eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Obsługa prawna Międzyleskiego Szpitala Specjalistycznego w Warszawie

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2013-01-28

Warszawa: Obsługa prawna Międzyleskiego Szpitala Specjalistycznego w Warszawie
Numer ogłoszenia: 14395 - 2013; data zamieszczenia: 28.01.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 10543 - 2013r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Międzyleski Szpital Specjalistyczny w Warszawie, ul. Bursztynowa 2, 04-749 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 4735145, faks 022 6131992.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Obsługa prawna Międzyleskiego Szpitala Specjalistycznego w Warszawie.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie obsługi prawnej polegającej na: - udzielaniu Dyrektorowi porad prawnych oraz wyjaśnień w zakresie stosowania prawa zgodnie z ustawą z dnia 6 lipca 1982 roku o radcach prawnych (t.j. Dz. U. Z 2002r. nr 123, poz. 1059 ze zm.) - udzielaniu informacji o zmianach w obowiązującym stanie prawnym w zakresie działalności Szpitala - opiniowaniu projektów umów, upoważnień, pełnomocnictw, zakresów czynności, decyzji, zarządzeń i postanowień Dyrektora - opiniowaniu projektów aktów prawa wewnętrznego - sporządzenie pism procesowych - sporządzeniu opinii prawnych - występowaniu w charakterze pełnomocnika Dyrektora Międzyleskiego Szpitala Specjalistycznego w postępowaniu sądowym, administracyjnym, egzekucyjnym oraz przed innymi organami orzekającymi - sprawdzaniu projektów dokumentów pod względem formalno - prawnym podpisywanych przez Dyrektora - prowadzeniu dokumentacji ww. spraw zgodnie z instrukcją kancelaryjną oraz Rzeczowym wykazem akt - przekazywaniu dokumentacji do archiwum zakładowego zgodnie z instrukcją kancelaryjną - wykonywaniu innych czynności zleconych przez Dyrektora w zakresie obsługi prawnej - wykonywaniu czynności służbowych w siedzibie zamawiającego w czasie nie krótszym niż 16 godzin w tygodniu.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.10.00.00 - Usługi prawnicze .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 24.01.2013.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Zofia Staszewska Kancelaria Radcy Prawnego, ul. Zielony Sad 14, 05-500 Piaseczno, kraj/woj. mazowieckie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 414000,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 414000,00

  • Oferta z najniższą ceną: 414000,00 / Oferta z najwyższą ceną: 414000,00

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych - do postępowań o udzielenie zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze nieprioryterowym określone w przepisach wydanych na podstawie art. 2a, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących terminów składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub terminów składania ofert, obowiązku żądania wadium, obowiązku żądania dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu, zakazu ustalania kryteriów oceny ofert na podstawie właściwości wykonawcy oraz przesłanek wyboru trybu negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego oraz licytacji elektronicznej. Dalej ust. 1a - w przypadku zamówień, o których mowa w ust. 1, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust. 1 lub art. 67 ust. 1, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: - naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, - naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; - poniesieniem straty w imieniu publicznym; - uniemożliwienie terminowej realizacji zadań. Nadmieniam, iż usługi w zakresie usług prawniczych znajdują się w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz. U. z 2010, Nr 12 poz. 68), załącznik nr 2 wykaz usług niepriorytetowych - poz. 21 kod CPC 861, CPV od 79.00.00.00-4 do 79.14.00.00-7 usługi prawnicze. Wśród tych kategorii wymienia się m.in.: usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej oraz usługi w zakresie dokumentów (usługi uwierzytelniające). Nadmieniam, iż w obecnym czasie zespół radców prawnych jest w trakcie prowadzenia spraw sądowych związanych z działalnością Szpitala. Oddanie tych spraw nowemu zespołowi spowodowało by znaczne opóźnienia w toczących się sprawach wynikające z potrzebnego dodatkowego czasu niezbędnego do zapoznania się z całą dokumentacją oraz wdrożeniem się w obowiązujące w Szpitalu zarządzenia. W wyniku opóźnień oraz brakiem dostatecznej wiedzy wynikającej z przejęcia - sprawy - w trakcie może doprowadzić do znacznych strat finansowych Szpitala - znaczne opóźnienia w odzyskaniu zobowiązań finansowych wobec Szpitala jak również przegrane sprawy wynikające z niedostateczną znajomością sprawy. Warto zaznaczyć, że postępowania muszą oznaczać się pewną systematyką i niezwykle istotnym ich elementem jest ciągłość oraz trzymanie się przyjętej koncepcji załatwienia danej sprawy, zatem powierzenie tych zadań innemu podmiotowi mogłoby bardzo negatywnie wpłynąć na pracę Szpitala. We wskazanej sytuacji zastosowanie trybu innego niż zamówienie z wolnej reki mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, co z kolei jest okolicznością wskazaną przez ustawodawcę jako przykład ważnej przyczyny uzasadniającej wybór innego niż podstawowy tryb zamówienia publicznego, w tym tryb z wolnej reki. Uzasadnieniem zastosowania trybu niekonkurencyjnego muszą być obiektywne okoliczności powodujące, że zastosowanie trybu konkurencyjnego spowoduje dla zamawiającego negatywne konsekwencje ekonomiczne lub organizacyjne. Ustawodawca w tym zakresie nie określił norm, wykaz ten poprzedził zwrotem -w szczególności. Wyrokiem z dnia 27 kwietnia 2010 r. Sygn. akt: KIO 516/10 Krajowa Izba Odwoławcza stwierdziła - W odniesieniu do powyższego Izba pragnie wskazać, iż zgodnie z art. 5 ust. 1a ustawy Pzp zamawiający może wszcząć postępowania w trybie negocjacji bez ogłoszenia także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone w art. 62 ust. 1 ustawy Pzp, zaś wskazane w pkt 1 - 4 ww. przepisu przypadki nie stanowią katalogu zamkniętego, lecz stanowią przykładowe ujęcie negatywnych dla zamawiającego i finansów publicznych okoliczności, których istnienie przy stosowaniu innych trybów, niż tryb negocjacji bez ogłoszenia lub zamówienia z wolnej ręki, może skutkować odstąpieniem od stosowania trybów konkurencyjnych. Tego rodzaju konstrukcja art. 5 ust. 1a ustawy Pzp pozwala jedynie, w odniesieniu do jego brzmienia sprzed ostatniej nowelizacji, określić przykładowe ramy stosowania zawartych w art. 5 ustawy Pzp wyłączeń i tym samym umożliwia i ułatwia dokonywanie celowościowej i funkcjonalnej wykładni tego przepisu. Niewątpliwie w zakresie wykładni funkcjonalnej uprawnione jest przyjęcie, iż zawarta w nim norma prawna rozszerza dla usług o charakterze niepriorytetowym wyjątki od zasady wyrażonej w art. 10 ustawy Pzp. Tym samym uznać również należy, iż ustawodawca dla określonych kategorii usług (usług niepriorytetowych) umożliwił stosowanie bardziej uproszczonych trybów udzielania zamówień publicznych. Użycie przez ustawodawcę w art. 5 ust. 1a ustawy Pzp zwrotu -w szczególności- pozwala w ramach wykładni literalnej uznać, iż katalog okoliczności skutkujących możliwością odstąpienia od stosowania trybów konkurencyjnych nie jest katalogiem zamkniętym i tym samym zbiór uzasadnionych przypadków określonych w art. 62 ust. 1 ustawy Pzp uległ rozszerzeniu o sytuacje, które z przyczyn obiektywnych należałoby uznać za uprawniające do zastosowania trybu niekonkurencyjnego (w tym również trybu negocjacji bez ogłoszenia). Ponadto dodatkowym argumentem przemawiającym za zastosowanie trybu z wolnej ręki jest art. 5 ust. 1b ustawy Prawo zamówień publicznych - w przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego lub jeżeli wymaga tego ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia oraz przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki. Zatem, stosownie do wskazanej powyżej, wynikającej z art. 5 ust. 1b ustawy Pzp normy, zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki kancelarii dotychczas obsługującą Szpital. Kancelaria reprezentuje Szpital w trwających wcześniej już wspomnianych sporach sądowych i ma pełną wiedzę o charakterze i stanie toczących się spraw. Na zakończenie pragnę przytoczyć Uchwałę z dnia 19 marca 2012r., Sygn. akt: KIO/KD 30/12 gdzie Krajowa Izba Odwoławcza stwierdziła, iż elementem uprawniającym do skorzystania z dogodności określonych w art. 5 ust. 1a ustawy Pzp jest konieczność weryfikacji katalogu skutków (okoliczności) uzasadniających zastosowanie przez Zamawiającego m.in. przywileju stosowania trybu zamówienia z wolnej ręki. Wskazany przepis w tym zakresie posługuje się określeniem: co najmniej jedną z następujących okoliczności. Powyższe oznacza, że Zamawiający w takiej sytuacji powinien wskazać, iż przynajmniej jeden ze skutków zastosowania innego trybu niż wolna ręka określonych we wskazanym przepisie wystąpi i będzie stanowił zagrożenie dla realizacji zamówienia, dodatkowych wydatków, czy też ewentualnych strat godzących pewien publiczny dorobek. Przesłanki te określone zostały jako pewnego rodzaju zasady mające odniesienie do pewnego rodzaju gospodarności natury publicznej. Zgodzić się należy z Zamawiającym, że przesłanki zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki określone w art. 5 ust. 1a ustawy Pzp, nie stanowią zamkniętego katalogu, o czym świadczy sformułowanie: w szczególności- użyte w wskazanym przepisie prawa. Czytając dalej Podkreślić należy, że dla wypełnienia wskazanej przesłanki art. 5 ust. 1a ustawy Pzp nie przewiduje konieczności niejako - próbnego- przeprowadzenia postępowań konkurencyjnych na określonego rodzaju usługi. Przepis ten posługuje się bowiem określeniem - mogłoby skutkować, co wskazuje na uzasadnione, obiektywne założenia istniejące po stronie Zamawiającego, że zastosowanie trybu konkurencyjnego dla wyboru wykonawcy do świadczenia określonych usług będzie powodowało pewne okoliczności - negatywne skutki dla jednostki.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.