Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2009-02-02
Czarne: Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń realizowanych w ramach projektu Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet V. Dobre rządzenie, Działanie 5.2. Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Poddziałanie 5.2.1.Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej, tytuł projektu: Sprawnie funkcjonująca administracja samorządowa gwarancją konkurencyjności gmin powiatu bytowskiego i człuchowskiego.
Numer ogłoszenia: 14500 - 2009; data zamieszczenia: 02.02.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miasta i Gminy , ul. Moniuszki 12, 77-330 Czarne, woj. pomorskie, tel. 059 8332078.
- Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.czarne.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń realizowanych w ramach projektu Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet V. Dobre rządzenie, Działanie 5.2. Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Poddziałanie 5.2.1.Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej, tytuł projektu: Sprawnie funkcjonująca administracja samorządowa gwarancją konkurencyjności gmin powiatu bytowskiego i człuchowskiego..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń pracowników samorządowych, realizowanych w ramach projektu Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet V. Dobre rządzenie, Działanie 5.2. Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Poddziałanie 5.2.1. Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej, tytuł projektu: Sprawnie funkcjonująca administracja samorządowa gwarancją konkurencyjności gmin powiatu bytowskiego i człuchowskiego na terenie województwa pomorskiego, w następujących zadaniach tematycznych: Zadanie I. Efektywne zarządzanie czasem pracy urzędnika Termin: luty 2009, szkolenie 2-dniowe po 8 godzin lekcyjnych dziennie. Łączna liczba osób: 23, dla 2 grup szkoleniowych w miejscowościach: Bytów, Lipnica. Program szkolenia: 1.Aktywne podejście do zarządzania czasem pracy w urzędzie; 2.Krąg reguł zarządzania czasem w pracy i życiu prywatnym; 3.Organizacja pracy własnej poprzez wyznaczanie priorytetów; 4.Sposoby ustalania priorytetów; 5.Eisenhower; 6.Metoda ABC; 7.Zysk i strata w planowaniu zadań - szacowanie czasu. 8.Analiza celów i kontrola ich realizacji. 9.Metoda wyznaczania celów - SMART; 10.Obrany cel a elastyczność w działaniu; 11.Złodzieje czasu - czynności, sytuacje, które nie sprzyjają efektywnemu zarządzaniu czasem i mogą stać się problemem w pracy urzędnika; 12.Wewnętrzne i zewnętrzne pochłaniacze czasu; 13.Wpływ na pojawianie się złodziei czasu; 14.Analiza własnego stylu zarządzania czasem (jak zarządzam czasem?);15.Techniki analizowania czasu pracy i tworzenie planów działań; 16.Tworzenie planu pracy i jego kontrola; 17.Przyczyny i przeszkody w zarządzaniu czasem;18.Odwlekanie 19.Konflikty pomiędzy doborem celów; 20.Nieporozumienia interpersonalne; 21.Lęk przed ryzykiem i odpowiedzialnością; 22.Otoczenie fizyczne; 23.Brak taktyki 24.Określanie i wykorzystywanie indywidualnego rytmu aktywności w planowaniu zajęć dostosowanego do rytmu pracy urzędu. Zadanie II. Efektywne zarządzanie zasobami ludzkimi w urzędzie Termin: marzec 2009, szkolenie 2-dniowe po 8 godzin lekcyjnych dziennie. Łączna liczba osób: 27, dla 2 grup szkoleniowych w miejscowościach: Bytów, Miastko. Program szkolenia: 1. Nabór pracowników - metodologia przeprowadzania, a w tym: 1)zasady konkurencyjnego naboru pracowników, 2)przygotowanie procesu rekrutacji i selekcji (budowa profilu kompetencji, metody selekcji, rodzaje wywiadów selekcyjnych i stosowane metody oraz testy). 2. Wprowadzenie na miejsce pracy, a w tym: 1) zasady przeprowadzania procesu adaptacyjnego oraz korzyści z prawidłowo przeprowadzonego procesu adaptacyjnego, 2) etapy procesu adaptacyjnego. 3. Szkolenia pracowników - metodologia przeprowadzania, a w tym: 1)projektowanie działań szkoleniowych, wyznaczanie celów, 2)analiza potrzeb szkoleniowych - metody, 3)wybór firmy szkoleniowej - analiza czynników decydujących, 4)ocena efektywności szkoleń, stosowane metody i ich efektywność, 5)dokumenty wykorzystywane w procesie szkoleń pracowników. 4. Ocena pracownika - metodologia przeprowadzania, a w tym: 1)cele i rodzaje systemów oceniających, 2)rozwój a ewaluacja, 3)metody wykorzystywane w ocenianiu pracowników, przeszkody w skutecznym ocenianiu - jak je pokonywać, wykorzystywana dokumentacja, 4)rozmowa oceniająca - etapy, zasady jej prowadzenia, 5)obiektywność oceny, eliminowanie typowych błędów oceny. 5. Program rozwoju zawodowego i awansowania pracownika - metodologia przeprowadzania: 1)znaczenie kultury organizacyjnej dla zarządzania kadrami, 2)kryteria uwzględniane przy tworzeniu planu rozwoju pracownika, 3)czynniki decydujące o planowaniu kariery, 4)diagnoza potencjału rozwojowego pracownika, 5)sporządzanie planu ścieżki kariery zawodowej (cechy planu, korzyści dla urzędu i pracownika). Zadanie III. Techniki radzenia sobie ze stresem Termin: kwiecień 2009, szkolenie 2-dniowe po 8 godzin lekcyjnych dziennie. Łączna liczba osób: 68, dla 4 grup szkoleniowych w miejscowościach: Czarne, Tuchomie, Bytów, Miastko. Program szkolenia: 1. Pojęcie stresu, kategorie stresorów, sposoby radzenia sobie -w kontekście własnych doświadczeń. 2. Wymiar psychiczny i fizyczny stresu - autodiagnoza. 3. Skuteczne i nieskuteczne sposoby radzenia sobie ze stresem. 4. Wachlarz technik radzenia sobie ze stresem (ćwiczenia z elementami teoretycznymi dotyczącymi metody): 1) ćwiczenia oddechowe, 2) elementy muzykoterapii i choreoterapii, 3)koncentracja - medytacja, 4) twórcza wizualizacja, 5) trening autogenny Schulza. 5. Stworzenie własnego repertuaru metod radzenia sobie, z uwzględnieniem nowo poznanych. Zadanie IV. Komunikacja i praca w zespole Termin: maj 2009, szkolenie 2-dniowe po 8 godzin lekcyjnych dziennie. Łączna liczba osób: 59, dla 4 grup szkoleniowych w miejscowościach: Bytów (2 grupy), Miastko (2 grupy). Program szkolenia: 1.Proces komunikacji - zasady komunikacji, rola nadawcy i odbiorcy. Zwrócenie uwagi na trzy kanały komunikacyjne. 2.Komunikacja ustna i pisemna- jak być zrozumianym i skutecznie przekazywać informacje. 3.Rodzaje pytań - nabycie umiejętności zadawania różnego rodzaju pytań w zależności od oczekiwanego efektu. 4.Interpretacja komunikatu nadawcy- praca z tekstem, mająca na celu uświadomienie uczestnikom, jak często popełniają błąd nadinterpretacji. 5.Bariery w komunikacji. Odszukiwanie barier w procesie komunikacji i ich wpływu na poprawność przekazu informacji. Scenariusze, dzięki którym uczestnicy nauczą się rozpoznawania i pokonywania barier komunikacyjnych. Zadanie V. Kontrola i rozliczanie dotacji UE w JST Termin: maj 2009, szkolenie 3-dniowe. Łączna liczba osób: 19, dla 1 grupy szkoleniowej w miejscowości Człuchów. Program szkolenia: 1. Przepisy prawa regulujące udzielanie i rozliczanie dotacji. 2. Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych. 3. Sposób i forma rozliczania udzielonych dotacji: 1) kontrola i monitoring wykorzystania dotacji, 2) zgodność wydatków z przeznaczeniem określonym przez udzielającego dotacje. 4. Terminowość realizacji. 5. Metody przeprowadzania kontroli. 6. Monitorowanie wykonywania zadań. 7. Rozliczenie dotacji: 1)sprawozdania z realizacji dotacji, 2)weryfikacja sprawozdań, 3)ewidencja księgowa. 8. Zwrot dotacji niewykorzystanej lub wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem: 1)terminy rozliczeń, 2)ustalenie wielkości kwoty podlegającej zwrotowi. Zadanie VI. Techniki autoprezentacji Termin: czerwiec 2009, szkolenie 2-dniowe. Łączna liczba osób: 21, dla 1 grupy szkoleniowej w miejscowości Zakopane. Program szkolenia: 1. Tajniki korzystnej autoprezentacji. 2. Formy wystąpień publicznych i medialnych. 3. Struktura i oprawa dobrej prezentacji - dostosowanie do odbiorcy. 4. Sztuka kontaktu z publicznością. 5. Mowa ciała. 6. Techniki redukcji stresu i tremy. 7. Efektywna praca głosem. 8. Retoryka i erystyka. 9. Formy prowadzenia spotkań i dyskusji. 10. Asertywne reakcje na inwazyjne zachowania słuchaczy. 11. Profesjonalizm w trudnych sytuacjach medialnych. 12. Trening z zastosowaniem kamery - analiza poprawności merytorycznej i metodologicznej prezentowanych treści i form dyskusji. Zadanie VII. Motywowanie pracowników Termin: czerwiec 2009, szkolenie 2-dniowe. Łączna liczba osób: 23, dla 2 grup szkoleniowych w miejscowościach: Człuchów, Bytów. Program szkolenia: 1. Motywacja - wprowadzenie: 1) podstawowe pojęcia, 2) motywacja jako funkcja kierowania ludźmi i zarządzania sobą, 3) zmotywowanie jako proces, strategiczne podejście do systemu motywacyjnego, 4) mity dotyczące motywacji. 2. Teorie motywacji i ich praktyczne zastosowania: 1) dwuczynnikowa teoria Herzberga, 2) hierarchia potrzeb Maslowa, 3) teoria D. McClellanda, 4) teorie wzmocnienia i potrzeba osiągnięć, 5) motywacja zewnętrzna i wewnętrzna. 3. Indywidualna motywacja pracownika: 1)co motywuje pracowników? 2)umiejętność rozpoznawania wiodącej potrzeby pracownika i umotywowania jej, 3)osobowość pracownika a motywatory (przykłady podane przez uczestników), 4)motywacja finansowa i poza finansowa, 5)metody motywowania a poziom rozwoju zawodowego. 4. Wpływ automotywacji kierowników na podwładnych: 1) analiza własnej motywacji, 2) jak motywować samego siebie? 3) styl kierowania a motywacja.5. Motywowanie zespołu: 1) rola lidera i jego stylu kierowania grupą, 2) współzawodnictwo w zespole - budowanie kultury najlepszego, 3) rozwijanie sukcesu jako wartości, 4) budowanie atmosfery zaangażowania i współpracy między pracownikami, 5) budowanie lojalności pracowników. 6. Komunikacja motywująca: 1) udzielanie pozytywnej informacji zwrotnej jako podstawa budowania relacji Przełożony - Pracownik, 2)konstruktywna krytyka, 3)jak motywować chwaląc, 4)rozmowy rozwojowe i oceniające z pracownikami, 5)rozmowy korygujące zachowania, stopniowanie reakcji. 7. Skuteczne motywowanie pracowników przy użyciu narzędzi niematerialnych zasady systemów motywacyjnych: 1) motywacja wewnętrzna a zewnętrzna wśród pracowników, 2) kiedy stosować nagrody a kiedy kary, 3) formowanie efektywnych systemów motywacyjnych. 8. Delegowanie i coaching jako narzędzia szefa w motywowaniu pracowników. 9. Błędy motywowania: 1) najpopularniejsze demotywatory, 2) jak nie popełniać błędów innych w tworzeniu sposobów motywowania podwładnych, 3) jak zarządzać aby nie de motywować podwładnych. Zadanie VIII. Kodeks Postępowania Administracyjnego Termin: wrzesień - październik 2009, szkolenie 3-dniowe. Łączna liczba osób: 115, dla 6 grup szkoleniowych w miejscowościach: Czarne, Bytów, Lipnica, Tuchomie, Miastko, Człuchów. Program szkolenia: 1.Postępowanie administracyjne: 1) zasady ogólne KPA, 2) podmioty postępowania administracyjnego, 3) organ prowadzący postępowanie. 2.Przepisy Porządkowe i środki oddziałujące na przebieg postępowania: 1) doręczenia, wezwania, protokoły, 2) udostępnianie akt postępowania, 3) terminy załatwiania spraw. 3.Postępowanie przed organem I instancji: 1) wszczęcie postępowania, 2) środki dowodowe, 3) zawieszenie i umorzenie postępowania. 4.Akty kończące postępowanie: 1) decyzja, 2) ugoda administracyjna, 3) postanowienie. 5.Postępowanie przed organem II instancji: 1) środki prawne w postępowaniu administracyjnym (odwołanie, zażalenie), 2) postępowanie odwoławcze. 6.Nadzwyczajne postępowanie administracyjne: 1) wznowienie postępowania, 2) zmiana decyzji ostatecznej bez nabycia prawa, 3) zmiana decyzji ostatecznej z nabyciem prawa, 4) stwierdzenie nieważności decyzji administracyjnej, 5) stwierdzenie wygaśnięcia decyzji. 7. Punkty od 1-6 w praktyce i w świetle orzecznictwa. Zadanie IX. Nabycie praktycznych umiejętności w procesie ubiegania się o dotację z funduszy strukturalnych UE Termin: październik - listopad 2009, szkolenie 4-dniowe. Łączna liczba osób: 24, dla 2 grup szkoleniowych w miejscowościach: Czarne, Tuchomie. Program szkolenia: 1. Omówienie Programów Operacyjnych pod kątem specyfiki JST. 2. Przygotowanie wniosku aplikacyjnego. 3. Przygotowanie studium wykonalności. 4. Zarządzanie cyklem życia projektu. Zadanie X. Analiza ekonomiczno-finansowa jako element projektu unijnego Termin: grudzień 2009, szkolenie 3-dniowe po 8 godzin lekcyjnych dziennie. Łączna liczba osób: 24, dla 2 grup szkoleniowych w miejscowościach: Czarne, Lipnica. Program szkolenia oparty o wytyczne dla Regionalnych Programów Operacyjnych dla analiz ekonomiczno -finansowych projektów inwestycyjnych: 1.Przychody i koszty a przepływy pieniężne projektu. 2.Płynność finansowa, wykonalność i trwałość finansowa projektu. 3.Czas i ryzyko a efektywność projektu inwestycyjnego. 4.Proste i dyskontowe metody oceny efektywności projektów inwestycyjnych. 5.Podstawowe zasady oceny efektywności ekonomiczno-finansowej projektów. 6.Analiza finansowa a analiza ekonomiczna projektu, uwzględnienie korzyści społecznych. Zadanie XI. Kontrola i audyt w urzędzie Termin: styczeń 2010, szkolenie 2-dniowe. Łączna liczba osób: 14, dla 1 grupy szkoleniowej w miejscowości Miastko. Program szkolenia: 1. Audyt wewnętrzny i kontrola wewnętrzna elementem zarządzania w jednostce sektora finansów publicznych: 1)uregulowania prawne kontroli i audytu w jednostce sektora finansów publicznych, 2)organizacja i funkcjonowanie kontroli wewnętrznej i audytu wewnętrznego w jednostce, 3)funkcje i zadania kontroli wewnętrznej i audytu wewnętrznego w organizacji. 2. Rola kontroli wewnętrznej w wykrywaniu nieprawidłowości: 1)zakres podmiotowy i przedmiotowy kontroli wewnętrznej, 2)zasady i metody postępowania w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości, 3)wyjaśnianie przyczyn stwierdzonych nieprawidłowości i sposób dokumentowania, 4)komunikowanie kierownictwu jednostki wyników poczynionych ustaleń. 3. Audyt wewnętrzny w jednostce sektora finansów publicznych: 1)misja i cele audytu wewnętrznego w jednostce sektora finansów publicznych, 2)obszar działania audytu wewnętrznego i jego zakres, 3)ocena i weryfikacja procedur wewnętrznych, systemów zarządzania oraz kontroli, 4)komunikowanie ustaleń i współpraca z kierownictwem jednostki. Zadanie XII. Program Płatnik oraz Symfonia Termin: styczeń 2010, szkolenie 3-dniowe po 8 godzin lekcyjnych dziennie. Łączna liczba osób: 14, dla 1 grupy szkoleniowej w miejscowości Miastko. Program szkolenia: 1.Uruchomienie programu. 2.Wprowadzenie płatnika do rejestru płatników. 3.Zgłoszenie płatnika - druki ZPA, ZAA, ZBA. 4.Konfiguracja metody przekazu dokumentów. 5.Tworzenie zestawów dokumentów do wysłania. 6.Potwierdzanie wysłania zestawu dokumentów. 7.Wprowadzanie danych ubezpieczonych. 8.Zgłoszenie ubezpieczonych do ubezpieczeń społecznych, zdrowotnych zgłoszenie członków rodziny ubezpieczonego do ubezpieczenia zdrowotnego- druki ZUA, ZZA, ZCZA. 9.Ustawienie parametrów konfiguracyjnych programu - Okres rozliczeniowy, Kwota przeciętnego wynagrodzenia chorobowego. 10.Tworzenie dokumentów rozliczeniowych ze dokumentów zgłoszeniowych. 11.Tworzenie dokumentów rozliczeniowych z dokumentów rozliczeniowych z innego miesiąca. 12.Korekty dokumentów zgłoszeniowych. 13.Korekty dokumentów rozliczeniowych. 14.Tworzenie dokumentów płatniczych (przelewów). 15.Tworzenie raportów dla ubezpieczonych RMUA. 16.Import dokumentów z programów płacowych. 17.Wprowadzenie do przekazu elektronicznego - pobieranie certyfikatów, tworzenie wniosku o wydanie certyfikatu W01. 18.Pozostałe funkcje programu z opcji narzędzia administracja. 19.Porównanie zastosowania programu Płatnik i Symfonia. Zadanie XIII. Rozliczanie VAT w samorządzie terytorialnym Termin: luty 2010, szkolenie 2-dniowe, Łączna liczba osób: 8, dla 1 grupy szkoleniowej w miejscowości Miastko. Program szkolenia: 1.Zadania samorządowych jednostek organizacyjnych w zakresie rozliczeń VAT. Wytyczne Ministerstwa Finansów w sprawie rejestracji podatkowej urzędów. Możliwości korzystania ze zwolnień podmiotowych przez jednostki budżetowe. 2.Dochody jednostek budżetowych opodatkowane VAT-em (zasady ustalania wysokości i stawki podatku). 3.Moment powstania obowiązku podatkowego przy poszczególnych rodzajach usług, w tym m.in. usługach wieczystego użytkowania gruntów oraz przy innych sposobach rozporządzania nieruchomościami. 4.Projektowane zmiany w przepisach ustawy o VAT, ich wpływ na rozliczenia podatku w jst w 2009r. 5.Zasady korzystania z prawa do pomniejszania podatku należnego, w szczególności przy inwestycjach samorządowych dofinansowanych ze środków unijnych. Wybór metody rozliczeń. Korekta roczna podatku naliczonego. 6.Prowadzenie rozliczeń VAT w rachunkowości budżetowej. Zadanie XIV. Rozwiązywanie problemów praktycznych przy udzielaniu zamówień publicznych. Najczęściej występujące błędy przy stosowaniu ustawy PZP Termin: luty 2010, szkolenie 2-dniowe. Łączna liczba osób: 38, dla 2 grup szkoleniowych w miejscowościach: Czarne, Bytów. Program szkolenia: Część I. Najczęstsze błędy w stosowaniu ustawy pzp. 1.Niestosowanie ustawy: 1) niestosowanie ustawy pomimo wystąpienia przesłanek jej stosowania, 2) podział zamówienia w celu uniknięcia stosowania ustawy, 3) błędy w szacowaniu wartości zamówienia skutkujące niestosowaniem ustawy, 4) niestosowanie ustawy przy zamówieniach dodatkowych i uzupełniających, 5) nieprawidłowe stosowanie przesłanek wyłączających obowiązek stosowania ustawy (podmiotowych i przedmiotowych). 2.Unikanie procedur (przewidzianych dla konkretnych progów kwotowych): 1) specyfika zamówień z uwagi na ich wartość, 2) zaniżanie wartości zamówienia w celu uniknięcia procedur, 3) podział zamówienia w celu uniknięcia procedur, 4) rozszerzające stosowanie procedur przewidzianych dla usług priorytetowych. 3.Ogłoszenia - nieprawidłowości dotyczące przygotowywania i zamieszczania ogłoszeń w postępowaniach. 4.Zasady udzielania zamówień. 5.Naruszenia zasad udzielania zamówień, w szczególności zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców oraz zasady bezstronności w postępowaniu. 6.Przygotowanie postępowania: 1) nieprawidłowości w zakresie opisu przedmiotu zamówienia, 2) nieprawidłowości w zakresie szacowania wartości zamówienia. 7. Specyfikacja istotnych warunków zamówienia: 1) nieprawidłowości w zakresie treści specyfikacji, 2) nieprawidłowości w zakresie wyjaśniania treści specyfikacji, 3) nieprawidłowości w zakresie zmian treści specyfikacji. 8.Ocena wiarygodności wykonawcy: 1) nieprawidłowości w zakresie formułowania warunków udziału w postępowaniu, w tym w odniesieniu do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, 2) nieprawidłowości w zakresie stosowania przesłanek wykluczenia wykonawców, 3) nieprawidłowości w zakresie wskazywania dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, 4) nieprawidłowości w zakresie uzupełniania dokumentów, 5) nieprawidłowości w zakresie wadium. 9.Oferta i jej ocena: 1) nieprawidłowości w zakresie formułowania kryteriów oceny ofert, 2) nieprawidłowości w zakresie przebiegu oceny ofert, 3) nieprawidłowości w zakresie stosowania przesłanek odrzucenia oferty (między innymi błąd w obliczeniu ceny, niezgodność oferty z treścią specyfikacji, rażąco niska cena), 4) nieprawidłowości w zakresie wyboru oferty najkorzystniejszej. 10.Udzielenie zamówienia: 1) nieprawidłowości w zakresie stosowania przesłanek unieważnienia postępowania, 2) nieprawidłowości w zakresie obowiązków informacyjnych zamawiającego, 3) nieprawidłowości w zakresie protokołu z postępowania. 11.Odpowiedzialność za naruszenie przepisów ustawy: 1) podmioty kontrolujące udzielanie zamówień, 2) naruszenie dyscypliny finansów publicznych, 3) kary nakładane przez Prezesa UZP, 4) odpowiedzialność karna. 12.Umowy w sprawach zamówień publicznych: 1) nieprawidłowości w zakresie formułowania treści umów, 2) nieprawidłowości w zakresie zmiany umów (między innymi zmiany korzystne dla zamawiającego, zmiana przedmiotu zamówienia, zmiana sposobu spełnienia świadczenia, zmiana wynagrodzenia, klauzule waloryzacyjne), 3) nieprawidłowości w zakresie zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Część II. Zmiany w systemie zamówień publicznych wprowadzone ostatnimi nowelizacjami. Zadanie XV. Ochrona danych osobowych w JST Termin: Marzec 2010, szkolenie 2-dniowe. Łączna liczba osób: 28, dla 2 grup szkoleniowych w miejscowościach: Czarne, Tuchomie. Program szkolenia: 1. Podstawowe pojęcia dotyczące ochrony danych osobowych: 1) czym są dane osobowe? 2) co to jest zbiór danych? 3) czym jest przetwarzanie danych? 4) administrator danych osobowych, 5) administrator bezpieczeństwa informacji, 6) zgoda na przetwarzanie danych osobowych, 7) system informatyczny. 2. Przepisy dotyczące ochrony danych osobowych: 1) ustawa o ochronie danych osobowych, 2) podstawowe akty wykonawcze do ustawy. 3. Zasady przetwarzania danych osobowych: 1) kiedy można przetwarzać dane osobowe? 2) jakie mamy obowiązki, gdy przetwarzamy dane? 3) jakich danych osobowych nie można przetwarzać? 4) udostępnianie danych osobowych, 5) szczególne kategorie danych osobowych, 6) prawa osoby, której dane dotyczą; 7) przekazywanie danych osobowych za granicę; 8) przetwarzanie danych osobowych przy świadczeniu usług drogą elektroniczną. 4. Główne obowiązki administratora danych osobowych. 5. Rejestracja zbiorów danych osobowych: 1) kiedy i gdzie mamy obowiązek zarejestrować zbiór danych? 2) jak powinno wyglądać zgłoszenie zbioru danych osobowych do rejestracji? 6. Metody zabezpieczania danych osobowych: 1) do czego jesteśmy zobowiązani? 2) wymagania formalne i organizacyjne związane z ochroną danych osobowych, 3) wymagania techniczne związane z ochroną danych osobowych. 7. Odpowiedzialność karna i dyscyplinarna za naruszenie przepisów o ochronie informacji. 8. Nadzór nad ochroną danych osobowych. Prawo obywatela do ochrony swoich danych osobowych. Zadanie XVI. Informacja publiczna - prawne aspekty dostępu Termin: Marzec 2010, szkolenie 2-dniowe. Łączna liczba osób: 11, dla 1 grupy szkoleniowej w miejscowości Czarne. Program szkolenia: 1.Pojęcie informacji publicznej - zagadnienia wstępne. 2.Treść prawa do informacji publicznej. 3.Ograniczenia prawa do informacji publicznej: 1) zasady ograniczenia, 2) zakres ograniczenia. 4.Obowiązek udostępnienia informacji publicznej: 1) podmioty zobowiązane do udostępniania informacji publicznej, 2) organy władzy publicznej, 3) organy samorządów gospodarczych i zawodowych, 4) związki zawodowe i ich organizacje, 5) partie polityczne, 6) inne podmioty zobowiązane do udostępnienia informacji publicznej, 7) podmioty uprawnione do uzyskania dostępu do informacji publicznej. 5.Udostępnianie informacji publicznej: 1) formy udostępniania informacji publicznej, 2) urzędowy publikator teleinformatyczny, 3) charakterystyka i status Biuletynu Informacji Publicznej, 4) zakres i rodzaj informacji podlegających obowiązkowi udostępniania w Biuletynie Informacji Publicznej, 5) tryb wnioskowy udostępniania informacji publicznej, 6) umieszczenie informacji publicznej w miejscach ogólnie dostępnych, 7) wstęp na posiedzenie kolegialnych organów władzy publicznej pochodzących z wyborów powszechnych, 8) procedura udostępniania informacji publicznej, 9) odmowa udostępnienia informacji publicznej i umorzenie postępowania o udostępnienie tej informacji, 10) instrumenty prawne służące wnioskodawcy w przypadku odmowy udostępnienia informacji Publicznej, 11) wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy, 12) skarga do sądu administracyjnego, 13) powództwo do sądu powszechnego. 6.Podsumowanie - przegląd orzecznictwa sądowego w sprawach o udostępnianie informacji publicznej. Zadanie XVII. Zasady rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej Termin: kwiecień 2010, szkolenie 3-dniowe. Łączna liczba osób: 27, dla 2 grup szkoleniowych w miejscowościach: Czarne, Tuchomie. Program szkolenia: 1.Nadrzędne zasady rachunkowości budżetowej. 2.Zasady wyceny aktywów i pasywów. 3.Charakterystyka zmian w zasadach wyceny aktywów i pasywów oraz zmian w planach kont wprowadzona rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 15 kwietnia 2008 roku zmieniającym rozporządzenie w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych. 4.Nowa definicja okresów sprawozdawczych a obowiązek dokonywania rozliczenia międzyokresowego przychodów i kosztów. 5.Ewidencja dochodów i wydatków a ewidencja przychodów i kosztów - charakterystyka zasad i ich zmian - księgowanie dotacji i subwencji na organie oraz ich przeksięgowania z mocą od 1 stycznia 2008 na urząd. 6.Charakterystyka nowych kont i zmienionych opisów kont w planie kont organu finansowego i w jednostce. 7.Metody aktualizacji należności oraz odsetki przypisane a nie wpłacone. 8.Ewidencja zadań zleconych w świetle nowych przepisów - księgowanie należności jako zobowiązań. 9.Ewidencja wydatków niewygasających w świetle nowych przepisów. 10.Pozostałe zmiany oraz zmiany w ustawie o rachunkowości i ich wpływ na rachunkowość budżetową oraz funkcjonowanie zespołów obsługujących oświatę. 11.Zaangażowanie w sprawozdawczości budżetowej a księgowanie zaangażowania. 12.Nowy wzór i nowe zasady sporządzania sprawozdania Rb-Z kwartalne o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń - układ przedmiotowy i podmiotowy sprawozdania. 13.Nowy wzór i nowe zasady sporządzania sprawozdania Rb-N kwartalne o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych - układ przedmiotowy i podmiotowy sprawozdania. 14.Układ przedmiotowy sprawozdań - depozyty w Rb-Z a depozyty w RB-N. 15.Układ podmiotowy sprawozdań - zasady wykazywania środków pieniężnych w układzie podmiotowym. 16.Zobowiązania wymagalne w Rb-Z. 17.Należności wymagalne i niewymagalne w Rb-N - ewidencja należności wymagalnych a problem konta 226. 18.Rozrachunki z budżetem z tytułu dochodów i wydatków w Rb-Z i Rb-N. 19.Zaangażowanie w sprawozdawczości budżetowej a księgowanie zaangażowania. 20.Odpowiedzi na pytania. Zadanie XVIII. Zarządzanie kryzysowe dla pracowników gminnych zespołów reagowania kryzysowego Termin: kwiecień 2010, szkolenie 2-dniowe. Łączna liczba osób: 8 dla 1 grupy szkoleniowej w miejscowości Miastko. Program szkolenia: 1.Charakterystyka i rozpoznawanie zagrożeń ludności w czasie pokoju, kryzysu i wojny. 2.Obowiązki administracji państwowej i samorządowej obrony państwa w świetle nowego podziału administracyjnego. 3.Współpraca administracji rządowej, samorządowej i wojska w województwie. 4.Udział sił zbrojnych w likwidacji skutków zagrożeń niemilitarnych. 5.Cywilna gotowość kryzysowa jako metoda budowania bezpieczeństwa powszechnego. 6.Rola samorządów gmin i powiatów w zarządzaniu kryzysowym - aktualny stan prawny. 7.Zarządzanie kryzysowe i ratownictwo na szczeblu gminy i powiatu w świetle projektu ustawy o krajowym systemie ratowniczym. 8.Gminne zespoły reagowania i Powiatowe Zespoły Reagowania Kryzysowego - finansowanie, skład, zasady tworzenia i funkcjonowania, warunki techniczne i standardy wyposażenia. 9.Interpretacja zmian w ustawach samorządowych oraz w prawie wodnym w związku z wejściem w życie ustawy z dnia 18 kwietnia 2002 r. o stanie klęski żywiołowej. 10.Krajowy System Ratowniczy - jako element systemu bezpieczeństwa obywatelskiego w świetle znowelizowanej ustawy O Krajowym Systemie Ratowniczo-Gaśniczym. 11.Nowe prawo na czas zagrożeń - krótka analiza. 12.Zagrożenia atakiem terrorystycznym: 1)rola terroryzmu we współczesnej walce politycznej, 2)terroryzm środkami CBRN, 3)procedury w zakresie przeciwdziałania aktom terrorystycznym, 4)postępowanie kierownika jednostki administracyjnej w związku z bezpośrednim zagrożeniem detonacją ładunku wybuchowego, 5)ogólne zasady ewakuacji jednostek organizacyjnych w związku z alarmem bombowym. 2.Przedmiot zamówienia realizowany jest w ramach umowy partnerstwa na rzecz realizacji projektu pn: Sprawnie funkcjonująca administracja samorządowa gwarancją konkurencyjności gmin powiatu bytowskiego i człuchowskiego zawartej pomiędzy gminami: Czarne, Człuchów, Bytów, Lipnica, Tuchomie, Miastko, gdzie Liderem projektu wyznaczono Zamawiającego działającego z upoważnienia pozostałych partnerów projektu. 3.Wykonawca: 1)realizuje przedmiot zamówienia w dni robocze od poniedziałku do piątku w czasie godzin pracy pracowników u poszczególnych partnerów projektu, a więc w: Urzędzie Miasta i Gminy Czarne, Urzędzie Miejskim w Miastku, Urzędzie Miejskim w Bytowie, Urzędzie Gminy w Człuchowie, Urzędzie Gminy w Tuchomie, Urzędzie Gminy w Lipnicy. Osobami wyznaczonymi do kontaktu są: a) Gmina Czarne - Magdalena Wojciechowska, tel. (059) 83 32 079 wew. 28 b) Gmina Człuchów - Paweł Gibczyński, tel. (059) 83 41 001 c) Gmina Bytów - Hanna Jagodzińska, tel. (059) 82 22 011 d) Gmina Lipnica - Patrycja Biela-Labun, tel. (059) 82 17 080 e) Gmina Tuchomie - Agnieszka Wandoch-Rekowska, tel. (059) 82 150 42 f) Gmina Miastko - Lucja Żmuda-Trzebiatowska, tel. (059) 85 72 081 2)realizuje przedmiot zamówienia - poszczególne zadania, po szczegółowych uzgodnieniach z partnerami Zamawiającego wg miejsca odbywania szkolenia, 3)zapewnia przerwy każda po 15 minut, z jedną dłuższą przerwą na spożycie posiłku. Łączny czas trwania szkolenia nie może być dłuższy jak 8 godzin oraz zapewni uczestnikom szkolenia catering tj. kawa, herbata, woda mineralna, ciastka oraz minimum jeden ciepły posiłek składający się z drugiego dania obiadowego w przypadku gdy szkolenie trwa 8 godzin, 4)zapewni materiały dydaktyczne i piśmienne, które po zakończeniu szkolenia przejdą na ich własność. Po zakończeniu szkolenia każdy z uczestników otrzyma dokument potwierdzający jego odbycie, zawierający oznaczenia zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczenia projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (logotypy) z podpisem trenera, 5)przeprowadzi dwuetapowe testy ewaluacyjne przeprowadzone wśród uczestników przed rozpoczęciem i na zakończenie szkoleń oraz ocena efektywności tych szkoleń (raport), 6)zapewni odpowiednią kadrę dydaktyczną do przeprowadzenia szkolenia, 7)zapewni uczestnikom szkolenia odpowiednie warunki lokalowe i wyposażenie techniczne, adekwatne do rodzaju szkolenia, odpowiadające indywidualnym potrzebom szkoleniowym uczestników, 8)oznaczy pomieszczenia w których realizowany jest przedmiot zamówienia w sposób zgodny z wytycznymi dotyczącymi oznaczenia projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, 9)sporządzi wykaz ukończonych szkoleń z poszczególnych zadań danego pracownika w ramach projektu z podpisem trenera, 4.Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany terminu i programu szkolenia nie później niż 1 miesiąc przed terminem określonym w SIWZ. 5. Zamawiający dopuszcza składania ofert częściowych, oddzielnie na min. na 5 zadań, z możliwością zawarcia umowy na każdą część osobno. W przypadku gdy zostanie wybrany jeden Wykonawca na cały przedmiot zamówienia lub więcej niż jedno zadanie, to faktury należy wystawić odrębnie na każde zadanie z wyodrębnieniem kosztów cateringu. Do faktury należy dołączyć dokumentację określoną w SIWZ dział III pkt 5 i 9.
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00 - Usługi szkoleniowe .
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 18.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.04.2010.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadiumIII.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienie mogą ubiegać się oferenci, którzy spełnią następujące warunki: 1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 2) posiadają niezbędna wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia: - należy podać doświadczenie w realizacji minimum 2 podobnych zamówień w jednostkach samorządu terytorialnego; - osoby prowadzące zajęcia powinny mieć minimum 3 letnie doświadczenie w nauczaniu z zakresu objętego zamówieniem; 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia: - należy przedstawić dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności; 4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. 2. Ocena spełnienia warunków w postępowaniu o zamówienie publiczne Sposób dokonywania oceny w/w warunków będzie odbywał sie wg zasady spełnia/nie spełnia na podstawie załączonych do oferty oświadczeń i dokumentów składanych w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu. Z treści złożonych oświadczeń i dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu.
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1)Oświadczenie do postępowania o zamówienie publiczne z art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 2; 2)Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 3)Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 4)Wykaz wykonanych usług (minimum 6 zadań z przedmiotu zamówienia w jednostkach samorządu terytorialnego lub usług o podobnym zakresie przedmiotu zamówienia) w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że te usługi zostały wykonane należycie - załącznik nr 3; 5)Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności. Osoby prowadzące zajęcia powinny mieć minimum 3 letnie doświadczenie w prowadzeniu usług z zakresu objętego zamówieniem - załącznik nr 4; 6)Pisemne zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w punkcie wyżej Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował. 7)Kserokopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem zaświadczenia o wpisie do Rejestru Instytucji Szkoleniowych wydanego przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej. 8)Wykonawca winien wskazać w ofercie tę część zamówienia, którą zamierza powierzyć podwykonawcom (jeżeli dotyczy) lub oświadczenie, że wykona zadanie siłami własnymi. Informację o zatrudnieniu podwykonawców - załącznik nr 5; 9)Certyfikat jakości usług, jeżeli taki certyfikat instytucja szkoleniowa posiada (w formie kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę); 10)Polisę, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności. W przypadku gdy polisa została wystawiona na kwotę niższą niż oferowana przez Wykonawcę wartośc za jaką wykona zamówienie publiczne - oświadczenie w którym Wykonawca zobowiązuje sie w przypadku uznania jego oferty za najkorzystniejszą do podniesienia wartości dotychczasowego ubezpieczenia do wartości zamówienia publicznego.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1 - Cena - 50
- 2 - doświadczenie Wykonawcy w realizacji szkoleń zgodnych z przedmiotem zamówienia - 40
- 3 - posiadanie przez instytucję szkoleniową certyfikatu jakości usług - 10
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.czarne.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: http://bip.czarne.pl.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.02.2009 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy Czarne Ulica Moniuszki 12; 77 - 330 Czarne Pokój nr 3 (sekretariat urzędu).
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet V. Dobre rządzenie, Działanie 5.2. Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Poddziałanie 5.2.1. Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej, tytuł projektu: Sprawnie funkcjonująca administracja samorządowa gwarancją konkurencyjności gmin powiatu bytowskiego i człuchowskiego.
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Efektywne zarządzanie czasem pracy urzędnika.
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Termin: luty 2009, szkolenie 2-dniowe po 8 godzin lekcyjnych dziennie. Łączna liczba osób: 23, dla 2 grup szkoleniowych w miejscowościach: Bytów, Lipnica. Program szkolenia: 1.Aktywne podejście do zarządzania czasem pracy w urzędzie. 2.Krąg reguł zarządzania czasem w pracy i życiu prywatnym. 3.Organizacja pracy własnej poprzez wyznaczanie priorytetów. 4.Sposoby ustalania priorytetów. 5.Eisenhower. 6.Metoda ABC. 7.Zysk i strata w planowaniu zadań - szacowanie czasu. 8.Analiza celów i kontrola ich realizacji. 9.Metoda wyznaczania celów - SMART. 10.Obrany cel a elastyczność w działaniu. 11.Złodzieje czasu - czynności, sytuacje, które nie sprzyjają efektywnemu zarządzaniu czasem i mogą stać się problemem w pracy urzędnika. 12.Wewnętrzne i zewnętrzne pochłaniacze czasu. 13.Wpływ na pojawianie się złodziei czasu. 14.Analiza własnego stylu zarządzania czasem (jak zarządzam czasem?). 15.Techniki analizowania czasu pracy i tworzenie planów działań. 16.Tworzenie planu pracy i jego kontrola. 17.Przyczyny i przeszkody w zarządzaniu czasem. 18.Odwlekanie. 19.Konflikty pomiędzy doborem celów. 20.Nieporozumienia interpersonalne. 21.Lęk przed ryzykiem i odpowiedzialnością. 22.Otoczenie fizyczne. 23.Brak taktyki. 24.Określanie i wykorzystywanie indywidualnego rytmu aktywności w planowaniu zajęć dostosowanego do rytmu pracy urzędu.
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 27.02.2009.
- 4) Kryteria oceny ofert:cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1. Cena - 50
- 2. doświadczenie Wykonawcy w realizacji szkoleń zgodnych z przedmiotem zamówienia - 40
- 3. posiadanie przez instytucję szkoleniową certyfikatu jakości usług - 10
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Efektywne zarządzanie zasobami ludzkimi w urzędzie.
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Termin: marzec 2009, szkolenie 2-dniowe po 8 godzin lekcyjnych dziennie. Łączna liczba osób: 27, dla 2 grup szkoleniowych w miejscowościach: Bytów, Miastko. Program szkolenia: 1. Nabór pracowników - metodologia przeprowadzania, a w tym: 1)zasady konkurencyjnego naboru pracowników, 2)przygotowanie procesu rekrutacji i selekcji (budowa profilu kompetencji, metody selekcji, rodzaje wywiadów selekcyjnych i stosowane metody oraz testy). 2. Wprowadzenie na miejsce pracy, a w tym: 1) zasady przeprowadzania procesu adaptacyjnego oraz korzyści z prawidłowo przeprowadzonego procesu adaptacyjnego, 2) etapy procesu adaptacyjnego. 3. Szkolenia pracowników - metodologia przeprowadzania, a w tym: 1)projektowanie działań szkoleniowych, wyznaczanie celów, 2)analiza potrzeb szkoleniowych - metody, 3)wybór firmy szkoleniowej - analiza czynników decydujących, 4)ocena efektywności szkoleń, stosowane metody i ich efektywność, 5)dokumenty wykorzystywane w procesie szkoleń pracowników. 4. Ocena pracownika - metodologia przeprowadzania, a w tym: 1)cele i rodzaje systemów oceniających, 2)rozwój a ewaluacja, 3)metody wykorzystywane w ocenianiu pracowników, przeszkody w skutecznym ocenianiu - jak je pokonywać, wykorzystywana dokumentacja, 4)rozmowa oceniająca - etapy, zasady jej prowadzenia, 5)obiektywność oceny, eliminowanie typowych błędów oceny. 5. Program rozwoju zawodowego i awansowania pracownika - metodologia przeprowadzania: 1)znaczenie kultury organizacyjnej dla zarządzania kadrami, 2)kryteria uwzględniane przy tworzeniu planu rozwoju pracownika, 3)czynniki decydujące o planowaniu kariery, 4)diagnoza potencjału rozwojowego pracownika, 5)sporządzanie planu ścieżki kariery zawodowej (cechy planu, korzyści dla urzędu i pracownika).
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.03.2009.
- 4) Kryteria oceny ofert:cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1. Cena - 50
- 2. doświadczenie Wykonawcy w realizacji szkoleń zgodnych z przedmiotem zamówienia - 40
- 3. posiadanie przez instytucję szkoleniową certyfikatu jakości usług - 10
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Techniki radzenia sobie ze stresem.
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Termin: kwiecień 2009, szkolenie 2-dniowe po 8 godzin lekcyjnych dziennie. Łączna liczba osób: 68, dla 4 grup szkoleniowych w miejscowościach: Czarne, Tuchomie, Bytów, Miastko. Program szkolenia: 1. Pojęcie stresu, kategorie stresorów, sposoby radzenia sobie - w kontekście własnych doświadczeń. 2. Wymiar psychiczny i fizyczny stresu - autodiagnoza. 3. Skuteczne i nieskuteczne sposoby radzenia sobie ze stresem. 4. Wachlarz technik radzenia sobie ze stresem (ćwiczenia z elementami teoretycznymi dotyczącymi metody): 1) ćwiczenia oddechowe 2) elementy muzykoterapii i choreoterapii 3) koncentracja/ medytacja 4) twórcza wizualizacja 5) trening autogenny Schulza 5. Stworzenie własnego repertuaru metod radzenia sobie, z uwzględnieniem nowo poznanych.
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.04.2009.
- 4) Kryteria oceny ofert:cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1. Cena - 50
- 2. doświadczenie Wykonawcy w realizacji szkoleń zgodnych z przedmiotem zamówienia - 40
- 3. posiadanie przez instytucję szkoleniową certyfikatu jakości usług - 10
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Komunikacja i praca w zespole.
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Termin: maj 2009, szkolenie 2-dniowe po 8 godzin lekcyjnych dziennie. Łączna liczba osób: 59, dla 4 grup szkoleniowych w miejscowościach: Bytów (2 grupy), Miastko (2 grupy). Program szkolenia: 1.Proces komunikacji - zasady komunikacji, rola nadawcy i odbiorcy. Zwrócenie uwagi na trzy kanały komunikacyjne. 2.Komunikacja ustna i pisemna- jak być zrozumianym i skutecznie przekazywać informacje 3.Rodzaje pytań - nabycie umiejętności zadawania różnego rodzaju pytań w zależności od oczekiwanego efektu. 4.Interpretacja komunikatu nadawcy- praca z tekstem, mająca na celu uświadomienie uczestnikom, jak często popełniają błąd nadinterpretacji. 5.Bariery w komunikacji. Odszukiwanie barier w procesie komunikacji i ich wpływu na poprawność przekazu informacji. Scenariusze, dzięki którym uczestnicy nauczą się rozpoznawania i pokonywania barier komunikacyjnych.
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.05.2009.
- 4) Kryteria oceny ofert:cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1. Cena - 50
- 2. doświadczenie Wykonawcy w realizacji szkoleń zgodnych z przedmiotem zamówienia - 40
- 3. posiadanie przez instytucję szkoleniową certyfikatu jakości usług - 10
CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Kontrola i rozliczanie dotacji UE w JST.
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Termin: maj 2009, szkolenie 3-dniowe. Łączna liczba osób: 19, dla 1 grupy szkoleniowej w miejscowości Człuchów. Program szkolenia: 1. Przepisy prawa regulujące udzielanie i rozliczanie dotacji. 2. Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych. 3. Sposób i forma rozliczania udzielonych dotacji: 1) kontrola i monitoring wykorzystania dotacji, 2) zgodność wydatków z przeznaczeniem określonym przez udzielającego dotacje. 4. Terminowość realizacji. 5. Metody przeprowadzania kontroli. 6. Monitorowanie wykonywania zadań. 7. Rozliczenie dotacji 1)sprawozdania z realizacji dotacji, 2)weryfikacja sprawozdań, 3)ewidencja księgowa. 8. Zwrot dotacji niewykorzystanej lub wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem 1)terminy rozliczeń, 2)ustalenie wielkości kwoty podlegającej zwrotowi.
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.05.2009.
- 4) Kryteria oceny ofert:cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1. Cena - 50
- 2. doświadczenie Wykonawcy w realizacji szkoleń zgodnych z przedmiotem zamówienia - 40
- 3. posiadanie przez instytucję szkoleniową certyfikatu jakości usług - 10
CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Techniki autoprezentacji.
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Termin: czerwiec 2009, szkolenie 2-dniowe. Łączna liczba osób: 21, dla 1 grupy szkoleniowej w miejscowości Zakopane. Program szkolenia: 1. Tajniki korzystnej autoprezentacji. 2. Formy wystąpień publicznych i medialnych. 3. Struktura i oprawa dobrej prezentacji - dostosowanie do odbiorcy. 4. Sztuka kontaktu z publicznością. 5. Mowa ciała. 6. Techniki redukcji stresu i tremy. 7. Efektywna praca głosem. 8. Retoryka i erystyka. 9. Formy prowadzenia spotkań i dyskusji. 10. Asertywne reakcje na inwazyjne zachowania słuchaczy. 11. Profesjonalizm w trudnych sytuacjach medialnych. 12. Trening z zastosowaniem kamery - analiza poprawności merytorycznej i metodologicznej prezentowanych treści i form dyskusji.
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2009.
- 4) Kryteria oceny ofert:cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1. Cena - 50
- 2. doświadczenie Wykonawcy w realizacji szkoleń zgodnych z przedmiotem zamówienia - 40
- 3. posiadanie przez instytucję szkoleniową certyfikatu jakości usług - 10
CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Motywowanie pracowników.
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Termin: czerwiec 2009, szkolenie 2-dniowe. Łączna liczba osób: 23, dla 2 grup szkoleniowych w miejscowościach: Człuchów, Bytów. Program szkolenia: 1. Motywacja - wprowadzenie: 1) podstawowe pojęcia, 2) motywacja jako funkcja kierowania ludźmi i zarządzania sobą, 3) zmotywowanie jako proces, strategiczne podejście do systemu motywacyjnego, 4) mity dotyczące motywacji. 2. Teorie motywacji i ich praktyczne zastosowania: 1) dwuczynnikowa teoria Herzberga, 2) hierarchia potrzeb Maslowa, 3) teoria D. McClellanda, 4) teorie wzmocnienia i potrzeba osiągnięć, 5) motywacja zewnętrzna i wewnętrzna. 3. Indywidualna motywacja pracownika: 1)co motywuje pracowników? 2)umiejętność rozpoznawania wiodącej potrzeby pracownika i umotywowania jej, 3)osobowość pracownika a motywatory (przykłady podane przez uczestników), 4)motywacja finansowa i poza finansowa, 5)metody motywowania a poziom rozwoju zawodowego. 4. Wpływ automotywacji kierowników na podwładnych: 1) analiza własnej motywacji, 2) jak motywować samego siebie? 3) styl kierowania a motywacja. 5. Motywowanie zespołu. 1) rola lidera i jego stylu kierowania grupą, 2) współzawodnictwo w zespole - budowanie kultury najlepszego, 3) rozwijanie sukcesu jako wartości, 4) budowanie atmosfery zaangażowania i współpracy między pracownikami, 5) budowanie lojalności pracowników. 6. Komunikacja motywująca: 1)udzielanie pozytywnej informacji zwrotnej jako podstawa budowania relacji Przełożony - Pracownik, 2)konstruktywna krytyka, 3)jak motywować chwaląc, 4)rozmowy rozwojowe i oceniające z pracownikami, 5)rozmowy korygujące zachowania, stopniowanie reakcji. 7. Skuteczne motywowanie pracowników przy użyciu narzędzi niematerialnych zasady systemów motywacyjnych: 1) motywacja wewnętrzna a zewnętrzna wśród pracowników, 2) kiedy stosować nagrody a kiedy kary, 3) formowanie efektywnych systemów motywacyjnych. 8. Delegowanie i coaching jako narzędzia szefa w motywowaniu pracowników. 9. Błędy motywowania: 1) najpopularniejsze demotywatory, 2) jak nie popełniać błędów innych w tworzeniu sposobów motywowania podwładnych, 3) jak zarządzać aby nie de motywować podwładnych.
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2009.
- 4) Kryteria oceny ofert:cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1. Cena - 50
- 2. doświadczenie Wykonawcy w realizacji szkoleń zgodnych z przedmiotem zamówienia - 40
- 3. posiadanie przez instytucję szkoleniową certyfikatu jakości usług - 10
CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Kodeks Postępowania Administracyjnego.
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Termin: wrzesień - październik 2009, szkolenie 3-dniowe. Łączna liczba osób: 115, dla 6 grup szkoleniowych w miejscowościach: Czarne, Bytów, Lipnica, Tuchomie, Miastko, Człuchów. Program szkolenia: 1.Postępowanie administracyjne: 1) zasady ogólne KPA, 2) podmioty postępowania administracyjnego, 3) organ prowadzący postępowanie. 2.Przepisy Porządkowe i środki oddziałujące na przebieg postępowania: 1) doręczenia, wezwania, protokoły, 2) udostępnianie akt postępowania, 3) terminy załatwiania spraw. 3.Postępowanie przed organem I instancji: 1) wszczęcie postępowania, 2) środki dowodowe, 3) zawieszenie i umorzenie postępowania. 4.Akty kończące postępowanie: 1) decyzja, 2) ugoda administracyjna, 3) postanowienie. 5.Postępowanie przed organem II instancji: 1) środki prawne w postępowaniu administracyjnym (odwołanie, zażalenie), 2) postępowanie odwoławcze. 6.Nadzwyczajne postępowanie administracyjne: 1) wznowienie postępowania 2) zmiana decyzji ostatecznej bez nabycia prawa 3) zmiana decyzji ostatecznej z nabyciem prawa 4) stwierdzenie nieważności decyzji administracyjnej 5) stwierdzenie wygaśnięcia decyzji 7. Punkty od 1-6 w praktyce i w świetle orzecznictwa.
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.10.2009.
- 4) Kryteria oceny ofert:cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1. Cena - 50
- 2. doświadczenie Wykonawcy w realizacji szkoleń zgodnych z przedmiotem zamówienia - 40
- 3. posiadanie przez instytucję szkoleniową certyfikatu jakości usług - 10
CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: Nabycie praktycznych umiejętności w procesie ubiegania się o dotację z funduszy strukturalnych UE.
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Termin: październik - listopad 2009, szkolenie 4-dniowe. Łączna liczba osób: 24, dla 2 grup szkoleniowych w miejscowościach: Czarne, Tuchomie. Program szkolenia: 1. Omówienie Programów Operacyjnych pod kątem specyfiki JST. 2. Przygotowanie wniosku aplikacyjnego. 3. Przygotowanie studium wykonalności. 4. Zarządzanie cyklem życia projektu.
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2009.
- 4) Kryteria oceny ofert:cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1. Cena - 50
- 2. doświadczenie Wykonawcy w realizacji szkoleń zgodnych z przedmiotem zamówienia - 40
- 3. posiadanie przez instytucję szkoleniową certyfikatu jakości usług - 10
CZĘŚĆ Nr: 10 NAZWA: Analiza ekonomiczno-finansowa jako element projektu unijnego.
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Termin: grudzień 2009, szkolenie 3-dniowe po 8 godzin lekcyjnych dziennie. Łączna liczba osób: 24, dla 2 grup szkoleniowych w miejscowościach: Czarne, Lipnica. Program szkolenia oparty o wytyczne dla Regionalnych Programów Operacyjnych dla analiz ekonomiczno -finansowych projektów inwestycyjnych: 1.Przychody i koszty a przepływy pieniężne projektu. 2.Płynność finansowa, wykonalność i trwałość finansowa projektu. 3.Czas i ryzyko a efektywność projektu inwestycyjnego. 4.Proste i dyskontowe metody oceny efektywności projektów inwestycyjnych. 5.Podstawowe zasady oceny efektywności ekonomiczno-finansowej projektów. 6.Analiza finansowa a analiza ekonomiczna projektu, uwzględnienie korzyści społecznych.
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2009.
- 4) Kryteria oceny ofert:cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1. Cena - 50
- 2. doświadczenie Wykonawcy w realizacji szkoleń zgodnych z przedmiotem zamówienia - 40
- 3. posiadanie przez instytucję szkoleniową certyfikatu jakości usług - 10
CZĘŚĆ Nr: 11 NAZWA: Kontrola i audyt w urzędzie.
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Termin: styczeń 2010, szkolenie 2-dniowe. Łączna liczba osób: 14, dla 1 grupy szkoleniowej w miejscowości Miastko. Program szkolenia: 1. Audyt wewnętrzny i kontrola wewnętrzna elementem zarządzania w jednostce sektora finansów publicznych: 1)uregulowania prawne kontroli i audytu w jednostce sektora finansów publicznych, 2)organizacja i funkcjonowanie kontroli wewnętrznej i audytu wewnętrznego w jednostce, 3)funkcje i zadania kontroli wewnętrznej i audytu wewnętrznego w organizacji. 2. Rola kontroli wewnętrznej w wykrywaniu nieprawidłowości: 1)zakres podmiotowy i przedmiotowy kontroli wewnętrznej, 2)zasady i metody postępowania w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości, 3)wyjaśnianie przyczyn stwierdzonych nieprawidłowości i sposób dokumentowania, 4)komunikowanie kierownictwu jednostki wyników poczynionych ustaleń. 3. Audyt wewnętrzny w jednostce sektora finansów publicznych: 1)misja i cele audytu wewnętrznego w jednostce sektora finansów publicznych, 2)obszar działania audytu wewnętrznego i jego zakres, 3)ocena i weryfikacja procedur wewnętrznych, systemów zarządzania oraz kontroli, 4)komunikowanie ustaleń i współpraca z kierownictwem jednostki.
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 29.01.2010.
- 4) Kryteria oceny ofert:cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1. Cena - 50
- 2. doświadczenie Wykonawcy w realizacji szkoleń zgodnych z przedmiotem zamówienia - 40
- 3. posiadanie przez instytucję szkoleniową certyfikatu jakości usług - 10
CZĘŚĆ Nr: 12 NAZWA: Program Płatnik oraz Symfonia.
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Termin: styczeń 2010, szkolenie 3-dniowe po 8 godzin lekcyjnych dziennie. Łączna liczba osób: 14, dla 1 grupy szkoleniowej w miejscowości Miastko. Program szkolenia: 1.Uruchomienie programu. 2.Wprowadzenie płatnika do rejestru płatników. 3.Zgłoszenie płatnika - druki ZPA, ZAA, ZBA. 4.Konfiguracja metody przekazu dokumentów. 5.Tworzenie zestawów dokumentów do wysłania. 6.Potwierdzanie wysłania zestawu dokumentów. 7.Wprowadzanie danych ubezpieczonych. 8.Zgłoszenie ubezpieczonych do ubezpieczeń społecznych, zdrowotnych zgłoszenie członków rodziny ubezpieczonego do ubezpieczenia zdrowotnego- druki ZUA, ZZA, ZCZA. 9.Ustawienie parametrów konfiguracyjnych programu - Okres rozliczeniowy, Kwota przeciętnego wynagrodzenia chorobowego. 10.Tworzenie dokumentów rozliczeniowych ze dokumentów zgłoszeniowych. 11.Tworzenie dokumentów rozliczeniowych z dokumentów rozliczeniowych z innego miesiąca. 12.Korekty dokumentów zgłoszeniowych. 13.Korekty dokumentów rozliczeniowych. 14.Tworzenie dokumentów płatniczych (przelewów). 15.Tworzenie raportów dla ubezpieczonych RMUA. 16.Import dokumentów z programów płacowych. 17.Wprowadzenie do przekazu elektronicznego - pobieranie certyfikatów, tworzenie wniosku o wydanie certyfikatu W01. 18.Pozostałe funkcje programu z opcji narzędzia administracja. 19.Porównanie zastosowania programu Płatnik i Symfonia.
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 29.01.2010.
- 4) Kryteria oceny ofert:cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1. Cena - 50
- 2. doświadczenie Wykonawcy w realizacji szkoleń zgodnych z przedmiotem zamówienia - 40
- 3. posiadanie przez instytucję szkoleniową certyfikatu jakości usług - 10
CZĘŚĆ Nr: 13 NAZWA: Rozliczanie VAT w samorządzie terytorialnym.
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Termin: luty 2010, szkolenie 2-dniowe, Łączna liczba osób: 8, dla 1 grupy szkoleniowej w miejscowości Miastko. Program szkolenia: 1.Zadania samorządowych jednostek organizacyjnych w zakresie rozliczeń VAT. Wytyczne Ministerstwa Finansów w sprawie rejestracji podatkowej urzędów. Możliwości korzystania ze zwolnień podmiotowych przez jednostki budżetowe. 2.Dochody jednostek budżetowych opodatkowane VAT-em (zasady ustalania wysokości i stawki podatku). 3.Moment powstania obowiązku podatkowego przy poszczególnych rodzajach usług, w tym m.in. usługach wieczystego użytkowania gruntów oraz przy innych sposobach rozporządzania nieruchomościami. 4.Projektowane zmiany w przepisach ustawy o VAT, ich wpływ na rozliczenia podatku w jst w 2009r. 5.Zasady korzystania z prawa do pomniejszania podatku należnego, w szczególności przy inwestycjach samorządowych dofinansowanych ze środków unijnych. Wybór metody rozliczeń. Korekta roczna podatku naliczonego. 6.Prowadzenie rozliczeń VAT w rachunkowości budżetowej.
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 26.02.2010.
- 4) Kryteria oceny ofert:cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1. Cena - 50
- 2. doświadczenie Wykonawcy w realizacji szkoleń zgodnych z przedmiotem zamówienia - 40
- 3. posiadanie przez instytucję szkoleniową certyfikatu jakości usług - 10
CZĘŚĆ Nr: 14 NAZWA: Rozwiązywanie problemów praktycznych przy udzielaniu zamówień publicznych. Najczęściej występujące błędy przy stosowaniu ustawy PZP.
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Termin: luty 2010, szkolenie 2-dniowe. Łączna liczba osób: 38, dla 2 grup szkoleniowych w miejscowościach: Czarne, Bytów. Program szkolenia: Część I. Najczęstsze błędy w stosowaniu ustawy pzp. 1.Niestosowanie ustawy: 1) niestosowanie ustawy pomimo wystąpienia przesłanek jej stosowania, 2) podział zamówienia w celu uniknięcia stosowania ustawy, 3) błędy w szacowaniu wartości zamówienia skutkujące niestosowaniem ustawy, 4) niestosowanie ustawy przy zamówieniach dodatkowych i uzupełniających, 5) nieprawidłowe stosowanie przesłanek wyłączających obowiązek stosowania ustawy (podmiotowych i przedmiotowych). 2.Unikanie procedur (przewidzianych dla konkretnych progów kwotowych): 1) specyfika zamówień z uwagi na ich wartość, 2) zaniżanie wartości zamówienia w celu uniknięcia procedur, 3) podział zamówienia w celu uniknięcia procedur, 4) rozszerzające stosowanie procedur przewidzianych dla usług priorytetowych. 3.Ogłoszenia - nieprawidłowości dotyczące przygotowywania i zamieszczania ogłoszeń w postępowaniach. 4.Zasady udzielania zamówień. 5.Naruszenia zasad udzielania zamówień, w szczególności zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców oraz zasady bezstronności w postępowaniu. 6.Przygotowanie postępowania: 1) nieprawidłowości w zakresie opisu przedmiotu zamówienia, 2) nieprawidłowości w zakresie szacowania wartości zamówienia. 7. Specyfikacja istotnych warunków zamówienia: 1) nieprawidłowości w zakresie treści specyfikacji, 2) nieprawidłowości w zakresie wyjaśniania treści specyfikacji, 3) nieprawidłowości w zakresie zmian treści specyfikacji. 8.Ocena wiarygodności wykonawcy: 1) nieprawidłowości w zakresie formułowania warunków udziału w postępowaniu, w tym w odniesieniu do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, 2) nieprawidłowości w zakresie stosowania przesłanek wykluczenia wykonawców, 3) nieprawidłowości w zakresie wskazywania dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, 4) nieprawidłowości w zakresie uzupełniania dokumentów, 5) nieprawidłowości w zakresie wadium. 9.Oferta i jej ocena: 1) nieprawidłowości w zakresie formułowania kryteriów oceny ofert, 2) nieprawidłowości w zakresie przebiegu oceny ofert, 3) nieprawidłowości w zakresie stosowania przesłanek odrzucenia oferty (między innymi błąd w obliczeniu ceny, niezgodność oferty z treścią specyfikacji, rażąco niska cena), 4) nieprawidłowości w zakresie wyboru oferty najkorzystniejszej. 10.Udzielenie zamówienia: 1) nieprawidłowości w zakresie stosowania przesłanek unieważnienia postępowania, 2) nieprawidłowości w zakresie obowiązków informacyjnych zamawiającego, 3) nieprawidłowości w zakresie protokołu z postępowania. 11.Odpowiedzialność za naruszenie przepisów ustawy: 1) podmioty kontrolujące udzielanie zamówień, 2) naruszenie dyscypliny finansów publicznych, 3) kary nakładane przez Prezesa UZP, 4) odpowiedzialność karna. 12.Umowy w sprawach zamówień publicznych: 1) nieprawidłowości w zakresie formułowania treści umów, 2) nieprawidłowości w zakresie zmiany umów (między innymi zmiany korzystne dla zamawiającego, zmiana przedmiotu zamówienia, zmiana sposobu spełnienia świadczenia, zmiana wynagrodzenia, klauzule waloryzacyjne), 3) nieprawidłowości w zakresie zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Część II. Zmiany w systemie zamówień publicznych wprowadzone ostatnimi nowelizacjami.
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 26.02.2010.
- 4) Kryteria oceny ofert:cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1. Cena - 50
- 2. doświadczenie Wykonawcy w realizacji szkoleń zgodnych z przedmiotem zamówienia - 40
- 3. posiadanie przez instytucję szkoleniową certyfikatu jakości usług - 10
CZĘŚĆ Nr: 15 NAZWA: Ochrona danych osobowych w JST.
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Termin: Marzec 2010, szkolenie 2-dniowe. Łączna liczba osób: 28, dla 2 grup szkoleniowych w miejscowościach: Czarne, Tuchomie. Program szkolenia: 1. Podstawowe pojęcia dotyczące ochrony danych osobowych: 1) czym są dane osobowe? 2) co to jest zbiór danych? 3) czym jest przetwarzanie danych? 4) administrator danych osobowych, 5) administrator bezpieczeństwa informacji, 6) zgoda na przetwarzanie danych osobowych, 7) system informatyczny. 2. Przepisy dotyczące ochrony danych osobowych: 1) ustawa o ochronie danych osobowych, 2) podstawowe akty wykonawcze do ustawy. 3. Zasady przetwarzania danych osobowych: 1) kiedy można przetwarzać dane osobowe? 2) jakie mamy obowiązki, gdy przetwarzamy dane? 3) jakich danych osobowych nie można przetwarzać? 4) udostępnianie danych osobowych, 5) szczególne kategorie danych osobowych, 6) prawa osoby, której dane dotyczą; 7) przekazywanie danych osobowych za granicę; 8) przetwarzanie danych osobowych przy świadczeniu usług drogą elektroniczną. 4. Główne obowiązki administratora danych osobowych. 5. Rejestracja zbiorów danych osobowych: 1) kiedy i gdzie mamy obowiązek zarejestrować zbiór danych? 2) jak powinno wyglądać zgłoszenie zbioru danych osobowych do rejestracji? 6. Metody zabezpieczania danych osobowych: 1) do czego jesteśmy zobowiązani? 2) wymagania formalne i organizacyjne związane z ochroną danych osobowych, 3) wymagania techniczne związane z ochroną danych osobowych. 7. Odpowiedzialność karna i dyscyplinarna za naruszenie przepisów o ochronie informacji. 8. Nadzór nad ochroną danych osobowych. Prawo obywatela do ochrony swoich danych osobowych.
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.03.2010.
- 4) Kryteria oceny ofert:cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1. Cena - 50
- 2. doświadczenie Wykonawcy w realizacji szkoleń zgodnych z przedmiotem zamówienia - 40
- 3. posiadanie przez instytucję szkoleniową certyfikatu jakości usług - 10
CZĘŚĆ Nr: 16 NAZWA: Informacja publiczna - prawne aspekty dostępu.
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Termin: Marzec 2010, szkolenie 2-dniowe. Łączna liczba osób: 11, dla 1 grupy szkoleniowej w miejscowości Czarne. Program szkolenia: 1.Pojęcie informacji publicznej - zagadnienia wstępne. 2.Treść prawa do informacji publicznej. 3.Ograniczenia prawa do informacji publicznej: 1) zasady ograniczenia, 2) zakres ograniczenia. 4.Obowiązek udostępnienia informacji publicznej: 1) podmioty zobowiązane do udostępniania informacji publicznej, 2) organy władzy publicznej, 3) organy samorządów gospodarczych i zawodowych, 4) związki zawodowe i ich organizacje, 5) partie polityczne, 6) inne podmioty zobowiązane do udostępnienia informacji publicznej, 7) podmioty uprawnione do uzyskania dostępu do informacji publicznej. 5.Udostępnianie informacji publicznej: 1) formy udostępniania informacji publicznej, 2) urzędowy publikator teleinformatyczny, 3) charakterystyka i status Biuletynu Informacji Publicznej, 4) zakres i rodzaj informacji podlegających obowiązkowi udostępniania w Biuletynie Informacji Publicznej, 5) tryb wnioskowy udostępniania informacji publicznej, 6) umieszczenie informacji publicznej w miejscach ogólnie dostępnych, 7) wstęp na posiedzenie kolegialnych organów władzy publicznej pochodzących z wyborów powszechnych, 8) procedura udostępniania informacji publicznej, 9) odmowa udostępnienia informacji publicznej i umorzenie postępowania o udostępnienie tej informacji, 10) instrumenty prawne służące wnioskodawcy w przypadku odmowy udostępnienia informacji Publicznej, 11) wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy, 12) skarga do sądu administracyjnego, 13) powództwo do sądu powszechnego. 6.Podsumowanie - przegląd orzecznictwa sądowego w sprawach o udostępnianie informacji publicznej.
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.03.2010.
- 4) Kryteria oceny ofert:cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1. Cena - 50
- 2. doświadczenie Wykonawcy w realizacji szkoleń zgodnych z przedmiotem zamówienia - 40
- 3. posiadanie przez instytucję szkoleniową certyfikatu jakości usług - 10
CZĘŚĆ Nr: 17 NAZWA: Zasady rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej.
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Termin: kwiecień 2010, szkolenie 3-dniowe. Łączna liczba osób: 27, dla 2 grup szkoleniowych w miejscowościach: Czarne, Tuchomie. Program szkolenia: 1.Nadrzędne zasady rachunkowości budżetowej. 2.Zasady wyceny aktywów i pasywów. 3.Charakterystyka zmian w zasadach wyceny aktywów i pasywów oraz zmian w planach kont wprowadzona rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 15 kwietnia 2008 roku zmieniającym rozporządzenie w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych. 4.Nowa definicja okresów sprawozdawczych a obowiązek dokonywania rozliczenia międzyokresowego przychodów i kosztów. 5.Ewidencja dochodów i wydatków a ewidencja przychodów i kosztów - charakterystyka zasad i ich zmian - księgowanie dotacji i subwencji na organie oraz ich przeksięgowania z mocą od 1 stycznia 2008 na urząd. 6.Charakterystyka nowych kont i zmienionych opisów kont w planie kont organu finansowego i w jednostce. 7.Metody aktualizacji należności oraz odsetki przypisane a nie wpłacone. 8.Ewidencja zadań zleconych w świetle nowych przepisów - księgowanie należności jako zobowiązań. 9.Ewidencja wydatków niewygasających w świetle nowych przepisów. 10.Pozostałe zmiany oraz zmiany w ustawie o rachunkowości i ich wpływ na rachunkowość budżetową oraz funkcjonowanie zespołów obsługujących oświatę. 11.Zaangażowanie w sprawozdawczości budżetowej a księgowanie zaangażowania. 12.Nowy wzór i nowe zasady sporządzania sprawozdania Rb-Z kwartalne o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń - układ przedmiotowy i podmiotowy sprawozdania. 13.Nowy wzór i nowe zasady sporządzania sprawozdania Rb-N kwartalne o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych - układ przedmiotowy i podmiotowy sprawozdania. 14.Układ przedmiotowy sprawozdań - depozyty w Rb-Z a depozyty w RB-N. 15.Układ podmiotowy sprawozdań - zasady wykazywania środków pieniężnych w układzie podmiotowym. 16.Zobowiązania wymagalne w Rb-Z. 17.Należności wymagalne i niewymagalne w Rb-N - ewidencja należności wymagalnych a problem konta 226. 18.Rozrachunki z budżetem z tytułu dochodów i wydatków w Rb-Z i Rb-N. 19.Zaangażowanie w sprawozdawczości budżetowej a księgowanie zaangażowania. 20.Odpowiedzi na pytania.
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.04.2010.
- 4) Kryteria oceny ofert:cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1. Cena - 50
- 2. doświadczenie Wykonawcy w realizacji szkoleń zgodnych z przedmiotem zamówienia - 40
- 3. posiadanie przez instytucję szkoleniową certyfikatu jakości usług - 10
CZĘŚĆ Nr: 18 NAZWA: Zarządzanie kryzysowe dla pracowników gminnych zespołów reagowania kryzysowego.
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Termin: kwiecień 2010, szkolenie 2-dniowe. Łączna liczba osób: 8dla 1 grupy szkoleniowej w miejscowości Miastko. Program szkolenia: 1.Charakterystyka i rozpoznawanie zagrożeń ludności w czasie pokoju, kryzysu i wojny. 2.Obowiązki administracji państwowej i samorządowej obrony państwa w świetle nowego podziału administracyjnego. 3.Współpraca administracji rządowej, samorządowej i wojska w województwie. 4.Udział sił zbrojnych w likwidacji skutków zagrożeń niemilitarnych. 5.Cywilna gotowość kryzysowa jako metoda budowania bezpieczeństwa powszechnego. 6.Rola samorządów gmin i powiatów w zarządzaniu kryzysowym - aktualny stan prawny. 7.Zarządzanie kryzysowe i ratownictwo na szczeblu gminy i powiatu w świetle projektu ustawy o krajowym systemie ratowniczym. 8.Gminne zespoły reagowania i Powiatowe Zespoły Reagowania Kryzysowego - finansowanie, skład, zasady tworzenia i funkcjonowania, warunki techniczne i standardy wyposażenia. 9.Interpretacja zmian w ustawach samorządowych oraz w prawie wodnym w związku z wejściem w życie ustawy z dnia 18 kwietnia 2002 r. o stanie klęski żywiołowej. 10.Krajowy System Ratowniczy - jako element systemu bezpieczeństwa obywatelskiego w świetle znowelizowanej ustawy O Krajowym Systemie Ratowniczo-Gaśniczym. 11.Nowe prawo na czas zagrożeń - krótka analiza. 12.Zagrożenia atakiem terrorystycznym: 1)rola terroryzmu we współczesnej walce politycznej, 2)terroryzm środkami CBRN, 3)procedury w zakresie przeciwdziałania aktom terrorystycznym, 4)postępowanie kierownika jednostki administracyjnej w związku z bezpośrednim zagrożeniem detonacją ładunku wybuchowego, 5)ogólne zasady ewakuacji jednostek organizacyjnych w związku z alarmem bombowym.
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.04.2010.
- 4) Kryteria oceny ofert:cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1. Cena - 50
- 2. doświadczenie Wykonawcy w realizacji szkoleń zgodnych z przedmiotem zamówienia - 40
- 3. posiadanie przez instytucję szkoleniową certyfikatu jakości usług - 10
INNE PRZETARGI CZARNE
więcej: przetargi CZARNE »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Organizacja i przeprowadzenie stacjonarnego szkolenia pn. Analiza danych statystycznych i analiza lokalnych rynków pracy
- Szkolenie zawodowe pn."Operator wózków jezdniowych" dla 8 osób w miejscowości Zielona Góra
- Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów dla uczniów ze szkół ponadpodstawowych, dla których organem prowadzącym jest Powiat Sztumski
- Usługa prowadzenia zajęć rozwijających zainteresowania z robotyki i programowania dla uczniów trzech szkół objętych projektem Eduszansa współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
- Usługa organizacji i przeprowadzenia 80 godzin lekcyjnych indywidualnego kursu języka angielskiego, niemieckiego, hiszpańskiego, włoskiego w trybie ON-LINE z native speakerem
- Wzmocnienie cyberbezpieczeństwa w Starostwie Powiatowym w Mławie poprzez zakup systemów teleinformatycznych, oprogramowania i rozwiązań ciągłego monitorowania bezpieczeństwa (SIEM)
więcej: Usługi szkoleniowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.