Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2011-06-20
Łódź: Roboty budowlane-roboty remontowe w trzech obiektach Filii Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej Łódź-Śródmieście.
Numer ogłoszenia: 171169 - 2011; data zamieszczenia: 20.06.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej Filia Łódź-Śródmieście , ul. Piotrkowska 147, 90-440 Łódź, woj. łódzkie, tel. 042 6366351, faks 042 6366351 w. 58.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Roboty budowlane-roboty remontowe w trzech obiektach Filii Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej Łódź-Śródmieście..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych - robót remontowych w trzech niżej wymienionych obiektach Filii Filii Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej Łódź - Śródmieście tj.:Punkt Pracy Socjalnej, Łódź, ul. Piotrkowska 61; Punkt Pracy Socjalnej, Łódź, ul. 10 Lutego 7/9; Dom Dziennego Pobytu Nr 1, Łódź, Al. Kościuszki 29. Wykonanie robót remontowych w Punkcie Pracy Socjalnej, Łódź, ul. Piotrkowska 61 będzie obejmowało m.in.: wymianę starych drzwi (wewnętrznych) na klatce schodowej - I piętro,wykucie z muru ościeżnic drewnianych, obsadzenie ościeżnic stalowych, założenie drzwi zewnętrznych metalowych dwuskrzydłowych o parametrach Ei30 antywłamaniowe, przeciwogniowe (wymiary 2,4/1,6 m), obróbkę tynkarską i dwukrotne malowanie farba emulsyjną; wymianę stolarki okiennej drewnianej (pok. 10) na stolarkę z drewna klejonego jednoramową o takich samych wymiarach i kolorze z obróbką tynkarską, obsadzeniem parapetu wewnętrznego i zewnętrznego; rozebranie obicia ścian z płyt pilśniowych i uzupełnienie tynkiem wewnętrznym; przygotowanie ścian pod malowanie farbami emulsyjnymi - szpachlowanie nierówności, zagruntowanie powierzchni w pokojach 2,4,5,10; dwukrotne malowanie ścian wewnętrznych farbami emulsyjnymi; wyniesienie gruzu z miejsca wykonywanych prac wraz z jego wywozem. Wykonanie robót remontowych w Punkcie Pracy Socjalnej, Łódź, ul. 10 Lutego 7/9 będzie obejmowało m.in.: wykonanie nadproża z dwuteownika o długości 120 cm i wysokości 10 cm, a następnie odtworzenie otworu drzwiowego w ściance działowej w pokoju numer 3 i wstawienie nowych drzwi płytowych o szerokości 80 cm z obróbką uzupełniającą; wymianę stolarki okiennej drewnianej w całym lokalu na okna z tworzywa PCV z nawiewnikami o takich samych wymiarach i kolorze z obróbką tynkarską; skucie płytek ceramicznych ze ścian i położenie tynku wewnętrznego z zaprawy cementowo wapiennej; zamurowanie okienka podawczego w holu i położenie tynku wewnętrznego z zaprawy cementowej; dwukrotne pomalowanie ścian w całym lokalu farbą emulsyjną z wcześniejszym przygotowaniem ścian (usunięcie wykwitów, szpachlowanie i zagruntowanie powierzchni); dwukrotne pomalowanie ścian w holu farbą olejną z wcześniejszym przygotowaniem ścian - szpachlowanie i zagruntowanie powierzchni; dwukrotne pomalowanie rur i grzejników w całym lokalu farbą olejną po wcześniejszym przygotowaniu; wymianę okładzin podłogowych z zerwaniem starych i uzupełnienie ubytków powstałych w podłodze drewnianej; przymocowanie listew PCV przypodłogowych i formatek PCV ochronnych na ścianach przy biurkach(zabezpieczenie przed rysowaniem krzesłami ścian); wyniesienie gruzu z miejsca wykonywanych prac wraz z jego wywozem. Wykonanie robót remontowych w Domu Dziennego Pobytu Nr 1, Łódź, Al. Kościuszki 29 będzie obejmowało m.in.:zeskrobanie i zmycie starej farby;przygotowanie powierzchni pod malowanie farbami emulsyjnymi z zaszpachlowaniem nierówności; zagruntowanie podłoży i dwukrotne pomalowanie ścian farbami emulsyjnymi; dwukrotne malowanie farba olejną stolarki drzwiowej i ościeżnic;zerwanie posadzki z tworzyw sztucznych;cyklinowanie parkietu po uprzednim uzupełnieniu ewentualnych ubytków i przyklejeniu ruchomych klepek;lakierowanie parkietów lakierami o podwyższonej odporności na ścieranie (miejsce użyteczności publicznej);wyniesienie gruzu z miejsca wykonywanych prac wraz z jego wywozem. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają załączniki nr 3 i 4 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia tj. przedmiar robót i specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót. Wykonawca udzieli gwarancji na wykonany przedmiot umowy na okres 36 miesięcy licząc od daty podpisania przez strony protokołu odbioru końcowego. Wykonawca jest zobowiązany zrealizować przedmiot zamówienia zgodnie z zakresem określonym w przedmiarze robót, spełniając warunki specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz wymagania ustawy Prawo budowlane, innych ustaw i rozporządzeń, Polskich Norm, zasad wiedzy technicznej i sztuki budowlanej. Koszty związane z zagospodarowaniem i utrzymaniem placu budowy oraz koszty wykonania robót tymczasowych należą w całości do Wykonawcy. Materiały i urządzenia powstałe z demontażu Wykonawca zagospodaruje we własnym zakresie i pokryje wszelkie koszty związane z ich wywozem i utylizacją. Warunki płatności - zapłata nastąpi przelewem na konto Wykonawcy w terminie 14 dni od dnia otrzymaniu faktury przez Zamawiającego..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.43.00.00-0, 45.44.21.00-8, 45.31.53.00-1, 45.42.00.00-7, 45.42.00.00-0.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: .
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wadium nie wymagane.
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca oświadczy, iż spełnia warunek dot. posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania (oświadczenie Wykonawcy z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, którego treść stanowi załącznik nr 5 do SIWZ )
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca załączy wykaz wykonanych robót budowlanych (minimum trzech) w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone oraz oświadczy, iż spełnia warunek dot. posiadania wiedzy i doświadczenia do realizacji przedmiotowego zamówienia (oświadczenie Wykonawcy z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, którego treść stanowi załącznik nr 5 do SIWZ )
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli Wykonawca oświadczy, iż spełnia warunek dot. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania przedmiotowego zamówienia (oświadczenie Wykonawcy z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, którego treść stanowi załącznik nr 5 do SIWZ )
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli Wykonawca załączy wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi oraz posiadającymi uprawnienia do robót elektrycznych, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacji o podstawie do dysponowania tymi osobami oraz oświadczy, iż spełnia warunek dot. dysponowania osobami zdolnymi do wykonania przedmiotowego zamówienia (oświadczenie Wykonawcy z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, którego treść stanowi załącznik nr 5 do SIWZ )
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna Warunek za spełniony, jeśli Wykonawca oświadczy, iż spełnia warunek dot. sytuacji ekonomicznej i finansowej pozwalającej mu na realizację przedmiotowego zamówienia(oświadczenie Wykonawcy z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, którego treść stanowi załącznik nr 5 do SIWZ )
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.uml.lodz.pl i www.mops.lodz.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
Filia Łódź-Śródmieście
90-440 Łódź, ul. Piotrkowska 147.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.07.2011 godzina 10:00, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej Filia Łódź-Śródmieście 90-440 Łódź, ul. Piotrkowska 147.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Wykonanie robót remontowych w Punkcie Pracy Socjalnej, Łódź, ul. Piotrkowska 61..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie robót remontowych w Punkcie Pracy Socjalnej, Łódź, ul. Piotrkowska 61 będzie obejmowało m.in.: wymianę starych drzwi (wewnętrznych) na klatce schodowej - I piętro,wykucie z muru ościeżnic drewnianych, obsadzenie ościeżnic stalowych,założenie drzwi zewnętrznych metalowych dwuskrzydłowych o parametrach Ei30 antywłamaniowe, przeciwogniowe (wymiary 2,4/1,6 m), obróbkę tynkarską i dwukrotne malowanie farba emulsyjną; wymianę stolarki okiennej drewnianej (pok. 10) na stolarkę z drewna klejonego jednoramową o takich samych wymiarach i kolorze z obróbką tynkarską, obsadzeniem parapetu wewnętrznego i zewnętrznego;rozebranie obicia ścian z płyt pilśniowych i uzupełnienie tynkiem wewnętrznym;przygotowanie ścian pod malowanie farbami emulsyjnymi - szpachlowanie nierówności, zagruntowanie powierzchni w pokojach 2,4,5,10; dwukrotne malowanie ścian wewnętrznych farbami emulsyjnymi;wyniesienie gruzu z miejsca wykonywanych prac wraz z jego wywozem..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.43.00.00-0, 45.44.21.00-8, 45.42.00.00-7, 45.42.00.00-0.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.08.2011.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Wykonanie robót remontowych w Punkcie Pracy Socjalnej, Łódź, ul. 10 Lutego 7/9..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie robót remontowych w Punkcie Pracy Socjalnej, Łódź, ul. 10 Lutego 7/9 będzie obejmowało m.in.:wykonanie nadproża z dwuteownika o długości 120 cm i wysokości 10 cm, a następnie odtworzenie otworu drzwiowego w ściance działowej w pokoju numer 3 i wstawienie nowych drzwi płytowych o szerokości 80 cm z obróbką uzupełniającą;wymianę stolarki okiennej drewnianej w całym lokalu na okna z tworzywa PCV z nawiewnikami o takich samych wymiarach i kolorze z obróbką tynkarską; skucie płytek ceramicznych ze ścian i położenie tynku wewnętrznego z zaprawy cementowo wapiennej; zamurowanie okienka podawczego w holu i położenie tynku wewnętrznego z zaprawy cementowej; dwukrotne pomalowanie ścian w całym lokalu farbą emulsyjną z wcześniejszym przygotowaniem ścian (usunięcie wykwitów, szpachlowanie i zagruntowanie powierzchni); dwukrotne pomalowanie ścian w holu farbą olejną z wcześniejszym przygotowaniem ścian - szpachlowanie i zagruntowanie powierzchni; dwukrotne pomalowanie rur i grzejników w całym lokalu farbą olejną po wcześniejszym przygotowaniu; wymianę okładzin podłogowych z zerwaniem starych i uzupełnienie ubytków powstałych w podłodze drewnianej; przymocowanie listew PCV przypodłogowych i formatek PCV ochronnych na ścianach przy biurkach (zabezpieczenie przed rysowaniem krzesłami ścian); wyniesienie gruzu z miejsca wykonywanych prac wraz z jego wywozem..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.43.00.00-0, 45.44.21.00-8, 45.31.53.00-1, 45.42.00.00-7, 45.42.00.00-0.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.08.2011.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Wykonanie robót remontowych w Domu Dziennego Pobytu Nr 1, Łódź, Al. Kościuszki 29..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie robót remontowych w Domu Dziennego Pobytu Nr 1, Łódź, Al. Kościuszki 29 będzie obejmowało m.in.:zeskrobanie i zmycie starej farby; przygotowanie powierzchni pod malowanie farbami emulsyjnymi z zaszpachlowaniem nierówności; zagruntowanie podłoży i dwukrotne pomalowanie ścian farbami emulsyjnymi; dwukrotne malowanie farba olejną stolarki drzwiowej i ościeżnic; zerwanie posadzki z tworzyw sztucznych; cyklinowanie parkietu po uprzednim uzupełnieniu ewentualnych ubytków i przyklejeniu ruchomych klepek; lakierowanie parkietów lakierami o podwyższonej odporności na ścieranie (miejsce użyteczności publicznej); wyniesienie gruzu z miejsca wykonywanych prac wraz z jego wywozem..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.43.00.00-0, 45.44.21.00-8.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 22.08.2011.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
INNE PRZETARGI Z ŁODZI
- DZP.26.226.2024 Opracowanie dokumentacji technicznych i projektowych dla budynków administrowanych przez Zarząd Lokali Miejskich w Łodzi w podziale na 3 części
- Usługa dostępu do obiektów i zajęć sportowo-rekreacyjnych dla pracowników Filharmonii Łódzkiej w Łodzi oraz ich dzieci i osób towarzyszących
- Dostawa paliwa gazowego GZ50
- Dostawa artykułów żywnościowych do Przedszkola Miejskiego Nr 175 w Łodzi
- Świadczenie usług kompleksowej i bieżącej obsługi prawnej dla Zakładu Karnego Nr 1 w Łodzi, oraz Oddziału Zewnętrznego w Łodzi
- Wykonanie dokumentacji oraz uzyskanie pozwolenia na budowę: "Budowa obiektów pełniących funkcję garażowe oraz magazynowo - warsztatowe z zapleczem socjalnym dla OD w Łowiczu". Opcja - nadzór autorski
więcej: przetargi w Łodzi »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Remont pomieszczeń Ośrodka Pomocy Społecznej w tym Sali widowiskowej oraz utworzenie pomieszczeń Centrum Usług Społecznych na potrzeby realizacji usług higienicznych.
- Budowa sali gimnastycznej przy Szkole Podstawowej nr 7 w Zakopanem
- Remont pomieszczeń w budynkach szkół podstawowych SP4 i SP6 w ramach projektu "Każdy uczeń jest inny- edukacja włączająca w Mieście Kwidzyn"
- Dokumentacja proj. oraz roboty budowl. zw. z dostosowaniem bud. przy ul. Snycerskiej 8 w Łodzi - zad. pn. Dostosowanie budynków zarządzanych przez ZNWŁ do obowiązujących przepisów p.poż. i budowlanych
- Przebudowa, rozbudowa i zmiana sposobu użytkowania budynku mieszkalnego jednorodzinnego na budynek użyteczności publicznej - hospicjum domowe oraz budowę budynku gospodarczego wraz z infrastrukturą
- Adaptacja pomieszczeń w Zespole Szkół Nr 2 w Narzymiu na potrzeby Klubu Dziecięcego Radosny Maluch
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.