eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ProstkiBudowa i przebudowa ulic Kolejowej i Zielonej w Prostkach

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-05-09

Prostki: Budowa i przebudowa ulic Kolejowej i Zielonej w Prostkach
Numer ogłoszenia: 157736 - 2014; data zamieszczenia: 09.05.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy w Prostkach , ul. 1 Maja 44B, 19-335 Prostki, woj. warmińsko-mazurskie, tel. ()87) 611 20 12, faks (087) 611 20 79.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.prostki.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa i przebudowa ulic Kolejowej i Zielonej w Prostkach.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Postanowienia ogólne Przedmiotem zamówienia jest: Budowa i przebudowa ulic Kolejowej i Zielonej w Prostkach Na przedmiot zamówienia składa się przebudowa ulic: A.Ulica Kolejowa Zakres prac związanych z przebudową ulicy Kolejowej przewiduje: - przebudowę nawierzchni jezdni - podniesienie nośności, poszerzenie jezdni, ograniczenie jezdni krawężnikami, obniżenie krawężników na przejściach dla pieszych - przebudowę i budowę nawierzchni chodników, - przebudowę skrzyżowania ulicy Kolejowej z ulicą Ełcką /droga krajowa nr 65/ - korekta geometrii skrzyżowania, - przebudowę zjazdów, - wykonanie oznakowania pionowego i poziomego, - budowę przejścia z azylem dla pieszych przy skrzyżowaniu z ul. Ełcką /dr. krajowa nr 65/. - budowę barier /poręczy ochronnych/ i barier sprężystych, - budowę zatoki autobusowej, - przebudowę przepustu drogowego, - budowę kanalizacji deszczowej, - wymiana opraw oświetleniowych na energooszczędne 1.Ulica Ulica klasy L. Początek projektowanego odcinka ulicy przyjęto w km 0+000,00 (na krawędzi drogi krajowej nr 65) , natomiast koniec opracowania przyjęto w km1+608,40. Przekrój normalny: - podstawowa szerokość jezdni - 7,0 m - nawierzchnia bitumiczna, - szerokość pasa ruchu - 3,5 m, - szerokość chodników - 2,0 m - nawierzchnia z kostki brukowej betonowej, - szerokość zjazdów indywidualnych - 4,0 m - nawierzchnia z kostki brukowej betonowej, - podstawowy spadek poprzeczny jezdni i chodnika - 2%, - obramowanie jezdni krawężnikiem betonowym o wym. 20x30 cm, - chodnik obramowany obrzeżem betonowym o wym. 6x20 cm, - azyl dla pieszych i zjazdy z kostki brukowej betonowej obramowane krawężnikiem o wym. 15x22 cm. Odwodnienie powierzchniowe poprzez projektowane wpusty uliczne do projektowanej kanalizacji deszczowej. 2.Konstrukcja nawierzchni jezdnia ulicy Kolejowej (na odc. od km 0+000,00 do 1+050,00 oraz od km 1+400,00 do 1+608,40 ), przyjęto konstrukcje dla KR3: - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego gr. 5 cm, - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego gr. 6 cm, - podbudowa zasadnicza z betonu asfaltowego gr. 7 cm, - podbudowa pomocnicza z kruszywa stabilizowanego mechanicznie gr. 20 cm. jezdnia ulicy Kolejowej (na odc. od km 1+050,00 do 1+400,00), przyjęto konstrukcje dla KR3: - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego gr. 5 cm, - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego gr. 6 cm, - podbudowa zasadnicza z betonu asfaltowego 35/50 gr. 7 cm, - podbudowa pomocnicza z kruszywa stabilizowanego mechanicznie gr. 20 cm, - podłoże z kruszywa stabilizowanego cementem gr. 15 cm. obramowanie jezdni: krawężnik betonowy o wym. 20 x 30 i 20 x 22 cm na ławie betonowej z oporem. konstrukcja nawierzchni chodników: - kostka brukowa betonowa gr. 6 cm - szara, - podsypka cementowo-piaskowa 1: 4 gr. 5 cm, - podbudowa z kruszywa stabilizowanego mechanicznie gr. 10 cm - obramowanie: obrzeże betonowe o wym. 6x20 cm zjazdy i azyl dla pieszych - kostka brukowa betonowa gr. 8 cm - grafitowa, - podsypka cementowo - piaskowa 1:4 gr. 5 cm, - podbudowa z kruszywa stabilizowanego mechanicznie gr. 20 cm, - obramowanie: krawężnik betonowy o wym. 15 x 22 cm. jezdnia dróg bocznych km 0+000 - kostka brukowa betonowa gr. 8 cm - grafitowa, - podsypka cementowo - piaskowa 1:4 gr. 5 cm,- - podbudowa z kruszywa stabilizowanego mechanicznie gr. 20 cm, - obramowanie: krawężnik betonowy o wym. 15 x 22 cm. km 0+587,35, km 1+093,00 - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego gr. 5 cm, - podbudowa zasadnicza z betonu asfaltowego gr. 7 cm, - podbudowa pomocnicza z kruszywa stabilizowanego mechanicznie gr. 20 cm, zatoka autobusowa: - kostka brukowa betonowa gr. 8 cm, - podsypka cementowo - piaskowa 1:4 gr. 5 cm, - podbudowa betonowa z betonu B-7,5, grub. 25 cm, - dolna warstwa podbudowy z kruszywa naturalnego grubości 15 cm, - obramowanie ; krawężnik betonowy o wym. 20 x 30 cm na ławie betonowej z oporem. 3.Roboty przygotowawcze i roboty ziemne Rozebranie istniejących nawierzchni z betonowej kostki brukowej, płyt betonowych, brukowcowej i bitumicznej wraz z elementami dróg /krawężniki betonowe i kamienne wraz z ławami, obrzeża betonowe, słupki do znaków ze zdjęciem tablic znaków. Roboty ziemne obejmują: - wykonanie koryta pod nową konstrukcję nawierzchni jezdni, - wykonanie koryta pod konstrukcje nawierzchni chodników i zjazdów, - wykonanie nasypów /formowanie i zagęszczenie/. 4.Odwodnienie Przewiduje się przebudowę istniejącego przepustu pod korona drogi w km 1+553,10. Zaprojektowano przepust z rury spiralnie karbowanej z ochronną powłoka polimerowa o średnicy 100 cm i długości 18,60 m. Ściany wlotu i wylotu przepustu oraz skarpy i dno rowu będą obrukowane kamieniem polnym. Odwodnienie nawierzchni odbywa sie poprzez powierzchniowy spływ wód opadowych do projektowanej kanalizacji deszczowej. Kanalizacja deszczowa Sieć kanalizacji deszczowej zaprojektowano z rur PCV o średnicy 315 i 400 mm z przykanalikami z rur PCV o średnicy 160 mm. Do zbierania wód deszczowych zostały zaprojektowane wpusty uliczne żeliwne krawężnikowo-jezdniowe z osadnikami o średnicy 500 mm połączone z projektowanymi studniami rewizyjnymi za pomocą przykanalików. Zrzut wód opadowych z powierzchni pasa drogowego ulicy do istniejącego rowu melioracyjnego poprzez typowy wylot betonowy o średnicy 400 mm, po podczyszczeniu w osadniku i separatorze substancji ropopochodnych z wkładem lamelowym. Wpusty deszczowe Zaprojektowano wpusty uliczne w technologii tradycyjnej z kręgów betonowych o średnicy 500 mm z osadnikiem. Płyta żelbetowa oparta na betonowym pierścieniu odciążającym, zakończona wpustem ściekowym krawężnikowo - jezdniowym. Studzienki rewizyjne Na załamaniach i w miejscach połączeń rurociągów kanalizacji deszczowej zaprojektowano studzienki rewizyjne betonowe z kręgów betonowych o średnicy 1200 mm. Studnie betonowe lokalizowane w ciągach komunikacyjnych należy wyposażyć w pierścienie odciążające. 5.Organizacja ruchu i elementy poprawiające bezpieczeństwo ruchu drogowego Projekt stałej organizacji ruchu przewiduje oznakowanie pionowe i poziome. W celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego skorygowano geometrię skrzyżowania projektowanej ulicy z ulicą Ełcką /droga krajowa nr 65/ poprzez zmniejszenie jego powierzchni. W rejonie omawianego skrzyżowania zaprojektowano azyl dla pieszych i wykonanie przejścia aktywnego. W rejonie placu zabaw przewiduje się montaż barier /poręczy ochronnych/. Ze względu na lokalizację przepustu drogowego zastosowano bariery sprężyste. Przewiduje się wymianę opraw oświetleniowych na źródła światła bardziej wydajne i energooszczędne. 6.Urządzenia obce Nałożenie rur osłonowych w przypadku kolizji z projektowaną jezdnią. B.Ulica Zielona Zakres prac związanych z przebudową ulicy Zielonej przewiduje: - budowę nawierzchni jezdni, - budowę nawierzchni chodników, - budowę zjazdów, - wykonanie nowego oznakowania pionowego i poziomego, - wykonanie progu zwalniającego - budowę kanalizacji deszczowej, - wymiana opraw oświetleniowych na energooszczędne. 1.Ulica Ulica klasy L. Początek projektowanego odcinka ulicy przyjęto w km rob. 0+000,00 (na krawędzi drogi krajowej nr 65 - ul. 1 Maja) , natomiast koniec opracowania przyjęto w km 0+642. Przekrój normalny: - podstawowa szerokość jezdni - 6,0 m; nawierzchnia bitumiczna, - szerokość pasa ruchu - 3,0 m, - szerokość chodników - 2,0 m - nawierzchnia z kostki brukowej betonowej, - szerokość zjazdów indywidualnych - 4,0 m - nawierzchnia z kostki brukowej betonowej, - podstawowy spadek poprzeczny jezdni i chodnika - 2%, - obramowanie jezdni krawężnikiem betonowym o wym. 15x22 cm, - chodnik obramowany obrzeżem betonowym o wym. 6x20 cm, - zjazdy z kostki brukowej betonowej obramowane obrzeżem o wym. 30x8 cm. Odwodnienie powierzchniowe poprzez projektowane wpusty uliczne do projektowanej kanalizacji deszczowej. 2.Konstrukcja nawierzchni jezdnia ulicy Zielonej, przyjęto konstrukcje dla KR 1 : - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego gr. 4 cm, - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego gr. 4 cm, - podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie gr. 15 cm, - podbudowa pomocnicza z kruszywa naturalnego stabilizowanego cementem gr. 10 cm. obramowanie jezdni: krawężnik betonowy o wym. 15 x 22 cm na ławie betonowej z oporem. konstrukcja nawierzchni chodników: - kostka brukowa betonowa gr. 6 cm, - podsypka cementowo-piaskowa gr. 5 cm, - podbudowa z kruszywa stabilizowanego mechanicznie grub. 10 cm - obramowanie: obrzeże betonowe o wym. 6x20 cm zjazdy i skrzyżowania - kostka brukowa betonowa gr. 8 cm, - podsypka piaskowa gr. 5 cm, - podbudowa z kruszywa naturalnego stabilizowana cementem gr. 10 cm, - obramowanie: obrzeże betonowe o wym. 8 x 30 cm. 3.Roboty przygotowawcze i roboty ziemne Rozebranie nawierzchni z brukowca, demontaż istniejących słupków do znaków z tablicami znaków. Roboty ziemne obejmują: - wykonanie koryta pod nową konstrukcję nawierzchni jezdni, - wykonanie koryta pod konstrukcje nawierzchni chodników i zjazdów, - wykonanie nasypów /formowanie i zagęszczenie/. 4.Odwodnienie Odwodnienie nawierzchni odbywa sie poprzez powierzchniowy spływ wód opadowych do projektowanej kanalizacji deszczowej. Kanalizacja deszczowa Sieć kanalizacji deszczowej zaprojektowano z rur PCV o średnicy 160, 250 i 315 mm z przykanalikami z rur PCV o średnicy 160 mm. Do zbierania wód deszczowych zostały zaprojektowane wpusty uliczne żeliwne z osadnikami o średnicy 500 mm połączone z projektowanymi studniami rewizyjnymi za pomocą przykanalików. Zrzut wód opadowych z powierzchni pasa drogowego ulicy do istniejącego rowu melioracyjnego poprzez typowy wylot betonowy o średnicy 400 mm, po podczyszczeniu w osadniku i separatorze substancji ropopochodnych z wkładem lamelowym. Wpusty deszczowe Zaprojektowano wpusty uliczne w technologii tradycyjnej z kręgów betonowych o średnicy 500 mm z osadnikiem. Płyta żelbetowa oparta na betonowym pierścieniu odciążającym, zakończona wpustem ściekowym krawężnikowo - jezdniowym. Studzienki rewizyjne Na załamaniach i w miejscach połączeń rurociągów kanalizacji deszczowej zaprojektowano studzienki rewizyjne betonowe z kręgów betonowych o średnicy 1000 mm. Studnie betonowe lokalizowane w ciągach komunikacyjnych należy wyposażyć w pierścienie odciążające. 5.Organizacja ruchu i elementy poprawiające bezpieczeństwo ruchu drogowego Projekt stałej organizacji ruchu przewiduje oznakowanie pionowe i poziome. Ze względu na lokalizację przepustu w km ok. 0+615 przewiduje się bariery ochronne. W celu spowolnienia ruchu przewiduje się wykonanie progu zwalniającego. Przewiduje się wymianę opraw oświetleniowych na źródła światła bardziej wydajnego i energooszczędnego. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w dokumentacji projektowej oraz Szczegółowej Specyfikacji Technicznej stanowiących Załączniki Nr 11 i Załącznik Nr 12 do niniejszej SIWZ. Zaleca się aby wykonawca dokonał wizji lokalnej w celu zapoznania się z miejscem realizacji robót oraz ich zakresem, a także zdobył na własna odpowiedzialność i ryzyko wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.20 - Roboty w zakresie budowy dróg 45.23.21.30 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.10.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1.Zamawiający wymaga wniesienia wadium 2.Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 120.000,00zł, słownie: sto dwadzieścia tysięcy złotych. 3.Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1)Pieniądzu; 2)Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest poręczeniem pieniężnym; 3)Gwarancjach bankowych; 4)Gwarancjach ubezpieczeniowych; 5)Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 4.W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: 1)nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, 2)określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, 3)kwotę gwarancji, 4)termin ważności gwarancji, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą, 5)zobowiązanie gwaranta do zapłaty kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca nie odpowiedział na wezwanie Zamawiającego w trybie art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, lub pełnomocnictw. 6)zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: a)odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub b)nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub c)zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 5.Postanowienie w Rozdziale X ust.4 stosuje się odpowiednio do poręczeń, o których mowa w Rozdziale X ust.3 pkt.2) i 5) 6.Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na następujący rachunek Zamawiającego: Urząd Gminy Prostki, ul. 1 Maja 44b, 19-335 Prostki, Bank Spółdzielczy Ełk O/Prostki konto nr: 89 9331 0004 0030 0300 0101 0002 z dopiskiem: Wadium - nr sprawy RI.7013.1.2014 7.Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez Zamawiającego formach należy złożyć w oryginale w siedzibie Zamawiającego w Sekretariacie Urzędu Gminy Prostki (dziennik podawczy) 8.Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. 9.Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 ustawy prawo zamówień publicznych. 10.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami w następujących okolicznościach: 1)Jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie; 2)Jeżeli Wykonawca którego oferta została wybrana: a)odmówił podpisania umowy w sprawie niniejszego zamówienia na warunkach określonych w ofercie, b)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c)zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca spełni warunek w sytuacji, kiedy wykaże, że w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej 2 roboty budowlane podobne do przedmiotu zamówienia o wartości nie mniejszej niż 3.000.000,00 zł każda. Za roboty podobne uznaje się wykonanie łącznie robót należących do grupy 211 PKOB w zakresie budowy ulic, dróg, i autostrad oraz robót należących do grupy 222 PKOB w zakresie budowy rurociągów (np. kanalizacja deszczowa lub sanitarna). Ocena spełniania warunków u działu w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia w oparciu o złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu dokumenty.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca spełni warunek w sytuacji, kiedy wykaże, że posiada kadrę techniczną o następujących kwalifikacjach i doświadczeniu: a) kierownik budowy posiadający uprawnienia budowlane do samodzielnego nadzorowania i kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności drogowej (lub odpowiadających im ważnych uprawnień budowlanych, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów) z co najmniej 5 letnim doświadczeniem w nadzorowaniu (kierowaniu) robotami budowlanymi w zakresie posiadanych uprawnień (liczone od dnia uzyskania uprawnień). b) kierownik budowy posiadający uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń (lub odpowiadających im ważnych uprawnień budowlanych, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów) z co najmniej 5 letnim doświadczeniem w zakresie nadzorowania i kierowania robotami budowlanymi w zakresie posiadanych uprawnień (liczone od dnia uzyskania uprawnień). Ocena spełniania warunków u działu w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia w oparciu o złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu dokumenty.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca spełni warunek kiedy wykaże że posiada polisę lub inny dokument potwierdzający, że są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie niższą niż 500.000,00 zł Ocena spełniania warunków u działu w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia w oparciu o złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu dokumenty.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy, Zamawiający informuje, że przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w następujących okolicznościach z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia: 1.Zmiana terminu realizacji zamówienia w przypadku: a)zlecanie przez Zamawiającego prac dodatkowych, jeżeli terminy ich zlecenia, rodzaj lub zakres uniemożliwiają dotrzymanie pierwotnego terminu zakończenia realizacji umowy, a których konieczności zlecenia Zamawiający nie mógł przewidzieć w chwili sporządzenia niniejszej specyfikacji i w chwili zawarcia umowy; b)prace objęte umową, zostały wstrzymane przez właściwy organ, co uniemożliwia terminowe zakończenie realizacji przedmiotu umowy; c)odkrycia w gruncie przedmiotów niemożliwych do zidentyfikowania przed przystąpieniem do robót budowlanych, takich jak m.in. głazy narzutowe, niewybuchy, przedmioty wymagające ochrony konserwatorskiej. d)w przypadku wystąpienia siły wyższej, wymaga to jednak zgody obu Stron umowy; siłę wyższą rozumie się jako zdarzenie lub połączenie zdarzeń obiektywnie niezależnych od Stron, które zasadniczo i istotnie utrudniają wykonywanie części lub całości zobowiązań wynikających z umowy, których Strony nie mogły przewidzieć i którym nie mogły zapobiec ani ich przezwyciężyć i im przeciwdziałać poprzez działanie z należytą starannością ogólnie przewidzianą dla cywilnoprawnych stosunków zobowiązaniowych. Zmiana taka może dotyczyć w szczególności przesunięcia terminu realizacji umowy 2.Zmiana wynagrodzenia a)w przypadku ustawowej zmiany obowiązującej stawki podatku VAT, w takim przypadku wysokość wynagrodzenia należnego Wykonawcy ustalona będzie każdorazowo na dzień wystawienia faktury (powstania obowiązku podatkowego), b)zmiany materiałów koniecznych do wykonania robót, jakości i innych cech charakterystycznych któregokolwiek elementu robót pod warunkiem, że zmiana ta będzie korzystna dla Zamawiającego 3.Zmiana podwykonawcy na pisemny wniosek Wykonawcy, dopuszcza się zmianę podwykonawcy lub rezygnację z udziału podwykonawcy przy realizacji przedmiotu zamówienia. Zmiana może nastąpić wyłącznie po przedstawieniu przez Wykonawcę oświadczenia podwykonawcy o jego rezygnacji z udziału w realizacji przedmiotu zamówienia oraz o braku roszczeń wobec Wykonawcy z tytułu realizacji robót. Jeżeli zmiana dotyczy podmiotu trzeciego, na zasobach którego Wykonawca opierał się wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, Zamawiający dopuści zmianę pod warunkiem, że nowy podwykonawca wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazane na etapie postępowania o udzielenie zamówienia przez dotychczasowego podwykonawcę. Zmiany podwykonawcy można dokonać jedynie, jeżeli wykonywanie części robót przez podwykonawcę zostało wskazane przez Wykonawcę w ofercie. W wypadku gdy Wykonawca nie wskaże w ofercie, iż zamierza powierzyć część robót podwykonawcom, ich wprowadzenie na etapie wykonywania umowy jest niedopuszczalne. 4.Zmiana osób odpowiedzialnych za kontakty i nadzór nad przedmiotem umowy, których nie można było przewidzieć w chwili sporządzenia niniejszej specyfikacji i w chwili zawarcia umowy, a których zmiana ma bezpośredni wpływ na wykonanie umowy, np. gdyby wskutek wydarzeń losowych osoby wskazane w umowie nie mogły pełnić swoich czynności w okresie obowiązywania umowy W przypadku osób sprawujących nadzór nad realizacją umowy ze strony Wykonawcy zmiana którejkolwiek z osób musi być uzasadniona przez Wykonawcę na piśmie i zaakceptowana pisemnie przez Zamawiającego. Zamawiający zaakceptuje zmianę wyłącznie wtedy, gdy kwalifikacje i doświadczenie wskazanych osób będą takie same lub wyższe od kwalifikacji i doświadczenia osób wskazanych w ofercie Wykonawcy, a dokonana zmiana nie spowoduje wydłużenia terminu wykonania przedmiotu umowy. 5.Zmiany prowadzące do likwidacji oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści umowy 6.Przekształcenia Wykonawcy będącego osobą prawną lub spółką osobową lub cywilną w inna spółkę prawa handlowego w trybie przekształcenia spółki zgodnie z przepisami Ustawy- Kodeks Spółek Handlowych. 7.Zmiany regulacji prawnych wprowadzonych w życie po dacie podpisania umowy, wywołujących potrzebę zmiany umowy wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany. 8.Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. 9.Nie stanowią natomiast zmiany istotnej umowy w rozumieniu art. 144 ustawy PZP zmiany związane z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy ( np. zmiana rachunku bankowego lub zmiana danych teleadresowych).

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.prostki.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Prostki, ul. 1 Maja 44B, 19-335 Prostki.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 26.05.2014 godzina 10:00, miejsce: Sekretariat Urzędu Gminy Prostki, ul. 1 Maja 44B, 19-335 Prostki.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie jest współfinansowane z Narodowego Programu Budowy Dróg Lokalnych 2012-2015.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.