Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2011-06-24
Szczecin: Budowa Pawilonu wystawowego służącego celom
Centrum Dialogu Przełomy - I Etap
Numer ogłoszenia: 174153 - 2011; data zamieszczenia: 24.06.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Muzeum Narodowe w Szczecinie , ul. Staromłyńska 27, 70-561 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 091 4315200, faks 091 4315204.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa terenowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa Pawilonu wystawowego służącego celom Centrum Dialogu Przełomy - I Etap.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie pierwszego etapu realizacji zadania inwestycyjnego, jakim jest budowa pawilonu wystawowego Centrum Dialogu Przełomy. Obiekt zlokalizowany będzie w Szczecinie przy Pl. Solidarności i stanowić ma jeden z elementów w tym rejonie miasta, które mają przywrócić jego reprezentacyjny charakter urbanistyczny, poprzez otwarcie przestrzeni placów i łączących je promenad. Część terenu położona jest w granicach obszaru urbanistycznego Stare Miasto wpisanego do rejestru zabytków pod nr 1 dec. KL.O.I.-3 z dnia 28.11.1954 r. Plac Solidarności położony w Śródmieściu Szczecina w pobliżu Starego Miasta powstał w wyniku działań wojennych w miejscu zburzonego kwartału zabudowy. Plac geometrią zbliżony jest do kwadratu o bokach ok. 110 m. Od północy graniczy z ul. Małopolską, od wschodu z Pl. Św. Piotra i Pawła, od południa z Pl. Żołnierza Polskiego, od zachodu z Pl. Hołdu Pruskiego. Plac sąsiaduje z budynkami o wysokich walorach architektonicznych i historycznych - między innymi wykonywany w sąsiedztwie będzie budynek Filharmonii oraz istnieją barokowa Brama Królewska, gotycki kościół Św. Piotra i Pawła, neogotycki gmach Wojewódzkiej Komendy Policji. Plac ma kształt zbliżony do prostokąta z ramionami łagodnie odgiętymi w kierunku północnym i południowym, nawierzchnię stanowią płyty betonowe. Przewiduje się nowe ukształtowanie terenu, niwelacja terenu do wymaganych poziomów ma na celu uzyskania amfiteatralnego charakteru przestrzeni sprzyjającemu przeprowadzaniu uroczystości rocznicowych odbywających się na Placu Solidarności. W tym celu przeniesieniu ulegnie figura Anioła Wolności wraz z masztami flagowymi. W ramach realizacji pierwszego etapu zagospodarowania teren, niniejszym zamówieniem nie są objęte prace związane z rozbiórką parkingów, krawężników z ławami, wykonanie trawników, wykonanie nawierzchni żwirowych, wykonanie nowych nawierzchni parkingów wraz z krawężnikami, odtworzenie ścieżki rowerowej i chodników oraz dostawa i ustawienie znaków drogowych. Obiekt użyteczności publicznej, ma służyć prowadzeniu działalności Muzeum Narodowego w Szczecinie. Zamówienie przewiduje powstanie dwukondygnacyjnego budynku, w przestrzeni którego w kondygnacji nadziemnej znajdować się ma hol wejściowy, szatnia, kasa, kawiarnia, pomieszczenia biurowe, pomieszczenie ochrony oraz zaplecze kawiarni. Na poziom kondygnacji podziemnej do przestrzeni wystawowej prowadzić będą reprezentacyjne schody oraz winda dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. W przestrzeni kondygnacji podziemnej będą sale wystawowa - miejsce ekspozycji stałej - wraz z salką wystaw czasowych, uzupełnione o stoisko sprzedaży książek i salkę konferencyjną, pomieszczenia zaplecza socjalnego oraz administracyjno - technicznego. Projekt zakłada integrację przestrzeni placu z kubaturą budynku - płaszczyzna placu stanowi jednocześnie dach budynku i jest to publiczna przestrzeń ogólnodostępna o amfiteatralnym charakterze. Płaszczyzna placu (dachu) uformowana tak, aby harmonijnie wpisać się w kontekst, uszanować sąsiedztwo historycznej zabudowy i realizowanego gmachu Filharmonii Szczecińskiej. Budynek posiada 4 klatki schodowe. Budynek zlokalizowano w północno - wschodnim narożniku Placu Solidarności. Budynek będzie obiektem jednobryłowym, konstrukcji żelbetowej monolitycznej w całości z betonu C25/30 zbrojonego stalą klasy AIIIN, przykrytym nieregularnym stropodachem i całkowicie podpiwniczonym (poziom piwnicy - 4,20). Zgodnie z zapisami zawartymi w STWiORB część elementów betonowych wymaga uzyskania odpowiedniej barwy betonu. Do regularnej bryły na rzucie prostokąta o wymiarach 35,80 x 45,48 m przylegają w części podziemnej - od strony północno - zachodniej - pomieszczenie podjazdu technicznego z włazem oraz pomieszczenie centrali wentylacyjnej, natomiast w części południowo - wschodniej pomieszczenie centrali wentylacji oddymiania. Budynek kategorii zagrożenia ludzi ZL I (zawierający pomieszczenia przeznaczone do jednoczesnego przebywania ponad 50 osób niebędących ich stałymi użytkownikami, a nieprzeznaczony przede wszystkim do użytku ludzi o ograniczonej zdolności poruszania się) oraz klasy C odporności pożarowej. Ze względu na niejednorodność gruntu w części południowej budynku zachodzić będzie konieczność wzmocnienia gruntów nienośnych technologią wgłębnego mieszania gruntów (DSM - Deep Soil Mixing) polegającej na wzmocnieniu wierzchniej warstwy słabego podłoża za pomocą kolumn cementowo - gruntowych. Przy realizacji inwestycji konieczne będzie wykonanie wykopu do wykonania fundamentów oraz części podziemnej budynku. Z uwagi na bliskość zieleni oraz sieci uzbrojenia w pobliżu prowadzonych robót ziemnych, do zabezpieczenia wykopu i wykonania ścianki szczelnej należy zastosować metodę statycznego wciskania grodzic stalowych. Roboty muszą być prowadzone przy możliwie największym zachowaniu istniejącej roślinności wysokiej ( poprzez przesadzenia i ponowne zasadzenia ). Projekt zakłada szczególne postępowanie i zabezpieczenie drzew podczas wykonywania robót budowlanych. Zasady postępowania dotyczące wycinki, przesadzenia, pielęgnacji i ponownych nasadzeń określone zostały w decyzji Prezydenta Miasta Szczecina Nr WGKiOŚ.II-KM/7637/121/10 z dnia 20.09.2010r Szata roślinna Placu Solidarności została ukształtowana w latach 80. XX w. Wzdłuż pl. Hołdu Pruskiego, ul. Małopolskiej i pl. Św Piotra i Pawła nasadzono lipy w zwartych szpalerach podkreślających geometrię Placu. W rożnych miejscach Placu znajdują się pojedyncze egzemplarze drzew rożnych gatunków. Teren posiada następujące uzbrojenie: a) sieć wodną (wzdłuż ul. Małopolskiej oraz nieczynny wodociąg DN800 wzdłuż przekątnej placu), b) kanalizację sanitarną (wzdłuż ul. Małopolskiej, Trasy Zamkowej, ulicy od strony pl. Św. Piotra i Pawła oraz od strony pl. Hołdu Pruskiego), c) kanalizację deszczową (odwodnienie nawierzchni placu), d) sieć elektryczną, e) sieć telekomunikacyjna, f) sieć gazową (wzdłuż ul. Małopolskiej, Trasy Zamkowej, ulicy od strony Pl. Św. Piotra i Pawła oraz od strony pl. Hołdu Pruskiego, wzdłuż przekątnej placu) Roboty obejmują likwidację istniejącego nieczynnego wodociągu DN800, rozbiórkę kanalizacji deszczowej (odwodnienia placu), rozbiórkę istniejącego oświetlenia na placu oraz przekładki gazociągów (wzdłuż ul. Małopolskiej oraz wzdłuż przekątnej placu), przekładkę sieci teletechnicznej (wzdłuż ul. Małopolskiej) oraz przesunięcie projektowanego złącza kablowego dla inwestycji Filharmonii. Charakterystyczne parametry obiektu: a) powierzchnia użytkowa - 2.117,55 m2, b) kubatura brutto - 15.845 m3, c) kubatura wewnętrzna - 7.870,00 m3, d) gabaryty - 55,11 x 49,27 m e) poziom dachu (w najwyższym punkcie) + 7.04 m, f) poziom posadzki parteru - 21,52 m n.p.m. ? 0.00 m, g) poziom posadzki kondygnacji podziemnej 17.32 m n.p.m. - 4.20 m, h) poziom posadowienia fundamentów (dolna płaszczyzna płyty dennej) - 16,62 m n.p.m. - 4.90 m Przedmiotem niniejszego zamówienia jest realizacja I etapu inwestycji. Na potrzeby wyodrębnienia zakresu I etapu inwestycji opracowano podział Dokumentacji technicznej oraz załączniki rysunkowe obrazujące zakres I etapu..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy P.z.p do wartości nie przekraczającej 25% wartości zamówienia podstawowego.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.23.13 - Roboty budowlane w zakresie muzeów 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.22.30.00 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji 45.22.32.20 - Roboty zadaszeniowe 45.22.33.00 - Roboty budowlane w zakresie parkingów 45.22.35.00 - Konstrukcje z betonu zbrojonego 45.23.31.20 - Roboty w zakresie budowy dróg 45.23.32.60 - Roboty budowlane w zakresie dróg pieszych 45.31.10.00 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.31.60.00 - Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych 77.21.15.00 - Usługi pielęgnacji drzew 45.31.61.00 - Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 44.21.24.10 - Ścianki szczelne 45.23.21.30 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej 45.32.00.00 - Roboty izolacyjne 45.33.11.00 - Instalowanie centralnego ogrzewania 45.11.27.10 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45.42.10.00 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 24.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wysokość wadium ustala się w kwocie 400.000 złotych, słownie : czterysta tysięcy złotych.
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
nie określa się
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali co najmniej : a) dwie roboty budowlane polegające na budowie obiektów kubaturowych o kubaturze brutto nie mniejszej niż 15.000 m3 i o wartości min. 10,0 mln zł netto każdy, b) jedną robotę budowlaną polegającą na wykonywaniu robót w obiekcie z wykorzystaniem betonu licowego (beton architektoniczny) na ścianach o powierzchni min. 500 m2 c) dwie roboty polegające na budowie placów lub dróg o pow. min. 3.000 m2 z kostki betonowej lub płyt kamiennych każda, d) dwie roboty budowlane polegające na budowie kanalizacji deszczowej lub sanitarnej z rur o średnicy min. 200 mm długości min. 500 mb każda, Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego wykazu wykonanych robót budowlanych i dokumentów potwierdzających, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone; na zasadzie spełnia/nie spełnia. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innego lub innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunku. W takiej sytuacji wykonawca zobowiązany będzie udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował wiedzą i doświadczeniem niezbędnym do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie i niezbędne dokumenty tych podmiotów do oddania do dyspozycji prawa korzystania z ich wiedzy i doświadczenia na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (poprzez wypełnienie tego warunku należy rozumieć nie tylko dysponowanie dokumentami potwierdzającymi wiedzę i doświadczenie podmiotu udostępniającego, ale przede wszystkim zobowiązanie się tego podmiotu do wykonania części zamówienia dotyczącego robót budowlanych lub oddanie do dyspozycji wykonawcy conajmniej kadry kierowania budową, która posiada wymagane uprawnienia oraz doświadczenie i zobowiązanie się do stałej usługi doradztwa w zakresie wykonywania przedmiotu zamówienia ).
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy będą dysponować urządzeniami, wyposażeniem i sprzętem technicznym niezbędnym do wykonania zamówienia tj.: (a) kontenerowym miejscem pracy Inżyniera Kontraktu z wyposażeniem podanym w rozdz. IV pkt.4 ppkt. 16, (b) maszynami do prac ziemnych (min. 2 - koparki do głębokich wykopów o poj. Łyżki min. 0,5 m3, 2 - spycharki, min. 4 - zagęszczarki gruntu ), (c) dźwigiem o udźwigu min. 15t i wysięgu min. 25 m, (d) urządzeniami do wykonania zabezpieczenia wykopu przy pomocy ścianki szczelnej metodą statycznego wciskania grodzic stalowych - min. 3 kpl., (e) urządzeniami do przesadzania drzew z całą bryłą korzeniową umożliwiającymi ich transport na odległość - min. 3 kpl., (f) środkami transportu ciężkiego i pojazdami dostawczymi, (g) dostępem do wytwórni betonu. Spełnianie warunku zostanie ocenione na podstawie oświadczenia o dysponowaniu wyposażeniem zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami w formie załącznika nr 4 do niniejszej SIWZ Wykonawca może polegać na potencjale technicznym innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.: a. kierownikiem budowy (1 osoba) posiadającym: - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń lub uprawnie budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności architektonicznej bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi bądź też odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów umożliwiające wykonywanie kierownika budowy dla budowy będącej przedmiotem zamówienia; - co najmniej 10-letnie doświadczenie zawodowe w budownictwie (licząc od uzyskania uprawnień), w tym co najmniej 5-letnie doświadczenie na stanowisku kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego, przy budowie co najmniej jednego obiektu kubaturowego o kubaturze min. 15.000 m3 i wartości min. 10,0 mln zł netto, b. kierownikami robót konstrukcyjno - budowlanych (1 osoba) posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń bądź też odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów; c. kierownikiem robót sanitarnych (1 osoba) posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń bądź też odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów; d. kierownikiem robót elektrycznych (1 osoba) posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń bądź też odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów; e. kierownikiem robót drogowych (1 osoba) posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń bądź też odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów; f. kierownikiem robót telekomunikacyjnych (1 osoba) posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności telekomunikacyjnej bez ograniczeń bądź też odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów; g. uprawnionym geodetą posiadającym wykształcenie wyższe i min. 5 letnie doświadczenie w samodzielnym wykonywaniu usług geodezyjnych w realizacji inwestycji budowlanych, h. specjalistą w zakresie zieleni wysokiej, kształtowania terenów zielonych, nasadzeń i pielęgnacji drzew i krzewów, posiadającym wykształcenie wyższe oraz co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe, Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia oraz oświadczenia, że osoby te posiadają wymagane uprawnienia i kwalifikacje, na zasadzie spełnia/nie spełnia. Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Wykonawca przedstawi w ofercie sposób zaangażowania ww. osób w realizacji zamówienia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: a) posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę co najmniej 1.200.000,00 zł, b) osiągnęli w okresie ostatnich trzech lat obrachunkowych (2008 r., 2009 r., 2010 r.) a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie, średnioroczne przychody netto ze sprzedaży w wysokości min. 10 mln, c) posiadają ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 10 mln złotych, Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów tj. informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy oraz opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, a w zakresie osiągniętych przychodów na podstawie rachunku zysków i strat za okres ostatnich trzech lat (a jeżeli ten okres jest krótszy - za ten okres) - na zasadzie spełnia/nie spełnia. Wykonawca może polegać na zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli z uzasadnionych przyczyn wykonawca nie będzie mógł przedstawić wymaganych przez Zamawiającego dokumentów dotyczących sytuacji finansowej, to będzie mógł przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdzi spełniania tego warunku. W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających dane w innych walutach niż w PLN, dane finansowe zostaną przeliczone według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego (NBP) (strona internetowa: http://www.nbp.pl/Kursy/Kursya.html) opublikowanego w dniu ukazania się ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Ten sam kurs Zamawiający przyjmie przy przeliczaniu wszelkich innych danych finansowych.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
- sprawozdanie finansowe w części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inny dokument określający obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
inne dokumenty
Kosztorys ofertowy opracowany metodą szczegółową na podstawie załączonej dokumentacji projektowej wraz z zestawieniem cen jednostkowych materiałów, czynników produkcji tj. stawka rbh, kosztów pośrednich, kosztów zaopatrzenia i zysku oraz stawek jednostkowych pracy podstawowego sprzętu i urządzeń, które wykonawca będzie używał do wykonania przedmiotu zamówienia. Celowym jest aby kosztorys ofertowy został sporządzony przez wykonawcę posługując się ( nie obowiązuje lecz określa zasady sporządzenia kosztorysu szczegółowego ) Rozporządzeniem Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 13 lipca 2001 r. w sprawie metod kosztorysowania obiektów i robót budowlanych (Dz. U. z 2001 r. Nr 80, poz. 867).
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie - pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 2) Wykaz części zamówienia, które wykonawca zamierza zlecić do wykonania podwykonawcom.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zmiana postanowień Umowy może nastąpić za zgodą obu Stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności. 2. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do Umowy na następujących warunkach : 1) Wykonawca może dokonywać zmiany kluczowych specjalistów, przedstawionych w Ofercie ,jedynie za uprzednią pisemną zgodą Zamawiającego, akceptującego nowego kluczowego specjalistę. 2) Wykonawca z własnej inicjatywy proponuje zmianę kluczowych specjalistów w następujących przypadkach: a) śmierci, choroby lub zdarzeń losowych kluczowego specjalisty, b) nie wywiązywania się kluczowego specjalisty z obowiązków wynikających z umowy. 3) Jeżeli zmiana kluczowego specjalisty stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od wykonawcy (np. rezygnacji itp.), 4) Zamawiający może zażądać od wykonawcy zmiany kluczowego specjalisty, jeżeli uzna, że kluczowy specjalista nie wykonuje swoich obowiązków wynikających z umowy. Wykonawca obowiązany jest zmienić kluczowego specjalistę zgodnie z żądaniem Zamawiającego w terminie wskazanym we wniosku Zamawiającego. W przypadku zmiany kluczowego specjalisty nowy kluczowy specjalista musi spełniać wymagania określone dla danego specjalisty. 5) Przedłużenie terminu wykonania Przedmiotu Umowy może nastąpić o czas opóźnienia Zamawiającego w wykonywaniu jego obowiązków wynikających z Umowy, jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy w wykonaniu następujących zobowiązań: a) przekazania Terenu Budowy, b) przekazania dokumentacji budowy (pozwolenia na budowę, dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych, innych wymaganych przepisami, do których Zamawiający był zobowiązany), c) przekazania dokumentów zamiennych budowy lub usunięcia wad w dostarczanej Dokumentacji Projektowej, d) zmiany terminu dokonania prób końcowych i wniosków o dokonanie prób dodatkowych nieobjętych umową, e) zmiany terminu dokonania odbiorów przewidzianych w Umowie. 6) Przedłużenie terminu wykonania Przedmiotu Umowy o czas opóźnienia, jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanie Przedmiotu Umowy w przypadku: a) zawieszenia robót przez organy nadzoru budowlanego z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, b) wykopalisk uniemożliwiających wykonanie robót, c) szczególnie niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, d) siły wyższej, klęski żywiołowej e) jakiegokolwiek opóźnienia, utrudnienia lub przeszkody spowodowane przez lub dających się przypisać Zamawiającemu lub innemu wykonawcy zatrudnionemu przez Zamawiającego na Terenie Budowy, f) niewypałów i niewybuchów, g) wykopalisk archeologicznych nieprzewidywanych w SIWZ, h) odmiennych od przyjętych w Dokumentacji Projektowej warunków geologicznych (kategorie gruntu, kurzawka itp.), i) odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych. 7) Jeżeli wystąpią zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego , w szczególności : a) wstrzymanie robót przez Zamawiającego, b) konieczności usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w Dokumentacji Projektowej. 8) Jeżeli powstaną okoliczności będące następstwem działania organów administracji, w szczególności przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń itp., 9) Jeżeli powstanie konieczność zrealizowania Przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w Dokumentacji Projektowej w szczególności: a) w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziłoby niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem Przedmiotu Umowy, b) w przypadku zaistnienia odmiennych od przyjętych w Dokumentacji Projektowej warunków geologicznych (kategorie gruntu, kurzawka itp.) skutkujące niemożliwością zrealizowania Przedmiotu Umowy przy pierwotnie przyjętych założeniach technologicznych, c) zaistnieją odmienne od przyjętych w Dokumentacji Projektowej warunki terenowe, w szczególności zostanie stwierdzone istnienie nieujętych w Dokumentacji Projektowej podziemnych urządzeń instalacji lub obiektów infrastrukturalnych, d) w przypadku konieczności zrealizowania Przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w Dokumentacji Projektowej w sytuacji, jeżeli rozwiązania te będą miały znaczący wpływ na obniżenie kosztów eksploatacji, poprawy bezpieczeństwa, które ze względu na postęp techniczno-technologiczny nie były znane w okresie opracowywania Dokumentacji Projektowej, , e) konieczności zrealizowania Przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa. Każde ze wskazanych w lit. a -e zmian może być powiązane ze zmianą wynagrodzenia na zasadach określonych przez strony. 10) W innych przypadkach niż wskazane powyżej, zmiany Umowy mogą nastąpić jeżeli a) zmiana stawki podatku VAT będzie powodować zwiększenie kosztów wykonania po stronie wykonawcy, b) zaistnieje kolizja z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami - w takim przypadku zmiany w Umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych powodujących uniknięcie kolizji, a wynagrodzenie zostanie ustalone z zachowaniem zasady opisanej w SIWZ i ofercie wykonawcy, 3. Zmiana Umowy nastąpić może z inicjatywy Zamawiającego albo Wykonawcy poprzez przedstawienie drugiej stronie propozycji zmian w formie pisemnej, które powinny zawierać: 1) opis zmiany, 2) uzasadnienie zmiany, 3) koszt zmiany oraz jego wpływ na wysokość wynagrodzenia, 4) czas wykonania zmiany oraz wpływ zmiany na termin zakończenia umowy. 4. Warunkiem wprowadzenia zmian do Umowy będzie potwierdzenie powstałych okoliczności w formie opisowej i właściwie umotywowanej (protokół wraz z uzasadnieniem) przez powołaną przez Zamawiającego komisję techniczną, w składzie której będą m.in. Inspektor Nadzoru oraz Kierownik budowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.muzeum.szczecin.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Muzeum Narodowe w Szczecinie
ul. Staromłyńska 27
70-561 Szczecin
fax (091) 431-52-04.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.07.2011 godzina 10:00, miejsce: Sekretariat. Muzeum Narodowe w Szczecinie ul. Staromłyńska 27 70-561 Szczecin.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie będzie współfinansowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007 - 2013. Oś Priorytetowa 6 Rozwój Funkcji Metropolitarnych. Działanie 6.2 Wzrost atrakcyjności kulturalnej na obszarze metropolitarnym, Poddziałanie 6.2.1 Rozwój infrastruktury kulturalnej na obszarze metropolitarnym..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z SZCZECINA
- Bezgotówkowe tankowanie paliwa w pojazdach ZDiTM w Szczecinie.
- Rozbiórka ruin budynku gospodarczego znajdującego się na działce nr 17/44 obręb Niesporowice, gmina Pełczyce, powiat choszczeński - postępowanie umieszczone w rejestrze pod nr SZC.WO.260.28.2024
- Wykonanie usługi leśnej trzebieży późnej drzewostanów w Lipniku
- Dostawa wyposażenia meblowego do siedziby Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości Zarząd w Szczecinie
- Konserwacja elewacji i dachów oraz remont balkonów i tarasów wraz z wykonaniem izolacji w zabudowie mieszkaniowej przy ul. Puckiej w Szczecinie: etap I - ul. Pucka 3-4b
- Zagospodarowanie terenu sportowo-rekreacyjnego przy ul. Korfantego - etap I
więcej: przetargi w Szczecinie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa przyłącza kablowego SN15kV wraz z bramką pomiarową do zasilania farmy fotowoltaicznej na działce 428 w miejscowości Łózki gmina Drelów
- Rozbudowa i adaptacja budynku po szkole podstawowej z przeznaczeniem na nową siedzibę Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia w Zduńskiej Woli zakres dodatkowy na 2024 rok
- Modernizacja sali wykładowej nr 42/43 wraz z zakupem wyposażenia
- Zagospodarowanie poscaleniowe w zakresie dróg, renowacji rowów melioracyjnych, rekultywacji gruntów dla operacji pn. Scalenia gruntów wsi Piechoty, gm. Padew Narodowa o powierzchni łącznej 310,1773 ha
- Budowa i modernizacja infrastruktury wodociągowej na terenie Miasta i Gminy Dubiecko
- Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie aglomeracji Drwinia - etap I
więcej: Ścianki szczelne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.