eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Piotrków TrybunalskiŚwiadczenie usług wywozu odpadów z terenu Aresztu Śledczego Piotrków Tryb., Oddziału Zewnętrznego Aresztu w Goleszach oraz z posesji budynku Golesze Parcela.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-01-16

Piotrków Trybunalski: Świadczenie usług wywozu odpadów z terenu Aresztu Śledczego Piotrków Tryb., Oddziału Zewnętrznego Aresztu w Goleszach oraz z posesji budynku Golesze Parcela.
Numer ogłoszenia: 15147 - 2012; data zamieszczenia: 16.01.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Areszt Śledczy , Wronia 76/90, 97-300 Piotrków Trybunalski, tel. 0-44 7323400, 7323371, faks 0-44 7323315.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zp.sw.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: areszt śledczy.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług wywozu odpadów z terenu Aresztu Śledczego Piotrków Tryb., Oddziału Zewnętrznego Aresztu w Goleszach oraz z posesji budynku Golesze Parcela..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Opis przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia, z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych: Część I Świadczenie usługi wywozu: odpadów komunalnych z terenu Oddziału Zewnętrznego Aresztu w Goleszach w/g kodów zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie katalogu odpadów z dnia 27 września 2001 roku (DzU. z dnia 8 października 2001 r. Nr 112, poz. 1206) zgodnie z poniższym zestawieniem: - odpady komunalne (kod 20.03.01) w ilości 20 m3 - Odpady komunalne (kod 20.03.01) w ilości 48 szt. pojemników o pojemności 120 l. - Opakowania z papieru i tektury (kod 15.01.01) - Opakowania z tworzyw sztucznych (15.01.02) - Opakowania ze szkła (15.01.07) Firma świadcząca w/w usługi powinna posiadać decyzję właściwego organu bądź inny dokument zezwalającą na świadczenie w/w usług. Część II Świadczenie usługi wywozu: 1. Odpadów komunalnych, odpadów innych niż komunalne, odbieranych z terenu Aresztu Śledczego w Piotrkowie Tryb. w/g kodów zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dn. 27 września 2001 roku (DzU. z dnia 8 października 2001 r. Nr 112, poz. 1206) zgodnie z poniższym zestawieniem: Areszt Śledczy w Piotrkowie Trybunalskim: - Opakowania z tworzyw sztucznych (kod 15.01.02.) w ilości 440 kg - Opakowania z papieru i tektury (kod 15.01.01) w ilości 4200 kg - Opakowania ze szkła (kod 15.01.07) w ilości 300 kg - Płyny zapobiegające zamarzaniu inne niż wymienione w 16.01.14 (kod 16.01.15) w ilości 170 l - Zużyte urządzenia nie zawierające części wym. W katalogu odpadów poz. 16.02.09. - 16.02.12. (kod 16.02.14) w ilości 230 kg - Baterie alkaliczne (kod 16.06.04.) w ilości 10 kg - Tworzywa sztuczne (kod 17.02.03) w ilości 50 kg - Odpady kuchenne ulegające biodegradacji (kod 20.01.08.) w ilości 90 m3 - Odpady komunalne (kod 20.03.01) w ilości 750 m3 - Odpady odzieżowe (kod 20.01.10) w ilości 1000 kg 2. Odpadów innych niż komunalne, odbieranych z terenu Oddziału Zewnętrznego Aresztu w Goleszach. w/g kodów zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dn. 27 września 2001 roku (DzU. z dnia 8 października 2001 r. Nr 112, poz. 1206) zgodnie z poniższym zestawieniem: - Opakowania z tworzyw sztucznych (kod 15.01.02.) w ilości 20 kg - Opakowania ze szkła (kod 16.01.15) w ilości 100 kg - Płyny zapobiegające zamarzaniu inne niż wymienione w 16.01.14 (kod 16.01.15) w ilości 40 l - Zużyte urządzenia nie zawierające części wym. W katalogu odpadów poz. 16.02.09. - 16.02.12. (kod 16.02.14) w ilości 20 kg - Odpady kuchenne ulegające biodegradacji (kod 20.03.01.) w ilości 5 m Firma świadcząca w/w usługi powinna posiadać: 1. Decyzję Urzędu Miasta w Piotrkowie Trybunalskim na prowadzenie działalności w zakresie odbioru odpadów komunalnych. 2. Zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie zbierania i transportu odpadów wyszczególnionych w w/w zestawieniu w formie Decyzji Prezydenta Miasta pełniącego funkcję Starosty. Część III Świadczenie usługi odbioru: 1. Odpadów niebezpiecznych odbieranych z terenu Aresztu Śledczego w Piotrkowie Tryb oraz Oddziału Zewnętrznego Aresztu w Goleszach, w/g kodów zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dn. 27 września 2001 roku (DzU. z dnia 8 października 2001 r. Nr 112, poz. 1206) zgodnie z poniższym zestawieniem: - Baterie niklowo-kadmowe (kod 16.06.02.) w ilości 10 kg - Zużyte źródła światła (kod 16.02.13.) w postaci kineskopów w ilości 15 szt. - Zaolejone czyściwo warsztatowe (kod 15.02.02.) w ilości 20 kg - Zużyte urządzenia zawierające freony stanowiące części AGD (kod 16.02.11) w ilości 30 kg - Zużyte oleje silnikowe, przekładniowe i smarowe (kod 13.02.08.) w ilości 100 kg Firma świadcząca w/w usługi powinna posiadać: 1.Zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie zbierania i transportu odpadów niebezpiecznych wyszczególnionych w w/w zestawieniu w formie Decyzji właściwego organu. Część IV Świadczenie usługi odbioru: odpadów medycznych z terenu Aresztu Śledczego w Piotrkowie Trybunalskim w/g kodów zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dn. 27 września 2001 roku (DzU. z dnia 8 października 2001 r. Nr 112, poz. 1206) zgodnie z poniższym zestawieniem: - inne odpady, które zawierają żywe drobnoustroje chorobotwórcze lub ich toksyny ( z wył. 18.01.80 i 18.01.82) o kodzie (kod 18.01.03.) w ilości 170 kg. - Leki inne niż wymienione w 18.01.08. o kodzie (kod 18.01.09.) w ilości 30 kg Firma świadcząca w/w usługi powinna posiadać: 1.Zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie zbierania i transportu odpadów niebezpiecznych wyszczególnionych w w/w zestawieniu w formie Decyzji właściwego organu. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych: na jedną część, dwie części lub wszystkie części..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.00.00.00-7.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 4.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 19.02.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia warunków w postępowaniu o zamówienie publiczne Stwierdzenie spełnienia w/w warunków dokona Komisja Przetargowa powołana przez Zamawiającego. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach lub oświadczeniach wyszczególnionych w specyfikacji. Z treści wymaganych dokumentów musi jednoznacznie wynikać, iż niżej wymienione warunki Wykonawca spełnił.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia warunków w postępowaniu o zamówienie publiczne Stwierdzenie spełnienia w/w warunków dokona Komisja Przetargowa powołana przez Zamawiającego. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach lub oświadczeniach wyszczególnionych w specyfikacji. Z treści wymaganych dokumentów musi jednoznacznie wynikać, iż niżej wymienione warunki Wykonawca spełnił.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia warunków w postępowaniu o zamówienie publiczne Stwierdzenie spełnienia w/w warunków dokona Komisja Przetargowa powołana przez Zamawiającego. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach lub oświadczeniach wyszczególnionych w specyfikacji. Z treści wymaganych dokumentów musi jednoznacznie wynikać, iż niżej wymienione warunki Wykonawca spełnił.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia warunków w postępowaniu o zamówienie publiczne Stwierdzenie spełnienia w/w warunków dokona Komisja Przetargowa powołana przez Zamawiającego. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach lub oświadczeniach wyszczególnionych w specyfikacji. Z treści wymaganych dokumentów musi jednoznacznie wynikać, iż niżej wymienione warunki Wykonawca spełnił.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia warunków w postępowaniu o zamówienie publiczne Stwierdzenie spełnienia w/w warunków dokona Komisja Przetargowa powołana przez Zamawiającego. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach lub oświadczeniach wyszczególnionych w specyfikacji. Z treści wymaganych dokumentów musi jednoznacznie wynikać, iż niżej wymienione warunki Wykonawca spełnił.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • koncesję, zezwolenie lub licencję
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zp.sw.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Areszt Śledczy w Piotrkowie Tryb. ul. Wronia 76/90 97-300 Piotrków Tryb..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.01.2012 godzina 11:00, miejsce: Areszt Śledczy w Piotrkowie Tryb. ul. Wronia 76/90 97-300 Piotrków Tryb. Pokój: sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: część 1.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Część I Świadczenie usługi wywozu: odpadów komunalnych z terenu Oddziału Zewnętrznego Aresztu w Goleszach w/g kodów zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie katalogu odpadów z dnia 27 września 2001 roku (DzU. z dnia 8 października 2001 r. Nr 112, poz. 1206) zgodnie z poniższym zestawieniem: - odpady komunalne (kod 20.03.01) w ilości 20 m3 - Odpady komunalne (kod 20.03.01) w ilości 48 szt. pojemników o pojemności 120 l. - Opakowania z papieru i tektury (kod 15.01.01) - Opakowania z tworzyw sztucznych (15.01.02) - Opakowania ze szkła (15.01.07) Firma świadcząca w/w usługi powinna posiadać decyzję właściwego organu bądź inny dokument zezwalającą na świadczenie w/w usług..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.00.00.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 19.02.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: część II.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Świadczenie usługi wywozu: 1. Odpadów komunalnych, odpadów innych niż komunalne, odbieranych z terenu Aresztu Śledczego w Piotrkowie Tryb. w/g kodów zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dn. 27 września 2001 roku (DzU. z dnia 8 października 2001 r. Nr 112, poz. 1206) zgodnie z poniższym zestawieniem: Areszt Śledczy w Piotrkowie Trybunalskim: - Opakowania z tworzyw sztucznych (kod 15.01.02.) w ilości 440 kg - Opakowania z papieru i tektury (kod 15.01.01) w ilości 4200 kg - Opakowania ze szkła (kod 15.01.07) w ilości 300 kg - Płyny zapobiegające zamarzaniu inne niż wymienione w 16.01.14 (kod 16.01.15) w ilości 170 l - Zużyte urządzenia nie zawierające części wym. W katalogu odpadów poz. 16.02.09. - 16.02.12. (kod 16.02.14) w ilości 230 kg - Baterie alkaliczne (kod 16.06.04.) w ilości 10 kg - Tworzywa sztuczne (kod 17.02.03) w ilości 50 kg - Odpady kuchenne ulegające biodegradacji (kod 20.01.08.) w ilości 90 m3 - Odpady komunalne (kod 20.03.01) w ilości 750 m3 - Odpady odzieżowe (kod 20.01.10) w ilości 1000 kg 2. Odpadów innych niż komunalne, odbieranych z terenu Oddziału Zewnętrznego Aresztu w Goleszach. w/g kodów zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dn. 27 września 2001 roku (DzU. z dnia 8 października 2001 r. Nr 112, poz. 1206) zgodnie z poniższym zestawieniem: - Opakowania z tworzyw sztucznych (kod 15.01.02.) w ilości 20 kg - Opakowania ze szkła (kod 16.01.15) w ilości 100 kg - Płyny zapobiegające zamarzaniu inne niż wymienione w 16.01.14 (kod 16.01.15) w ilości 40 l - Zużyte urządzenia nie zawierające części wym. W katalogu odpadów poz. 16.02.09. - 16.02.12. (kod 16.02.14) w ilości 20 kg - Odpady kuchenne ulegające biodegradacji (kod 20.03.01.) w ilości 5 m Firma świadcząca w/w usługi powinna posiadać: 1. Decyzję Urzędu Miasta w Piotrkowie Trybunalskim na prowadzenie działalności w zakresie odbioru odpadów komunalnych. 2. Zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie zbierania i transportu odpadów wyszczególnionych w w/w zestawieniu w formie Decyzji Prezydenta Miasta pełniącego funkcję Starosty..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.00.00.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 19.02.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: część III.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Świadczenie usługi odbioru: 1. Odpadów niebezpiecznych odbieranych z terenu Aresztu Śledczego w Piotrkowie Tryb oraz Oddziału Zewnętrznego Aresztu w Goleszach, w/g kodów zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dn. 27 września 2001 roku (DzU. z dnia 8 października 2001 r. Nr 112, poz. 1206) zgodnie z poniższym zestawieniem: - Baterie niklowo-kadmowe (kod 16.06.02.) w ilości 10 kg - Zużyte źródła światła (kod 16.02.13.) w postaci kineskopów w ilości 15 szt. - Zaolejone czyściwo warsztatowe (kod 15.02.02.) w ilości 20 kg - Zużyte urządzenia zawierające freony stanowiące części AGD (kod 16.02.11) w ilości 30 kg - Zużyte oleje silnikowe, przekładniowe i smarowe (kod 13.02.08.) w ilości 100 kg Firma świadcząca w/w usługi powinna posiadać: 1.Zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie zbierania i transportu odpadów niebezpiecznych wyszczególnionych w w/w zestawieniu w formie Decyzji właściwego organu..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.00.00.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 19.02.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: część IV.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Świadczenie usługi odbioru: odpadów medycznych z terenu Aresztu Śledczego w Piotrkowie Trybunalskim w/g kodów zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dn. 27 września 2001 roku (DzU. z dnia 8 października 2001 r. Nr 112, poz. 1206) zgodnie z poniższym zestawieniem: - inne odpady, które zawierają żywe drobnoustroje chorobotwórcze lub ich toksyny ( z wył. 18.01.80 i 18.01.82) o kodzie (kod 18.01.03.) w ilości 170 kg. - Leki inne niż wymienione w 18.01.08. o kodzie (kod 18.01.09.) w ilości 30 kg Firma świadcząca w/w usługi powinna posiadać: 1.Zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie zbierania i transportu odpadów niebezpiecznych wyszczególnionych w w/w zestawieniu w formie Decyzji właściwego organu..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.00.00.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 19.02.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.