolenie betonu płyty z belkami jest zapewnione za pomocą kątownika L100x100x10 oraz prętów zbrojeniowych, zespawanych z kątownikami oraz połączonych i zabetonowanych razem ze zbrojeniem płyty pomostowej. Grubość powstałej płyty wynosi min. 0,21 m. Przęsło jest oparte na przyczółkach poprzez stalowe łożyska umieszczone pod każdą belką. Dźwigary główne oraz poprzecznice należy oczyścić i zabezpieczyć powierzchniowo odpowiednim systemem do zabezpieczenia antykorozyjnego. 2.3.2. Płyta pomostowa Na płycie pomostowej będzie ułożona warstwa izolacji przeciwwodnej z papy zgrzewalnej o grubości 0,5 cm. Odprowadzenie wody z izolacji przewidziano za pomocą sączków odwadniających zamontowanych w płycie pomostowej w odstępach co 3,0 m. Po obu stronach płyty pomostowej znajdą się betonowe kapy chodnikowe wylewane na mokro. Szerokość całkowita kapy chodnikowej z obu stron wynosi 2,16 m. Na obiekcie zamontowane będą po obu stronach w części chodnikowej barieroporęcze ochronne typu sztywnego. Odległość ta-śmy barieroporęczy od pasa ruch wynosi 1,56 m. W kapach chodnikowych przewidziano uło-żenie po 3 rury z PCV o średnicy 110 mm dla przeprowadzenia w przyszłości ewentualnych nowych lub modernizowanych sieci telekomunikacyjnych, czy też energetycznych. Całkowita szerokość jezdni na moście wynosi 7,0 m (2 x 3,50 m). Część chodnikowa oddzie-lona będzie od jezdni obustronnie krawężnikami kamiennymi wzniesionymi na 0,14 m nad krawędź jezdni. Nawierzchnia jezdni na obiekcie składa się z warstwy wiążącej z betonu asfal-towego 0/12,8 o grubości 5,0 cm oraz z warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego 0/16 o gru-bości 5,0 cm. Nawierzchnia ułożona będzie w dwustronnym spadku poprzecznym o wielkości 2 %, i w spadku podłużnym o wielkości 1,0 % w kierunku ul. Chrobrego. Na kapach chodniko-wych przewiduje się wykonanie nawierzchni cienkowarstwowej na bazie żywicy np. poliuretanowo-epoksydowej o grubości 5 mm, ułożonej w spadku poprzecznym 3 % w kierunku jezdni oraz w spadku podłużnym jak jezdnia. Przewiduje się, Se betonowanie płyty pomostowej będzie się odbywało przy podparciu dźwigarów stalowych w środku rozpiętości i z podniesieniem wykonawczym o wielkości 5,0 cm. 2.3..3. Geometria obiektu. Po wykonaniu prac remontowych podstawowe wymiary obiektu nie ulegną zmianie. Niweleta jezdni na moście ulegnie podwyższeniu o +0,08 m co wynika pośrednio ze zwiększenia spad-ku poprzecznego z 1% na 2%. Zmianie ulegnie również wyniesienia chodnika względem kra-wędzi jezdni, która po remoncie wynosić będzie 0,14 m. Zmieni się szerokość w świetle barier ulegnie zmniejszeniu z 10,96 m na 10,12 m. 2.3..4. Urządzenia obce Na obiekcie i w jego pobliżu zlokalizowano sieci uzbrojenia podziemnego terenu, tj. gazociąg O100 oraz O160, wodociąg O100 oraz kable energetyczne. Wykonawca robót powinien zapoznać się z załączonymi opiniami odpowiednich instytucji na temat istniejących sieci znajdujących się na obiekcie. Nie przewiduje się konieczności wykonania przełożenia żadnych sieci. Natomiast na czas prowadzenia robót wszystkie przewody i rury powinny zostać odpowiednio zabezpieczone przed ewentualnym uszkodzeniem. W samym obiekcie przewidziano ułożenie w części chodnikowej kanalizacji z rur PCV dla przeprowadzenia urządzeń obcych w przyszłości (np.: linie telekomunikacyjne, energetyczne, itp.), jeśli zajdzie taka potrzeba. 2.3.5. Roboty na dojazdach Na dojazdach (po ok. 20 m z obu stron mostu) należy dokonać korekty niwelety jezdni oraz chodników. Różnica wysokości w odniesieniu do istniejącej niwelety waha się od 0 do 0,19 m. Szerokości jezdni i chodników pozostają bez zmian w odniesieniu do stanu istniejącego. Konstrukcja chodników na dojazdach wymusza korektę wysokościową ogrodzenia znajdują-cego się wzdłuż jezdni. Należy wykonać korektę wysokościową murku od strony ul. Chrobrego zgodnie ze spadkiem podłużnym niwelety zachowując różnice wysokości murku i krawędzi chodnika wynoszącej 0,14 m oraz odtworzyć ogrodzenie. Zniszczony murek należy odtworzyć do stanu pierwotnego. 2.3.6. Roboty wykończeniowe Dokonać przeglądu zabezpieczeń antykorozyjnych elementów stalowych wykonanych przed betonowaniem płyty. Wszystkie uszkodzenia powłok zabezpieczających należy uzupełnić zgodnie z technologią danego systemu zabezpieczeń antykorozyjnych. Zabezpieczyć antykorozyjnie powierzchnie nowego betonu płyty pomostowej, stosując odpowiedni system do zabezpieczeń ochrony antykorozyjnej. Po zakończeniu prac należy uprzątnąć teren w obszarze prowadzonych prac. 2.3.7. Wymagane materiały Wszystkie materiały zastosowane podczas remontu mostu muszą posiadać certyfikat lub deklaracje zgodności z PN lub aprobatą techniczną. Wszystkie wymagania dotyczące wbudowywanych materiałów zawierają Szczegółowe Specyfikacje Techniczne stanowiące integralną część projektu wykonawczego. 2.3.8. Uwagi Prace remontowe na moście należy prowadzić przy całkowitym wyłączeniu obiektu z eksploatacji. Ruch pojazdów należy skierować na drogę objazdową. Roboty rozbiórkowe płyty pomostowej należy wykonywać w taki sposób, aby jak najmniej gru-zu spadło w koryto rzeki (np. ułożyć pomosty z desek pomiędzy dźwigarami stalowymi na stopkach dolnych). Po zakończeniu prac remontowych koryto rzeki należy oczyścić z zanie-czyszczeń powstałych w wyniku prac rozbiórkowych. Po zakończeniu prac remontowych teren budowy należy doprowadzić do pierwotnego stanu. Wszystkie prace powinny być wykonywane z zachowaniem obowiązujących przepisów BHP..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.22.11.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy mostów .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 6.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 4000 PLN

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU WYMAGANE DOKUMENTY 7.1. Posiadanie uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podleganie wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. Ustawy Prawo zamówień publicznych. 7.1.1. Aktualny odpis z rejestru lub zaświadczenie o wpisie do ewidencji potwierdzające, że wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności odpowiadającej przedmiotowi zamówienia oraz, że w stosunku do wykonawcy nie ogłoszono upadłości ani nie wszczęto postępowania likwidacyjnego, wystawionego (zaktualizowanego) nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert . 7.1.2. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert . 7.1.3. Zaświadczenie właściwego ZUS lub KRUS potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 7.1.4. Dokumenty potwierdzające, że osoby wymienione w punkcie 7.2. niniejszej tabeli posiadają wymagane uprawnienia w wyszczególnionych specjalnościach w postaci uprawnień budowlanych bez ograniczeń oraz ważnymi na czas złożenia oferty zaświadczeniami właściwej Izby Samorządu Zawodowe-go o wpisie na listę członków. 7.1.5. Oświadczenie Wykonawcy w związku z art. 22 ustawy Pzp o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu. 7.2. Posiadanie niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowanie potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia. Wykonawca musi spełniać łącznie następujące warunki: Dysponować: - kierownikiem budowy i robót posiadającym uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami w specjalności mostowej będącym członkiem Izby Samorządu Zawodowego. Wykonać w okresie ostatnich pięciu lat tj. od 18.02.2004r do 18.02.2009r, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, przynajmniej jedną robotę budowlaną o zakresie zbliżonym co do zakresu przedmiotu zamówienia. Przez zakres podobny Zamawiający będzie rozumiał budowę lub remont kapitalny w okresie 5 ostatnich lat przynajmniej jednego obiektu mostowego o konstrukcji żelbetowej o rozpiętości obiektu min. 15 m i szerokości min. 6 m) 7.2.1. Wykaz osób i podmiotów, które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji niezbędnych do wykonywania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności (druk nr 4) dołączyć wymagane uprawnienia oraz aktualną przynależność do Izby Samorządu Zawodowego 7.2.2. Wykaz (sporządzony wg wzoru druk nr 7 robót budowlanych wykonanych okresie ostatnich 5 lat, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców wraz z potwierdzeniem przez za-mawiających (na wykazie lub odrębnymi referencjami), że roboty te zostały wykonane należycie. Referencje obowiązkowo muszą zawierać dane, jakie występują w kolumnach wykazu . 7.3. Znajdowanie się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. Posiadać środki finansowe w wysokości, co najmniej 200 000,00- zł lub posiadać zdolność kredytową do zaciągnięcia kredytu w tej wysokości. Posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę sumy ubezpieczenia (na dzień złożenia oferty) nie mniejszą niż 50 000,00 zł i ważną co najmniej przez cały okres związania ofertą, z zastrzeżeniem, iż zobowiązanie, ubezpieczyciela wynikające z umowy ubezpieczenia, nie może być przedmiotem cesji na rzecz osób trzecich. 7.3.1. Informacja banku o posiadanych przez Wykonawcę na koncie środkach finansowych (zapis w informacji ma być jednoznaczny tzn. ma podawać kwotę posiadanych środków) lub potwierdzająca możliwość zaciągnięcia kredytu w wysokości nie mniejszej od podanej w pkt. 7.3. Powyższa informacja nie może być wystawiona wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert . 7.3.2. Polisa lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. W polisie lub dokumencie ubezpieczeniowym musi być uwidoczniony jednoznaczny zapis, że jest to ubezpieczenie od prowadzonej działalności gospodarczej - w innym przypadku należy do dokumentu ubezpieczeniowego dołączyć ogólne warunki umowy ubezpieczenia. WARUNKI OFERTY I ZAMÓWIENIA WYMAGANE DOKUMENTY 8.1. Wniesienie wymaganego wadium 8.A. Dowód wniesienia wadium - w przypadku formy pieniężnej (gotówkowej) - w postaci kopi przelewu. W przypadku pozostałych form - oryginał dokumentu dołączony do oferty 8.2. Wykonanie przedmiotu zamówienia w okresie w ciągu 6 miesięcy od daty zawarcia umowy. 8.B. Formularz oferty wypełniony ściśle wg załączonego do SIWZ druku. 8.3. Udzielenie na wykonanie roboty minimum 60 miesięcy gwarancji 8.4. Wykonawca nie może powierzyć podwykonawcom więcej robót niż 50% wartości zamówienia. 8.5. Przeprowadzenie wizji lokalnej terenu i obiektu, na którym będą realizowane roboty objęte zamówieniem. 8.6 Akceptowanie bez zastrzeżeń i uwag SIWZ oraz załączonego do SIWZ projektu umowy w tym zawartych w niej warunków płatności. 8.C. Projekt umowy zaakceptowany (podpisany pod słowem akceptuję) przez osobę reprezentującą Wykonawcę. Dla przejrzystości dokumentu zaleca się (bez obowiązku) wypełnienie w projekcie umowy miejsc wykropkowanych, oznaczonych znakiem ..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: jak wyżej.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.szprotawa.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Szprotawie Rynek 45 67-300 Szprotawa pok nr 9.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.02.2009 godzina 12:00, miejsce: Urząd Miejski w Szprotawie Rynek 45 67-300 Szprotawa Sekretariat.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.