Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2011-05-12
Tarnów: Organizacja i przeprowadzenie w 2011 r. szkoleń,kursów realizowanych przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tarnowie w ramach projektu systemowego Stawiamy na aktywność. Działania aktywizujące klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tarnowie, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Numer ogłoszenia: 135817 - 2011; data zamieszczenia: 12.05.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tarnowie , Al. Matki Bożej Fatimskiej 9, 33-100 Tarnów, woj. małopolskie, tel. 014 6216079, 6276147, faks 014 6216079.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Organizacja i przeprowadzenie w 2011 r. szkoleń,kursów realizowanych przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tarnowie w ramach projektu systemowego Stawiamy na aktywność. Działania aktywizujące klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tarnowie, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie usług szkoleniowych i kursów zawodowych dla 101 osób w wieku aktywności zawodowej, korzystających ze świadczeń pomocy społecznej, w ramach projektu pn. Stawiamy na aktywność. Działania aktywizujące klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tarnowie, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet VII, Działanie 7.1, Poddziałanie 7.1.1. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie następujących usług (V zadań): Zadanie nr I Zorganizowania i przeprowadzenie szkolenia Trening kompetencji społecznych ( trzy grupy, 60 godzin każda grupa - tj. łącznie 180 godzin ) - 51 osób, Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia Trening kompetencji społecznych dla usamodzielniających się wychowanków placówek opiekuńczo - wychowawczych i rodzin zastępczych 75 godzin) - 4 osoby, Zorganizowanie i przeprowadzenie doradztwa zawodowego (zajęcia w trzech grupach, 8 godzin + 2 godziny dla każdego uczestnika, tj. łącznie 128 godzin) - 52 osoby, Zorganizowanie i przeprowadzenie poradnictwa specjalistycznego z psychologiem pn. Rodzina jako system (50 godzin +4 godzin dla każdego uczestnika, tj. łącznie 98 godzin) - 12 osób, Zorganizowanie i przeprowadzenie poradnictwa specjalistycznego z psychologiem pn. Budowanie własnego wizerunku -dwie grupy po 20 godzin, tj. 40 godzin- 33 osób, Zorganizowanie i przeprowadzenie poradnictwa specjalistycznego z prawnikiem z zakresu prawa pracy (dwie grupy po 20 godzin, tj. łącznie 40 godzin) - 22 osoby, Zorganizowanie i przeprowadzenie poradnictwa specjalistycznego z prawnikiem z zakresu prawa rodzinnego (20 godzin) - 3 osoby. Zadanie nr II Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu Florysta z kasą fiskalną (125 godzin)- 7 osób, Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu Opiekun środowiskowy (120 godzin)- 10 osób, Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu zawodowego Opiekun środowiskowy II stopnia z modułem z zakresu udzielania pierwszej pomocy (150 godzin) - 10 osób Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu -Kurs fryzjerski (120 godzin) - 5 osób,, Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu zawodowego Kurs fryzjerski II stopnia z podstawami prowadzenia działalności gospodarczej (155 godzin) - 7 osób,, Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu zawodowego Florysta II stopnia z podstawami prowadzenia działalności gospodarczej (160 godzin) - 11 osób, Zadanie nr III Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu Profesjonalny pracownik biurowy 120 godzin) - 3 osoby, Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu zawodowego Fakturzysta z obsługą kasy fiskalnej (43 godziny) - 9 osób, Zorganizowanie i przeprowadzenie Kurs księgowości komputerowej I stopień (70 godzin) - 5 osób, Zorganizowanie i przeprowadzenie Kursu biurowego z elementami grafiki komputerowej (60 godzin) - 1 osoba. Zadanie nr IV Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu Kierowca wózków jezdniowych z mechanicznym napędem układu podnoszenia - widłowy wraz z uzyskaniem uprawnień UDT plus uprawnienia do zmiany butli gazowej (67 godzin)- 14 osób, Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu Magazynier (50 godzin) - 1 osoba, Zorganizowanie i przeprowadzenie Kursu spawania metodą MAG (czas trwania - zgodnie z obowiązującymi przepisami) - 5 osób, Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu operator koparko - ładowarki w zakresie III klasy uprawień (czas trwanie - zgodnie z obowiązującymi przepisami) - 1 osoba, Zadanie nr V Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń przygotowujących do egzaminu na prawo jazdy kategorii B (60 godzin)- 5 osób, Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń przygotowujących do egzaminu na prawo jazdy kategorii C (50 godzin) - 4 osoby..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00 - Usługi szkolenia zawodowego 80.50.00.00 - Usługi szkoleniowe 80.57.00.00 - Usługi szkolenia w dziedzinie rozwoju osobistego 80.41.12.00 - Usługi szkół nauki jazdy .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 5.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.12.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający za spełnienie niniejszego warunku uzna oświadczenie złożone przez Wykonawcę o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w trybie art. 22 ust. 1 pkt 1- 4 Prawa zamówień publicznych.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający za spełnienie niniejszego warunku uzna oświadczenie złożone przez Wykonawcę o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w trybie art. 22 ust. 1 pkt 1- 4 Prawa zamówień publicznych.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W zakresie zadania Nr IV C - Zorganizowanie i przeprowadzenie Kursu spawania metodą MAG (135) Zamawiający wymaga, aby baza szkoleniowa posiadała aktualne atesty np atest Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach, Urzędu Dozoru Technicznego, etc., na prowadzenie kursu spawania metodą MAG. Wyposażenie bazy szkoleniowej powinno umożliwić każdemu uczestnikowi kursu przygotowanie do egzaminu kwalifikacyjnego i samodzielnej pracy w zawodzie spawacza, a ilość szkoleniowych stanowisk spawalniczych spełniała warunek: jedno stanowisko na jednego uczestnika szkolenia. Zamawiający za spełnienie niniejszego warunku uzna oświadczenie złożone przez Wykonawcę o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w trybie art. 22 ust. 1 pkt 1- 4 Prawa zamówień publicznych.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający za spełnienie niniejszego warunku uzna oświadczenie złożone Wykonawcę, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, oraz jeżeli: w zakresie zadania I pkt A): - Wykonawca dysponuje odpowiednimi osobami, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, poprzez wykazanie, że dysponuje lub będzie dysponować co najmniej trzema osobami posiadającymi dyplom ukończenia studiów psychologicznych, które przeprowadziły minimum dwa szkolenia/kursy, których zakres tematyczny odpowiada tematyce będącej przedmiotem zamówienia, w zakresie zadania I pkt B): - Wykonawca dysponuje odpowiednimi osobami, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, poprzez wykazanie, że dysponuje lub będzie dysponować: osobą posiadającą dyplom ukończenia studiów psychologicznych (w przypadku modułu pierwszego i drugiego) oraz posiadającą wymagane uprawnienia do wykonywania zawodu technolog żywienia (w przypadku modułu trzeciego), które przeprowadziły minimum dwa szkolenia/kursy, których zakres tematyczny odpowiada tematyce będącej przedmiotem zamówienia, w zakresie zadania I pkt C): - Wykonawca dysponuje odpowiednimi osobami, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, poprzez wykazanie, że dysponuje lub będzie dysponować dwiema osobami posiadającymi wymagane uprawnienia do wykonywania zawodu: doradca zawodowy, które przeprowadziły minimum dwa szkolenia/kursy(doradztwo zawodowe), których zakres tematyczny odpowiada tematyce będącej przedmiotem zamówienia, w zakresie zadania I pkt D) : - Wykonawca dysponuje odpowiednimi osobami, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, poprzez wykazanie, że dysponuje lub będzie dysponować osobą posiadająca dyplom ukończenia studiów psychologicznych, która przeprowadziła minimum dwa szkolenia/kursy (poradnictwo specjalistyczne), których zakres tematyczny odpowiada tematyce będącej przedmiotem zamówienia, w zakresie zadania I pkt E): - Wykonawca dysponuje odpowiednimi osobami, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, poprzez wykazanie, że dysponuje lub będzie dysponować dwiema osobami posiadającymi dyplom ukończenia studiów psychologicznych, które przeprowadziły minimum dwa szkolenia/kursy (poradnictwo specjalistyczne), których zakres tematyczny odpowiada tematyce będącej przedmiotem zamówienia, w zakresie zadań I pkt F - G ): - Wykonawca dysponuje odpowiednimi osobami, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, poprzez wykazanie, że dysponuje lub będzie dysponować osobą posiadająca dyplom ukończenia studiów prawniczych, która przeprowadziła minimum dwa szkolenia/kursy (poradnictwo specjalistyczne), których zakres tematyczny odpowiada tematyce będącej przedmiotem zamówienia, w zakresie zadań II - V: - Wykonawca dysponuje odpowiednimi osobami, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, poprzez wykazanie, że dysponuje lub będzie dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które przeprowadziły minimum dwa szkoleniakursy, których zakres tematyczny odpowiada tematyce będącej przedmiotem zamówienia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający za spełnienie niniejszego warunku uzna oświadczenie złożone przez Wykonawcę o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w trybie art. 22 ust. 1 pkt 1- 4 Prawa zamówień publicznych.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
- oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych, - pełnomocnictwo (o ile nie wynika z innych dokumentów załączonych do oferty), - pełnomocnictwo - w przypadku składania oferty wspólnej.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Przewiduje się zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. Zmiany postanowień umowy mogą nastąpić w przypadku: 1. Wystąpienie niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy istotnych okoliczności, które mają wpływ na terminy i przedmiot realizacji poszczególnych etapów zamówienia, między innymi: 1) Zmiany w harmonogramie szkoleń (za zgodą Zamawiającego) tylko w szczególnie uzasadnionych przypadkach, pod warunkiem zachowania ostatecznego terminu realizacji umowy. 2) Zmiany liczby uczestników szkoleń z przyczyn niezależnych od Zamawiającego, będącego wynikiem nie podjęcia szkolenia lub przerwania uczestnictwa w szkoleniu (podjęcie pracy, choroba, nieusprawiedliwiona rezygnacja ze szkolenia itp.). W tym przypadku nastąpi zmiana wynagrodzenia Wykonawcy, biorąc pod uwagę cenę szkolenia, kursu za jedną osobę, 3) Kadry wykonującej przedmiot zamówienia z przyczyn losowych (np. choroba) za zgodą Zamawiającego pod warunkiem, że Wykonawca zapewni zastępstwo przez osobę lub osoby o odpowiednim przygotowaniu zawodowym, nie gorszym od przygotowania zawodowego osoby lub osób zastępowanych. 4) Zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy. 5) Zaistnienia siły wyższej mającej wpływ na realizację umowy. 2. Nieistotnych zmian postanowień Umowy w stosunku do treści oferty, wg której dokonano wyboru Wykonawcy (np. osoby upoważnionej do kontaktów, numerów telefonów, adresów wskazanych w umowie). 3. Warunkiem dokonania zmiany jest zawiadomienie o zaistnieniu ww. okoliczności w formie pisemnej. Zgodę na dokonanie zmian musi wyrazić każda ze stron.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://portal.mops.tarnow.bip-gov.info.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Aleja Matki Bożej Fatimskiej 9, 33 - 100 Tarnów, woj. małopolskie.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.05.2011 godzina 10:00, miejsce: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego w sekretariacie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tarnowie, Al. Matki Bożej Fatimskiej 9, pokój nr 20, do dnia 25 maja 2011 r. do godz. 10:00.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet VII, Działanie 7.1, Poddziałanie 7.1.1 pn. Stawiamy na aktywność. Działania aktywizujące klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tarnowie..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z TARNOWA
- Opracowanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w obszarze miasta Tarnowa
- Dostawa fabrycznie nowego samochodu osobowego dla Gminy Tarnów
- Dostawy rękawic medycznych - diagnostycznych i chirurgicznych
- Bieżące utrzymanie i konserwacja fontann, zdrojów wodnych i tężni solankowej na terenie miasta Tarnowa
- Przedmiotem zamówienia publicznego jest: "Świadczenie usługi wynajmu umeblowanych miejsc noclegowych"
- zakup i dostawa: generator Tc/Mo 10, 12 GBq, izotopy i radiofarmaceutyki dla Zakładu Medycyny Nuklearnej dla Szpitala Wojewódzkiego im. Św. Łukasza SPZOZ w Tarnowie
więcej: przetargi w Tarnowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługi przeprowadzenia zewnętrznej walidacji i certyfikacji szkoleń projektowych FERS.01.05-IP.08-0510/23-00.
- Zorganizowanie i przeprowadzenie części praktycznej kursu prawa jazdy kat. B i T
- Przeprowadzenie szkolenia z obsługi ploterów tnących dla nauczycieli w ramach projektu pn.: "Atrakcyjne kształcenie zawodowe krokiem do przyszłości"
- Przeprowadzenie kursu prawa jazdy kat. B dla uczniów Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Limanowej
- Przeprowadzenie kursu z podstaw fotografii w ramach projektu pn.: "Atrakcyjne kształcenie zawodowe krokiem do przyszłości" w Zespole Szkół Poligraficzno - Mechanicznych im. Armii Krajowej w Katowicach
- Szkolenia okresowe w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy
więcej: Usługi szkół nauki jazdy »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.