Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2011-05-30
Będzin: Konserwacja polichromii w Domu Modlitwy Mizrachi w Będzinie przy ul. Potockiego 3. Etap II - kontynuacja zadania.
Numer ogłoszenia: 151109 - 2011; data zamieszczenia: 30.05.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Prezydent Miasta Będzina , ul. 11 Listopada 20, 42-500 Będzin, woj. śląskie, tel. 032 267-35-16, faks (032) 267 62 19.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.bedzin.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Konserwacja polichromii w Domu Modlitwy Mizrachi w Będzinie przy ul. Potockiego 3. Etap II - kontynuacja zadania..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Prace konserwatorskie, restauratorskie dekoracji malarskiej (polichromii) o powierzchni około 70m2, wykonanej temperą olejną na tynku, około lat 1925-1930 w stylistyce malarstwa realistycznego z elementami art deco, znajdującej się w Domu Modlitwy sali męskiej synagogi Mizrachi w Będzinie i wykonanie II etapu prac mających na celu konserwację wnętrza tj. wykonanie: a) konserwacja metalowych elementów konstrukcyjnych (odrdzewienie, zabezpieczenie antykorozyjne), b) usunięcie zabezpieczeń z bibułki japońskiej z lica, c) oczyszczenie powierzchni malowideł z zabrudzeń powierzchniowych i przemalowań, d) wykonanie dodatkowej instalacji elektrycznej i naprawa istniejącej, e) sklejenie pękań podłoża, f) uzupełnienie ubytków tynku zaprawą wapienno - piaskową, g) uzupełnienia drobnych ubytków podłoża i spękań, h) opracowanie powierzchni kitów, i) izolacja powierzchni kitów, j) uzupełnienie ubytków polichromii - punktowanie, k) rekonstrukcja większych brakujących fragmentów polichromii na podstawie zachowanych elementów i analizy porównawczej, l) konserwacja zachowanej futryny oryginalnej (z miejscem po mezuzie), ł) oczyszczenie posadzki i uzupełnienie ubytków, m) wykonanie dokumentacji powykonawczej opisowej i fotograficznej. W ramach wykonywania powyższych prac należy uwzględnić prace wykonane w etapie I tj.: Wykonano dezynfekcje pomieszczenia. Usunięto główne źródło zawilgocenia obiektu jakim była nieszczelna zewnętrzna instalacja odpływowa. We wnętrzu wymieniono pionowy odcinek instalacji kanalizacyjnej, który również był nieszczelny. Zlikwidowano w ścianach otwory kominowe, przez które dostawała się do wnętrza sadza. Wykonano izolację pionową murów od strony podwórka. Izolację poziomą pomieszczenia wykonano tuż nad poziomem posadzki. Dolne partie bardzo zmurszałego i zasolonego tynku na którym nie zachowała się polichromia skuto umożliwiając lepsze dosychanie murów. Wstępnie oczyszczono delikatne fragmenty ścian z pajęczyn, kurzu i pyłu węglowego. Osłabione i osypujące się partie tynku z polichromią skonsolidowano. Pęcherze tynku podklejono. Odspojone łuski warstwy malarskiej i tynku zabezpieczono przed spadnięciem bibułką japońską. Niektóre silnie zanieczyszczone łuski zdejmowano ze ściany i po oczyszczeniu wklejono ponownie we właściwe miejsce. Na podstawie zachowanych fragmentów starych, oryginalnych okien wykonano rekonstrukcję stolarki okiennej w drewnie z zachowaniem pierwotnych podziałów, profili i wymiarów. Zastosowano szyby zespolone z zewnętrzną szybą antywłamaniową. Kolorystykę stolarki dobrano na podstawie odkrywek wykonanych na zachowanych fragmentach. Drzwi jednopłycinowe, drewniane, wykonano w nawiązaniu do wyglądu zachowanej framugi. Dla zabezpieczenia pomieszczenia wykonano kraty według oryginalnych, zachowanych krat w podwórku. Szczegółowy zakres prac do wykonania określony został za pomocą załącznika nr 7 do SIWZ 2.Prace usługowe a) uzyskanie w imieniu Zamawiającego zgłoszenia prac bądź innych wymaganych dokumentów na wykonanie zamówienia zgodnie z wymogami ustawy Prawo Budowlane z dnia 7 lipca 1994 roku z późniejszymi zmianami, obowiązującymi przepisami i normami oraz zasadami wiedzy technicznej, b) wykonanie kosztorysu powykonawczego na prace przedmiotowego zamówienia - tj. kosztorysu dla Zamawiającego i Instytucji Dotującej oraz złożenia kosztorysu w imieniu Zamawiającego do Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Katowicach w celu uzyskania dotacji ze środków Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków zgodnie ze złożonym wnioskiem Prezydenta Miasta Będzina o udzielenie w roku 2011 dotacji celowej na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane, zwane dalej pracami, przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków z dnia 15.02.2011r..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 95.52.00.00 - 95.52.00.00 45.45.31.00 - Roboty renowacyjne .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 25.11.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wprowadza żadnych szczegółów, ocena spełniania odbędzie się na podstawie złożonego oświadczenia.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wymaga się: wykazania wykonanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te usługi zostały wykonane należycie. Wykonawca winien wykazać się co najmniej 3 usługami konserwatorskimi lub renowacyjnymi dekoracji malarskiej w obiektach wpisanych do rejestru zabytków, przy czym co najmniej 1 musi być o wartości minimum 50.000,00 zł brutto. Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach złożonych przez Wykonawcę.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wprowadza żadnych szczegółów, ocena spełniania odbędzie się na podstawie złożonego oświadczenia.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wymaga się wykazania osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wymaga się: a) dysponowania min. 1 osobą do wykonywania prac konserwatorskich dzieł sztuki posiadającą uprawnienia do wykonywania prac przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków, określone w Rozporządzeniu Ministra Kultury z dnia 09.06.2004r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz. U. 150 poz. 1579 z późn.zm.) posiadającą co najmniej 5 - letnią praktykę przy pracach konserwacji dzieł sztuki. b) dysponowania min. 1 osobą posiadającą uprawnienia do kierowania pracami przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków, określone w Rozporządzeniu Ministra Kultury z dnia 09.06.2004r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz. U. 150 poz. 1579 z późn.zm.). Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach złożonych przez Wykonawcę.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wprowadza żadnych szczegółów, ocena spełniania odbędzie się na podstawie złożonego oświadczenia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1.Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp na druku lub według druku stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ. 2.Wypełniony czytelnie, podpisany przez Wykonawcę formularz ofertowy na druku lub według druku stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ UWAGA ! Na formularzu ofertowym należy ujawnić wszystkie podmioty składające ofertę wspólną z zaznaczeniem np. konsorcjum. 3. Pełnomocnictwo w sytuacjach, w których uprawnienie do podpisania oferty nie wynika z zapisu we właściwym rejestrze lub ewidencji, w tym wynikające z art. 23 ust.2ustawy Pzp. 4. Uproszczone kosztorysy ofertowe podpisane przez Wykonawcę sporządzone zgodnie z przedmiarami robót stanowiącymi załącznik nr 7 do SIWZ.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1.Zamawiający zastrzega sobie możliwość dokonania zmian w umowie w przypadkach i na warunkach jak niżej: 1.1 Zmiana terminu realizacji zamówienia może nastąpić w przypadku opóźnień wynikających z: -przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego, -działania siły wyższej ( np. klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne, zjawiska gospodarcze lub pogodowe) w pełni niezależnej od Stron umowy, mającej bezpośredni wpływ na termin wykonania, -przeszkód technicznych w pełni niezależnych od Stron umowy, mających bezpośredni wpływ na termin wykonania robót, -wystąpienia okoliczności, których Strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności. 1.2.Zmiana osób i podmiotów uczestniczących w realizacji zamówienia może nastąpić w przypadku: -utraty uprawnień, -długotrwałej choroby lub nieobecności, -ustanie stosunku prawnego łączącego Wykonawcę z ww. osobami.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bedzin.bip.info.pl/index.php?idmp=30&r=r
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Będzinie Biuro Zamówień Publicznych pok.117 42-500 Będzin ul. 11 Listopada 20 tel.fax 32 267 91 34..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.06.2011 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miejski w Będzinie Biuro Zamówień Publicznych pok.117 42-500 Będzin ul. 11 Listopada 20. tel.fax. 32 267 91 34.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z BĘDZINA
- Ochrona Targowiska Miejskiego w Będzinie przy ul. Gzichowskiej.
- MODERNIZACJA WEWNĘTRZNEJ INSTALACJI ELEKTRYCZNEJ NA KORYTARZACH WRAZ Z WYMIANĄ OŚWIETLENIA W II LO IM. ST. WYSPIAŃSKIEGO W BĘDZINIE
więcej: przetargi w Będzinie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Odrestaurowanie piwnic budynku Szpitala Jerozolimskiego w Malborku"
- Remont i adaptacja pomieszczeń byłego baru Daisy na potrzeby nowego centrum informacji turystycznej Zamku Książ
- ul. Sikorskiego - renowacja kanału sanitarnego DN500 (dz. nr ewid. 2237, obręb Śródmieście, gmina M. Łowicz
- "Remont budynku wielorodzinnego przy ul. Niepodległości 175 Wałbrzychu"
- Zabezpieczenie wieży bramnej, wykonanie drobnych prac konserwatorskich i rewitalizacyjnych na Ruinach Zamku Dybowskiego dla Toruńskiej Agendy Kulturalnej
- Roboty budowlano-remontowe i renowacyjne internatu żeńskiego zw. "dużym" stanowiącego własność Skarbu Państwa i znajdującego się w Leśnej Podlaskiej na działce nr 16/21
więcej: Roboty renowacyjne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.