Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2015-06-26
Białystok: Pełnienie funkcji Inwestora Zastępczego w zakresie kompleksowego nadzoru przygotowania i realizacji inwestycji budowlanej pod nazwą Budowa siedziby Archiwum Państwowego w Białymstoku na terenach zlokalizowanych przy ul. Mickiewicza w Białymstoku
Numer ogłoszenia: 156726 - 2015; data zamieszczenia: 26.06.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Archiwum Państwowe w Białymstoku , ul. Rynek Kościuszki 4, 15-426 Białystok, woj. podlaskie, tel. 85 7435603, 85 6537761, faks 85 7435655.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.bialystok.ap.gov.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Państwowa jednostka organizacyjna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Pełnienie funkcji Inwestora Zastępczego w zakresie kompleksowego nadzoru przygotowania i realizacji inwestycji budowlanej pod nazwą Budowa siedziby Archiwum Państwowego w Białymstoku na terenach zlokalizowanych przy ul. Mickiewicza w Białymstoku.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług związanych z pełnieniem funkcji Inwestora Zastępczego przy realizacji inwestycji pn.: Budowa siedziby Archiwum Państwowego w Białymstoku (dalej: inwestycja). Zamawiający planuje rozpoczęcie robót budowlanych w 2016 r., przy czym zastrzega, że: a) termin realizacji robót może zostać przesunięty, b) może odstąpić od planów realizacji robót budowlanych - w takim przypadku wykonawcy przysługuje tylko wynagrodzenie za wykonane usługi. Szczegółowy zakres realizowanej inwestycji oraz wymagania jakościowe określone będą w projekcie budowlanym, projekcie wykonawczym, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiarach robót oraz decyzji o pozwoleniu na budowę - zamawiający ogłosił odrębny przetarg na wykonanie powyższej dokumentacji i uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę w tym zakresie. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana w przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej, będzie zobowiązany opracować tę dokumentację w szczególności na podstawie Koncepcji Architektoniczno-Programowej - Archiwum Państwowe w Białymstoku, stanowiącej załącznik do SIWZ (załącznik nr 8 do SIWZ) oraz przy wykorzystaniu Standardu Budynku Archiwum Państwowego, stanowiącego załącznik do SIWZ (załącznik nr 9 do SIWZ), a wykonawca niniejszego zamówienia będzie zobowiązany sprawdzić opracowaną w ten sposób dokumentację w szczególności pod kątem jej poprawności, zgodności z Koncepcją Architektoniczno-Programową - Archiwum Państwowe w Białymstoku i Standardem Budynku Archiwum Państwowego, jak również pod kątem zgodności dokumentacji z prawem. Wykonawca zobowiązany będzie działać w imieniu i na rzecz zamawiającego. W ramach wykonywanych czynności wykonawca nie ma prawa do podpisywania w imieniu zamawiającego umów i zaciągania jakichkolwiek zobowiązań finansowych wobec podmiotów związanych z realizacją inwestycji. W ramach przedmiotu zamówienia wykonawca zobowiązany jest świadczyć usługi w zakresie funkcji Inwestora Zastępczego na dwóch etapach: Etap I - pełnienie nadzoru nad wykonaniem dokumentacji projektowej na podstawie Koncepcji Architektoniczno-Programowej - Archiwum Państwowe w Białymstoku oraz Standardu Budynku Archiwum Państwowego, a także weryfikacja tej dokumentacji w zakresie niezbędnym do uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę i do wykonania robót budowlanych inwestycji: a) organizowanie i prowadzenie narad technicznych z udziałem projektantów na etapie opracowywania dokumentacji projektowej, w zależności od potrzeb, b) kontrola realizacji prac projektowych i dokumentacji w zakresie zgodności z obowiązującymi normami i aktualną wiedzą techniczno-budowlaną, c) bieżące przedstawianie projektantom zastrzeżeń i propozycji ewentualnych zmian własnych i/lub zgłaszanych przez zamawiającego, d) sprawdzenie zgodności wykonanej dokumentacji projektowej z wymogami Koncepcji Architektoniczno-Programowej - Archiwum Państwowe w Białymstoku oraz Standardu Budynku Archiwum Państwowego, e) ocena dokumentacji przygotowanej przez jej wykonawcę przed skierowaniem do właściwego organu celem uzyskania pozwolenia na budowę i jej akceptacja, sprawdzenie naniesienia poprawek, nowych rozwiązań, dokonanie analizy kosztorysów inwestorskich, f) przeprowadzenie oceny dokumentacji i sporządzenie raportu dla zamawiającego zawierającego opinie o: - posiadaniu przez zamawiającego wymaganych zgód i zezwoleń niezbędnych do rozpoczęcia i realizacji roboty budowlanej, - kompletności, poprawności, zgodności z prawem dokumentacji techniczno-projektowej celem uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę, - wykonalności roboty budowlanej w ramach budżetu i harmonogramu rzeczowo-terminowo-finansowego, g) ocena dokumentacji wykonawczej przygotowanej przez autora tej dokumentacji do realizacji, wniesienie zastrzeżeń i/lub jej akceptacja, h) podejmowanie wszelkich czynności koniecznych do przygotowania i sporządzenia dla zamawiającego niezbędnych dokumentów i informacji w zakresie realizowanego przedmiotu zamówienia, i) występowanie do instytucji i urzędów w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotu zamówienia, o ile w tym zakresie nie wystąpił już skutecznie inny zobowiązany przez zamawiajacego podmiot, j) reprezentowanie zamawiającego w kontaktach i sporach z wykonawcą dokumentacji projektowej. Etap II - pełnienie nadzoru nad wykonywaniem robót budowlanych inwestycji w zakresie umożliwiającym użytkowanie obiektu zgodnie z jego przeznaczeniem oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie: a) udział w przygotowaniu i organizacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z przepisami p.z.p. na generalnego wykonawcę/wykonawców robót budowlanych inwestycji, w tym przygotowanie opisu zamówienia w specyfikacji przetargowej, uwzględniającego charakterystykę obiektu i wymagania zamawiającego, przygotowywanie odpowiedzi na zapytania wykonawców w przetargu na roboty budowlane, dokonanie oceny złożonych ofert w postępowaniu na roboty budowlane, reprezentowanie zamawiającego w kontaktach i sporach z wykonawcą robót budowlanych, reprezentowanie zamawiającego w sporach przed Krajowa Izbą Odwoławczą, b) dokonanie zgłoszenia o rozpoczęciu robót budowlanych do odpowiedniego organu nadzoru budowlanego, a także występowanie do instytucji i urzędów w innym zakresie, niezbędnym do realizacji robót budowlanych, c) uzgodnienie z wykonawcą robót budowlanych harmonogramu rzeczowo - terminowo - finansowego, przedstawiającego cykl realizacji robót budowlanych, a także dokonanie weryfikacji harmonogramu i przedłożenie go do akceptacji zamawiającemu; obowiązki te stosuje się odpowiednio w przypadku konieczności aktualizacji tego harmonogramu, d) pełnienie - w imieniu zamawiającego - funkcji koordynacyjnych na budowie, e) przejęcie ustawowych obowiązków zamawiającego (jako inwestora) wobec podwykonawców wykonawcy robót budowlanych, w tym: analiza umów przedstawianych z podwykonawcami i dalszymi podwykonawcami, uzgadnianie z zamawiającym zasadności wyrażenia zgody na udział podwykonawcy w procesie budowlanym, nadzór nad płatnościami na rzecz podwykonawców za wykonane przez nich roboty budowlane (warunkiem płatności wykonawcy wynagrodzenia za wykonanie zakresu robót, w których uczestniczył podwykonawca, będzie uprzednie przedstawienie oświadczenia podwykonawcy o otrzymaniu przez niego całości zapłaty za wykonane roboty), f) zorganizowanie i udział w przekazaniu wykonawcy robót budowlanych kompletnej dokumentacji i terenu budowy oraz przygotowanie dziennika budowy, g) kontrola procesu realizacji robót budowlanych - w tym procedur prowadzenia robót i weryfikacja poprawności ich wykonania, h) dokonywanie - z projektantami wykonawcy dokumentacji projektowej - stosownych uzgodnień oraz egzekwowanie uzupełnień w ramach prowadzonego nadzoru autorskiego na etapie prowadzenia robót w zakresie: - uzgadniania możliwości wprowadzania rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, - uzupełnienia dokumentacji i wyjaśniania wątpliwości dotyczących realizacji projektu, i) bieżące analizowanie zagrożeń dla prawidłowej realizacji robót budowlanych wynikłych w trakcie wykonywania robót, analiza ryzyk w zakresach: terminowym, technicznym i finansowym oraz ich eliminacja, j) sprawowanie w pełnym zakresie nadzoru inwestorskiego nad procesem inwestycyjnym, w tym zapewnienie personelu technicznego; obowiązki z zakresu nadzoru inwestorskiego szczegółowo określone zostały w pkt 5 niniejszego rozdziału SIWZ, k) przeprowadzenie procedury oddania obiektu inwestycji do użytkowania wraz z monitorowaniem wykonawcy z wykonania umowy oraz przygotowaniem Książki Obiektu Budowlanego, l) nadzór nad zapewnieniem bezpieczeństwa i przestrzegania przepisów p.pożarowych oraz bezpieczeństwa i higieny pracy przez wszystkich uczestników procesu realizacji inwestycji, w rozumieniu wymagań stawianych przez Prawo budowlane i inne obowiązujące przepisy, ł) przygotowanie i koordynacja umów na dostawę energii elektrycznej, wody i innych, niezbędnych do wykonania zadania inwestycyjnego, m) dokonywanie bieżącej analizy kosztów inwestycji oraz zestawień po zakończeniu każdego kwartału, n) bieżące sprawdzanie dokumentów rozliczeniowych inwestycji pod względem merytorycznym i rachunkowym, o) bieżące, nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu, pisemne informowanie zamawiającego o przebiegu realizacji zadania inwestycyjnego oraz informowanie zamawiającego o postępach robót budowlanych i wszelkich okolicznościach, które mogą mieć wpływ na wydłużenie terminu realizacji inwestycji; składanie zamawiającemu miesięcznych raportów powinno nastąpić w terminie do 7 dnia po upływie każdego miesiąca kalendarzowego, p) inicjowanie wprowadzania zmian do treści umów zawartych z wykonawcami inwestycji, przez przygotowywanie stosownych projektów aneksów do tych umów, w związku ze zmianami warunków określonych w umowach, zawsze przy uwzględnieniu ograniczeń do dokonywania takich zmian a wynikających z przepisów p.z.p., r) przygotowanie materiałów do odbioru częściowego lub końcowego inwestycji, powiadomienie wszystkich uczestników procesu inwestycyjnego o terminie odbioru inwestycji oraz dokonanie - wraz z zamawiającym - odbioru częściowego lub końcowego inwestycji, s) uzyskanie wszystkich wymaganych przepisami prawa decyzji administracyjnych, opinii, uzgodnień, stanowisk organów administracyjnych po zakończeniu procesu inwestycyjnego i uzyskanie ostatecznej (w administracyjnym toku instancji) oraz bezwarunkowej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie inwestycji, t) rozliczenie końcowe robót budowlanych inwestycji (przy czym wypłaty wynagrodzenia należnego wykonawcom robót budowlanych dokonuje zamawiający), u) po przeprowadzeniu wszystkich wymaganych prawem odbiorów (w tym odbioru końcowego z udziałem wykonawcy robót budowlanych) przekazanie zamawiającemu obiektu, którego dotyczy robota budowlana, wraz z kompletem niezbędnych dokumentów umożliwiających natychmiastowe rozpoczęcie użytkowania, w) występowanie w imieniu zamawiającego przed organami administracji i przed sądami, w sprawach wynikających z realizacji inwestycji, w granicach udzielonych pełnomocnictw, x) naliczanie i egzekwowanie w imieniu zamawiającego kar umownych i/lub odszkodowań od wykonawców oraz dostawców i niezwłoczne przekazywanie ich zamawiającemu, y) przeprowadzenie przeglądów gwarancyjnych inwestycji i w okresie rękojmi, z) archiwizacja korespondencji i dokumentacji związanej z przedmiotem zamówienia i przekazanie ich zamawiającemu w stanie kompletnym niezwłocznie po zakończeniu inwestycji lub rozwiązaniu niniejszej umowy. Wykonawca zobowiązuje się do pełnienia nadzoru inwestorskiego w zakresie niezbędnym do prawidłowej realizacji robót budowlanych dotyczących inwestycji w oparciu o wykonaną dokumentację projektową. Do obowiązków i praw wykonawcy należy pełen zakres czynności oraz uprawnień inspektora nadzoru określonych w przepisach ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (j.t. Dz.U. z 2013 r., poz. 1409 ze zm. - zwanej Prawo budowlane)..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.52.00.00 - Usługi nadzoru budowlanego 71.63.13.00 - Usługi technicznego nadzoru budowlanego 71.24.80.00 - Nadzór nad projektem i dokumentacją 71.53.00.00 - Doradcze usługi budowlane 75.14.10.00 - 75.14.10.00 75.14.00.00 - 75.14.00.00 .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 48.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 5.000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych). 2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku następujących formach: 1) w pieniądzu na rachunek bankowy zamawiającego w NBP O/O Białystok nr 66 1010 1049 0012 7013 9120 1000 ; 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) w gwarancjach bankowych; 4) w gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm.). 3. Dowód wniesienia wadium w innej formie niż w pieniądzu załącza się do składanej oferty. 4. Dokument potwierdzający wniesienie wadium w pieniądzu zaleca się załączyć do oferty. 5. Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania rachunku zamawiającego. 6. W przypadku niezabezpieczenia oferty jedną z określonych w niniejszej specyfikacji form wadium, wykonawca zostanie wykluczony z udziału w postępowaniu, a jego oferta podlegać będzie odrzuceniu. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 8. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 7, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Za spełnienie tego warunku uznaje się przedstawienie oświadczenia o spełnianiu warunków z art. 22 ust. 1 pkt 14 p.z.p.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Za spełnienie tego warunku uznaje się przedstawienie wykazu wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert (jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie), usług odpowiadających swoją wartością i rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich przedmiotu, wartości nadzorowanej inwestycji, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane (zgodnie z załącznikiem nr 6 do SIWZ), oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że te usługi zostały wykonane należycie w postaci uzyskanych poświadczeń, a w przypadku jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia - w postaci oświadczenia wykonawcy. Zamawiający wymaga w tym zakresie poświadczenia należytego wykonania co najmniej jednej usługi polegającej na pełnieniu funkcji inwestora zastępczego lub nadzoru inwestorskiego kubaturowych obiektów zaliczonych do kategorii IX zgodnie z załącznikiem do ustawy Prawo budowlane o wartości robót budowlanych brutto nadzorowanej inwestycji nie mniejszej niż 5.000.000,00 zł (słownie: pięć milionów złotych).
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Za spełnienie tego warunku uznaje się przedstawienie oświadczenia o spełnianiu warunków z art. 22 ust. 1 pkt 14 p.z.p.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Za spełnienie tego warunku uznaje się przedstawienie wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia oraz zakresu wykonywanych przez nie czynności, informacji o podstawie do dysponowania tymi osobami, jak również wskazania uprawnień posiadanych przez osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia (zgodnie z załącznikiem nr 7 do SIWZ), w zakresie dysponowania: a) co najmniej jedną osobą przewidzianą do pełnienia funkcji Koordynatora inspektorów nadzoru inwestorskiego i Inspektora Nadzoru Inwestorskiego branży konstrukcyjno-budowlanej, posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi, posiadającą co najmniej 5-letnie doświadczenie od momentu objęcia funkcji w pełnieniu funkcji Kierownika Projektu, Koordynatora Zespołu Inwestycyjnego, Inżyniera Kontraktu lub Kierownika Budowy, a także co najmniej 5-letnie doświadczenie od momentu uzyskania uprawnień w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi, b) co najmniej jedną osobą przewidzianą do nadzoru nad pracami projektowymi i weryfikacją dokumentacji, posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń do projektowania, posiadającą co najmniej 5-letnie doświadczenie od momentu uzyskania tych uprawnień bez ograniczeń, c) co najmniej jedną osobą przewidzianą do nadzoru nad pracami projektowymi i weryfikacją dokumentacji, posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności architektonicznej bez ograniczeń do projektowania, posiadającą co najmniej 5-letnie doświadczenie od momentu uzyskania tych uprawnień bez ograniczeń, d) co najmniej jedną osobą przewidzianą do pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi, która posiada co najmniej 5-letnie doświadczenie od momentu uzyskania tych uprawnień bez ograniczeń, e) co najmniej jedną osobą przewidzianą do nadzoru nad pracami projektowymi i weryfikacją dokumentacji, posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń do projektowania, która posiada co najmniej 5-letnie doświadczenie od momentu uzyskania tych uprawnień bez ograniczeń, f) co najmniej jedną osobą przewidzianą do pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi, która posiada co najmniej 5-letnie doświadczenie od momentu uzyskania tych uprawnień bez ograniczeń, g) co najmniej jedną osobą przewidzianą do nadzoru nad pracami projektowymi i weryfikacją dokumentacji, posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń do projektowania, która posiada co najmniej 5-letnie doświadczenie od momentu uzyskania tych uprawnień bez ograniczeń, h) co najmniej jedną osobą przewidzianą do pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi, która posiada co najmniej 5-letnie doświadczenie od momentu uzyskania tych uprawnień bez ograniczeń, i) co najmniej jedną osobą przewidzianą do nadzoru nad pracami projektowymi i weryfikacją dokumentacji, posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych bez ograniczeń do projektowania, która posiada co najmniej 5-letnie doświadczenie od momentu uzyskania tych uprawnień bez ograniczeń, j) co najmniej jedną osobą przewidzianą do pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi, która posiada co najmniej 5-letnie doświadczenie od momentu uzyskania tych uprawnień bez ograniczeń, k) co najmniej jedną osobą przewidzianą do nadzoru nad pracami projektowymi i weryfikacją dokumentacji, posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń do projektowania, która posiada co najmniej 5-letnie doświadczenie od momentu uzyskania tych uprawnień bez ograniczeń.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Za spełnienie tego warunku uznaje się przedstawienie polisy na kwotę min. 500.000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych) wraz z dowodem jej opłacenia, a w przypadku jej braku, innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę min. 500.000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych).
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
Zamawiający wymaga w tym zakresie poświadczenia należytego wykonania co najmniej jednej usługi polegającej na pełnieniu funkcji inwestora zastępczego lub nadzoru inwestorskiego kubaturowych obiektów zaliczonych do kategorii IX zgodnie z załącznikiem do ustawy Prawo budowlane o wartości robót budowlanych brutto nadzorowanej inwestycji nie mniejszej niż 5.000.000,00 zł (słownie: pięć milionów złotych); - wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 95
- 2 - Podjęcie dodatkowego pisemnego zobowiązania do uczestniczenia w przeglądach pogwarancyjnych, o którym mowa w pkt I.2 rozdziału XIII SIWZ - 5
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający dopuszcza możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty. Może to nastąpić w przypadku: a) w zakresie terminu wykonania zamówienia: - jeżeli zajdzie konieczność wprowadzenia w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych albo w innych dokumentach zmian, wywołanych zmianami w przepisach prawa, norm i standardów albo zmianami w wiedzy technicznej albo wykonania usług dodatkowych, - w wyniku odmowy wydania lub nieterminowego wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień lub postanowień z przyczyn niezawinionych przez wykonawcę, - na skutek działania siły wyższej (np. klęski żywiołowej, strajku generalnego lub lokalnego), mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonywania prac; - jeżeli konieczność zmiany terminu zakończenia prac wystąpi w następstwie okoliczności leżących po stronie zamawiającego, w szczególności w przypadku czasowego wstrzymania robót przez zamawiającego, - z przyczyn niezależnych od stron (np. z winy organu administracji publicznej, okres rozpatrzenia odwołań podmiotów trzecich), b) w zakresie innym niż termin wykonania zamówienia: - w przypadku rezygnacji przez zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy; zmiany mogą dotyczyć zakresu wykonywanych prac oraz zmniejszenia wynagrodzenia o kwoty odpowiadające cenie prac, z których zamawiający rezygnuje, - w przypadku zmiany odpowiedniego planu inwestycyjnego i/lub planu rzeczowo finansowego zamawiającego, w wyniku której środki przeznaczone na sfinansowanie przedmiotu umowy, będą wymuszały zmianę zakresu finansowego umowy o zamówienie publiczne, - w przypadku niemożności dokonania z odpowiednimi jednostkami uzgodnień lub uzyskania opinii bądź decyzji do projektów lub innych części przedmiotu umowy, skutkiem czego nie będzie możliwe wykonanie części lub całości przedmiotu umowy, - w przypadku zmiany przepisów uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z postanowieniami umowy, - w przypadku zmiany obowiązujących stawek podatku od towarów i usług (VAT); jeżeli po zawarciu umowy ulegnie zmianie obowiązująca stawka podatku VAT, to stawka podatku VAT powinna zostać naliczona i zapłacona w kwotach należnych według przepisów prawa polskiego w sprawie VAT, obowiązujących na dzień wystawienia faktury/rachunku przez wykonawcę, c) w przypadku zaistnienia omyłki pisarskiej lub rachunkowej bądź innej omyłki polegającej na niezgodności treści umowy z ofertą.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bialystok.ap.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: www.bialystok.ap.gov.pl www.bip.ap.gov.pl/bialystok.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.07.2015 godzina 10:00, miejsce: Archiwum Państwowe w Białymstoku, ul. Rynek Kościuszki 4, 15- 426 Białystok, Sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z BIAŁEGOSTOKU
- ZK-DZP.262.105.2024 Zakup stanowisk dydaktycznych z platformą w postaci uniwersalnej płytki montażowej do Laboratorium Metrologicznego Wydziału Elektrycznego w ramach projektu "PB 5.0"
- Post. o udzielenie zam. publicznego na dostawę Testów alergologicznych IgE oraz testów Iga i IgG do diagnostyki schorzeń autoimmunologicznych metodą immunoenzymatyczną wraz z dzierżawą sprzętu
- Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na dostawę obłożeń jednorazowego użytku
- Dostawa materiałów eksploatacyjnych do sterylizacji
- Wykonanie dokumentacji projektowej i pełnienie nadzoru autorskiego dla zadania "Modernizacja Teatru Dramatycznego im. Aleksandra Węgierki w Białymstoku"
- Wykonanie usługi stałej ochrony fizycznej terenu, zewnętrznej i wewnętrznej budynków Uniwersytetu w Białymstoku
więcej: przetargi w Białymstoku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego nad realizacją operacji pn. "Scalanie gruntów obrębu Olchowiec-Kolonia, gmina Wierzbica, powiat chełmski, województwo lubelskie" - część 2
- Modernizacja i przebudowa budynku obsługi MPK w Siedlcach w formule "zaprojektuj i wybuduj" w ramach zadania: Zrównoważona mobilność miejska na terenie Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Miasta Siedlce
- Pełnienie funkcji inżyniera kontraktu nad zadaniem: "Odbetonowanie terenów miejskich w formule zaprojektuj i wybuduj
- Wykonanie dokumentacji projektowej i kosztorysowej dla zadania pn. Rozbudowa drogi gminnej nr 105737 L w miejscowości Trawniki.
- Wykonanie dokumentacji projektowej i kosztorysowej dla zadania pn. Rozbudowa drogi gminnej nr 105737 L w miejscowości Trawniki.
- Budowa sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej w miejscowości Stare Rochowice - Etap I - opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.