Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-06-27
Łańcut: Budowa Muzeum Polaków ratujących Żydów na Podkarpaciu im. Rodziny Ulmów
w Markowej
Numer ogłoszenia: 126355 - 2013; data zamieszczenia: 27.06.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Muzeum - Zamek w Łańcucie , ul. Zamkowa 1, 37-100 Łańcut, woj. podkarpackie, tel. 017 2252008 do 10, faks 017 2252012.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.zamek-lancut.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: instytucja kultury.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa Muzeum Polaków ratujących Żydów na Podkarpaciu im. Rodziny Ulmów w Markowej.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane obejmujące: - budowę budynku Muzeum Polaków ratujących Żydów na Podkarpaciu im. Rodziny Ulmów w Markowej wraz z zagospodarowaniem terenu Muzeum oraz budową wodociągu, kanalizacji sanitarnej, deszczowej ze zbiornikami retencyjnymi, instalacją oświetlenia zewnętrznego, przyłączem telefonicznym oraz przebudowę odcinka sieci energetycznej NN (skablowanie), - ukształtowanie terenu (makroniwelacja) terenu objętego pozwoleniem na budowę Muzeum, terenu objętego zamiennym projektem zagospodarowania terenu objętego pozwoleniem na budowę hali sportowej w Markowej oraz terenu budowy pomnika z zielenią towarzyszącą i infrastrukturą - budowę jednego kolektora kanalizacji deszczowej na terenie budowy pomnika z zielenią towarzyszącą i infrastrukturą (w obrębie działek 1681 i 1687/1) wzdłuż granicy z posesją Muzeum wg projektu budowy pomnika z zielenią towarzyszącą i infrastrukturą. W szczególności: a) Roboty budowlane stanu surowego budynku Muzeum, w tym: -Przygotowanie terenu pod budowę -Wzmocnienie i odwodnienie gruntu -Roboty ziemne i fundamentowe budynku Muzeum -Konstrukcje żelbetowe -Konstrukcje murowe -Dachy zielone -Pokrycie dachu -Obróbki blacharskie -Okładziny ścian -Rusztowania b) Roboty wykończeniowe budynku Muzeum, w tym: -Podłoża, podkłady, posadzki cementowe -Stolarka, ślusarka -Elewacja- okładziny zewnętrzne -Sufity podwieszane -Ściany i okładziny G-K -Tynki wewnętrzne -Okładziny ścian wewnętrznych -Posadzki przemysłowe -Wykładziny podłogowe -Podłogi drewniane -Powłoki malarskie -Elementy kowalsko-ślusarskie -Wyposażenie -Posadzki żywiczne c) Roboty instalacji elektrycznych, w tym: -Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych d) Roboty instalacji słaboprądowych, w tym: -Instalowanie systemów alarmowych i anten -Instalowanie urządzeń telekomunikacyjnych -Telewizji przemysłowej e) Roboty instalacji sanitarnych, w tym: -Roboty instalacyjne kanalizacyjne -Roboty instalacyjne hydrauliczne -Roboty instalacji gazowej -Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych -Instalowanie centralnego ogrzewania -Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych -Instalowanie wentylacji f) Roboty izolacyjne, w tym: -Hydroizolacje -Izolacje termiczne i akustyczne Izolacja cieplna g) Roboty zewnętrzne, w tym: -Roboty w zakresie ukształtowanie terenu budowy oraz terenów sąsiednich ( makroniwelacja) -Roboty w zakresie usuwania gleby (zabezpieczenie warstwy humusu), -Zagospodarowania terenu -Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych -Roboty budowlane w zakresie parkingów -Nawierzchnie utwardzone -Oświetlenie terenu -Odprowadzenie wód opadowych ze zbiornikami retencyjnymi -Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków, -Przyłącz telefoniczny -Przebudowa odcinka sieci energetycznej NN h) Urządzenie zieleni Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 7 . Załącznik nr 8 ma charakter wyłącznie informacyjny i zawiera dokumentację dotyczącą inwestycji realizowanych na sąsiednich terenach, które będą wykonywane przez Wykonawcę/-ów wyłonionych w przetargu realizowanym przez Gminę Markowa. 4. W celu przygotowania oferty zalecana jest wizyta na placu budowy: a) doradza się oferentowi odwiedzenie i obejrzenie placu budowy dla robót i jego otoczenia, oraz uzyskanie dla własnych potrzeb i na własną odpowiedzialność wszelkich informacji, jakie mogą być potrzebne do przygotowania oferty i zawarcia kontraktu na wykonanie robót. Koszty odwiedzenia placu budowy oferent będzie ponosił we własnym zakresie..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.11.27.00 - Roboty w zakresie kształtowania terenu 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45.23.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 18.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 140 tys. zł (słownie: sto czterdzieści tysięcy złotych).
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie;
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
w tym zakresie warunkiem udziału w postępowaniu jest: a) Wykonanie w ciągu ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: a) co najmniej dwóch obiektów : - obejmujących budowę obiektu wystawienniczego, muzealnego, administracyjno-biurowego lub innego obiektu użyteczności publicznej, kubaturze powyżej 3200 m2 i wartości nie mniejszej niż 4 500 000 zł (cztery miliony pięćset tysięcy złotych) netto, lub - rozbudowę obiektów wystawienniczych, muzealnych, administracyjno-biurowych lub inne obiektu użyteczności publicznej o kubaturę powyżej 3200 m2 i wartości nie mniejszej niż 4 500 000 zł (cztery miliony pięćset tysięcy złotych) netto, oraz b) wykonanie ukształtowania terenu (makroniwelacji) polegającej na przemieszczeniu ziemi min. 14 tys.m3 oraz c) wykonanie ulic (deptaków) lub placów reprezentacyjnych z płyt prefabrykowanych o powierzchni nie mniejszej niż 1500 m2, oraz d) wykonanie dachu zielonego o powierzchni min. 350 m2
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie;
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
w tym zakresie warunkiem udziału w postępowaniu jest: a) dysponowanie co najmniej jednym Kierownikiem budowy, który posiada wykształcenie wyższe, uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania, których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w tej specjalności oraz, który posiada minimum 7-letni staż pracy na stanowisku kierownika robót o specjalności konstrukcyjno-budowlanej. b) dysponowanie co najmniej jednym Kierownikiem robót sanitarnych, który posiada uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w tej specjalności, który posiada co najmniej 5-letni staż pracy na stanowisku kierownika robót sanitarnych o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, c) dysponowanie co najmniej jednym Kierownikiem robót elektrycznych, który posiada uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w tej specjalności, który posiada co najmniej 3-letni staż pracy na stanowisku kierownika robót elektrycznych o specjalności w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych d) dysponowanie co najmniej jednym Kierownikiem robót telekomunikacyjnych, który posiada uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci telekomunikacyjnych bez ograniczeń lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w tej specjalności, który posiada co najmniej 3-letni staż pracy na stanowisku kierownika robót telekomunikacyjnych o specjalności w zakresie sieci telekomunikacyjnych e) dysponowanie co najmniej jednym Kierownikiem robót logistycznych w zakresie instalacji logicznych (instalacje słaboprądowe, systemy SAP i SWWiN), który posiada co najmniej 5-letni staż pracy na stanowisku kierownika robót logicznych w zakresie instalacji słaboprądowych. Zamawiający określając wymogi dla osób w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza, odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1623 z późn. zm. ) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U z 2008 r., Nr 63, poz. 394). f) średnie roczne zatrudnienie, w okresie 3 lat przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, nie mniejsze niż 70 pracowników.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
w tym zakresie warunkiem udziału w postępowaniu jest: a) posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej w przedmiotem zamówienia na kwotę nie niższą niż 2 000 000,00 zł (dwa miliony złotych) b) posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości nie mniejszej niż 1 500 000,00 zł (milion pięćset tysięcy złotych)
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
Wykonawca ma obowiązek wskazania w wykazie co najmniej a) dwóch obiektów : - obejmujących budowę obiektu wystawienniczego, muzealnego, administracyjno-biurowego lub innego obiektu użyteczności publicznej, kubaturze powyżej 3200 m2 i wartości nie mniejszej niż 4 500 000 zł (cztery miliony pięćset tysięcy złotych) netto, lub - rozbudowę obiektów wystawienniczych, muzealnych, administracyjno-biurowych lub inne obiektu użyteczności publicznej o kubaturę powyżej 3200 m2 i wartości nie mniejszej niż 4 500 000 zł (cztery miliony pięćset tysięcy złotych) netto, oraz b) wykonanie ukształtowania terenu (makroniwelacji) polegającej na przemieszczeniu ziemi min. 14 tys.m3 oraz c) wykonanie ulic (deptaków) lub placów reprezentacyjnych z płyt prefabrykowanych o powierzchni nie mniejszej niż 1500 m2, oraz d) wykonanie dachu zielonego o powierzchni min. 350 m2; - oświadczenie na temat wielkości średniego rocznego zatrudnienia u wykonawcy usług lub robót budowlanych oraz liczebności personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 90
- 2 - okres gwarancji robót budowlanych - 10
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Wszelkie zmiany umowy odbywać się będą w formie pisemnej pod rygorem nieważności. 2.Zamawiający dopuszcza zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty dotyczących terminu realizacji zamówienia, wynagrodzenia oraz zakresu przedmiotu zamówienia na niżej określonych zasadach: 1)Termin realizacji zamówienia może być zmieniony w przypadku, gdy opóźnienie w wykonaniu przedmiotu umowy spowodowane będzie okolicznością, która wystąpiła z przyczyn niezależnych od Wykonawcy po zawarciu umowy: a)Gdy zajdzie konieczność wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, które będą niezbędne do prawidłowego wykonania i zakończenia robót objętych umową podstawową, a ich wykonanie wraz z opracowaniem dokumentacji (jeżeli zajdzie taka konieczność) wymagać będzie więcej niż 3 tygodnie, b)Wystąpienie warunków pogodowych mających wpływ na niemożność prowadzenia prac budowlanych jak: długotrwałe intensywne opady trwające powyżej 14 dni, powódź (czas niezbędny na ustąpienie wody z zalanego terenu i możliwość kontynuacji lub rozpoczęcia robót), wczesny okres zimowy, opady śniegu (poza miesiącami zimowymi), które zgodnie ze Szczegółową Specyfikacją Techniczną (SST) uniemożliwiają prowadzenie robót, c)Wystąpienie okoliczności powodujących konieczność opracowania oraz uzyskania dodatkowych materiałów niezbędnych do prawidłowego zakończenia zadania (np. decyzja pozwolenia na budowę/zgłoszenia w zakresie koniecznych zmian), d)Wstrzymania robót na okres dłuższy niż 3 tygodnie spowodowany odkryciem np. przedmiotów mających charakter zabytkowy e)Wstrzymania robót budowlanych przez organy administracji publicznej, f)Zmiany zakresu rzeczowego zamówienia, gdy ze względów społecznych, gospodarczych w trakcie trwania realizacji inwestycji wystąpią okoliczności powodujące, że niecelowym jest wykonanie pełnego zakresu robót zgodnie z dokumentacją projektową. g)Zamawiający dopuszcza zmniejszenie wartości i zakresu robót w poszczególnych latach realizacji umowy w przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w ust. 2 pkt. 1 h)Konieczności zmiany harmonogramu robót. 2)Zamawiający dopuszcza za zgodą Wykonawcy robót zmianę wartości i zakresu wykonanych robót w poszczególnych latach realizacji umowy w przypadku zwiększenia lub zmniejszenia środków finansowych w danym roku realizacji umowy. 3)Zamawiający dopuszcza możliwość skrócenia terminów płatności faktur końcowych w przypadku zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy lub wystąpienia robót dodatkowych lub uzupełniających warunkujących wykonanie umowy na zamówienie podstawowe i w celu zapłacenia faktury w roku budżetowym, w którym umowa jest realizowana. 4)Dopuszcza się za zgodą Projektanta zmianę sposobu wykonania poszczególnych robót przy zachowaniu parametrów oraz możliwość zmiany kwoty wynagrodzenia w przypadku zastosowania materiałów zamiennych, innych technologii lub rozwiązań, gdy zmiana taka jest korzystna dla Zamawiającego, nie spowoduje wzrostu kosztów inwestycji lub wpłynie na przyspieszenie terminu zakończenia robót budowlanych. 5)Jeżeli zaistnieje możliwość wykonania robót objętych niniejszą umową w terminach krótszych niż wynikające z umowy oraz z harmonogramu prac, Zamawiający dopuszcza zmianę harmonogramu prac w sposób przewidujący skrócenie całości robót lub poszczególnych etapów robót, ale tylko po uprzedniej zgodzie na zabezpieczenie środków finansowych w ramach roku budżetowego. 6)Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany osób Kierownika budowy i Kierowników robót na wniosek Wykonawcy i tylko w sytuacji nieprzewidzianej (np. rozwiązanie stosunku pracy) oraz zdarzenia losowego np. choroby, śmierci itp. Jeżeli zajdzie konieczność wprowadzenia takiej zmiany Zamawiający żąda dokumentów kandydata na stanowisko Kierownika budowy lub Kierownika robót, z których jednoznacznie musi wynikać, że osoba ta spełnia warunki udziału jakie były określone dla tego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. 7)Poza przypadkami określonymi powyżej, istotne zmiany postanowień zawartej umowy będą mogły nastąpić w razie zaistnienia, po zawarciu umowy: a)przypadku siły wyższej, b)zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, w tym również zmiany stawki podatku VAT. 3.Zamawiający dopuszcza zmianę sposobu realizacji przedmiotu umowy. 1)Zamawiający dopuszcza zastosowanie innych rozwiązań technicznych, technologicznych, innych materiałów i urządzeń niż przewidziane w dokumentacji pod warunkiem, że: a)Zamienne materiały i urządzenia będą miały lepsze parametry techniczne, bez pogorszenia warunków eksploatacyjnych, b)Zmiany te spowodują obniżenie kosztów na eksploatację i konserwację wykonanego przedmiotu umowy bez pogorszenia parametrów technicznych materiałów i urządzeń, c)Wynikać będą z konieczności usunięcia błędów w dokumentacji lub realizacji przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych, technologicznych lub materiałowych niż przewidziane w dokumentacji. Przyjęte w dokumentacji materiały lub urządzenia są niedostępne na rynku, zostały wycofane z produkcji. 4.Pozostałe zmiany. 1)Zmiana sposobu rozliczenia wynagrodzenia Wykonawcy lub dokonywanie płatności na rzecz Wykonawcy na skutek zmian w zawartej przez Zamawiającego umowie o dofinansowanie projektu lub zmian wytycznych dotyczących realizacji projektu. 2)Rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niezrealizowania pełnego zakresu robót, w sytuacji której nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a nie powstałej z winy Zamawiającego ani Wykonawcy, maksymalnie do wysokości 20% wartości umowy bez żadnych negatywnych skutków prawnych i finansowych. W takim przypadku wynagrodzenie Wykonawcy zostanie pomniejszone i termin realizacji skrócony, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które Wykonawca poniósł w związku wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami. 5.Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią one jednak zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. 6.Zmiany w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo Zamówień Publicznych nie stanowią: 1)Zmiany danych związanych z obsługą organizacyjno-administracyjną np. zmiana kont bankowych, procedur związanych z uregulowaniem płatności wobec Podwykonawców, 2)Zmiany osób wskazanych w umowie do kontaktów między Stronami, 3)Udzielenie zamówień dodatkowych określonych w przepisach PZP.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.zamek-lancut.pl/pl/Aktualnosci/Przetargi
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Muzeum-Zamek w Łańcucie, ul. Zamkowa 1, 37-100 Łańcut,pokój zamówień publicznych.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 12.07.2013 godzina 12:30, miejsce: Muzeum-Zamek w Łańcucie, ul. Zamkowa 1, 37-100 Łańcut, (w sekretariacie)..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z ŁAŃCUTA
- Dostawa i wdrożenie licencji oprogramowania
- Sukcesywna dostawa oleju napędowego do zbiornika mieszczącego się na terenie Łańcuckiego Zakładu Komunalnego Sp. zo.o.
- DOSTAWA I MONTAŻ WYPOSAŻENIA DLA HALI SPORTOWEJ
- DOSTAWA GAZÓW MEDYCZNYCH WRAZ Z DZIERŻAWĄ BUTLI I ZBIORNIKA NA CIEKŁY TLEN MEDYCZNY
więcej: przetargi w Łańcucie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Remont i przystosowanie pomieszczeń na potrzeby realizacji projektu "Bliżej rodziny i dziecka -wsparcie rodzin przeżywających problemy opiekuńczo - wychowawcze oraz wsparcie pieczy zastępczej-etap II"
- Budowa pochylni przeznaczonej dla osób niepełnosprawnych oraz klatki schodowej o konstrukcji stalowej wraz ze zjeżdżalnią rurową
- Opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych i instalacyjnych w zakresie modernizacji rozdzielni nn oraz stacji transformatorowej w budynkach - o ruchu ciągłym
- Modernizacja i przebudowa budynku obsługi MPK w Siedlcach w formule "zaprojektuj i wybuduj" w ramach zadania: Zrównoważona mobilność miejska na terenie Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Miasta Siedlce
- Dostosowanie budynku użytkowego przy ul. Mazowieckiej 12 (oficyna) w Warszawie do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych
- Budowa składnicy drewna nr 1 w leśnictwie Gaj
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.