eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WarszawaPełnienie nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi w branżachelektrycznej oraz telekomunikacyjnej (teletechnicznej), przy kontynuacji robót budowlano-montażowych na lotnisku Poznań-Krzesiny w ramach zadania NSIP nr 2AF 15105 pod nazwą Budowa lotniskowych składów MPS-1 i MPS-2 wraz z rurociągiem przesyłowym

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-04-05

Warszawa: Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi w branżach: elektrycznej oraz telekomunikacyjnej (teletechnicznej), przy kontynuacji robót budowlano-montażowych na lotnisku Poznań-Krzesiny w ramach zadania NSIP nr 2AF 15105 pod nazwą Budowa lotniskowych składów MPS-1 i MPS-2 wraz z rurociągiem przesyłowym
Numer ogłoszenia: 133790 - 2013; data zamieszczenia: 05.04.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zakład Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego , ul. Nowowiejska 28a, 02-010 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 6874328, faks 22 6874329.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ziotp.wp.mil.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi w branżach: elektrycznej oraz telekomunikacyjnej (teletechnicznej), przy kontynuacji robót budowlano-montażowych na lotnisku Poznań-Krzesiny w ramach zadania NSIP nr 2AF 15105 pod nazwą Budowa lotniskowych składów MPS-1 i MPS-2 wraz z rurociągiem przesyłowym.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi w branżach: 1) Część 1 - elektrycznej, 2) Część 2 - telekomunikacyjnej (teletechnicznej), przy kontynuacji robót budowlano-montażowych na lotnisku Poznań-Krzesiny w ramach zadania NSIP nr 2AF 15105 pod nazwą Budowa lotniskowych składów MPS-1 i MPS-2 wraz z rurociągiem przesyłowym. 2. Kontynuacja budowy lotniskowych składów MPS-1 i MPS-2 wraz z rurociągiem przesyłowym realizowana jest przez wykonawcę robót budowlano- montażowych (dalej: WRB-M) na podstawie umowy, zwanej dalej Umową z WRB-M, zgodnie z zakresem rzeczowym określonym w Harmonogramie Rzeczowo-Finansowym (dalej: HRF) i dokumentacją projektową. HRF i dokumentacja projektowa zostaną udostępnione, w siedzibie Zamawiającego przed terminem składania ofert, Wykonawcy lub osobom przez niego upoważnionym, posiadającym poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli POUFNE i ważne zaświadczenie o odbyciu szkolenia z ochrony informacji niejawnych. Realizacja robót przez WRB-M odbywać się będzie w dwóch etapach obejmujących w szczególności: Etap I: - przygotowanie i przekazanie użytkownikowi do eksploatacji składu MPS-1 z całą infrastrukturą towarzyszącą wraz z rurociągiem przesyłowym na odcinku od tacy szczelnej na składzie MPS-2 do pompowni technologicznej na składzie MPS-1; - przygotowanie i przekazanie użytkownikowi do eksploatacji obiektów na składzie MPS-2, które integralnie są związane z pracą składu MPS-1. Etap II: - przygotowanie i przekazanie użytkownikowi do eksploatacji składu MPS-2. Termin realizacji robót przez WRB-M: od dnia 22.10.2012 r. do dnia 31.12.2014 r., w tym: - Etap I - zakończenie robót budowlano-montażowych i naprawczych w terminie do dnia 30.06.2013 r., rozruch i przekazanie do użytkowania do dnia 30.08.2013 r.; - Etap II - przekazanie do użytkowania do dnia 31.12.2014 r. Teren budowy został przekazany WRB-M w dniu 26.10.2012 r. Obecnie realizowane są przez WRB-M roboty budowlano-montażowe i naprawcze. Wspólna inspekcja formalnego odbioru (ang. Joint Formal Acceptance Inspection), zgodnie z procedurami NATO, odbędzie się po oddaniu zadania do użytkowania, w terminie wyznaczonym przez KI NATO. Przedmiot zamówienia nie obejmuje: - sprawowania nadzoru nad dostawą-wykonaniem podziemnych zbiorników magazynowych o osiach pionowych na składzie MPS-2; - nadzoru inwestorskiego w branżach: sanitarnej (technologicznej), konstrukcyjno-budowlanej, drogowej, ochrony środowiska i kolejowej, który sprawowany jest na podstawie odrębnych umów zawartych przez Zamawiającego. 3. Inne cechy (parametry) przedmiotu zamówienia: Przewidywany zakres prac obejmuje: 1) sprawowanie nadzoru inwestorskiego z uwzględnieniem specyfiki każdej z części zamówienia, o której mowa w pkt. 1 powyżej, (wraz z kontrolą rozliczeń) w zakresie określonym przepisami prawa budowlanego; 2) reprezentowanie Zamawiającego na budowie poprzez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z podstawowymi dokumentami, w tym w szczególności z decyzją o pozwoleniu na budowę wraz z projektem budowlanym, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, zakresem robót, kosztorysem ofertowym oraz zgodnie z aktualnymi przepisami i zasadami wiedzy technicznej; 3) sprawdzanie jakości wykonywanych robót i zgodności dowodów jakości wbudowywanych wyrobów budowlanych, określonych w projekcie budowlanym i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie oraz wyprodukowanych poza krajami członkowskimi NATO; 4) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych zanikających lub ulegających zakryciu przed ich zakryciem, uczestniczenie w próbach, badaniach, sprawdzeniach i odbiorach technicznych oraz sprawdzanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej z potwierdzaniem ww. czynności stosowną adnotacją w dzienniku budowy; 5) sprawdzanie kompletności przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów i zaświadczeń, niezbędnych do przeprowadzenia odbioru robót; 6) opiniowanie zasadności zgłoszonych przez WRB-M rozwiązań zamiennych, robót dodatkowych lub robót zaniechanych, przy współpracy z Zamawiającym oraz opiniowanie wymaganych dokumentów, w szczególności protokołów konieczności, a także przedstawianie propozycji ewentualnych zmian projektowych wraz z uzasadnieniem; 7) wydawanie kierownikowi budowy poleceń, potwierdzonych wpisami do dziennika budowy, z wyznaczonymi terminami ich wykonania, dotyczących w szczególności: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań (w tym wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych) i zawiadamianie o nich na piśmie Zamawiającego, a także przedstawianie opinii dotyczących prowadzonych robót budowlanych oraz zabudowanych wyrobów budowlanych lub urządzeń technicznych, w razie zastrzeżeń co do ich jakości lub braku dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie; 8) żądanie od kierownika budowy dokonania poprawek, bądź ponownego wykonania uprzednio wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie albo spowodować niedopuszczalną niezgodność z dokumentacją projektową, w tym z projektem budowlanym lub decyzją; 9) stwierdzanie aktualnego stanu robót w razie przerwy w robotach oraz w innych wypadkach, gdy zachodzi potrzeba ustalenia ilości, jakości i wartości robót w zakresie niezbędnym do rozliczeń z Zamawiającym; 10) bieżące potwierdzanie zapisów dokonywanych przez kierownika budowy w książce obmiarów; 11) prowadzenie nadzoru nad prawidłowym przebiegiem robót zgodnie z Umową zawartą z WRB-M oraz systematyczne gromadzenie i przygotowywanie we współdziałaniu z pozostałymi uczestnikami procesu inwestycyjnego materiałów analitycznych niezbędnych do rozliczenia wykonanych robót i oceny osiągniętych efektów rzeczowych lub gospodarczych; 12) kontrolowanie rozliczeń budowy, stosownie do zasad określonych w Umowie z WRB-M w zakresie procedur odbiorowych i płatności dla odbiorów częściowych i końcowych, w szczególności sprawdzenie i weryfikacja kosztorysów powykonawczych dla robót naprawczych i niewykonanych przez poprzedniego wykonawcę robót budowlano-montażowych; 13) realizowanie innych obowiązków, wynikających ze sprawowanego nadzoru inwestorskiego, a także kontrolowanie na bieżąco zgodności realizacji robót oraz terminowości ich wykonania, zgodnie z HRF do Umowy z WRB-M; 14) funkcję Koordynatora inspektorów nadzoru sprawuje Inspektor nadzoru w branży sanitarnej (technologicznej); 15) Koordynatorowi inspektorów nadzoru podlegają Inspektorzy nadzoru w branżach: konstrukcyjno-budowlanej, drogowej, elektrycznej, telekomunikacyjnej (teletechnicznej) a także ochrony środowiska oraz kolejowej; 16) sporządzanie przez poszczególnych Inspektorów nadzoru i przedstawianie Koordynatorowi inspektorów nadzoru miesięcznych sprawozdań rzeczowo-finansowych z postępu realizacji robót w stosunku do HRF WRB-M w zakresie nadzorowanej branży (w sposób narastający), w terminie do 7-go dnia miesiąca, następującego po miesiącu, którego sprawozdanie dotyczy, według wzoru Zamawiającego, stanowiącego załącznik nr 3 do Umowy; 17) Koordynator będzie sporządzał i przedstawiał Zamawiającemu zbiorcze miesięczne sprawozdania rzeczowo-finansowe z postępu realizacji robót w stosunku do HRF WRB-M z realizacji całości robót we wszystkich branżach (w sposób narastający), w terminie do 10-go dnia miesiąca, następującego po miesiącu, którego sprawozdanie dotyczy, według wzoru Zamawiającego, stanowiącego załącznik nr 3 do Umowy; 18) udział we wspólnej inspekcji formalnego odbioru JFAI (ang. Joint Formal Acceptance Inspection); 19) nadzór i kontrola nad prawidłowym prowadzeniem dziennika budowy oraz księgi obmiaru robót; 20) informowanie Zamawiającego o wszystkich istotnych sprawach mających wpływ na realizację robót. 4. Zakres obowiązków i uprawnień Wykonawcy określony jest w szczególności w ustawie z dnia 07.07.1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623). 5. Wykonawca nie jest uprawniony do: 1) wprowadzania jakichkolwiek zmian w zakresie obowiązków WRB-M, wynikających z umowy Zamawiającego z WRB-M, w szczególności w przedmiocie robót zamiennych, zaniechanych, dodatkowych i uzupełniających; 2) wprowadzania zmian w zakresie technologii wykonywania robót przez WRB-M, w tym m.in. zmian materiałów bez pisemnej zgody Zamawiającego. 6. Odbiór i przekazanie do użytkowania Etapu I i II należy przeprowadzić według procedur opisanych w Instrukcji zatytułowanej: Wewnętrzne wytyczne Procedur odbiorowych zakończonych Zadań Programu NSIP i przekazania ich organom sprawującym trwały zarząd MON i użytkownikom, stanowiącej załącznik do Decyzji nr 48/2011 Dyrektora Zakładu Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego z dnia 16.03.2011 r. Instrukcja stanowi Załącznik nr 8 do SIWZ.

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający dopuszcza możliwości udzielenia Wykonawcy zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.24.70.00-1, 71.52.00.00-9.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga od Wykonawców wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający wymaga w tym zakresie od Wykonawcy, aby: - Część 1 - branża elektryczna - posiadał odpowiednie uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub dysponował osobą posiadającą odpowiednie uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, tj. uprawnienia budowlane do nadzorowania robót budowlanych w branży elektrycznej oraz był wpisany lub osoba, którą dysponuje była wpisana, na listę członków właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa; - Część 2 - branża telekomunikacyjna (teletechniczna) - posiadał odpowiednie uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub dysponował osobą posiadającą odpowiednie uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, tj. uprawnienia budowlane do nadzorowania robót budowlanych w branży telekomunikacyjnej (teletechnicznej) oraz był wpisany lub osoba, którą dysponuje była wpisana, na listę członków właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający wymaga w tym zakresie od Wykonawcy, aby wykazał, że: - Część 1 - branża elektryczna - inspektor nadzoru posiada co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe - poparte referencjami; - Część 2 - branża telekomunikacyjna (teletechniczna) - inspektor nadzoru posiada co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe przy nadzorowaniu robót w zakresie automatyki i sterowania instalacji przemysłowych lub paliwowych - poparte referencjami

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający wymaga w tym zakresie od Wykonawcy, aby: - Część 1 - branża elektryczna - wskazał osobę, która będzie uczestniczyła w wykonywaniu części zamówienia, wraz z informacjami na temat jej kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nią czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tą osobą; - Część 2 - branża telekomunikacyjna (teletechniczna) - wskazał osobę, która będzie uczestniczyła w wykonywaniu części zamówienia, wraz z informacjami na temat jej kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nią czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tą osobą

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający wymaga w tym zakresie od Wykonawcy, aby: - Część 1 - branża elektryczna - wskazał osobę, która będzie uczestniczyła w wykonywaniu części zamówienia, wraz z informacjami na temat jej kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nią czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tą osobą; - Część 2 - branża telekomunikacyjna (teletechniczna) - wskazał osobę, która będzie uczestniczyła w wykonywaniu części zamówienia, wraz z informacjami na temat jej kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nią czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tą osobą

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający wymaga w tym zakresie od Wykonawcy, aby wykazał, że posiada opłaconą polisę lub inny dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 200.000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych), np. obowiązkowe ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej inżynierów budownictwa, bez względu na ilość części dla których została złożona. Należy załączyć również dowód opłacenia polisy w przypadku płatności jednorazowej lub dowód opłacenia ostatniej raty w przypadku płatności w ratach

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Uprawnienia budowlane, potwierdzające prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do nadzorowania robót budowlanych, zgodnie z Działem V ust. 1 pkt 1 lit. a SIWZ; 2. Dokumenty i oświadczenia dotyczące ochrony informacji niejawnych: a) w przypadku Wykonawcy posiadającego Świadectwo Bezpieczeństwa Przemysłowego (ŚBP) co najmniej trzeciego stopnia o klauzuli POUFNE lub wyższej: - oświadczenie o zobowiązaniu się do przestrzegania przez Wykonawcę przepisów i procedur dotyczących ochrony informacji niejawnych określonych w ustawie z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz.1228), zarówno w procesie przygotowywania oferty, jak i w toku realizacji przedmiotu zamówienia (wzór oświadczenia - Załącznik nr 5 do SIWZ); - kopię ŚBP potwierdzającego zdolność do ochrony informacji niejawnych o klauzuli POUFNE lub wyższej co najmniej trzeciego stopnia; - kopię poświadczenia bezpieczeństwa kierownika jednostki organizacyjnej wydanego przez ABW lub SKW; - kopię zaświadczenia kierownika jednostki organizacyjnej o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych wydanego przez pełnomocnika ochrony w przypadku jego zatrudnienia lub wydanego przez ABW lub SKW; - kopie poświadczeń bezpieczeństwa osobowego personelu Wykonawcy wyznaczonego do realizacji przedmiotu zamówienia; b) w przypadku Wykonawcy wykonującego działalność jednoosobowo i osobiście: - oświadczenie o zobowiązaniu się do przestrzegania przez Wykonawcę przepisów i procedur dotyczących ochrony informacji niejawnych określonych w ustawie z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz.1228) zarówno w procesie przygotowywania oferty, jak i w toku realizacji przedmiotu zamówienia (wzór oświadczenia - Załącznik nr 5 do SIWZ); - kopię poświadczenia bezpieczeństwa Wykonawcy o klauzuli POUFNE lub wyższej wydanego przez ABW lub SKW; - kopię zaświadczenia Wykonawcy o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych wydanego przez ABW lub SKW

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany istotnych postanowień zawartej umowy w sytuacji obiektywnej konieczności wprowadzenia zmiany, w niżej przedstawionym zakresie, z zastrzeżeniem art. 140 ust. 1 i 3 ustawy, w przypadku: a) zmiany w obowiązujących przepisach prawa, mającej wpływ na przedmiot i warunki realizacji umowy oraz zmiany sytuacji prawnej lub faktycznej Wykonawcy lub Zamawiającego, skutkująca niemożnością realizacji przedmiotu umowy; b) działania lub zaniechania osób trzecich lub organów administracji, w stosunku do okoliczności towarzyszących zawarciu umowy i czyniących niemożliwym spełnienie świadczeń stron umowy, w sposób określony pierwotnie w umowie; c) wystąpienia siły wyższej, czyli zdarzenia, którego strony nie mogły przewidzieć i któremu nie mogły zapobiec, ani któremu nie mogą przeciwdziałać, a które uniemożliwia wykonanie w części lub całości zobowiązań; d) nadzwyczajnych okoliczności, nie będących siłą wyższą, grożących rażącą stratą, których strony nie przewidziały przy zawarciu umowy; e) klęski żywiołowej lub gdy warunki atmosferyczne uniemożliwiają prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń oraz dokonywanie odbiorów; f) wystąpienia wykopalisk i odkryć archeologicznych oraz o znaczeniu historycznym, bądź wystąpienia niewybuchów, niewypałów uniemożliwiających prowadzenie robót; g) aktualizacji lub zmiany rozwiązań technicznych lub technologii wykonywania elementów robót oraz aktualizacji lub zmiany dokumentacji projektowej i technicznej; h) zmiany osób przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne osoby spełniające warunki określone w SIWZ oraz zmiany przedstawicieli Zamawiającego; i) zmiany terminu odbioru końcowego JFAI na skutek decyzji Komitetu Inwestycyjnego NATO; j) opóźnienia w uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie obiektu; k) opóźnienia w przeprowadzeniu kontroli przez podmioty zewnętrzne; l) zmiany stawki podatku VAT wynikającej z obowiązującego prawa; m) konieczności rezygnacji z części prac lub usług; n) zmiany terminu realizacji Umowy z WRB-M; o) zaistnienia okoliczności, w następstwie których została zawarta umowa na wykonanie usług dodatkowych; 2. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w zakresie: a) terminu wykonania przedmiotu umowy, z zastrzeżeniem, iż przedłużenie terminu wykonania przedmiotu umowy może nastąpić wyłącznie w przypadkach, o których mowa w ust. 1 lit. i, j, k, n, o; b) obniżenia wynagrodzenia Wykonawcy; c) zakresu rzeczowego przedmiotu umowy, która nie spowoduje podwyższenia wynagrodzenia Wykonawcy; d) przedstawicieli Zamawiającego oraz osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy. 3. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić z inicjatywy Zamawiającego lub na pisemny wniosek Wykonawcy, który powinien zawierać: opis proponowanej zmiany i jej uzasadnienie, wpływ zmiany na wysokość wynagrodzenia Wykonawcy, czas realizacji zmiany oraz jej wpływ na termin wykonania przedmiotu umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ziotp.wp.mil.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zakład Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego ul. Nowowiejska 28A, 02-010 Warszawa.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.04.2013 godzina 11:00, miejsce: Zakład Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego ul. Nowowiejska 28A, 02-010 Warszawa, Kancelaria Jawna - pokój nr 6.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi w branży elektrycznej.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przewidywany zakres prac obejmuje: 1) sprawowanie nadzoru inwestorskiego z uwzględnieniem specyfiki każdej z części zamówienia, o której mowa w pkt. 1 powyżej, (wraz z kontrolą rozliczeń) w zakresie określonym przepisami prawa budowlanego; 2) reprezentowanie Zamawiającego na budowie poprzez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z podstawowymi dokumentami, w tym w szczególności z decyzją o pozwoleniu na budowę wraz z projektem budowlanym, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, zakresem robót, kosztorysem ofertowym oraz zgodnie z aktualnymi przepisami i zasadami wiedzy technicznej; 3) sprawdzanie jakości wykonywanych robót i zgodności dowodów jakości wbudowywanych wyrobów budowlanych, określonych w projekcie budowlanym i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie oraz wyprodukowanych poza krajami członkowskimi NATO; 4) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych zanikających lub ulegających zakryciu przed ich zakryciem, uczestniczenie w próbach, badaniach, sprawdzeniach i odbiorach technicznych oraz sprawdzanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej z potwierdzaniem ww. czynności stosowną adnotacją w dzienniku budowy; 5) sprawdzanie kompletności przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów i zaświadczeń, niezbędnych do przeprowadzenia odbioru robót; 6) opiniowanie zasadności zgłoszonych przez WRB-M rozwiązań zamiennych, robót dodatkowych lub robót zaniechanych, przy współpracy z Zamawiającym oraz opiniowanie wymaganych dokumentów, w szczególności protokołów konieczności, a także przedstawianie propozycji ewentualnych zmian projektowych wraz z uzasadnieniem; 7) wydawanie kierownikowi budowy poleceń, potwierdzonych wpisami do dziennika budowy, z wyznaczonymi terminami ich wykonania, dotyczących w szczególności: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań (w tym wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych) i zawiadamianie o nich na piśmie Zamawiającego, a także przedstawianie opinii dotyczących prowadzonych robót budowlanych oraz zabudowanych wyrobów budowlanych lub urządzeń technicznych, w razie zastrzeżeń co do ich jakości lub braku dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie; 8) żądanie od kierownika budowy dokonania poprawek, bądź ponownego wykonania uprzednio wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie albo spowodować niedopuszczalną niezgodność z dokumentacją projektową, w tym z projektem budowlanym lub decyzją; 9) stwierdzanie aktualnego stanu robót w razie przerwy w robotach oraz w innych wypadkach, gdy zachodzi potrzeba ustalenia ilości, jakości i wartości robót w zakresie niezbędnym do rozliczeń z Zamawiającym; 10) bieżące potwierdzanie zapisów dokonywanych przez kierownika budowy w książce obmiarów; 11) prowadzenie nadzoru nad prawidłowym przebiegiem robót zgodnie z Umową zawartą z WRB-M oraz systematyczne gromadzenie i przygotowywanie we współdziałaniu z pozostałymi uczestnikami procesu inwestycyjnego materiałów analitycznych niezbędnych do rozliczenia wykonanych robót i oceny osiągniętych efektów rzeczowych lub gospodarczych; 12) kontrolowanie rozliczeń budowy, stosownie do zasad określonych w Umowie z WRB-M w zakresie procedur odbiorowych i płatności dla odbiorów częściowych i końcowych, w szczególności sprawdzenie i weryfikacja kosztorysów powykonawczych dla robót naprawczych i niewykonanych przez poprzedniego wykonawcę robót budowlano-montażowych; 13) realizowanie innych obowiązków, wynikających ze sprawowanego nadzoru inwestorskiego, a także kontrolowanie na bieżąco zgodności realizacji robót oraz terminowości ich wykonania, zgodnie z HRF do Umowy z WRB-M; 14) funkcję Koordynatora inspektorów nadzoru sprawuje Inspektor nadzoru w branży sanitarnej (technologicznej); 15) Koordynatorowi inspektorów nadzoru podlegają Inspektorzy nadzoru w branżach: konstrukcyjno-budowlanej, drogowej, elektrycznej, telekomunikacyjnej (teletechnicznej) a także ochrony środowiska oraz kolejowej; 16) sporządzanie przez poszczególnych Inspektorów nadzoru i przedstawianie Koordynatorowi inspektorów nadzoru miesięcznych sprawozdań rzeczowo-finansowych z postępu realizacji robót w stosunku do HRF WRB-M w zakresie nadzorowanej branży (w sposób narastający), w terminie do 7-go dnia miesiąca, następującego po miesiącu, którego sprawozdanie dotyczy, według wzoru Zamawiającego, stanowiącego załącznik nr 3 do Umowy; 17) Koordynator będzie sporządzał i przedstawiał Zamawiającemu zbiorcze miesięczne sprawozdania rzeczowo-finansowe z postępu realizacji robót w stosunku do HRF WRB-M z realizacji całości robót we wszystkich branżach (w sposób narastający), w terminie do 10-go dnia miesiąca, następującego po miesiącu, którego sprawozdanie dotyczy, według wzoru Zamawiającego, stanowiącego załącznik nr 3 do Umowy; 18) udział we wspólnej inspekcji formalnego odbioru JFAI (ang. Joint Formal Acceptance Inspection); 19) nadzór i kontrola nad prawidłowym prowadzeniem dziennika budowy oraz księgi obmiaru robót; 20) informowanie Zamawiającego o wszystkich istotnych sprawach mających wpływ na realizację robót..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.24.70.00-1, 71.52.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi w branży telekomunikacyjnej (teletechnicznej).

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przewidywany zakres prac obejmuje: 1) sprawowanie nadzoru inwestorskiego z uwzględnieniem specyfiki każdej z części zamówienia, o której mowa w pkt. 1 powyżej, (wraz z kontrolą rozliczeń) w zakresie określonym przepisami prawa budowlanego; 2) reprezentowanie Zamawiającego na budowie poprzez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z podstawowymi dokumentami, w tym w szczególności z decyzją o pozwoleniu na budowę wraz z projektem budowlanym, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, zakresem robót, kosztorysem ofertowym oraz zgodnie z aktualnymi przepisami i zasadami wiedzy technicznej; 3) sprawdzanie jakości wykonywanych robót i zgodności dowodów jakości wbudowywanych wyrobów budowlanych, określonych w projekcie budowlanym i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie oraz wyprodukowanych poza krajami członkowskimi NATO; 4) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych zanikających lub ulegających zakryciu przed ich zakryciem, uczestniczenie w próbach, badaniach, sprawdzeniach i odbiorach technicznych oraz sprawdzanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej z potwierdzaniem ww. czynności stosowną adnotacją w dzienniku budowy; 5) sprawdzanie kompletności przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów i zaświadczeń, niezbędnych do przeprowadzenia odbioru robót; 6) opiniowanie zasadności zgłoszonych przez WRB-M rozwiązań zamiennych, robót dodatkowych lub robót zaniechanych, przy współpracy z Zamawiającym oraz opiniowanie wymaganych dokumentów, w szczególności protokołów konieczności, a także przedstawianie propozycji ewentualnych zmian projektowych wraz z uzasadnieniem; 7) wydawanie kierownikowi budowy poleceń, potwierdzonych wpisami do dziennika budowy, z wyznaczonymi terminami ich wykonania, dotyczących w szczególności: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań (w tym wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych) i zawiadamianie o nich na piśmie Zamawiającego, a także przedstawianie opinii dotyczących prowadzonych robót budowlanych oraz zabudowanych wyrobów budowlanych lub urządzeń technicznych, w razie zastrzeżeń co do ich jakości lub braku dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie; 8) żądanie od kierownika budowy dokonania poprawek, bądź ponownego wykonania uprzednio wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie albo spowodować niedopuszczalną niezgodność z dokumentacją projektową, w tym z projektem budowlanym lub decyzją; 9) stwierdzanie aktualnego stanu robót w razie przerwy w robotach oraz w innych wypadkach, gdy zachodzi potrzeba ustalenia ilości, jakości i wartości robót w zakresie niezbędnym do rozliczeń z Zamawiającym; 10) bieżące potwierdzanie zapisów dokonywanych przez kierownika budowy w książce obmiarów; 11) prowadzenie nadzoru nad prawidłowym przebiegiem robót zgodnie z Umową zawartą z WRB-M oraz systematyczne gromadzenie i przygotowywanie we współdziałaniu z pozostałymi uczestnikami procesu inwestycyjnego materiałów analitycznych niezbędnych do rozliczenia wykonanych robót i oceny osiągniętych efektów rzeczowych lub gospodarczych; 12) kontrolowanie rozliczeń budowy, stosownie do zasad określonych w Umowie z WRB-M w zakresie procedur odbiorowych i płatności dla odbiorów częściowych i końcowych, w szczególności sprawdzenie i weryfikacja kosztorysów powykonawczych dla robót naprawczych i niewykonanych przez poprzedniego wykonawcę robót budowlano-montażowych; 13) realizowanie innych obowiązków, wynikających ze sprawowanego nadzoru inwestorskiego, a także kontrolowanie na bieżąco zgodności realizacji robót oraz terminowości ich wykonania, zgodnie z HRF do Umowy z WRB-M; 14) funkcję Koordynatora inspektorów nadzoru sprawuje Inspektor nadzoru w branży sanitarnej (technologicznej); 15) Koordynatorowi inspektorów nadzoru podlegają Inspektorzy nadzoru w branżach: konstrukcyjno-budowlanej, drogowej, elektrycznej, telekomunikacyjnej (teletechnicznej) a także ochrony środowiska oraz kolejowej; 16) sporządzanie przez poszczególnych Inspektorów nadzoru i przedstawianie Koordynatorowi inspektorów nadzoru miesięcznych sprawozdań rzeczowo-finansowych z postępu realizacji robót w stosunku do HRF WRB-M w zakresie nadzorowanej branży (w sposób narastający), w terminie do 7-go dnia miesiąca, następującego po miesiącu, którego sprawozdanie dotyczy, według wzoru Zamawiającego, stanowiącego załącznik nr 3 do Umowy; 17) Koordynator będzie sporządzał i przedstawiał Zamawiającemu zbiorcze miesięczne sprawozdania rzeczowo-finansowe z postępu realizacji robót w stosunku do HRF WRB-M z realizacji całości robót we wszystkich branżach (w sposób narastający), w terminie do 10-go dnia miesiąca, następującego po miesiącu, którego sprawozdanie dotyczy, według wzoru Zamawiającego, stanowiącego załącznik nr 3 do Umowy; 18) udział we wspólnej inspekcji formalnego odbioru JFAI (ang. Joint Formal Acceptance Inspection); 19) nadzór i kontrola nad prawidłowym prowadzeniem dziennika budowy oraz księgi obmiaru robót; 20) informowanie Zamawiającego o wszystkich istotnych sprawach mających wpływ na realizację robót..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.24.70.00-1, 71.52.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.