To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2015-07-22
Krosno: Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania Rewitalizacja Zespołu Staromiejskiego w Krośnie - III etap
Numer ogłoszenia: 186352 - 2015; data zamieszczenia: 22.07.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 160520 - 2015r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Krosno, ul. Lwowska 28a, 38-400 Krosno, woj. podkarpackie, tel. 13 47 43 306, faks 13 47 43 306.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania Rewitalizacja Zespołu Staromiejskiego w Krośnie - III etap.
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem Kontraktu jest pełnienie nadzoru inwestorskiego oraz funkcji Inżyniera Kontraktu w ramach inwestycji pn. Rewitalizacja Zespołu Staromiejskiego w Krośnie - III etap. A. Definicje użyte w niniejszej Specyfikacji: Projekt - oznacza zakres robót budowlanych i innych działań niezbędnych do osiągnięcia celów i rezultatów określonych przez Zamawiającego. Roboty budowlane - planowane do wykonania w ramach Projektu roboty budowlane określone w dokumentacji technicznej, SIWZ oraz zatwierdzone w pozwoleniach na budowę. Umowa - oznacza umowę, jaka zostanie zawarta pomiędzy Zamawiającym a Inżynierem Kontraktu (zwanym dalej także Wykonawcą), wyłonionym w postępowaniu przetargowym opisanym przez niniejszą Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia; Umowa na roboty budowlane (zwana zamiennie Kontraktem) - oznacza umowę, jaka zostanie zawarta pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą robót budowlanych (zwanych także robotami) przewidzianych w Projekcie wyłonionym w odrębnym postępowaniu przetargowym na roboty budowlane. Wykonawca robót budowlanych - oznacza podmiot, z którym Zamawiający zawrze umowę na wykonanie robót budowlanych; STWiORB - oznacza Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych. Projektant - autor opracowania branżowego stanowiącego integralną część projektu budowlanego, w oparciu o który realizowane są roboty budowlane. Harmonogram Projektu - obejmuje harmonogram robót budowlanych oraz harmonogram rzeczowo - finansowy Projektu. B. Obowiązki nadzoru inwestorskiego (Inżyniera Kontraktu) obejmują w szczególności: 1) nadzór nad robotami budowlanymi; 2) rozliczanie robót budowlanych; 3) zarządzanie kontraktem; 4) pełnienie nadzoru inwestorskiego w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. 2013r. poz. 1409 z późn. zm.); 5) wypełnianie obowiązków sprawozdawczych (w tym w zakresie rozliczenia finansowe) i współpracę w tym zakresie z Zamawiającym; 6) prowadzenie działań informacyjnych i promocyjnych związanych z realizacją kontraktu; 7) koordynację Kontraktu; 8) w razie potrzeby uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie przebudowywanych dróg; 9) Przeprowadzenie odbiorów gwarancyjnych (co roku) do momentu zakończenia okresu gwarancji; 10) Prowadzenie dokumentacji fotograficznej wraz z udostępnieniem jej na prowadzonej ogólnodostępnej stronie www będącej w administracji Inżyniera Kontraktu; 11) Prowadzenie badań, w tym zagęszczenia gruntu, zgodnie ze STWiORB - 10 % kontrolnych badań; 12) Organizacja cotygodniowych narad z udziałem Projektanta, Wykonawcy i Zamawiającego. 13) Raportowanie w terminie 7 dni od dnia zakończenia okresu raportu w 2 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej na płycie DVD. W celu wykonania usługi, Inżynier Kontraktu będzie działał zgodnie z obowiązkami określonymi w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ), umowie, jak również zgodnie z regulacjami wynikającymi z aktualnych przepisów ustawy Prawo budowlane. Usługi w zakresie zarządzania i nadzoru, jakie mają być świadczone w ramach niniejszego zamówienia, mają umożliwić płynne wdrożenie Umowy na roboty budowlane, nieprzekroczenie budżetu Projektu, terminowy odbiór robót budowlanych oraz prawidłowe przyszłe funkcjonowanie i obsługę robót budowlanych przez Zamawiającego. Usługami, jakie mają być świadczone w ramach niniejszego zamówienia jest prowadzenie zarządzania, nadzoru i kontroli Umowy na roboty budowlane w ramach ustalonego z Zamawiającym harmonogramu Projektu. Zadania te obejmują także administrowanie, koordynację wszystkich czynności związanych z Projektem poprzez etap prowadzenia robót, aż po etap zgłaszania wad i rozliczenia, również w okresie gwarancyjnym Umowy na roboty budowlane, w tym nadzór nad robotami, zgodnie z obowiązującym polskim prawem budowlanym (w charakterze zespołu inspektorów nadzoru inwestorskiego). W razie konieczności Wykonawca zatrudni na koszt własny osoby uprawnione do prowadzenia nadzoru archeologicznego i konserwatorskiego. Dokładny zakres robót budowlanych określa dokumentacja techniczna, stanowiąca załącznik do niniejszej specyfikacji. Zamawiający przekaże Inżynierowi Kontraktu posiadane dokumenty, które będą niezbędne do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia, w szczególności projekt budowlany i projekty wykonawcze. Zamawiający będzie przekazywać sukcesywnie inne dokumenty związane z realizacją Kontraktu, w szczególności kserokopię umowy na roboty budowlane, kosztorysu ofertowego oraz będzie informować Inżyniera Kontaktu o umowach cywilno-prawnych i znanych mu wymaganiach prawnych i administracyjnych mających wpływ na realizację Projektu. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli realizacji na każdym jej etapie, w tym, w szczególności, uzyskiwania wszelkich informacji i danych co do postępu robót. Jeśli Zamawiający zgłasza uwagi lub zagrożenia co do realizacji Inwestycji Inżynier Kontraktu ma obowiązek informowania oraz podjęcia działań mających na celu doprowadzenie do usunięcia tych nieprawidłowości. C. Zakres działań: Nadzór Inwestorski (Inżynier Kontraktu) będzie działał we współpracy z Zamawiającym i na jego rzecz w całym okresie obowiązywania Umowy, a w szczególności w okresie realizacji Kontraktu oraz w okresie gwarancyjnym, którym objęte będą roboty budowlane. D.1. Obowiązki ogólne: a) pełnienie funkcji Inżyniera zgodnie z przepisami polskiego prawa i postanowieniami odpowiednich pozwoleń na prowadzenie budowy; b) kierowanie realizacją Umowy na roboty budowlane, sporządzanie i przechowywanie dokumentacji kontraktowej; c) prowadzenie rozliczenia budowy; d) podejmowanie samodzielnych decyzji związanych z realizacją umowy na roboty budowlane w zakresie udzielonych kompetencji; e) rozwiązywanie problemów i sporów powstałych w trakcie realizacji robót; f) wspieranie Zamawiającego we wszystkich czynnościach technicznych, administracyjnych i finansowych związanych z realizacją umowy na roboty budowlane; g) prowadzenie rozliczenia oraz inwentaryzacji wykonanych robót w przypadku rozwiązania, wypowiedzenia etc. Umowy na roboty budowlane pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą robót budowlanych wraz z późniejszym przekazaniem zinwentaryzowanych i rozliczonych prac/robót, kolejnemu wykonawcy robót budowlanych; h) prowadzenie w porozumieniu z Zamawiającym wszelkich działań promocyjnych i informacyjnych Projektu obejmujących w szczególności: - ilustracje stanu istniejącego; - zdjęcia prowadzonych robót; - dane na temat problemów jakie rozwiązuje realizowany projekt; - opracowywanie i udzielanie w porozumieniu z Zamawiającym informacji mediom. D.2. Obowiązki szczegółowe - Etap poprzedzający budowę: 1) przed przekazaniem placu budowy Nadzór Inwestorski (Inżynier Kontraktu) zobowiązany jest sprawdzić polisę ubezpieczeniową Wykonawcy robót budowlanych dot. placu budowy, plan BIOZ i Program Zapewnienia Jakości oraz aktualność opracowanego przez Wykonawcę robót budowlanych zatwierdzonego Projektu Czasowej Organizacji Ruchu dla realizacji robót budowlanych; 2) niezwłoczne informowanie Zamawiającego o wszelkich okolicznościach występujących przed rozpoczęciem robót budowlanych mogących mieć wpływ na prawidłową realizację umowy na roboty budowlane. Nadzór Inwestorski (Inżynier Kontraktu) poinformuje Zamawiającego o wszystkich środkach, które należy podjąć w celu płynnego uruchomienia robót budowlanych oraz wypełnienia zobowiązań Zamawiającego wynikających z Kontraktu. 3) Nadzór Inwestorski (Inżynier Kontraktu) będzie brał czynny udział w przekazaniu Wykonawcy robót budowlanych placu budowy, w tym w okazaniu pasa drogowego i zatwierdzonego Projektu Czasowej Organizacji Ruchu. 4) Nadzór Inwestorski (Inżynier Kontraktu) na swojej stronie internetowej umieści opracowane przez siebie dane dot. realizacji i zakresu zadania. Nadzór Inwestorski (Inżynier Kontraktu) przygotuje materiał zawierający co najmniej następujące treści: a) opis Projektu sporządzony w języku nietechnicznym (m.in. cele, koszty i spodziewane efekty), b) wskazanie źródeł i poziomu ewentualnego dofinansowania Projektu, c) terminy realizacji Projektu, d) nazwy Zamawiającego, Wykonawcy robót budowlanych, Inżyniera Kontraktu, e) schemat przebiegu drogi oraz schematy (wraz z opisami) skrzyżowań i ciekawych rozwiązań technicznych; f) opis (w schemacie graficznym) i ilustrację graficzną (na schemacie drogi i obiektów) planowanej przebudowy ciągu ulic; g) mapę obrazującą lokalizację inwestycji; 5) Inżynier Kontraktu opracuje i przekaże Zamawiającemu procedury weryfikacji czy roboty budowlane, za które dokonywana będzie płatność zostały rzeczywiście wykonane zgodnie z Kontraktem. D.3. Obowiązki szczegółowe - Etap budowy: Na każdym etapie realizacji Kontraktu Nadzór Inwestorski (Inżynier Kontraktu) ma prawo i obowiązek: 1) przygotowania harmonogramu realizacji Projektu, w tym harmonogramu robót budowlanych, który zostanie uzgodniony i zatwierdzony przez Zamawiającego; harmonogram musi być opracowany w wersji elektronicznej; 2) bieżącej aktualizacji harmonogramu realizacji Projektu; 3) wykonywania czynności w imieniu Zamawiającego na podstawie pisemnego upoważnienia wystawionego po podpisaniu Umowy; 4) weryfikowania, sprawdzania i uzgadniania z Zamawiającym opracowywanych w ramach realizacji Kontraktu dokumentacji projektowych zgodnie z Warunkami Szczególnymi do Kontraktu; 5) zaopiniowania zgłoszonego przez Wykonawcę robót budowlanych Kierownictwa robót oraz zgłoszenia go do Nadzoru Budowlanego po uzyskaniu akceptacji przez Zamawiającego; 6) opracowania wskaźników rzeczowych i finansowych służących Zamawiającemu do poznawania postępu realizacji robót; 7) wystawienia polecenia rozpoczęcia robót; 8) nieskrępowanego dostępu do terenu budowy oraz wszelkich miejsc, gdzie materiały i urządzenia będą pozyskiwane, wytwarzane, montowane, składowane lub przygotowywane do wbudowania; 9) uzyskania związanych z realizacją Kontraktu informacji według uzasadnionej potrzeby Nadzór Inwestorski (Inżynier Kontraktu); 10) udzielania Wykonawcy robót budowlanych wszelkich dostępnych informacji i wyjaśnień dotyczących Umowy na roboty budowlane i Projektu; 11) udzielania w porozumieniu z Zamawiającym wszelkich informacji związanych z realizacją Kontraktu, uprawnionym osobom i instytucjom; 12) wnioskowania o usunięcie z terenu budowy każdej osoby zatrudnionej przez Wykonawcę robót budowlanych, która zachowuje się niewłaściwie lub jest niekompetentna lub niedbała w swojej pracy; 13) organizacji oraz przewodniczenia naradom dotyczącym postępu robót (Rady Budowy, narady koordynacyjne), w których udział biorą przedstawiciele wszystkich zaangażowanych w realizację Projektu stron (np. Wykonawca robót budowlanych, Zamawiającego, oficjalni obserwatorzy); Personel Nadzór Inwestorski (Inżynier Kontraktu) ma obowiązek osobistego uczestniczenia we wszystkich naradach; Nadzór Inwestorski (Inżynier Kontraktu) ma obowiązek sporządzania protokołów z narad. 14) doradzania Zamawiającemu na temat możliwych sposobów obniżenia kosztów Projektu; 15) egzekwowania jakości robót i materiałów zgodnie ze STWiORB; 16) uzyskać pewność co do wiarygodności wyników badań, w tym laboratoryjnych przedstawianych przez Wykonawcę robót budowlanych poprzez przeprowadzanie na swój koszt badań kontrolnych. Badaniami i pomiarami kontrolnymi należy objąć 10 % badań przewidzianych do wykonania w STWiORB będących załącznikiem do Umowy na roboty budowlane. Badania te winno wykonywać laboratorium nie związane z Zamawiającym ani Wykonawcą zgodnie z zasadami wymienionymi w pkt. 17). Koszt badań kontrolnych, których wynik jest niezgodny ze STWiORB obciąża Wykonawcę robót budowlanych. Koszt badań kontrolnych, których wynik jest zgodny ze STWiORB obciąża Inżyniera Kontraktu. 17) Zamawiający dodatkowo wymaga, aby badania kontrolne obejmowały: a) materiały stosowane przez Wykonawcę robót budowlanych do konstrukcji nawierzchni i obiektów, b) wykonane elementy konstrukcji nawierzchni i obiektów, c) prefabrykaty (krawężniki, obrzeża itp.). 18) zatwierdzania rysunków wykonawczych sporządzanych przez Wykonawcę robót budowlanych; 19) wydawania pisemnych opinii odnośnie proponowanych przez Wykonawcę robót budowlanych Podwykonawców i pisemnego przekazywania tych opinii Zamawiającemu. Opinię należy dostarczyć jednocześnie z dokumentami, o których mowa w pkt 54. 20) uzyskiwania od Projektanta niezbędnych pisemnych opinii w tym na rysunkach zamiennych świadczących bądź o zmianie istotnej, bądź nieistotnej; 21) ścisłej współpracy z Projektantem w zakresie sprawowanego przez niego nadzoru autorskiego i uzyskiwania od Projektanta zgody na zmiany w zakresie dokumentacji projektowej; 22) w przypadku rozbieżności pomiędzy dokumentacją a stanem faktycznym w terenie rozstrzygania takich problemów przy ewentualnej bezpośredniej konsultacji z Projektantem; 23) weryfikowania rysunków powykonawczych sporządzanych przez Wykonawcę robót budowlanych; 24) dokonywania i weryfikacji obmiaru wykonanych robót; 25) odbioru wszelkich robót w tym zanikających i ulegających zakryciu; 26) wskazania miejsc składowania materiałów z rozbiórki pozostających własnością Zamawiającego w uzgodnieniu z Zamawiającym; 27) kontroli zgodności oznakowania robót z zatwierdzonym Projektem Czasowej Organizacji Ruchu oraz wnioskowania zmian; 28) wydania polecenia przyspieszenia lub opóźnienia tempa robót; 29) zapewnić zachowanie częściowej ciągłości ruchu na drogach objętych Projektem Czasowej Organizacji Ruchu w każdych warunkach wykonawstwa; 30) sprawdzenia wykonanych robót i powiadomienie wykonawcy robót budowlanych o wykrytych wadach oraz określenia zakresu koniecznych do wykonania robót poprawkowych; 31) poświadczenia usunięcia wad przez Wykonawcę robót budowlanych; 32) pełnienia funkcji Inżyniera Kontraktu także w systemie wielozmianowym (w przypadku konieczności i polecenia przez Zamawiającego wprowadzenia w/w trybu pracy); 33) wyrażania zgody i wnioskowania na wykonywanie robót budowlanych poza normalnymi godzinami pracy; w tym w nocy i dni wolne od pracy; 34) przedstawiania Zamawiającego pisemnych zaleceń na temat wyceny wszelkich nieprzewidzianych robót; 35) wyegzekwowania od Wykonawcy robót budowlanych zwiększonej kwoty gwarancji należytego wykonania umowy na roboty budowlane w przypadku robót nieprzewidzianych; 36) zapobiegania roszczeniom Wykonawcy robót budowlanych poprzez informowanie Zamawiającego o możliwości powstania sporów oraz brania czynnego udziału w ich rozstrzyganiu; 37) powiadomienia Zamawiającego o wszelkich roszczeniach Wykonawcy robót budowlanych w terminie maksymalnie do 3 dni od daty zaistnienia roszczeń; 38) oceny słuszności roszczeń. Ocena powinna mieć formę pisemną i zostać przedstawiona Zamawiającemu. 39) kontroli i opiniowania dokumentów roszczeniowych Wykonawcy robót budowlanych; 40) wskazania i poświadczenia terminu zakończenia robót oraz zgłoszenia Zamawiającemu gotowości do zakończenia; 41) przygotowania do odbioru częściowego i końcowego robót, sprawdzenia kompletności i prawidłowości przedłożonych przez Wykonawcę robót budowlanych dokumentów wymaganych do odbioru oraz uczestnictwo w odbiorze robót; 42) sprawdzenia miesięcznych zestawień ilości i wartości wykonanych robót; 43) sprawdzenia wszystkich dokumentów związanych z odbiorem częściowym robót; 44) odpowiednio wyprzedzającego informowania Zamawiającego o wszelkich zagrożeniach występujących podczas realizacji robót, które mogą mieć wpływ na wydłużenie czasu wykonania lub zwiększenie kosztów; 45) rozliczenia umowy o roboty budowlane w przypadku jej wypowiedzenia; 46) oceny słuszności i ewentualnego aprobowania wydłużenia czasu trwania kontraktu oraz zwiększenia ceny kontraktowej; 47) ustalenia - po konsultacji z Zamawiającym i Wykonawcą robót budowlanych- dodatkowej zapłaty za zabezpieczenie robót i ewentualne przedłużenie czasu realizacji Kontraktu w związku z zawieszeniem robót; 48) wystąpienia i terminowego uzyskania w imieniu Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie obiektu; 49) zachowania poufności informacji objętych tajemnicą handlową; 50) pełnego monitorowania kontraktu w tym zdefiniowania, realizacji i rozliczenia wskaźników rzeczowych i finansowych służących do monitorowania postępu realizacji Projektu zgodnie z oczekiwaniami Zamawiającego i wytycznymi dotyczącymi realizacji Projektu; 51) monitorowania postępu robót poprzez sprawdzanie ich rzeczywistego zaawansowania i zgodności realizacji z obowiązującymi przy realizacji Kontraktu harmonogramem robót i zdefiniowanymi wskaźnikami; 52) wystawiania wszelkich niezbędnych dokumentów związanych z realizacją i rozliczeniem Projektu wymaganych przez Zamawiającego i instytucje zewnętrzne; 53) w przypadku zgłoszenia podwykonawstwa dostarczenia Zamawiającemu w ciągu 3 dni od otrzymania przez Inżyniera Kontraktu powiadomienia o podwykonawstwie wraz z projektem umowy lub umową pomiędzy Wykonawcą robót budowlanych i Podwykonawcą robót budowlanych oraz przygotowanie propozycji aneksu umowy między Zamawiającym a Wykonawcą; 54) zapewnienia na koszt własny tłumaczenia wszelkich dokumentów obcojęzycznych związanych z Kontraktem i Umową; D.4. Nadzór Inwestorski (Inżynier Kontraktu) będzie w szczególności decydować o: 1) dopuszczeniu do robót materiałów, prefabrykatów i wszystkich elementów i urządzeń przewidzianych do wbudowania i wykorzystania przy realizacji robót; 2) zatwierdzeniu projektu, receptur i technologii proponowanych przez Wykonawcę robót budowlanych; 3) dopuszczeniu do pracy wytwórni mas bitumicznych i betonowych, wytwórni prefabrykatów oraz sprzętu i środków transportu Wykonawcy robót budowlanych; 4) wstrzymaniu robót prowadzonych w sposób zagrażający bezpieczeństwu lub niezgodnie z wymaganiami Kontraktu; 5) sposobie zabezpieczenia i postępowania z wykopaliskami odkrytymi na terenie budowy; 6) sposobie zabezpieczenia i postępowania z niewypałami, niewybuchami i przedmiotami niebezpiecznymi odkrytymi na terenie budowy; 7) zgłaszaniu Zamawiającemu konieczności wprowadzania zmian w projektach i robotach wynikających ze zmian prawa dotyczących Kontraktu. D.5. Nadzór Inwestorski (Inżynier Kontraktu) ma prawo w szczególności: 1) wydawać Projektantowi, kierownikowi budowy lub kierownikowi robót polecenia, potwierdzone wpisem do dziennika budowy, dotyczące: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania obliczeń, pomiarów kontrolnych prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych; 2) żądać od kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę. D.6. Nadzór Inwestorski (Inżynier Kontraktu) będzie wnioskować w szczególności o: 1) udzielenie pełnomocnictw umożliwiających reprezentowanie Zamawiającego w zakresie wynikającym z umowy; 2) wprowadzenie zmian w dokumentacji projektowej; 3) przeprowadzenie niezbędnych badań i pomiarów lub ekspertyz przez niezależnego eksperta, jeżeli byłoby to wymagane okolicznościami; 4) zlecenie usunięcia wad stronie trzeciej w przypadku gdy Wykonawca robót budowlanych nie usunie ich w wyznaczonym terminie; 5) zmianę terminu wykonania robót w umowie na roboty budowlane, kiedy zmiana taka nie wynika z winy czy zaniedbań Wykonawcy robót budowlanych; 6) zmianę wartości Kontraktu uzasadnioną zmianami przepisów prawa lub zmianami wynikającymi z realizacji Kontraktu; 7) zatwierdzenie przez Zamawiającego propozycji Wykonawcy robót budowlanych odnośnie zmiany w Kierownictwie Wykonawcy Robót (na inne osoby niż wskazane w ofercie Wykonawcy robót budowlanych), kierownika budowy lub robót. Wraz z wnioskiem Inżyniera Kontraktu o zmianę umowy na roboty budowlane jest on każdorazowo zobowiązany do wskazania i udokumentowania Zamawiającemu warunków, na podstawie których możliwa będzie zmiana umowy na roboty budowlane w zgodzie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013r., poz. 984, z późn. zm.). D.7. Nadzór Inwestorski (Inżynier Kontraktu) i będzie akceptować w szczególności: 1) przedstawiony przez Wykonawcę robót budowlanych Program Zapewnienia Jakości, Harmonogram Robót i Harmonogram Płatności, BIOZ, Projekt Czasowej Organizacji Ruchu; 2) propozycję Wykonawcy robót budowlanych odnośnie zmiany kierownika budowy lub robót na inną osobę niż wskazana w ofercie Wykonawcy robót budowlanych; 3) laboratorium wskazane Wykonawcy robót budowlanych, o ile nie zostało wskazane w jego ofercie oraz propozycję odnośnie zmiany laboratorium na inne niż wskazane w ofercie; 4) sprzęt i urządzenia pomiarowe Wykonawcy robót budowlanych, o ile nie zostały wskazane w ofercie Wykonawcy robót budowlanych oraz propozycję Wykonawcy robót budowlanych odnośnie zmiany sprzętu lub urządzeń; 5) źródła pozyskania materiałów miejscowych, o ile nie zostały wskazane w ofercie Wykonawcy robót budowlanych. D.8. Etap po zakończeniu robót: Po zakończeniu robót budowlanych Nadzór Inwestorski (Inżynier Kontraktu), Wykonawca i Zamawiający podpiszą protokół odbioru końcowego. W trakcie trwania Kontraktu Nadzór Inwestorski (Inżynier Kontraktu) będzie przygotowywał protokoły odbioru częściowego w odniesieniu do całości robót. Nadzór Inwestorski (Inżynier Kontraktu) ma prawo i obowiązek w szczególności do: 1) sprawdzania wszystkich dokumentów związanych z odbiorami częściowymi i końcowym; 2) wyegzekwowania od Wykonawcy robót budowlanych przygotowania Operatu Kolaudacyjnego (Odbiorowego) w sześciu egzemplarzach wraz z jego sprawdzeniem w tym pełnej dokumentacji powykonawczej. Jeden kompletny egzemplarz operatu kolaudacyjnego pozostaje u Nadzory Inwestorskiego (Inżyniera Kontraktu) przez okres 5 lat; 3) spowodowania dostarczenia przez Wykonawcę robót budowlanych wszelkich dokumentów niezbędnych do uzyskania Decyzji o pozwoleniu na użytkowanie w zakresie zgodnym z ustawą Prawo Budowlane; 4) sprawdzenia i potwierdzenia gotowości obiektu do dokonania przez Zamawiającego komisyjnego odbioru ostatecznego wraz z przygotowaniem wszelkich niezbędnych dokumentów; D.9. Okres zgłaszania wad: W okresie zgłaszania wad do zadań Nadzór Inwestorski (Inżynier Kontraktu) będzie należało w szczególności: 1) pełna obsługa okresu gwarancyjnego; 2) doprowadzenie do zakończenia zadań wynikających z obowiązków na tym etapie budowy; 3) dokonywanie inspekcji i nadzór nad robotami zaległymi oraz robotami niezbędnymi do usunięcia wad; 4) dokonywanie comiesięcznych przeglądów i przedkładanie Zamawiającemu protokołów; 5) poświadczanie usunięcia wad przez Wykonawcę robót budowlanych, 6) odbiór wykonanych robót w związku z usunięciem wad, 7) wspieranie Zamawiającego w negocjacjach dotyczących nierozstrzygniętych roszczeń i sporów; 8) zajmowanie stanowiska w przypadku roszczeń zgłaszanych przez osoby trzecie w okresie gwarancyjnym; 9) dokonanie rozliczenia końcowego i końcowego odbioru; 10) sprawdzanie i potwierdzanie gotowości obiektu do dokonania przez Zamawiającego komisyjnego odbioru pogwarancyjnego wraz z przygotowaniem wszelkich niezbędnych dokumentów; 11) odbioru końcowego; 12) wnioskowanie po odbiorze wykonania i gwarancyjnym o zwrot części Zabezpieczenia Wykonania robót budowlanych; 13) w nagłych sytuacjach, kiedy nie ma możliwości natychmiastowego kontaktu z Wykonawcą robót budowlanych, Nadzór Inwestorski (Inżynier Kontraktu) w porozumieniu z Zamawiającym podejmie działania w celu zlecenia robót w okresie gwarancyjnym innemu Wykonawcy robót budowlanych. E. Uprawnienia i obowiązki szczegółowe związane ze współpracą z Zamawiającym. Na każdym etapie realizacji Kontraktu Nadzór Inwestorski (Inżynier Kontraktu) zapewni Zamawiającemu wszelką niezbędną pomoc w zakresie zarządzania Kontraktem. W szczególności Nadzór Inwestorski (Inżynier Kontraktu) ma prawo i obowiązek: 1) reprezentowania Zamawiającego w stosunku do Wykonawcy robót budowlanych w zakresie przyznanych uprawnień; 2) uzyskania pełnomocnictw lub upoważnień dla prawidłowej realizacji kontraktu wynikających ze stosownych przepisów prawnych po zwróceniu się do Zamawiającego; 3) występowania w imieniu Zamawiającego do Instytucji i osób stosownie do udzielonych upoważnień i pełnomocnictw; 4) organizowania Rad Budowy, narad koordynacyjnych, narad technicznych i innych spotkań oraz sporządzania z nich protokołów i przekazywania ich Zamawiającemu i Wykonawcy robót budowlanych - do 7 dni od dnia spotkania lub wcześniej - na polecenie Zamawiającego; 5) dostarczenia Zamawiającemu pisemnej informacji o aktualnym i planowanym zaawansowaniu robót (rzeczowym i finansowym) w czasie do 3 godzin od zadania pytania przez Zamawiającego, (w szczególności dotyczących zgodności z harmonogramem lub ewentualnymi jego zmianami); 6) udziału w przygotowaniu raportów, sprawozdań i materiałów wymaganych przez Zamawiającego i procedury wdrażania projektu; 7) proponowania Zamawiającemu konieczności przedłużenia Kontraktu; 8) dostarczenia Zamawiającemu min. 7 dni przed odbiorem ostatecznym kompletnego operatu kolaudacyjnego z opinią i akceptacją; 9) pełnego przygotowania dokumentacji niezbędnej do rozstrzygnięcia ewentualnych sporów; 10) czynnego uczestnictwa w rozstrzyganiu sporów na każdym etapie; 11) Inżynier zobowiązany będzie do czynnego udziału w pracach związanych z kontrolą projektu przez upoważnione podmioty, a w szczególności zobowiązany będzie w porozumieniu z Zamawiającym do udzielania pełnych wyjaśnień i przygotowania dokumentów przez cały okres trwania umowy i okresu gwarancyjnego. Wykonawca niniejszego zamówienia zorganizuje pracę swoich pracowników w taki sposób, aby Kontrakt był zrealizowany zgodnie z zatwierdzonym przez Zamawiającego szczegółowym harmonogramem Projektu. F. Szczegółowe uprawnienia i obowiązki kontrolne: Podstawowym zadaniem Inżyniera Kontraktu jest kontrola zgodności działań Wykonawcy robót budowlanych z wymaganiami określonymi w Kontrakcie i obowiązujących przepisach prawa. Inżynier Kontraktu, w granicach przyznanych mu uprawnień, będzie prowadził kontrolę prawidłowości realizacji dokumentacji projektowej, jakości materiałów i robót, postępu prac oraz potwierdzał ilość i wartość wykonanych robót. Będzie prowadził również nadzór pozostały wynikający z zapisów decyzji środowiskowej. Na każdym etapie realizacji Kontraktu Nadzór Inwestorski (Inżynier Kontraktu) ma prawo i obowiązek kontroli realizacji zadań określonych w Kontrakcie, w szczególności: 1) monitorowania postępu robót poprzez sprawdzanie ich rzeczywistego zaawansowania; 2) sprawdzania zgodności realizacji z obowiązującym przy realizacji Kontraktu harmonogramem Projektu; 3) kontroli sposobu składowania i przechowywania materiałów; 4) sprawdzania, odbierania i kontroli zgodności oznakowania robót z zatwierdzonym Projektem Czasowej Organizacji Ruchu dla budowy; 5) prowadzenia codziennych inspekcji na terenie budowy w celu sprawdzenia jakości wykonywanych robót oraz wbudowywanych materiałów, zgodnie z wymaganiami specyfikacji technicznych, dokumentacji projektowej oraz praktyką inżynierską; 6) nadzorowania badań materiałów i robót wykonywanych przez Wykonawcę robót budowlanych; 7) sprawdzenia miesięcznych zestawień ilości i wartości wykonanych robót i protokół odbioru zgodnie z obowiązującymi procedurami w tym zakresie..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.24.70.00 - Nadzór nad robotami budowlanymi .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Projekt pn. Rewitalizacja Zespołu Staromiejskiego w Krośnie umieszczony jest na liście rezerwowej wniosków wybranych warunkowo do dofinansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007- 2013.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 21.07.2015.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- BUDMAX s.c., ul. Słoneczna 47, 38-120 Czudec, kraj/woj. podkarpackie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 136037,33 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 24132,98
Oferta z najniższą ceną: 24132,98 / Oferta z najwyższą ceną: 24132,98
Waluta: PLN.
INNE PRZETARGI Z KROSNA
- Rewitalizacja cmentarzy komunalnych w Turaszówce i Polance" oraz "Zadbajmy o cmentarz komunalny w Polance
- "Dobudowa punktów świetlnych w Dzielnicy Polanka" - ul. M. Curie Skłodowskiej
- Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów z terenu cmentarzy komunalnych w Krośnie
- Obsługa geodezyjna bieżących zadań wynikających z pracy urzędu oraz robót inwestycyjnych prowadzonych na terenie Miasta Krosna w 2025 r.
- Wyposażenie szkoły w sprzęt niezbędny do kształcenia w ramach realizowanego projektu p.n. ,,Poprawa jakości kształcenia ogólnego w Liceum Ogólnokształcącym im. M. Konopnickiej w Jedliczu"
- Zakup benzyny bezołowiowej 95 i oleju napędowego do samochodów służbowych i sprzętu drogowego w 2025 r.
więcej: przetargi w Krośnie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego nad realizacją operacji pn. "Scalanie gruntów obrębu Terenin, gmina Wierzbica, powiat chełmski, województwo lubelskie"
- Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego nad realizacją operacji pn. "Scalanie gruntów obrębu Kamienna Góra, gmina Wierzbica, powiat chełmski, województwo lubelskie" - część 2
- Sprawowanie nadzoru inwestorskiego przy realizacji inwestycji pn. "Nowoczesne laboratoria zawodu - modernizacja pracowni do nauki zawodu w szkołach Powiatu Gliwickiego - etap II"
- Wykonanie dokumentacji projektowej w zakresie rozbudowy, adaptacji i doposażenia pomieszczeń pod Oddział chemioterapii wraz z diagnostyką onkologiczną w Kociewskim Centrum Zdrowia sp. z o.o.
- Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania - budowa i przebudowa dróg dojazdowych do pól w ramach operacji: Scalenie gruntów obiektu "Milejczyce i inne"
- Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania - budowa i przebudowa dróg dojazdowych do pól w ramach operacji: Scalenie gruntów obiektu "Wierzchuca i inne"
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.