Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2015-06-30
Krosno: Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania Rewitalizacja Zespołu Staromiejskiego w Krośnie - III etap
Numer ogłoszenia: 160520 - 2015; data zamieszczenia: 30.06.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Krosno , ul. Lwowska 28a, 38-400 Krosno, woj. podkarpackie, tel. 13 47 43 306, faks 13 47 43 306.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.krosno.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania Rewitalizacja Zespołu Staromiejskiego w Krośnie - III etap.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem Kontraktu jest pełnienie nadzoru inwestorskiego oraz funkcji Inżyniera Kontraktu w ramach inwestycji pn. Rewitalizacja Zespołu Staromiejskiego w Krośnie - III etap. A. Definicje użyte w niniejszej Specyfikacji: Projekt - oznacza zakres robót budowlanych i innych działań niezbędnych do osiągnięcia celów i rezultatów określonych przez Zamawiającego. Roboty budowlane - planowane do wykonania w ramach Projektu roboty budowlane określone w dokumentacji technicznej, SIWZ oraz zatwierdzone w pozwoleniach na budowę. Umowa - oznacza umowę, jaka zostanie zawarta pomiędzy Zamawiającym a Inżynierem Kontraktu (zwanym dalej także Wykonawcą), wyłonionym w postępowaniu przetargowym opisanym przez niniejszą Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia; Umowa na roboty budowlane (zwana zamiennie Kontraktem) - oznacza umowę, jaka zostanie zawarta pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą robót budowlanych (zwanych także robotami) przewidzianych w Projekcie wyłonionym w odrębnym postępowaniu przetargowym na roboty budowlane. Wykonawca robót budowlanych - oznacza podmiot, z którym Zamawiający zawrze umowę na wykonanie robót budowlanych; STWiORB - oznacza Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych. Projektant - autor opracowania branżowego stanowiącego integralną część projektu budowlanego, w oparciu o który realizowane są roboty budowlane. Harmonogram Projektu - obejmuje harmonogram robót budowlanych oraz harmonogram rzeczowo - finansowy Projektu. B. Obowiązki nadzoru inwestorskiego (Inżyniera Kontraktu) obejmują w szczególności: 1) nadzór nad robotami budowlanymi; 2) rozliczanie robót budowlanych; 3) zarządzanie kontraktem; 4) pełnienie nadzoru inwestorskiego w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. 2013r. poz. 1409 z późn. zm.); 5) wypełnianie obowiązków sprawozdawczych (w tym w zakresie rozliczenia finansowe) i współpracę w tym zakresie z Zamawiającym; 6) prowadzenie działań informacyjnych i promocyjnych związanych z realizacją kontraktu; 7) koordynację Kontraktu; 8) w razie potrzeby uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie przebudowywanych dróg; 9) Przeprowadzenie odbiorów gwarancyjnych (co roku) do momentu zakończenia okresu gwarancji; 10) Prowadzenie dokumentacji fotograficznej wraz z udostępnieniem jej na prowadzonej ogólnodostępnej stronie www będącej w administracji Inżyniera Kontraktu; 11) Prowadzenie badań, w tym zagęszczenia gruntu, zgodnie ze STWiORB - 10 % kontrolnych badań; 12) Organizacja cotygodniowych narad z udziałem Projektanta, Wykonawcy i Zamawiającego. 13) Raportowanie w terminie 7 dni od dnia zakończenia okresu raportu w 2 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej na płycie DVD. W celu wykonania usługi, Inżynier Kontraktu będzie działał zgodnie z obowiązkami określonymi w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ), umowie, jak również zgodnie z regulacjami wynikającymi z aktualnych przepisów ustawy Prawo budowlane. Usługi w zakresie zarządzania i nadzoru, jakie mają być świadczone w ramach niniejszego zamówienia, mają umożliwić płynne wdrożenie Umowy na roboty budowlane, nieprzekroczenie budżetu Projektu, terminowy odbiór robót budowlanych oraz prawidłowe przyszłe funkcjonowanie i obsługę robót budowlanych przez Zamawiającego. Usługami, jakie mają być świadczone w ramach niniejszego zamówienia jest prowadzenie zarządzania, nadzoru i kontroli Umowy na roboty budowlane w ramach ustalonego z Zamawiającym harmonogramu Projektu. Zadania te obejmują także administrowanie, koordynację wszystkich czynności związanych z Projektem poprzez etap prowadzenia robót, aż po etap zgłaszania wad i rozliczenia, również w okresie gwarancyjnym Umowy na roboty budowlane, w tym nadzór nad robotami, zgodnie z obowiązującym polskim prawem budowlanym (w charakterze zespołu inspektorów nadzoru inwestorskiego). W razie konieczności Wykonawca zatrudni na koszt własny osoby uprawnione do prowadzenia nadzoru archeologicznego i konserwatorskiego. Dokładny zakres robót budowlanych określa dokumentacja techniczna, stanowiąca załącznik do niniejszej specyfikacji. Zamawiający przekaże Inżynierowi Kontraktu posiadane dokumenty, które będą niezbędne do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia, w szczególności projekt budowlany i projekty wykonawcze. Zamawiający będzie przekazywać sukcesywnie inne dokumenty związane z realizacją Kontraktu, w szczególności kserokopię umowy na roboty budowlane, kosztorysu ofertowego oraz będzie informować Inżyniera Kontaktu o umowach cywilno-prawnych i znanych mu wymaganiach prawnych i administracyjnych mających wpływ na realizację Projektu. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli realizacji na każdym jej etapie, w tym, w szczególności, uzyskiwania wszelkich informacji i danych co do postępu robót. Jeśli Zamawiający zgłasza uwagi lub zagrożenia co do realizacji Inwestycji Inżynier Kontraktu ma obowiązek informowania oraz podjęcia działań mających na celu doprowadzenie do usunięcia tych nieprawidłowości. C. Zakres działań: Nadzór Inwestorski (Inżynier Kontraktu) będzie działał we współpracy z Zamawiającym i na jego rzecz w całym okresie obowiązywania Umowy, a w szczególności w okresie realizacji Kontraktu oraz w okresie gwarancyjnym, którym objęte będą roboty budowlane. D.1. Obowiązki ogólne: a) pełnienie funkcji Inżyniera zgodnie z przepisami polskiego prawa i postanowieniami odpowiednich pozwoleń na prowadzenie budowy; b) kierowanie realizacją Umowy na roboty budowlane, sporządzanie i przechowywanie dokumentacji kontraktowej; c) prowadzenie rozliczenia budowy; d) podejmowanie samodzielnych decyzji związanych z realizacją umowy na roboty budowlane w zakresie udzielonych kompetencji; e) rozwiązywanie problemów i sporów powstałych w trakcie realizacji robót; f) wspieranie Zamawiającego we wszystkich czynnościach technicznych, administracyjnych i finansowych związanych z realizacją umowy na roboty budowlane; g) prowadzenie rozliczenia oraz inwentaryzacji wykonanych robót w przypadku rozwiązania, wypowiedzenia etc. Umowy na roboty budowlane pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą robót budowlanych wraz z późniejszym przekazaniem zinwentaryzowanych i rozliczonych prac/robót, kolejnemu wykonawcy robót budowlanych; h) prowadzenie w porozumieniu z Zamawiającym wszelkich działań promocyjnych i informacyjnych Projektu obejmujących w szczególności: - ilustracje stanu istniejącego; - zdjęcia prowadzonych robót; - dane na temat problemów jakie rozwiązuje realizowany projekt; - opracowywanie i udzielanie w porozumieniu z Zamawiającym informacji mediom. D.2. Obowiązki szczegółowe - Etap poprzedzający budowę: 1) przed przekazaniem placu budowy Nadzór Inwestorski (Inżynier Kontraktu) zobowiązany jest sprawdzić polisę ubezpieczeniową Wykonawcy robót budowlanych dot. placu budowy, plan BIOZ i Program Zapewnienia Jakości oraz aktualność opracowanego przez Wykonawcę robót budowlanych zatwierdzonego Projektu Czasowej Organizacji Ruchu dla realizacji robót budowlanych; 2) niezwłoczne informowanie Zamawiającego o wszelkich okolicznościach występujących przed rozpoczęciem robót budowlanych mogących mieć wpływ na prawidłową realizację umowy na roboty budowlane. Nadzór Inwestorski (Inżynier Kontraktu) poinformuje Zamawiającego o wszystkich środkach, które należy podjąć w celu płynnego uruchomienia robót budowlanych oraz wypełnienia zobowiązań Zamawiającego wynikających z Kontraktu. 3) Nadzór Inwestorski (Inżynier Kontraktu) będzie brał czynny udział w przekazaniu Wykonawcy robót budowlanych placu budowy, w tym w okazaniu pasa drogowego i zatwierdzonego Projektu Czasowej Organizacji Ruchu. 4) Nadzór Inwestorski (Inżynier Kontraktu) na swojej stronie internetowej umieści opracowane przez siebie dane dot. realizacji i zakresu zadania. Nadzór Inwestorski (Inżynier Kontraktu) przygotuje materiał zawierający co najmniej następujące treści: a) opis Projektu sporządzony w języku nietechnicznym (m.in. cele, koszty i spodziewane efekty), b) wskazanie źródeł i poziomu ewentualnego dofinansowania Projektu, c) terminy realizacji Projektu, d) nazwy Zamawiającego, Wykonawcy robót budowlanych, Inżyniera Kontraktu, e) schemat przebiegu drogi oraz schematy (wraz z opisami) skrzyżowań i ciekawych rozwiązań technicznych; f) opis (w schemacie graficznym) i ilustrację graficzną (na schemacie drogi i obiektów) planowanej przebudowy ciągu ulic; g) mapę obrazującą lokalizację inwestycji; 5) Inżynier Kontraktu opracuje i przekaże Zamawiającemu procedury weryfikacji czy roboty budowlane, za które dokonywana będzie płatność zostały rzeczywiście wykonane zgodnie z Kontraktem. D.3. Obowiązki szczegółowe - Etap budowy: Na każdym etapie realizacji Kontraktu Nadzór Inwestorski (Inżynier Kontraktu) ma prawo i obowiązek: 1) przygotowania harmonogramu realizacji Projektu, w tym harmonogramu robót budowlanych, który zostanie uzgodniony i zatwierdzony przez Zamawiającego; harmonogram musi być opracowany w wersji elektronicznej; 2) bieżącej aktualizacji harmonogramu realizacji Projektu; 3) wykonywania czynności w imieniu Zamawiającego na podstawie pisemnego upoważnienia wystawionego po podpisaniu Umowy; 4) weryfikowania, sprawdzania i uzgadniania z Zamawiającym opracowywanych w ramach realizacji Kontraktu dokumentacji projektowych zgodnie z Warunkami Szczególnymi do Kontraktu; 5) zaopiniowania zgłoszonego przez Wykonawcę robót budowlanych Kierownictwa robót oraz zgłoszenia go do Nadzoru Budowlanego po uzyskaniu akceptacji przez Zamawiającego; 6) opracowania wskaźników rzeczowych i finansowych służących Zamawiającemu do poznawania postępu realizacji robót; 7) wystawienia polecenia rozpoczęcia robót; 8) nieskrępowanego dostępu do terenu budowy oraz wszelkich miejsc, gdzie materiały i urządzenia będą pozyskiwane, wytwarzane, montowane, składowane lub przygotowywane do wbudowania; 9) uzyskania związanych z realizacją Kontraktu informacji według uzasadnionej potrzeby Nadzór Inwestorski (Inżynier Kontraktu); 10) udzielania Wykonawcy robót budowlanych wszelkich dostępnych informacji i wyjaśnień dotyczących Umowy na roboty budowlane i Projektu; 11) udzielania w porozumieniu z Zamawiającym wszelkich informacji związanych z realizacją Kontraktu, uprawnionym osobom i instytucjom; 12) wnioskowania o usunięcie z terenu budowy każdej osoby zatrudnionej przez Wykonawcę robót budowlanych, która zachowuje się niewłaściwie lub jest niekompetentna lub niedbała w swojej pracy; 13) organizacji oraz przewodniczenia naradom dotyczącym postępu robót (Rady Budowy, narady koordynacyjne), w których udział biorą przedstawiciele wszystkich zaangażowanych w realizację Projektu stron (np. Wykonawca robót budowlanych, Zamawiającego, oficjalni obserwatorzy); Personel Nadzór Inwestorski (Inżynier Kontraktu) ma obowiązek osobistego uczestniczenia we wszystkich naradach; Nadzór Inwestorski (Inżynier Kontraktu) ma obowiązek sporządzania protokołów z narad. 14) doradzania Zamawiającemu na temat możliwych sposobów obniżenia kosztów Projektu; 15) egzekwowania jakości robót i materiałów zgodnie ze STWiORB; 16) uzyskać pewność co do wiarygodności wyników badań, w tym laboratoryjnych przedstawianych przez Wykonawcę robót budowlanych poprzez przeprowadzanie na swój koszt badań kontrolnych. Badaniami i pomiarami kontrolnymi należy objąć 10 % badań przewidzianych do wykonania w STWiORB będących załącznikiem do Umowy na roboty budowlane. Badania te winno wykonywać laboratorium nie związane z Zamawiającym ani Wykonawcą zgodnie z zasadami wymienionymi w pkt. 17). Koszt badań kontrolnych, których wynik jest niezgodny ze STWiORB obciąża Wykonawcę robót budowlanych. Koszt badań kontrolnych, których wynik jest zgodny ze STWiORB obciąża Inżyniera Kontraktu. 17) Zamawiający dodatkowo wymaga, aby badania kontrolne obejmowały: a) materiały stosowane przez Wykonawcę robót budowlanych do konstrukcji nawierzchni i obiektów, b) wykonane elementy konstrukcji nawierzchni i obiektów, c) prefabrykaty (krawężniki, obrzeża itp.). 18) zatwierdzania rysunków wykonawczych sporządzanych przez Wykonawcę robót budowlanych; 19) wydawania pisemnych opinii odnośnie proponowanych przez Wykonawcę robót budowlanych Podwykonawców i pisemnego przekazywania tych opinii Zamawiającemu. Opinię należy dostarczyć jednocześnie z dokumentami, o których mowa w pkt 54. 20) uzyskiwania od Projektanta niezbędnych pisemnych opinii w tym na rysunkach zamiennych świadczących bądź o zmianie istotnej, bądź nieistotnej; 21) ścisłej współpracy z Projektantem w zakresie sprawowanego przez niego nadzoru autorskiego i uzyskiwania od Projektanta zgody na zmiany w zakresie dokumentacji projektowej; 22) w przypadku rozbieżności pomiędzy dokumentacją a stanem faktycznym w terenie rozstrzygania takich problemów przy ewentualnej bezpośredniej konsultacji z Projektantem; 23) weryfikowania rysunków powykonawczych sporządzanych przez Wykonawcę robót budowlanych; 24) dokonywania i weryfikacji obmiaru wykonanych robót; 25) odbioru wszelkich robót w tym zanikających i ulegających zakryciu; 26) wskazania miejsc składowania materiałów z rozbiórki pozostających własnością Zamawiającego w uzgodnieniu z Zamawiającym; 27) kontroli zgodności oznakowania robót z zatwierdzonym Projektem Czasowej Organizacji Ruchu oraz wnioskowania zmian; 28) wydania polecenia przyspieszenia lub opóźnienia tempa robót; 29) zapewnić zachowanie częściowej ciągłości ruchu na drogach objętych Projektem Czasowej Organizacji Ruchu w każdych warunkach wykonawstwa; 30) sprawdzenia wykonanych robót i powiadomienie wykonawcy robót budowlanych o wykrytych wadach oraz określenia zakresu koniecznych do wykonania robót poprawkowych; 31) poświadczenia usunięcia wad przez Wykonawcę robót budowlanych; 32) pełnienia funkcji Inżyniera Kontraktu także w systemie wielozmianowym (w przypadku konieczności i polecenia przez Zamawiającego wprowadzenia w/w trybu pracy); 33) wyrażania zgody i wnioskowania na wykonywanie robót budowlanych poza normalnymi godzinami pracy; w tym w nocy i dni wolne od pracy; 34) przedstawiania Zamawiającego pisemnych zaleceń na temat wyceny wszelkich nieprzewidzianych robót; 35) wyegzekwowania od Wykonawcy robót budowlanych zwiększonej kwoty gwarancji należytego wykonania umowy na roboty budowlane w przypadku robót nieprzewidzianych; 36) zapobiegania roszczeniom Wykonawcy robót budowlanych poprzez informowanie Zamawiającego o możliwości powstania sporów oraz brania czynnego udziału w ich rozstrzyganiu; 37) powiadomienia Zamawiającego o wszelkich roszczeniach Wykonawcy robót budowlanych w terminie maksymalnie do 3 dni od daty zaistnienia roszczeń; 38) oceny słuszności roszczeń. Ocena powinna mieć formę pisemną i zostać przedstawiona Zamawiającemu. 39) kontroli i opiniowania dokumentów roszczeniowych Wykonawcy robót budowlanych; 40) wskazania i poświadczenia terminu zakończenia robót oraz zgłoszenia Zamawiającemu gotowości do zakończenia; 41) przygotowania do odbioru częściowego i końcowego robót, sprawdzenia kompletności i prawidłowości przedłożonych przez Wykonawcę robót budowlanych dokumentów wymaganych do odbioru oraz uczestnictwo w odbiorze robót; 42) sprawdzenia miesięcznych zestawień ilości i wartości wykonanych robót; 43) sprawdzenia wszystkich dokumentów związanych z odbiorem częściowym robót; 44) odpowiednio wyprzedzającego informowania Zamawiającego o wszelkich zagrożeniach występujących podczas realizacji robót, które mogą mieć wpływ na wydłużenie czasu wykonania lub zwiększenie kosztów; 45) rozliczenia umowy o roboty budowlane w przypadku jej wypowiedzenia; 46) oceny słuszności i ewentualnego aprobowania wydłużenia czasu trwania kontraktu oraz zwiększenia ceny kontraktowej; 47) ustalenia - po konsultacji z Zamawiającym i Wykonawcą robót budowlanych- dodatkowej zapłaty za zabezpieczenie robót i ewentualne przedłużenie czasu realizacji Kontraktu w związku z zawieszeniem robót; 48) wystąpienia i terminowego uzyskania w imieniu Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie obiektu; 49) zachowania poufności informacji objętych tajemnicą handlową; 50) pełnego monitorowania kontraktu w tym zdefiniowania, realizacji i rozliczenia wskaźników rzeczowych i finansowych służących do monitorowania postępu realizacji Projektu zgodnie z oczekiwaniami Zamawiającego i wytycznymi dotyczącymi realizacji Projektu; 51) monitorowania postępu robót poprzez sprawdzanie ich rzeczywistego zaawansowania i zgodności realizacji z obowiązującymi przy realizacji Kontraktu harmonogramem robót i zdefiniowanymi wskaźnikami; 52) wystawiania wszelkich niezbędnych dokumentów związanych z realizacją i rozliczeniem Projektu wymaganych przez Zamawiającego i instytucje zewnętrzne; 53) w przypadku zgłoszenia podwykonawstwa dostarczenia Zamawiającemu w ciągu 3 dni od otrzymania przez Inżyniera Kontraktu powiadomienia o podwykonawstwie wraz z projektem umowy lub umową pomiędzy Wykonawcą robót budowlanych i Podwykonawcą robót budowlanych oraz przygotowanie propozycji aneksu umowy między Zamawiającym a Wykonawcą; 54) zapewnienia na koszt własny tłumaczenia wszelkich dokumentów obcojęzycznych związanych z Kontraktem i Umową; D.4. Nadzór Inwestorski (Inżynier Kontraktu) będzie w szczególności decydować o: 1) dopuszczeniu do robót materiałów, prefabrykatów i wszystkich elementów i urządzeń przewidzianych do wbudowania i wykorzystania przy realizacji robót; 2) zatwierdzeniu projektu, receptur i technologii proponowanych przez Wykonawcę robót budowlanych; 3) dopuszczeniu do pracy wytwórni mas bitumicznych i betonowych, wytwórni prefabrykatów oraz sprzętu i środków transportu Wykonawcy robót budowlanych; 4) wstrzymaniu robót prowadzonych w sposób zagrażający bezpieczeństwu lub niezgodnie z wymaganiami Kontraktu; 5) sposobie zabezpieczenia i postępowania z wykopaliskami odkrytymi na terenie budowy; 6) sposobie zabezpieczenia i postępowania z niewypałami, niewybuchami i przedmiotami niebezpiecznymi odkrytymi na terenie budowy; 7) zgłaszaniu Zamawiającemu konieczności wprowadzania zmian w projektach i robotach wynikających ze zmian prawa dotyczących Kontraktu. D.5. Nadzór Inwestorski (Inżynier Kontraktu) ma prawo w szczególności: 1) wydawać Projektantowi, kierownikowi budowy lub kierownikowi robót polecenia, potwierdzone wpisem do dziennika budowy, dotyczące: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania obliczeń, pomiarów kontrolnych prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych; 2) żądać od kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę. D.6. Nadzór Inwestorski (Inżynier Kontraktu) będzie wnioskować w szczególności o: 1) udzielenie pełnomocnictw umożliwiających reprezentowanie Zamawiającego w zakresie wynikającym z umowy; 2) wprowadzenie zmian w dokumentacji projektowej; 3) przeprowadzenie niezbędnych badań i pomiarów lub ekspertyz przez niezależnego eksperta, jeżeli byłoby to wymagane okolicznościami; 4) zlecenie usunięcia wad stronie trzeciej w przypadku gdy Wykonawca robót budowlanych nie usunie ich w wyznaczonym terminie; 5) zmianę terminu wykonania robót w umowie na roboty budowlane, kiedy zmiana taka nie wynika z winy czy zaniedbań Wykonawcy robót budowlanych; 6) zmianę wartości Kontraktu uzasadnioną zmianami przepisów prawa lub zmianami wynikającymi z realizacji Kontraktu; 7) zatwierdzenie przez Zamawiającego propozycji Wykonawcy robót budowlanych odnośnie zmiany w Kierownictwie Wykonawcy Robót (na inne osoby niż wskazane w ofercie Wykonawcy robót budowlanych), kierownika budowy lub robót. Wraz z wnioskiem Inżyniera Kontraktu o zmianę umowy na roboty budowlane jest on każdorazowo zobowiązany do wskazania i udokumentowania Zamawiającemu warunków, na podstawie których możliwa będzie zmiana umowy na roboty budowlane w zgodzie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013r., poz. 984, z późn. zm.). D.7. Nadzór Inwestorski (Inżynier Kontraktu) i będzie akceptować w szczególności: 1) przedstawiony przez Wykonawcę robót budowlanych Program Zapewnienia Jakości, Harmonogram Robót i Harmonogram Płatności, BIOZ, Projekt Czasowej Organizacji Ruchu; 2) propozycję Wykonawcy robót budowlanych odnośnie zmiany kierownika budowy lub robót na inną osobę niż wskazana w ofercie Wykonawcy robót budowlanych; 3) laboratorium wskazane Wykonawcy robót budowlanych, o ile nie zostało wskazane w jego ofercie oraz propozycję odnośnie zmiany laboratorium na inne niż wskazane w ofercie; 4) sprzęt i urządzenia pomiarowe Wykonawcy robót budowlanych, o ile nie zostały wskazane w ofercie Wykonawcy robót budowlanych oraz propozycję Wykonawcy robót budowlanych odnośnie zmiany sprzętu lub urządzeń; 5) źródła pozyskania materiałów miejscowych, o ile nie zostały wskazane w ofercie Wykonawcy robót budowlanych. D.8. Etap po zakończeniu robót: Po zakończeniu robót budowlanych Nadzór Inwestorski (Inżynier Kontraktu), Wykonawca i Zamawiający podpiszą protokół odbioru końcowego. W trakcie trwania Kontraktu Nadzór Inwestorski (Inżynier Kontraktu) będzie przygotowywał protokoły odbioru częściowego w odniesieniu do całości robót. Nadzór Inwestorski (Inżynier Kontraktu) ma prawo i obowiązek w szczególności do: 1) sprawdzania wszystkich dokumentów związanych z odbiorami częściowymi i końcowym; 2) wyegzekwowania od Wykonawcy robót budowlanych przygotowania Operatu Kolaudacyjnego (Odbiorowego) w sześciu egzemplarzach wraz z jego sprawdzeniem w tym pełnej dokumentacji powykonawczej. Jeden kompletny egzemplarz operatu kolaudacyjnego pozostaje u Nadzory Inwestorskiego (Inżyniera Kontraktu) przez okres 5 lat; 3) spowodowania dostarczenia przez Wykonawcę robót budowlanych wszelkich dokumentów niezbędnych do uzyskania Decyzji o pozwoleniu na użytkowanie w zakresie zgodnym z ustawą Prawo Budowlane; 4) sprawdzenia i potwierdzenia gotowości obiektu do dokonania przez Zamawiającego komisyjnego odbioru ostatecznego wraz z przygotowaniem wszelkich niezbędnych dokumentów; D.9. Okres zgłaszania wad: W okresie zgłaszania wad do zadań Nadzór Inwestorski (Inżynier Kontraktu) będzie należało w szczególności: 1) pełna obsługa okresu gwarancyjnego; 2) doprowadzenie do zakończenia zadań wynikających z obowiązków na tym etapie budowy; 3) dokonywanie inspekcji i nadzór nad robotami zaległymi oraz robotami niezbędnymi do usunięcia wad; 4) dokonywanie comiesięcznych przeglądów i przedkładanie Zamawiającemu protokołów; 5) poświadczanie usunięcia wad przez Wykonawcę robót budowlanych, 6) odbiór wykonanych robót w związku z usunięciem wad, 7) wspieranie Zamawiającego w negocjacjach dotyczących nierozstrzygniętych roszczeń i sporów; 8) zajmowanie stanowiska w przypadku roszczeń zgłaszanych przez osoby trzecie w okresie gwarancyjnym; 9) dokonanie rozliczenia końcowego i końcowego odbioru; 10) sprawdzanie i potwierdzanie gotowości obiektu do dokonania przez Zamawiającego komisyjnego odbioru pogwarancyjnego wraz z przygotowaniem wszelkich niezbędnych dokumentów; 11) odbioru końcowego; 12) wnioskowanie po odbiorze wykonania i gwarancyjnym o zwrot części Zabezpieczenia Wykonania robót budowlanych; 13) w nagłych sytuacjach, kiedy nie ma możliwości natychmiastowego kontaktu z Wykonawcą robót budowlanych, Nadzór Inwestorski (Inżynier Kontraktu) w porozumieniu z Zamawiającym podejmie działania w celu zlecenia robót w okresie gwarancyjnym innemu Wykonawcy robót budowlanych. E. Uprawnienia i obowiązki szczegółowe związane ze współpracą z Zamawiającym. Na każdym etapie realizacji Kontraktu Nadzór Inwestorski (Inżynier Kontraktu) zapewni Zamawiającemu wszelką niezbędną pomoc w zakresie zarządzania Kontraktem. W szczególności Nadzór Inwestorski (Inżynier Kontraktu) ma prawo i obowiązek: 1) reprezentowania Zamawiającego w stosunku do Wykonawcy robót budowlanych w zakresie przyznanych uprawnień; 2) uzyskania pełnomocnictw lub upoważnień dla prawidłowej realizacji kontraktu wynikających ze stosownych przepisów prawnych po zwróceniu się do Zamawiającego; 3) występowania w imieniu Zamawiającego do Instytucji i osób stosownie do udzielonych upoważnień i pełnomocnictw; 4) organizowania Rad Budowy, narad koordynacyjnych, narad technicznych i innych spotkań oraz sporządzania z nich protokołów i przekazywania ich Zamawiającemu i Wykonawcy robót budowlanych - do 7 dni od dnia spotkania lub wcześniej - na polecenie Zamawiającego; 5) dostarczenia Zamawiającemu pisemnej informacji o aktualnym i planowanym zaawansowaniu robót (rzeczowym i finansowym) w czasie do 3 godzin od zadania pytania przez Zamawiającego, (w szczególności dotyczących zgodności z harmonogramem lub ewentualnymi jego zmianami); 6) udziału w przygotowaniu raportów, sprawozdań i materiałów wymaganych przez Zamawiającego i procedury wdrażania projektu; 7) proponowania Zamawiającemu konieczności przedłużenia Kontraktu; 8) dostarczenia Zamawiającemu min. 7 dni przed odbiorem ostatecznym kompletnego operatu kolaudacyjnego z opinią i akceptacją; 9) pełnego przygotowania dokumentacji niezbędnej do rozstrzygnięcia ewentualnych sporów; 10) czynnego uczestnictwa w rozstrzyganiu sporów na każdym etapie; 11) Inżynier zobowiązany będzie do czynnego udziału w pracach związanych z kontrolą projektu przez upoważnione podmioty, a w szczególności zobowiązany będzie w porozumieniu z Zamawiającym do udzielania pełnych wyjaśnień i przygotowania dokumentów przez cały okres trwania umowy i okresu gwarancyjnego. Wykonawca niniejszego zamówienia zorganizuje pracę swoich pracowników w taki sposób, aby Kontrakt był zrealizowany zgodnie z zatwierdzonym przez Zamawiającego szczegółowym harmonogramem Projektu. F. Szczegółowe uprawnienia i obowiązki kontrolne: Podstawowym zadaniem Inżyniera Kontraktu jest kontrola zgodności działań Wykonawcy robót budowlanych z wymaganiami określonymi w Kontrakcie i obowiązujących przepisach prawa. Inżynier Kontraktu, w granicach przyznanych mu uprawnień, będzie prowadził kontrolę prawidłowości realizacji dokumentacji projektowej, jakości materiałów i robót, postępu prac oraz potwierdzał ilość i wartość wykonanych robót. Będzie prowadził również nadzór pozostały wynikający z zapisów decyzji środowiskowej. Na każdym etapie realizacji Kontraktu Nadzór Inwestorski (Inżynier Kontraktu) ma prawo i obowiązek kontroli realizacji zadań określonych w Kontrakcie, w szczególności: 1) monitorowania postępu robót poprzez sprawdzanie ich rzeczywistego zaawansowania; 2) sprawdzania zgodności realizacji z obowiązującym przy realizacji Kontraktu harmonogramem Projektu; 3) kontroli sposobu składowania i przechowywania materiałów; 4) sprawdzania, odbierania i kontroli zgodności oznakowania robót z zatwierdzonym Projektem Czasowej Organizacji Ruchu dla budowy; 5) prowadzenia codziennych inspekcji na terenie budowy w celu sprawdzenia jakości wykonywanych robót oraz wbudowywanych materiałów, zgodnie z wymaganiami specyfikacji technicznych, dokumentacji projektowej oraz praktyką inżynierską; 6) nadzorowania badań materiałów i robót wykonywanych przez Wykonawcę robót budowlanych; 7) sprawdzenia miesięcznych zestawień ilości i wartości wykonanych robót i protokół odbioru zgodnie z obowiązującymi procedurami w tym zakresie..
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Jeżeli zajdzie konieczność wykonania zamówień uzupełniających przewidzianych w SIWZ dla zamówienia podstawowego i dotyczących przedmiotu zamówienia w niej określonego, a stanowiących nie więcej niż 25% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia, Zamawiający w oparciu o przepisy art. 67 ust. 1 pkt 6) ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych, powierzy ich wykonanie w trybie zamówienia z wolnej ręki. Zakres zamówień uzupełniających oraz związane z tym terminy i wynagrodzenia zostaną określone odrębną umową
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.24.70.00 - Nadzór nad robotami budowlanymi .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 08.10.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wykonawca obowiązany jest wnieść wadium w wysokości 2.000 zł (słownie: dwa tysiące złotych). Wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w sposób stosowny do jego formy. Wadium może być wniesione w: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu należy dokonać wpłaty przelewem na rachunek Zamawiającego w banku Pekao S.A. 64 1240 1792 1111 0010 6150 0157. Zaleca się, by wadium w formie poręczeń lub gwarancji składać w oryginale (nie dotyczy potwierdzenia dokonania przelewu). Zamawiający informuje, że gwarancja wadialna musi zapewniać wypłatę wadium bezwarunkowo i na pierwsze żądanie Zamawiającego. Oryginał dokumentu wadialnego należy złożyć w pokoju nr 306 przy ul. Lwowskiej 28a, natomiast jego kopię należy dołączyć do oferty. Nie jest wskazane trwałe wpinanie oryginału dokumentu wadialnego do oferty w przypadku woli jego zwrócenia w sytuacjach określonych ustawą. Wadium w zakresie zabezpieczenia zawarcia umowy musi uwzględniać wszystkie okoliczności jego zatrzymania przez Zamawiającego, wymienione w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Ustawy i zabezpieczać ofertę przez cały okres związania nią tj. 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się od upływu terminu składania ofert. Wykonawców, którzy nie wnieśli wadium odpowiadającego powyższym wymaganiom wyklucza się. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 Ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz koszty prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony o ile wykonawca wykaże, iż dysponuje: 1) osobą Inżyniera Kontraktu. Wymagania: - wykształcenie: wyższe techniczne lub prawnicze lub średnie techniczne, - doświadczenie: minimum 3 lata w pełnieniu funkcji inżyniera kontraktu na dwóch zadaniach obejmujących przebudowę nawierzchni jezdni oraz chodników wraz z przebudową sieci uzbrojenia podziemnego w terenie wpisanym do rejestru zabytków. 2) co najmniej jedną osobą pełniącą funkcję Inspektora Nadzoru Robót Drogowych. Wymagania: ww. osoba musi posiadać uprawnienia budowlane do nadzoru w specjalności inżynieryjnej drogowej z co najmniej 2-letnią praktyką zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków (zgodnie § 24 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych - Dz. U. z 27 lipca 2011r. Nr 165 poz. 987); 3) co najmniej jedną osobą pełniącą funkcję Inspektora Nadzoru Robót Sanitarnych. Wymagania: ww. osoba musi posiadać uprawnienia budowlane do nadzoru w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych. 4) co najmniej jedną osobą pełniącą funkcję Inspektora Nadzoru Robót Elektrycznych i Elektroenergetycznych. Wymagania: ww. osoba musi posiadać uprawnienia budowlane do nadzoru w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. 5) co najmniej jedną osobą pełniącą funkcję Inspektora Nadzoru Robót Telekomunikacyjnych. Wymagania: ww. osoba musi posiadać uprawnienia budowlane do nadzoru w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych. 6) co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia zawodowe do wykonywania samodzielnych funkcji w dziedzinie geodezji i kartografii w następujących zakresach: a) geodezyjne pomiary sytuacyjno-wysokościowe, realizacyjne i inwentaryzacyjne (uprawnienia w zakresie Nr 1); b) geodezyjna obsługa inwestycji (uprawnienia w zakresie Nr 4). Uprawnienia: uprawnienia geodezyjne w zakresie obsługi inwestycji - uprawnienia zawodowe w zakresie Nr 4 i geodezyjnych pomiarów sytuacyjno-wysokościowych, realizacyjnych i inwentaryzacyjnych - uprawnienia zawodowe w zakresie Nr 1 wymagane na podstawie aktualnych przepisów Prawa Budowlanego lub równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub równoważne wydane poza granicami Polski, które pozwalać będą na pełnienie funkcji geodety w zakresie objętym umową. 7) co najmniej jedną osobą, która będzie pełnić funkcję inspektora ds. rozliczeń. Wymagania: co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe w obmiarach i wycenie robót budowlanych oraz rozliczaniu robót budowlanych. Zamawiający informuje, że posiadane przez osoby, o których mowa w pkt 7.1.1 SIWZ uprawnienia w wymaganym zakresie, stosownie do wymagań określonych w ogłoszeniu i SIWZ powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994r., Prawo budowlane (Dz. U. z 2013r., poz. 1409 z późn. zm.). Osoby, które posiadają uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane, uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego odpowiednie do realizacji przedmiotu zamówienia, do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie wykazują te dokumenty, jako obowiązujące. Zamawiający dopuszcza również możliwość uznania uprawnień wynikających z innych niż krajowe przepisów np. treści dyrektyw, zawartych umów międzynarodowych i innych przepisów, które potwierdzą spełnianie warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Zamawiający określając wymogi dla każdej osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza, odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (Dz. U. z 2013r., poz. 1409 z późn. zm.) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008r., Nr 63, poz. 394). W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ww. warunek można spełnić łącznie. Wykonawca wykazując spełnianie warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia może skorzystać z przygotowanego przez Zamawiającego Załącznika Nr 2.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Pełnomocnictwo: Oferta musi być podpisana przez osobę/osoby wykonawcy uprawnioną/ne do zaciągania zobowiązań w Jego imieniu bądź przez ustanowionego przez nią/nie pełnomocnika/ów. Wykonawcy składający ofertę wspólną są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika. Pełnomocnictwo może dotyczyć zarówno reprezentowania wszystkich wykonawców składających wspólną ofertę w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, jak i podpisania w ich imieniu umowy o zamówienie publiczne. Jeżeli pełnomocnictwo upoważnia jedynie do reprezentowania wykonawców w postępowaniu, to przed podpisaniem umowy z Zamawiającym wymagane będzie złożenie umowy, w której określone będą prawa i obowiązki poszczególnych wykonawców. Pełnomocnictwo musi wskazywać pełnomocnika (w tym zakres jego umocowania), a także wskazywać wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Pełnomocnictwo musi być podpisane przez osoby wykonawców składających wspólną ofertę uprawnione do zaciągania zobowiązań w jego imieniu. Pełnomocnictwo, o którym mowa w niniejszym punkcie musi zostać złożone wraz z ofertą w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. Korespondencja z Zamawiającym oraz rozliczenia z wykonawcami dokonywane będą przez pełnomocnika wskazanego pełnomocnictwem. Podmiot składający ofertę jako uczestnik konsorcjum i jednocześnie składający ofertę samodzielnie lub jako uczestnik innego konsorcjum zostanie potraktowany jako składający dwie oferty i na tej podstawie wszystkie oferty z Jego udziałem zostaną odrzucone. Zasady podpisywania oferty dotyczą wszystkich jej dokumentów (informacji, wykazów, oświadczeń) oraz potwierdzania za zgodność z oryginałem składanych kopii. Podwykonawstwo: Wykonawca winien wskazać w ofercie części zamówienia, których wykonanie powierzy podwykonawcom. W przypadku braku takiego oświadczenia, Zamawiający uzna, iż wykonawca będzie realizował zamówienie bez udziału podwykonawcy. W przypadku korzystania przez wykonawcę w realizacji zamówienia z podwykonawców Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 96
- 2 - Szybkość podjęcia czynności nadzoru inwestorskiego - 4
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Istotne zmiany w umowie: Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy w następującym zakresie: 1. Termin realizacji zamówienia może ulec zmianie w następujących sytuacjach: a) w przypadku opóźnienia Zamawiającego w rozstrzygnięciu przetargu i/lub opóźnienia Zamawiającego w podpisaniu umowy, b) zawieszenia realizacji usług przez Zamawiającego, c) w przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od wykonawcy na uzasadniony wniosek wykonawcy, pod warunkiem, że zmiana ta wynika z okoliczności, których wykonawca nie mógł przewidzieć na etapie składania oferty i nie jest przez niego zawiniona; d) w przypadku działania siły wyższej; e) w przypadku okoliczności powodujących, że przedmiot umowy nie może zostać zrealizowany zgodnie z zasadami wiedzy inżynierskiej; f) w przypadku zmiany obowiązującego prawa powodującej, że realizacja przedmiotu umowy w niezmienionej postaci stanie się niecelowa; g) w przypadku udokumentowanej i niezależnej od Zamawiającego i wykonawcy przewlekłości postępowania o uzyskanie od instytucji i urzędów dokumentów (np. pozwoleń, decyzji, uzgodnień) niezbędnych do realizacji umowy; h) w przypadku uzyskania dofinansowania projektu ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007-2013 termin zakończenia zadania może zostać przesunięty do dnia 8 listopada 2015r. w przypadku uzyskania zgody Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego na wydłużenie terminu zakończenia projektu pn. Rewitalizacja Zespołu Staromiejskiego w Krośnie. 2. Wynagrodzenie wykonawcy określone w umowie może ulec zmianom w następujących przypadkach: a) zmiana stawki urzędowej podatku VAT, b) rezygnacji z części usług, jeśli taka rezygnacja będzie niezbędna do prawidłowej realizacji przedmiotu umowy - o wartość niewykonanych usług. 3. Inne zmiany: a) w zakresie kluczowego personelu wykonawcy lub Zamawiającego, za uprzednią zgodą Zamawiającego wyrażoną na piśmie, akceptującą kandydata na członka personelu wykonawcy, z zastrzeżeniem że zaproponowane osoby muszą posiadać uprawnienia/kwalifikacje/doświadczenie nie mniejsze niż osoby/ba, które/rą będą/będzie zastępować. b) w zakresie podwykonawstwa za uprzednią zgodą Zamawiającego: - powierzenie podwykonawcom innej części usług niż wskazana w ofercie wykonawcy, - zmiana podwykonawcy na etapie realizacji usług, o ile nie sprzeciwia się to postanowieniom SIWZ, c) w zakresie kolejności i terminów wykonywania usług wskazanych w harmonogramie. d) gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wprowadzonych w Umowie na roboty budowlane; e) gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem ewentualnego rozwiązania Umowy na roboty budowlane przed ukończeniem robót i wynikającą z tego faktu koniecznością dostosowania Umowy i obowiązków Inżyniera Kontraktu do zaistniałej sytuacji lub koniecznością skrócenia okresu realizacji Umowy. 4. Warunki zmian: a) inicjowanie zmian - na wniosek wykonawcy lub Zamawiającego, b) uzasadnienie zmian - w szczególności - prawidłowa realizacja przedmiotu umowy, obniżenie kosztów. c) forma zmian - aneks do umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.krosno.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Krosno, ul. Staszica 2, pokój nr 19.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.07.2015 godzina 10:00, miejsce: Krosno, ul. Lwowska 28a, Kancelaria Ogólna.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: I. Uwaga: Zamawiający wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcę, który w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych. Zamawiający nie wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy, który udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszaniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia. II. . Sposób porozumiewania się Zamawiającego z wykonawcami 1. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje dotyczące postępowania Zamawiający i wykonawcy przekazują pisemnie, drogą elektroniczną lub faksem. Jeżeli Zamawiający lub wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem lub pocztą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. 2. Powyższe zasady porozumiewania się (tj. faks i e-mail) nie będą miały zastosowania do dokumentów, oświadczeń lub pełnomocnictw składanych w odpowiedzi na wezwanie dokonane przez Zamawiającego w trybie art. 26 ust. 3 Ustawy, ze względu na konieczność zachowania formy tychże oświadczeń lub dokumentów przewidzianej w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane lub przepisów Kodeksu cywilnego w przypadku pełnomocnictwa. 3. Osobami upoważnionymi do kontaktowania się z wykonawcami w powyższy sposób są: 1) Jakub Jaskulski - Wydział Drogownictwa Urzędu Miasta w Krośnie, ul. Staszica2 , w godz. 7.00 do 15.00 - w sprawach merytorycznych, 2) Małgorzata Wanat lub Edyta Głód - Stanowisko ds. Zamówień Publicznych Urzędu Miasta w Krośnie, ul. Lwowska 28a, w godz. 7.30 do 15.30 - w sprawach formalno - prawnych; Sposób porozumiewania się: a) pisemnie - Krosno, ul. Lwowska 28a, z dopiskiem Zamówienia Publiczne b) faksem - nr: 13 47 43 306 c) drogą elektroniczną - zp@um.krosno.pl. III. Kryterium oceny ofert: 1) cena - 96 % W kryterium cena zostanie zastosowany wzór: P = [ Cmin: C] x 96 gdzie : P - liczba punktów Cmin - cena najniższa C - cena badana 2) szybkość podjęcia czynności nadzoru inwestorskiego - 4 % W kryterium szybkość podjęcia czynności nadzoru inwestorskiego zostanie zastosowana następująca metoda punktacji: Zaoferowanie przez wykonawcę 2 dni na stawienie się Inżyniera kontraktu na placu budowy od momentu wezwania - 2 pkt. Zaoferowanie przez wykonawcę 1 dnia na stawienie się Inżyniera kontraktu na placu budowy od momentu wezwania - 4 pkt. Przez podjęcie czynności nadzoru inwestorskiego należy rozumieć przedstawienie Zamawiającemu propozycji rozwiązania zaistniałego problemu technicznego lub podjęcie innej czynności objętej zakresem obowiązków wykonawcy, opisanym szczegółowo w rozdziale 2 SIWZ. Zamawiający przyzna zamówienie wykonawcy, który spełniając warunki określone w SIWZ uzyska największą liczbę punktów (suma punktów uzyskanych w obu ww. kryteriach). IV. Zamawiający wymaga realizacji zamówienia w następujących terminach: a) rozpoczęcie: od dnia podpisania umowy, b) zakończenie: do dnia wystawienia Świadectwa Wykonania w ramach umowy o roboty budowlane. Zamawiający planuje zakończenie robót budowlanych, nad którymi sprawowany będzie nadzór do 08.10.2015r. V. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia (kontynuacja rozdziału II.1.4) G. Szczegółowe uprawnienia i obowiązki dotyczące rozliczeń finansowych: Na każdym etapie realizacji kontraktu Nadzór Inwestorski (Inżynier Kontraktu) ma prawo i obowiązek w szczególności do: 1) sporządzenia planu przepływu środków finansowych (bazując na limicie finansowym przekazanym przez Zamawiającego) na podstawie harmonogramu robót i przestrzeganie tego planu zgodnie z wzorem zaakceptowanym przez Zamawiającego. 2) przestrzegania i dążenia do wykonania przyznanego na dany rok limitu finansowego budowy; 3) opiniowania i wyceny ewentualnych robót zamiennych i dodatkowych; 4) sprawdzenia ostatecznej kwoty należnej Wykonawcy robót budowlanych; 5) rozliczenia Umowy o roboty budowlane w przypadku jej rozwiązania; 6) wystawiania wszelkich niezbędnych dokumentów wymaganych przez Zamawiającego, Instytucje związane z realizacją Kontraktu; 7) zatwierdzanie wartości robót do wypłaty dla Wykonawcy; 8) przygotowywanie protokołu odbioru; 9) organizacja odbioru końcowego i przekazywanie go Zamawiającemu wraz ze wszystkimi załącznikami; 10) sprawdzenia kwalifikowalności wydatków i ewentualnej, rzetelnej wyceny wydatków niekwalifikowanych (w przypadku dofinansowania zadania ze środków europejskich); 11) opisywanie faktur wystawionych przez Wykonawcę robót budowlanych jako ocena zgodności wykonania robót budowlanych z Kontraktem; 12) dokonywanie klasyfikacji środków trwałych wraz z ich wyceną na potrzeby stworzenia dokumentów przyjęcia środków trwałych przez Zamawiającego. H. Szczegółowe uprawnienia i obowiązki dotyczące osób trzecich: Na każdym etapie realizacji Kontraktu Nadzór Inwestorski (Inżynier Kontraktu) ma prawo i obowiązek w szczególności do: 1) reprezentowania Zamawiającego w kontaktach z osobami trzecimi w sprawach związanych z Kontraktem, a w szczególności współpracy z mieszkańcami; 2) udziału w rozpatrywaniu wszelkiego rodzaju skarg i roszczeń osób trzecich w związku z realizacją Kontraktu; 3) udzielania odpowiedzi stronom w przypadku interwencji osób trzecich posiadających interes prawny z tytułu prowadzonych robót, a związanych z realizacją kontraktu i informowania Zamawiającego o sposobie ich rozwiązania; 4) uzyskania stosownej zgody Zamawiającego lub Wykonawcy robót budowlanych w celu wykorzystywania czy też przekazywania stronie trzeciej dokumentacji projektowej Zamawiającego sporządzonej przez Wykonawcę robót budowlanych. I. Wymagania Wykonawca wyposaży swój personel w sprzęt, środki transportu i łączności niezbędne do prawidłowej realizacji zamówienia, a w szczególności zapewni: A. Zasoby kadrowe Wykonawca w całym okresie realizacji umowy, nieprzerwanie dysponował będzie: 1) osobą Inżyniera Kontraktu - wymagane przez Zamawiającego kwalifikacje i doświadczenie dotyczące w/w osoby opisane zostały w punkcie 7 SIWZ. Będzie to osoba pełniąca nadzór nad realizacją Kontraktu na miejscu, odpowiedzialna za reprezentowanie Inżyniera Kontraktu oraz organizację i zarządzenie biurem Inżyniera Kontraktu w Krośnie. 2) co najmniej jedną osobą pełniącą funkcję Inspektora Nadzoru Robót Drogowych - wymagane przez Zamawiającego kwalifikacje opisane zostały w punkcie 7 SIWZ. 3) co najmniej jedną osobą pełniącą funkcję Inspektora Nadzoru Robót Sanitarnych - wymagane przez Zamawiającego kwalifikacje zostały opisane w punkcie 7 SIWZ. 4) co najmniej jedną osobą pełniącą funkcję Inspektora Nadzoru Robót Elektrycznych i Elektroenergetycznych - wymagane przez Zamawiającego kwalifikacje zostały opisane w punkcie 7 SIWZ. 5) co najmniej jedną osobą pełniącą funkcję Inspektora Nadzoru Robót Telekomunikacyjnych - wymagane przez Zamawiającego kwalifikacje zostały opisane w punkcie 7 SIWZ. 6) co najmniej jednym geodetą - wymagane przez Zamawiającego kwalifikacje i doświadczenie zostały opisane w punkcie 7 SIWZ. 7) inspektorem ds. rozliczeń - wymagane przez Zamawiającego kwalifikacje i doświadczenie zostały opisane w punkcie 7 SIWZ. Osoby wymienione w pkt. 2), 3), 4), 5) będą pełnić funkcje inspektorów nadzoru inwestorskiego w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. 2013 r. poz. 1409 z późn. zm.). Osoby wymienione w pkt. 2), 3), 4), 5) zobowiązane będą w okresie realizacji robót budowlanych branży której są inspektorami do obecności na placu budowy co najmniej raz dziennie, co znajdzie potwierdzenie wpisem na liście obecności. B. Zaplecze sprzętowe i biurowe 1) Nadzór Inwestorski (Inżynier Kontraktu) zorganizuje na terenie miasta Krosna w odległości maksymalnie 5 km od terenu budowy na własny koszt biuro Inżyniera Kontraktu wraz z niezbędnym wyposażeniem. W ramach biura zorganizowane zostanie pomieszczenie, w którym możliwe będzie prowadzenie spotkań podmiotów zaangażowanych w realizację Projektu (sala na co najmniej 15 osób wraz z niezbędnym wyposażeniem tj. stół, krzesła, ekran, rzutnik). Biuro rozpocznie funkcjonowanie w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy i będzie funkcjonować w okresie realizacji robót budowlanych i okresie Zgłaszania Wad. 2) Nadzór Inwestorski (Inżynier Kontraktu) zapewni we własnym zakresie i na własny koszt podłączenie do pomieszczeń ww. biura mediów, w tym Internetu. Biuro zostanie wyposażone w co najmniej dwa stanowiska pracy (biurko, komputer podłączony do sieci Internet, telefon i fax), drukarkę, kserokopiarkę, skaner. Biuro Nadzór Inwestorski (Inżynier Kontraktu) będzie czynne co najmniej 8 godzin dziennie w dni robocze w okresie realizacji robót budowlanych oraz w czasie realizacji robót budowlanych w systemie wielozmianowym. 3) Dla sprawnej obsługi Kontraktu Nadzór Inwestorski (Inżynier Kontraktu) zapewni co najmniej jeden samochód służbowy, dwa numery telefonów komórkowych, adres mailowy. C. Organizacja Nadzór Inwestorski (Inżynier Kontraktu) jest zobowiązany stawić się na każde spotkanie organizowane przez Zamawiającego w jego siedzibie w okresie trwania umowy oraz w okresie gwarancyjnym. J. Raportowanie Nadzór Inwestorski (Inżynier Kontraktu): 1) sporządza raporty w czasie trwania Umowy w zakresie i terminach określonych poniżej; 2) przedłoży Zamawiającemu wzory raportów w okresie do 1 m-ca od dnia podpisania umowy; 3) przedłoży Zamawiającemu w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy harmonogram Projektu ze wskazaniem głównych etapów robót, kamieni milowych Kontraktu, ścieżki krytycznej Kontraktu. Harmonogram będzie wskazywał okres realizacji poszczególnych etapów Kontraktu; 4) przedłoży Zamawiającemu w terminie 5 dni od dnia zawarcia Umowy na roboty budowlane aktualny harmonogram Projektu uwzględniający aktualny harmonogram robót budowlanych oraz wskazanie m.in. kosztów ogólnych, kosztów głównych zadań/etapów, planu fakturowania; Raporty sporządzane będą w wersji elektronicznej i papierowej. Zamawiającemu przekazywane będą 3 egzemplarze każdego rodzaju raportu. Wersje elektroniczne raportów powinny być sporządzone jako dokumenty tekstowe dla raportów opisowych (postęp rzeczowy, problemy, kontrole jakości, itp.). Datą otrzymania raportu przez Zamawiającego jest data otrzymania raportu w formie papierowej. a) Raport otwarcia W okresie jednego miesiąca od podpisania umowy na realizację robót budowlanych, Inżynier Kontraktu przedłoży Zamawiającemu Raport Otwarcia zawierający komentarz dotyczący ogólnej organizacji Kontraktu oraz problemów, jakie wynikły w początkowym okresie realizacji Kontraktu. Wykonawca zidentyfikuje ryzyka i potencjalne problemy, które mogą wystąpić podczas realizacji Projektu i zaproponuje sposoby rozwiązania tych problemów. b) Raporty miesięczne Inżynier Kontraktu przez cały okres realizacji Umowy sporządza raporty miesięczne. Inżynier Kontraktu w ciągu 7 dni po zakończeniu każdego miesiąca przedłoży Zamawiającego Raport miesięczny wyszczególniający wykonane roboty budowlane, kontrolne badania laboratoryjne, informację o postępie robót, uzyskiwanym poziomie jakości robót, sprawach finansowych oraz występujących problemach w realizacji kontraktu. Raport będzie zawierał w szczególności: - opis postępu prac związanych z wyłonieniem wykonawcy na roboty budowlane, - opis postępu robót (w danym okresie sprawozdawczym i narastająco), powstałych problemów wraz z propozycjami rozwiązania tych problemów, - zaangażowanie sił i środków Wykonawcy robót budowlanych (w tym krzywa zatrudnienia), - zaangażowanie finansowe, - postęp robót i płatności w podziale na kategorie robót/zadania w powiązaniu z planem na każdy miesiąc (w tym krzywa postępu robót); - plan robót i finansów na kolejny miesiąc, - aktualne szacunki kosztu końcowego na różnych etapach wdrażania i trwania Projektu, - graficzne przedstawienie postępu robót w powiązaniu z harmonogramem, - graficzną prezentację postępu robót na planie i rysunkach obiektów, - fotografie dokumentujące postęp robót, - wykaz zmian z wartością odnośnych robót, - wykaz roszczeń i etap ich rozpatrzenia, - wyniki kontroli finansowej Projektu i związane z nim rozliczenia, - aktualny harmonogram Kontraktu, - aktualny harmonogram finansowy Kontraktu. W Okresach Zgłaszania Wad, Inżynier Kontraktu jest zobowiązany do uwzględniania w raportach miesięcznych informacji przeprowadzonych przeglądów robót zrealizowanych w ramach Kontraktu. c) Raport techniczny Nadzór Inwestorski (Inżynier Kontraktu) przygotuje (wtedy, kiedy to konieczne) raport informujący o problemach technicznych, jakie wystąpiły w trakcie realizacji robót. Taki raport będzie wymagany, kiedy wystąpią poważne zmiany w dokumentacji projektowej. Raport techniczny powinien zawierać w szczególności: - założenia, na podstawie których została opracowana dokumentacja projektowa, - zestawienie wszystkich nowych założeń projektowych konieczne do oceny zaproponowanej zmiany, - zestawienie rysunków powykonawczych pokazujących lokalizację i szczegółowe wymiary wszystkich wykonanych robót do dnia sporządzenia raportu, - kopie wszystkich wcześniej zatwierdzonych zmian projektowych i innych zmian, - kopie kalkulacji cen jednostkowych z oferty Wykonawcy robót, które będą występowały w związku z wprowadzaną zmianą, - opis przyjętych projektowych założeń i różnice w założeniach projektowych w stosunku do dokumentacji projektowej (stanowiącej załącznik do SIWZ); - nowy przedmiar pozycji kosztorysowych i koszty odpowiadające proponowanym zmianom projektowym w porównaniu z ofertą Wykonawcy Robót, - rysunki i/lub zdjęcia pokazujące dokładną lokalizację proponowanych zmian projektowych. d) Raport końcowy Po zakończeniu robót i odbiorze końcowym, Inżynier Kontraktu przedłoży Zamawiającemu Raport końcowy zawierający w szczególności: - wstęp wraz z krótkim opisem Projektu i działaniami przed rozpoczęciem Kontraktu; - Dokumentację Projektową wraz z założeniami projektowymi i ich zmianami w trakcie realizacji wraz z uzasadnieniem; - opis organizacji i zarządzania Kontraktem wraz z opisem Struktury Wykonawcy robót budowlanych i struktury Inżyniera Kontraktu; - opis wykonawstwa, w tym chronologiczny postęp robót i uwagi do wykonania poszczególnych głównych elementów robót (dział ogólny, roboty ziemne, itd.); - opis osiągniętej jakości robót w zgodności ze STWiORB oraz przyczyny wystąpienia i sposób likwidacji wad; - opis realizacji umowy na roboty budowlane (szczególnie zmiany i czas trwania umowy o roboty budowlane); - opis roszczeń (szczególnie przyczyny roszczeń, zakres roszczeń, sposoby załatwienia roszczeń); - opis spraw finansowych w tym kwota kontraktu z Wykonawcą robót budowlanych i wszelkie jej zmiany, kwota kontraktu z Inżynierem Kontraktu i wszelkie jej zmiany, analiza płatności, końcowe rozliczenie rzeczowo - finansowe wykonanych robót; ewentualne dofinansowanie ze środków europejskich; - uwagi i wnioski z przebiegu realizacji Kontraktu dotyczące szczególnie: dokumentacji projektowej, Warunków Kontraktu, Ogólnych i STWiORB, czasu trwania umowy o roboty budowlane; - zakończenie i rekomendacje na przyszłe, podobne projekty. e) Raport zamknięcia Po końcowym Inżynier Kontraktu przedłoży Zamawiającemu Raport zamknięcia stanowiący aktualizację Raportu końcowego na dzień zakończenia realizacji usługi przez Wykonawcę. VI. Projekt pn. Rewitalizacja Zespołu Staromiejskiego w Krośnie umieszczony jest na liście rezerwowej wniosków wybranych warunkowo do dofinansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007- 2013.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
INNE PRZETARGI Z KROSNA
- Zakup kontenerów szatniowo-socjalnych
- Rewitalizacja cmentarzy komunalnych w Turaszówce i Polance" oraz "Zadbajmy o cmentarz komunalny w Polance
- "Dobudowa punktów świetlnych w Dzielnicy Polanka" - ul. M. Curie Skłodowskiej
- Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów z terenu cmentarzy komunalnych w Krośnie
- Obsługa geodezyjna bieżących zadań wynikających z pracy urzędu oraz robót inwestycyjnych prowadzonych na terenie Miasta Krosna w 2025 r.
- Wyposażenie szkoły w sprzęt niezbędny do kształcenia w ramach realizowanego projektu p.n. ,,Poprawa jakości kształcenia ogólnego w Liceum Ogólnokształcącym im. M. Konopnickiej w Jedliczu"
więcej: przetargi w Krośnie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Modernizacja, przebudowa i rozbudowa sieci wodociągowej w miejscowości Chrzanów Pierwszy - etap I"
- "Kompleksowy nadzór nad realizacją zadania: Budowa ulicy na odcinku od ulicy 11-go Listopada do ul. Produkcyjnej w Olecku realizowanego w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg"
- Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego nad realizacją operacji pn. "Scalanie gruntów obrębu Terenin, gmina Wierzbica, powiat chełmski, województwo lubelskie"
- Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego nad realizacją operacji pn. "Scalanie gruntów obrębu Kamienna Góra, gmina Wierzbica, powiat chełmski, województwo lubelskie" - część 2
- Sprawowanie nadzoru inwestorskiego przy realizacji inwestycji pn. "Nowoczesne laboratoria zawodu - modernizacja pracowni do nauki zawodu w szkołach Powiatu Gliwickiego - etap II"
- Wykonanie dokumentacji projektowej w zakresie rozbudowy, adaptacji i doposażenia pomieszczeń pod Oddział chemioterapii wraz z diagnostyką onkologiczną w Kociewskim Centrum Zdrowia sp. z o.o.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.