eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Lublin › BZP/PN/43/2016 Remonty wybranych pomieszczeń Politechniki Lubelskiej.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-07-05

Lublin: BZP/PN/43/2016 Remonty wybranych pomieszczeń Politechniki Lubelskiej.
Numer ogłoszenia: 118483 - 2016; data zamieszczenia: 05.07.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Politechnika Lubelska , ul. Nadbystrzycka 38D, 20-618 Lublin, woj. lubelskie, tel. 081 5384633, faks 081 5384372.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pollub.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: BZP/PN/43/2016 Remonty wybranych pomieszczeń Politechniki Lubelskiej..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Temat: Remonty wybranych pomieszczeń Politechniki Lubelskiej - Część A Wspólny Słownik Zamówień: 45000000-7 - Roboty budowlane Opis: - A1 Wykonanie remontu wybranych pomieszczeń w budynku Wydziału Mechanicznego WM - klatki schodowe + wiatrołap WM - 125, 134, 134a WM - 714, 601, 617 Wydział Mechaniczny Politechniki Lubelskiej ul. Nadbystrzycka; Lublin. - A2 Wykonanie remontu wybranych pomieszczeń w budynku Wydziału Budownictwa i Architektury WBiA Klatka schodowa Wydz. Budown. i Architekt. PL. ul. Nadbystrzycka; Lublin - A3 Wykonanie remontu wybranych pomieszczeń w budynku Wydziału Inżynierii Środowiska WIŚ - 0118, 101, 214, 421 Wydział Inżynierii Środowiska Politechniki. Lubelskiej ul. Nadbystrzycka; Lublin Zamawiający nie dopuszcza składania ofert równoważnych Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. Temat: Remonty wybranych pomieszczeń Politechniki Lubelskiej - Część B Wspólny Słownik Zamówień: 45000000-7 - Roboty budowlane Opis: - B4 Wykonanie remontu wybranych pomieszczeń w budynku CoeAsppect Coe Asppect - pom. nr 2, ciągi komunikacyjne i toalety na parterze i 1 piętrze, klatka schodowa, CoeAsppect Politechniki. Lubelskiej ul. Nadbystrzycka; Lublin - B5 Wykonanie remontu wybranych pomieszczeń w budynku Wydziału Zarządzania WZ - 241, 26 Wydział Zarządzania Politechniki. Lubelskiej ul. Nadbystrzycka; Lublin - B6 Wykonanie remontu wybranych pomieszczeń w budynku Wydziału Elektrotechniki i Informatyki WEiI - korytarz parter, 402, 401, 301, 201, 319, 415 Wydział Elektrotechniki i Informatyki Politechniki. Lubelskiej ul. Nadbystrzycka; Lublin Zamawiający nie dopuszcza składania ofert równoważnych Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych..

II.1.5)

V przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • 4.1. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających w wysokości do 50% wartości robót podstawowych i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju robót

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wiedza i doświadczenie O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania wiedzy i doświadczenia. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia. Na potwierdzenie tego warunku Wykonawca winien dołączyć do oferty Wykaz wykonanych robót budowlanych (załącznik do SIWZ). Wykaz robót budowanych Wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone Na potwierdzenie tego warunku Wykonawca winien dołączyć do oferty Wykaz wykonanych robót remontowo-budowlanych (załącznik do SIWZ). DLA CZĘŚCI A I B WYMAGANE JEST WYKAZANIE, CO NAJMNIEJ 2 ROBÓT REMONTOWO - BUDOWLANYCH W OKRESIE OSTATNICH PIĘCIU LAT PRZED UPŁYWEM TERMINU SKŁADANIA OFERT, A JEŻELI OKRES PROWADZENIA DZIAŁALNOŚCI JEST KRÓTSZY - W TYM OKRESIE, ODPOWIADAJĄCYCH SWYM RODZAJEM I WARTOŚCIĄ ROBOTOM STANOWIĄCYM PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA, O WARTOŚCI ŁĄCZNEJ NIE MNIEJSZEJ NIŻ 50 TYS. ZŁ NETTO WRAZ Z PODANIEM ICH RODZAJU I WARTOŚCI, DATY I MIEJSCA WYKONANIA ORAZ Z ZAŁĄCZENIEM DOWODÓW DOTYCZĄCYCH NAJWAŻNIEJSZYCH ROBÓT, OKREŚLAJĄCYCH, CZY ROBOTY TE ZOSTAŁY WYKONANE W SPOSÓB NALEŻYTY ORAZ WSKAZUJĄCYCH, CZY ZOSTAŁY WYKONANE ZGODNIE Z ZASADAMI SZTUKI BUDOWLANEJ I PRAWIDŁOWO UKOŃCZONE Wzór dokumentu stanowi załącznik do SIWZ

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Osoby zdolne do wykonania zamówienia O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia. Na potwierdzenie spełniania tego warunku wykonawca wykaże, że dysponuje osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, w szczególności do kierowania robotami budowlanymi, elektrycznymi i sanitarnymi oraz, że przynależą do właściwych Izb inżynierów budownictwa Oświadczenie, że osoby posiadają wymagane uprawnienia Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień Na potwierdzenie spełniania tego warunku wykonawca wykaże, że dysponuje osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, w szczególności do kierowania robotami budowlanymi oraz, że przynależą do właściwych izb inżynierów budownictwa Wymagane jest złożenie oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia budowlane do kierowania robotami: o specjalności instalacyjnej w zakresie sanitarnym, co najmniej 1 osoba, 1 osoba posiadająca uprawnienia do kierowania robotami w specjalności elektrycznej , oraz posiadająca uprawnienia SEP, 1 osoba posiadająca uprawnienia do kierowania robotami w specjalności budowlanej. Wzór dokumentu stanowi załącznik do siwz

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1.Wykaz części zamówienia, której wykonanie wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom Wzór dokumentu stanowi załącznik do SIWZ 2.Kosztorys ofertowy (oryginał oraz kopia w wersji elektronicznej), sporządzony na podstawie przedmiaru robót z podaniem cen jednostkowych netto robót budowlanych. Kosztorys ten ma charakter jedynie pomocniczy i informacyjny i nie będzie brany pod uwagę przy ocenie ofert. Będzie on mieć jedynie zastosowanie do określenia wartości robót zamiennych oraz robót, z których wykonania Zamawiający zrezygnował a także do rozliczenia wykonanych robót budowlanych w przypadku odstąpienia od umowy bądź rozwiązania umowy. Kosztorys ofertowy stanowić będzie załącznik do oferty, będący jej integralną częścią. Kopia elektroniczna w/w kosztorysu nie jest częścią oferty, jej brak nie wywołuje skutków prawnych, służyć on będzie Zamawiającemu jedynie w celu przyspieszenia postępowania. 3.Pisemne zobowiązanie Podmiotów do oddania do dyspozycji wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia w przypadku gdy Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu , potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów. Wzór dokumentu stanowi załącznik do SIWZ

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 85
  • 2 - Termin realizacji: po 1 pkt za każdy dzień skrócenia Tr (0d 0 do 15 punktów) - 15

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Wzór umowy stanowi załącznik do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian w Umowie na poniższych warunkach: a) w przypadku zmiany stawki podatku VAT w trakcie trwania Umowy, wynikającej ze zmiany stawki określonej w § 8 ust. 1 , b) w przypadku działania siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie Przedmiotu Umowy w terminie umownym lub powodującej zmianę zakresu Przedmiotu Umowy, c) w przypadku wystąpienia okoliczności powodujących, że Przedmiot Umowy nie może zostać zrealizowany zgodnie z zasadami sztuki budowlanej; d) w przypadku wystąpienia robót dodatkowych i uzupełniających i innych niewymienionych robót, jeśli będzie potrzebny dodatkowy czas na ich wykonanie i spowoduje to konieczność zmiany terminu o którym mowa w § 7 pkt 2. e) w przypadku wykonywania innych wcześniej nieprzewidzianych robót w zakresie przekazywanego wykonawcy placu budowy. W takim wypadku wykonawca jest upoważniony do wystąpienia o wydłużenie okresu na realizację zamówienia o okres wprowadzonych zakłóceń wraz ze skutkami z tego wynikłymi. f) w przypadku złożenia przez wykonawcę propozycji, które przyśpieszą ukończenie robót, zmniejszając koszty, poprawią sprawność lub jakość robót lub w inny sposób dostarczą zamawiającemu pożytku. 2. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy wymagają pod rygorem nieważności formy pisemnej w postaci aneksu.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pollub.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Biuro Zamówień Publicznych Politechniki Lubelskiej ul. Nadbystrzycka 40A/5 20-618 Lublin.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.07.2016 godzina 12:00, miejsce: Biuro Zamówień Publicznych Politechniki Lubelskiej ul. Nadbystrzycka 40A/5 20-618 Lublin.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Remonty wybranych pomieszczeń Politechniki Lubelskiej - Część A.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Temat: Remonty wybranych pomieszczeń Politechniki Lubelskiej - Część A Wspólny Słownik Zamówień: 45000000-7 - Roboty budowlane Opis: - A1 Wykonanie remontu wybranych pomieszczeń w budynku Wydziału Mechanicznego WM - klatki schodowe + wiatrołap WM - 125, 134, 134a WM - 714, 601, 617 Wydział Mechaniczny Politechniki Lubelskiej ul. Nadbystrzycka; Lublin. - A2 Wykonanie remontu wybranych pomieszczeń w budynku Wydziału Budownictwa i Architektury WBiA Klatka schodowa Wydz. Budown. i Architekt. PL. ul. Nadbystrzycka; Lublin - A3 Wykonanie remontu wybranych pomieszczeń w budynku Wydziału Inżynierii Środowiska WIŚ - 0118, 101, 214, 421 Wydział Inżynierii Środowiska Politechniki. Lubelskiej ul. Nadbystrzycka; Lublin Zamawiający nie dopuszcza składania ofert równoważnych Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 85
    • 2. Termin realizacji: po 1 pkt za każdy dzień skrócenia Tr (0d 0 do 15 punktów) - 15

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Remonty wybranych pomieszczeń Politechniki Lubelskiej - Część B.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Temat: Remonty wybranych pomieszczeń Politechniki Lubelskiej - Część B Wspólny Słownik Zamówień: 45000000-7 - Roboty budowlane Opis: - B4 Wykonanie remontu wybranych pomieszczeń w budynku CoeAsppect Coe Asppect - pom. nr 2, ciągi komunikacyjne i toalety na parterze i 1 piętrze, klatka schodowa, CoeAsppect Politechniki. Lubelskiej ul. Nadbystrzycka; Lublin - B5 Wykonanie remontu wybranych pomieszczeń w budynku Wydziału Zarządzania WZ - 241, 26 Wydział Zarządzania Politechniki. Lubelskiej ul. Nadbystrzycka; Lublin - B6 Wykonanie remontu wybranych pomieszczeń w budynku Wydziału Elektrotechniki i Informatyki WEiI - korytarz parter, 402, 401, 301, 201, 319, 415 Wydział Elektrotechniki i Informatyki Politechniki. Lubelskiej ul. Nadbystrzycka; Lublin Zamawiający nie dopuszcza składania ofert równoważnych Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 85
    • 2. Termin realizacji: po 1 pkt za każdy dzień skrócenia Tr (0d 0 do 15 punktów) - 15

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.