Ogłoszenie z dnia 2024-12-18
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług kompleksowej i bieżącej obsługi prawnej dla Zakładu Karnego Nr 1 w Łodzi, oraz Oddziału Zewnętrznego w Łodzi
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZAKŁAD KARNY NR 1 W ŁODZI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000320064
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Beskidzka 54
1.5.2.) Miejscowość: Łódź
1.5.3.) Kod pocztowy: 91-612
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL711 - Miasto Łódź
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zk_lodz_1@sw.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.sw.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług kompleksowej i bieżącej obsługi prawnej dla Zakładu Karnego Nr 1 w Łodzi, oraz Oddziału Zewnętrznego w Łodzi
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ade42f10-0fec-424d-98c6-816383b5f6ac
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00661024
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00011233/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Świadczenie usług kompleksowej i bieżącej obsługi prawnej dla Zakładu Karnego Nr 1 w Łodzi, oraz Oddziału Zewnętrznego w Łodzi
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-ade42f10-0fec-424d-98c6-816383b5f6ac3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między
Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy
użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która
jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DKW.2232.04.2024.ŁP
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
3.1 Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług prawniczych, obejmujących stałą i kompleksową pomoc prawną dla Zakładu Karnego Nr 1 w Łodzi mieszczącego się przy ul. Beskidzkiej 54 w Łodzi (oraz Oddziału Zewnętrznego Zakładu Karnego Nr 1 w Łodzi mieszczącego się przy ul. Kraszewskiego 1/5), posiadającego w swojej strukturze organizacyjnej podmiot leczniczy Szpital i Ambulatorium z Izbą Chorych Zakładu Karnego Nr 1 w Łodzi. Przez pojęcie pomocy prawnej — usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej Zamawiający rozumie w szczególności:
3.1.1. występowanie i reprezentacja przed sądami, organami egzekucyjnymi, organami administracji publicznej i innymi instytucjami stosownie do potrzeb Zamawiającego;
3.1.2. bieżącą obsługę prawną obejmującą swoim zakresem dziedziny prawa związane z realizacją zadań, kompetencji i obowiązków Zamawiającego oraz z funkcjonowaniem Zamawiającego, w tym: przepisy obowiązujące w Służbie Więziennej, przepisy prawa karnego wykonawczego, prawo cywilne, administracyjne, prawo pracy, zamówienia publiczne, przepisy dotyczące funkcjonowania podmiotów leczniczych w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych szpitalnych i ambulatoryjnych z uwzględnieniem odrębności podmiotów leczniczych dla osób pozbawionych wolności, informacji publicznej, przepisy ochrony danych osobowych, w szczególności polegające na:
- przygotowywaniu (w razie potrzeby) i opiniowaniu dokumentów postępowania, umów, aneksów do umów w związku z zawieraniem umów zarówno w ramach procedur wewnętrznych poniżej kwoty 130 tyś złotych jak i prawa zamówień publicznych, prawa pracy czy w ramach konkursów na udzielanie świadczeń zdrowotnych; sporządzanie opinii prawnych,
- doradztwo prawne, w tym doradztwo w prowadzonych postępowaniach (m. in. administracyjnych i dyscyplinarnych) i opracowywanie projektów orzeczeń, decyzji, postanowień ich dotyczących
- wydawanie pisemnych informacji prawnych w sprawach dotyczących funkcjonowania Zamawiającego
- opracowywanie i opiniowanie projektów wewnętrznych aktów prawnych (zarządzeń, instrukcji, decyzji)
- zasięganiu opinii w każdej sprawie budzącej wątpliwości, a zwłaszcza w sprawach:
a) wydawanych orzeczeń w trybie art. 120 Kodeksu karnego wykonawczego obowiązku naprawienia szkody przez skazanego.
b) wystąpienie o wszczęcie postępowania karnego w sprawach o przestępstwa, którymi wyrządzono szkodę w mieniu jednostki lub o inne przestępstwa ściganie z oskarżenia publicznego, w którym stroną pokrzywdzoną jest Zamawiający;
c) w sprawach umorzeń należności cywilnoprawnych i publicznoprawnych;
- konsultacja i doradztwo w zakresie kadrowym, zwłaszcza w sprawach trudnych, wymagających analizy i wypracowania stanowiska oraz zaproponowania metod działania;
3.1.3. Prowadzący obsługę prawną jest zobowiązany zapoznać kierownika jednostki ze stanem sprawy i proponowanym sposobem postępowania, zwłaszcza przed skierowaniem sprawy na drogę postępowania sądowego lub administracyjnego z wniosku/pozwu jednostki, a także przed wdaniem się w spór w sprawach wytoczonych przeciwko Zamawiającemu.
3.1.4. Zamawiający w ramach bieżącej obsługi prawnej wymaga przebywanie w siedzibie Zamawiającego stosownie do jego potrzeb w terminach ustalonych z Wykonawcą, przy czym Zamawiający wymaga obligatoryjnych konsultacji stacjonarnych (dyżury) w siedzibie Zamawiającego raz w tygodniu w danym ustalonym przez strony dniu tygodnia: w godzinach 9:00-12:00 w Zakładzie Karnym Nr 1 w Łodzi przy ul. Beskidzkiej 54 oraz w godzinach 13:00-15:00 w Oddziale Zewnętrznym w Łodzi przy ul. Kraszewskiego 1/5 w Łodzi. Zamawiający wymaga aby dzień tygodnia w którym będą miały miejsce dyżury był stały. Dzień tygodnia, w którym będą miały miejsce dyżury stacjonarne zostanie wpisany przez strony w treści umowy. Zamawiający w wyjątkowych sytuacjach dopuszcza możliwość wyrażenia zgody na przesunięcia w danym tygodniu dyżuru stacjonarnego na inny dzień niż ustalony z Wykonawcą.
3.1.5. Zamawiający w ramach bieżącej obsługi prawnej wymaga dostępności telefonicznej Wykonawcy w dni robocze w godzinach od 8:00 do 16:00, a w sprawach pilnych stosownie do potrzeb Zamawiającego.
3.1.6. Usług prawne, powinny być wykonywane przez co najmniej dwóch radców prawnych lub adwokatów pozostających do wyłącznej dyspozycji Zamawiającego (tj. Zamawiający wymaga oddelegowania do wykonywania usług prawnych na rzecz Zamawiającego co najmniej dwóch takich osób i usługi te będą wykonywane przez te osoby). Osoby te powinny spełniać wymagania w zakresie doświadczenia wskazane w punkcie 12 ust. 1 pkt 4 ppkt 2, jak i wskazane przez Wykonawcę w ramach kryterium wyboru oferty w przypadku wybory oferty Wykonawcy, który wskazał osobę w kryterium doświadczenia i otrzymał z tego tytułu dodatkowe punkty w tym kryterium. Zmiana osób wskazanych do wykonania usług będzie możliwa tylko w przypadku gdy osoby oddelegowane przez Wykonawcę będą spełniać wymogi w zakresie doświadczenia wskazane w zdaniu poprzednim. W ramach dyżurów i przebywania w siedzibie Zamawiającego w związku z pkt 3.1.4 wymaga się aby była obecna jedna z osób z wykazu.
3.1.7. Zamawiający celem opisu orientacyjnego dla oferentów informuje, że w chwili obecnej toczy się obecnie łącznie ponad 60 spraw sądowych, egzekucyjnych i administracyjnych z jego udziałem, które są na różnych etapach rozpoznania przez sądy i urzędy oraz Zamawiający szacuje w świetle dotychczasowych spraw, że roczna ilość przygotowywanych na jego rzecz:
a) Opinii prawnych wynosi około 50,
b) Projektów wewnętrznych aktów prawnych wynosi około 70
c) projektów i opinii umów, w tym konkursów na udzielanie świadczeń zdrowotnych oraz umów zawieranych z uwzględnieniem przepisów ustawy prawo zamówień publicznych wynosi około 140
3.1.8. Przewidywany czas potrzebny na świadczenie usług prawnych na rzecz Zamawiającego wynosi co najmniej 1920 godzin rocznie
4.2.6.) Główny kod CPV: 79100000-5 - Usługi prawnicze
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
79110000-8 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 50
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia nabyte w toku obsługi prawnej jednostek sektora finansów publicznych, których ustawowym lub statutowym zadaniem jest wykonywanie kar pozbawienia wolności i tymczasowe aresztowania
4.3.6.) Waga: 35
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia nabyte w toku obsługi prawnej jednostek sektora finansów publicznych, których ustawowym lub statutowym zadaniem jest wykonywanie kar pozbawienia wolności i tymczasowe aresztowania
4.3.6.) Waga: 15
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy wobec których nie zachodzi podstawa do wykluczenia z postępowania o których mowa w art. 108 ust.1 oraz 109 ust. 1 pkt. 4 i 5 ustawy Pzp oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w art. 112 ust. 2 ustawy dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej
W zakresie zdolności technicznej i zawodowej Zamawiający określa następujące warunki udziału w postępowaniu:
1. Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że w okresie 3 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy — w tym okresie:
a) wykonywał lub wykonuje jedną, świadczoną przez okres nieprzerwanie minimum jednego roku usługę, której przedmiotem było/jest świadczenie obsługi prawnej dla jednostki sektora finansów publicznych o rocznej wartości co najmniej 123 000 zł brutto na rzecz tego podmiotu oraz
b) wykonywał lub wykonuje jedną, świadczoną przez okres nieprzerwanie minimum jednego roku usługę, której przedmiotem było/jest świadczenie obsługi prawnej dla podmiotu będącego szpitalem/w strukturze organizacyjnej którego znajduje się szpital.
W przypadku usług o charakterze ciągłym będących w trakcie realizacji, wskazany wyżej okres dotyczący minimalnego czasu świadczenia usługi dotyczy zakresu usługi zrealizowanej przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu. W przypadku gdy podmiot na rzecz którego świadczono obsługę prawną spełnia jedocześnie oba warunki wskazane w pkt a i b wykazanie spełnienia warunku, o którym mowa w pkt 1 może nastąpić poprzez wykazanie wykonania/ wykonywania jednej usługi na rzecz tego podmiotu przez wskazany okres na wymaganą kwotę oraz
2. Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że dysponuje i skieruje do realizacji zamówienia osoby posiadające kwalifikacje i wykształcenie niezbędne do należytego wykonania zamówienia tj. co najmniej 2 osoby posiadające uprawnienia radcy prawnego zgodnie z ustawą o radcach prawnych lub adwokata, zgodnie z ustawą prawo o adwokaturze, które nabyły co najmniej 12sto miesięczne doświadczenie w obsłudze prawnej jednostek sektora finansów publicznych oraz które jest wpisane na listę prowadzoną przez właściwą Okręgową Izbę Radców Prawych lub Okręgową Radę Adwokacką.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Istotne dla Zamawiającego postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy zawarte są we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszej specyfikacji warunków zamówienia.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-12-27 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: platforma e-zamowienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-12-27 09:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-01-26
INNE PRZETARGI Z ŁODZI
- Zakup żywności dla stołówki szkolnej
- dostawa odczynników laboratoryjnych dla Wojewódzkiego Inspektoratu Weterynarii w Łodzi
- EZ.28.186.2024 Usługa 2-go pogwar.serwisu Tomografu Kom.Somatom Sensation Open o nr. ser. 49619 wraz ze st. rob.Syngo i laserami pozycjon.LAP o nr. ser.880295-008 dla WWCOiT im. M. Kopernika w Łodzi
- Całoroczna i całodobowa obsługa kotłowni centralnej na biomasę na terenie Specjalistycznego Szpitala Gruźlicy, Chorób Płuc i Rehabilitacji w Tuszynie przy ul. Szpitalnej 5
- Punkt Interwencji Kryzysowej w projekcie "#Rodzina"
- DZP.26.226.2024 Opracowanie dokumentacji technicznych i projektowych dla budynków administrowanych przez Zarząd Lokali Miejskich w Łodzi w podziale na 3 części
więcej: przetargi w Łodzi »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie obsługi prawnej na rzecz Związku Powiatowo-Gminnego "Wielkopolski Transport Regionalny"
- Obsługa prawna jednostek organizacyjnych Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie z obszaru działania Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku z podziałem na części
- Świadczenie usług kompleksowej i bieżącej obsługi prawnej dla Zakładu Karnego Nr 1 w Łodzi, oraz Oddziału Zewnętrznego w Łodzi
- Stała obsługa prawna w 2025 roku w KOWR OT Gorzów Wielkopolski
- Obsługa prawna Urzędu Miasta i Gminy Konstancin-Jeziorna w roku 2025
- Obsługa prawna Gminy Rzgów
więcej: Usługi prawnicze »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.