To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2009-03-26
Szprotawa: Modernizacja mostu przy ul. Kochanowskiego w Szprotawie
Numer ogłoszenia: 55013 - 2009; data zamieszczenia: 26.03.2009
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 10368 - 2009r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miejski Szprotowa, Rynek 45, Szprotawa, woj. lubuskie, tel. 068 3760772, faks .
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Modernizacja mostu przy ul. Kochanowskiego w Szprotawie.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 2.1.1 Ustrój nośny Ustrój nośny mostu stanowi siedem dźwigarów głównych w postaci stalowych belek dwuteowych IPN550, współpracujące z żelbetową płytą pomostową (konstrukcja zespolona płytowo-belkowa). Rozstaw osiowy dźwigarów w przekroju poprzecznym wynosi 1,51 m. Pod względem statycznym ustrój nośny mostu pracuje jak ruszt swobodnie podparty. Dźwigary główne stężone są poprzecznicami stalowymi z ceowników C300 w rozstawie co ok 4,45 m (cztery poprzecznice łączą dwa sąsiednie dźwigary). Rozpiętość teoretyczną przęsła mostu w osiach podparcia wynosi w osi jezdni 15,00 m, Długość całkowita płyty pomostowej w osi jezdni wynosi 15,32 m. Obiekt usytuowany jest w skosie ok. 61o. 2.1.2. Pomost Konstrukcję pomostu stanowi płyta żelbetowa zespolona z belkami głównymi, z obustronnymi wspornikami. W przekroju poprzecznym górna powierzchnia płyty w obrębie jezdni posiada prawdopodobnie dwustronny spadek skierowany od osi jezdni na zewnątrz, na niej ułożona jest nawierzchnia ze spadkiem 1%. W gzymsach osadzona jest stalowa poręcz o wysokości 1,00 m. Jezdnia na obiekcie posiada szerokość 7,00 m. Na obiekcie występują obustronne chodniki betonowe o szerokości 1,60 m i spadku poprzecznym wynoszącym 1%. Chodniki posiadają od strony jezdni krawężniki betonowe o przekroju 150x300 mm ułożone na płask. Połączenie obiektu z dojazdami odbywa się prawdopodobnie bezdylatacyjnie. 2.1.3. Podpory Konstrukcja nośna obiektu opiera się na dwóch przyczółkach. Przyczółki wykonane są w postaci masywnej konstrukcji. Od strony ul. Chrobrego masywny przyczółek betonowy, od strony ul. Kościuszki kamienno-betonowy. Przyczółki z obu stron posiadają skrzydełka oporowe. Skarpy przy przyczółkach są porośnięte roślinnością. 2.1.4. Dojazdy Jezdnia na dojazdach do obiektu posiada nawierzchnię bitumiczną. Miejscowo wykonano uzupełnienia prawdopodobnie przy pracach przy sieci gazowej. Na dojazdach do obiektu występują obustronne chodniki o zmiennej szerokości. Od strony ul. Kościuszki od górnej wody chodnik ograniczony jest betonową opaską wieńczącą mur oporowy. Na dojazdach do obiektu występuje ogrodzenie na podmurówce betonowej. Jedynie w wyżej wymienionej opasce betonowej zatopiona jest bariera stalowa. 2.2. Opis robót remontowych 2.2.1. Parametry mostu po wykonaniu remontu Po wykonaniu prac budowlanych most będzie posiadał nośność klasy C (zgodnie z [1]), natomiast zasadnicze parametry geometryczne takie jak długość, szerokość całkowita, światło, rzędna spodu konstrukcji, lokalizacja mostu, nie zmienią się. Obiekt będzie posiadał następujące parametry techniczne: - długość płyty pomostowej (wzdłuż osi mostu) 15,32 m, - rozpiętość teoretyczna przęsła w osiach podpór 15,00 m, - szerokość całkowita pomostu 11,32 m, - szerokość w świetle barieroporęczy 10,12 m, - kąt przecięcia osi mostu z krawędzią płyty pomostowej 61o - szerokość całkowita jezdni 7,00 m, - pochylenie poprzeczne jezdni 2%, - pochylenie podłużne jezdni 1%, - szerokość chodników 1,56 m, - pochylenie poprzeczne chodników 3%, - grubość płyty pomostowej 0,21-0,31m, - klasa obciążeń C, - podniesienie niwelety nowej względem stanu istniejącego +0,08 m. 2.2.2. Kolejność prowadzenia prac remontowych Wszystkie prace remontowe będą wykonywane w niżej przedstawionej kolejności: PRACE ROZBIÓRKOWE: - rozbiórka nawierzchni chodnika wraz z krawężnikami i balustradami, - rozbiórka nawierzchni jezdni na moście, - zabezpieczenie istniejących sieci uzbrojenia zlokalizowanych w obrębie mostu, - rozbiórka żelbetowej płyty pomostowej, - demontaż skorodowanych belek skrajnych, - rozebranie nawierzchni chodników i jezdni na dojazdach w miejscach nawiązania z istniejącą niweletą jezdni, PRACE MONTAŻOWE - wykonanie nadlewki pod łożyska belek skrajnych na przyczółkach, - umieszczenie belek skrajnych (z łącznikami zespalającymi) na łożyskach (belki są w posiadaniu inwestora należy w odległości ok. 500 m od miejsca robót , - wykonanie poprzecznic łączących skrajne dźwigary oraz montaż nakładek na pasie dolnym dźwigarów, - oczyszczenie powierzchni dźwigarów i poprzecznic oraz zabezpieczenie antykorozyjne, - wykonanie płyty pomostowej, - wykonanie kap chodnikowych, - ułożenie izolacji przeciwwodnej, - ułożenie nawierzchni jezdni i chodników, - nacięcie dylatacyjne szer. 3 cm wypełnione masą trwaleplastyczną, - montaż barieroporęczy. - odbudowa murku oporowego na dojazdach z korektą wysokościową, - odtworzenie ogrodzenia na dojazdach, - odtworzenie dojazdów do mostu z korektą wysokości, - uzupełnianie ubytków przyczółków i skrzydełek wraz z wykonaniem zabezpieczenia antykorozyjnego. PRACE KOŃCOWE: - uporządkowanie terenu budowy i przywrócenie stanu wyjściowego. 2.3 Opis mostu po remoncie i warunki wykonania 2.3.1. Dźwigary główne Konstrukcję nośną mostu po remoncie stanowi siedem stalowych belek dwuteowych. Jako belki skrajne zastosowane będą belki IPN 500, Pozostałe dźwigary IPN 550 bez zmian. Dźwigary połączone są 4 poprzecznicami C300 w rozstawie ~4,45 m. Dolna półka dźwigarów wzmocniona jest nakładką 20x250 mm o długości 7,0 m. Belki główne współpracują z żelbetową płytą monolityczną wylewaną na mokro z betonu B30. Zespolenie betonu płyty z belkami jest zapewnione za pomocą kątownika L100x100x10 oraz prętów zbrojeniowych, zespawanych z kątownikami oraz połączonych i zabetonowanych razem ze zbrojeniem płyty pomostowej. Grubość powstałej płyty wynosi min. 0,21 m. Przęsło jest oparte na przyczółkach poprzez stalowe łożyska umieszczone pod każdą belką. Dźwigary główne oraz poprzecznice należy oczyścić i zabezpieczyć powierzchniowo odpowiednim systemem do zabezpieczenia antykorozyjnego. 2.3.2. Płyta pomostowa Na płycie pomostowej będzie ułożona warstwa izolacji przeciwwodnej z papy zgrzewalnej o grubości 0,5 cm. Odprowadzenie wody z izolacji przewidziano za pomocą sączków odwadniających zamontowanych w płycie pomostowej w odstępach co 3,0 m. Po obu stronach płyty pomostowej znajdą się betonowe kapy chodnikowe wylewane na mokro. Szerokość całkowita kapy chodnikowej z obu stron wynosi 2,16 m. Na obiekcie zamontowane będą po obu stronach w części chodnikowej barieroporęcze ochronne typu sztywnego. Odległość taśmy barieroporęczy od pasa ruch wynosi 1,56 m. W kapach chodnikowych przewidziano ułożenie po 3 rury z PCV o średnicy 110 mm dla przeprowadzenia w przyszłości ewentualnych nowych lub modernizowanych sieci telekomunikacyjnych, czy też energetycznych. Całkowita szerokość jezdni na moście wynosi 7,0 m (2 x 3,50 m). Część chodnikowa oddzielona będzie od jezdni obustronnie krawężnikami kamiennymi wzniesionymi na 0,14 m nad krawędź jezdni. Nawierzchnia jezdni na obiekcie składa się z warstwy wiążącej z betonu asfaltowego 0/12,8 o grubości 5,0 cm oraz z warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego 0/16 o grubości 5,0 cm. Nawierzchnia ułożona będzie w dwustronnym spadku poprzecznym o wielkości 2 %, i w spadku podłużnym o wielkości 1,0 % w kierunku ul. Chrobrego. Na kapach chodnikowych przewiduje się wykonanie nawierzchni cienkowarstwowej na bazie żywicy np. poliuretanowo-epoksydowej o grubości 5 mm, ułożonej w spadku poprzecznym 3 % w kierunku jezdni oraz w spadku podłużnym jak jezdnia. Przewiduje się, Se betonowanie płyty pomostowej będzie się odbywało przy podparciu dźwigarów stalowych w środku rozpiętości i z podniesieniem wykonawczym o wielkości 5,0 cm. 2.3..3. Geometria obiektu. Po wykonaniu prac remontowych podstawowe wymiary obiektu nie ulegną zmianie. Niweleta jezdni na moście ulegnie podwyższeniu o +0,08 m co wynika pośrednio ze zwiększenia spadku poprzecznego z 1% na 2%. Zmianie ulegnie również wyniesienia chodnika względem krawędzi jezdni, która po remoncie wynosić będzie 0,14 m. Zmieni się szerokość w świetle barier ulegnie zmniejszeniu z 10,96 m na 10,12 m. 2.3..4. Urządzenia obce Na obiekcie i w jego pobliżu zlokalizowano sieci uzbrojenia podziemnego terenu, tj. gazociąg O100 oraz O160, wodociąg O100 oraz kable energetyczne. Wykonawca robót powinien zapoznać się z załączonymi opiniami odpowiednich instytucji na temat istniejących sieci znajdujących się na obiekcie. Nie przewiduje się konieczności wykonania przełożenia żadnych sieci. Natomiast na czas prowadzenia robót wszystkie przewody i rury powinny zostać odpowiednio zabezpieczone przed ewentualnym uszkodzeniem. W samym obiekcie przewidziano ułożenie w części chodnikowej kanalizacji z rur PCV dla przeprowadzenia urządzeń obcych w przyszłości (np.: linie telekomunikacyjne, energetyczne, itp.), jeśli zajdzie taka potrzeba. 2.3.5. Roboty na dojazdach Na dojazdach (po ok. 20 m z obu stron mostu) należy dokonać korekty niwelety jezdni oraz chodników. Różnica wysokości w odniesieniu do istniejącej niwelety waha się od 0 do 0,19 m. Szerokości jezdni i chodników pozostają bez zmian w odniesieniu do stanu istniejącego. Konstrukcja chodników na dojazdach wymusza korektę wysokościową ogrodzenia znajdującego się wzdłuż jezdni. Należy wykonać korektę wysokościową murku od strony ul. Chrobrego zgodnie ze spadkiem podłużnym niwelety zachowując różnice wysokości murku i krawędzi chodnika wynoszącej 0,14 m oraz odtworzyć ogrodzenie. Zniszczony murek należy odtworzyć do stanu pierwotnego. 2.3.6. Roboty wykończeniowe Dokonać przeglądu zabezpieczeń antykorozyjnych elementów stalowych wykonanych przed betonowaniem płyty. Wszystkie uszkodzenia powłok zabezpieczających należy uzupełnić zgodnie z technologią danego systemu zabezpieczeń antykorozyjnych. Zabezpieczyć antykorozyjnie powierzchnie nowego betonu płyty pomostowej, stosując odpowiedni system do zabezpieczeń ochrony antykorozyjnej. Po zakończeniu prac należy uprzątnąć teren w obszarze prowadzonych prac. 2.3.7. Wymagane materiały Wszystkie materiały zastosowane podczas remontu mostu muszą posiadać certyfikat lub deklaracje zgodności z PN lub aprobatą techniczną. Wszystkie wymagania dotyczące wbudowywanych materiałów zawierają Szczegółowe Specyfikacje Techniczne stanowiące integralną część projektu wykonawczego. 2.3.8. Uwagi Prace remontowe na moście należy prowadzić przy całkowitym wyłączeniu obiektu z eksploatacji. Ruch pojazdów należy skierować na drogę objazdową. Roboty rozbiórkowe płyty pomostowej należy wykonywać w taki sposób, aby jak najmniej gruzu spadło w koryto rzeki (np. ułożyć pomosty z desek pomiędzy dźwigarami stalowymi na stopkach dolnych). Po zakończeniu prac remontowych koryto rzeki należy oczyścić z zanieczyszczeń powstałych w wyniku prac rozbiórkowych. Po zakończeniu prac remontowych teren budowy należy doprowadzić do pierwotnego stanu. Wszystkie prace powinny być wykonywane z zachowaniem obowiązujących przepisów BHP..
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.22.11.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy mostów .
II.1.5) Całkowita końcowa wartość zamówienia (bez VAT) obejmująca wszystkie zamówienia i części: 434219.6 PLN.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony
IV.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA V: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
V.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 17.03.2009.
V.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 2.
V.3) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Zielonogórskie Przedsiębiorstwo Budowy Mostów Mosty Sp. z o.o., ul. Lotników3, 65-714 Zielona Góra, kraj/woj. lubuskie.
V.4) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O NIE PODLEGAJĄCYCH ODRZUCENIU OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ
I NAJWYŻSZĄ CENĄ (bez VAT)
- Cena wybranej oferty: 434219.6
- Oferta z najniższą ceną: 434219.6 oferta z najwyższą ceną: 490027.12
- Waluta: PLN.
INNE PRZETARGI Z SZPROTAWY
więcej: przetargi w Szprotawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Remont DW691 polegający na rozbiórce i budowie nowego obiektu nad Kanałem Gniewoszowsko-Kozienickim wraz z dojazdami w niezbędnym zakresie w m.Wola Klasztorna w km 21+750 do km 23+430" - post. 251/24
- Droga Różowa IV etap - drugi jezdnia w ul. Lotników.
- Przebudowa mostu w ciągu drogi wojewódzkiej nr 250 Suchatówka - Służewo w km 9+545 w m. Pieczenia.
- Budowa węzła komunikacyjnego KIELCE-PÓŁNOC w ciągu dr. krajowej Nr S7 odc. Występa (531+804) - Wiśniówka (539+078) wraz z rozbudową dr. krajowej Nr 73 do parametrów 2-jezdniowej drogi klasy GP odc. Wiśniówka - granica m. Kielce (3+618) - zam. 101.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.