eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ChorzeleRozbudowa drogi gminnej Nr 320102W Nowa Wieś - Wasiły Zygny - Baranowo na trasie Nowa Wieś - Wasiły Zygny od km 0+000,00 do km 2+296,00

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-04-09

Chorzele: Rozbudowa drogi gminnej Nr 320102W Nowa Wieś - Wasiły Zygny - Baranowo na trasie Nowa Wieś - Wasiły Zygny od km 0+000,00 do km 2+296,00
Numer ogłoszenia: 139260 - 2013; data zamieszczenia: 09.04.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Chorzele , ul. Stanisława Komosińskiego 1, 06-330 Chorzele, woj. mazowieckie, tel. 29 7515161, faks 29 7515686.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminachorzele.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rozbudowa drogi gminnej Nr 320102W Nowa Wieś - Wasiły Zygny - Baranowo na trasie Nowa Wieś - Wasiły Zygny od km 0+000,00 do km 2+296,00.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przy przebudowie drogi zostaną wykonane następujące roboty: rozbiórkowe, odwodnieniowe, ziemne; podbudowa na odcinku od km 2+222,50 do km 2+296; warstwa wyrównawcza nawierzchni ułożona na istniejącym powierzchniowym utrwaleniu na odcinku od km 0+000 do km 2+222,50 (75 kg/m2) i na projektowanej podbudowie od km 2+222,50 do km 2+296,00; ułożenie na całym odcinku warstwy wiążącej grub. 3cm i poboczy z kruszywa naturalnego grubość 6 cm i szerokości 1,75 m; ułożenie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego grub. 3 cm na całym projektowanym odcinku i wykonanie uzupełnienia poboczy z kruszywa grub. 3 cm. Opis stanu istniejącego: Droga gminna Nowa Wieś - Wasiły Zygny - Baranowo na rozbudowywanym odcinku Nowa Wieś - Wasiły Zygny od km 0+000,00 do km 2+296,00 posiada przekrój szlakowy. Całkowita powierzchnia pasa drogowego drogi gminnej wynosi 15,40 ha. Na odcinku od km 0+000 do km 2+222,50 droga posiada jezdnię o nawierzchni z kruszywa naturalnego powierzchniowo utrwalonej kruszywem i emulsją szerokości 3,60-4,00 m. Podbudowa pod tę nawierzchnię to żwir i pospółka drogowa grubość średnia 20 - 25 cm. Na odcinku od km 2+222,50 do km 2+296 istniejąca nawierzchnia gruntowa nie jest powierzchniowo utrwalona. Szerokość pasa drogowego wynosi 10,0 m od km 0+000 do km 1+756 i szerokość 8,0 m od km 1+776 do km 2+296. Konstrukcja jezdni ułożona jest na gruntach rodzimych lub na gruntach antropogenicznych budujących nasyp. Obustronne pobocza mają zmienną szerokość. Obustronne rowy są częściowo zamulone. Nie wszystkie zjazdy zaopatrzone są w przepusty. Droga posiada nawierzchnię powierzchniowo utrwaloną bitumicznie silnie spękaną w formie siatki o oczkach wielkości kilka na kilkanaście centymetrów, odkształconą poprzecznie i podłużnie. Obserwujemy tu pęknięcia siatkowe w zamkniętych oczkach z niewielkimi wyruszeniami, ale zdecydowanie przeważają pęknięcia siatkowe ze znacznymi wyruszeniami, z występowaniem luźnych kawałów nawierzchni. Stwierdzono liczne wyboje wypełnianie prowizorycznie kruszywem aby zapewnić przejezdność . Droga przechodzi w poziomie terenu lub w nasypie oraz na krótkich odcinkach w niewielkim wykopie. Dla prawidłowej rozbudowy drogi nie jest konieczne usunięcie drzew. Drzewa rosnące w pasie drogowym nie kolidują z rozbudową. Na projektowanym odcinku w liniach rozgraniczających pas drogowy występuje wodociąg w110 od km 0+519 do km 0+942 i od km 0+942 do km 1+680. Na pozostałych odcinkach wodociąg przebiega poza pasem drogowym. Na odcinku od km 1+684 do km 2+230 poza pasem drogowym przebiega napowietrzna linia energetyczna. Lokalizacja urządzeń podziemnych naniesiona jest na planie sytuacyjnym. Nie istnieje potrzeba przebudowy istniejącej infrastruktury. W pasie drogowym zlokalizowano cztery przepusty poprzeczne z rur o średnicy O 50cm w: - km 0+414,00, - km 1+504,00, - km 1+951,00, - km 2+072,40, z których jeden w km 0+414,00 wymaga przebudowy, a pozostałe 3y należy oczyścić i udrożnić. Opis stanu projektowanego: Całkowita powierzchnia przeznaczona pod projektowaną drogę wynosi około 19400 m2 (19,40 ha). Parametry techniczne drogi: - klasa drogi - L, - nośność podłoża - G1, - głębokość przemarzania - 1,00 m, - konstrukcja nawierzchni dla ruchu lekkiego - KR 1, - szerokość nawierzchni - 4,60 m, - szerokość poboczy z kruszywa - min. 1,00 m, - spadek poprzeczny nawierzchni daszkowy - 2 %, - spadek pobocza - 6 %, - nawierzchnia drogi z betonu asfaltowego, - długość drogi - 2296,00 m. Projektuje się wzmocnienie istniejącej konstrukcji jezdni poprzez wykonanie odnowy zniszczonej istniejącej nawierzchni bitumicznej na odcinku od km 0+000,00 do km 2+222,50 poprzez ułożenie warstwy z betonu asfaltowego oraz wykonanie pełnej konstrukcji z nawierzchni asfaltowej na podbudowie z kruszywa naturalnego na odcinku od km 2+222,5 do km 2+296. Istniejącą nawierzchnię powierzchniowo utrwaloną ułożoną na podbudowie z kruszywa na odcinku od km 0+000 do km 2+222,50 projektuje się wzmocnić i wyrównać w pierwszym etapie przebudowy warstwą z mieszanki mineralno - asfaltowej AC 11 W 50/70 wg PN-EN-13108-1 średnio 75 kg/m2. Na tak przygotowanym podłożu projektuje się po wykonaniu skropienia miedzywarstwowego z emulsji asfaltowej i ułożenie w pierwszym etapie warstwy wiążącej grubości 3 cm mieszanki mineralno - asfaltowej AC 11 S 50/70 wg PN-EN-13108-1 a następnie w drugim etapie warstwy ścieralnej grubości 3 cm z mieszanki mineralno - asfaltowej AC 11 S 50/70 wg PN-EN-13108-1. Projektuje się konstrukcję nawierzchni na odcinku bez nawierzchni bitumicznej od km 2+222,50 km 2+296,00 oraz w obrębie skrzyżowań: warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11 S 50/70 wg PN-EN-13108-1 grub. 3cm; warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 11 W 50/70 wg PN-EN-13108-1 grub. 3cm; warstwa wyrównawczo - wzmacniająca z betonu asfaltowego w ilości 75 kg/ m2 podbudowa z kruszywa naturalnego 0/31,5 m stabilizowanego mechanicznie grubości 20 cm); warstwa mrozoochronna z piasku grub. 15 cm; Po ułożeniu warstwy ścieralnej należy uzupełnić pobocza kruszywem naturalnym (mieszanka żwiru, pospółki i piasku) grub. 6 cm w pierwszym etapie i 3 cm w drugim etapie szerokości po 1,75 m. - Instalowanie znaków drogowych: Zainstalować należy pionowe znaki drogowe na słupkach z rur stalowych o średnicy 70 mm - szt. 28 - Inne roboty wynikające z projektu, przedmiaru i technologii robót. Dokładny opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiarach robót. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie ze sztuką budowlaną, obowiązującymi przepisami, normami oraz zapisami SIWZ..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.10.00.00 - Przygotowanie terenu pod budowę 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.23.24.52 - Roboty odwadniające 45.23.33.20 - Fundamentowanie dróg 45.23.32.20 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg 45.23.24.51 - Roboty odwadniające i nawierzchniowe 45.23.32.90 - Instalowanie znaków drogowych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.07.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 13.000,00 zł, (słownie: trzynaście tysięcy złotych). 2. Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie: 1) W pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: Bank Spółdzielczy w Chorzelach Nr 31 8913 0005 0000 1472 2000 0030 z adnotacją: wadium - Rozbudowa drogi gminnej Nr 320102W Nowa Wieś - Wasiły Zygny - Baranowo na trasie Nowa Wieś - Wasiły Zygny. 2) W poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym, 3) W gwarancjach bankowych, 4) W gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) W poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zmianami), 6) Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone w oryginale i musi obejmować cały okres związania ofertą. 7) Wadium musi być wniesione przed upływem wyznaczonego terminu składania ofert tj. do dnia 25.04.2013r. do godz. 12.00. 8) Sposób przekazania: Oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w formach innych niż w pieniądzu należy złożyć w kasie Urzędu Miasta i Gminy w Chorzelach, pok. Nr 2, ul. Stanisława Komosińskiego 1, 06-330 Chorzele, kopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy dołączyć do oferty. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Wykonawca powinien załączyć do oferty dowód wniesienia wadium na konto Zamawiającego. 9) Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego. 10) Dokumenty dotyczące wniesienia wadium w formach innych niż w pieniądzu należy złożyć w formie oryginału. 11) W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46. 12) W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie (konsorcjum) wymagane wadium wnosi konsorcjum lub jeden z jego członków. W przypadku niezabezpieczenia oferty jedną z określonych w niniejszej specyfikacji form wadium Wykonawca zostanie wykluczony z udziału w postępowaniu, a jego oferta będzie podlegać odrzuceniu

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie oceniony według kryterium: spełnia - nie spełnia. Wymagane są uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w stosownej specjalności oraz przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane - dla osoby pełniącej funkcję kierownika robót. Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie oceniony według kryterium: spełnia - nie spełnia. Wymagane jest wykonanie w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia min. 1 roboty budowlanej związanej z budową, przebudową lub remontem dróg polegającym na powierzchniowym utrwaleniu emulsją asfaltowa i grysami o wartości każdej z nich, nie mniejszej niż 550.000,00 złotych brutto wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie oceniony według kryterium: spełnia - nie spełnia. Wymagane jest posiadanie narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu realizacji zamówienia. Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie oceniony według kryterium: spełnia - nie spełnia. Wymagane jest dysponowanie osobami, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnymi za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca załączy wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie oceniony według kryterium: spełnia - nie spełnia. Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności i przedłoży opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia - na kwotę nie mniejszą niż 550.000,00 złotych

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzenia następujących zmian w umowie: 1. Zmiana terminu zakończenia zadania, zmiana zakresu rzeczowego lub technologii robót - w przypadku udzielenia w trakcie realizacji umowy zamówień dodatkowych, związanych z realizacją zamówienia podstawowego, 2. Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy w przypadku niemożności wykonania robót budowlanych z przyczyn niezależnych od Wykonawcy lub Zamawiającego. Termin zakończenia umowy może zostać zmieniony przez strony z uwzględnieniem czasu trwania przyczyny, 3. Zmiana terminu w przypadku wystąpienia warunków pogodowych uniemożliwiających realizację robót, 4. Zmiana personelu nadzorującego roboty. Korekty terminów zostaną przedłożone każdorazowo Zamawiającemu w terminie siedmiu dni kalendarzowych po powzięciu wiadomości o konieczności wprowadzenia zmian w umowie w formie aneksu do umowy. Minimalny termin przesunięcia terminu zakończenia będzie równy okresowi przerwy postoju

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gminachorzele.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy w Chorzelach, ul. Stanisława Komosińskiego 1, p. Radosław Szydlik, tel. (29) 7516544, fax. (29) 7515686, od poniedziałku do piątku w godz. 7.30 - 15.30.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.04.2013 godzina 12:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Chorzelach, ul. Stanisława Komosińskiego 1 (sekretariat - I piętro).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.