eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi LesznoPełnienie funkcji Inżyniera dla KontraktuPrzebudowa ulicy Usługowej w Lesznie na odcinku od ul. Okrężnej (DW323) do km 0+530

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-05-09

Leszno: Pełnienie funkcji Inżyniera dla Kontraktu: Przebudowa ulicy Usługowej w Lesznie na odcinku od ul. Okrężnej (DW323) do km 0+530
Numer ogłoszenia: 106034 - 2011; data zamieszczenia: 09.05.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Leszno, Urząd Miasta Leszna , ul. Kazimierza Karasia 15, 64-100 Leszno, woj. wielkopolskie, tel. 65 5298100, faks 65 5298131.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.leszno.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Pełnienie funkcji Inżyniera dla Kontraktu: Przebudowa ulicy Usługowej w Lesznie na odcinku od ul. Okrężnej (DW323) do km 0+530.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest: Pełnienie funkcji Inżyniera dla Kontraktu: Przebudowa ulicy Usługowej w Lesznie na odcinku od ul. Okrężnej (DW323) do km 0+530 Powyższa funkcja będzie pełniona przez Inżyniera Kontraktu i jego Asystentów. Opis Projektu: Roboty budowlane polegają na przebudowie odcinka ul. Usługowej w Lesznie (ok. 530 m), która swym zakresem obejmuje: - budowę układu drogowego z jezdnią, chodnikami oraz ścieżkami rowerowymi, - budowę zatok autobusowych, - budowę kanalizacji deszczowej, - budowę wodociągów, - budowę oświetlenia ulicznego. Termin rozpoczęcia rzeczowej realizacji Projektu: II kwartał 2011 r. Termin zakończenia rzeczowej realizacji Projektu: 100 dni od przekazania placu budowy, które nastąpi w terminie 10 dni od daty podpisania umowy z Wykonawcą Robót. 2. Do podstawowych obowiązków Inżyniera Kontraktu w czasie realizacji Projektu będzie należało reprezentowanie i wykonywanie obowiązków przypisanych Zamawiającemu oraz współpraca z nim w trakcie realizacji Projektu, a w szczególności: 1) Reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i pozwoleniem na budowę oraz przepisami i zasadami wiedzy technicznej oraz umową zawartą pomiędzy Wykonawcą Robót a Zamawiającym. 2) Prowadzenie nadzoru inwestorskiego nad realizacją Projektu zgodnie z obowiązującymi przepisami Prawa Budowlanego. 3) Współpraca z Miejskim Przedsiębiorstwem Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Lesznie w zakresie budowy sieci wodociągowej. Inspektorem Nadzoru branży wodociągowej będzie osoba wyznaczona z ramienia MPWiK Sp. z o.o. w Lesznie. 4) Realizowanie Projektu w sposób nieprzerwany. 5) Usuwanie w określonych przez Zamawiającego terminach stwierdzonych nieprawidłowości. 6) Organizowanie przy pomocy Koordynatora, o którym mowa w pkt 8, prac związanych z nadzorem tak, aby z tego tytułu nie było zbędnych przerw w realizacji robót przez Wykonawcę Robót. 7) Codzienne kontrolowanie przebiegu robót budowlanych przez Koordynatora i Asystentów a przez Inżyniera Kontraktu min. raz w tygodniu, a także na każde wezwanie Zamawiającego. 8) Prowadzenie całości spraw dotyczących budowy z władzami terenowymi, organami nadzoru budowlanego i innymi organizacjami związanymi z realizacją Projektu oraz z ludnością miejscową. 9) W terminie 7 dni przed przekazaniem placu budowy dostarczenie Wykonawcy wzoru i wytycznych do opracowania harmonogramu szczegółowego robót. 10) Opracowanie i przekazanie Zamawiającemu do akceptacji w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy wzoru miesięcznego raportu o postępie robót. Po zaakceptowaniu wzoru przez Zamawiającego niezwłoczne przekazanie go Wykonawcy Robót. 11) Przekazanie Wykonawcy Robót placu budowy. 12) Prowadzenie dokumentacji ze wszystkich kontaktów z Wykonawcą Robót, 13) Usuwanie z placu budowy osób i sprzętu nie związanych z realizacją Projektu. 14) Sprawdzanie PZJ (Program Zapewnienia Jakości) oraz BIOZ. 15) Kontrolowanie przestrzegania przez Wykonawcę Robót zasad BHP oraz planu BIOZ. 16) Dokonywanie w przeciągu 4 dni analiz i opiniowania przedstawionych przez Wykonawcę Robót harmonogramów i uaktualnionych harmonogramów oraz raportów o postępie prac w celu ich akceptacji przez Zamawiającego. 17) Umożliwienie przeprowadzenia kontroli i uzyskiwanie od Projektanta wyjaśnień wątpliwości dotyczących Projektu i zawartych w nim rozwiązań. 18) Wydawanie Kierownikowi Budowy poleceń (potwierdzonych wpisem do dziennika budowy) dotyczących: - usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń; - wykonywania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych; - przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych. 19) W czasie trwania robót organizowanie i prowadzenie min. dwa razy w miesiącu Rad Budowy i sporządzanie protokółów z tych Rad. Protokół z Rady Budowy musi być przekazany Zamawiającemu: - w formie elektronicznej na adres e-mail podany przez Zamawiającego w terminie 3 dni od Rady, - oryginał na następnej Radzie Budowy. W Radach Budowy oprócz Inżyniera kontraktu uczestniczą Inspektorzy Nadzoru poszczególnych branż, Kierownik Budowy wraz z innymi przedstawicielami Wykonawcy Robót oraz przedstawicielami Zamawiającego. 20) Zajmowanie stanowiska, co do sposobu zabezpieczenia wszelkich wykopalisk odkrytych na placu budowy i zgłaszanie tego faktu do Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Poznaniu - Delegatura w Lesznie. 21) Sprawdzanie jakości wykonywanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych, w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie. 22) Podejmowanie decyzji i odpowiedzialności za nie, we wszystkich sprawach związanych z jakością robót, oceną jakości materiałów i postępem robót. 23) Decydowanie o dopuszczeniu do stosowania lub odrzucenia materiałów, prefabrykatów, mieszanek mineralno-bitumicznych oraz wszystkich elementów i urządzeń przewidzianych do realizacji robót. 24) Akceptowanie receptur, w oparciu o które będą produkowane wszelkie masy bitumiczne wraz z kontrolowaniem wytwórni mas bitumicznych w zakresie zgodności produkowanych mas bitumicznych z przedstawionymi i zatwierdzonymi recepturami. 25) Egzekwowanie od Wykonawcy Robót wykonywania na bieżąco wszelkich wymaganych przy realizacji projektu badań. 26) Polecenie Wykonawcy Robót przeprowadzenia badań materiałów budzących wątpliwości co do jakości. 27) Akceptowanie sprzętu oraz środków transportowych użytych do robót co do zgodności ich z Warunkami Projektu. 28) Żądanie od Kierownika Budowy dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót. 29) Zlecanie Wykonawcy Robót wykonanie prac niezbędnych ze względu na zagrożenie życia i bezpieczeństwa osób lub zabezpieczenie przed awarią, zawiadamiając o tym niezwłocznie Zamawiającego. 30) Ustalenie metod obmiaru robót oraz uczestniczenie przez Koordynatora i Asystentów przy dokonywaniu obmiarów robót przez Wykonawcę Robót. 31) Zlecanie niezależnych opinii i ekspertyz prawnych i technicznych dotyczących wykonywanych robót jeżeli uzna je za konieczne. 32) Sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających. 33) Uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych sieci. 34) Przygotowanie i udział w czynnościach odbioru zakończonych elementów i etapów wraz z przekazaniem poszczególnych etapów do użytkowania. 35) Potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad. 36) Sprawdzanie wykonywanych robót i powiadamiania Wykonawcy Robót o wykrytych wadach oraz poświadczenia usunięcia wad przez Wykonawcę Robót, a także ustalenia rodzaju i zakresu koniecznych do wykonania robót poprawkowych. 37) Kontrolowanie rozliczeń budowy. 38) Sprawdzenie wszelkich, wymaganych przez Zamawiającego, zestawień Wykonawcy Robót, wartości zakończonych i odebranych robót i potwierdzenie kwot do wypłaty. 39) Przygotowywanie raportów z realizacji robót budowlanych dla Zamawiającego na koniec każdego miesiąca i przekazanie raportu Zamawiającemu do 7 dnia każdego miesiąca. 40) Przygotowanie świadectw płatności z wykonanych robót dla Zamawiającego w terminie do 14 dni po złożeniu przez Wykonawcę Robót wniosku o częściowy lub końcowy odbiór robót. 41) Sprawdzanie i zatwierdzanie kosztorysów powykonawczych przedłożonych przez Wykonawcę Robót niezbędnych do dokonania częściowych i końcowego odbioru robót. 42) Stwierdzenie i poświadczenie zakończenia robót, sprawdzenie kompletności i prawidłowości operatu kolaudacyjnego i przedłożenie do akceptacji Zamawiającego w celu ustalenia terminu odbioru częściowego lub końcowego. 43) Sprawdzenie ostatecznej kwoty należnej Wykonawcy Robót, ustalenia i wnioskowania zakresu koniecznych korekt wyliczeń i przedstawienia Zamawiającemu do podjęcia decyzji o ostatecznej wysokości tej kwoty. 44) Dopilnowanie zabezpieczenia przez Wykonawcę Robót terenu budowy w przypadku wypowiedzenia umowy na wykonanie Projektu. 45) Umożliwienie przeprowadzenia kontroli i uczestniczenie we wszelkich kontrolach przeprowadzonych przez uprawnione instytucje, udzielanie potrzebnych wyjaśnień i przygotowanie wymaganych przez kontrolujących dokumentów - dotyczy także okresu zgłaszania wad w okresie rękojmi i udzielonej gwarancji. 46) Uczestniczenie w przeglądach gwarancyjnych. a ponadto po otrzymaniu aprobaty Zamawiającego: 47) Opiniowanie projektów organizacji ruchu na czas budowy. 48) Zlecanie Projektantowi wprowadzenie istotnych zmian do dokumentacji. 49) Akceptacja wniosków Wykonawcy Robót na wykonanie robót dodatkowych lub zamiennych oraz sporządzanie protokołów konieczności. 50) Wyrażenie zgody na zmianę harmonogramu. 51) Wyrażanie zgody na wykonywanie robót w nocy i dni wolne od pracy. 52) Wyrażanie zgody na podzlecenie części Projektu podwykonawcy wskazanemu przez Wykonawcę Robót. 53) Wyrażenie zgody na zmianę Kierownika Budowy. 54) Wstrzymanie dalszych robót budowlanych w przypadku, gdy ich kontynuacja może wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem albo z pozwoleniem na budowę albo przepisami BHP albo planem BIOZ. 55) Wnioskowanie do Zamawiającego o zlecenie usunięcia wad stronie trzeciej w przypadku, gdy Wykonawca Robót nie usunie ich w uzgodnionym terminie. 56) Dokonywanie odbiorów częściowych i odbioru końcowego oraz sporządzanie poszczególnych protokołów odbiorów. W odbiorach częściowych oraz w odbiorze końcowym uczestniczą Inspektorzy Nadzoru poszczególnych branż, Kierownik Budowy wraz z innymi przedstawicielami Wykonawcy Robót oraz przedstawicielami Zamawiającego. 57) Rozliczenie Projektu w przypadku wypowiedzenia umowy na jego realizację. 3. Do zadań Zamawiającego należeć będzie współpraca z Inżynierem Kontraktu nad realizacją i przebiegiem Projektu a w szczególności: 1) Współdziałanie z władzami terenowymi, organami Nadzoru Budowlanego i innymi organizacjami związanymi z realizacją Projektu. 2) Nadzór nad pracami przygotowawczymi do realizacji Projektu. 3) Kontrola pracy Inżyniera Kontraktu pod względem prawidłowego wykonywania przez Niego zakresu obowiązków na warunkach wynikających z zawartej umowy. 4) Przeprowadzanie kontroli postępu i jakości robót. 5) Rozpatrywanie wniosków Inżyniera Kontraktu. 6) Pełne rozeznanie przebiegu realizacji robót pod względem zgodności z warunkami Projektu w oparciu o dane przekazane w raportach (sprawozdaniach) sporządzanych przez Inżyniera. 7) Udział w Radach Budowy i czynnościach odbiorów częściowych i końcowym robót objętych Projektem. 8) Dokonanie odbioru ostatecznego przed upływem terminu gwarancji i rękojmi. 4. Inżynier wypełnia swoje obowiązki wydając polecenia, decyzje, opinie, zgody, akceptacje i wnioski na piśmie bez zbędnej zwłoki. W przypadku gdy w niniejszej SIWZ nie jest określony termin wykonania poszczególnych czynności przez Inżyniera Kontraktu należy przyjąć termin 5 dni kalendarzowych od dnia zaistnienia potrzeby wykonania danej czynności. 5. Wykonawca wskazuje w ofercie osobę wytypowaną na Inżyniera Kontraktu i jego Asystentów. 6. Niezależnie od uprawnień posiadanych przez osobę wytypowaną na Inżyniera Kontraktu Wykonawca ma obowiązek zapewnić w ramach oferowanej ceny kontraktowej do wykonywania obowiązków Inspektora Nadzoru osoby posiadające wymagane przepisami Prawa Budowlanego uprawnienia do nadzorowania robót w następujących branżach: - branża drogowa (min. 1 osoba), - branża sanitarna - tj. sieci kanalizacyjne (min. 1 osoba), - branża elektryczna (min. 1 osoba), - oraz inne osoby które jego zdaniem są niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia. Inspektorem Nadzoru branży wodociągowej będzie osoba wyznaczona z ramienia MPWiK Sp. z o.o. w Lesznie. 7. Osoba wytypowana do nadzorowania robót drogowych będzie Koordynatorem czynności pozostałych Inspektorów 8. Każdy z Inspektorów Nadzoru inwestorskiego, jako osoba pełniąca samodzielne funkcje techniczne, będzie odpowiedzialny za wykonywanie tych funkcji zgodnie z przepisami i zasadami wiedzy technicznej z należytą starannością w wykonywaniu pracy oraz za właściwą organizację pracy, jej bezpieczeństwo i jakość. 9. Osoby wymienione w pkt.6 będą Asystentami Inżyniera Kontraktu. 10. Inżynier Kontraktu i jego Asystenci powinni być wyposażeni w telefony komórkowe. 11. Przedstawiony skład zespołu do realizacji zamówienia może ulec zmianie, po akceptacji Zamawiającego, w wypadkach niezależnych od Wykonawcy, powodów dyscyplinarnych, ewentualnych zmianach organizacyjnych. 12. Wszystkie dokumenty przedstawione przez Wykonawcę w toku wykonywanych czynności w ramach realizacji Projektu powinny być: prawdziwe, poświadczające prawdę i pełne. 13. Płatność za pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu będzie dokonywana po przedstawieniu prawidłowo wystawionej faktury w terminie do 30 dni od jej złożenia w siedzibie Zamawiającego. Inżynier Kontraktu może wystawić fakturę dopiero po zaakceptowaniu przez Zamawiającego faktury Wykonawcy robót drogowych. Dopuszcza się wystawienie trzech faktur po każdym odbiorze częściowym oraz końcowym, proporcjonalnie do wartości odebranych robót. Dopuszcza się dokonanie dwóch odbiorów częściowych robót przed odbiorem końcowym, przy czym wartość każdego z odbiorów częściowych nie może przekraczać 30% wartości kontraktu. 14. Składając fakturę w siedzibie Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest do załączenia pisemnej informacji o kwotach przypadających na poszczególnych Podwykonawców, potwierdzonej przez poszczególnych Podwykonawców..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.24.70.00 - Nadzór nad robotami budowlanymi .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 100.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Każdy Wykonawca musi wnieść wadium w wysokości 3.000,00 zł, słownie: trzy tysiące złotych 00/100. 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). 3. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku PKO BP S.A. 0/Leszno nr: 37 1020 3088 0000 8302 0005 7703 z dopiskiem na blankiecie przelewu jakiego postępowania dotyczy. Kserokopię dowodu przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. 4. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia udzielonego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy wnieść poprzez złożenie oryginałów odpowiednich dokumentów w kasie Urzędu Miasta Leszna przy ul. Kazimierza Karasia 15. Kserokopię poświadczoną za zgodność z oryginałem oraz pokwitowaniem złożenia oryginału w kasie Urzędu Miasta Leszna, należy dołączyć do oferty. 5. Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 6. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. 7. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 8. Wykonawca, który nie wniesie wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 9. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 13. 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 11. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 9, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 13. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 14. Wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana, zostanie zatrzymane wraz z odsetkami w przypadku, gdy Wykonawca: 1) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 15. Wadium wniesione w pieniądzu, zamawiający przechowa na rachunku bankowym i zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizował co najmniej jedno zadanie w zakresie budownictwa polegające na pełnieniu funkcji Inżyniera Kontraktu lub o podobnym charakterze (tj. koordynowanie i rozliczanie robót budowlanych przy których występowały jednocześnie min. 2 roboty z następujących branż: branży sanitarnej i elektrycznej) o wartości całkowitej nadzorowanych robót min.4.000.000,00 zł brutto.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca będzie dysponował minimum następującymi osobami: Lp. Funkcja - Wymagane uprawnienia/wykształcenie - Minimalna wymagana ilość osób - Minimalne wymagane doświadczenie zawodowe dla każdej osoby: 1. Inżynier Kontraktu - Wykształcenie wyższe techniczne lub ekonomiczne lub prawnicze - 1 - W okresie ostatnich 3 lat pełnił funkcję Inżyniera Kontraktu lub o podobnym charakterze na co najmniej 1 zadaniu. 2. Inspektor branży drogowej (Koordynator, Asystent) - Uprawnienia wykonawcze: w zakresie kierowania i nadzorowania robotami branży drogowej - 1 - W okresie ostatnich 3 lat nadzorował min. 2 inwestycje drogowe związane z przebudową ulic o wartości nadzorowanych robót drogowych co najmniej 1.000.000,00 zł brutto każda przy czym jedna z nadzorowanych ulic była klasy min. Z i występowały na niej roboty bitumiczne. 3. Inspektor branży sanitarnej (Asystent) - Uprawnienia wykonawcze do kierowania i nadzorowania robotami branży sanitarnej - 1 - W okresie ostatnich 3 lat nadzorował min. 2 inwestycje budowy lub przebudowy sieci kanalizacyjnej o wartości nadzorowanych robót co najmniej 100.000,00 zł brutto każda. 4. Inspektor branży elektrycznej (Asystent) - Uprawnienia wykonawcze do kierowania i nadzorowania robót branży elektrycznej na sieciach NN i SN - 1 - W okresie ostatnich 3 lat nadzorował min. 2 inwestycje związane z budowa lub przebudową sieci energetycznej lub oświetleniowej o wartości co najmniej 50.000,00 zł brutto każda.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca dysponuje kwotą (środki własne lub zdolność kredytowa) w wysokości 50.000,00 zł oraz jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, przy czym kwota ubezpieczenia nie może być niższa niż 500.000,00 zł

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

a) Oświadczenie że Wykonawca zapoznał się ze szczegółowymi warunkami przetargu zawartymi w niniejszej SIWZ oraz wzorem umowy i że akceptuje je bez zastrzeżeń (załącznik nr 3 do SIWZ), b) Oświadczenie że Wykonawca uważa się za związanego ofertą do terminu ważności oferty wskazanego w SIWZ i zobowiązuje się w przypadku wyboru jego oferty zawrzeć umowę (załącznik nr 3 do SIWZ), c) Oświadczenie, że Wykonawcy znane są warunki prowadzenia nadzoru oraz posiada wszystkie informacje niezbędne do przygotowania oferty (załącznik nr 3 do SIWZ), d) Oświadczenie o realizacji zamówienia siłami własnymi albo wspólnie z innymi podmiotami w formie konsorcjum lub z udziałem podwykonawców. W przypadku realizacji zamówienia w formie konsorcjum lub z udziałem podwykonawców wówczas do oferty należy dołączyć dokumenty, o których mowa w rozdz. 10 pkt 2 i 3 SIWZ odpowiednio do złożonego oświadczenia (załącznik nr 7 SIWZ). e) Jeżeli Wykonawca będzie polegać na potencjale innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków wówczas Wykonawca zobowiązany jest do udowodnienia iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia poprzez złożenie pisemnego zobowiązania podmiotów udostępniających swoje zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji tych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. f) Dowód wniesienia wadium.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

- wystąpienia siły wyższej np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach, - z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron, - wprowadzenie lub zmiana podwykonawcy robót, - przekształcenie lub zmiana siedziby którejkolwiek ze stron umowy, - zmiana osób reprezentujących strony oraz innych osób z nazwiska wymienionych w umowie, - dostosowanie umowy do zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa mających wpływ na realizację przedmiotu zamówienia i które weszły w życie po podpisaniu umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.leszno.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Biuro Projektów Unijnych, ul. Księcia Józefa Poniatowskiego 1, 64-100 Leszno, tel. / fax. 65 / 520 62 16.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.05.2011 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miasta Leszna, Miejski Zarzad Dróg i Inwestycji, ul. Kazimierza Karasia nr 15, 64-100 Leszno, pokój nr 30.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.