eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Katowicewykonanie remontu elewacji wraz z dociepleniem ul. Mieszka I 11 w Katowicach

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2007-03-27

POZYCJA 18832

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane Katowice: wykonanie remontu elewacji wraz z dociepleniem ul. Mieszka I 11 w Katowicach Publikacja obowiązkowa.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) Nazwa, adresy i osoby upoważnione do kontaktów: Komunalny Zakład Gospodarki Mieszkaniowej, do kontaktów: Marcin Szymczyk, ul. Grażyńskiego 5, 40-126 Katowice, woj. śląskie, tel. 032 2582021, 3141620, fax 032 3141620, e-mail: przetargi@kzgm.internetdsl.pl. Adresy internetowe Ogólny adres internetowy zamawiającego (URL): www.kzgm.katowice.pl Adres profilu nabywcy (URL): Adres internetowy, pod którym dostępne są informacje dot. dynamicznego systemu zakupów (URL): Więcej informacji można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla osoby upoważnionej do kontaktów. Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla osoby upoważnionej do kontaktów. Wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub oferty należy przesyłać na adres: jak podano wyżej dla osoby upoważnionej do kontaktów. 2) Rodzaj zamawiającego i główny przedmiot lub przedmioty działalności: Inny: komunalny zakład; Budownictwo i obiekty komunalne. Zamawiający dokonuje zamówienia w imieniu innych zamawiających: Nie.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Opis 1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: wykonanie remontu elewacji wraz z dociepleniem ul. Mieszka I 11 w Katowicach. 1.2) Rodzaj zamówienia oraz miejsce wykonania robót budowlanych, realizacji dostaw lub świadczenia usług: roboty budowlane, wykonanie. Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych: Katowice, ul. Mieszka I 11. 1.3) Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego. 1.4) Informacje na temat umowy ramowej: Czas trwania umowy ramowej: Wartość umowy ramowej: Częstotliwość oraz wartość zamówień, które zostaną udzielone: 1.5) Określenie przedmiotu zamówienia: Wykonanie remontu elewacji wraz z dociepleniem ul. Mieszka I 11 w Katowicach 1.6) Informacja o oświadczeniach i dokumentach potwierdzających spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego: 1.Formularz \Oferta\ - załącznik nr 1 2.Dokument potwierdzający wniesienie wadium 3.Oświadczenie Wykonawcy, że spełnia wymagania art. 22 Ustawy oraz nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 Ustawy - załącznik nr 2 4.Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert 5.Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy (podpisującego ofertę), jeżeli nie wynika ono z dokumentów wymienionych w ppkt. 4 6.Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 Ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 7.Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 Ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 8.Aktualne zaświadczenia właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego Oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłaceniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 9.Informacja na temat przeciętnej liczby zatrudnionych pracowników oraz liczebności personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat kalendarzowych, a w przypadku, gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie. Wykaz osób, które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji niezbędnych do realizacji zamówienia, a także zakres wykonywanych przez nich czynności - załącznik nr 3. Zamawiający wymaga, by Wykonawca w okresie w/w zatrudniał nie mniej niż 10 osób bez uwzględnienia personelu kierowniczego. Wykaz powinien obejmować tylko wyższy, średni oraz niższy personel techniczny kierowniczy. 10. Jeżeli Wykonawca przewiduje zlecenie części robót Podwykonawcy zobowiązany jest wskazać Podwykonawców oraz zakres rzeczowy wykonywanych przez nich robót - załącznik nr 3a. W przypadku, jeżeli Wykonawca nie przewiduje zlecania części robót podwykonawcom załącznika 3a nie należy dołączać. 11. Komplet uprawnień budowlanych wymaganych do realizacji zamówienia zgodnie z przepisami ustawy Prawo Budowlane i aktami wykonawczymi, wraz z zaświadczeniem o wpisie na listę członków Izby Samorządu Zawodowego, wraz z aktualnym potwierdzeniem opłacenia składek. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał dokumenty co najmniej: - jednej osoby posiadającej uprawnienia w budowlane pełne bez ograniczeń w zakresie kierowania robotami budowlanymi w branży konstrukcyjnej, - jednej osoby posiadającej uprawnienia do kierowania robotami w branży elektrycznej 12.Wykaz wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat robót budowlanych polegających na remoncie kapitalnym i modernizacji budynku, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości brutto oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że zostały wykonane należycie - załącznik nr 4. Wykonawca wykaże co najmniej jeden dokument potwierdzający wykonanie robót budowlanych za każdy z ostatnich 5 lat lub każdy rok prowadzonej działalności. Wykonawca potwierdzi wykonanie co najmniej jednej takiej roboty o wartości nie mniejszej niż 500 000,00 zł. brutto wykonanej w ciągu jednego roku w okresie ostatnich 5 lat. Za ostatnie 5 lat dla robót Zamawiający rozumie okres od 31.01.2002 r. do 01.02.2007 r. 13.Propozycję harmonogramu robót, obejmującego zakres rzeczowy etapów, terminy rozpoczęcia i zakończenia poszczególnych etapów robót podlegających odbiorowi częściowemu w ramach danego etapu oraz wartości poszczególnych etapów. 14.Informację banku, w którym Wykonawca posiada podstawowy rachunek bankowy, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca musi potwierdzić zdolność kredytową w wysokości niemniejszej niż 60 000,00 zł. 15.Kosztorys ofertowy uproszczony wraz z zestawieniem materiałów i sprzętu oraz tabelą elementów scalonych wypełniony na podstawie załączonego przedmiaru stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ. 1.7) Wspólny słownik zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 45.45.30.00 - Roboty remontowe i renowacyjne Kod CPV wg słownika 2008: 45.45.30.00 - Roboty remontowe i renowacyjne 1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie. 1.9) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie. 2) Wielkość lub zakres zamówienia Całkowita wielkość lub zakres: powyżej 60 000 Euro 3) Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: Wymagany; data zakończenia: 31.07.2007

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) Warunki dotyczące zamówienia Informacja na temat wadium: 1.Każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium zgodnie z art.45 Ustawy w wysokości 6 000,00 zł Słownie : sześć tysięcy złotych 00/100 2.Wadium może być wnoszone w formach przewidzianych w art.45 Ustawy. 3.Wadium w pieniądzu należy wnieść na konto: Komunalnego Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej Nazwa banku: ING Bank Śląski S.A. O / Katowice Nr rachunku: 41105012141000000700054190 Za datę złożenia wadium w gotówce uznaje się datę i godzinę wpływu kwoty wadium na rachunek Zamawiającego. 4.Wadium w formie innej niż gotówka należy złożyć w kasie Zamawiającego, a kopię gwarancji lub poręczenia wraz z potwierdzeniem złożenia oryginału w kasie dołączyć do oferty. 5.Zwrot wadium dokonany będzie zgodnie z uregulowaniami art.46 Ustawy. 6.Kasa Zamawiającego czynna jest w godzinach 800÷1400 7.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami gdy nastąpią okoliczności przewidziane w art. 46 ust. 5 Ustawy. 2) Warunki udziału Informacje dotyczące sytuacji wykonawcy oraz informacje i formalności niezbędne do oceny, czy spełnia on wymagania ekonomiczne, finansowe i techniczne Opis warunków udziału w postępowaniu: W przetargu może wziąć udział Wykonawca, który udokumentuje przez stosowne oświadczenia i dokumenty, że spełnia warunki zawarte w art. 22 Ustawy: posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia znajduje się w sytuacji ekonomicznej finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy, oraz spełnia warunki zawarte w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 1.Formularz \Oferta\ - załącznik nr 1 2.Dokument potwierdzający wniesienie wadium 3.Oświadczenie Wykonawcy, że spełnia wymagania art. 22 Ustawy oraz nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 Ustawy - załącznik nr 2 4.Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert 5.Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy (podpisującego ofertę), jeżeli nie wynika ono z dokumentów wymienionych w ppkt. 4 6.Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 Ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 7.Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 Ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 8.Aktualne zaświadczenia właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego Oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłaceniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 9.Informacja na temat przeciętnej liczby zatrudnionych pracowników oraz liczebności personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat kalendarzowych, a w przypadku, gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie. Wykaz osób, które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji niezbędnych do realizacji zamówienia, a także zakres wykonywanych przez nich czynności - załącznik nr 3. Zamawiający wymaga, by Wykonawca w okresie w/w zatrudniał nie mniej niż 10 osób bez uwzględnienia personelu kierowniczego. Wykaz powinien obejmować tylko wyższy, średni oraz niższy personel techniczny kierowniczy. 10. Jeżeli Wykonawca przewiduje zlecenie części robót Podwykonawcy zobowiązany jest wskazać Podwykonawców oraz zakres rzeczowy wykonywanych przez nich robót - załącznik nr 3a. W przypadku, jeżeli Wykonawca nie przewiduje zlecania części robót podwykonawcom załącznika 3a nie należy dołączać. 11. Komplet uprawnień budowlanych wymaganych do realizacji zamówienia zgodnie z przepisami ustawy Prawo Budowlane i aktami wykonawczymi, wraz z zaświadczeniem o wpisie na listę członków Izby Samorządu Zawodowego, wraz z aktualnym potwierdzeniem opłacenia składek. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał dokumenty co najmniej: - jednej osoby posiadającej uprawnienia w budowlane pełne bez ograniczeń w zakresie kierowania robotami budowlanymi w branży konstrukcyjnej, - jednej osoby posiadającej uprawnienia do kierowania robotami w branży elektrycznej 12.Wykaz wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat robót budowlanych polegających na remoncie kapitalnym i modernizacji budynku, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości brutto oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że zostały wykonane należycie - załącznik nr 4. Wykonawca wykaże co najmniej jeden dokument potwierdzający wykonanie robót budowlanych za każdy z ostatnich 5 lat lub każdy rok prowadzonej działalności. Wykonawca potwierdzi wykonanie co najmniej jednej takiej roboty o wartości nie mniejszej niż 500 000,00 zł. brutto wykonanej w ciągu jednego roku w okresie ostatnich 5 lat. Za ostatnie 5 lat dla robót Zamawiający rozumie okres od 31.01.2002 r. do 01.02.2007 r. 13.Propozycję harmonogramu robót, obejmującego zakres rzeczowy etapów, terminy rozpoczęcia i zakończenia poszczególnych etapów robót podlegających odbiorowi częściowemu w ramach danego etapu oraz wartości poszczególnych etapów. 14.Informację banku, w którym Wykonawca posiada podstawowy rachunek bankowy, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca musi potwierdzić zdolność kredytową w wysokości niemniejszej niż 60 000,00 zł. 15.Kosztorys ofertowy uproszczony wraz z zestawieniem materiałów i sprzętu oraz tabelą elementów scalonych wypełniony na podstawie załączonego przedmiaru stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ. 16.Dokumenty przetargowe mogą być przedstawione w formie oryginałów lub kserokopii poświadczonych \za zgodność z oryginałem\ przez Wykonawcę. Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu, gdy przedstawiona przez Wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości, a Zamawiający nie może sprawdzić jej prawdziwości w inny sposób. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu: Poprzez złożenie dokumentów Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Oświadczenie Wykonawcy, że spełnia wymagania art. 22 Ustawy oraz nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 Ustawy - załącznik nr 2 2.Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3.Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 Ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 4.Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 Ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 5.Aktualne zaświadczenia właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego Oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłaceniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 6.Informacja na temat przeciętnej liczby zatrudnionych pracowników oraz liczebności personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat kalendarzowych, a w przypadku, gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie. Wykaz osób, które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji niezbędnych do realizacji zamówienia, a także zakres wykonywanych przez nich czynności - załącznik nr 3. Zamawiający wymaga, by Wykonawca w okresie w/w zatrudniał nie mniej niż 10 osób bez uwzględnienia personelu kierowniczego. Wykaz powinien obejmować tylko wyższy, średni oraz niższy personel techniczny kierowniczy. Komplet uprawnień budowlanych wymaganych do realizacji zamówienia zgodnie z przepisami ustawy Prawo Budowlane i aktami wykonawczymi, wraz z zaświadczeniem o wpisie na listę członków Izby Samorządu Zawodowego, wraz z aktualnym potwierdzeniem opłacenia składek. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał dokumenty co najmniej: - jednej osoby posiadającej uprawnienia w budowlane pełne bez ograniczeń w zakresie kierowania robotami budowlanymi w branży konstrukcyjnej, - jednej osoby posiadającej uprawnienia do kierowania robotami w branży elektrycznej 7.Wykaz wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat robót budowlanych polegających na remoncie kapitalnym i modernizacji budynku, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości brutto oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że zostały wykonane należycie - załącznik nr 4. Wykonawca wykaże co najmniej jeden dokument potwierdzający wykonanie robót budowlanych za każdy z ostatnich 5 lat lub każdy rok prowadzonej działalności. Wykonawca potwierdzi wykonanie co najmniej jednej takiej roboty o wartości nie mniejszej niż 500 000,00 zł. brutto wykonanej w ciągu jednego roku w okresie ostatnich 5 lat. Za ostatnie 5 lat dla robót Zamawiający rozumie okres od 31.01.2002 r. do 01.02.2007 r. 8.Informację banku, w którym Wykonawca posiada podstawowy rachunek bankowy, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca musi potwierdzić zdolność kredytową w wysokości niemniejszej niż 60 000,00 zł.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) Tryb udzielenia zamówienia 1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony. 1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu: 2) Kryteria oceny ofert 2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. 2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie. 3) Informacje administracyjne 3.1) Określenie sposobu uzyskania specyfikacji istotnych warunków zamówienia Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.kzgm.katowice.pl. Opłata: 122 Waluta PLN. Warunki i sposób płatności: Wpłata na konto, za pobraniem, w kasie. 3.2) Opis potrzeb i wymagań umożliwiający przygotowanie się wykonawców do udziału w dialogu konkurencyjnym lub informacja o sposobie otrzymania tego opisu: 3.3) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.04.2007 godzina 08:00. 3.4) Języki, w których można sporządzać wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub oferty: polski. 3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert). 3.6) Data, godzina i miejsce otwarcia ofert: 23.04.2007, godzina 09:00, Katowice, ul. Grażyńskiego 5 - sala konferencyjna.

SEKCJA VI: INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE

VI.1) Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie. 2) Informacje dodatkowe: 3) Data wysłania niniejszego ogłoszenia: 23.03.2007.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.