Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-05-02
Katowice: Wykonanie dodatkowych projektów wykonawczych instalacji technologicznych zlokalizowanych w Hali D Kopalni Doświadczalnej Barbara w Mikołowie - Centrum Czystych Technologii Węglowych Głównego Instytutu Górnictwa w Katowicach - część technologiczna Mikołów oraz nadzór autorski nad realizacją instalacji
Numer ogłoszenia: 140784 - 2012; data zamieszczenia: 02.05.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Główny Instytut Górnictwa , pl. Gwarków 1, 40-166 Katowice, woj. śląskie, tel. 032 2581631-9, faks 0322596533.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.gig.katowice.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie dodatkowych projektów wykonawczych instalacji technologicznych zlokalizowanych w Hali D Kopalni Doświadczalnej Barbara w Mikołowie - Centrum Czystych Technologii Węglowych Głównego Instytutu Górnictwa w Katowicach - część technologiczna Mikołów oraz nadzór autorski nad realizacją instalacji.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: 1. Wykonanie dodatkowych projektów wykonawczych technologicznych z adaptacją projektów istniejących instalacji technologicznych zlokalizowanych w Hali D Kopalni Doświadczalnej Barbara w Mikołowie - Centrum Czystych Technologii Węglowych Głównego Instytutu Górnictwa w Katowicach- część technologiczna Mikołów. 2. Pełnienie nadzoru autorskiego nad realizacją instalacji technologicznych zgazowania węgla zlokalizowanych w Hali D oraz przynależnych obiektach instalacji odbioru gazu ze zgazowania odbieranego na powierzchni kopalni w rejonie Hali D. 3. Zakres przedmiotu zamówienia: 3.1 w zakresie projektowania - opracowanie projektów wykonawczych instalacji w tym: - weryfikacja, zmiany i uzupełnienia schematów technologiczno- pomiarowych, - opracowanie zmodyfikowanych wykazów aparatów i urządzeń, rurociągów, punktów pomiarowych i automatyki, - opracowanie aneksów do dokumentacji w częściach branżowych w tym rozmieszczenia aparatów, orurowania, - opracowanie dokumentacji wykonawczej nowych aparatów w tym zbiornika buforowego permeatu, - opracowanie dokumentacji koncesyjnej nowych zbiorników i aparatów, - uzupełnienia i zmiany w dokumentacji instalacji elektrycznych i AKPiA, - uzupełnienia dokumentacji budowlanej- fundamenty nowych urządzeń, - weryfikacja i modyfikacja instrukcji technologicznych, - opracowanie do każdego z projektów części opisowej, stosownych zestawień materiałowych ,specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, niezbędnych przedmiarów i kosztorysów robót, - uzgodnienie wszystkich projektów z Zamawiającym i uzyskanie akceptacji. 3.2. w zakresie nadzoru autorskiego: - sprawowanie nadzoru autorskiego według potrzeb Zamawiającego w okresie realizacji robót , prac rozruchowych oraz pierwszych prac badawczych do czasu osiągnięcia pełnej zdolności wykonawczej wszystkich zrealizowanych instalacji technologicznych obiektu w zakresie obejmującym w szczególności: - wyjaśnianie wątpliwości dotyczących projektów wykonawczych, uzgadnianie, na wniosek Zamawiającego lub Użytkownika możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w dokumentacji projektowej w zakresie instalacji, materiałów oraz rozwiązań technicznych i technologicznych, - udział w uzgodnieniu z inspektorem nadzoru oraz Użytkownikiem w komisjach technicznych, w odbiorach robót zanikających, próbach technicznych i procedurach rozruchowych, eksperymentach badawczych instalacji i zespołów badawczych oraz odbiorze technicznym i końcowym budowy, - udział w czynnościach mających na celu doprowadzenie do uzyskania projektowych zdolności użytkowych instalacji, - przeprowadzenie niezbędnych instruktaży w procesie rozruchu instalacji. 4. Prace projektowe zostaną wykonane i doręczone Zamawiającemu w 5 egz. w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej w formatach *.pdf oraz *.dwg..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień o wartości do 50% przewidywanej wartości zamówienia podstawowego
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.93.00.00 - Specjalne usługi projektowe .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 28.06.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wpłaty wadium w przedmiotowym postępowaniu
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonania oceny spełniania warunku: Wykonawca spełni powyższy warunek, jeśli złoży oświadczenie z art.22 ust.1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunku, o którym mowa powyżej Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wraz z ofertą: Podpisane oświadczenie stanowiące załącznik nr 3 do SIWZ.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi wykazać, iż w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał co najmniej dwie prace w zakresie projektów instalacji dla obiektów typu laboratoryjnego lub instalacji przemysłowych o wartości minimum 100 000 zł netto każda. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunku, o którym mowa powyżej Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wraz z ofertą: a) wykaz wykonanych lub wykonywanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonanych projektów instalacji dla obiektów typu laboratoryjnego lub instalacji przemysłowych, z podaniem inwestora, nazwy i opisu wykonywanych projektów, ceny kontraktu, wartości prac które wykonał Wykonawca, oraz daty i miejsca wykonania - sporządzonego wg załącznika nr 4 do SIWZ. Zamawiający wymaga wskazania prac o wartości co najmniej dwóch realizacji o wartości minimum 100 000 zł netto każda. b) dokumenty potwierdzające, że projekty (wymienione w wykazie, o którym mowa powyżej) zostały wykonane lub są wykonywane bez zastrzeżeń Zamawiającego i terminowo ukończone. Zamawiający wymaga co najmniej dwóch prac potwierdzonych przynależnymi referencjami o wartości co najmniej 100 000 zł netto każda
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonania oceny spełniania warunku: Wykonawca musi wykazać dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. wykaże, że osoby, które będą wykonywać zamówienie posiadają wymagane kwalifikacje zawodowe lub przedstawić pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia. Wykonawca winien wykazać się dysponowaniem osobami spełniającymi następujące wymogi: - projektanci branżowi winni posiadać uprawnienia do projektowania w danej branży i minimum 3 letnie doświadczenie w projektowaniu instalacji z danej branży, Zamawiający wymaga wskazania co najmniej po jednej osobie dla każdej z następujących branż: roboty budowlane, instalacje wod.kan, instalacje gazów technicznych, instalacje elektryczne, instalacje technologiczne. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunku, o którym mowa powyżej Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wraz z ofertą: a) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat pełnionych przez nie funkcji, a także informację o podstawie do dysponowania tymi osobami - zgodnie z załącznikiem nr 5 do SIWZ. b) do wykazu należy dołączyć oświadczenie, że w/w osoby posiadają stosowne uprawnienia jeżeli ustawy nakładają obowiązek ich posiadania
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonania oceny spełniania warunku: Sytuacja ekonomiczna: Wykonawca musi być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę nie mniejszą niż 300 000 zł. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunku, o którym mowa powyżej Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wraz z ofertą: - Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę nie mniejszą niż 300 000 zł
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Oświadczenie, że Wykonawca zapoznał się z warunkami zamówienia i z załączonym wzorem umowy oraz, że przyjmuje ich treść bez żadnych zastrzeżeń - na formularzu oferty - zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ. 2. Wypełniony formularz oferty wraz z oświadczeniami według załącznika nr 1 z podaniem wyceny: - opracowania projektów wykonawczych, - kosztu jednego nadzoru autorskiego 3. Termin płatności: 30-dniowy termin płatności od daty dostarczenia faktury do Zamawiającego. 4. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski poświadczonym przez Wykonawcę. 5. Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o udzielenie zamówienia publicznego. Jeżeli Wykonawca działa przez pełnomocnika, to pełnomocnictwo winno zostać dołączone do oferty i posiadać formę oryginału lub kopii uwierzytelnionej przez notariusza
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1 - Cena - 80
- 2 - cena jednostkowa za jeden nadzór autorski - 20
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Na podstawie art.144 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych zmiana postanowień umowy może być dokonana w formie pisemnego aneksu w następujących przypadkach i na następujących warunkach: 1.1 dotyczy umowy na Wykonanie dodatkowych projektów wykonawczych instalacji technologicznych zlokalizowanych w Hali D KD Barbara w Mikołowie - Centrum Czystych Technologii Węglowych Głównego Instytutu Górnictwa w Katowicach- część technologiczna Mikołów a) zmiana terminu realizacji zamówienia z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy, w przypadku: 1) wprowadzenia dodatkowych zmian w dokumentacji projektowej, co może powodować brak możliwości dotrzymania pierwotnego terminu zakończenia realizacji zawartej umowy; 2) wstrzymania realizacji prac objętych umową, co uniemożliwia terminowe zakończenie realizacji przedmiotu umowy. b) zmiany w zakresie realizacji przedmiotu umowy - zmiana zakresu prac wynikająca z konieczności opracowania dodatkowych projektów związanych z wyposażeniem technologicznym. c) z powodu ustawowej zmiany stawki podatku VAT, strony dostosują wskazaną w umowie stawkę do obowiązujących przepisów prawa i odpowiednio podwyższą lub obniżą wynagrodzenie brutto, kwota netto pozostaje stała. d) z powodu zmiany regulacji prawnych powszechnie obowiązujących w dniu podpisania umowy. 2. dotyczy umowy na nadzór autorski nad realizacją inwestycji pn: Wykonanie stanowisk badawczych Hali D w Kopalni Doświadczalnej KD Barbara w Mikołowie w ramach programu Centrum Czystych Technologii Węglowych Głównego Instytutu Górnictwa w Katowicach. a) Zmiana umowy dotycząca zakresu lub terminu realizacji przedmiotu umowy może nastapić w następujących przypadkach : 1) uzasadnionych zmian w termiach realizacji zadania przez Wykonawcę realizjacego prace budowlano- instalacyjne stanowisk badawczych, 2) zmian zakresu i sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiajacego lub Wykonawcę, których nie można było przewidzieć w okresie zawarcia umowy, b) z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie usług, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron. c) z powodu ustawowej zmiany stawki podatku VAT, strony dostosują wskazaną w umowie stawkę do obowiązujących przepisów prawa i odpowiednio podwyższą lub obniżą wynagrodzenie brutto, kwota netto pozostaje stała. d) z powodu zmiany regulacji prawnych powszechnie obowiązujących w dniu podpisania umowy
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.gig.eu/pl/a158/Aktualne_przetargi.html
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Główny Instytut Górnictwa 40-166 Katowice, Plac Gwarków 1, Zespół Inwestycji i Remontów pok. 9a budynek B.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.05.2012 godzina 12:00, miejsce: Główny Instytut Górnictwa 40-166 Katowice, Plac Gwarków 1, Zespół Inwestycji i Remontów pok. 9a budynek B.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka - tytuł projektu: Centrum Czystych Technologii Węglowych.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
INNE PRZETARGI Z KATOWIC
- Dostawa mebli
- Zakup i dostawa opakowań na ślady i dowody rzeczowe: koperty foliowe, koperty osuszające, pudełka kartonowe, opaski zaciskowe, taśmy zabezpieczające w rolce, rękawy osuszające.....
- Dostawa pułapek wodnych, filtrów powietrza, mankietów noworodkowych, czujników
- Wykonanie wszelkiego rodzaju napraw mechanicznych w pojazdach służbowych marki Mercedes Sprinter oraz samochodach osobowych wyposażonych w wideorejestrator w garnizonie Policji województwa śląskiego
- Dostawa zestawu makiet dydaktycznych do modulacji i badań sygnałów w ramach projektu pn.: "Jestem zawodowcem 3.0" w ZSTiO nr 3 im. E. Abramowskiego w Katowicach
- Zakup i sukcesywna dostawa ogumienia letniego dla pojazdów Wojewódzkiego Pogotowia Ratunkowego w Katowicach
więcej: przetargi w Katowicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Instalacja OZE i poprawa efektywności energetycznej wraz z przebudową zaplecza technicznego Zarządu Dróg Powiatowych w Słupsku"
- "Wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej remontu/przebudowy dróg dla miejscowości zlokalizowanych na terenie Gminy Chojnów"
- Projekt przebudowy ul. Cieszyńskiej w Jastrzębiu-Zdroju
- Opracowanie dokumentacji - Projekt przebudowy budynku Urzędu Miasta.
- 16.2025 Modernizacja i przebudowa budynku na potrzeby Zakładu Biochemii Lekarskiej Uniwersytetu Medycznego im. Piastów Śląskich we Wrocławiu
- Poprawa efektywności energetycznej infrastruktury społeczno-edukacyjnej wraz z elementami systemu gospodarki wodnej na terenie miasta i gminy Olkusz
więcej: Specjalne usługi projektowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.