Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-06-13
Poniszowice: Przebudowa wraz ze zmianą sposobu użytkowania części pomieszczeń parteru w budynku szkoły podstawowej na punkt przedszkolny w Poniszowicach przy ulicy Gliwickiej 32
Numer ogłoszenia: 127759 - 2014; data zamieszczenia: 13.06.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Szkoła Podstawowa , ul. Gliwicka 32, 44-172 Poniszowice, woj. śląskie, tel. 032 2303172, faks 032 2303172.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.poniszowice.com
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa wraz ze zmianą sposobu użytkowania części pomieszczeń parteru w budynku szkoły podstawowej na punkt przedszkolny w Poniszowicach przy ulicy Gliwickiej 32.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie - zgodnie z dokumentacją projektową, przedmiarem robót oraz ze specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych - przebudowy wraz ze zmianą sposobu użytkowania części pomieszczeń parteru w budynku szkoły podstawowej na punkt przedszkolny w Poniszowicach przy ulicy Gliwickiej 32. Pod projektowany punkt przedszkolny pozyskano powierzchnię sali gimnastycznej wraz z magazynem, przebieralnią oraz część ciągu komunikacyjnego. Zamawiający dysponuje dokumentacją projektową obejmującą niniejsze zamówienie. Powierzchnia całkowita punktu wynosi: 352,90 m2. Zamawiający jest w trakcie załatwiania pozwolenia na budowę. 2. Zakres robót: a) całkowita wymiana podłogi na gruncie w pomieszczeniach nr 05 (sala zajęć) i 07 (sanitariaty) b) demontaż fragmentaryczny posadzki w pomieszczeniu nr 04, i ponowne uzupełnienie posadzki po przebudowie fragmentu instalacji c. o. c) wyburzenia fragmentów ścian działowych; d) wymianę części stolarki okiennej na okna o odporności EI30 e) wydzielenie części korytarza ścianą w klasie REI60 z drzwiami o odporności ogniowej EI30 f) wykonanie otworów drzwiowych wraz z założeniem nadproży w ścianie g) demontaż istniejących drzwi, h) zamurowanie otworu drzwiowego w klasie REI60 i) montaż nowych drzwi wewnętrznych; j) doprowadzenie instalacji wody do projektowanej łazienki k) tynkowanie i malowanie pomieszczeń; l) położenie nowych posadzek; m) przebudowa instalacji wewnętrznych: centralnego ogrzewania, wodno-kanalizacyjnej, elektrycznej i wentylacyjnej 3. Zaprojektowany punkt przedszkolny jest jednostką jednooddziałową z zapewnioną obsługą żywnościową wewnętrzną (stołówka obsługiwana przez kuchnię szkolną). Punkt przedszkolny został zaprojektowany dla maksymalnej liczby 25 dzieci. 4. Szatnia - w przestrzeni pomieszczenia nr 03 zaprojektowano mebel szatniowy otwarty posiadający ławę siedziskową, wieszaki na ubrania i wydzielone przegródki na buty oraz przechowywanie drobnej garderoby (np. czapek). 5. Sala zajęć - W pomieszczeniu nr 05 zaprojektowano salę zajęć dla dzieci przedszkolnych. Powierzchnia sali pozwala na utworzenie grupy max 25 dzieci. W sali można wyodrębnić dwie strefy. Strefa pierwsza to miejsce zajęć dydaktycznych, wyposażona będzie w stoliki i krzesła dla dzieci oraz meble do przechowywania pomocy naukowych. Druga strefa przeznaczona jest do zabaw. Miejsce to powinno być przestronne (bez mebli na środku) i wyposażone w meble do przechowywania zabawek oraz dywan. W przedszkolu będą przebywały dzieci pięcioletnie, dlatego nie ma konieczności wyposażania sali w leżanki. 6. Sanitariaty - Pomieszczenie sanitarne (nr 07) wyposażone będzie w posadzki i ściany łatwozmywalne. Ściany, o pełnej wysokości, wykończone będą do wysokości min. 2 m materiałem łatwo zmywalnym, wodoodpornym. 7. Pokój socjalny - Pomieszczenie nr 011 przeznaczone jest dla personelu przedszkola i szkoły. W pokoju socjalnym znajdują się szafki pracownicze oraz zlew i miska ustępowa. Posiłki będą spożywane przez personel przedszkola na stołówce. Personel przedszkola będzie mógł korzystać także z pokoju nauczycielskiego (pomieszczenie nr 09). 8. Spożywanie posiłków - Dzieci przedszkolne będą korzystały z istniejącej stołówki zlokalizowanej w szkole (pomieszczenie nr 013). Posiłki będą przygotowywane w profesjonalnej kuchni szkolnej. Godziny posiłków zostaną ustalone tak, by przejście dzieci z sali zajęć do stołówki nie odbywało się w czasie przerw międzylekcyjnych. Dla dzieci przedszkolnych należy zapewnić przestrzeń w stołówce wyposażoną w niższe meble, dostosowane do wieku dzieci przedszkolnych. 9. Szafa porządkowa - W pomieszczeniu 011 zlokalizowana jest zamykana szafa porządkowa. Przedmiotowe pomieszczenie jest wyposażone w zlew gospodarczy wraz z baterią posiadającą wylewkę 50 cm ponad posadzką. Szafa służy do przechowywania środków czyszczących oraz sprzętu do utrzymywania czystości na terenie przedszkola i szkoły. Ściany pomieszczenia (do wysokości ponad 2m) oraz podłoga wykończone są płytkami ceramicznymi. 10. Dostępność obiektu dla osób niepełnosprawnych - Przedszkole zostało tak zaprojektowane aby dzieci (także niepełnosprawne) mogły, w miarę samodzielnie i bez barier, z niego korzystać. 11. Wykonawca udzieli 36 miesięcznej gwarancji na wykonane roboty. 12. O ile w dokumentacji występują materiały z nazwą producenta, należy traktować je jako przykładowe ze względu na zasady ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Wykonawcy mogą zaproponować inne niż wyszczególnione w dokumentacji materiały z zachowaniem równorzędnych parametrów technicznych dla osiągnięcia oczekiwanej funkcjonalności całego układu będącego przedmiotem zamówienia z zapewnieniem uzyskania wszelkich ewentualnych wymaganych uzgodnień.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.25.00 - Roboty murarskie i murowe 45.45.30.00 - Roboty remontowe i renowacyjne 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45.43.21.00 - Kładzenie i wykładanie podłóg 45.26.25.20 - Roboty murowe 45.42.11.00 - Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów 39.10.00.00 - Meble 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.31.57.00 - Instalowanie stacji rozdzielczych 45.31.11.00 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego 45.31.12.00 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych 45.33.11.00 - Instalowanie centralnego ogrzewania 45.33.20.00 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45.33.12.00 - Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 25.08.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowych wymagań w odniesieniu do postawionego warunku. Ocena spełnienia wyżej wymienionego warunku dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w załączonym oświadczeniu Wykonawcy (o treści załącznika nr 1 do formularza ofertowego) na zasadzie spełnia/nie spełnia.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca w okresie 5 lat przed dniem upływu terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej jedno zamówienie polegające na budowie, przebudowie lub remoncie budynku użyteczności publicznej o wartości co najmniej co najmniej 170 000,00 zł wraz z załączeniem dowodu określającego czy roboty zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujące czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. W przypadku podmiotów działających wspólnie powyższy warunek mogą spełniać wszystkie podmioty łącznie. Ocena spełnienia wyżej wymienionego warunku dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w załączonych dokumentach na zasadzie spełnia/nie spełnia
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowych wymagań w odniesieniu do postawionego warunku. Ocena spełnienia wyżej wymienionego warunku dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w załączonym oświadczeniu Wykonawcy (o treści załącznika nr 1 do formularza ofertowego) na zasadzie spełnia/nie spełnia.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi mieć do dyspozycji odpowiednio wykwalifikowany personel tj. 1. kierownika budowy posiadającego uprawnienia do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, 2. osobę posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej bez ograniczeń w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, 3. osobę posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej bez ograniczeń w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i energetycznych. Uprawnienia o których mowa powyżej powinny być zgodne z aktualnie obowiązującą ustawą Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. (tj. Dz. U. z 2013 poz. 1409 z późn. zmianami) oraz Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie ( Dz. U. z 2006 r. Nr 83 poz. 578 z późn. zmianami) lub ważne odpowiadające im uprawnienia nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju z którego pochodzi osoba. W przypadku podmiotów działających wspólnie powyższy warunek mogą spełniać wszystkie podmioty łącznie. Ocena spełnienia wyżej wymienionego warunku dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w załączonych dokumentach na zasadzie spełnia/nie spełnia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowych wymagań w odniesieniu do postawionego warunku. Ocena spełnienia wyżej wymienionego warunku dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w załączonym oświadczeniu Wykonawcy (o treści załącznika nr 1 do formularza ofertowego) na zasadzie spełnia/nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
a) wypełniony formularz ofertowy wraz ze wszystkimi załącznikami do formularza ofertowego b) pełnomocnictwo, o ile oferta jest składana przez osobę, która nie jest uprawniona do reprezentowania wykonawcy w oryginale lub w kopii potwierdzonej notarialnie; c) pisemne zobowiązanie podmiotów trzecich do oddania Wykonawcy do jego dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia złożone w oryginale.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Strony przewidują następujące rodzaje i warunki zmiany treści umowy: 1) zmniejszenie zakresu przedmiotu umowy, gdy jego wykonanie w pierwotnym zakresie nie leży w interesie publicznym, 2) zmiana materiałów budowlanych, urządzeń lub technologii wykonania, w przypadku: a) niedostępności na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej, lub wycofania z rynku tych materiałów lub urządzeń, b) pojawienia się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zmniejszenie kosztów wykonania lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, c) pojawienia się nowszej technologii wykonania, pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji lub kosztów wykonania umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, d) konieczności zrealizowania robót przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej, w sytuacji gdyby zastosowanie przewidzianych wcześniej rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy, e) podyktowane to będzie usprawnieniem procesu budowy lub zwiększeniem bezpieczeństwa na budowie lub zmianą przepisów prawa, 3) zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy, w przypadku: a) gdy zachowanie pierwotnie określonego terminu nie leży w interesie publicznym, b) działania siły wyższej, uniemożliwiającego wykonanie robót w określonym pierwotnie terminie, c) przerwy lub przerw w dostawie prądu lub wody lub gazu trwających łącznie ponad 2 dni, d) konieczności zmniejszenia zakresu przedmiotu umowy, gdy jego wykonanie w pierwotnym zakresie nie leży w interesie publicznym, e) konieczności uzyskania decyzji lub uzgodnień, mogących spowodować wstrzymanie robót, f) konieczności wykonania dodatkowych badań i ekspertyz, g) realizacji w drodze odrębnej umowy robót powiązanych z przedmiotem niniejszej umowy, wymuszającej konieczność skoordynowania robót i uwzględnienia wzajemnych powiązań, 4) zmniejszenie wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu umowy w przypadku zmniejszenia jego zakresu, 5) zmiana stawki i kwoty podatku VAT oraz wynagrodzenia brutto, 6) zmiany osobowe w zakresie pełnienia funkcji inspektora nadzoru i kierownika budowy, legitymujących się, co najmniej równoważnymi uprawnieniami opisanymi w warunkach przetargowych lub wynikających z obowiązujących przepisów prawa.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.poniszowice.com
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Szkoła Podstawowa w Poniszowicach, ul. Gliwicka 32, 44-172 Poniszowice - Dorota Styś, tel. 32/ 230 31 32, email: sppon@wp.pl...
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 30.06.2014 godzina 11:00, miejsce: Szkoła Podstawowa w Poniszowicach, ul. Gliwicka 32, 44-172 Poniszowice - Sekretariat..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa i montaż wyposażenia w ramach zadania Budowa Gminnego Klubu Dziecięcego Nasze Gzuby w Szczytnikach Duchownych - część I zabawki i wyposażenie sal
- "Modernizacja KP PSP w Kutnie" - III
- Remont lokalu zlokalizowanego przy ul. Armii Krajowej 29/5 w Goleniowie z przeznaczeniem na mieszkanie treningowe
- "Wykonanie robót ogólnobudowlanych dla budynków będących w zarządzie Nadleśnictwa Skwierzyna"
- Dostawa i montaż mebli zestaw II dla SPZOZ Choszczno
- "Podłączenie wykonanej instalacji fotowoltaicznej do budynku Szkoły Podstawowej w Stróży "budynek stary " ul. Akacjowa 2A, 23-206 Stróża Kolonia, Dz. 175/4 (.....)"
więcej: Meble »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.