Ogłoszenie z dnia 2025-04-10
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Adaptacja pomieszczeń Instytutu Nauk Prawnych PAN w Pałacu Staszica”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania
1.2.) Nazwa zamawiającego: Instytut Nauk Prawnych Polskiej Akademii Nauk
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000325802
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Nowy Świat 72
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-330
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: inp@inp.pan.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://inp.pan.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
prowadzenie wysokiej jakości badań naukowych w zakresie nauk prawnych, służących funkcjonowaniu demokratycznego państwa prawnego
1.11.) Dane podmiotu, któremu zamawiający powierzył przeprowadzenie postępowania.
Podmiot 1
1.11.1.) Nazwa podmiotu prowadzącego postępowanie: Lidia Szczęsna prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą Kancelaria Radcy Prawnego Lidia Szczęsna, ul. Borowego 5 lok. 10, 01-357 Warszawa
1.11.2.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 522 178 64 67
Adres podmiotu prowadzącego postępowanie:
1.11.3.) Ulica: Al. Wojska Polskiego 41 lok. 41
1.11.4.) Miejscowość: Warszawa
1.11.5.) Kod pocztowy: 01-503
1.11.6.) Województwo: mazowieckie
1.11.7.) Kraj: Polska
1.11.8.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.11.9.) Numer telefonu: (+48) 22 241 17 14
1.11.11.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@bsskancelaria.pl
1.11.12.) Adres strony internetowej: https://www.bsskancelaria.pl/kontakt/
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Adaptacja pomieszczeń Instytutu Nauk Prawnych PAN w Pałacu Staszica”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-14588f48-5e9c-4022-ae89-0b4bd49c8564
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00184855
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://bsskancelaria.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://bsskancelaria.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Szczegółowa instrukcja obsługi
Platformy dostępna jest pod adresem wskazanym w ust. 4, w zakładce „Regulacje i procedury procesu zakupowego”. W przypadku
problemów w obsłudze Platformy, należy zgłaszać je na adres e-mail: oneplace@marketplanet.pl lub nr tel. + 48 (22) 257 22 23.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych w celu związanym z
postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie
ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, ze zm., dalej
„RODO”, informuje się, że:
1) Administratorami Pana/Pani danych osobowych są:
- Instytut Nauk Prawnych PAN z siedzibą w Warszawie, ul. Nowy Świat 72, 00-300 Warszawa
oraz
- Kancelaria Radcy Prawnego Lidia Szczęsna, ul. Borowego 5 lok. 10, 01-357 Warszawa, miejsce prowadzenia działalności i adres
do korespondencji: Al. Wojska Polskiego 41 lok. 41, 01-503 Warszawa, tel : (+48) 22 241 17 14
2) Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można kontaktować się drogą elektroniczną na adres e-mail:
iod@inp.pan.pl,
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie:
a) art. 6 ust. 1 lit c RODO w związku z ustawą z dnia z ustawą z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z
2024 poz. 1320, dalej: uPzp), w celu przeprowadzenia
i rozstrzygnięcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
b) art. 6 ust. 1 lit. b RODO w celu zawarcia z wybranym wykonawcą umowy w sprawie zamówienia publicznego i wykonanie tej
umowy
4) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania
w oparciu o art. 18 oraz art. 74 uPzp oraz partnerzy świadczący usługi techniczne, operator pocztowy;
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie 78 ust. 1 oraz ust. 4 uPzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia
postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6) Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem określonym w
przepisach p.z.p. związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania
określonych danych wynikają z uPzp;
7) W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art.
22 RODO;
8) Posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych
osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9) Nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: W/198/04/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w formule „zaprojektuj i wybuduj” w ramach zadania
inwestycyjnego polegającego na adaptacji pomieszczeń Instytutu Nauk Prawnych PAN w Pałacu Staszica z podziałem na
dwie części zamówienia, tj.:
Część 1 - Adaptacja (przebudowa) pomieszczeń na potrzeby dostępnej architektonicznie czytelni Instytutu Nauk Prawnych
PAN w Pałacu Staszica.
2. Przedmiot zamówienia zostanie wykonany w dwóch etapach (dotyczy obu części):
− Etap 1: Wykonanie dokumentacji projektowej - obejmujący wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej wraz z
uzyskaniem wszelkich niezbędnych uzgodnień i decyzji administracyjnych
− Etap 2: Wykonanie robót budowlanych - obejmujący wykonanie pozostałego zakresu przedmiotu zamówienia, w tym
wykonanie i odbiór robót budowalnych wraz ze wszystkimi pracami towarzyszącymi zgodnie z opracowaną dokumentacją
projektową, pełnienie nadzoru autorskiego w trakcie wykonywania robót budowlanych.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części 1 zawiera: projekt umowy stanowiący zał. nr 8 do SWZ, Program funkcjonalno-użytkowy stanowiący zał. nr 9 do SWZ, Projekt koncepcyjny wielobranżowy stanowiący zał. nr 10 do SWZ oraz Ekspertyza i instrukcja ppoż. stanowiące zał. nr 13 do SWZ.
4. Budynek przy ul. Nowy Świat 72 jest wpisany do rejestru zabytków decyzją z dnia 1 lipca 1965 r. pod nr 370.
5. Wykonywanie przedmiotu zamówienia będzie odbywało się w funkcjonującym budynku oraz bez wyłączenia budynku z
użyteczności.
6. Zamawiający przewiduje możliwość odbycia wizji lokalnej, którą można przeprowadzić od poniedziałku do piątku w godz.
9.00-16.00, po uprzednim uzgodnieniu terminu z Zamawiającym. Wniosek w sprawie wizji lokalnej należy przekazać na
adres e-mail: m.wochyn@inp.pan.pl. Uczestnictwo w wizji lokalnej nie jest obowiązkowe.
7. Na podstawie art. 95 ust. 1 uPzp Zamawiający wymaga, aby wszelkie prace fizyczne bezpośrednio związane z
wykonywaniem wszystkich robót budowlanych objętych zamówieniem były wykonywane przez osoby zatrudnione przez
Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie stosunku pracy w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. -
Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1465), z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na
podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 1773) i aktów wykonawczych wydanych do tej ustawy, przez cały okres realizacji zamówienia - dotyczy tzw. „pracowników
fizycznych”.
Powyższy wymóg nie dotyczy kierownika budowy oraz innych osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w
budownictwie, dostawców materiałów na budowę, osób wykonujących usługi sprzętowe i transportowe oraz wykonawców i
podwykonawców prowadzących działalność gospodarczą na podstawie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej, wykonujących osobiście i samodzielnie powierzone im czynności w zakresie realizacji
zamówienia.
8. Sposób dokumentowania zatrudnienia ww. osoby, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez
Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 95 uPzp oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań zostały określone
w załączniku nr 8 do SWZ („Projekt umowy”).
9. Zgodnie z art. 101 ust. 4 uPzp w sytuacji, gdyby w dokumentach opisujących przedmiot zamówienia, zawarto odniesienie
do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których
mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 uPzp a takim odniesieniom nie towarzyszyło wyrażenie „lub równoważne”, to
Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w każdej takiej normie, europejskiej ocenie technicznej,
aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych. W związku z powyższym należy przyjąć, że każdej:
normie, europejskiej ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych
występujących w opisie przedmiotu zamówienia towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. Zamawiający dopuszcza materiały
lub rozwiązania równoważne opisanym pod warunkiem zachowania parametrów technicznych, jakościowych i użytkowych
nie gorszych niż wskazane w dokumentacji oraz nieprowadzących do zmiany technologii.
10. Zgodnie z art. 101 ust. 5 uPzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest obowiązany wykazać,
że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia. W
takim przypadku, Wykonawca załącza do oferty wykaz rozwiązań równoważnych wraz z jego opisem lub normami.
11. Zamawiający wymaga wykonania przedmiotu zamówienia w terminie 7 miesięcy od dnia zawarcia umowy, przy czym
Wykonawca zobligowany jest do wykonania Etapu 1, obejmującego wykonanie dokumentacji projektowej w terminie 4
miesięcy od dnia zawarcia umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111100-9 - Roboty w zakresie burzenia
45111220-6 - Roboty w zakresie usuwania gruzu
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
45212330-8 - Roboty budowlane w zakresie bibliotek
45212331-5 - Roboty budowlane w zakresie bibliotek multimedialnych
45262500-6 - Roboty murarskie i murowe
45223000-6 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji
45223110-0 - Instalowanie konstrukcji metalowych
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45312100-8 - Instalowanie przeciwpożarowych systemów alarmowych
45314200-3 - Instalowanie linii telefonicznych
45314320-0 - Instalowanie okablowania komputerowego
45331200-8 - Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45331210-1 - Instalowanie wentylacji
45331211-8 - Instalowanie wentylacji zewnętrznej
45331220-4 - Instalowanie urządzeń klimatyzacyjnych
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45410000-4 - Tynkowanie
45420000-7 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie
45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej
45421100-5 - Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów
45422000-1 - Roboty ciesielskie
45421152-4 - Instalowanie ścianek działowych
45432100-5 - Kładzenie i wykładanie podłóg
45432110-8 - Kładzenie podłóg
45432114-6 - Roboty w zakresie podłóg drewnianych
45441000-0 - Roboty szklarskie
45442000-7 - Nakładanie powierzchni kryjących
45442100-8 - Roboty malarskie
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
45453100-8 - Roboty renowacyjne
71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego
71327000-6 - Usługi projektowania konstrukcji nośnych
71321200-6 - Usługi projektowania systemów grzewczych
71321000-4 - Usługi inżynierii projektowej dla mechanicznych i elektrycznych instalacji budowlanych
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 7 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Całkowita liczba punktów przyznanych danej ofercie będzie równa sumie punktów uzyskanych przez
ocenianą ofertę w ramach poszczególnych kryteriów
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie kierownika budowy
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w formule „zaprojektuj i wybuduj” w ramach zadania
inwestycyjnego polegającego na adaptacji pomieszczeń Instytutu Nauk Prawnych PAN w Pałacu Staszica z podziałem na
dwie części zamówienia, tj.:
Część 2 - Adaptacja pomieszczeń konferencyjnych Instytutu Nauk Prawnych PAN w pałacu Staszica.
2. Przedmiot zamówienia zostanie wykonany w dwóch etapach (dotyczy obu części):
− Etap 1: Wykonanie dokumentacji projektowej - obejmujący wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej wraz z
uzyskaniem wszelkich niezbędnych uzgodnień i decyzji administracyjnych
− Etap 2: Wykonanie robót budowlanych - obejmujący wykonanie pozostałego zakresu przedmiotu zamówienia, w tym
wykonanie i odbiór robót budowalnych wraz ze wszystkimi pracami towarzyszącymi zgodnie z opracowaną dokumentacją
projektową, pełnienie nadzoru autorskiego w trakcie wykonywania robót budowlanych.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części 2 zawiera: projekt umowy stanowiący zał. nr 8 do SWZ, Program funkcjonalno-użytkowy stanowiący zał. nr 11 do SWZ, Projekt koncepcyjny wielobranżowy stanowiący zał. nr 12 do SWZ oraz Ekspertyza i instrukcja ppoż. stanowiące zał. nr 13 do SWZ.
4. Budynek przy ul. Nowy Świat 72 jest wpisany do rejestru zabytków decyzją z dnia 1 lipca 1965 r. pod nr 370.
5. Wykonywanie przedmiotu zamówienia będzie odbywało się w funkcjonującym budynku oraz bez wyłączenia budynku z
użyteczności.
6. Zamawiający przewiduje możliwość odbycia wizji lokalnej, którą można przeprowadzić od poniedziałku do piątku w godz.
9.00-16.00, po uprzednim uzgodnieniu terminu z Zamawiającym. Wniosek w sprawie wizji lokalnej należy przekazać na
adres e-mail: m.wochyn@inp.pan.pl. Uczestnictwo w wizji lokalnej nie jest obowiązkowe.
7. Na podstawie art. 95 ust. 1 uPzp Zamawiający wymaga, aby wszelkie prace fizyczne bezpośrednio związane z
wykonywaniem wszystkich robót budowlanych objętych zamówieniem były wykonywane przez osoby zatrudnione przez
Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie stosunku pracy w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. -
Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1465), z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na
podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 1773) i
aktów wykonawczych wydanych do tej ustawy, przez cały okres realizacji zamówienia - dotyczy tzw. „pracowników
fizycznych”.
Powyższy wymóg nie dotyczy kierownika budowy oraz innych osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w
budownictwie, dostawców materiałów na budowę, osób wykonujących usługi sprzętowe i transportowe oraz wykonawców i
podwykonawców prowadzących działalność gospodarczą na podstawie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej, wykonujących osobiście i samodzielnie powierzone im czynności w zakresie realizacji
zamówienia.
8. Sposób dokumentowania zatrudnienia ww. osoby, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez
Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 95 uPzp oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań zostały określone
w załączniku nr 8 do SWZ („Projekt umowy”).
9. Zgodnie z art. 101 ust. 4 uPzp w sytuacji, gdyby w dokumentach opisujących przedmiot zamówienia, zawarto odniesienie
do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których
mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 uPzp a takim odniesieniom nie towarzyszyło wyrażenie „lub równoważne”, to
Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w każdej takiej normie, europejskiej ocenie technicznej,
aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych. W związku z powyższym należy przyjąć, że każdej:
normie, europejskiej ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych
występujących w opisie przedmiotu zamówienia towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. Zamawiający dopuszcza materiały
lub rozwiązania równoważne opisanym pod warunkiem zachowania parametrów technicznych, jakościowych i użytkowych
nie gorszych niż wskazane w dokumentacji oraz nieprowadzących do zmiany technologii.
10. Zgodnie z art. 101 ust. 5 uPzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest obowiązany wykazać,
że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia. W
takim przypadku, Wykonawca załącza do oferty wykaz rozwiązań równoważnych wraz z jego opisem lub normami.
11. Zamawiający wymaga wykonania przedmiotu zamówienia w terminie 7 miesięcy od dnia zawarcia umowy, przy czym
Wykonawca zobligowany jest do wykonania Etapu 1, obejmującego wykonanie dokumentacji projektowej w terminie 4
miesięcy od dnia zawarcia umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111100-9 - Roboty w zakresie burzenia
45111220-6 - Roboty w zakresie usuwania gruzu
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
45212330-8 - Roboty budowlane w zakresie bibliotek
45212331-5 - Roboty budowlane w zakresie bibliotek multimedialnych
45262500-6 - Roboty murarskie i murowe
45223000-6 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji
45223110-0 - Instalowanie konstrukcji metalowych
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45312100-8 - Instalowanie przeciwpożarowych systemów alarmowych
45314200-3 - Instalowanie linii telefonicznych
45314320-0 - Instalowanie okablowania komputerowego
45331200-8 - Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45331210-1 - Instalowanie wentylacji
45331211-8 - Instalowanie wentylacji zewnętrznej
45331220-4 - Instalowanie urządzeń klimatyzacyjnych
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45410000-4 - Tynkowanie
45420000-7 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie
45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej
45421100-5 - Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów
45422000-1 - Roboty ciesielskie
45421152-4 - Instalowanie ścianek działowych
45432100-5 - Kładzenie i wykładanie podłóg
45432110-8 - Kładzenie podłóg
45432114-6 - Roboty w zakresie podłóg drewnianych
45441000-0 - Roboty szklarskie
45442000-7 - Nakładanie powierzchni kryjących
45442100-8 - Roboty malarskie
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
45453100-8 - Roboty renowacyjne
71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego
71327000-6 - Usługi projektowania konstrukcji nośnych
71321200-6 - Usługi projektowania systemów grzewczych
71321000-4 - Usługi inżynierii projektowej dla mechanicznych i elektrycznych instalacji budowlanych
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 7 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Całkowita liczba punktów przyznanych danej ofercie będzie równa sumie punktów uzyskanych przez
ocenianą ofertę w ramach poszczególnych kryteriów
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie kierownika budowy
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej. Wykonawca spełni warunki, jeżeli wykaże, że: [dotyczy części 1 i 2]1) w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składnia ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie wykonał (zakończył) co najmniej jedną robotę budowlaną w rozumieniu przepisów prawa budowlanego polegającą na przebudowie, remoncie lub modernizacji obiektu/zespołu obiektów wpisanego do rejestru
zabytków o wartości brutto co najmniej: dla części 1 - 200 000,00 zł, dla części 2 - 500 000,00 zł.
2) dysponuje osobami, które będą realizować zamówienie, pełniąc następujące funkcje:
a) projektant branży architektonicznej, posiadający ważne uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności architektonicznej i będący członkiem odpowiedniej izby samorządu zawodowego oraz posiadający doświadczenie w wykonaniu (jako autor lub współautor) dokumentacji projektowej dotyczącej obiektu wpisanego do rejestru zabytków, wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego
b) projektant branży konstrukcyjno-budowlanej, posiadający ważne uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej i będący członkiem odpowiedniej izby samorządu zawodowego oraz posiadający doświadczenie w wykonaniu (jako autor lub współautor) dokumentacji projektowej dotyczącej obiektu wpisanego do rejestru zabytków, wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego
c) projektant branży sanitarnej, posiadający ważne uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności
instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych i będący członkiem odpowiedniej izby samorządu zawodowego .
d) projektant branży elektrycznej, posiadający ważne uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych i będący członkiem odpowiedniej izby samorządu zawodowego
e) kierownik budowy, spełniający następujące wymagania: posiadający ważne uprawnienia budowlane do kierowania robotami bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjnobudowlanej;
posiadający kwalifikacje określone w art. 37 c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tj. Dz. U. z 2024 r., poz. 1292), tj. posiada uprawnienia budowlane określone przepisami prawa budowlanego oraz przez co najmniej 18 miesięcy brał udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury; Wszystkie ww. osoby winny posiadać aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego.
2. Przez uprawnienia budowlane należy rozumieć uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia
7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2024 r., poz. 725 ze zm.), dalej zwanej „PrBud” oraz
w rozporządzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do
wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831) lub odpowiadające im ważne
uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, lub odpowiednich przepisów
obowiązujących na terenie kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, uznanych przez właściwy
organ, zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach
członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 334).
3. Przez robotę budowlaną rozumie się robotę realizowaną w ramach jednego zamówienia.
4. W przypadku podania kwot w walutach obcych Zamawiający dokona ich przeliczenia według średniego kursu
Narodowego Banku Polskiego (NBP) z dnia opublikowania ogłoszenia o zamówieniu. Jeżeli w dniu opublikowania
ogłoszenia o zamówieniu, NBP nie opublikuje informacji o średnim kursie walut, Zamawiający dokona odpowiednich
przeliczeń wg średniego kursu z pierwszego, kolejnego dnia, w którym NBP opublikuje ww. informacje.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Zamawiający przed
wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym
terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych oraz oświadczeń:
1) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w
zakresie art.109 ust. 1 pkt 4 uPzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy
wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o
którym mowa w Rozdziale XI ust. 5 pkt 2) SWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego
aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani
nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej
procedury.
2. Dokument, o którym mowa w Rozdziale XI ust. 6 SWZ powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem
terminu składania ofert.
3. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument
dotyczy nie wydaje się dokumentów, o których mowa w Rozdziale XI ust. 6 SWZ, lub gdy dokumenty te nie odnoszą się do
wszystkich przypadków, o których mowa w Rozdziale XI ust. 6 SWZ, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części
dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego
reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym
Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie ma przepisów
o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym, administracyjnym, notariuszem, organem samorządu
zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce
zamieszkania osoby, której dokument miał dotyczyć. Postanowienia Rozdziału XI ust. 7 SWZ stosuje się odpowiednio.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.
Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w
wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych oraz oświadczeń:
a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 10 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te
zostały wykonane (wzór wykazu stanowi załącznik nr 4 do SWZ);
b) dowody określające, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje
bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z
przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty;
c) wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za
świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu
wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu stanowi załącznik nr
5 do SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Ofertę stanowi wypełniony formularz „Oferta” (załącznik nr 2 do SWZ). W przypadku złożenia oferty na innym formularzu,powinien on zawierać wszystkie wymagane informacje określone w tym załączniku. Formularz oferty nie podlega
uzupełnieniu.
2. Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć za pośrednictwem Platformy:
1) oświadczenie na podstawie art. 125 ust. 1 uPzp o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w
postępowaniu (załącznik nr 2 do SWZ) - w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym
lub osobistym;
2) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub
innego właściwego rejestru (w celu potwierdzenia uprawnienia do reprezentowania podmiotu) - chyba, że Zamawiający
może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, a Wykonawca wskazał w ofercie dane
umożliwiające dostęp do tych dokumentów (np. nr KRS, NIP) - w odniesieniu do Wykonawcy oraz do podmiotu
udostępniającego zasoby;
3) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy lub podmiotu
udostępniającego zasoby, chyba, że umocowanie do reprezentacji wynika z dokumentów wskazanych w pkt 2) powyżej;
4) oryginał gwarancji lub poręczenia, w przypadku gdy wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz;
(w przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej, zaleca się, aby dokument potwierdzający dokonanie przelewu został
załączony do oferty);
5) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
a) pełnomocnictwo potwierdzające umocowanie do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia, o którym mowa w Rozdz. IX ust. 3,
b) oświadczenie z art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, którego wzór stanowi załącznik nr 7 do SWZ;
6) w przypadku, gdy Wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału
w postępowaniu:
a) zobowiązanie, o którym mowa w Rozdz. VII ust. 2 SWZ wraz z pełnomocnictwem, jeżeli uprawnienie do podpisania
danego zobowiązania nie wynika z dokumentów, o których mowa w pkt 2) powyżej;
b) oświadczenie z pkt 1 podmiotu, na zasoby którego powołuje się Wykonawca.
7) formularz „Doświadczenie kierownika budowy” (zał. nr 3 do SWZ) - fakultatywnie, na potrzeby oceny oferty w kryterium nr
2.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert w wysokości:część 1 - 5 000,00 zł (pięć tysięcy złotych)
część 2 - 17 000,00 zł (siedemnaście tysięcy złotych)
2. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz.U. z 2024 r. poz. 419).
3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w BGK nr:
69 1130 1017 0020 1466 1420 0023 z dopiskiem: WADIUM - Adaptacja pomieszczeń INP PAN w Pałacu Staszica, W/198/04/2025, część 1/część 2.
4. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne tylko wówczas, gdy wymagana kwota znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 2 pkt 2-4, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej (opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę poręczenia lub gwarancji).
6. Z treści gwarancji/poręczenia musi jednoznacznie wynikać:
1) nazwa zleceniodawcy (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego);
2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem;
3) kwota gwarancji/poręczenia;
4) termin ważności gwarancji/poręczenia, obejmujący cały okres związania ofertą;
5) bezwarunkowe, nieodwołalne, płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. w art. 98 ust. 6 uPzp
Ponadto, zaleca się podanie adresu e-mail poręczyciela/gwaranta, na jaki Zamawiający powinien złożyć oświadczenie o zwolnieniu wadium, o którym mowa w art. 98 ust. 5 uPzp.
7. Wadium wniesione w formie gwarancji (bankowej lub ubezpieczeniowej) musi mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu - dochodzenie roszczenia z tytułu wadium wniesionego w tej formie nie może być utrudnione. Dokument powinien spełniać następujące wymagania: a) w treści gwarancji powinna znaleźć się klauzula stanowiąca, iż wszystkie spory odnośnie gwarancji będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich, chyba, że wynika to z przepisów prawa; b) nie może zawierać postanowień uzależniających jego dalsze obowiązywanie od zwrotu oryginału dokumentu gwarancyjnego do gwaranta, c) nie może zawierać zapisu, że wszelkie roszczenia należy zgłosić w okresie ważności gwarancji, w przypadku gdy termin jej ważności jest tożsamy z terminem związania ofertą, d) nie może zawierać postanowień o konieczności kierowania przez beneficjenta żądania za pośrednictwem banku lub innej tego typu instytucji.
8. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego zatrzymania oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa uPzp.
9. W przypadku braku podania w treści dokumentu gwarancji lub poręczenia adresu poczty elektronicznej, o którym mowa w ust. 6, Zamawiający przekaże oświadczenie o zwolnieniu wadium na ogólnodostępny adres poczty elektronicznej gwaranta lub poręczyciela albo zwróci się do Wykonawcy o wskazanie takiego adresu. Postanowienia gwarancji lub poręczenia nie powinny zawierać zapisów uniemożliwiających Zamawiającemu złożenie oświadczenia o zwolnieniu wadium w opisany powyżej sposób.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. W przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie zamówienia, do oferty należy dołączyć
pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo może wynikać z umowy lub innej czynności prawnej. Fakt ustanowienia pełnomocnika
musi wynikać z dokumentów załączonych do oferty.
4. Żaden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z
postępowania w oparciu o przesłanki określone w Rozdz. VI SWZ. Dokumenty i oświadczenia dotyczące braku podstaw
wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zmiany zostały określone w § 16 Projektu umowy.1. Wszelkie zmiany umowy wymagają dla swej ważności formy pisemnej.
2. Zamawiający przewiduje zmiany w zawartej umowie w stosunku do treści oferty. Istotna zmiana postanowień umowy w
stosunku do treści oferty Wykonawcy możliwa jest w przypadku zaistnienia jednej z następujących okoliczności i na
warunkach określonych poniżej:
1) przewiduje się zmianę terminu realizacji przedmiotu umowy, w tym zmianę terminów cząstkowych przewidzianych w
umowie:
a) w przypadku opóźnień zawinionych przez Zamawiającego, o czas nie dłuższy niż takie opóźnienia,
b) w razie wystąpienia udokumentowanych, nieprzewidywalnych braków dostępności na rynku materiałów budowlanych
spowodowanych wystąpieniem okoliczności niezależnych od Wykonawcy w przypadku, jeśli okoliczności te wpływają na
możliwość wykonania części lub całości umowy
c) gdy dochowanie terminu określonego w umowie jest niemożliwe z uwagi na Siłę Wyższą, która ma bezpośredni wpływ na
terminowość wykonania robót lub inne okoliczności niezależne od stron lub których strony przy zachowaniu należytej
staranności nie były w stanie uniknąć lub przewidzieć o czas nie dłuższy niż wynikający z występowania Siły Wyższej,
d) w razie zmiany umowy na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp, o ile realizacja robót dodatkowych wpływa na termin
wykonania umowy, o okres niezbędny dla wykonania robót dodatkowych,
e) wydłużenia terminu realizacji robót w przypadku wstrzymania przez Zamawiającego wykonania robót o okres nie dłuższy
niż okres wstrzymania robót
f) w przypadku zaistnienia okoliczności będących następstwem działania organów administracji lub osób trzecich, w
szczególności w przypadku przedłużania się procedur administracyjnych na etapie wydawania zgód bądź uzgodnień itp.,
mających wpływ na termin realizacji przedmiotu umowy, jeżeli przedłużenie to nie wynikało z winy Wykonawcy lub z
nałożenia dodatkowych obowiązków związanych z wykonywaniem robót, o okres działania organów lub osób trzecich lub
okres niezbędny dla realizacji tych obowiązków
g) w przypadku wstrzymania robót przez organy nadzoru, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy o czas takiego
wstrzymania,
h) w razie konieczności wykonania dodatkowych badań, ekspertyz bądź uzgodnień, niemożliwych do przewidzenia przed
zawarciem umowy, o okres niezbędny do ich wykonania;
i) z powodu nieprzewidywalnych braków możliwości zatrudnienia personelu lub dostępności sprzętu, materiałów lub
urządzeń, spowodowanych przez wprowadzenie stanu epidemii lub stanu zagrożenia epidemicznego na podstawie ustawy
z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (tj. Dz.U. z 2024 r., poz. 924) i
wprowadzeniem związanych z tym ograniczeń
2) możliwa jest zmiana umowy w zakresie:
(...)
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-05-06 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://bsskancelaria.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-05-06 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-06-04
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu w oparciu o przesłanki z:a) art. 108 ust. 1 i art. 109 ust. 1 pkt 4) ustawy Pzp,
b) art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu
agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 507), dalej jako „Ustawa
sankcyjna”.
2. Wykonawca może, w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w
odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych
podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych, na
zasadach określonych w art. 118 uPzp.
3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby składa wraz z ofertą
zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji
danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie
dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Wzór zobowiązania stanowi załącznik nr 6 do SWZ.
4. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 118 uPzp, składa
oświadczenia i dokumenty tych podmiotów, o których mowa w Rozdz. XI ust. 2 i ust. 5 pkt 2). Oświadczenie podmiotu
udostępniającego zasoby składane na podstawie art. 125 uPzp zostało zawarte we wzorze zobowiązania podmiotu
udostępniającego zasoby stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ.
5. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy.
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- "Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego dla zadania pn.: "Rozbudowa DW nr 719 od km 22+531 do km 23+274 w miejscowości Nowa Wieś na terenie gminy Michałowice." - nr postępowania 054/25
- "Budowa sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 724 z ul. Mickiewicza w m. Konstancin Jeziorna." - nr postępowania 068/25
- Wewnętrzne roboty remontowo-budowlane w Teatrze Narodowym w Warszawie.
- Zakup wraz z sukcesywną dostawą artykułów biurowych i papieru biurowego (numer postępowania UD-IX-ZP-12-2025)
- ZP/CZD/052/25 Kompleksowa obsługa stacji uzdatniania wody i atrakcji wodnych na potrzeby basenów na terenie Instytutu "Pomnik - Centrum Zdrowia Dziecka" w Warszawie,
- Dostawy artykułów biurowych na potrzeby Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Pomoc osobom z niepełnosprawnościami z terenu Powiatu Łosickiego w dostępie do całodobowego wsparcia w ramach utworzenia Centrum Opiekuńczo-Mieszkalnego w Nowych Litewnikach.
- Wymiana trzech wind osobowych w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym w Płocku
- Modernizacja stacji uzdatniania wody Tajno Stare, gmina Bargłów Kościelny
- Modernizacja stołówki szkolnej przy Technikum Leśnym w Białowieży - I etap
- Prace remontowe dla Zespołu Szkół centrum Kształcenia Rolniczego im. Jana Pawła II w Brzostku
- Budowa drogi leśnej na odcinku 1,9 km w Nadleśnictwie Rokita, Leśnictwo Rokita
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.