eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi GnieznoAudyt zewnętrzny projektów realizowanych w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich .

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2007-09-21

Gniezno: Audyt zewnętrzny projektów realizowanych w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich .
Numer ogłoszenia: 173654 - 2007; data zamieszczenia: 21.09.2007
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiatowy Urząd Pracy, ul. Sobieskiego 20, 62-200 Gniezno, woj. wielkopolskie, tel. 061 4261649, fax 061 4261162.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pup-gniezno.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OPIS

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Audyt zewnętrzny projektów realizowanych w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich ..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Gnieźnie audytu zewnętrznego zgodnie z międzynarodowymi standardami audytu trzech projektów realizowanych w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich: a) Perspektywy dla młodzieży działanie 1.2 schemat a, pt. Zdobywam doświadczenie, okres realizacji projektu od 15.05.2007r. do 30.11.2007r., ilość osób objętych projektem 196 w ramach staży , szkoleń i dotacji. Całkowite wydatki projektu 688989,94 zł. b) Przeciwdziałanie i zwalczanie długotrwałego bezrobocia działanie 1.3 schemat a, pt. Pomoc, okres realizacji projektu od 01.03.2007r. do 30.11.2007r., ilość osób objętych projektem 218 w ramach przygotowań zawodowych, szkoleń i dotacji. Całkowite wydatki projektu 933 238,41 zł. c) Przeciwdziałanie i zwalczanie długotrwałego bezrobocia działania 1.3 schemat a, pt. Własny biznes, okres realizacji projektu od 15.05.2007r. do 30.11.2007r., ilość osób objętych projektem 15 w ramach szkoleń i dotacji. Całkowite wydatki projektu 203 417,42 zł. Łączna wartość wydatków powyższych projektów wynosi: 1 825.645,77 zł. Podczas realizacji audytu powinna zostać zweryfikowana próbka ogółem poniesionych wydatków, pozwalająca wydać audytorowi wiążącą opinię i sporządzić raport w tym zakresie. Opinia i raport powinny wskazywać próg istotności i poziom ufności zgodny z międzynarodowymi standardami. W szczególności, zakres podmiotowy audytu winien obejmować: a) audyt zasadności kosztów kwalifikowanych, ich sposobu dokumentowania i ujęcia na wyodrębnionym rachunku bankowym wyszczególnionym w planie kont, b) sprawdzenie zgodności wniosków o płatność z zapisami księgowymi w rozbiciu na poszczególne kwoty kwalifikowane, c) sprawdzenie wiarygodności i rzetelności sprawozdań z realizacji projektów, d) sprawdzenie zasad dotyczących promocji i reklamy projektów, e) sprawdzenie poprawności stosowanych procedur przetargowych, w przypadku gdy projekt zakłada wyłonienie podwykonawców, f) weryfikację sposobu monitorowania projektów (osiągania celu projektu), raportowania o postępach wdrażania projektów oraz dotrzymanie harmonogramu realizacji zadań i podzadań projektu, g) sprawdzenie czy działania przewidziane we wniosku o dofinansowanie realizacji projektów zostały rzeczywiście podjęte, h) sprawdzenie sposobu archiwizacji dokumentów, który pozwala prześledzić ścieżkę wydatków od przedłożenia wniosków o płatność do poszczególnych faktur, i) sprawdzenie czy wydatki wykazane w dokumentach zostały rzeczywiście poniesione. Zamawiający nie dopuszcza możliwości wykonania zamówienia przez podwykonawców.

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 74.12.12.00 - Usługi audytu Kod CPV wg słownika 2008: 79.21.20.00 - Usługi audytu .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: data zakończenia: 12.11.2007.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

  • Informacja na temat wadium: nie dotyczy.

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia zgodnie z art. 22 ust. 1ustawy mogą ubiegać się wykonawcy: 1.1 posiadający uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek poosiadania takich uprawnień. Warunek ten spełnią Wykonawcy, którzy prowadzą potwierdzoną wpisem do ewidencji lub właściwego rejestru działalność gospodarczą, 1.2 posiadający niezbędna wiedzę i doświadczenie oraz dysponujący potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; Przez osoby posiadające odpowiednie umiejętności w ww. zakresie rozumie się: - osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje zawodowe wydawane przez organizację, która jest członkiem IFAC - International Federation of Accountants, - osoby posiadające kwalifikacje zawodowe do przeprowadzania audytu wewnętrznego zgodnie z art. 58 pkt 5 ustawy z dnia 9 grudnia 2006r. (Dz. U. Nr 249, poz. 1832) o zmianie ustawy o finansach publicznych oraz niektórych innych ustaw, tj. osoba która: a) posiada certyfikaty: Certified Internal Auditor (CIA), Certified Government Auditing Professional (CGAP), Certified Information Systems Auditor (CISA), Association of Chartered Certified Accountants (ACCA), Certified Fraud Examiner (CFE), Certification in Control Self-Assessment (CCSA), Certified Financial Services Auditor (CFSA) lub Chartered Financial Analyst (CFA), lub b) ukończyła aplikację kontrolerską i złożyła egzamin kontrolerski z wynikiem pozytywnym przed komisją egzaminacyjną powołaną przez Prezesa Najwyższej Izby Kontroli, lub c) złożyła z wynikiem pozytywnym egzamin kwalifikacyjny na stanowisko inspektora kontroli skarbowej, lub d) posiada uprawnienia biegłego rewidenta. Osoby, które zdały egzamin na audytora wewnętrznego według zasad obowiązujących do dnia wejścia w życie noweli ustawy o finansach publicznych, a zatem przed 29 grudnia 2006r., mają status audytorów wewnętrznych, którzy mogą przeprowadzać audyt zewnętrzny z zakresu funkcjonowania funduszy strukturalnych, jeżeli spełniają kryteria wymienione w art. 58 pkt 1-4 ww. ustawy. Wykonawca zapewni w składzie zespołu przeprowadzającego audyt: - co najmniej jedną osobę, posiadającą co najmniej 3 letnie doświadczenie związane z badaniem prawidłowości wykorzystania dotacji ze środków budżetu państwa i 2 letnie doświadczenie w zakresie przeprowadzania audytu oraz udokumentowaną wiedzę w zakresie funkcjonowania funduszy strukturalnych, wdrażania projektów Europejskiego Funduszu Społecznego oraz wdrażania projektów Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwoju Zasobów Ludzkich, oraz - co najmniej jedną osobę posiadająca uprawnienia biegłego rewidenta. Wykonawcy wykażą wykonanie z należytą starannością w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwóch audytów projektów finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwoju Zasobów Ludzkich o wartości równej i wyższej od kwoty 500.000,00 zł każdy, 1.3 znajdujący się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; 1.4 niepodlegający wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie przesłanek art. 24 ustawy. 2. Osoby uczestniczące w przeprowadzaniu audytu muszą spełniać wymóg bezstronności i niezależności od zamawiającego, Instytucji Wdrażającej, Instytucji Pośredniczącej i Instytucji Zarządzającej SPO RZL. Bezstronność i niezależność nie jest zachowana, jeżeli osoba lub podmiot przeprowadzający audyt: 2.1. posiada udziały, akcje lub inne tytuły własności w jednostce pełniącej rolę beneficjenta lub w jednostce z nią stowarzyszonej, dominującej, zależnej lub współzależnej, 2.2. jest lub był w ostatnich 3 latach przedstawicielem prawny (pełnomocnikiem), członkiem organów nadzorczych bądź zarządzających lub pracownikiem jednostki z nią stowarzyszonej, dominującej, zależnej lub współzależnej, 2.3. w ostatnich 3 latach uczestniczył w sporządzaniu dokumentów stanowiących przedmiot audytu, 2.4. osiągnął chociażby w jednym roku w ciągu ostatnich 5 lat co najmniej 50% przychodu rocznego z tytułu świadczenia usług na rzecz danej jednostki, jednostki wobec niej dominującej lub jednostek z nią stowarzyszonych, jednostek od niej zależnych lub współzależnych. Nie dotyczy to pierwszego roku działalności podmiotu przeprowadzającego audyt, 2.5. jest małżonkiem, krewnym lub powinowatym w linii prostej do drugiego stopnia lub jest związany z tytułu opieki, przysposobienia lub kurateli z osobą zarządzającą lub będącą w organach nadzorczych jednostki albo zatrudnia przy prowadzeniu audytu takie osoby, 2.6. jest lub był zaangażowany w planowanie, realizację, zarządzanie projektem, który następnie audytuje, 2.7. z innych powodów nie spełnia warunków bezstronności i niezależności. 3. Z ubiegania się o zamówienia publicznego wyklucza się wykonawców, którzy: 3.1 nie spełniają warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 Prawa zamówień publicznych opisanych w pkt. 1.1 do 1.4, 3.2 podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 Prawa zamówień publicznych, 3.3 wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania, lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności chyba, że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudnia uczciwej konkurencji, 3.4 złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania, 3.5. nie złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 Prawa zamówień publicznych. 4. Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą. 5. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o oświadczenia i dokumenty złożone przez wykonawcę w niniejszym postępowaniu metodą warunku granicznego - spełnia/nie spełnia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: A. Na ofertę składają się następujące dokumenty i załączniki: A.1) Formularz ofertowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę - zał. nr 1 do SIWZ A.2) Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne zał. nr 2 do SIWZ A.3) Wzór umowy - zał. nr 3 do SIWZ A.4) Wykaz osób, które będą wykonywać zamówienie zał. nr 4 do SIWZ A.5) Wykaz wykonanych usług - zał. nr 5 do SIWZ A. 6) Oświadczenie o bezstronności - zał. nr 6 do SIWZ B. W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 Prawa zamówień publicznych składa następujące dokumenty: B.1) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, B.2) dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień/pełnomocnictw osób składających ofertę, o ile nie wynika to z przedstawionych dokumentów rejestrowych, B.3) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, B.4) oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 Prawa zamówień publicznych z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 2 do SIWZ niniejszej specyfikacji, C. W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, zamawiający żąda złożenia następujących dokumentów: C.1 wykaz osób, które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z dokumentami potwierdzającymi kwalifikacje zawodowe zgodnie z pkt V 1.2 SIWZ, z informacjami na temat doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności, przy czym wymaga się wiedzy z zakresu funkcjonowania funduszy strukturalnych w tym Europejskiego Funduszu Społecznego- załącznik nr 4 do niniejszej specyfikacji, C.2 wykaz wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwóch audytów projektów finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach SPO RZL o wartości wyższej od kwoty 500.000,00 zł. każdy, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbioru oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że usługi zostały wykonane należycie - załącznik nr 5 do niniejszej specyfikacji, C.3 inne dokumenty: a) oświadczenia podmiotu i osób uczestniczących w przeprowadzaniu audytu o bezstronności i niezależności od badanego beneficjenta, od Instytucji Wdrażającej, Instytucji Pośredniczącej oraz Instytucji Zarządzającej Sektorowym Programem Operacyjnym Rozwój Zasobów Ludzkich - załącznik nr 6 do SIWZ. D. Wykonawca zamieszkały poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: D.1) zamiast dokumentów, o których mowa w pkt B.1i B.3 składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. - Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów wskazanych w niniejszym pkt. D zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania - wystawionych nie wcześniej niż w terminach określonych w niniejszym pkt. D. E. Postanowienia dotyczące składanych dokumentów: E.1 dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez Wykonawcę lub osobę / osoby uprawnione do podpisania oferty z dopiskiem za zgodność z oryginałem E.2 dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pup-gniezno.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Powiatowy Urząd Pracy, ul. Sobieskiego 20, 62-200 Gniezno woj. wielkopolskie tel. 061 426 16 49 faks 061 426 11 62.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 01.10.2007 godzina 12:00, miejsce: Powiatowy Urząd Pracy, ul. Sobieskiego 20, 62-200 Gniezno pokój 14.

IV.3.5) Termin związania ofertą: 30.10.2007.

IV.3.6) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekty współfinansowano z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.