Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu
Og³oszenie z dnia 2014-05-20
Wieliczka: Rozbudowa, nadbudowa i czê¶ciowa przebudowa Szko³y Podstawowej nr 4 w Wieliczce
Numer og³oszenia: 108177 - 2014; data zamieszczenia: 20.05.2014
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie og³oszenia: obowi±zkowe.
Og³oszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Wieliczka , ul. Powstania Warszawskiego 1, 32-020 Wieliczka, woj. ma³opolskie, tel. 12 263 41 00, faks 12 278 68 60.
- Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.wieliczka.eu
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Administracja samorz±dowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKRE¦LENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Rozbudowa, nadbudowa i czê¶ciowa przebudowa Szko³y Podstawowej nr 4 w Wieliczce.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówienia: Rozbudowa, nadbudowa i czê¶ciowa przebudowa Szko³y Podstawowej nr 4 w Wieliczce w formule zaprojektuj i wybuduj. Przedmiotem zamówienia jest: - wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej wraz z prawomocnym pozwoleniem na budowê na rozbudowê, nadbudowê i czê¶ciow± przebudowê szko³y podstawowej nr 4 w Wieliczce wraz z zagospodarowaniem terenu, pe³nienie nadzoru autorskiego. -zrealizowanie robót budowlanych, zgodnie z wykonan± dokumentacj±, obowi±zuj±cymi przepisami i wytycznymi Zamawiaj±cego oraz za³±czonym Programem Funkcjonalno U¿ytkowym dla zadania pn.: Rozbudowa, nadbudowa i czê¶ciowa przebudowa Szko³y Podstawowej nr 4 w Wieliczce. -uzyskanie decyzji na u¿ytkowanie obiektu po inwestycji (je¿eli taki obowi±zek bêdzie na³o¿ony w pozwoleniu) 3.1. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1. sporz±dzenie projektów budowlanych wszystkich koniecznych bran¿ wraz z niezbêdnymi opiniami i ekspertyzami i uzgodnieniami w zakresie niezbêdnym do uzyskania pozwolenia na budowê. Projekt budowlany sporz±dzony powinien byæ na podstawie za³±czonego do niniejszej SIWZ Programu Funkcjonalno U¿ytkowego - w 5 egzemplarzach w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej. 2. sporz±dzenie projektów wykonawczych uzupe³niaj±cych i uszczegó³awiaj±cych projekty budowlane - w 3 egzemplarzach w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej 3. sporz±dzenie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB) w 1 egzemplarzu w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej 4. sporz±dzenie planu bezpieczeñstwa i ochrony zdrowia (BIOZ) - w 1 egzemplarzu w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej 5. sporz±dzenie charakterystyki energetycznej budynku - w 1 egzemplarzu w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej 6. sporz±dzenie przedmiaru robót w 1 egzemplarzu w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej 7. sporz±dzenie kosztorysu inwestorskiego w 1 egzemplarzu w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej 8. uzyskanie niezbêdnych pozwoleñ, uzgodnieñ, decyzji wraz z ostateczn± decyzj± o pozwoleniu na budowê. 9. sprawowanie nadzoru autorskiego nad robotami budowlanymi wykonywanymi na podstawie opracowanej dokumentacji projektowej w zakresie wynikaj±cym z ustawy Prawo budowlane. 10. wykonanie robót budowlanych na podstawie opracowanej przez Wykonawcê i zatwierdzonej przez Zamawiaj±cego dokumentacji projektowej oraz ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowê 11. opracowanie kompletnej dokumentacji powykonawczej w 3 egzemplarzach w zakresie umo¿liwiaj±cym oddanie obiektu do u¿ytkowania i do uzyskania pozwolenia na u¿ytkowanie. 12. uzyskanie pozwolenia na u¿ytkowanie obiektu. 3.2. Do obowi±zków Wykonawcy w ramach wynagrodzenia rycza³towego nale¿y równie¿: 1. Protokolarne przejêcie terenu budowy od Zamawiaj±cego. Przekazanie placu budowy nast±pi w terminie do 14 dni od otrzymania decyzji o pozwolenie na budowê 2. Oznakowanie, organizacjê i zagospodarowanie placu budowy oraz zaplecza budowy- przy pracuj±cej szkole 3. Zabezpieczenie terenu budowy poprzez jego trwa³e ogrodzenie i zapewnienie bezpieczeñstwa czynnej szkole 4. Zainstalowanie dla potrzeb budowy liczników zu¿ycia wody i energii oraz ponoszenie kosztów ich zu¿ycia w okresie realizacji robót 5. Odtworzenie i przywrócenie stanu pierwotnego terenów zajêtych pod inwestycjê, demonta¿ obiektów tymczasowych oraz uporz±dkowanie terenu 6. Usuwanie w okre¶lonym przez Zamawiaj±cego i Inspektora Nadzoru terminie wszelkich stwierdzonych nieprawid³owo¶ci 7. Sta³ego nadzoru i obs³ugi geodezyjnej, prowadzonej dla wszystkich robót przez podmiot posiadaj±cy w tym zakresie stosowne uprawnienia 8. Ubezpieczenie budowy i robót z tytu³u szkód, które mog± zaistnieæ w zwi±zku z okre¶lonymi zdarzeniami losowymi oraz od odpowiedzialno¶ci cywilnej oraz poniesienie pe³nej odpowiedzialno¶ci z tego tytu³u. Wykonawca jest zobowi±zany dostarczyæ kopiê w/w ubezpieczenia Zamawiaj±cemu najpó¼niej w dniu przekazania placu budowy 9. Ochrony placu budowy w czasie realizacji zadania 10. Wykonanie wszelkich wymaganych w trakcie realizacji i do odbioru badañ laboratoryjnych potwierdzaj±cych uzyskanie dla badanych elementów parametrów technicznych wymaganych dokumentacj± budowlan± i specyfikacjami technicznymi. Badania laboratoryjne musz± byæ wykonywane przez uprawnione laboratoria niezale¿ne w stosunku do wykonawcy 11. Wykonywanie poleceñ i wskazówek Inspektora(ów) Nadzoru 12. Organizowanie robót w uzgodnieniu z Inspektorami Nadzoru tak, aby z tego tytu³u nie by³o zbêdnych przerw w realizacji robót i aby obiekt szkolny móg³ funkcjonowaæ 13. Rozpoczêcie prac niezw³ocznie od dnia przekazania placu budowy 14. Opracowania przed rozpoczêciem robót planu BIOZ, który zostanie przedstawiony do akceptacji Inspektorowi Nadzoru 15. Przestrzeganie zasad BHP oraz planu BIOZ 16. Przygotowanie dokumentów oraz z³o¿enie zawiadomienia o rozpoczêciu budowy/robót budowlanych do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego 17. W dniu podpisania umowy przed³o¿yæ Zamawiaj±cemu dokumenty potwierdzaj±ce uprawnienia osób uczestnicz±cych w realizacji zamówienia np. Kierownika budowy zgodnie z projektem umowy. 18. Najpó¼niej na 14 dni przed terminem rozpoczêcia prac budowlanych Wykonawca dostarczy do Zamawiaj±cego o¶wiadczenie o konieczno¶ci lub braku konieczno¶ci zg³oszenia zamiaru rozpoczêcia robót budowlanych do w³a¶ciwego inspektora pracy, zgodnie z §3 rozporz±dzenia Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeñstwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budo wlanych (Dz. U. z 2003r. Nr 47, poz. 401). 19. Opracowania harmonogramu realizacji robót i jego aktualizacji na ka¿de polecenie Inspektora Nadzoru lub Zamawiaj±cego. Harmonogram oraz jego aktualizacje nale¿y przedstawiaæ Inspektorowi Nadzoru w celu ich opiniowania i akceptacji. Pierwszy harmonogram do akceptacji Inspektora Nadzoru nale¿y przekazaæ w dniu przekazania placu budowy. Aktualizacje nale¿y sk³adaæ w przypadku zaistnienia zmian. 20. Uczestniczenie w naradach z Zamawiaj±cym Kierownika Budowy, który przedstawi zaawansowanie robót oraz sprawy, które wymagaj± rozstrzygniêcia przez Inspektora Nadzoru i przez Zamawiaj±cego. 21. Na ¿±danie Zamawiaj±cego zapewnienie obecno¶ci Inspektora nadzoru autorskiego na naradach z Zamawiaj±cym o których mowa w punkcie 20. 22. Dokonania poprawek b±d¼ ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót w terminach okre¶lonych przez Inspektora Nadzoru. 23. Zagospodarowanie powsta³ych podczas prowadzenia robót odpadów. Utylizacjê nale¿y przeprowadziæ zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21). 24. Wykonanie przedmiotu umowy z materia³ów odpowiadaj±cych wymaganiom okre¶lonym w art. 10 ustawy Prawo budowlane 25. Dostarczenie materia³ów posiadaj±cych aktualne certyfikaty zgodno¶ci z wymaganiami w³a¶ciwych norm dla wyrobów, które s± objête Rozporz±dzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeñstwa i higieny w publicznych i niepublicznych szko³ach i placówkach (Dz. U. z 2003 r. Nr 6, poz. 69 ze zm.). 26. Wykonanie na polecenie Inspektora Nadzoru prac niezbêdnych ze wzglêdu na zagro¿enie ¿ycia i bezpieczeñstwa osób lub zabezpieczenie przed awari±, zawiadamiaj±c o tym niezw³ocznie Zamawiaj±cego 27. Uczestniczenie w przegl±dach gwarancyjnych (minimum jeden raz na rok) 28. Usuwanie wad stwierdzonych w czasie przegl±dów gwarancyjnych zgodnie z §14 ust. 4 projektu umowy 29. Z uwagi na to, ¿e W Szkole Podstawowej nr 4 w Wieliczce prowadzone s± zajêcia lekcyjne uczniów do obowi±zków Wykonawcy nale¿y zachowanie szczególnej ostro¿no¶ci oraz prowadzenie robót w taki sposób, aby nie uniemo¿liwiæ prowadzenia zajêæ w szkole. 3.3. Za szkody wynik³e w czasie prowadzenia prac jak równie¿ za wszelkie zdarzenia powsta³e z tej przyczyny odpowiedzialny bêdzie Wykonawca. 3.4. Podstaw± wystawienia faktury koñcowej bêdzie podpisany przez Zamawiaj±cego, Inspektora Nadzoru i Wykonawcê oraz innych osób uczestnicz±cych w odbiorze protokó³ odbioru koñcowego robót. 3.5. Zg³aszaj±c wykonane roboty do odbioru koñcowego Wykonawca zobowi±zany jest do³±czyæ: 1. pozwolenie na u¿ytkowanie obiektu, wype³nione dzienniki budowy, 2. wyniki wszystkich badañ laboratoryjnych wykonywanych w czasie realizacji kontraktu, 3. deklaracje zgodno¶ci wbudowanych materia³ów i urz±dzeñ - zgodnie z rozporz±dzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 11 sierpnia 2004 r. w sprawie sposobów deklarowania zgodno¶ci wyrobów budowlanych oraz sposobu znakowania ich znakiem budowlanym (Dz. U. z 2004 r. Nr 198, poz. 2041 ze zm.), 4. aktualne certyfikaty zgodno¶ci z wymaganiami w³a¶ciwych norm dla wyrobów, które s ± objête Rozporz±dzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeñstwa i higieny w publicznych i niepublicznych szko³ach i placówkach (Dz. U. z 2003 r. Nr 6, poz. 69 ze zm.), 5. udzielon± pisemn± gwarancjê na wykonane prace i wbudowane materia³y, 6. dokumentacjê powykonawcz± obiektu budowlanego wraz ze wszystkimi zmianami dokonanymi w toku budowy, potwierdzonymi przez Kierownika budowy, Inspektora nadzoru autorskiego i Inspektora nadzoru inwestorskiego, 7. geodezyjn± inwentaryzacjê powykonawcz± - 3 egzemplarze, 8. wymagane dokumenty, protoko³y i za¶wiadczenia z przeprowadzonych prób i sprawdzeñ, instrukcje u¿ytkowania, dokumenty gwarancyjne i inne dokumenty wymagane stosownymi przepisami, 9. protoko³y odbiorów przy³±czeñ do sieci podpisane przez w³a¶cicieli tych sieci, 10. pozosta³e dokumenty potwierdzaj±ce nale¿yte wykonanie przedmiotu zamówienia Odbioru koñcowego robót dokonuje Zamawiaj±cy w obecno¶ci Inspektora Nadzoru i Kierownika Budowy przy udziale innych osób wyznaczonych przez Zamawiaj±cego i Wykonawcê w ci±gu 14 dni od daty zg³oszenia ich do odbioru. Zamawiaj±cy mo¿e podj±æ decyzjê o przerwaniu czynno¶ci odbioru koñcowego, je¿eli w czasie tych czynno¶ci ujawniono istnienie wad, które uniemo¿liwiaj± u¿ytkowanie przedmiotu umowy zgodnie z przeznaczeniem - a¿ do czasu usuniêcia wad. W przypadku podania przez Zamawiaj±cego w Programie Funkcjonalno U¿ytkowym nazwy lub znaków towarowych dopuszcza siê zastosowanie materia³ów równowa¿nych o parametrach nie gorszych ni¿ opisane. Materia³y i urz±dzenia równowa¿ne to takie, które maj± te same cechy funkcjonalne co wskazane w PFU konkretne z nazwy lub pochodzenia. Ich jako¶æ i parametry nie mog± byæ gorsze od jako¶ci okre¶lonego w SIWZ materia³u lub urz±dzenia. W przypadku zastosowania (propozycja w ofercie) innych zamienników rynkowych na wykonawcy spoczywa obowi±zek udokumentowania (w ofercie), ¿e nie bêd± one gorsze od wskazanych w PFU, zagwarantuj± uzyskanie co najmniej tych samych parametrów technicznych oraz posiadaæ bêd± niezbêdne atesty i dopuszczenia do stosowania wymagane w dokumentacji przetargowej. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z materia³ów w³asnych. Wszelkie zastosowane materia³y musz± byæ zgodne z wymogami Ustawy o wyrobach budowlanych wg. której materia³ nadaje siê do stosowania przy wykonywaniu robót budowlanych, je¿eli jest oznakowany znakiem CE albo umieszczony jest przez Komisjê Europejsk± w wykazie wyrobów maj±cych niewielkie znaczenie dla zdrowia i bezpieczeñstwa, dla których producent wyda³ deklaracjê zgodno¶ci z uznanymi regu³ami sztuki budowlanej albo jest oznakowany znakiem budowlanym (B). Materia³y nie odpowiadaj±ce wymaganiom jako¶ciowym jak równie¿ przeterminowane nie mog± byæ stosowane. W przypadku podania przez Zamawiaj±cego nazwy, norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia lub znaków towarowych dopuszcza siê zastosowanie materia³ów i rozwi±zañ równowa¿nych o parametrach nie gorszych ni¿ opisane. Zamawiaj±cy wymaga, aby Wykonawca udzieli³ 5 letniej gwarancji i rêkojmi na wykonane roboty licz±c od dnia odbioru koñcowego. Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo zmiany wysoko¶ci kwot w poszczególnych latach przeznaczonych na realizacjê zamówienia. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z materia³ów w³asnych. CPV: CPV 45000000-7 Roboty budowlane CPV 45400000-1 Roboty wykoñczeniowe w zakresie obiektów budowlanych CPV 71220000-6 Us³ugi projektowania architektonicznego CPV 71320000-7 Us³ugi in¿ynieryjne w zakresie projektowania CPV 45111200-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê i roboty ziemne CPV 45233251-3 Roboty budowlane zwi±zane z budow± nawierzchni CPV 45311200-2 Roboty w zakresie instalacji elektrycznych CPV 45331100-7 Instalowanie centralnego ogrzewania CPV 45331211-8 Instalowania wentylacji zewnêtrznej CPV 45332000-3 Roboty instalacyjne wodoci±gowe i kanalizacyjne CPV 45333000-0 Roboty instalacyjne gazowe CPV 45400000-1 Roboty wykoñczeniowe w zakresie obiektów budowlanych CPV 45210000-2 Roboty budowlane w zakresie budynków CPV 45111291-4 Roboty w zakresie zagospodarowania CPV 45223300-9 Roboty budowlane w zakresie parkingu CPV 31500000-1 Urz±dzenia o¶wietlenia i lampy elektryczne.
II.1.5) przewiduje siê udzielenie zamówieñ uzupe³niaj±cych:
- Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówieñ uzupe³niaj±cych
- Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie zamówieñ uzupe³niaj±cych, o których mowa w art. 67. 1. 6 uPzp w wysoko¶ci nie wiêkszej ni¿ 50% warto¶ci zamówienia podstawowego w przypadku robót o tym samym charakterze co zamówienie podstawowe.
II.1.6) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 45.00.00.00-7, 45.40.00.00-1, 71.22.00.00-6, 71.32.00.00-7, 45.11.12.00-0, 45.23.32.51-3, 45.31.12.00-2, 45.33.11.00-7, 45.33.12.11-8, 45.33.20.00-3, 45.33.30.00-0, 45.40.00.00-1, 45.21.00.00-2, 45.11.12.91-4, 45.22.33.00-9, 31.50.00.00-1.
II.1.7) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty czê¶ciowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakoñczenie: 29.07.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1.Oferta musi byæ zabezpieczona wadium w wysoko¶ci: 50 000,00 z³. Wadium musi byæ wniesione do dnia 04.06.2014 r. do godz. 09:50 2.Wadium musi obejmowaæ okres zwi±zania ofert±. 3.Wadium mo¿e byæ wnoszone w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach: 1) w pieni±dzu 2) w porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo- kredytowej, z tym, ¿e porêczenie kasy jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym 3) w gwarancjach bankowych 4) w gwarancjach ubezpieczeniowych 5) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust.5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620). Wadium wnoszone w pieni±dzu wp³aca siê przelewem na rachunek bankowy: Bank Spó³dzielczy Wieliczka nr 79 8619 0006 0010 0200 4705 0007 Za termin wniesienia wadium uznaje siê datê i godzinê wp³ywu ¶rodków na rachunek Zamawiaj±cego. Wadium wnoszone w innej formie ni¿ w pieni±dzu nale¿y z³o¿yæ w oryginale w Wydziale Finansowo-Ksiêgowym UMiG w Wieliczce, ul. Limanowskiego 32, pok. nr 2 w godz. 8:00 - 16:00 lub w oryginale do³±czyæ do oferty. Do oferty zaleca siê do³±czyæ kopiê polecenia przelewu, a w przypadku innej formy wadium, je¿eli nie zostanie z³o¿one w oryginale w Wydz.Fin - Ksiêgowym, nale¿y za³±czyæ orygina³ wadium do oferty, ale nie zaleca siê ³±czyæ trwale z pozosta³ymi dokumentami. 4.Zwrot wadium: 4.1. Zamawiaj±cy zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezw³ocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub uniewa¿nieniu postêpowania z wyj±tkiem wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza z zastrze¿eniem wykonawców, o których mowa w Art. 46 ust. 4a uPzp. 4.2. Wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiaj±cy zwraca wadium niezw³ocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy. 4.3. Zamawiaj±cy zwraca niezw³ocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofa³ ofertê przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 5. Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami je¿eli: 5.1. Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w Art. 26 ust. 3 uPzp nie z³o¿y³ dokumentów lub o¶wiadczeñ o których mowa w Art. 25 ust. 1 uPzp lub pe³nomocnictw chyba, ¿e udowodni, ¿e wynika to z przyczyn niele¿±cych po jego stronie. 5.2. Wykonawca, którego oferta zosta³a wybrana: - odmówi³ podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych w ofercie - nie wniós³ zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie wykonawcy. 6. Zamawiaj±cy ¿±da ponownego wniesienia wadium przez wykonawcê, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 8.4.1. Je¿eli w wyniku ostatecznego rozstrzygniêcia odwo³ania jego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie okre¶lonym przez zamawiaj±cego. 7. Je¿eli wadium zosta³o wniesione w pieni±dzu, Zamawiaj±cy zwraca je wraz z odsetkami wynikaj±cymi z umowy rachunku bankowego, na którym by³o ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniêdzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcê. 8. Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zaliczenia wadium na poczet zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy przez wykonawcê, którego oferta zosta³a uznana za najkorzystniejsz±.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPE£NIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i do¶wiadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
O udzielenie zamówienia publicznego mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy wykonali w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedn± robotê budowlan± polegaj±c± na budowie budynku kubaturowego wraz z instalacjami wewnêtrznymi o powierzchni u¿ytkowej minimum 1000 m2 i warto¶ci nie mniejszej ni¿ 1 500 000,00 z³ brutto lub(i) modernizacji budynku kubaturowego wraz z instalacjami wewnêtrznymi o powierzchni u¿ytkowej minimum 1000 m2 i warto¶ci nie mniejszej ni¿ 1 500 000,00 z³ brutto lub(i) przebudowie budynku kubaturowego wraz z instalacjami wewnêtrznymi o powierzchni u¿ytkowej minimum 1000 m2 i warto¶ci nie mniejszej ni¿ 1 500 000,00 z³ brutto.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
O udzielenie zamówienia publicznego mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy: - udokumentuj± posiadanie op³aconego ubezpieczenia od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia w wysoko¶ci minimum 2 000 000,00 z³, - udokumentuj± posiadanie ¶rodków finansowych lub zdolno¶ci kredytowej w wysoko¶ci minimum 1 000 000,00 z³.
III.4) INFORMACJA O O¦WIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJ¡ DOSTARCZYÆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spe³niania przez wykonawcê warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz o¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu nale¿y przed³o¿yæ:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz z za³±czeniem dowodów dotycz±cych najwa¿niejszych robót, okre¶laj±cych, czy roboty te zosta³y wykonane w sposób nale¿yty oraz wskazuj±cych, czy zosta³y wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczone;
- okre¶lenie robót budowlanych, których dotyczy obowi±zek wskazania przez wykonawcê w wykazie lub z³o¿enia po¶wiadczeñ, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienale¿ycie
O udzielenie zamówienia publicznego mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy wykonali w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedn± robotê budowlan± polegaj±c± na budowie budynku kubaturowego wraz z instalacjami wewnêtrznymi o powierzchni u¿ytkowej minimum 1000 m2 i warto¶ci nie mniejszej ni¿ 1 500 000,00 z³ brutto lub(i) modernizacji budynku kubaturowego wraz z instalacjami wewnêtrznymi o powierzchni u¿ytkowej minimum 1000 m2 i warto¶ci nie mniejszej ni¿ 1 500 000,00 z³ brutto lub(i) przebudowie budynku kubaturowego wraz z instalacjami wewnêtrznymi o powierzchni u¿ytkowej minimum 1000 m2 i warto¶ci nie mniejszej ni¿ 1 500 000,00 z³ brutto.; - informacjê banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej potwierdzaj±c± wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± wykonawcy, wystawion± nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia;
- op³acon± polisê, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, nale¿y przed³o¿yæ:
- o¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
- aktualne za¶wiadczenie w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków, lub za¶wiadczenie, ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
- aktualne za¶wiadczenie w³a¶ciwego oddzia³u Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia zdrowotne i spo³eczne, lub potwierdzenie, ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedk³ada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania potwierdzaj±cy, ¿e:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, op³at, sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne i zdrowotne albo ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotycz±ce przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej
- lista podmiotów nale¿±cych do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, ¿e nie nale¿y do grupy kapita³owej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Wype³niony Formularz oferty - sporz±dzony wed³ug formularza stanowi±cego Za³. nr 1 do SIWZ. 2.Wskazanie tej czê¶ci zamówienia, której wykonanie wykonawca zamierza powierzyæ podwykonawcy - sporz±dzone wed³ug formularza stanowi±cego Za³. nr 6 do SIWZ. Niez³o¿enie za³±cznika nr 6 do oferty jest rozumiane przez Zamawiaj±cego, ¿e Wykonawca nie zamierza powierzyæ ¿adnej czê¶ci zamówienia podwykonawcy. 3. Dowód wp³acenia wadium.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najni¿sza cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowieñ umowy oraz okre¶lenie warunków zmian
Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ istotnych zmian postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty w przypadku (art. 144 ust. 1 uPzp): a) zmian nazwy, siedziby lub innych danych Wykonawcy, b) pro¶by Wykonawcy o udzia³ lub zmianê podwykonawców, c) zmiany kierownika budowy, oraz innych osób uczestnicz±cych w wykonywaniu zamówienia, w przypadkach uzasadnionych przez Wykonawcê (np. choroba, ¶mieræ, utrata uprawnieñ, braku przynale¿no¶ci do stosownej Izby, brak mo¿liwo¶ci wykonywania zawodu) pod warunkiem, i¿ nie bêd± to osoby o kwalifikacjach ni¿szych ni¿ osoby zastêpowane, d) zmiany terminu wykonywania umowy wynikaj±c± z przed³u¿aj±cego siê wykonawstwa robót budowlanych bêd±cych przedmiotem zamówienia, z powodu zdefiniowanej si³y wy¿szej (w tym m. in. niekorzystnych warunków atmosferycznych), e) zmianê terminu wykonywania umowy wynikaj±c± z przed³u¿aj±cych siê procedur administracyjnych (np. zwi±zanych z zamówieniami publicznymi, pozyskiwaniem dodatkowych uzgodnieñ lub decyzji), f) zmniejszenie ilo¶ci zamówienia wynikaj±ce z faktu, i¿ realizacja czê¶ci zamówienia sta³a siê dla zamawiaj±cego niemo¿liwa albo nieuzasadniona spo³ecznie lub ekonomicznie, g) zmiany technologii wykonania robót h) zmiany materia³ów przewidzianych do wbudowania pod warunkiem uzyskania wcze¶niejszej zgody Zamawiaj±cego oraz Inspektora Nadzoru i) na wniosek Wykonawcy o zmianê formy zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy, pod warunkiem zachowania jego ci±g³o¶ci i bez zmniejszania jego wysoko¶ci, j) wszelkich zmian wynikaj±cych z konieczno¶ci dostosowania warunków ju¿ zawartej umowy do nowych uregulowañ prawnych. k) za zgod± zamawiaj±cego oraz Inspektora Nadzoru wykonanie robót zamiennych.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostêpna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wieliczka.eu
Specyfikacjê istotnych warunków zamówienia mo¿na uzyskaæ pod adresem: Wydzia³ Zamówieñ Publicznych UMiG Wieliczka ul Sienkiewicza 2 nr pok. 10 I p. tel. 12 263 43 331, faks (12) 278 68 60.
IV.4.4) Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu lub ofert: 04.06.2014 godzina 09:50, miejsce: Urz±d Miasta i Gminy Wieliczka 32-020 Wieliczka, ul. Powstania Warszawskiego 1 - sekretariat Burmistrza.
IV.4.5) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotycz±ce finansowania projektu/programu ze ¶rodków Unii Europejskiej: 1. Wykonawca mo¿e polegaæ na wiedzy i do¶wiadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolno¶ciach finansowych innych podmiotów, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowi±zany jest udowodniæ zamawiaj±cemu, i¿ bêdzie dysponowa³ zasobami niezbêdnymi do realizacji zamówienia, w szczególno¶ci przedstawiaj±c w tym celu pisemne zobowi±zanie w oryginale tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. 2. Je¿eli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie mo¿e przedstawiæ dokumentów dotycz±cych sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez zamawiaj±cego, mo¿e przedstawiæ inny dokument, który w wystarczaj±cy sposób potwierdza spe³nianie opisanego przez zamawiaj±cego warunku. 3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia publicznego warunek, okre¶lony w pkt. 5.1.1. SIWZ w zakresie art. 22 ust. 1 uPzp mo¿e byæ spe³niony ³±cznie przez tych Wykonawców, natomiast w zakresie art. 24 ust. 1 uPzp ka¿dy z cz³onków konsorcjum lub spó³ki cywilnej nie mo¿e podlegaæ wykluczeniu na jego podstawie. 4. Uwaga. W przypadku, gdy z³o¿one przez Wykonawców dokumenty, o¶wiadczenia dotycz±ce warunków udzia³u w postêpowaniu zawieraj± dane/informacje w innych walutach ni¿ okre¶lono w nim. SIWZ, Zamawiaj±cy jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie kurs NBP z dnia publikacji og³oszenia o zamówieniu Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Je¿eli w dniu publikacji og³oszenia nie zosta³ opublikowany ¶redni kurs walut przez NBP, Zamawiaj±cy przyjmie kurs przeliczeniowy z ostatniej opublikowanej tabeli kursów NBP przed dniem og³oszenia w BZP og³oszenia o zamówieniu. Kursy walut dostêpne s± pod nastêpuj±cym adresem internetowym: http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/Kursy/kursy.htm Zamawiaj±cy bêdzie korzysta³ z Archiwum kursów ¶rednich - tabela A http://www.nbp.pl/home.aspx?c=/ascx/archa.ascx 5. Zamawiaj±cy dokona oceny spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu na podstawie z³o¿onych przez Wykonawcê dokumentów i o¶wiadczeñ wymaganych postanowieniami SIWZ przy zastosowaniu formu³y: Z³o¿y³ dokumenty na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu/ nie z³o¿y³ dokumentów na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu. 6. Dowodami s± po¶wiadczenie lub inne dokumenty je¿eli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ po¶wiadczenia. W przypadku gdy Zamawiaj±cy jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie wykonanych robót zosta³y wcze¶niej wykonane, Wykonawca nie ma obowi±zku przedk³adania dowodów o których mowa w pkt III.4.1. 7. Dokumenty s± sk³adane w oryginale lub kopii po¶wiadczonej za zgodno¶æ z orygina³em przez wykonawcê. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów, na zasobach których wykonawca polega na zasadach okre¶lonych w art. 26 ust.2b uPzp, kopie dokumentów dotycz±cych odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów s± po¶wiadczane za zgodno¶æ z orygina³em odpowiednio przez wykonawcê lub te podmioty. 8. Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ przedstawienia orygina³u lub notarialnie po¶wiadczonej kopii dokumentu wy³±cznie wtedy, gdy z³o¿ona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi w±tpliwo¶ci co do jej prawdziwo¶ci. 9. Dokumenty sporz±dzone w jêzyku obcym s± sk³adane wraz z t³umaczeniem na jêzyk polski. 10. W przypadku sk³adania oferty wspólnej przez kilku wykonawców, ka¿dy ze wspólników musi z³o¿yæ dokumenty wymienione w punkcie III.4.2., oraz listê/informacjê o której mowa w pkt III.4.4, a je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dokumenty o których mowa w pkt III.4.3.1. Pozosta³e dokumenty bêd± traktowane wspólnie. Wspólnicy ponosz± solidarn± odpowiedzialno¶æ za niewykonanie lub nienale¿yte wykonanie zamówienia, okre¶lon± w art. 366 Kodeksu cywilnego. Do oferty nale¿y za³±czyæ pe³nomocnictwo w oryginale lub w kopii potwierdzonej za zgodno¶æ z orygina³em notarialnie do reprezentowania wykonawców wspólnie wystêpuj±cych w postêpowaniu.
IV.4.17) Czy przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z WIELICZKI
- Kompleksowa dostawa energii elektrycznej wraz z dystrybucj± energii elektrycznej do budynków Szko³y Podstawowej z Oddzia³ami Integracyjnymi Nr 4 im. Erazma Józefa Jerzmanowskiego w Wieliczce
- Kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego E do budynków Szko³y Podstawowej z Oddzia³ami Integracyjnymi Nr 4 im. Erazma Józefa Jerzmanowskiego w Wieliczce w 2025 r.
- Sukcesywna dostawa artyku³ów spo¿ywczych w roku 2025
- "Wykonanie us³ugi cateringowej w zakresie przygotowania i dostarczania posi³ków dla dzieci uczêszczaj±cych do Przedszkola Samorz±dowego nr 4 w Wieliczce"
- Wykonanie us³ugi cateringowej w zakresie przygotowania i dostarczania posi³ków dla dzieci uczêszczaj±cych do Przedszkola Samorz±dowego nr 6 w Wieliczce od 02.01.2025 do 31.12.2025r
- ¦wiadczenie us³ug cateringowych dla dzieci z oddzia³ów przedszkolnych w Szkole Podstawowej nr 6 w Wieliczce do dnia 31.12.2025 r.
wiêcej: przetargi w Wieliczce »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Us³uga pe³nienia pogotowia technicznego awaryjnego oraz wykonywanie robót remontowo - budowlanych dla Regionalnego Towarzystwa Budownictwa Spo³ecznego Sp. z o.o.
- Budowa zbiornika na poferment
- Budowa przydomowych oczyszczalni ¶cieków na terenie gminy Waganiec
- Wykonanie dokumentacji projektowej na potrzeby utworzenia laboratorium badania alergenów w budynku "AB" NIZP PZH - PIB w Warszawie przy ul. Chocimskiej 24
- Zakup sprzêtu i aparatury medycznej oraz dostosowanie infrastruktury medycznej, technicznej i logistycznej do prowadzenia Oddzia³u Geriatrii
- Wykonanie robót budowlanych polegaj±cych na termomodernizacji budynku Zak³adu Opieki Zdrowotnej, po³o¿onego przy ul. Jana z Kolna 16 w Sopocie
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.