eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KrakówWykonanie właściwych prac w ramach zadania p.n.Rozbudowa DW 981 na odc.100 km 3+720-4+200 w m. Kąclowa wraz z niezbędną infrastrukturą (tj. budową mostu ramowego - odc. 100 w km 3+784,22, budową mostu łukowego - odc. 100 w km 3+916,52, budową i przebudową rowów przydrożnych, przepustów, kanalizacji deszczowej i umocnień potoków bez nazwy) w zamian za stabilizację osuwiska wraz z odbudowa DW 981, odc. 100 km 3+880-4+010 w m. Kąclowa, wariant V

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-07-15

Kraków: Wykonanie właściwych prac w ramach zadania p.n.: Rozbudowa DW 981 na odc.100 km 3+720-4+200 w m. Kąclowa wraz z niezbędną infrastrukturą (tj. budową mostu ramowego - odc. 100 w km 3+784,22, budową mostu łukowego - odc. 100 w km 3+916,52, budową i przebudową rowów przydrożnych, przepustów, kanalizacji deszczowej i umocnień potoków bez nazwy) w zamian za stabilizację osuwiska wraz z odbudowa DW 981, odc. 100 km 3+880-4+010 w m. Kąclowa, wariant V
Numer ogłoszenia: 139545 - 2016; data zamieszczenia: 15.07.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie , ul. B. Głowackiego 56, 30-085 Kraków, woj. małopolskie, tel. 12 44 65 700, 44 65 810, faks 12 44 65 702.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdw.krakow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: jednostka budżetowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie właściwych prac w ramach zadania p.n.: Rozbudowa DW 981 na odc.100 km 3+720-4+200 w m. Kąclowa wraz z niezbędną infrastrukturą (tj. budową mostu ramowego - odc. 100 w km 3+784,22, budową mostu łukowego - odc. 100 w km 3+916,52, budową i przebudową rowów przydrożnych, przepustów, kanalizacji deszczowej i umocnień potoków bez nazwy) w zamian za stabilizację osuwiska wraz z odbudowa DW 981, odc. 100 km 3+880-4+010 w m. Kąclowa, wariant V.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest zadanie polegające na wykonaniu robót budowlanych określonych w Decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej nr 3/16 znak: WI-VII.7820.4.2016.GI z dnia 31.05.2016 r. wraz z załącznikami oraz Opisie Przedmiotu Zamówienia. Szczegółowe określenie przedmiotu zamówienia określa Opis przedmiotu zamówienia (OPZ) wraz z załącznikami stanowiący zał. nr 1 do SIWZ.

II.1.5)

V przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 35 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.22.00.00 - Roboty inżynieryjne i budowlane 45.11.10.00 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne 45.23.31.40 - Roboty drogowe .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 27.10.2017.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Składając ofertę Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przetargowe na czas równy okresowi związania ofertą w wysokości: 150 000,00 zł (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100)

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczególnych wymagań.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca spełnia warunek jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, wykonał: 1) co najmniej dwie roboty budowlane polegające na zabezpieczeniu osuwiska zlokalizowanego w ciągu drogi klasy co najmniej G lub równoważnej tej klasie, które posiadało kartę osuwiskową, a projekty jego zabezpieczania były akceptowane przez Państwowy Instytut Geologiczny (PIG), o łącznej wartości co najmniej 5 mln zł brutto, 2) co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie, przebudowie, rozbudowie lub odbudowie drogowych obiektów mostowych (z wyłączeniem przepustów i kładek) o konstrukcji żelbetowej lub z betonu sprężonego o łącznej długości całkowitej (długość pomostu) co najmniej 100 m, w tym jednego obiektu o konstrukcji żelbetowej łukowej (łuk żelbetowy lub z betonu sprężonego), którego długość całkowita jednego przęsła (długość pomostu) była nie mniejsza niż 50 m, zlokalizowanych w ciągu drogi klasy co najmniej G lub drogi równoważnej tej klasie. UWAGA! Powyższe wymagane roboty mogły być wykonane w ramach oddzielnych zadań lub też mogły być wykonywane w ramach zadań łączonych - obejmujących jednocześnie typ robót z pkt 1 i pkt 2.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczególnych wymagań.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca spełnia warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje: 1) kandydatem na stanowisko jednocześnie Kierownika Budowy i Kierownika Robót: - posiadającym uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji kierownika budowy bez ograniczeń w specjalności mostowej (w przypadku uzyskania uprawnień w latach 1995 - 2003 uznane będą uprawnienia w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń) i będącym członkiem właściwej izby samorządu zawodowego, - który w okresie ostatnich dziesięciu lat przed upływem terminu składania ofert pełnił obowiązki: --) Kierownika Budowy na co najmniej dwóch robotach budowlanych polegających na budowie, przebudowie, rozbudowie lub odbudowie drogowych obiektów mostowych (z wyłączeniem przepustów i kładek) o konstrukcji żelbetowej lub z betonu sprężonego o łącznej długości całkowitej (długość pomostu) co najmniej 100 m, w tym jednego obiektu o konstrukcji żelbetowej łukowej (łuk żelbetowy lub z betonu sprężonego), którego długość całkowita jednego przęsła (długość pomostu) była nie mniejsza niż 50 m, zlokalizowanych w ciągu drogi klasy co najmniej G lub drogi równoważnej tej klasie, oraz --) Kierownika Budowy / Robót na co najmniej dwóch robotach budowlanych polegających na zabezpieczaniu osuwiska zlokalizowanego w ciągu drogi klasy co najmniej G lub równoważnej tej klasie, które posiadało kartę osuwiskową, a projekty jego zabezpieczania były akceptowane przez Państwowy Instytut Geologiczny (PIG), albo 2) kandydatami na stanowisko osobno Kierownika Budowy i osobno Kierownika Robót, tj. a) kandydatem na stanowisko Kierownika Budowy: - posiadającym uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji kierownika budowy bez ograniczeń w specjalności mostowej (w przypadku uzyskania uprawnień w latach 1995 - 2003 uznane będą uprawnienia w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń) i będącym członkiem właściwej izby samorządu zawodowego, - który w okresie ostatnich dziesięciu lat przed upływem terminu składania ofert pełnił obowiązki Kierownika Budowy na co najmniej dwóch robotach budowlanych polegających na budowie, przebudowie, rozbudowie lub odbudowie drogowych obiektów mostowych (z wyłączeniem przepustów i kładek) o konstrukcji żelbetowej lub z betonu sprężonego o łącznej długości całkowitej (długość pomostu) co najmniej 100 m, w tym jednego obiektu o konstrukcji żelbetowej łukowej (łuk żelbetowy lub z betonu sprężonego), którego długość całkowita jednego przęsła (długość pomostu) była nie mniejsza niż 50 m, zlokalizowanych w ciągu drogi klasy co najmniej G lub drogi równoważnej tej klasie, oraz b) kandydatem na stanowisko Kierownika Robót: - posiadającym uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności mostowej lub drogowej (w przypadku uzyskania uprawnień w latach 1995 - 2003 uznane będą uprawnienia w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń) i będącym członkiem właściwej izby samorządu zawodowego, - który w okresie ostatnich dziesięciu lat przed upływem terminu składania ofert pełnił obowiązki Kierownika Budowy / Robót na co najmniej dwóch robotach budowlanych polegających na zabezpieczaniu osuwiska zlokalizowanego w ciągu drogi klasy co najmniej G lub równoważnej tej klasie, które posiadało kartę osuwiskową, a projekty jego zabezpieczania były akceptowane przez Państwowy Instytut Geologiczny (PIG); UWAGA! Wymagania opisane w pkt 1 i 2 są dychotomiczne, wzajemnie wariantowe i nie podlegają spełnieniu łącznemu - Wykonawca musi spełnić albo wymóg opisany w pkt 1, albo wymóg opisany w pkt 2. 3) kandydatem na stanowisko projektanta: - posiadającym projektowe uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności mostowej (w przypadku uzyskania uprawnień w latach 1995 - 2003 uznane będą uprawnienia w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń) i będącym członkiem właściwej izby samorządu zawodowego, - który w okresie ostatnich dziesięciu lat przed upływem terminu składania ofert wykonał: --) co najmniej dwa projekty budowy, przebudowy, rozbudowy lub odbudowy drogowych obiektów mostowych (z wyłączeniem przepustów i kładek) o konstrukcji żelbetowej lub z betonu sprężonego o łącznej długości całkowitej (długość pomostu) co najmniej 100 m, w tym jednego obiektu o konstrukcji żelbetowej łukowej (łuk żelbetowy lub z betonu sprężonego), którego długość całkowita jednego przęsła (długość pomostu) była nie mniejsza niż 50 m, zlokalizowanych w ciągu drogi klasy co najmniej G lub drogi równoważnej tej klasie, oraz --) co najmniej dwa projekty zabezpieczenia osuwiska zlokalizowanego w ciągu drogi klasy co najmniej G lub równoważnej tej klasie, które posiadało kartę osuwiskową, a projekty jego zabezpieczania były akceptowane przez Państwowy Instytut Geologiczny (PIG), albo 4) kandydatami na stanowisko projektantów, tj. a) kandydatem na stanowisko projektanta: - posiadającym projektowe uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności mostowej (w przypadku uzyskania uprawnień w latach 1995 - 2003 uznane będą uprawnienia w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń) i będącym członkiem właściwej izby samorządu zawodowego, - który w okresie ostatnich dziesięciu lat przed upływem terminu składania ofert wykonał co najmniej dwa projekty budowy, przebudowy, rozbudowy lub odbudowy drogowych obiektów mostowych (z wyłączeniem przepustów i kładek) o konstrukcji żelbetowej lub z betonu sprężonego o łącznej długości całkowitej (długość pomostu) co najmniej 100 m, w tym jednego obiektu o konstrukcji żelbetowej łukowej (łuk żelbetowy lub z betonu sprężonego), którego długość całkowita jednego przęsła (długość pomostu) była nie mniejsza niż 50 m, zlokalizowanych w ciągu drogi klasy co najmniej G lub drogi równoważnej tej klasie, oraz b) kandydatem na stanowisko projektanta: - posiadającym projektowe uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności drogowej (w przypadku uzyskania uprawnień w latach 1995 - 2003 uznane będą uprawnienia w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń) i będącym członkiem właściwej izby samorządu zawodowego, - który w okresie ostatnich dziesięciu lat przed upływem terminu składania ofert wykonał co najmniej dwa projekty zabezpieczenia osuwiska zlokalizowanego w ciągu drogi klasy co najmniej G lub równoważnej tej klasie, które posiadało kartę osuwiskową, a projekty jego zabezpieczania były akceptowane przez Państwowy Instytut Geologiczny (PIG); UWAGA! Wymagania opisane w pkt 3 i 4 są dychotomiczne, wzajemnie wariantowe i nie podlegają spełnieniu łącznemu - Wykonawca musi spełnić albo wymóg opisany w pkt 3, albo wymóg opisany w pkt 4.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczególnych wymagań.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Wykonawca w wykazie robót wskaże roboty budowlane określone w warunku dot. posiadania wiedzy i doświadczenia (sekcja III.3.2.) oraz złoży poświadczenia (inne dokumenty), że roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujące, że zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Zgodnie z § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dziennik Ustaw z dnia 19.02.2013 poz. 231) dowodami, o których mowa w Wykazie robót są: 1) poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych dostaw lub usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na trzy miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo ofert; 2) w przypadku zamówień na roboty budowlane - inne dokumenty - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w pkt. 1. W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane, dostawy lub usługi wskazane w Wykazie robót, zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w sekcji III.4.3.1. zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem - wystawione odpowiednio w terminie kreślonym w sekcji III.4.3.1. 2. Pisemne zobowiązanie - w przypadku gdy wykonawca będzie polegał na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków na podstawie art. 26 ust. 2 b ustawy PZP.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Okres gwarancji i rękojmi - 10

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiana postanowień umowy może być dokonana w przypadku zmian nieistotnych w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy, także istotnej, w szczególności w następujących przypadkach: 1) zmiana postanowień umowy w przypadku zmiany przepisów prawnych istotnych dla realizacji przedmiotu umowy, w tym m.in. przewiduje się możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia umownego w przypadku zmiany: a) stawki podatku od towarów i usług, b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, c) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę, na zasadach określonych w umowie; 2) zmiana, w tym wydłużenie, terminu wykonania zamówienia w związku z: a) wystąpieniem okoliczności zaistniałych w trakcie realizacji zamówienia, a w szczególności niesprzyjających warunków atmosferycznych, archeologicznych, geologicznych, hydrologicznych lub zaistnienia kolizji z sieciami infrastruktury, niepozwalających na wykonanie zamówienia, w szczególności robót bitumicznych, zgodnie z warunkami wykonania określonymi w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, b) koniecznością usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, jeżeli konieczność ta wynika z okoliczności, których Zamawiający nie mógł przewidzieć w momencie zawarcia umowy, c) koniecznością wykonania zamówień dodatkowych niezbędnych do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego lub zamówień uzupełniających, których udzielenie i wykonanie stało się konieczne lub celowe i które mają wpływ na termin realizacji niniejszego zamówienia, d) ujawnieniem niezinwentaryzowanych lub o odmiennym przebiegu niezgodnym z inwentaryzacją podziemnych sieci, instalacji lub urządzeń obcych i koniecznością wykonania robót związanych z ich zabezpieczeniem lub usunięciem kolizji, e) zawieszeniem robót przez Zamawiającego z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, f) działaniem siły wyższej (np. klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne) mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonywania robót, g) wystąpieniem wykopalisk uniemożliwiających wykonywanie robót, h) zaistnieniem okoliczności będących następstwem działania organów administracji lub osób indywidualnych, w szczególności: - w przypadku przedłużających się konsultacji społecznych, protestów mieszkańców, bądź innych podmiotów, których dotyczy realizacja zamówienia, które mają wpływ na termin realizacji przedmiotu umowy, - w przypadku wystąpienia nieprzewidywanych w momencie zawarcia niniejszej umowy kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez Zamawiającego lub inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji, w sytuacji, gdy wykonywanie robót nie będzie możliwe ze względu na obowiązek skoordynowania robót z Wykonawcą innych robót wykonywanych na terenie budowy, - niemożliwej do przewidzenia w momencie zawarcia niniejszej umowy konieczności przesunięcia terminu przekazania terenu budowy, i) zaistnieniem ruchów mas ziemnych osuwiska, czy zwiększeniem poziomu wody rz. Białej lub cieków wodnych zlokalizowanych w obrębie terenu robót, mających wpływ na tok realizowanych robót, czy czasowo uniemożliwiających prowadzenie robót, j) wystąpieniem niezależnych od Wykonawcy przyczyn technologicznych związanych z materiałami i prowadzonymi robotami w kontekście wpływu osuwiska na realizację przedmiotu zamówienia i przyjęte rozwiązania technologiczne, k) koniecznością utrzymania ciągłości ruchu drogowego i pieszego na czas trwania robót z uwzględnieniem wymaganego poziomu bezpieczeństwa użytkowników ruchu na drodze objazdowej (tymczasowej) w związku z jej uszkodzeniem lub potrzebą przełożenia ruchu na objazd alternatywny, czego przyczyny nie leżały po stronie Wykonawcy, l) wystąpieniem okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć pomimo zachowania należytej staranności, m) zaistnieniem innych okoliczności niezależnych od Wykonawcy, a mających wpływ na termin realizacji zamówienia, - pod warunkiem wyrażenia zgody przez Zamawiającego; termin realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu o czas trwania okoliczności stanowiących przeszkody w realizacji przedmiotu umowy; 3) zmiana zasad i terminów rozliczeń wynagrodzenia umownego w ramach etapu I i II przedmiotu zamówienia w przypadku zaistnienia okoliczności uzasadniających taką zmianą, w szczególności wynikających z zasad dofinansowania projektu w ramach programów zewnętrznych lub zapisów planu rzeczowo-finansowego Zamawiającego, w tym np. uzyskania zgody na przedłużenie okresu rozliczenia robót wykonanych w 2016 r. (etapu I); 4) zmiana technologii wykonania danego za?kresu robót określonego w dokumentacji projektowej pod warunkiem, iż nie spowoduje ona obniżenia jakości wykonania zamówienia, obniżenia trwałości jego przedmiotu i wzrostu kosztów jego późniejszego utrzymania oraz pod warunkiem wyrażenia zgody przez Zamawiającego; zmiana taka musi zostać spowodowana uzasadniającymi je okolicznościami zaistniałymi w trakcie realizacji przedmiotu umowy, w szczególności: a) pojawieniem się na rynku materiałów, sprzętu lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zmniejszenie kosztów realizacji robót, kosztów eksploatacji inwestycji lub umożliwiających uzyskanie lepszej jakości robót, b) pojawieniem się nowszej technologii wykonania robót pozwalającej na skrócenie czasu realizacji robót, zmniejszenie kosztów realizacji robót lub kosztów eksploatacji inwestycji, c) zmianą przepisów prawa powodującą konieczność zrealizowania inwestycji przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych; 5) niezależne od stron zmiany dotyczące osób kluczowych dla realizacji umowy, m.in. Kierownika budowy, Kierownika robót, Projektanta; zmiana tych osób musi być uzasadniona przez Wykonawcę i zaakceptowana przez Zamawiającego, a kwalifikacje i doświadczenie wskazanych w zastępstwie osób muszą być co najmniej takie same, jakie były wymagane na etapie postępowania o udzielenie zamówienia; 6) zmiana postanowień umowy w sytuacji wystąpienia zamówień dodatkowych lub uzupełniających niezbędnych do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego, których wykonanie stało się konieczne lub celowe i które mają wpływ na realizację niniejszego zamówienia; 7) zmiana trybu realizacji zamówienia w zakresie: a) rezygnacji z podwykonawstwa dla części zamówienia, którą Wykonawca wskazał w ofercie, że powierzy ją do wykonania podwykonawcy, b) wystąpienia konieczności zmiany podwykonawcy dla części zamówienia, którą Wykonawca wskazał w ofercie, że powierzy ją do wykonania podwykonawcy, za zgodą Zamawiającego i z zachowaniem zasad dotyczących podwykonawców określonych w niniejszej umowie, c) wystąpienia uzasadnionego przypadku konieczności realizacji przez podwykonawcę części zamówienia, której Wykonawca nie wskazał w ofercie, że powierzy ją do wykonania podwykonawcy, za zgodą Zamawiającego i z zachowaniem zasad dotyczących podwykonawców określonych w niniejszej umowie, d) wystąpienia uzasadnionego przypadku konieczności realizacji przez podwykonawcę części zamówienia, która została zastrzeżona przez Zamawiającego jako kluczowa część zamówienia do osobistego wykonania przez Wykonawcę, za zgodą Zamawiającego i z zachowaniem zasad dotyczących podwykonawców określonych w niniejszej umowie, e) wystąpienia uzasadnionego przypadku konieczności zmiany podmiotów, na zasobach których opierał się Wykonawca wykazując na etapie postępowania o udzielenie zamówienia spełnianie warunków udziału w postępowaniu, za zgodą Zamawiającego i pod warunkiem, że odnośnie nowego podmiotu wykazane zostanie spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie nie mniejszym, niż wykazane zostało to na etapie postępowania o udzielenie zamówienia, a podmiot ten złoży pisemne potwierdzenie udostępnienia Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, - w przypadku zaistnienia nieprzewidzianych wcześniej przez Wykonawcę okoliczności związanych w szczególności ze zmianami organizacyjnymi, kadrowymi, problemami finansowymi, zmianami w zakresie całości prowadzonej działalności, czy innymi kwestiami mającymi wpływ na organizację procesu realizacji zamówienia po stronie Wykonawcy; 8) zmiany warunków realizacji i zakresu przedmiotowego umowy niezbędne do prawidłowej realizacji zamówienia związane z: a) koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa lub zapobieżenia awarii, b) koniecznością spowodowaną zmianą obowiązujących przepisów prawa powodującą, że realizacja przedmiotu umowy w niezmienionej postaci stanie się niecelowa, c) wystąpieniem okoliczności powodujących, że niemożliwe jest zrealizowanie przedmiotu umowy w założony w OPZ sposób zgodnie z zasadami sztuki inżynierskiej, które nie były możliwe do przewidzenia w momencie zawarcia umowy, d) wystąpieniem ruchów mas ziemnych osuwiska, czy zwiększeniem poziomu wody rz. Białej lub cieków wodnych zlokalizowanych w obrębie terenu robót, mających wpływ na realizację przedmiotu umowy, e) zaistnieniem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi, warunkami organizacyjnymi lub okolicznościami, które nie były możliwe do przewidzenia w momencie zawarcia umowy, f) koniecznością wpadkowej modyfikacji zasad płatności wynagrodzenia umownego (m.in. trybu i częstotliwości wystawiania faktur, zasad i terminów rozliczeń między stronami) wynikającą z zasad dofinansowania projektu w ramach programów zewnętrznych lub potrzeby wydatkowania środków budżetowych ujętych w planie rzeczowo-finansowym Zamawiającego z uwagi na zamknięcie danego roku budżetowego, czy zaistnienia innej okoliczności uzasadniającej wprowadzenie takiej modyfikacji, g) koniecznością zmiany sposobu zapewnienia przejezdności drogi wojewódzkiej nr 981 podczas realizacji niniejszego zamówienia (zabezpieczenia ciągłości ruchu drogowego i pieszego na czas trwania robót) w stosunku do zapisów OPZ, spowodowaną okolicznościami niezależnymi od stron umowy; wprowadzenie takiej zmiany może wiązać się z podwyższeniem wynagrodzenia umownego, ale jedynie w sytuacji wystąpienia po stronie Wykonawcy wydatków usprawiedliwionych, których nie można było przewidzieć na etapie sporządzenia oferty i zawarcia umowy oraz ryzyka poniesienia których nie można było ocenić na podstawie zapisów OPZ, h) zaistnieniem niemożliwych do wcześniejszego przewidzenia i niezależnych od stron umowy okoliczności powodujących niecelowość, zbędność, czy bezzasadność realizacji poszczególnych elementów przedmiotu zamówienia z punktu widzenia Zamawiającego, w szczególności dotyczących robót ziemnych, robót w obrębie koryta rz. Białej i cieków wodnych zlokalizowanych na terenie budowy, nawierzchni, chodników i ciągów pieszo-rowerowych, zatok autobusowych, obiektów inżynierskich, elementów odwodnienia, oświetlenia drogi, docelowej organizacji ruchu, czy urządzeń ochrony środowiska oraz sieci i urządzeń obcych, przy jednoczesnym obniżeniu wynagrodzenia umownego o wartość niezrealizowanych elementów przedmiotu zamówienia, i) zaistnieniem innej niemożliwej do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczności prawnej, ekonomicznej lub technicznej, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkującej brakiem możliwości należytego wykonania umowy zgodnie z SIWZ; 9) porządkujące i informacyjne zmiany postanowień umowy, w szczególności związane ze: a) zmianą formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy, b) zmianą zabezpieczenia należytego wykonania umowy w związku ze zmianą warunków realizacji umowy, c) zmianą danych identyfikacyjnych (w tym adresowych i teleadresowych) strony umowy i osób reprezentujących strony (w szczególności z powodu nieprzewidzianych zmian organizacyjnych, choroby, wypadków losowych); 10) zmiany postanowień umowy korzystne dla Zamawiającego, a polegające m.in. na możliwości ograniczenia zakresu przedmiotowego umowy na skutek okoliczności niemożliwych wcześniej do przewidzenia (w szczególności w przypadku zaistnienia ruchów mas ziemnych osuwiska, czy zmian poziomu rz. Białej lub cieków wodnych zlokalizowanych w obrębie terenu budowy), obniżenia wynagrodzenia umownego w przypadku ograniczenia zakresu przedmiotowego umowy, modyfikacji zasad płatności wynagrodzenia umownego w związku z realizacją płatności w ramach programów zewnętrznych lub potrzebą wydatkowania środków budżetowych ujętych w planie rzeczowo-finansowym Zamawiającego z uwagi na zamknięcie danego roku budżetowego, czy zaistnieniem innej okoliczności uzasadniającej wprowadzenie takiej modyfikacji; 11) inne zmiany postanowień umowy związane z zaistnieniem okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zdw.krakow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie ul. Głowackiego 56, 30-085 Kraków, pok. 315.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.08.2016 godzina 11:30, miejsce: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie ul. Głowackiego 56, 30-085 Kraków, pok. 220.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: W kryterium okres gwarancji i rękojmi ocenie podlegać będzie długość okresu gwarancji jakości i rękojmi za wady, zaoferowana przez Wykonawcę w stosunku do długości przedziału określającego dopuszczalne limity okresu gwarancji i rękojmi określone przez Zamawiającego, tj. minimalny okres gwarancji i rękojmi, który może zaoferować Wykonawca, wynosi 60 miesięcy licząc od daty odbioru końcowego przedmiotu umowy, natomiast maksymalny okres gwarancji i rękojmi, który może zaoferować Wykonawca wynosi 84 miesięcy licząc od daty odbioru końcowego przedmiotu umowy. Powyższe kryterium nie dotyczy gwarancji i rękojmi udzielanej na oznakowanie poziome grubowarstwowe, dla którego okres gwarancji i rękojmi wynosi 36 miesięcy licząc od daty odbioru końcowego przedmiotu umowy oraz gwarancji i rękojmi udzielanej na oznakowanie poziome cienkowarstwowe, dla którego okres gwarancji i rękojmi wynosi 12 miesięcy licząc od daty odbioru końcowego przedmiotu umowy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.