Ogłoszenie z dnia 2025-02-14
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Poprawa bezpieczeństwa pożarowego w budynku B Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach przy ul. Bogucickiej 3a
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
1.3.) Oddział zamawiającego: Biuro Zamówień Publicznych
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000001548
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 1 Maja 50
1.5.2.) Miejscowość: Katowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 40-287
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.7.) Numer telefonu: (032)2577000
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bzp@ue.katowice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ue.katowice.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Poprawa bezpieczeństwa pożarowego w budynku B Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach przy ul. Bogucickiej 3a
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-13216af4-d646-4cf0-902f-ba47a32fda8e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00105499
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-02-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00667359/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.8 Poprawa bezpieczeństwa pożarowego w budynku B Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://uekat.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://uekat.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Zamawiający, zgodnie § z 1 ust. 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. (Dz. U. 2020 poz. 2452) w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie określa informacje na temat specyfikacji połączenia, formatu przesyłanych danych oraz szyfrowania i oznaczania czasu przekazania i odbioru danych:
a) Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
b) Komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min 2GB Ram, procesor Intel Pentium IV 2GHZ, jeden z systemów operacyjnych – MS Windows 7, Mac Os x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje;
c) Zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa obsługująca TLS 1.2, najlepiej w najnowszej wersji, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0 Uwaga - korzystanie z operacyjnych przeglądarek lub z systemów operacyjnych oraz przeglądarek niewspieranych przez producenta może skutkować pojawieniem się nieprawidłowości i błędów w funkcjonowaniu Platformy Marketplanet;
d) Włączona obsługa JavaScript;
e) Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie.pdf.
f) Dokumenty w formacie .pdf zaleca się podpisywać formatem PAdES;
g) Dopuszcza się podpisanie dokumentów w formacie innym niż .pdf, wtedy będzie wymagany oddzielny plik z podpisem. W związku z tym wykonawca będzie zobowiązany załączyć oddzielny plik z podpisem. BDG-WZP.251.1.2022
2. Zamawiający zgodnie z § 3 ust. 3 ww. Rozporządzenia określa dopuszczalne formaty przesyłanych danych tj. plików o wielkości do 70 MB w formatach: .pdf, .xls, .xlsx, doc, .docx, .odt, .ods, .odp, .ppt, .pptx, .jpg, .jpeg, .tif, .tiff, .png, .svg, .zip, .7z, PAdES, XAdES.
3. Zamawiający zgodnie z § 3 ust. 3 ww. Rozporządzenia określa informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych tj.:
a) Plik załączony przez wykonawcę na Platformie Marketplanet i zapisany, widoczny jest w Systemie, jako zaszyfrowany – format kodowania UTF8;
b) Możliwość otwarcia plików dostępna jest dopiero po automatycznym odszyfrowaniu przez system po upływie terminu składania ofert.
4. Oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę Marketplanet stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego odpowiednim źródłem czasu - zegarem Głównego Urzędu Miar.
5. Szczegółowe informacje znajdują się w rozdziale VI SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Obowiązek informacyjny RODO znajduje się w Rozdziale XXVIII SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacja o ograniczeniach, o których mowa w art. 19 ust. 2 i 3 ustawy Pzp znajduje się w Rozdziale XXVIII SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BZP/004/04015/25
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane dotyczące poprawy bezpieczeństwa pożarowego oraz dostosowania do wymagań ochrony przeciwpożarowej budynku „B” Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach przy ul. Bogucickiej 3a zgodnie z Dokumentacją Projektową.
1.2. Zakres robót objętych niniejszym postępowaniem dotyczy wykonania m.in. następujących prac:
1. podziału budynku na strefy pożarowe,
2. wydzieleniu pożarowym klatek schodowych,
3. systemu sygnalizacji pożaru,
4. systemu oddymiania klatek schodowych,
5. oświetlenia podstawowego i awaryjnego,
6. instalacji hydrantowej,
7. towarzyszących robót budowlanych i instalacyjnych,
8. uruchomienia (podłączenia) sterowań istotnych dla bezpieczeństwa pożarowego budynku zgodnie z dokumentacją projektową.
• Roboty tynkarskie i malarskie.
1.3. Szczegółowy zakres robót objęty przedmiotowym postępowaniem określają:
• dokumentacja wykonawcza - stanowiąca Załącznik nr 1 do SWZ;
• przedmiary robót - stanowiące Załącznik nr 2 do SWZ;
• specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót (STWiOR) – stanowiące Załącznik nr 3 do SWZ;
• kalkulację ceny ofertowej - stanowiący Formularz nr 1a do SWZ.
*UWAGA:
W budynku B zostały już wykonane roboty, które nie są objęte niniejszym postępowaniem, i w związku z tym nie należy ich wyceniać, tj.:
• montaż centrali pożarowej i prace związane z jej uruchomieniem, na potrzeby budynku C;
• montaż rozdzielnic PWP;
• wykonanie zasilania centrali ppoż. w portierni.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45312100-8 - Instalowanie przeciwpożarowych systemów alarmowych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45000000-7 - Roboty budowlane
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
45262680-1 - Spawanie
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45421130-4 - Instalowanie drzwi i okien
45442100-8 - Roboty malarskie
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
45111220-6 - Roboty w zakresie usuwania gruzu
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
44482000-2 - Urządzenia przeciwpożarowe
45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne
45332200-5 - Roboty instalacyjne hydrauliczne
45332300-6 - Roboty instalacyjne kanalizacyjne
45332400-7 - Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
45331210-1 - Instalowanie wentylacji
45331200-8 - Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty najkorzystniejszej, zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:
cena brutto - 90 %, Aspekt jakości: okres gwarancji na wykonane roboty budowlane - 10%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Aspekt jakości: Okres gwarancji na wykonane roboty budowlane
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 112 ust 2 pkt 3 i 4 ustawy Pzp, dotyczące:1.1. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:
Zamawiający w tym zakresie nie ustanawia warunku udziału w postępowaniu
1.2. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający wymaga, aby wykonawca wykazał, że w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed złożeniem informacji potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych posiadał w banku lub spółdzielczej kasie oszczędnościowo - kredytowej środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę, co najmniej 1.500.000,00 zł.
1.3. Zdolności technicznej:
Zamawiający wymaga, aby wykonawca spełniał minimalne warunki umożliwiające realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości oraz wykazał, że w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał minimum 2 roboty budowlane, polegające na wykonaniu i/lub modernizacji i/lub remoncie instalacji przeciwpożarowej o wartości minimum 1.200.000,00 zł brutto każda.
1.4. Zdolności zawodowej:
Zamawiający wymaga, aby wykonawca skierował do realizacji przedmiotowego zamówienia, w szczególności osoby posiadające wymagane uprawnienia, tj:
1) Jedną osobą (Kierownik robót) odpowiedzialną za kierowanie robotami budowlanymi z uprawnieniami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej,
2) Jedną osobą (Kierownik robót) z uprawnieniami budowlanymi do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i energoelektrycznych,
3) Jedną osobą (Kierownik robót) z uprawnieniami budowlanymi do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń wentylacyjnych, wodociągowych, kanalizacyjnych,
4) co najmniej 1 osobą posiadającą aktualne świadectwo kwalifikacyjne „D” uprawniające do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci na stanowisku dozoru w zakresie obsługi, konserwacji, remontów, montażu
i kontrolno-pomiarowym dla urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych o napięciu do 1 kV,
5) co najmniej 3 osoby posiadające aktualne świadectwo kwalifikacyjne „E” uprawniające do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci na stanowisku eksploatacji w zakresie obsługi, konserwacji, remontów, montażu
i kontrolno-pomiarowym dla urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych o napięciu do 1 kV.
Uwaga:
1. Zamawiający informuje, że:
• dopuszcza możliwość łączenia funkcji kierowników wykazanych w pkt 1 i 3,
• dopuszcza możliwości łączenia funkcji wykazanych w pkt 4 i 5.
2. Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia stałego nadzoru i koordynacji robót przez kierownika robót budowlanych.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu - określonych przez zamawiającego w Rozdziale XVI SWZ, zostanie wezwany w terminie nie krótszym niż 5 dni na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, do złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych (aktualnych na dzień ich złożenia):
1.1. W celu wykazania spełniania warunku udziału w postepowaniu określonego w ramach wymaganej sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem.
1.2. W celu wykazania spełniania warunku udziału w postepowaniu określonego w ramach wymaganej zdolności technicznej:
Wypełnionego Formularza nr 4 do SWZ - stanowiącego wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
Uwaga:
• Okresy wyrażone w latach lub miesiącach, o których mowa liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
• Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, należy wykazać robotę budowlaną, w której wykonawca bezpośrednio uczestniczył.
1.3. W celu wykazania spełniania warunku udziału w postepowaniu określonego w ramach wymaganej zdolności zawodowej:
Wypełnionego Formularza nr 3 do SWZ – stanowiącego wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
2. Wykonawca składa podmiotowe środki dowodowe na wezwanie, o których mowa powyżej, aktualne na dzień ich złożenia.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Oferta i dokumenty składane wraz z ofertą przez wykonawcę:1. Dokumenty stanowiące ofertę:
a) Formularz oferty - Formularz nr 1 do SWZ;
b) Kalkulacja ceny ofertowej – Formularz nr 1a do SWZ;
c) Składniki cenotwórcze – Formularz nr 5 do SWZ.
2. Dokumenty składane wraz z ofertą:
a) Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz spełnianiu warunków udziału
w postępowaniu, zgodnie z Formularzem nr 2 do SWZ;
Oświadczenie to stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez zamawiającego podmiotowe środki dowodowe wskazane w Rozdziale XVII SWZ;
b) W przypadku polegania na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, wykonawca przedstawia wraz z oświadczeniem, o którym mowa w pkt 15.2.a), także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby - zgodnie z Formularzem nr 2a do SWZ – o ile dotyczy;
c) Oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy „(…) z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy)” - odnosi się do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – Formularz nr 2c do SWZ – o ile dotyczy;
d) Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o udzielenie zamówienia publicznego – o ile dotyczy;
e) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego wykonawcy zasoby do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tego podmiotu (o ile wykonawca korzysta ze zdolności innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp) – Formularz 2b do SWZ – o ile dotyczy.
f) Potwierdzenie wniesienia wadium w kwocie i formie określonej w Rozdziale XXIV SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 50 000,00 zł.2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
3. Termin ważności wadium nie może być krótszy niż termin związania ofertą.
4. Zgodnie z art. 97 ust. 7 pkt 1-4 ustawy Pzp, wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
4.1. Pieniądzu;
4.2. Gwarancjach bankowych;
4.3. Gwarancjach ubezpieczeniowych;
4.4. Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz.U. z 2023r. poz. 462).
5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiającego:
ING Bank Śląski S.A. 65 1050 1214 1000 0007 0000 7974 tytułem przelewu:
„Poprawa bezpieczeństwa pożarowego w budynku B Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach przy ul. Bogucickiej 3a”
Kopię dowodu przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty.
Dane banku do przelewu zagranicznego:
ING BANK ŚLĄSKI Spółka Akcyjna
ul. Mickiewicza 3, 40-951 Katowice
IBAN – PL 65 1050 1214 1000 0007 0000 7974
BIC (kod SWIFT) – INGBPLPW;
6. Za datę wniesienia wadium uznaje się moment wpływu na konto zamawiającego.
7. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczeń – wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej wraz z ofertą.
8. Dokument wniesienia wadium w formie poręczenia lub gwarancji winien zawierać bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela zapłaty wymaganej kwoty wadium, na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego wzywające do zapłaty wymaganej kwoty wadium, powstałe na skutek okoliczności określonych w ustawie Pzp.
Uwaga:
- W związku z dyspozycją art. 98 ust. 5 ustawy Pzp, zaleca się aby w dokumencie wniesienia wadium w formie poręczenia lub gwarancji widniała adnotacja na jaki adres e-mail zamawiający powinien złożyć oświadczenie o zwolnieniu wadium.
W przypadku braku powyższej informacji w danym dokumencie zamawiający żąda wpisanie adresu e-mail w Formularzu nr 1 do SWZ.
- W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, treść dokumentu wadialnego musi zapewniać możliwość zaspokojenia interesów zamawiającego co oznacza, że uzyskanie zagwarantowanej zapłaty wadium musi obejmować wszystkie wskazane w ustawie przesłanki zatrzymania wadium, o których mowa w art. 98 ust. 6 ustawy, tj. działania lub zaniechania wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
9. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 Pzp, zostanie odrzucona.
10. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, zobowiązani się złożyć wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo – zgodnie z pkt 15.2.d Rozdz. IX SWZ – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki.
Uwaga: Pełnomocnictwo, o którym mowa powyżej może wynikać albo z dokumentu pod taką samą nazwą, albo z umowy wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
4. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z wykonawców lub upoważnionego pełnomocnika).
5. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienie przez wykonawców oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, oraz brak podstaw wykluczenia - każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania w oparciu o wskazane w SWZ podstawy wykluczenia. Powyższe oznacza, iż:
5.1. Oświadczenie w zakresie braku podstaw wykluczenia (Formularz nr 2 do SWZ) musi złożyć każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
5.2. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału (Formularz nr 2 do SWZ) składa podmiot, który w odniesieniu do danego warunku udziału w postępowaniu potwierdza jego spełnianie; dopuszcza się oświadczenie złożone łącznie, tj. podpisane przez wszystkie podmioty wspólnie składające ofertę lub przez pełnomocnika występującego w imieniu wszystkich podmiotów.
6. W przypadku warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
7. Na potwierdzenie okoliczności, o których mowa w pkt 6 wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy – Formularz nr 2c do SWZ (o ile dotyczy).
8. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
9. Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
10. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden
z nich nie może podlegać wykluczeniu.
11. Zamawiający nie określa wymagań związanych z realizacją zamówienia w inny sposób niż w odniesieniu do pojedynczych wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do jej treści, zawarto w Formularzu nr 7 do SWZ.2. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy (tzw. zmiany kontraktowe w oparciu o art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp) w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy, zgodnie z warunkami zawartymi w Formularzu nr 7 do SWZ.
3. Zmiany umowy mogą także nastąpić w przypadkach, o których mowa w art. 455 ust. 1 pkt 2 - 4 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
4. Szczegóły dotyczące możliwości zmiany umowy przewidziano w Formularza nr 7 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-03-03 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://uekat.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-03-03 10:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-04-01
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
I. Zamówienie będzie realizowane w terminie: do 5 miesięcy licząc od daty przekazania placu budowy/frontu robót. Planowane przekazanie placu budowy/frontu robót w budynku B - 16 czerwca 2025r. Przez zakończenie wykonania przedmiotu umowy rozumie się dzień zgłoszenia przez wykonawcę gotowości odbioru końcowego przedmiotu umowy.II. Gwarancja:
1. Terminy gwarancyjne liczone od daty podpisania końcowego protokołu odbioru robót na:
1.1. Wykonane roboty budowlane - min. 36 miesięcy;
1.2. Dostarczone i użyte materiały - 36 miesięcy;
1.3. Dostarczone i zamontowane urządzenia, sprzęt i inne przynależne części składowe - nie mniej niż 24 miesiące.
2. Z uwagi na fakt, że zamawiający zastosował jako jedno z kryteriów oceny ofert – Aspekt jakości: „Okres gwarancji na wykonane roboty budowlane” istnieje możliwość wydłużenia gwarancji na wykonane roboty budowlane zgodnie wyborem wykonawcy i przyjętą procedurą, o której mowa w Rozdziale XXII SWZ.
3. Szczegółowe wymagania zamawiającego odnośnie szeroko pojętej gwarancji, w tym przeglądy gwarancyjne, naprawy gwarancyjne, serwisowanie, zakres świadczeń gwarancyjnych oraz organizacja obsługi gwarancyjnej określa dokument gwarancyjny stanowiący załącznik do projektu umowy.
III. Wymagania w zakresie wykonywania prac polegających na demontażu i utylizacji istniejącego systemu sygnalizacji pożarowej wraz z jonizacyjnymi czujkami dymu.
1. Zamawiający informuje, że w ramach przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia do wykonania będą m.in. prace polegające na demontażu i utylizacji istniejącego systemu sygnalizacji pożarowej wraz z jonizacyjnymi czujkami dymu.
2. Prace te będzie mógł wykonywać wykonawca lub podwykonawca posiadający stosowne zezwolenie Państwowej Agencji Atomistyki na prowadzenie działalności związanej z obrotem, instalowaniem, konserwacją, kontrolą szczelności izotopowych czujek dymu.
3. Wobec powyższego, jeżeli wykonawca składający ofertę nie posiada zezwolenia do wykonywania takich prac powinien skorzystać z podwykonawcy, który posiada stosowne zezwolenie do prowadzenie tego typu działalności.
4. W takim przypadku Wykonawca zatrudnia podwykonawcę na zadach określonych w ROZDZIALE X SWZ, z zastrzeżeniem, że zamawiający żąda wskazania takiego podwykonawcy już na etapie składania ofert poprzez wypełnienie w tym celu pkt 7 (tabel 1.) Formularza nr 1 do SWZ.
5. Niewypełnienie, jak powyżej będzie świadczyło o tym, że wykonawca nie będzie zatrudniał podwykonawcy do wykonania powyższych prac, ponieważ posiada stosowne zezwolenie Państwowej Agencji Atomistyki i takie zezwolenie przedstawi zamawiającemu przed podpisaniem umowy.
6. Bez względu na to czy to wykonawca będzie wykonywał prace, o których mowa powyżej, czy też wskazany podwykonawca, przed podpisaniem umowy zamawiający będzie żądał przedstawienia stosownego zezwolenia od wykonującego prace polegające na demontażu i utylizacji istniejącego systemu sygnalizacji pożarowej wraz z jonizacyjnymi czujkami dymu, tj.
„Zezwolenia Prezesa Państwowej Agencji Atomistyki na prowadzenie działalności związanej z wykorzystaniem energii atomowej zgodnie z art. 4 ustawy z dnia 29 listopada 2000r. Prawo Atomowe (Dz. U. z 2024 poz. 1277) polegającej na obrocie, instalowaniu oraz obsłudze urządzeń zawierających źródło promieniotwórcze – izotopowych czujek dymu”
INNE PRZETARGI Z KATOWIC
- Wykonanie robót budowlanych dla rozbudowy budynku biurowego w ramach inwestycji pn.: "Rozbudowa budynku biurowego przy ul. Porcelanowej 21 - Etap II"
- Dostawa i montaż nowego sterownika DMX dla potrzeb sterowania iluminacją świetlną w obiekcie Hali Widowiskowo-Sportowej "SPODEK"
- MODERNIZACJA OZNAKOWANIA POZIOMEGO
- Przedłużenie wsparcia technicznego i prawa do aktualizacji (ang. maintenance) dla oprogramowania Veeam Data Platform Foundation, Edition: Enterprise Plus - 140 Instances na okres 1 roku.
- DOSTAWA TONERÓW I MATERIAŁÓW EKSPLOATACYJNYCH DO DRUKAREK
- Usługa dzierżawy łączy światłowodowych i dostępu do sieci Internet dla CCOD w Raciborzu
więcej: przetargi w Katowicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych dla Gminy Gniezno
- Wykonanie przewiertów sterowanych horyzontalnych w celu posadowienia rurociągów dla wykonania sieci wodociągowej i przyłącza wody zlokalizowanych w miejscowości Żarów i Kalno gm. Żarów
- Powierzchniowe utrwalenie dróg gminnych z wykorzystaniem emulsji asfaltowej
- Remont ulicy Szkolnej
- Modernizacja istniejącego oświetlenia ulicznego w sołectwach Gminy Lubień - województwo małopolskie
- Wykonanie remontu budynku Izby Administracji Skarbowej w Warszawie ul. Felińskiego 2B w formule projektuj i wybuduj
więcej: Urządzenia przeciwpożarowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.