eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi NamysłówUdzielenie i obsługa kredytu długoterminowego.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-09-11

Namysłów: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego.
Numer ogłoszenia: 183969 - 2013; data zamieszczenia: 11.09.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Namysłowski reprezentowany przez Zarząd Powiatu , Pl. Wolności 12A, 46-100 Namysłów, woj. opolskie, tel. (077) 410 36 95, faks 077 4103922.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.namyslow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego do wysokości 2.300.000,00 zł z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu powiatu - na pokrycie wydatków majątkowych (Uchwała Nr XXX/258/2013 Rady Powiatu Namysłowskiego z dnia 19 czerwca 2013 r. w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego). Zamawiający ustala następujące warunki dotyczące zamówienia niezbędne do sporządzenia Harmonogramu spłaty kredytu, a co za tym idzie obliczenia ceny oferty: -kwota kredytu wynosi 2.300.000,00 zł, -okres kredytowania: październik 2013 r. do 31 grudzień 2023 r. uruchomienie kredytu nastąpi na podstawie wniosku zamawiającego, planowany termin uruchomienia kredytu - do 30.10.2013 r., -spłata kapitału w okresach kwartalnych (ostatni dzień kwartału) począwszy od 31 marca 2014 roku do 31 grudnia 2023 roku w wysokości 57.500 zł każda rata (40 rat x 57.500,00 zł = 2.300.000,00 zł), - spłata odsetek w okresach kwartalnych (ostatni dzień kwartału) począwszy od 31 marca 2014 roku do 31 grudnia 2023 roku, - odsetki w okresie karencji nie podlegają kapitalizacji, - oprocentowanie kapitału określa się na stawce bazowej WIBOR 1 M (jednomiesięczny) dla depozytów międzybankowych wyliczonej jako średnia arytmetyczna wszystkich notowań poprzedniego miesiąca w stosunku do miesiąca, za który oprocentowanie jest naliczone, powiększone o marżę banku liczoną w stosunku rocznym, -jednorazowa prowizja bankowa (prowizja przygotowawcza) wynosi 0%. Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania opłat i prowizji bankowych: -od kwoty zaciągniętego kredytu - jednorazowej prowizji bankowej (prowizji przygotowawczej), -za wcześniejszą spłatę zadłużenia, -od salda niewykorzystanej części kredytu pozostawionej do jego dyspozycji, -od sporządzanych aneksów i prolongat. Na każde żądanie Zamawiającego zmianie może ulec Harmonogram spłaty kredytu. Proponowana forma zabezpieczenia: weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową. Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Bankiem będą dokonywane w PLN (złotych polskich). Z uwagi na przedmiot umowy strony nie będą naliczały kar umownych z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. Celem wstępnego zbadania zdolności kredytowej Zamawiający do SIWZ załączy stosowne dokumenty. Powiat Namysłowski prowadzi działalność finansową opartą na przepisach ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (t.j. Dz.U. z 2013 r., poz. 885 z późn. zm.). Informacje o powiecie dostępne są na stronie internetowej: www.namyslow.pl Cena oferty musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zadania, a niezbędne do wykonania zamówienia. Cenę oferty stanowi wysokość oprocentowania kredytu. Na oprocentowanie kredytu składa się WIBOR 1 M powiększony o marżę bankową. Dla potrzeb wyliczenia ceny oferty ustala się, że WIBOR 1 M w całym okresie kredytowania wynosi 2,60%. Dla potrzeb wyliczenia ceny oferty ustala się, że uruchomienie kredytu nastąpi jednorazowo w dniu 30 października 2013 r. Cenę oferty należy wyliczyć na podstawie założeń zawartych powyżej i przedstawić w formie harmonogramu spłaty kredytu. Celem wstępnego zbadania zdolności kredytowej zamawiający do SIWZ załączył dokumenty: 1) Zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON, 2) Zaświadczenie o NIP, 3) Uchwała Nr 78/356/2013 z dnia 26 marca 2013 r. w sprawie przedstawienia sprawozdania rocznego z wykonania budżetu powiatu za 2012 rok oraz informacji o stanie mienia komunalnego, 4) Uchwała Nr 167/2013 z dnia 26 kwietnia 2013 r. w sprawie Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu w sprawie opinii o sprawozdaniu z wykonania budżetu Powiatu Namysłowskiego za 2012 r., 5) Uchwała Nr 82/365/2013 z dnia 24 kwietnia 2013 r. w sprawie przedstawienia sprawozdania finansowego Powiatu Namysłowskiego za 2012 rok. 6) Uchwała Nr XXIV/214/2012 Rady Powiatu Namysłowskiego z dnia 19 grudnia 2012 r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Namysłowskiego, 7) UchwałaNr 612/2012 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu z dnia 10 grudnia 2012 r. w sprawie opinii o przedłożonym projekcie uchwały o wieloletniej prognozie finansowej Powiatu Namysłowskiego, 8) Uchwała Nr XXIV/215/2012 Rady Powiatu Namysłowskiego z dnia 19 grudnia 2012 r. w sprawie uchwalenia budżetu powiatu na 2013 rok, 9) UchwałaNr 611/2012 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu z dnia 10 grudnia 2012 r. w sprawie opinii o przedłożonym projekcie uchwały budżetowej Powiatu Namysłowskiego na 2013 r. 10) Uchwała Nr 750/2012 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu z dnia 27 stycznia 2013 r. w sprawie opinii o prawidłowości planowanej kowty długu Powiatu Namysłowskiego, 11) Uchwała Nr 751/2012 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu z dnia 27 stycznia 2013 r. w sprawie opinii o możliwości sfinansowania deficytu określonego uchwałą budżetową Powiatu Namysłowskiego na 2013 r., 12) Uchwała Nr XXX/258/2013 Rady Powiatu Namysłowskiego z dnia 19 czerwca 2013 r. w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego, 13) Uchwała Nr 316/2013 z dnia 9 sierpnia 2013 r. Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu w sprawie opinii o możliwiści spłaty kredytu długoterminowego przez Powiat Namysłowski, 14) Informacja o kredytach, pożyczkach i poręczeniach zaciągniętych (udzielonych) przez powiat namysłowski, 15) Uchwała nr VII/39/99 Rady Powiatu Namysłowskiego z dnia 25 maja 1999 r. w sprawie powołania skarbnika powiatu, 16) Rb-28S - roczne sprawozdanie z wykonania planu wydatków budżetowych za 2011 r., 17) Rb-28S - roczne sprawozdanie z wykonania planu wydatków budżetowych za 2012 r., 18) Rb-28S - miesięczne sprawozdanie z wykonania planu wydatków budżetowych na dzień 30.06.2013 r., 19) Rb-27S - roczne sprawozdanie z wykonanie planu dochodów budżetowych za 2011 r., 20) Rb-27S - roczne sprawozdanie z wykonanie planu dochodów budżetowych za 2012 r., 21) Rb-27S - miesięczne sprawozdanie z wykonania planu dochodów budżetowych na dzień 30.06.2013 r., 22) Rb-NDS - kwartalne sprawozdanie o nadwyżce/deficycie na dzień 31.12.2011 r., 23) Rb-NDS - kwartalne sprawozdanie o nadwyżce/deficycie na dzień 31.12.2012 r., 24) Rb-NDS - kwartalne sprawozdanie o nadwyżce/deficycie na dzień 30.06.2013 r., 25) Rb-N - kwartalne sprawozdanie o stanie należności na dzień 31.12.2011 r., 26) Rb-N - kwartalne sprawozdanie o stanie należności na dzień 31.12.2012 r., 27) Rb-N - kwartalne sprawozdanie o stanie należności na dzień 30.06.2013 r., 28) Rb-Z - kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań wg tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń na dzień 31.12.2011 r., 29) Rb-Z - kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań wg tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń na dzień 31.12.2012 r., 30) Rb-Z - kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań wg tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń na dzień 30.06.2013 r. 31) Uchwała nr II/5/2010 Rady Powiatu Namysłowskiego z dnia 23 grudnia 2010 r. w sprawie wyboru Starosty Powiatu Namysłowskiego. 32) Uchwała nr II/6/2010 Rady Powiatu Namysłowskiego z dnia 23 grudnia 2010 r. w sprawie wyboru Wicestarosty Powiatu Namysłowskiego. 33) Uchwała nr II/7/2010 Rady Powiatu Namysłowskiego z dnia 23 grudnia 2010 r. w sprawie wyboru członków Zarządu Powiatu Namysłowskiego. 34) Uchwała nr XXVI/222/2013 Rady Powiatu Namysłowskiego z dnia 06 marca 2013 r. w sprawie odwołania członka Zarządu Powiatu. 35) Uchwała nr XXVI/223/2013 Rady Powiatu Namysłowskiego z dnia 06 marca 2013 r. w sprawie wyboru członka Zarządu Powiatu Namysłowskiego. Nie dopuszcza się składania ofert częściowych. Oferty, które nie będą obejmowały wszystkich elementów wymienionych w przedmiocie zamówienia zostaną odrzucone. Miejsce realizacji zamówienia: siedziba zamawiającego..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 30.10.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wadium wynosi 10000,00 zł. Wnoszone w pieniądzu powinno zostać przelane lub wpłacone na konto Starostwa Powiatowego w Namysłowie w Banku Spółdzielczym w Namysłowie Numer konta: 36 8890 0001 0026 5917 2000 0004 z adnotacją: Wadium - nr sprawy: IZM.I.272.31.2013.AK-G.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia powyższy warunek jeżeli złoży oświadczenie, że posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz złoży dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, a mianowicie zezwolenie Prezesa NBP na wykonywanie czynności bankowych.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia powyższy warunek, jeżeli złoży oświadczenie, że posiada odpowiednią wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia powyższy warunek, jeżeli oświadczy, że dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia powyższy warunek, jeżeli złoży oświadczenie, że dysponuje odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia powyższy warunek jeżeli złoży oświadczenie, że znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) wypełniony formularz oferty, 2) harmonogram spłaty kredytu, 3) dowód wpłaty wadium, 4) pełnomocnictwo - w przypadku, gdy wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, posiadające zakres i podpisane przez osoby reprezentujące wykonawcę*.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

W następujących przypadkach: 1)na każde żądanie Zamawiającego zmianie może ulec Harmonogram spłaty kredytu, 2)przedłużającej się procedury wyboru najkorzystniejszej oferty dopuszcza się przesunięcie terminu realizacji przedmiotu zamówienia, 3)złożenia odwołania dopuszcza się przesunięcie terminu realizacji przedmiotu zamówienia. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Powyższe zmiany do umowy winny być wprowadzone poprzez zmianę do umowy w formie aneksu. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do Zamawiającego do wyrażenia takiej zgody. W przypadku każdej zmiany o której mowa powyżej po stronie wnoszącego propozycję zmian leży udokumentowanie powstałej okoliczności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.namyslow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Namysłowie, Pl. Wolności 12A, 46-100 Namysłów, Wydział Inwestycji, Zamówień Publicznych i Mienia Powiatu, pok. nr 210..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.10.2013 godzina 10:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Namysłowie, Pl. Wolności 12A, 46-100 Namysłów, Wydział Inwestycji, Zamówień Publicznych i Mienia Powiatu, pok. nr 210..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1) ŹRÓDŁO FINANSOWANIA: Nie dotyczy 2) SKŁADANIE OFERT: Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie zaadresowanej według poniższego wzoru: DOKŁADNA NAZWA I ADRES ZAMAWIAJĄCEGO DOKŁADNA NAZWA I ADRES WYKONAWCY Oferta na przetarg - Kredyt długoterminowy. NIE OTWIERAĆ PRZED: TERMIN OTWARCIA OFERT 3) OTWARCIE OFERT: W tym samym dniu, co składanie ofert ale o godz. 11.00 w siedzibie Zamawiającego - pok. 211 Starostwo Powiatowe w Namysłowie, Plac Wolności 12A, 46-100 Namysłów. 4) OSOBY UPOWAŻNIONE DO KONTAKTÓW: W zakresie procedury przetargowej: Anna Kochmańska-Grzegorczyk tel. /77/ 410 36 95 wew. 210, fax /77/ 410 36 95 wew. 212 lub /77/ 410 39 22, Starostwo Powiatowe w Namysłowie, Pl. Wolności 12A, 46-100 Namysłów, Wydział Inwestycji, Zamówień Publicznych i Mienia Powiatu, w godz. 07:30 - 15:30. W zakresie przedmiotu zamówienia: Katarzyna Parzonka: tel. /077/ 410 36 95 wew. 106, fax.:/077/ 410 39 22, Starostwo Powiatowe, Pl. Wolności 12A, 46-100 Namysłów, w godz. 07:30 - 15:30..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.