Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2011-05-13
Oleśnica: Dostawa materiałów opatrunkowych dla Powiatowego Zespołu Szpitali w Oleśnicy
Numer ogłoszenia: 112706 - 2011; data zamieszczenia: 13.05.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiatowy Zespół Szpitali w Oleśnicy , ul. Armii Krajowej 1, 56-400 Oleśnica, woj. dolnośląskie, tel. 071 3143747, faks 071 3143747.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.pzsolesnica.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa materiałów opatrunkowych dla Powiatowego Zespołu Szpitali w Oleśnicy.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów opatrunkowych dla Powiatowego Zespołu Szpitali w Oleśnicy. Zamawiający wymaga, aby opatrunki jałowe były sterylizowane parą wodną i były zgodne z kl. II reguła 7 Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 2 grudnia 2002 r. w sprawie klasyfikacji wyrobów medycznych (Dz. U. z dnia 18 grudnia 2002 r.) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 2 do SIWZ. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych na poszczególne pakiety: Pakiet nr 1 - Opatrunki z gazy Pakiet nr 2 - Plastry i przylepce Pakiet nr 3 - Opatrunki specjalistyczne.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.10-4, 33.14.11.11-1, 33.14.11.12-8, 33.14.11.13-4, 33.14.11.14-2, 33.14.11.15-9, 33.14.11.18-0, 33.14.11.19-7.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca ubiegający się o przedmiotowe zamówienie nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz musi spełniać wszystkie warunki określone a art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Na potwierdzenie spełniania tego warunku Wykonawca musi złożyć oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ oraz dokumenty wymienione w punkcie 10 a), b).
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W ramach warunku dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia, Wykonawca ubiegający się o przedmiotowe zamówienie musi posiadać min. 2 należycie wykonane dostawy materiałów opatrunkowych każda o wartości brutto: - min. 97 tys. zł. w przypadku złożenia oferty na asortyment określony w Pakiecie nr 1 - min. 7 tys. zł. w przypadku złożenia oferty na asortyment określony w Pakiecie nr 2 - min. 3 tys. zł. w przypadku złożenia oferty na asortyment określony w Pakiecie nr 3 - min. 4 tys. zł. w przypadku złożenia oferty na asortyment określony w Pakiecie nr 4 W przypadku złożenia oferty na więcej niż jeden pakiet, Wykonawca musi posiadać min. 2 dostawy (rozpoczęte i zakończone) materiałów opatrunkowych, zrealizowane w ciągu ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, o wartości brutto, która stanowi sumę podanych wyżej wartości dla pakietów, które dotyczą składanej oferty, np. Wykonawca, który składa ofertę na asortyment zawarty w Pakiecie 1 oraz w Pakiecie 2, musi posiadać min. 2 dostawy (rozpoczęte i zakończone) materiałów opatrunkowych, zrealizowane w ciągu ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, o wartości brutto min. 104 tys. zł. Spełnienie warunków udziału w postępowaniu oceniane będzie wg kryterium spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi jednoznacznie wynikać, że Wykonawca w/w warunki spełnił. Niespełnienie któregoś z w/w warunków skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania, z zastrzeżeniem postanowień art. 26 ust. 3 i 4 ustawy Prawo zamówień publicznych.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
inne dokumenty
c) Deklaracje zgodności CE producenta (dotyczy wszystkich klas wyrobu medycznego) d) zgłoszenia lub wpisy do Rejestru Wyrobów Medycznych i podmiotów odpowiedzialnych za ich wprowadzenie do obrotu i używania. Jeżeli oferowany przedmiot zamówienia nie wymaga zgłoszenia lub wpisu do Rejestru Wyrobów Medycznych i podmiotów odpowiedzialnych za ich wprowadzenie do obrotu i używania, Wykonawca składa stosowne wyjaśnienie.
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Oferta musi również zawierać następujące dokumenty i oświadczenia: a) wypełniony formularz asortymentowo-cenowy (załącznik nr 2 do SIWZ) b) w przypadku reprezentowania Wykonawcy przez pełnomocnika, do oferty musi być załączony oryginał pełnomocnictwa lub jego kopia poświadczona notarialnie
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pzsolesnica.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Powiatowy Zespół Szpitali ul. Armii Krajowej 1 56-400 Oleśnica.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.05.2011 godzina 09:00, miejsce: Powiatowy Zespół Szpitali ul. Armii Krajowej 1 56-400 Oleśnica piętro IV, pokój 9..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Pakiet nr 1 - Opatrunki z gazy..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Opaska wiskozowa dziana rozmiar: 4mx15cm x1 ilość: 6000 szt. rozmiar: 4mx10cm x 1 ilość: 10000 szt. rozmiar: 4mx5cm x 1 ilość: 500 szt. 2. Opaska elastyczna tkana z zapinką typu Matopat Universal lub równoważna rozmiar: 4m do 5m x 10cm x1 ilość: 400 szt. rozmiar: 4m do 5m x 12cm x1 ilość: 250 szt. rozmiar: 4m do 5m x 15cm x1 ilość: 2000 szt. 3. Opaska gipsowa szybkowiążąca (czas wiązania 6-5 minut) rozmiar: 10cm x 3m x 1 ilość: 450 szt. rozmiar: 12cm x 3m x 1 ilość: 2500 szt. rozmiar: 15cm x 3m x 1 ilość: 4200 szt. rozmiar: 20cm x 3m x 1 ilość: 100 szt. 4. Podkład podgipsowy naturalny rozmiar: 10cm x 3m x1 ilość: 100 szt. rozmiar: 12cm x 3m x 1 ilość: 900 szt. rozmiar: 15cm x 3m x 1 ilość: 2000 szt. rozmiar: 20cm x 3m x 1 ilość: 100 szt. 5. Kompresy gazowe niejałowe z gazy 17-nitkowej rozmiar: 8 W 7,5cm x 7,5cm x 100szt ilość: 5000 op. rozmiar: 12 W 7,5cm x 7,5cm x 100 ilość: 1100 op. rozmiar: 12 W 5cm x 5cm x 500 ilość: 150 op. rozmiar: 12 W 10cm x 10cm x100 ilość: 10 op. 6. Kompresy wysokochłonne niejałowe typu Absorba lub równoważne rozmiar: 10cm x 15cm x 20 szt. ilość: 20 op. rozmiar: 10cm x 20cm x 20 szt. ilość: 20 op. 7. Kompresy włókninowe niejałowe 30g/m2 rozmiar: 7, 5cm x 7,5 cm x 100 ilość: 400 op. rozmiar: 10cm x 10cm x 100 ilość: 500 op. 8. kompresy gazowe jałowe z gazy 17-nitkowej pakowane pojedynczo (chirurgiczny, inwazyjny wyrób medyczny) rozmiar: 12W 7,5cm x7,5cm x3 szt. ilość: 500 op. rozmiar: 12w 9cm x 9cm x 3szt ilość: 5000 op. 9. serweta operacyjna bawełniana niejałowa z gazy 17-nitkowej z nitką radiacyjną i z tasiemką rozmiar: 4 W 45cm x 45cm x 1 szt. ilość: 6200 szt. 10. serweta operacyjna bawełniana z gazy 17- nitkowej niejałowa bez nitki i bez tasiemki rozmiar: 4W 45cm x 45cm x 1 szt. ilość: 15000 szt. 11. gaza opatrunkowa kopertowana z gazy 17-nitkowej jałowa (chirurgiczny, inwazyjny wyrób medyczny) pow. 1m2 x 1szt ilość: 4000 szt. 12. gaza opatrunkowa kopertowana z gazy 17-nitkowej niejałowa pow. 1m2 x 1szt ilość: 550 szt. 13. gaza bawełniana niejałowa w metrach bieżących 17-nitkowa szerokość 90cm ilość: 11000 mb 14. wata celulozowa higieniczna bielona w arkuszach 40cm x 60cm, 1kg ilość: 2200 kg 15. wata opatrunkowa bawełniano-wiskozowa, po 500g ilość: 120 szt. 16. chustka trójkątna bawełniana ilość: 120 szt. 17. setony z gazy 17-nitkowej niejałowe rozmiar: 4W 2m x 5cm x 1 szt. ilość: 136 szt. 18. Elastyczna siatka opatrunkowa typu Codofix lub równoważna (metry luźne) rozmiar: Nr 1 dł. 100cm szer. 1,5cm (palec) ilość: metr 10 rozmiar: Nr 2 dł. 100cm szer. 1,5-2,5cm (dłoń, stopa) metr 5 rozmiar: Nr 3 dł. 100cm szer. 2,5-3,5cm (ramię, łokieć) metr 10 rozmiar: Nr 4 dł. 100cm szer. 3,5-4,5cm (podudzie, kolano) ilość: 15 m rozmiar: Nr 6 dł. 100cm szer. 5-6,5cm (głowa, ramię, podudzie, kolano) ilość: 50 m rozmiar: Nr 8 dł. 100cm szer. 7-9,5cm (udo, głowa, biodra) ilość: 60 m rozmiar: Nr 10 dł. 100cm szer. 10-13,5 cm (biodra) ilość: 25 m rozmiar: Nr 14 dł. 100cm szer. 13,5-16cm (klatka piersiowa, brzuch) ilość: 10 m..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.10-4, 33.14.11.13-4, 33.14.11.14-2, 33.14.11.15-9, 33.14.11.18-0, 33.14.11.19-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Pakiet nr 2 - Plastry i przylepce.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przylepiec na tkaninie typu Polovis lub równoważny rozmiar: 5m x 25mm x1 ilość: 1600 szt. 2. Przylepiec hipoalergiczny włókninowy typu Polopor lub równoważny rozmiar: 9,2m do 9,14m x 2,5cm x 1 ilość: 1000 3. Plaster tkaninowy z opatrunkiem typu Fixovis lub równoważny rozmiar: 6cm x 1m x 1 ilość: 50 szt. rozmiar: 6cm x 10cm x1 ilość: 600 szt. 4. Półelastyczny włókninowy przylepiec chirurgiczny typu Omnifix lub równoważny rozmiar: 15cm x10m x 1 ilość: 55 szt. rozmiar: 20cm x10m x 1 ilość: 45 szt. rozmiar: 10cm x10m x 1 ilość: 65 szt. rozmiar: 5cm x 10m x 1 ilość: 10 szt. 5. Przylepiec włókninowy z opatrunkiem chłonnym, jałowy typu Elastopor steril lub równoważny rozmiar: 35cm do 30cm x 10cm x1 ilość: 800 szt. rozmiar: 25cm x10 do 9cm x1 ilość: 2200 szt. rozmiar: 20cm x 10 do 9cm x 1 ilość: 1500 szt. rozmiar: 10cmx15cmx1 ilość: 60 szt. rozmiar: 10cmx10cmx1 ilość: 180 szt. rozmiar: 10cm x 8cm x1 ilość: 1200 szt. rozmiar: 10cm x 6cm x1 ilość: 1800 szt. rozmiar: 7,2cm x 5cm x1 ilość: 3600 szt...
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.12-8.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Pakiet nr 3 - Opatrunki specjalistyczne I.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Paski hypoalergiczne przylepne do zamykania ran, typu Steri strip lub równoważne, rozmiar: 3mm x 75mm do 76mm x 5 szt. ilość: 150 op. rozmiar: 6mm x 38 mm x 6 szt. ilość: 50 op. 2. Transparentna folia samoprzylepna jałowa (powierzchnia łączna), pakowana pojedynczo, typu Opsite lub równoważna rozmiar: 45cm x 28cm do 27cm x 1 szt. ilość: 200 szt. rozmiar: 30cm x 28 cm do 27cm x 1 szt. ilość: 100 szt. rozmiar: 15cm x 28cm do 27cm x 1 ilość: 300 szt. 3. Opatrunek parafinowy jałowy typu Jelonet lub równoważny rozmiar: 10cm x 10cm x 1 ilość: 580 szt. 4. Opatrunek hydrożelowy sterylny typu Aqua - Gel lub równoważny rozmiar: 12 x 24cm x 1 ilość: 110 szt..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.10-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Pakiet nr 4 - Opatrunki specjalistyczne II.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Opatrunek poliuretanowy chłonny do ran głębokich typu Allevyn cavity lub równoważny rozmiar: 12/4 x 1 szt. ilość: 25 szt. 2. Opatrunek wyjałowiony oczyszczający żelowy, typu Intrasite gel lub równoważny rozmiar: 25g x 1szt (tylko ten rozmiar) ilość: 5 szt. 3. Samoprzylepny opatrunek hydrokoloidowy (karboksymetyloceluloza sodowa, pektyna, żelatyna) wykonany w 45% z masy hydrokoloidowej. Zapewnia wilgotne środowisko leczenia ran, pochłania nadmiar wysięku, wodoodporny, nie przepuszcza bakterii i wirusów do ran. Do ran przewlekłych i ostrych, typu Granuflex lub równoważny. rozmiar: 15cmx20cmx1 ilość: 50 szt. 4. Opatrunek hydrokoloidowy w formie pasty, składający się z 3 hydrokoloidów, karboksymetylocelulozy sodowej, pektyny, żelatyny do leczenia ran głębokich bez martwicy z małą lub umiarkowaną ilością wysięku typu Granuflex pasta lub równoważny.30g ilość: 5 op. 5. Nietkany opatrunek hydrowłóknisty, zbudowany z włókien karboksymetylocelulozy sodowej, z dodatkiem 1,2% jonów srebra, typu Aquacel Ag lub równoważny. rozmiar: 10cmx10cm ilość: 20 op. rozmiar: 5cmx5cm ilość: 15 op..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.10-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
INNE PRZETARGI Z OLEŚNICY
- Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Jenkowice - etap Ia, etap II oraz w miejscowości Sokołowice G. Górka - etap I
- Termomo. placówek w Oleśnicy: 1. Zadanie 1- P 1, ul. Kilińskiego 9, Oleśnica 2. Zadanie 2- SP3, ul. Kochanowskiego 8, Oleśnica Moder. wod-kan: 3. Zadanie 3 -SP3, ul. Kochanowskiego 8, Oleśnica
- Opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania pn. Przebudowa DW 757 w m. Strzelce
- Sporządzenie planu ogólnego Miasta Oleśnicy wraz z uzasadnieniem, prognozą oddziaływania na środowisko i ekofizjografią
więcej: przetargi w Oleśnicy »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Dostawa opatrunków dla SP ZOZ w Głubczycach w podzielona na 4 zadania".
- Dostawa medycznych materiałów i sprzętu jednorazowego użytku do Zespołu Opieki Zdrowotnej w Kłobucku
- Dostawa wyrobów medycznych
- Dostawa wyrobów medycznych jednorazowego użytku.
- Sukcesywna dostawa opatrunków, przylepców, opatrunków specjalistycznych, pieluchomajtek, antyseptyków skórnych oraz pianki pielęgnacyjno - myjącej na potrzeby SZGiChP w Koszalinie
- Sukcesywna dostawa materiałów opatrunkowych, materiałów medycznych oraz rękawic chirurgicznych dla SPZOZ Szpitala im. dr. J. Dietla w Krynicy - Zdroju
więcej: Opatrunki »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.