Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-04-05
Dąbrowa Górnicza: Przeprowadzenie grupowego oraz indywidualnego doradztwa zawodowego dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Miasta Dąbrowa Górnicza w roku szkolnym 2012/2013
Zadanie realizowane jest w ramach projektu Mam zawód - mam pracę w regionie współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013, Priorytet IX Działanie 9.2 - Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego
Numer ogłoszenia: 133994 - 2013; data zamieszczenia: 05.04.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Dąbrowa Górnicza , ul. Graniczna 21, 41-300 Dąbrowa Górnicza, woj. śląskie, tel. 32 2956700, faks 32 2625032, 2956700.
- Adres strony internetowej zamawiającego: bip.dabrowa-gornicza.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przeprowadzenie grupowego oraz indywidualnego doradztwa zawodowego dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Miasta Dąbrowa Górnicza w roku szkolnym 2012/2013 Zadanie realizowane jest w ramach projektu Mam zawód - mam pracę w regionie współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013, Priorytet IX Działanie 9.2 - Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości zamówienia poniżej kwoty dla dostaw i usług określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r., Nr 113, poz. 759 z późn. zm.). 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu grupowego oraz indywidualnego doradztwa zawodowego w ramach projektu Mam zawód - mam pracę w regionie współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013, Priorytet IX Działanie 9.2 - Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego, dla uczniów niżej wymienionych szkół ponadgimnazjalnych Miasta Dąbrowa Górnicza: 1. SOSz-W dla Dzieci Słabo Widzących i Niewidomych w Dąbrowie Górniczej -Zasadnicza Szkoła Zawodowa Specjalna nr 1; 2. Zespół Szkół Specjalnych nr 6 w Dąbrowie Górniczej - Zasadnicza Szkoła Zawodowa Specjalna nr 2; 3. Zespół Szkół Technicznych w Dąbrowie Górniczej - Technikum nr 4; 4. Techniczne Zakłady Naukowe w Dąbrowie Górniczej - Technikum nr 2; 5. Zespół Szkół Zawodowych Sztygarka w Dąbrowie Górniczej - Technikum nr 1; 6. Zespół Szkół Zawodowych Sztygarka w Dąbrowie Górniczej - Zasadnicza Szkoła Zawodowa nr 3 7. Zespół Szkół Ekonomicznych w Dąbrowie Górniczej - Technikum nr 3; 8. Zespół Szkół Ekonomicznych w Dąbrowie Górniczej - Zasadnicza Szkoła Zawodowa nr 5. w dwóch następujących po sobie etapach - zakresach: 1.1. Zakres I 1)Szczegółowy zakres - Usługa grupowego doradztwa zawodowego, obejmuje 14 grup uczniów o liczebności od 18-23 osób w grupie. Liczba godzin grupowego doradztwa zawodowego przewidziana dla jednej grupy wynosi 24 godziny lekcyjne. Ogółem zakres grupowego doradztwa zawodowego nie przekroczy 336 godzin lekcyjnych. Jedna godzina grupowego doradztwa zawodowego oznacza jedną godzinę lekcyjną, która trwa 45 minut. 2)Cel - zapoznanie się uczniów z problemami w zakresie poruszania się po rynku pracy (w szczególności: poznanie zasad pisania CV i listu motywacyjnego, przygotowanie się do rozmowy kwalifikacyjnej, udział w grach symulacyjnych), podstaw przedsiębiorczości, stereotypów płci, zasad równości, równouprawnienia i przykładów dyskryminacji na rynku pracy. 3)Plan realizacji - Grupowe doradztwo zawodowe będzie prowadzone w oparciu o Podręcznik dla konsultantów zawodowych Mam zawód - mam pracę w regionie przygotowany przez pracowników Kuratorium Oświaty w Katowicach: M. Lipniak, K. Szymczyk i Z. Martyniak, wydany przez ATKiN Sp. z. o. o. Podręcznik w formie elektronicznej stanowi Załącznik nr 8 do SIWZ. Realizacja usługi doradztwa grupowego z uwzględnieniem podziału na grupy, przebiegać będzie zgodnie z Harmonogramem, który Wykonawca przekaże Zamawiającemu w ciągu 3 dni roboczych od dnia podpisania umowy. Termin rozpoczęcia grupowego doradztwa zawodowego nie może przekroczyć 6 dni roboczych od dnia podpisania umowy. 4)Zakres i wymiar godzin - grupowe doradztwo zawodowe będzie realizowane przez doradców zawodowych równolegle, w 14 grupach określonych przez Zamawiającego, w wymiarze 24 godzin, w godzinach niepokrywających się z godzinami zajęć szkolnych uczniów. Czas realizacji grupowego doradztwa zawodowego od jego rozpoczęcia nie może przekroczyć okresu 3 tygodni. Zajęcia powinny być organizowane co najmniej 2 razy w tygodniu (z wyłączeniem niedzieli i świąt) w wymiarze nie przekraczającym 4 godzin lekcyjnych dziennie. 5) Materiały szkoleniowe - Wykonawca zapewni każdemu z uczestników materiały szkoleniowe opracowane na podstawie Podręcznika dla konsultantów zawodowych o którym mowa w pkt 3), ze szczególnym uwzględnieniem treści dotyczących problemów w zakresie poruszania się po rynku pracy, postaw przedsiębiorczości, stereotypów płci, zasad równości, równouprawnienia i przykładów dyskryminacji na rynku pracy. Ponadto wykonawca zapewni każdemu uczestnikowi materiały piśmiennicze (co najmniej: 1 zeszyt w twardej oprawie, format A5, 32 kartkowy; długopis oraz teczka wiązana). Po zakończeniu szkolenia w/w materiały przejdą na własność uczestników. 6)Uzyskane dokumenty - Wykonawca wyda każdemu uczestnikowi zaświadczenie o uczestnictwie oraz o ukończeniu grupowego doradztwa zawodowego (zaświadczenie na wzorach uzgodnionych z Zamawiającym po podpisaniu umowy). 7)Miejsce realizacji - doradztwo grupowe będzie realizowane w nieodpłatnie udostępnionych przez Zamawiającego salach wykładowych, znajdujących się na terenie szkół wymienionych w pkt. 1. 8)Pozostałe wymagania w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia 1. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji zajęć w postaci dziennika zajęć z dołączonymi listami obecności (dla każdej grupy oddzielnie); rejestrów lub innych dokumentów potwierdzających wydanie i odbiór przez uczestników szkolenia wszelkich materiałów szkoleniowych i piśmienniczych oraz rejestru zaświadczeń wydanych uczestnikom na potwierdzenie odbycia oraz ukończenia grupowego doradztwa zawodowego (wzory dziennika i list obecności zgodne z wzorami MEN, rejestry lub inne dokumenty na wzorach Wykonawcy) 2. W dniu podpisania umowy Zamawiający przekaże Wykonawcy: imienną listę osób, które będą uczestnikami grupowego doradztwa zawodowego, z uwzględnieniem ich podziału na grupy wzór dziennika zajęć wzory list obecności, wzór kwestionariusza ankiety, proponowane terminy prowadzenia zajęć, wzór Protokołu odbioru usługi doradztwa grupowego materiały dydaktyczne tj. Podręcznik dla konsultantów zawodowych - Mam zawód - mam pracę w regionie przygotowany przez pracowników Kuratorium Oświaty w Katowicach: M. Lipniak, K. Szymczyk i Z. Martyniak, wydany przez ATKiN Sp. z o.o 3. Na ostatnich zajęciach Wykonawca zobowiązany jest przeprowadzić z uczestnikami szkolenia anonimową ankietę, na wzorze Zamawiającego. 4. Niezależnie od Wykonawcy, Zamawiający ma prawo do przeprowadzenia własnej ewaluacji grupowego doradztwa zawodowego. 5. Wykonawca, zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o: niezgłoszeniu się uczestników na zajęcia; przerwaniu lub rezygnacji z uczestnictwa; innych sytuacjach, które mają wpływ na realizację programu i umowy. 6. Wszystkie prowadzone w trakcie realizacji doradztwa dokumenty, o których mowa w pkt. 8)1. SIWZ Wykonawca przekaże Zamawiającemu w ciągu 3 dni roboczych po jego zakończeniu . Dokumenty te będą Załącznikami do sporządzonego Protokołu odbioru usługi grupowego doradztwa zawodowego. Protokół zostanie sporządzony i podpisany w dniu przekazania wszystkich dokumentów. 7.Wszystkie pomieszczenia, materiały szkoleniowe i piśmiennicze wydane uczestnikom, wszystkie dokumenty prowadzone przez Wykonawcę w trakcie realizacji szkolenia oraz zaświadczenia o uczestnictwie oraz ukończeniu grupowego doradztwa zawodowego powinny posiadać informację o współfinansowaniu przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach POKL 2007-2013 i uwagami Zamawiającego (logotypy Unii Europejskiej - Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - do pobrania w wersji elektronicznej z pliku Logotypy będącego Załącznikiem nr 9 do SIWZ). 1.2. Zakres II - Usługa indywidualnego doradztwa zawodowego obejmuje łączną maksymalną liczbę 219 uczniów, dla których przewidziano po 9 godzin lekcyjnych doradztwa zawodowego. Ogółem zakres indywidualnego doradztwa zawodowego nie przekroczy 1971 godzin lekcyjnych. Zamawiający zastrzega możliwość zmniejszenia do 50% liczby 219 osób objętych indywidualnym doradztwem zawodowym, o czym poinformuje Wykonawcę w dniu przekazania listy jego uczestników, w takim przypadku zakres usługi w zakresie indywidualnego doradztwa zawodowego obejmie nie mniej niż 986 godzin lekcyjnych. Jedna godzina indywidualnego doradztwa zawodowego oznacza jedną godzinę lekcyjną, która trwa 45 minut. 1) Uczestnikami indywidualnego doradztwa zawodowego będą uczniowie, wyłonieni przez Zamawiającego z grupy uczniów, którzy ukończyli szkolenie w zakresie doradztwa grupowego. 2) Cel szkolenia - Indywidualne zajęcia z doradcą mają na celu ukierunkowanie ucznia na rozwój zawodowy i opracowanie Indywidualnego Planu Rozwoju Zawodowego. Na podstawie zdiagnozowanych przez doradcę potrzeb uczniowie będą kierowani na odpowiednie do swoich predyspozycji, oczekiwań i potrzeb formy wsparcia w ramach pakietu wsparcia zaplanowanego w projekcie Mam zawód - mam pracę w regionie (m.in. kursy, szkolenia, zajęcia pozalekcyjne, zajęcia wyrównawcze, wizyty studyjne itp.). 3) Zakres i wymiar godzin - Doradztwo indywidualne obejmować będzie 9 godzin konsultacji dla każdego uczestnika i będzie zrealizowane w terminie nieprzekraczającym 4 tygodni od dnia ich rozpoczęcia. Konsultacje indywidualne będą organizowane dla każdego ucznia nie częściej niż 2 razy w tygodniu, w wymiarze nieprzekraczającym 4,5 godzin lekcyjnych tygodniowo (z wyłączeniem niedzieli i świąt). Konsultacje indywidualne nie mogą pokrywać się z godzinami zajęć szkolnych ucznia. 4) Plan realizacji szkolenia/kursu - Doradztwo indywidualne będzie prowadzone w oparciu o materiały dydaktyczne przekazane przez Zamawiającego tj. Podręcznik dla konsultantów zawodowych - Mam zawód - mam pracę w regionie przygotowany przez pracowników Kuratorium Oświaty w Katowicach : M. Lipniak, K. Szymczyk i Z. Martyniak, wydany przez ATKiN Sp. z o.o - Załącznik nr 8 do SIWZ. Zamawiający przekaże wykonawcy listę wyłonionych uczestników doradztwa indywidualnego w terminie 3 dni roboczych od dnia podpisania Protokołu odbioru usługi doradztwa grupowego (data podpisania Protokołu została określona w pkt.1. 6) W terminie do 3 dni roboczych od daty uzyskania listy wyłonionych przez Zamawiającego uczestników indywidualnego doradztwa zawodowego, Wykonawca przekaże Zamawiającemu Harmonogram zajęć, z uwzględnieniem informacji przekazanych przez Zamawiającego. Termin rozpoczęcia zajęć w zakresie indywidualnego doradztwa zawodowego nie może przekroczyć 12 dni roboczych od dnia zakończenia doradztwa grupowego, Zajęcia odbywać się będą zgodnie z Harmonogramem. W ramach doradztwa indywidualnego doradca wspólnie z uczniem opracuje jego Indywidualny Plan Rozwoju Zawodowego, który Wykonawca przekaże Zamawiającemu wraz z innymi dokumentami po zakończeniu przedmiotowego doradztwa. 5) Uzyskane dokumenty - Wykonawca wyda każdemu uczestnikowi zaświadczenie o uczestnictwie oraz o ukończeniu indywidualnego doradztwa zawodowego (zaświadczenie na wzorach uzgodnionych z Zamawiającym po podpisaniu umowy). 6) Miejsce przeprowadzenia szkolenia - indywidualne doradztwo zawodowe będzie realizowane w nieodpłatnie udostępnionych przez Zamawiającego salach wykładowych na terenie szkół, o których mowa w pkt. 1. 7) Pozostałe wymagania w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia 1. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji doradztwa zawodowego w postaci list obecności oraz rejestru zaświadczeń wydanych uczestnikom na potwierdzenie odbycia oraz ukończenia indywidualnego doradztwa zawodowego (wzory list obecności zgodne z wzorami MEN, rejestr wydanych zaświadczeń na wzorach Wykonawcy) 2. Przed rozpoczęciem zajęć Zamawiający przekaże Wykonawcy, wraz z imienna listą uczestników indywidualnego doradztwa zawodowego następujące dokumenty i informacje: wzór listy obecności wzór Indywidualnego Programu Rozwoju Zawodowego proponowane terminy prowadzenia zajęć wzór Protokołu odbioru usługi indywidualnego doradztwa zawodowego 3. Wykonawca, zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o: niezgłoszeniu się uczestników na zajęcia; przerwaniu lub rezygnacji z uczestnictwa; innych sytuacjach, które mają wpływ na realizację programu i umowy. 4. Wszystkie prowadzone w trakcie realizacji doradztwa dokumenty, o których mowa w ppkt. 1. i sporządzone w trakcie zajęć Indywidualne Programy Rozwoju Zawodowego uczestników, Wykonawca przekaże Zamawiającemu w ciągu 5 dni roboczych po ich zakończeniu. W dniu przekazania dokumentów zostanie sporządzony i podpisany Protokół odbioru usługi indywidualnego doradztwa zawodowego. Przekazane przez Wykonawcę dokumenty, będą Załącznikami do w/w Protokołu. 5. Wszystkie pomieszczenia, materiały szkoleniowe, dokumenty prowadzone przez wykonawcę w trakcie realizacji szkolenia oraz zaświadczenia o uczestnictwie oraz ukończeniu indywidualnego doradztwa zawodowego i zdobyciu określonych umiejętności powinny posiadać informację o współfinansowaniu przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach POKL 2007-2013 i uwagami Zamawiającego (logotypy Unii Europejskiej - Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - do pobrania w wersji elektronicznej z pliku Logotypy będącego Załącznikiem nr 9). 2. Zamówienie będzie realizowane do wysokości maksymalnej nominalnej wartości zobowiązania..
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt 6 Ustawy. Realizacja zamówień uzupełniających dot. będzie zakresu przewidzianego opisem przedmiotu zamówienia. Wartość szacunkowa zamówień uzupełniających wyniesie nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.31.23.20 - Usługi doradztwa .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 3.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga od Wykonawców wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada wpis do rejestru podmiotów prowadzących agencje zatrudnienia prowadzonego zgodnie z art. 18 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2008r. Nr 69, poz. 415 z późn. zm.).Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana w oparciu o złożone wraz z ofertą oświadczenie i dokument wg formuły: spełnia - nie spełnia.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przez upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie wykonał: 1) min. 2 usługi w zakresie grupowego doradztwa zawodowego w łącznym wymiarze nie mniejszym niż 50 godzin lekcyjnych i liczbie uczestników w grupie nie mniejszej niż 9 osób w przypadku każdej z usług. 2) min. 2 usługi w zakresie indywidualnego doradztwa zawodowego w wymiarze min. 1 godziny lekcyjnej dla min. 20 osób w przypadku każdej z usług. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana w oparciu o złożone wraz z ofertą oświadczenie i dokument wg formuły: spełnia - nie spełnia.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający żąda złożenia oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy i jego weryfikacja zostanie przeprowadzona wg formuły: spełnia- nie spełnia.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna spienienie warunku jeżeli wykonawca wykaże dysponowanie min. 24 osobami, przy czym w pierwszym etapie (Zakres I) do realizacji zamówienia wymagane jest dysponowanie 14 osobami natomiast w drugim etapie (Zakres II) liczba osób musi zostać powiększona do minimum 24 osób, które posiadają ukończone studia magisterskie w zakresie doradztwa zawodowego oraz posiadają przygotowanie pedagogiczne lub posiadają ukończone studia magisterskie na dowolnym kierunku i ukończone studia podyplomowe w zakresie doradztwa zawodowego oraz posiadają przygotowanie pedagogiczne, w tym co najmniej jedna osoba, posiadająca kierunkowe wykształcenie w zakresie oligofrenopedagogiki i tyflopedagogiki, uprawniające do pracy w szkołach ponadgimnazjalnych specjalnych. (kwalifikacje określono na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 roku w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (Dz. U. z 2009 r. nr 50 poz. 400).Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana w oparciu o złożone wraz z ofertą oświadczenie i dokument wg formuły: spełnia - nie spełnia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający żąda złożenia oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy i jego weryfikacja zostanie przeprowadzona wg formuły: spełnia- nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ (wskazana data podpisania); 2. pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy - jeżeli zostało ustanowione bądź do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza (dotyczy również spółki cywilnej); 3. zobowiązanie innych podmiotów, w szczególności pisemne, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, wymagane w przypadku gdy Wykonawca polega na ich zasobach na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Ustawy. Wskazane jest, aby zobowiązanie zawierało minimum: 1.dane pozwalające na identyfikacje stron 2.zakres udostępniania (w zakresie wiedzy i doświadczenia, potencjału technicznego, osób zdolnych do wykonania zamówienia i sytuacji finansowej) oraz jego podstawa (np. umowa przedwstępna przyrzekająca zawarcie umowy o udostępnienie, umowy o podwykonawstwo, o współpracy, porozumienie o delegowaniu pracowników, umowa o świadczenie usług doradczych, know-how i inne umowy nienazwane) 3.cel i czas udostępnienia (obejmujący okres realizacji zamówienia). Uwagi: 1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt 9.2.2. SIWZ składa dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 2. Dokument, o którym mowa w pkt 1 Uwag, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 1 Uwag, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. 4. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 9.1.2. SIWZ - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma miejsce zamieszkania lub siedzibę, potwierdzające odpowiednio, że posiada uprawnienia do wykonywania działalności związanej z przedmiotem zamówienia. 5. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu. 6. Dokumenty są składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. 7. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub te podmioty. 8. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 9. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 10. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu. 11. Wykonawca składa oświadczenia i dokumenty przetargowe pod odpowiedzialnością karną wynikającą z art. 297 Kodeksu Karnego. W razie stwierdzenia, że złożone przez Wykonawcę informacje są nieprawdziwe Zamawiający zgodnie z dyspozycją art. 304 k.p.k. - zawiadomi o tym fakcie właściwy organ ścigania. 12. Dokumenty wchodzące w skład oferty, w tym również te przedstawione w formie oryginałów, nie podlegają zwrotowi przez Zamawiającego.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwości dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy w następujących przypadkach: 1. zmiany terminu wykonania zamówienia, w następstwie wystąpienia siły wyższej. Siła wyższa oznacza wydarzenie nieprzewidywalne i poza kontrolą stron niniejszej umowy, występujące po podpisaniu umowy, a powodujące niemożliwość wywiązania się z umowy w jej obecnym brzmieniu, lub inne okoliczności niezależne od Zamawiającego, w tym takie, których Zamawiający przy zachowaniu należytej staranności nie był w stanie uniknąć lub przewidzieć; wystąpienia nietypowych dla klimatu polskiego warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie zamówienia, np. gradobicia, trąby powietrzne, zjawiska niestandardowe w klimacie polskim, 2. W pozostałym zakresie zmiany do umowy mogą dotyczyć: 2.1. ustawowej zmiany przepisów prawa mających wpływ na treść zawartej umowy, 25.4.2.2. zmian podatku VAT: a) w przypadku zwiększenia stawki podatku VAT cena brutto za 1 godzinę doradztwa grupowego oraz cena brutto za 1 godzinę doradztwa indywidualnego nie może być wyższa niż zadeklarowana w ofercie przez cały okres obowiązywania umowy. b) w przypadku zmniejszenia stawki podatku VAT cena brutto za 1 godzinę doradztwa grupowego oraz cena brutto za 1 godzinę doradztwa indywidualnego zostanie odpowiednio pomniejszona w odniesieniu do ceny zadeklarowanych w ofercie. Maksymalna nominalna wartość umowy może ulec zmniejszeniu. 2.3. zmiany członków personelu kluczowego Wykonawcy na skutek wystąpienia nieprzewidzianych okoliczności takich jak: śmierć osoby, rezygnacja / odejście z pracy lub innych uniemożliwiających należyte wykonanie obowiązków zgodnie z umową lub obowiązującym prawem. W takim jednak przypadku każda nowa osoba musi spełniać warunki określone przez Zamawiającego na etapie wyboru oferty w postępowaniu przetargowym, 2.4. zmiany wynikającej z warunków narzuconych Zamawiającemu przez instytucję pośredniczącą - Urząd Marszałkowski. 3. Z okoliczności stanowiących podstawę zmiany do umowy zostanie sporządzony protokół podpisany przez obie strony. 4.Zmiana umowy powinna nastąpić w formie pisemnego aneksu podpisanego przez obie strony, pod rygorem nieważności takiego oświadczenia oraz powinna zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne. 5. Pozostałe kwestie odnoszące się do umowy uregulowane są w załączniku nr 7 do SIWZ - projekt umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.dabrowa-gornicza.pl/BIP.aspx?Sel=5897
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej
41-300 Dąbrowa Górnicza
ul. Graniczna 21
Wydział Oświaty.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.04.2013 godzina 09:30, miejsce: Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej, ul. Graniczna 21, parter stanowisko nr 13 - INFORMACJA.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: I. Zamówienie jest finansowane ze środków Unii Europejskiej.Zadanie realizowane jest w ramach projektu Mam zawód - mam pracę w regionie współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013, Priorytet IX Działanie 9.2 - Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego. II. Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy. III. Uszczegółowienie sekcji III.4.1. ogłoszenia (wynikające ze znowelizowanej ustawy Prawo Zamówień Publicznych i przepisów wykonawczych do ustawy) 1. Zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane za dowody, o których mowa w pkt. 9.1.3. SIWZ uznaje się: a)poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych dostaw lub usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, b)oświadczenie wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia. 2. W postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego wszczynanych w okresie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie Rozporządzenia jw. tj. do dnia 20.02.2014r. wykonawca, w miejsce poświadczeń, o których mowa w pkt 1 uwag może przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie usług określone w dotychczas obowiązującym Rozporządzeniu. 3. W przypadku gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa w pkt 9.1.3. SIWZ 4. W razie konieczności, szczególnie gdy wykaz lub dowody, o których mowa w pkt. 9.1.3. SIWZ budzą wątpliwości zamawiającego lub gdy z poświadczenia albo z innego dokumentu wynika, że zamówienie nie zostało wykonane lub zostało wykonane nienależycie, zamawiający może zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego roboty budowlane, dostawy lub usługi były lub miały zostać wykonane, o przedłożenie dodatkowych informacji lub dokumentów bezpośrednio zamawiającemu. IV. Dotyczy sekcji IV.4.4. Definicje dotyczące grup kapitałowych, o których mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 Ustawy, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. 2007 nr 50 poz. 331 z późn. zm.), zwanej dalej uokik: 1.grupa kapitałowa (art.4 pkt. 14 uokik) - rozumie się przez to wszystkich przedsiębiorców, którzy są kontrolowani w sposób bezpośredni lub pośredni przez jednego przedsiębiorcę, w tym również przez tego przedsiębiorcę; 2.przedsiębiorca (art. 4 pkt.1 uokik) - rozumie się przez to przedsiębiorcę w rozumieniu przepisów o swobodzie działalności gospodarczej, a także: a)osobę fizyczną, osobę prawną, a także jednostkę organizacyjną niemającą osobowości prawnej, której ustwa przyznaje zdolność prawną, organizującą lub świadczącą usługi o charakterze użyteczności publicznej, które nie są działalnością gospodarczą w rozumieniu przepisów o swobodzie działalności gospodarczej, b)osobę fizyczną wykonującą zawód we własnym imieniu i na własny rachunek lub prowadzącą działalność w ramach wykonywania takiego zawodu, c)osobę fizyczną, która posiada kontrolę, w rozumieniu pkt 4, nad co najmniej jednym przedsiębiorcą, choćby nie prowadziła działalności gospodarczej w rozumieniu przepisów o swobodzie działalności gospodarczej, jeżeli podejmuje dalsze działania podlegające kontroli koncentracji, o której mowa w art. 13, d)związek przedsiębiorców w rozumieniu pkt 2 - na potrzeby przepisów dotyczących praktyk ograniczających konkurencję oraz praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów; 3.przejecie kontroli (art. 4 pkt.4 uokik) - rozumie się przez to wszelkie formy bezpośredniego lub pośredniego uzyskania przez przedsiębiorcę uprawnień, które osobno albo łącznie, przy uwzględnieniu wszystkich okoliczności prawnych lub faktycznych, umożliwiają wywieranie decydującego wpływu na innego przedsiębiorcę lub przedsiębiorców; uprawnienia takie tworzą w szczególności: a)dysponowanie bezpośrednio lub pośrednio większością głosów na zgromadzeniu wspólników albo na walnym zgromadzeniu, także jako zastawnik albo użytkownik, bądź w zarządzie innego przedsiębiorcy (przedsiębiorcy zależnego), także na podstawie porozumień z innymi osobami, b)uprawnienie do powoływania lub odwoływania większości członków zarządu lub rady nadzorczej innego przedsiębiorcy (przedsiębiorcy zależnego), także na podstawie porozumień z innymi osobami, c)członkowie jego zarządu lub rady nadzorczej stanowią więcej niż połowę członków zarządu innego przedsiębiorcy (przedsiębiorcy zależnego), d)dysponowanie bezpośrednio lub pośrednio większością głosów w spółce osobowej zależnej albo na walnym zgromadzeniu spółdzielni zależnej, także na podstawie porozumień z innymi osobami, e)prawo do całego albo do części mienia innego przedsiębiorcy (przedsiębiorcy zależnego), f)umowa przewidująca zarządzanie innym przedsiębiorcą (przedsiębiorcą zależnym) lub przekazywanie zysku przez takiego przedsiębiorcę; g)dysponowanie bezpośrednio lub pośrednio większością głosów w spółce osobowej zależnej albo na walnym zgromadzeniu spółdzielni zależnej, także na podstawie porozumień z innymi osobami, h)prawo do całego albo do części mienia innego przedsiębiorcy (przedsiębiorcy zależnego), i)umowa przewidująca zarządzanie innym przedsiębiorcą (przedsiębiorcą zależnym) lub przekazywanie zysku przez takiego przedsiębiorcę. V. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia. 1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia powinni spełniać warunki udziału w postępowaniu określone w punkcie 8 SIWZ oraz złożyć dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie tych warunków zgodnie z zapisami zawartymi w punkcie 9 SIWZ. 2. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, w ofercie muszą być złożone dokumenty i oświadczenia wymienione w pkt 9.2. i pkt. 9.3.1. SIWZ przez każdego z nich lub przez pełnomocnika w imieniu każdego z nich. 3.Dokumenty wymienione w pkt 9.1.3 i 9.1.4. SIWZ Wykonawcy składają wspólnie. Dokument wymieniony w pkt 9.1.2. SIWZ musi posiadać każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Oświadczenie wymienione w pkt. 9.1.1. SIWZ, formularz ofertowy wymieniony w pkt. 9.4.1. SIWZ winny być podpisane przez uprawnionych przedstawicieli Wykonawców. Oświadczenia na podstawie art. 22 ust. 1 Ustawy (załącznik nr 2 do SIWZ) składają wszyscy wykonawcy wspólnie na jednym druku lub pełnomocnik w imieniu wszystkich. 4. Ponadto ww. Wykonawcy ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 5. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem. VI. Uszczegółowienie sekcji II.2 ogłoszenia:Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: Termin rozpoczęcia realizacji zadania - od dnia podpisania umowy Termin zakończenia realizacji zadania - 3 miesiące od dnia podpisania umowy, z uwzględnieniem terminów cząstkowych, tj.: termin realizacji grupowego doradztwa zawodowego nie może przekroczyć okresu 3 tygodni, termin realizacji indywidualnego doradztwa zawodowego nie może przekroczyć okresu 4 tygodni..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
INNE PRZETARGI Z DĄBROWY GÓRNICZEJ
- DOSTAWA ŚRODKÓW CZYSTOŚCI ORAZ INNYCH ARTYKUŁÓW DO UTRZYMANIA HIGIENY I ESTETYKI POMIESZCZEŃ W JEDNOSTKACH OBSŁUGIWANYCH PRZEZ CENTRUM USŁUG WSPÓLNYCH W DĄBROWIE GÓRNICZEJ
- DOSTAWA ŻYWNOŚCI DO STOŁÓWKI SZKOLNEJ ZESPOŁU SZKÓŁ SPORTOWYCH IM. POLSKICH OLIMPIJCZYKÓW W DĄBROWIE GÓRNICZEJ
- DOSTAWA ŻYWNOŚCI NA POTRZEBY PRZEDSZKOLA NR 11 W DĄBROWIE GÓRNICZEJ
- DOSTAWA OWOCÓW, WARZYW I PODOBNYCH PRODUKTÓW DO STOŁÓWKI SPECJALNEGO OŚRODKA SZKOLNO-WYCHOWAWCZEGO DLA DZIECI I MŁODZIEŻY NIEPEŁNOSPRAWNEJ W DĄBROWIE GÓRNICZEJ
- 1. "Doposażenie placu zabaw obok bloku 81" 2. "Rozbudowa siłowni pod chmurką" 3. "Plac zabaw" (...)
więcej: przetargi w Dąbrowie Górniczej »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Opracowanie projektu planu ogólnego Gminy Łopiennik Górny
- Świadczenie usługi Superwizora, Integracji sensorycznej (Warsztaty edukacyjne z metody integracji sensorycznej wraz z materiałami)
- Sporządzenie planu ogólnego zagospodarowania przestrzennego gminy Adamówka
- Świadczenie Specjalistycznego poradnictwa z zakresu profilaktyki i zdrowia psychicznego dla dzieci i młodzieży realizowanego w formie indywidualnych konsultacji z lekarzem psychiatrą.
- Świadczenie usług wsparcia psychoterapeutycznego, logopedycznego, poradnictwa seksuologicznego, doradztwa prawnego oraz wsparcia psychiatrycznego dla uczestników projektu "RCK"
- Przeprowadzenie i sporządzenie diagnoz usamodzielnianych wychowanków, realizowanych w ramach projektu ,,Piecza zastępcza w Powiecie Olsztyńskim. PROFESJA Z MISJĄ" w podziale na 2 części.
więcej: Usługi doradztwa »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.