Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2015-07-06
Kraków: Usługi konserwacji, przeglądu technicznego i wymiana baterii w urządzeniach wykorzystywanych do zasilania sieci OST 112
Numer ogłoszenia: 167336 - 2015; data zamieszczenia: 06.07.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Komenda Wojewódzka Policji w Krakowie , ul. Mogilska 109, 31-571 Kraków, woj. małopolskie, tel. 012 6154860, 6154862, faks 012 6154887; 6154219.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.malopolska.policja.gov.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa terenowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługi konserwacji, przeglądu technicznego i wymiana baterii w urządzeniach wykorzystywanych do zasilania sieci OST 112.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest jednorazowa usługa: a)konserwacji, przeglądu technicznego urządzeń UPS, b)konserwacji i przeglądu technicznego agregatów prądotwórczych oraz sieci zasilania gwarantowanego c)wymiana baterii i uszkodzonych modułów w urządzeniach UPS i siłowniach telekomunikacyjnych w jednostkach garnizonu małopolskiego Policji. 2.Zamawiający podzielił przedmiot na 10 części zgodnie z rozdziałem IV SIWZ. 3.Wykonawca przyjmuje do realizacji i zobowiązuje się do: a)Wykonania przeglądu technicznego, konserwacji i naprawy zasilaczy bezprzerwowych UPS w zadaniach 1-6 b)Wykonania przeglądu technicznego i konserwacji posiadanych przez Zamawiającego agregatów prądotwórczych w zadaniach 7-9 c)Wykonania przeglądu technicznego i konserwacji posiadanych przez Zamawiającego prostowników FLATPACK w zadaniu 10 d)Wykonania przeglądu, poprawności pracy i regulacja linii zasilania gwarantowanego oraz prawidłowego podłączenia linii do SZR w zadaniach: 1-10 e)W przypadku stwierdzenia braku komunikacji modułu komunikacyjnego agregatów (mających takie możliwości) wykonawca zobowiązany jest do jego konfiguracji i podłączenia do sieci LAN zamawiającego w porozumieniu z lokalnym administratorem sieci, dotyczy zadań: 2 oraz 7 f)Wymiana baterii akumulatorów w urządzeniu UPS (zadanie Nr 5, 6) g)Wymiana baterii akumulatorów w szafach zasilających (zadanie Nr 10) 4.Z wszystkich czynności przeglądu technicznego i konserwacji należy sporządzić protokół obejmujący wykonane czynności z uwzględnieniem wykazu materiałów użytych w w/w pracach. 5.Ryczałtowa opłata w zakresie konserwacji i przeglądu technicznego obejmuje wszystkie czynności określone powyżej, w tym również materiały konieczne do przeprowadzenia ww. prac oraz koszty robocizny i dojazdu do wskazanych jednostek. 6.Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 1 do SIWZ..
II.1.5)
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.53.23.00-6, 50.53.20.00-3.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 10.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający odstępuje od opisania warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku na podstawie oświadczenia Wykonawcy.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Za spełniającego ten warunek zostanie uznany Wykonawca, który wykonał lub wykonuje w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwie usługi w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia. Za zamówienie spełniające warunek posiadania wiedzy i doświadczenia Zamawiający uzna realizację usług polegających na przeglądzie technicznym i konserwacji urządzeń typu (co najmniej jedno ze wskazanych): zasilaczy UPS o mocy co najmniej 10 kVA, agregatów prądotwórczych o mocy co najmniej 20 kW., szafy zasilającej o mocy co najmniej 6 kW DC 48 V lub 2 kW AC 230 V.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający odstępuje od opisania warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku na podstawie oświadczenia Wykonawcy.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający odstępuje od opisania warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku na podstawie oświadczenia Wykonawcy.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający odstępuje od opisania warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku na podstawie oświadczenia Wykonawcy.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
Zamawiający żąda aby Wykonawca wskazał i złożył poświadczenie do usług ujętych w wykazie w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, zgodnie z pkt. VI.2. SIWZ;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
inne dokumenty
W celu wykazania, że oferowane produkty równoważne spełniają wymagania Zamawiającego, zgodnie z § 6.1 Rozporządzenia PRM z dnia 19.02.2013r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane Zamawiający żąda: 1)Deklaracji zgodności - dokument potwierdzający zgodność przedmiotu zamówienia z wymogami określonymi w obowiązujących przepisach ustawy z dnia 2002 o systemie oceny zgodności (Dz. U. z 2010, Nr 138, poz. 935 ze zm.) 2)Certyfikatu producenta potwierdzającego żywotność projektowaną baterii akumulatorowych 3)Kart katalogowych baterii - oryginalne producenta i ich polskojęzyczne odpowiedniki W przypadku oferowania produktów wskazanych przez Zamawiającego, dołączanie ww. dokumentów nie jest wymagane.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 98
- 2 - Zatrudnianie serwisantów na umowę o pracę - 2
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1.Wszelkie zmiany i uzupełnienia umowy mogą być dokonane za zgodą Zamawiającego i Wykonawcy, tylko w przypadkach określonych w dziale IV ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych oraz ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny, w formie pisemnej pod rygorem nieważności. 2.Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania istotnych zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy w sytuacji, której nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a która spowodowałaby, że świadczenie stałoby się niemożliwe. 3.W szczególności zmiany mogą dotyczyć przedmiotu zamówienia, terminu wykonania umowy, ustalonego wynagrodzenia, osób odpowiedzialnych za realizację umowy, w sytuacji gdy: 1)zajdą okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, 2)nastąpią sytuacje niezależne od stron umowy lub w przypadku działania siły wyższej, powodującej konieczność wprowadzenia zmian do umowy. Wykonawca jest zobowiązany niezwłocznie poinformować Zamawiającego o fakcie zaistnienia siły wyższej, 3)nastąpią potrzeby wprowadzenia zmian do umowy, wynikające ze zmian natury technicznej, 4)nastąpią przerwy w realizacji powstałe z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy, 5)nastąpi wywierająca bezpośredni wpływ na dalsze wykonywanie umowy zmiana obowiązującego prawa powszechnego (np. ustawy, rozporządzenia, w tym zmiana stawki VAT) bądź przepisów wewnętrznych, obowiązujących w Policji (zarządzenia, decyzje i wytyczne KGP/ MSW); 6)nastąpi potrzeba zmiany lokalizacji realizacji zamówienia; 4.Zmiany do umowy może inicjować zarówno Zamawiający, jak i Wykonawca, składając pisemny wniosek do drugiej strony, zawierający w szczególności opis zmiany i uzasadnienie. Zamawiający powyżej przewidział katalog zmian, na które może wyrazić zmianę, powyższe nie stanowi jednak zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. 5.Ewentualne zmiany o których mowa w ust. 3 mogą zostać wprowadzone w życie po odpowiednich negocjacjach Wykonawcy z Zamawiającym i akceptacji ustaleń przez obie strony umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://malopolska.policja.gov.pl/pl/zamowienia-publiczne
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Komenda Wojewódzka Policji w Krakowie
Wydział ds. Zamówień Publicznych i Funduszy Pomocowych - pokój 101B ,
ul. Mogilska 109, 31-571 Kraków.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.07.2015 godzina 13:00, miejsce: Komenda Wojewódzka Policji w Krakowie Wydział ds. Zamówień Publicznych i Funduszy Pomocowych - pokój 101B ul. Mogilska 109, 31-571 Kraków.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Usługa konserwacji i przeglądu technicznego urządzenia UPS typu TRIMOD 30kVA.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 1 do SIWZ..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.53.23.00-6, 50.53.20.00-3.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 35.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 98
- 2. Zatrudnianie serwisantów na umowę o pracę - 2
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Usługa konserwacji i przeglądu technicznego urządzeń UPS typu UPS Megaline 5000 rack.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 1 do SIWZ..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.53.23.00-6, 50.53.20.00-3.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 35.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 98
- 2. Zatrudnianie serwisantów na umowę o pracę - 2
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Usługa konserwacji i przeglądu technicznego urządzenia UPS typu Delta Power GreenForce 10kVA.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 1 do SIWZ..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.53.23.00-6, 50.53.20.00-3.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 35.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 98
- 2. Zatrudnianie serwisantów na umowę o pracę - 2
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Usługa konserwacji i przeglądu technicznego urządzeń UPS typu AROS SENTRY ST 10, 30, 120.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 1 do SIWZ..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.53.23.00-6, 50.53.20.00-3.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 35.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 98
- 2. Zatrudnianie serwisantów na umowę o pracę - 2
CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Usługa konserwacji, przeglądu technicznego, dostarczenia i wymiany baterii urządzeń UPS Riello UPS MDT 30 A0 30000VA/24000W.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 1 do SIWZ..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.53.23.00-6, 50.53.20.00-3.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 84.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 98
- 2. Zatrudnianie serwisantów na umowę o pracę - 2
CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Usługa konserwacji, przeglądu technicznego, dostarczenia i wymiany baterii urządzeń UPS PW9305-60.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 1 do SIWZ..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.53.23.00-6, 50.53.20.00-3.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 84.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 98
- 2. Zatrudnianie serwisantów na umowę o pracę - 2
CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Usługa konserwacji i przeglądu technicznego agregatów prądotwórczych Pex-Pool Plus Dębica GPW 25IZ.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 1 do SIWZ..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.53.23.00-6, 50.53.20.00-3.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 35.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 98
- 2. Zatrudnianie serwisantów na umowę o pracę - 2
CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Usługa konserwacji i przeglądu technicznego agregatu prądotwórczego typu NS 22 Silent IV SGK 77733A.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 1 do SIWZ..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.53.23.00-6, 50.53.20.00-3.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 35.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 98
- 2. Zatrudnianie serwisantów na umowę o pracę - 2
CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: Usługa konserwacji i przeglądu technicznego agregatu prądotwórczego typu Andoria MOT ZE4C90 - 30 kVA.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 1 do SIWZ.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.53.23.00-6, 50.53.20.00-3.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 35.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 98
- 2. Zatrudnianie serwisantów na umowę o pracę - 2
CZĘŚĆ Nr: 10 NAZWA: Usługa konserwacji, przeglądu technicznego, dostarczenia i wymiany baterii akumulatorów siłowni telekomunikacyjnych FLATPACK 1500.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 1 do SIWZ.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.53.23.00-6, 50.53.20.00-3.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 84.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 98
- 2. Zatrudnianie serwisantów na umowę o pracę - 2
INNE PRZETARGI Z KRAKOWA
- Przebudowa chodników i budowa wyniesionego skrzyżowania wraz z przejściem dla pieszych i oświetleniem - ul. Łyszkiewicza. Program budowy chodników.
- Utrzymanie porządku na terenie Zakładu Termicznego Przekształcania Odpadów w Krakowie
- Wykonanie materiałów informacyjno-edukacyjnych dla uczestników wydarzeń i spotkań organizowanych przez Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie w ramach projektu "Żyj i Pracuj w Małopolsce (etap 1)"
- Zap. m. nocl., m. parking., s. konf.oraz realiz.usł. gastron. na potrzeby przepr.semin.dla wizytat. podst.opieki zdrow. w dn. 13-14.06.2025 r. w Warszawie (seminarium dwudniowe)
- Roboty budowlane polegające na budowie skweru w ramach zdania BO edycji X pn.: Zielony skwer przy ul. Galicyjskiej i Centralnej, pielęgnacją nasadzonej zieleni w latach 2025-2026, dla ZZM w Krakowie.
- (DFP.271.84.2025.KSK) Dostawa produktów leczniczych.
więcej: przetargi w Krakowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usług serwisowania oraz napraw urządzeń wentylacji, klimatyzacji i chłodniczych dla NIO - PIB Oddziału w Gliwicach
- Naprawa poprzez dostawę, montaż i rekonfigurację materiałów eksploatacyjnych UPS z podziałem na 4 części
- Kredyty dla Funduszu Ubezpieczeń Społecznych.
- Usługa serwisowa urządzeń zdalnego sterowania w 3 nastawniach centralnych (NC) na terenie jednego zakładu PKP Energetyka spółka z o.o.
- Modernizacja Instalacji Odsiarczania Spalin bloków nr 8, 10, 11 i 12 w BOT Elektrownia Bełchatów S.A.
więcej: Usługi w zakresie napraw i konserwacji maszyn elektrycznych, aparatury i podobnych urządzeń »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.