Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-06-07
Mogilno: Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla dzieci z zaburzeniami rozwojowymi, w tym z autyzmem
Numer ogłoszenia: 104435 - 2013; data zamieszczenia: 07.06.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Mogilnie , ul. Rynek 10, 88-300 Mogilno, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 52 3159315, faks 52 315 93 16.
- Adres strony internetowej zamawiającego: mgops@mogilno.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla dzieci z zaburzeniami rozwojowymi, w tym z autyzmem.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych przez: pedagoga, logopedę, rehabilitanta, masażystę i terapeutę zajęciowego dla dzieci z zaburzeniami rozwojowymi, w tym z autyzmem zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz.U. Nr 189, poz. 1598 z późn.zm.). Przedmiot zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV) określa kod: 85312120-6 (Usługi opieki dziennej nad dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną). Przedmiot zamówienia obejmuje realizację 2.388 godzin usług dla 11 dzieci w okresie od 01 lipca 2013 do 31 grudnia 2013. W związku z niemożnością dokładnego określenia wielkości zamówienia, Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany liczby osób oraz godzin specjalistycznych usług opiekuńczych. Ewentualna zmiana wielkości zamówienia nie będzie skutkowała odpowiedzialnością Zamawiającego. Usługi będą świadczone w środowisku (domu klienta) na terenie miasta i gminy Mogilno przez siedem dni w tygodniu, w tym także dni ustawowo wolne od pracy, w godzinach ustalonych wspólnie przez terapeutę i opiekuna prawnego dziecka. Wykonawca musi zapewnić realizację usług w godzinach od 7.00 do 21.00. Zlecenie usług będzie obejmować osoby objęte pomocą Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mogilnie, w wymiarze godzin i terminie dostosowanym do indywidualnych potrzeb dzieci, zgodnie z zleceniem Ośrodka przekazanym w formie decyzji administracyjnej określającej adresata oraz miejsce wykonania usługi. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania tajemnicy służbowej zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 1997r., Nr 133, poz.883). Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji świadczonych usług w formie karty realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych z podpisami usługobiorców, potwierdzających wykonanie usługi. Wartość przedmiotu zamówienia będzie iloczynem podanej przez wykonawcę ceny z 1 godzinę usługi brutto i przewidywanej (w okresie trwania umowy) liczby godzin usług, natomiast wartość zrealizowanego zamówienia będzie wynikała z iloczynu 1 godziny usługi i faktycznej liczby wypracowanych godzin usług. Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia rachunku lub faktury za wykonaną usługę do 5-go dnia każdego miesiąca następnego po miesiącu w którym wykonana została usługa. Zamówienie musi zostać wykonane zgodnie z: a) Ustawą z dnia 12 marca 2004r.o pomocy społecznej (tekst jednolity Dz. U. z 2009r., Nr 175, poz. 1362 ze zm.), b) Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005r., w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. Nr 189, poz.1598 ze zm.), c) Uchwałą Nr XIV/152/11 Rady Miejskiej w Mogilnie z dnia 28 grudnia 2011 w sprawie określenia szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowe warunki częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również tryb ich pobierania..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.31.21.20 - Usługi opieki dziennej nad dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 6.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O zamówienie mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełniają warunki zawarte w art.22 ust.1 ustawy PZP, w oparciu o dokumenty wymienione w pkt 12 siwz Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu odbywać się będzie w oparciu o wymagane i złożone w ofercie dokumenty i oświadczenia, według klauzuli spełnia - nie spełnia
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie wykonał lub wykonuje co najmniej trzy usługi z zakresu specjalistycznych usług opiekuńczych, w tym dla dzieci z zaburzeniami rozwojowymi i autyzmem, których należyte wykonanie potwierdzone zostanie przez Wykonawcę załączonymi do oferty dokumentami wystawionymi przez odbiorcę usług
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wymagane jest posiadanie przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia, dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, sytuacji ekonomicznej i finansowej. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu odbywać się będzie w oparciu o wymagane i złożone w ofercie dokumenty i oświadczenia
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek tez zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania specjalistycznych usług opiekuńczych o następujących kwalifikacjach: a) pedagog, b) logopeda, c) rehabilitant, d) terapeuta zajęciowy, e) masażysta przynajmniej po jednej osobie posiadającej każdy z rodzajów wyżej określonych kwalifikacji tj. co najmniej pięciu specjalistów z powyższymi kwalifikacjami. Zamawiający wymaga, aby osoby przewidziane do realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych posiadały co najmniej półroczne udokumentowane doświadczenie i przeszkolenie w zawodzie: pedagoga, logopedy, rehabilitanta, terapeuty zajęciowego i masażysty w placówkach terapii lub w placówce oświatowej, do której uczęszczają dzieci z zaburzeniami rozwojowymi, w tym z autyzmem, a w szczególności w zakresie: 1) prowadzenia treningów samoobsługi, 2) wspomagania procesu uczenia się, 3) prowadzenia treningów umiejętności społecznych, 4) usprawniania zaburzonych funkcji organizmu, 5) uzupełniania procesu terapeutycznego poza miejscem zamieszkania. Dodatkowo wskazane jest aby Wykonawca i jego personel wykazał, że w okresie do dwóch lat przed wszczęciem postępowania, uczestniczył w kursach, szkoleniach i warsztatach terapeutycznych w dziedzinie pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi, w tym z autyzmem i przedstawił stosowne dokumenty na potwierdzenie powyższego. Wszystkie osoby przewidziane do wykonania usług muszą być niekarane oraz posiadać dobry stan zdrowia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada opłacone ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej (OC) w zakresie prowadzonej działalności, zgodnej z przedmiotem niniejszego zamówienia; Wykonawca winien przedstawić aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, że nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie całości wykonania decyzji właściwego organu wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie całości wykonania decyzji właściwego organu wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
inne dokumenty
Wykaz wykonywanych usług wraz z potwierdzeniem, że zostały wykonane należycie od odbiorców usług
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Wykaz wykonywanych usług wraz z potwierdzeniem, że zostały wykonane należycie od odbiorców usług
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 60
- 2 - doświadczenie personelu - 15
- 3 - kwalifikacje personelu - 25
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zmiana ilości godzin świadczonych specjalistycznych usług opiekuńczych dla dzieci z zaburzeniami rozwojowymi, w tym z autyzmem
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.mgops.mogilno.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej ul.Rynek 10, 88-300 Mogilno.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.06.2013 godzina 11:45, miejsce: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej ul.Rynek 10, 88-300 Mogilno, sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z MOGILNA
- Budowa instalacji zbiornikowej na gaz płynny z dwoma zbiornikami o poj. 2x4850L wraz z zewnętrzną instalacją gazową i kotłem o mocy 50kW w budynku biurowym przy ul. Witosa 6 w Mogilnie dz. nr 59/18
- Modernizacja drogi powiatowej nr 2434C droga nr 262 - Bielice - droga nr 262 od km 1+040 do km 1+964 na długości 0,924 km
- "Zakup sprzętu komputerowego do szkół Powiatu Mogileńskiego"
- Budowa sieci kanalizacji sanitarnej Stawiska i Świerkówiec
- Usługa prania, dezynfekcji, naprawy oraz najem bielizny i odzieży szpitalnej
- Usługa sterylizacji narzędzi chirurgicznych i sprzętu medycznego wraz z transportem
więcej: przetargi w Mogilnie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usług związanych z organizacją i prowadzeniem zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w ramach programu kompleksowego wsparcia dla rodzin "Za życiem" - zajęcia z logopedą/neurologopedą
- Świadczenie usług w ramach wiodącego ośrodka koordynacyjno - rehabilitacyjno - opiekuńczego na terenie powiatu lęborskiego w ramach programu kompleksowego wsparcia dla rodzin "Za życiem".
- Świadczenie usług związanych z organizacją i prowadzeniem zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w ramach programu kompleksowego wsparcia dla rodzin "Za życiem" - zajęcia z psychologiem
- Świadczenie usług związanych z organizacją i prowadzeniem zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w ramach programu kompleksowego wsparcia dla rodzin "Za życiem" - zajęcia z pedagogiem
więcej: Usługi opieki dziennej nad dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.