eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ŁowiczUtrzymanie zieleni miejskiej na terenie Gminy Miasto Łowicz

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2008-01-16

Łowicz: Utrzymanie zieleni miejskiej na terenie Gminy Miasto Łowicz
Numer ogłoszenia: 11423 - 2008; data zamieszczenia: 16.01.2008
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasta Łowicza, Stary Rynek 1, 99-400 Łowicz, woj. łódzkie, tel. 046 8309151, fax 046 8309160.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.lowicz.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OPIS

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Utrzymanie zieleni miejskiej na terenie Gminy Miasto Łowicz.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac polegających na pielęgnacji i utrzymaniu zieleni miejskiej na terenie Gminy Miasta Łowicza w okresie 01.03.2008 r. do 31.12.2009 r., określonych we Wspólnym Słowniku Zamówień (CPV) pod nazwą Usługi sadzenia roślin i utrzymania terenów zielonych i oznaczone kodem 77310000-6. W zakres zamówienia wchodzi: 1) zagospodarowanie poprzez obsadzenie i utrzymanie 86 szt. betonowych donic kwiatowych na terenie Gminy Miasta Łowicza, po uprzednim uzgodnieniu miejsca ich lokalizacji z przedstawicielem Zamawiającego; 2) pielęgnacja terenów zieleni miejskiej o łącznej powierzchni 25,8645 ha wyszczególnionych w załączniku nr 1, polegająca na systematycznym strzyżeniu trawy przy odroście powyżej 10 cm oraz uporządkowaniu jezdni i chodników przyległych do terenów zieleni miejskich, o ile zostaną zanieczyszczone ściętą trawą ; 3) czterokrotne koszenie oraz zbieranie śmieci na terenach zieleni o powierzchni 17,3365 ha wyszczególnionych w załączniku nr 2 (w przypadku strzyżenia terenów w bezpośrednim sąsiedztwie pasa drogowego należy uporządkować jezdnię wraz z chodnikami, o ile zostaną zanieczyszczone ściętą trawą); 4) pielęgnacja donic na kostce przy ul. Starzyńskiego o powierzchni 56 m2, w tym bieżące uzupełnianie nasadzeń drzew lub krzewów w donicach (dobór gatunków w uzgodnieniu z przedstawicielem Zamawiającego), bieżąca konserwacja donic oraz drzew rosnących w donicach, jak również siedzisk; 5) systematyczne koszenie kwater żołnierskich, opryskiwanie alejek żwirowych preparatem chwastobójczym, pielęgnacja żywopłotu oraz koszenie terenu wokół cmentarza Prawosławnego przy ul. Listopadowej, na cmentarzu Katedralnym oraz Emaus - powierzchnia wg załącznika nr 6, jak również bieżące porządkowanie, w szczególności przygotowanie do obchodów świąt 1 - go i 11 - go Listopada oraz uporządkowanie kwater po tych świętach; 6) pielęgnacja żywopłotów o długości 1110 mb - sześciokrotne strzyżenie w ciągu sezonu wegetacyjnego, pielenie i nasadzenia uzupełniające (żywopłoty rosnące przy ciągach komunikacyjnych - dokonywać strzyżenia w przypadku ograniczania widoczności, nie rzadziej jednak niż 6 razy w sezonie wegetacyjnym) - wg załącznika nr 4; 7) koszenie terenu i skarp cieku od przepustu wałowego na kanale Malinówka do 10 m. za budynek Muszli Koncertowej oraz od przepustu wałowego do rzeki Bzury, koszenie skarp kanału Malinówka na odcinku od Muszli Koncertowej do ul. Prymasowskiej wraz z dwumetrowym pasem po obu stronach kanału, koszenie skarp cieku Malinówka od ul. Prymasowskiej do rzeki Uchanki, której wodami zasilana jest Malinówka; oczyszczanie kanału Malinówka na odcinku od rzeki Uchanki do rzeki Bzury z zanieczyszczeń i glonów, ze szczególnym uwzględnieniem kraty przy przepuście wałowym - długość cieku 1332 m., karczowanie odrostów, uprzątanie śmieci z terenu Parku i ich wywózka na miejskie wysypisko śmieci, regulacja poziomu wody w cieku Malinówka na zastawkach przy przepuście wałowym i na rzece Uchance oraz naprawa skarp na całej długości cieku Malinówka - w przypadku ich obsuwania się ; dwukrotne grabienie całego Parku wykonywane w trakcie i pod koniec sezonu wegetacyjnego w celu uprzątnięcia opadłych liści i skoszonej trawy, jednokrotny oprysk preparatem chwastobójczym odrostów na początku sezonu wegetacyjnego lub ich wycięcie (w przypadku kiedy oprysk nie przyniesie spodziewanych rezultatów); w przypadku rozpoczęcia planowanej inwestycji na terenie Parku Błonie, polegającej na budowie drogi wzdłuż cieku Malinówka, Zamawiający wyznaczy wykonawcy roboty zamienne na terenach miejskich, których powierzchnia odpowiadała będzie terenowi przekazanemu pod budowę drogi. 8) oczyszczanie i udrażnianie rowu przebiegającego przez teren pomiędzy ul. Łyszkowicką, Motylińskiego i Chmielińskiej; 9) przygotowanie podłoża i obsadzanie rabat kwiatowych o pow. ok. 1568,8 m2 - wg załącznika nr 5, z zastosowaniem materiału roślinnego gwarantującego estetyczny wygląd rabat w okresie od kwietnia do października (materiał roślinny zakupi wykonawca ) - należy założyć 2 zmiany nasadzeń w trakcie sezonu, tj. pierwsza od kwietnia do połowy czerwca, druga od połowy czerwca do października - na podstawie projektu zagospodarowania rabat sporządzonego przez wykonawcę i zaakceptowanego przez Zamawiającego, przy czym założenie powyższe nie dotyczy Nowego Rynku i al. Sienkiewicza - realizacja tych rabat będzie wykonana według następujących zasad: obsadzenie rabat w Parku w al. Sienkiewicza nastąpi zgodnie z dokumentacją pn. Aleje Sienkiewicza i skwer wokół pomnika Artura Zawiszy Czarnego - Rewitalizacja; obsadzenie rabat na terenie Nowego Rynku nastąpi zgodnie z dokumentacją pn. Nowy Rynek w Łowiczu - projekt szaty roślinnej - wariant I; 10) utrzymanie i pielęgnacja obsadzonych rabat (pielenie, podlewanie, nawożenie i dosadzanie na własny koszt brakujących roślin w ciągu całego sezonu wegetacyjnego; 11) posadzenie i opalikowanie 100 szt. drzew, w miejscach wskazanych przez Zamawiającego (materiał roślinny dostarczy Zamawiający, natomiast paliki dostarczy Wykonawca) oraz ich pielęgnacja w ciągu trwania umowy, w tym podlewanie, 12) systematyczne oczyszczanie oczka wodnego z rzęsy i innych zanieczyszczeń na skwerku przy ul. Chmielińskiej; 13) uprzątnięcie liści w okresie jesiennym ze wszystkich obszarów objętych umową obejmujące systematyczne grabienie i wywózkę na miejskie wysypisko śmieci na koszt wykonawcy; 14) konserwacja siatki na wysepce Pod dębem na ul. Starzyńskiego (malowanie, naciąganie, uzupełnianie braków i wymiana zniszczonej siatki na koszt wykonawcy); 15) bieżące utrzymanie w należytej czystości ciągów komunikacyjnych wszelkich zieleńców i parków na terenie Gminy Miasta Łowicza, polegające w szczególności na ich odchwaszczaniu; 16) utrzymanie porządku na wszelkich terenach objętych umową, polegające na uprzątaniu śmieci (np. butelki, folie, papiery) i opróżnianiu koszy na śmieci w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niż 4 razy w tygodniu; 17) utrzymanie ławek w estetycznym wyglądzie (malowanie, uzupełnianie brakujących elementów, remont zniszczonych ławek oraz powtórne osadzanie ławek w przypadku ich wyrwania z gruntu przy użyciu materiałów na koszt wykonawcy) - według załącznika nr 3, jak również remont mostka i palisady na zieleńcu przy ul. Chmielińskiej; 18) usuwanie drzew suchych, chorych i uszkodzonych przez niekorzystne warunki atmosferyczne oraz wiatrołomów z terenów wszelkich parków i zieleńców objętych umową po uprzednim zawiadomieniu przedstawicieli Zamawiającego odpowiedzialnych za nadzór nad terenami zielonymi ; 19) trwałe zainstalowanie nowych ławek i koszy na śmieci na terenach zielonych, poprzez zabetonowanie elementów mocujących (ławki i kosze dostarczy Zamawiający); po ich zainstalowaniu, ławki i kosze objęte zostaną postanowieniami umowy, w szczególności w zakresie konserwacji ławek i opróżniania koszy; 20) omiatanie, odśnieżenie i usuwanie śliskości na głównych ciągach komunikacyjnych we wszelkich parkach i zieleńcach na terenie Gminy Miasta Łowicza; powyższe działania winny być rozpoczęte, gdy warstwa śniegu nie udeptanego przekroczy 5 cm, zakończone zaś maksymalnie 5 h po ustaniu opadów; w przypadku wystąpienia gołoledzi działania te winny być podjęte w trybie natychmiastowym i zakończone najpóźniej w ciągu 3 h od chwili wystąpienia w/w zjawiska atmosferycznego; 21) dostarczenie i ustawienie na koszt wykonawcy w roku 2008 i 2009 - po 1 szt. drzewa choinkowego w każdym roku o wysokości od 12 do 15 m na Starym Rynku w Łowiczu, na potrzeby imprezy pn. Choinka; dostarczenie przedmiotowego drzewa może nastąpić po uprzedniej akceptacji przedstawiciela Zamawiającego; propozycje drzew do ustawienia, Wykonawca winien przedstawić Zamawiającemu najpóźniej w terminach odpowiednio do dnia 15 listopada 2008 i do dnia 15 listopada 2009 r. Uwaga : zamówienie nie obejmuje prac konserwatorskich oraz prac o charakterze technicznym, o których mowa w § 8 ust. 3 i 4 rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 09.06.2004 r. w sprawie prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przt zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz.U. z 2004 nr 150 poz.1579) - na obszarze parków zabytkowych na terenie miasta.

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 77.31.00.00 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych Kod CPV wg słownika 2008: 77.31.00.00 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: okres w miesiącach: 22.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

  • Informacja na temat wadium: 1. Wadium należy wnieść przed terminem składania ofert. 2. Za dzień wniesienia wadium w pieniądzu uważa się datę wpływu środków finansowych (wadium) na rachunek zamawiającego, a nie datę obciążenia rachunku wykonawcy (wpłaty). 3. Wadium w wysokości 5.000 zł (słownie: pięć tysięcy złotych) (zgodnie z art. 45 ust. 6 ustawy) wykonawca może wnieść w: a) pieniądzu b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym c) gwarancjach bankowych d) gwarancjach ubezpieczeniowych e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.) 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Łowiczu Nr 81 1500 1689 1216 8005 0182 0000 Kredyt Bank Oddział w Skierniewicach. Uwaga: Niedopuszczalne jest wpłacenie wadium w kasie Urzędu Miejskiego w Łowiczu...

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zgodnie z art. 22 ust. 1 Ustawy, wykonawca powinien: 1.posiadać uprawnienia do występowania w obrocie prawnym w zakresie zamówienia; 2.posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponować potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; 3.znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; 4. nie podlegać wykluczeniu z postępowania o udzieleniu zamówienia z powodów wymienionych w art. 24 Ustawy. Ponadto warunkiem udziału w postępowaniu jest: 5. złożenie zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia w wymaganym terminie jednej pisemnej kompletnej oferty w języku polskim; 6. wniesienie wadium w formie zgodnej z niniejszą specyfikacją; 7. uzyskanie do dnia upływu terminu składania ofert lub posiadanie prawomocnego zezwolenia Burmistrza Miasta Łowicza na prowadzenie działalności w zakresie odbioru odpadów komunalnych z terenów powierzonych umową, wydane w trybie ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2005 r. Nr 236, poz. 2008, ze zm.), wraz z zaświadczeniem od zarządcy składowiska odpadów komunalnych na gotowość odbioru tych odpadów na składowisko odpadów na okres objęty zamówieniem. Uwaga: Wykonawcą może być osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej oraz podmioty te występujące wspólnie, o ile spełniają warunki określone w ustawie oraz niniejszej SIWZ. Wykonawcy występujący wspólnie (spółki cywilne, konsorcja) ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz oświadczeń. 1. oświadczenie o posiadaniu uprawnień do występowania w obrocie prawnym w zakresie zamówienia; 2. oświadczenie o posiadaniu niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowaniu potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, 3. oświadczenie, że wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; 4. oświadczenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia z powodów wymienionych w art. 24 ust. 1 i 2 Ustawy; 5. oświadczenie o częściach zamówienia, których wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy/om (z podaniem firmy) lub że całość zamówienia Wykonawca będzie wykonywał we własnym zakresie; 6. oświadczenie, że wykonawca zapoznał się i przyjmuje bez zastrzeżeń do realizacji warunki specyfikacji i akceptuje wzór umowy stanowiący załącznik do SIWZ oraz zobowiązuje się do zawarcia umowy na wymienionych w niej warunkach; 7. oświadczenie o zobowiązaniu się do wpłacenia /wniesienia/ zabezpieczenia należytego wykonania zamówienia o równowartości 2 % ceny ofertowej brutto, w przypadku wybrania oferty przez Zamawiającego, oraz wstępne określenie formy, w jakiej to zabezpieczenie zostanie wniesione (podać formę); 8. oświadczenie - informacja na temat przeciętnej liczby zatrudnionych pracowników oraz liczebności personelu kierowniczego, w okresie ostatnich trzech lat, a w przypadku, gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie; 9. oświadczenie - wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia urządzeń i narzędzi jakimi dysponuje Wykonawca; 10. oświadczenie - wykaz osób, które będą wykonywać zamówienie wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności ; 11. oświadczenie - wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością (każda z osobna lub łącznie) usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie; Uwaga: W przypadku spółki cywilnej lub konsorcjum wymaga się dostarczenia oświadczeń wymienionych w pkt 1 i 4 złożonych przez każdego wspólnika lub konsorcjanta z osobna. Wykaz dokumentów. 1. aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 2. w przypadku spółki cywilnej lub konsorcjum należy złożyć dodatkowo: a) wykaz wspólników lub konsorcjantów ubiegających się o udzielenie zamówienia; b) pełnomocnictwo udzielone jednemu ze wspólników lub konsorcjantów lub innej osobie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Uwaga. Przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego, wspólnicy spółki cywilnej lub konsorcjanci okażą Zamawiającemu umowę spółki cywilnej lub konsorcjum regulującą ich współpracę. 3. aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 4. prawomocne zezwolenie Burmistrza Miasta Łowicza na prowadzenie działalności w zakresie odbioru odpadów komunalnych z terenów powierzonych umową wydane w trybie ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2005 r. Nr 236 poz. 2008 ze zm.) wraz z zaświadczeniem od zarządcy składowiska odpadów komunalnych na gotowość odbioru tych odpadów na składowisko odpadów na okres objęty zamówieniem; 5. polisa lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej (ubezpieczenie deliktowe i kontraktowe) - obejmujący także przedmiot zamówienia w wysokości nie mniejszej niż 50.000 PLN. (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych); 6. jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt pkt 1 i 3 składa dokumenty lub oświadczenia szczegółowo określone w § 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich zamawiający może żądać od wykonawcy, oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. z 2006 r. Nr 87, poz.605). Uwagi: 1. Kopie dokumentów winny być potwierdzone co do zgodności z oryginałem przez wykonawcę - zgodnie z formą reprezentacji określoną w rejestrze przedsiębiorców, kodeksie cywilnym lub w ewidencji działalności gospodarczej i opatrzone datą potwierdzenia. 2. Złożenie przez Wykonawcę fałszywych lub stwierdzających nieprawdę dokumentów jest karalne. Zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 2 Ustawy, wykonawca, który złożył nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik postępowania zostaje wykluczony z postępowania. Gdy fakt podania nieprawdziwych informacji wyjdzie na jaw po zawarciu umowy - umowa taka jest nieważna z mocy prawa. 3. W przypadku spółki cywilnej lub konsorcjum wymaga się dostarczenia dokumentów wymienionych w pkt 1, 3, i 6 złożonych przez każdego wspólnika lub konsorcjanta z osobna.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http:/www.bip.um.lowicz.pl/

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Łowiczu, Stary Rynek 1, 99-400 Łowicz, Wydział Spraw Komunalnych i Reagowania Kryzysowego, bud. C, pok. 45.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.02.2008 godzina 10:00, miejsce: Sekretariat Urządu Miejskiego w Łowiczu, Stary Rynek 1, 99-400 Łowicz, bud. A , pok. 7.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.