eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi TczewUsługi sprzatania posesji i budynku Szkoły podstawowej nr 10 w Tczewie.



Ogłoszenie z dnia 2007-08-24

Tczew: Usługi sprzatania posesji i budynku Szkoły podstawowej nr 10 w Tczewie.
Numer ogłoszenia: 149676 - 2007; data zamieszczenia: 24.08.2007
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Szkoła Podstawowa Nr 10 z Oddziałami Intergracyjnymi, ul. M. Konopnickiej 11, 83-110 Tczew, woj. pomorskie, tel. 058 5311707, fax 058 5311707 wew. 44.

    I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

    SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

    II.1) OPIS

    II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługi sprzatania posesji i budynku Szkoły podstawowej nr 10 w Tczewie..

    II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

    II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 3.1. Przedmiotem przetargu nieograniczonego są usługi polegające na sprzątaniu budynku szkoły oraz w sytuacjach szczególnych sprzątnie terenu posesji , w niżej wymienionym zakresie: 3.1a. codzienne sprzątanie kompleksowe wszystkich pomieszczeń szkoły ,łącznie z wewnętrznymi ciągami komunikacyjnymi i piwnicami. W celu prawidłowego wykonania ww zakresu oferent powinien skalkulować: - sprzątanie całego budynku szkoły na ciągach komunikacyjnych , w sanitariatach i w bibliotece podczas trwania lekcji , w godzinach 7.30 do 16.00 - sprzątanie całego budynku w innych pomieszczeniach w sytuacjach które mogą zaistnieć a które wymagają natychmiastowej interwencji(np.zbita szyba) Uwagi do pkt 1.1a.: a) sprzątanie powinno odbywać się od poniedziałku do piątku , w dni nauki w szkole b) w sytuacjach szczególnych (której ilości na dzień dzisiejszy nie można przewidzieć) przeprowadzania imprez rekreacyjno-sportowych oraz szkoleniowych oferent zobowiązany będzie dodatkowo sprzątać w dni wolne od zajęć lekcyjnych(soboty ,niedziele ,świeta). Ww potrzebę Zamawiający zgłosi oferentowi z 5 dniowym wyprzedzeniem. Wynagrodzenie za ww zakres oferent zobowiązany jest wliczyć w cenę ryczałtowa zamówienia. Sprzątanie kompleksowe wymienione w pkt 1.1a. powinna zaczynać się od godz.16.00 i trwać do momentu należytego wykonania zakresu prac. Z powyższego zakresu wyłączone jest sprzątanie pomieszczeń kuchni. 3.1b.jeden raz w tygodniu konserwacja posadzek , po zakończeniu wszystkich zajęć w szkole (również pozalekcyjnych).Zasady konserwacji obowiązują takie jak dla sprzątania kompleksowego. Należy przyjąć że konserwacja generalnie będzie wykonywana w piątek , ale w przypadku imprez w dni wolne od nauki (soboty ,niedziele ,święta)konserwacja będzie wykonana po zakończeniu ww spotkań. 3.1c. jeden raz w miesiącu mycie lamperii, 3.1d.dwa razy w roku mycie okien od strony wewn. I zewn. Oraz dodatkowo po robotach remontowo-budowlanych, 3.1e.bieżące mycie i dezynfekcja pomieszczeń sanitarnych i magazynowo-gospodarczych 3.1f. zapewnienie bezpiecznego dojścia do budynku szkoły poprzez : - sprzątanie odcinka terenu utwardzonego przez cały okres realizacji umowy (także okres zimy) między główną bramą szkolną i bramą pomocniczą a wejściem głównym. Ww teren musi być przygotowany w sposób nie budzący zastrzeżeń pod kątem przepisów BHP (m.in. usuwanie zanieczyszczeń,zamiatanie,odśnieżanie,usuwanie lodu,sypanie piaskiem,sol,itd.) 3.1fa Zakres wymieniony w pkt 1.1f. nie obejmuje innych terenów szkoły poza wymienionymi w pkt 1.1f., tj.m.in. chodnika poza terenem szkoły , innych chodników , dojazdu i parkingu na terenie posesji szkoły , terenu nie utwardzonego. 3.1g.Ponadto w przypadku zaistnienia okoliczności nieprzewidzianych skutkujących powstaniem start materialnych (np.obfite opady śniegu , wichury,powodzie,awarie) Oferent zobowiązany może zostać przez Zamawiającego do wykonywania usług , w ramach kwoty ryczałtowej , na pozostałym terenie pkt 1.1fa należącym do szkoły. 3.2. Z uwagi na prawidłową jakość oraz koordynację działań i współpracę Oferent zobowiązany będzie ponadto do : a) codziennego wizytowania placówki szkolnej w godzinach pokrywających się z czasem wykonywania usług przez pracowników Oferenta/w wizytowania może dokonywać tylko właściciel, współwłaściciel lub członek zarządu firmy oferenta ( jedna z osób które są uwidocznione w dokumentach z rejestracji firmy).W przypadku wizytowania przez inną osobę musi ona posiadać aktualne upełnomocnienie wymienionych wyżej osób. Wizytowanie nie może być dokonywane (również z upełnomocnieniem) przez osoby wykonujące w sposób bezpośredni usługi sprzątania. b) przybycia do szkoły jeden raz tygodniu w ustalonym wcześniej terminie, w celu wysłuchania uwag oraz koordynacji dalszych działań z Dyrektorem szkoły oraz gronem pedagogicznym 3.3. Pozostałe szczegółowe warunki realizacji zadania zostały określone w wymaganych oświadczeniach i wzorze umowy. 3.4. Pozostałe szczegółowe warunki realizacji zadania zostały określone w wymaganych oświadczeniach i wzorze umowy.

    II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.20.0 . -.

    II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.

    II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.


    II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: okres w miesiącach: 10.

    SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

    III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

    • Informacja na temat wadium: Wadium nie jest wymagane..

    III.2) WARUNKI UDZIAŁU

    • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 5.1. Wykonawca powinien zapoznać się szczegółowo ze wszystkimi wymaganiami określonymi w niniejszej SIWZ. 5.2. Każdy Wykonawca ma prawo do złożenia tylko jednej oferty. Wykonawca, który złoży więcej niż jedną ofertę (lub w którego kopercie będzie się znajdowała więcej niż jedna oferta) zostanie wykluczony z postępowania poprzez unieważnienie jego oferty. 5.3. Złożenie przez Wykonawcę oferty o wymaganiach innych niż podano w warunkach określonych w SIWZ lub złożenie oferty alternatywnej zarówno co do zakresu jak i alternatywnej cenowo spowoduje wykluczenie oferty z postępowania. 5.4. Wykonawca ponosi wszystkie koszty związane z uzyskaniem wszystkich koniecznych informacji, prawidłowym sporządzeniem i złożeniem oferty oraz uczestniczeniem w dalszej części postępowania, aż do jego zakończenia. 5.5. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się tylko ci Wykonawcy, którzy spełniają wszystkie warunki określone w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 5.6. Wspólne ubieganie się o udzielenie zamówienia. 6.6a. Wykonawcy mogą ubiegać się wspólnie o udzielenie zamówienia. Warunkiem uznania złożonej oferty - sporządzonej przez wspólnie występujące podmioty - za ważną i nie odrzuconą jest: - Ustanowienie pełnomocnika do reprezentacji w postępowaniu - Złożenie wszystkich oświadczeń i dokumentów wymaganych w treści niniejszej siwz przez wszystkie podmioty składające wspólną ofertę - Złożenie w ofercie oryginału umowy zawartej pomiędzy wszystkimi Stronami, z treści której wynika : - solidarna odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia - całkowita odpowiedzialność indywidualna każdej ze stron w przypadku gdy inne podmioty wymienione w umowie nie mogą w sensie prawnym lub finansowym (lub każdym innym) odpowiadać za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia. 5.7. W przypadku stwierdzenia, ze złożona oferta jest niekompletna lub zawiera błędy, Zamawiający wezwie pisemnie Wykonawców, w których ofertach wystąpiły w/w wady, do uzupełnienia dokumentów lub poprawienia błędów. Wykonawca zobowiązany jest do uzupełnienia lub poprawnie treści oferty w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie. W przypadku nie poprawienia lub nie uzupełnienia oferty,w wyznaczonym terminie, Oferta zostanie odrzucona z postępowania. 5.7a. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wezwania Wykonawców do złożenia wyjaśnień , w zakresie treści złożonej oferty. 5.8. Każdy z Wykonawców zobowiązany jest zastrzec sobie pisemnie (w treści złożonej oferty - na oddzielnej stronie) tajemnice informacji przez niego podanych, które są tajemnicą przedsiębiorstwa i które jednocześnie są objęte przepisami o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. W przypadku gdy Wykonawca nie dokona w/w zastrzeżenia Zamawiający uznawał będzie, że wszystkie informacje mogą być udostępnione stronom uczestniczącym w postępowaniu. W przypadku, gdy Wykonawca zastrzeże objęcie tajemnicą innych informacji niż wymienione w przepisach o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Zamawiający zachowa w tajemnicy tylko te dane, które są objęte przepisami o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. 5.9. Dokumenty i oświadczenia, stanowiące załączniki, Wykonawca zobowiązany jest wypełnić bez jakiejkolwiek zmiany ich treści. W celu sporządzenia oferty bardziej przejrzystej i czytelnej dopuszcza się wykonanie własnych druków przez Wykonawców, pod warunkiem zachowania identycznej treści i układu graficznego. Wszelkie zmiany dokonane bez pisemnego pozwolenia będą traktowane jako odstępstwa od warunków wymaganych przez Zamawiającego i będą skutkowały unieważnieniem oferty. 5.10. Wszystkie materiały informacyjne, dokumenty, oświadczenia, zaświadczenia, formularze cenowe, itp. sporządzone w języku obcym muszą być przetłumaczone na język polski przez tłumaczy przysięgłych. 5.11. Wymagane jest aby przedłożone dokumenty miały odpowiednią czytelność i były aktualne. 5.12. Zamawiający zastrzega sobie możliwość sprawdzenia wiarygodności załączonych do oferty zaświadczeń, oświadczeń, kserokopii, itp. Wykonawca zobowiązuje się, pod rygorem odrzucenia oferty, do dostarczenia na każde wezwanie, (oraz na swój koszt) w czasie nie dłuższym niż czas wyznaczony przez Zamawiającego (licząc od godziny telefonicznego lub faxowego powiadomienia) oryginałów dokumentów, na podstawie których Wykonawca sporządził oświadczenia, zestawienia i kserokopie odpowiednich, wymaganych dokumentów. 5.13. W przypadku nie stawienia się Wykonawcy z oryginalnymi dokumentami w wyznaczonym czasie, stwierdzenia niezgodności stanu faktycznego z dokumentami przetargowymi lub w przypadku odmowy przedłożenia oryginalnych dokumentów do wglądu Zamawiającemu, Zamawiający może spowodować odrzucenie oferty, a winą obciąży Wykonawcę, wraz z wszystkimi negatywnymi konsekwencjami określonymi w umowie i w obowiązujących przepisach prawa. 5.14. Wykonawca powinien, przed sporządzeniem oferty, szczegółowo zapoznać się z treścią siwz, dokonać wizji lokalnej oraz zdobyć, poza materiałami otrzymanymi od Zamawiającego, wszystkie informacje konieczne do sporządzenia prawidłowo wycenionej i sporządzonej oferty, podpisania umowy oraz wykonania całego zakresu prac. 5.15. Wykonawca zobowiązany jest przed przystąpieniem do przetargu dokonać prawidłowego rozpoznania trudności i wszelkich innych negatywnych okoliczności, które mogą wpłynąć na wartość i jakość robót przyjętych przez Wykonawcę do realizacji. 5.16. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości dotyczących treści siwz (wraz z załącznikami), Wykonawca zobowiązany jest zwrócić się z pytaniem do Zamawiającego w czasie określonym jako termin do składania ofert. W przypadku, gdy tego nie uczyni ponosi całkowitą odpowiedzialność za nieprawidłowość sporządzonej oferty i nie może wnosić protestu z tego tytułu. Zamawiający zastrzega sobie prawo do nie udzielania pisemnej odpowiedzi na zadane pisemnie pytania, jeżeli pytanie napłynie do Zamawiającego później niż na sześć dni przed otwarciem ofert. Warunek ten dotyczy również Wykonawców, którzy pobrali dokumenty przetargowe zbyt późno i nie mogą wnieść pytań ani złożyć wniosków. 5.17. Wykonawca jest zobowiązany, pod rygorem unieważnienia złożonej oferty, do szczegółowej analizy siwz wraz z załącznikami. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości, błędów lub braków w dokumentach przetargowych Zamawiającego i mogących wynikać z nich wątpliwości odnośnie wszystkich spraw - zarówno formalno-prawnych jak i merytorycznych związanych z przedmiotem zamówienia - a dotyczących np. terminu złożenia oferty, wysokości i formy wpłaty wadium, formy i treści wymaganych dokumentów, rodzaju ich potwierdzenia itp., lub w przypadku wszystkich innych wątpliwości, Wykonawca zobowiązany jest do zgłoszenia ich, w formie pisemnej Zamawiającemu. W przypadku, gdy tego nie uczyni a jego oferta zostanie odrzucona lub unieważniona z powodu w/w błędów formalno-prawnych lub merytorycznych, jego protesty czy odwołania nie zostaną uznane i rozpatrzone przez Zamawiającego. 5.18. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany treści dokumentów składających się na siwz wraz z załącznikami przed upływem terminu do składania ofert. Wszystkie dokonane zmiany lub uzupełnienia staną się integralną częścią siwz ( wraz z załącznikami). Jeżeli Zamawiający uzna to za konieczne dokona w takim przypadku również zmiany terminu do składania ofert, poprzez jego wydłużenie. 5.20. Wszyscy Wykonawcy zostaną powiadomieni pisemnie o dokonanych zmianach. 5.21. Zamawiający odrzuca ofertę jeżeli: 5.21a. jest niezgodna z ustawą 5.21b. jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zmówienia. 5.21c.jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji 5.21d. zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia 5.21e. została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub nieproszonego do składania ofert 5.21f. zawiera omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny których nie można poprawić na podstawie art.88 lub błędy w obliczeniu ceny. 5.21g.wykonawca w terminie 7 dni licząc od otrzymania zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki rachunkowej w obliczeniu ceny. 5.21h. oferta jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów 5.22Zamawiający unieważnia postępowanie w przypadku wystąpienia jednej z przesłanek określonych w treści art. 93 Prawa Zamówień Publicznych.
    • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 6.1. W celu uznania oferty za ważną i nie odrzuconą oferent zobowiązany jest złożyć kompleksowo i w wyznaczonym w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia terminie, wszystkie niżej wymienione oświadczenia i dokumenty, z których jednoznacznie wynika że: 6.1a. Posiadają uprawnieni do wykonywania określonej działalności lub czynności tożsamej z przedmiotem zamówienia. Wykaz wymaganych dokumentów: a) oświadczenie o stosownej treści b) aktualny odpis z właściwego rejestru albo zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej (ww odpis lub zaświadczenie datowane muszą być przez instytucje je wystawiające w terminie wymaganym Prawem Zamówień Publicznych.) 6.1b. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Wykaz wymaganych dokumentów: a) oświadczenie o stosownej treści c) 2 referencje z dotychczas wykonanych lub aktualnie wykonywanych usług sprzątania w szkołach lub w innych budynkach użyteczności publicznej , o minimalnej powierzchni dla każdej z nich - 1000 m2.Ww referencje mogą być podpisane wyłącznie przez kierowników jednostek lub inne osoby upoważnione z mocy prawa do reprezentowania instytucji. Referencje z innych jednostek niż instytucje użyteczności publicznej oraz referencje podpisane przez inne osoby niż kierownicy jednostek - osoby nieupoważnione z mocy prawa do reprezentowania instytucji - nie będą brane pod uwagę. Referencje muszą zawierać czytelne nazwy i numery telefonów. Uwaga: Brak czytelnej nazwy i numerów telefonów lub stwierdzenie niezgodności treści referencji z przedmiotem niniejszego zamówienia spowoduje nie uznanie referencji i odrzucenie oferty z postępowania. c) oświadczenie o niekaralności dla wszystkich poszczególnych pracowników oferenta. Na etapie zawarcia i realizacji umowy Zamawiający będzie sprawdzał oryginalne zaświadczenia.W przypadku przebywanie na terenie szkoły pracownika oferenta dla którego Wykonawca nie posiada ww zaświadczenia , Zamawiający ma prawo do zerwania mowy i obciążenia Wykonawcy karami przewidzianymi w umowie. 6.1c. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia: Wykaz wymaganych dokumentów: a) oświadczenie o stosownej treści b kserokopia aktualnego ubezpieczenia w zakresie odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone przez Wykonawcę w związku z wykonywaniem zakresu umowy oraz odpowiedzialności wobec osób trzecich odpowiedzialność deliktowa i kontraktowa łącznie na kwotę minimum 50.000 zł.. Kolejne aktualizacje ubezpieczeń nie mogą powodować przerw w ciągłości ubezpieczenia i muszą obejmować cały okres realizacji umowy.W przypadku posiadania ubezpieczenia przez oferenta w walucie obcej, Zamawiający przyjmować będzie wartość ubezpieczenia według kursu NBP na dzień sporządzenia oferty 6.1d. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia w przypadkach które są określone w treści art.24 ustawo Prawo zamówień publicznych a) oświadczenie o stosownej treści b) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego ze Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat lub zaświadczenie, że Wykonawca uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Ww zaświadczenia muszą być datowane przez instytucje je wystawiające w terminie wymaganym Prawem Zamówień Publicznych. c) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego ze Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub zaświadczenie, że Wykonawca uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Ww zaświadczenia muszą być datowane przez instytucje je wystawiające w terminie wymaganym Prawem Zamówień Publicznych. 6.1e. Przedmiot zamówienia wykona własnymi siłami nie korzystając z podwykonawców. Wykaz wymaganych dokumentów: a) oświadczenie o stosownej treści 6.1f. Wyrażą zgodę na niezmienność cen oferowanych w przetargu na cały okres realizacji umowy,niezależnie od zaistnienia okoliczności subiektywnych lub obiektywnych Wykaz wymaganych dokumentów: a) oświadczenie o stosownej treści 6.2. Ponadto, Oferent w celu uznania oferty za ważną i nie podlegającą odrzuceniu zobowiązany jest: 6.2a. Załączyć formularz Oferta. Oferta zostanie odrzucona m.in.w przypadku gdy nastąpi rozbieżność między deklaracją (zawartą w formularzuOferta) podpisania umowy wg wzoru stanowiącego integralną część SIWZ, a zmianami (narzuconymi lub proponowanymi bez pisemnej zgody Zamawiającego) wzoru umowy, naniesionymi przez Oferenta w innej części SIWZ.

    SEKCJA IV: PROCEDURA

    IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

    IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

    IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

    IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

    IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.


    IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

    IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.sp10tczew.webpark.pl

    Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Szkoła podstawowa nr 10 z Oddziałami Integracyjnymi Ul. M. Konopnickiej 11 pokój nr 1.

    IV.3.2) Opis potrzeb i wymagań zamawiającego określonych w sposób umożliwiający przygotowanie się wykonawców do udziału w dialogu konkurencyjnym lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu: Szkoła Podstawowa z Oddziałami integracyjnymi w Tczewie Tel 0 58 531 17 07

    IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 31.08.2007 godzina 10:00, miejsce: Szkoła Podstawowa nr 10 z Oddziałami Integracyjnymi ul. M. Konopnickiej 11 pokój nr 1.

    IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

    Podziel się

    Poleć ten przetarg znajomemu poleć

    Wydrukuj przetarg drukuj

    Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








    Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


    Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

    chcę zamieszczać ogłoszenia

    Dodaj swoje pytanie

    Najnowsze orzeczenia

    Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.